Kulti in klasike: Sorcerer (1977)

29.07.2014 ob 04:03

SORCERER

Jp, to je tisti film, ki je ubil kariero Williama Friedkina, vročega po Francoski zvezi in Izganjalcu hudiča. To, kar je bil ta film za Friedkina, je bil Apokalipsa zdaj za Coppolo. Čisti kaos in pizdarija, od katere si nista nikoli zares opomogla. Friedkin je zaradi tega filma padel v nemilost Hollywooda in se spremenil v B robo, Coppola pa je zaradi Apokalipse vse do tretjega Botra životaril s povprečnimi filmčki, ki so bili le senca njegovih najboljših dni. Ampak pozor, oba filma sta jebeno dobra, Sorcerer pa si za razliko od Apokalipse še vedno ni priboril statusa, ki si ga zasluži. Drži, Sorcerer je največja krivica Hollywooda. Film, ki so ga prezrli in poteptali tako zelo nepošteno, da komaj verjamem. Okej, zjebala ga je Vojna zvezd, ki je itak zjebala ero najboljših ameriških filmov, filmov z jajci, filmov, ki so jih delali pogumni režiserji, ki niso jebali sistema, toda zjebali so ga tudi kritiki in gledalci, ki niso znali prepoznati mojstrovine, ambicioznosti in kompleksnosti Williama Friedkina, ki je bil za ta film pripravljen tudi umreti. Dobro, uvodni prizori, kjer spoznavamo glavne junake, med katerimi je tudi Roy Scheider, ki je bil leta 1977 edini dovolj nor, da je sprejel glavno vlogo sredi pragozda (ustrašili so se tudi Robert Mitchum, Steve McQueen, Jack Nicholson, Clint Eastwood, Gene Hackman, Nick Nolte in Kris Kristofferson), so resda nekoliko zmedeni, toda ko pridemo v pragozd Južne Amerike, kjer morajo glavni junaki s tovornjakom prevažati zaboje nitroglicerina, nam zastane dih. To so tako vrhunski prizori, da jim boste komaj sledili. Tako zelo prepričljivo, predano, strastno in divje filmanje, da gledalec komaj dojema. Še posebej, ko pridemo do sekvenc na mostu, ki se podira med nevihto (zgodbe o težavah in prekoračitvah budžeta so legendarne). Ali do debla, ki je padlo na cesto in zablokiralo pot. Pa tudi do scen na hribih, kjer samo čakamo, kdo bo zapeljal v prepad. In seveda do šokantnih preobratov proti koncu, ki nam itak skurijo možgane. Super film, res. Grozljivo podcenjen, sedaj končno izdan na BlueRayju, v verziji, ki jo je blagoslovil tudi Friedkin, ki mu po sto letih končno priznavajo, da je leta 1977 posnel odličen film. Sorcerer je esenca dobrih filmov iz sedemdesetih, esenca časa, ko so bili Američani središče filmskega sveta in so res delali najboljše filme na svetu. Vse do jebene Vojne zvezd, ki je že leta 1977 končala sedemdeseta, in ero, ki se ni ponovila nikoli več.

Ocena: 8/10

null

 

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !