IZTOK faking GARTNER

« | | »

Recenzija: Les Miserables

13.01.2013

LES MISERABLES

Če ni jasno, da je tole najboljši film lanskega leta, potem je čas, da se nehamo pogovarjati o filmih. Če ni jasno, da je tole eden izmed najboljših filmov vseh časov, potem je vsaka nadaljna debata nesmiselna. Če ni jasno, da bo škandal, če tale film ne zmaga na Zlatih globusih in Oskarjih, potem ne bomo nikoli več na isti valovni dolžini. To je film, pizda materna. To je tisto, kar hočem, da mi da film. To je nova Evita, še en najboljši mjuzikl vseh časov in eden mojih najboljših filmov vseh časov. Enako dober kot Rain Man, Amadeus in One Flew Over the Cuckoo’s  Nest. Tako zelo močan, emotiven, mogočen, perfekten, mojstrski, nepozaben, veličasten in globok, da bi ga gledal vsak dan znova in da me je odnesel tako visoko nad oblake, da ne bom znal nikdar več nazaj. To je film, po katerem bi lahko snemali filme. In film, po katerem vam ni treba gledati nobenega filma več. Čista perfekcija in popolnost, čista briljanca, zaradi katere sem se znova zaljubil v filmsko umetnost. Film v pravem pomenu besede, tako zelo dober, da se letos ne vidi nobenega drugega filma več. Tako zelo prepričljiv in čustven, da bodo na koncu od vas ostale samo še solze. Tako zelo čaroben, očarljiv in velikanski, da po šivih poči tudi veliko platno. Navdušen sem, tako zelo kot že dolgo ne. Morda celo najbolj v življenju. Morda celo bolj kot takrat, ko sem prvič videl Gospodarja prstanov, Rockyja in Botra. Pa še celo kopico svojih najljubših filmov vseh časov. To ni le film, to je doživetje, to je nepozabna in dovršena mešnica glasbe, dramaturgije, režije, fotografije, scenografije, montaže in igralskih kreacij, ki bi si vse po vrsti zaslužile oskarja. To niso le igralske kreacije, to so karakterno emotivne bravure, ki gledalca sesujejo na prafaktorje. Ki mu znova vrnejo upanje v hollywodske spektakle in filmsko umetnost.

In tu je Anne faking Hathaway, nesrečna Fantine (zanjo so se zaman pulile Amy Adams, Jessica Biel, Marion Cotillard in Kate Winslet), ki izgleda kot Maria faking Falconetti iz La passion de Jeanne d’Arc, ki ga je davnega leta 1928 posnel Carl Theodor Dreyer. Anne Hathaway, najboljša igralka lanskega leta. Anne Hathaway, igralka, ki jo od tega trenutka dalje štejem med najboljše igralke njene generacije. Igralka, ki je tule ujela svoj labodji spev in je tako zelo dobra, da ji ne verjamem, da je Anne Hathaway. In tu je Hugh faking Jackman, glavni junak Jean Valjean, tako zelo prepričljiv, enkraten in briljanten, da mora sneti oskarja in zlati globus. Če ga ne, je bolje, da te nagrade za vedno ukinejo. To, kar z Valjeanom dela Jackman, je čista poezija, je esenca igralskega posla, je vloga, ki jo lahko zavidajo tudi Hoffman, De Niro, Nicholson in Pacino. Je verjetno res najboljša moška vloga lanskega leta, morda celo zadnjih let, morda celo vseh časov, jebemti ej. Tu je tudi mlada novinka Samantha Barks kot Eponine (hotele so jo Hayden Panettiere, Scarlett Johansson, Lea Michele, Emily Browning, Evan Rachel Wood in Taylor Swift), enako dobra, če ne celo boljša od Anne Hathaway. Tako zelo spontana, naravna in enkratna, da nisem mogel verjeti in da se sprašujem, kje za kurac so nominacije zanjo. To je newcomerka leta, o tem ni dvoma. Itak, tu je tudi Russell Crowe kot Javert, resda ne tako dober kot Jackman, a vseeno dovolj dober, da mu lahko sežem v roko in mu rečem, da ima za pasom še eno vrhunsko vlogo. Itak, tu je tudi Sacha Baron Cohen kot Thénardier, v svoji daleč  najboljši vlogi v karieri. Resda še vedno norčav, toda brez napake v svojem karakterju in špuri, ki jo ujame kot vrhunski dramski performer. Pa Helena Bonham Carter kot njegova madame, v še eni živopisani odštekani vlogi, ki ji je seveda pisana na kožo. Carterjevi pri takih likih nobena druga igralka ni do kolen, Carterjeva je rojena za take bizarke, Carterjeva bi si za take bizarke vedno znova zaslužila oskarja. Malce manj sem navdušen nad Amando Seyfried v vlogi Cosette. Ne bom rekel, da je slaba, rekel pa bom, da ne zmore v štirc z ostalimi. Za razliko od Eddieja Redmaynea, ki je kot Marius več kot odličen in bi si prav tako zaslužil nominacije za vse mogoče pizdarije, ki so zdajle aktualne. Drži, igralski ansambel filma Les Miserables je tako zelo perfekten, da bi si zaslužil skupnega oskarja (bodite pozorni tudi na pobiča Daniela Huttlestonea). Tako zelo usklajen in dodelan, da ga lahko zavida prav vsak film lanskega leta in prav vsak film, ki je skušal storiti kaj podobnega. Vsak igralec ujame pet minut zase, pet minut za svojo slavo in svojo bravuro, kljub temu pa se zna sestaviti v dovršeno celoto s soigralci, kar je zares neverjetno in vredno vseh mogočih pohval.

Zgodbo Victorja Hugoja poznate, zato o njej ne bom filozofiral, da je Les Miserables že od leta 1980 dalje zelo uspešen odrski mjuzikl, tudi ni potrebno nabijati, da je režiser Tom Hooper, predlani totalni car zaradi filma The King’s Speech, presegel samega sebe in postal eden izmed najboljših režiserjev daleč na okoli, pa je, kot radi rečemo, le še zgodovina. Brez zajebancije, to, kar s tem filmom dela Hooper, je res neverjtno. Hooper ga ne samo režira, Hooper ga tudi čuti in dela čudeže z igralsko ekipo, ki mu sledi tako zelo čudežno, da ne boste mogli verjeti. Aham, Hooper je v filmu Les Miserables res najboljši režiser vseh časov. Kot sem povedal že na začetku, novi Les Miserables je mojstrovina, je moj film, je film, ki me je prevzel tako zelo močno, da komaj opišem. Je nekaj najboljšega, kar sem videl zadnje čase. Je še ena Evita, ki sem jo samo v kinu gledal petkrat v enem tednu znal na pamet vse prizore in vse songe. Je film, ki sem ga žemed gledanjem usvrstil med svoje najljubše in najboljše filme na svetu. Je zares nepozabno filmsko doživetje, ki gledalcu vrne upanje v dobre filme in v bistvo filma. Je film, iz katerega bi se lahko učili filmske umetnosti. In film, ki bi ga lahko do smrti vsak dan gledal vedno znova in znova.

Ocena: 10/10

 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 13.01.2013 ob 19:18 pod recenzije. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

47 odgovorov na “Recenzija: Les Miserables”
  1. alenka - 13.01.2013 ob 22:40

    če probam bit kratka. meni je bil pa kar malo razočaranje. se mi zdi da je hotel preveč.. ene scene bi lahko brez težav preskočil oz skrčil. recimo te s Sacho Baron Cohenom in Heleno Bonham Carter… pa petje Russell Crowa mi je bilo prav moteče in mi sploh ni pasalo. prav tečno no. Jackman in Anne pa sta glavna razloga za ogled! žal tistega tvojega prvega odstavka, ko film nadvse opevaš sama nisem čutila kot pri Gospodarju in drugih. se ne bi strinjala, da jim je tako dobro uspela celotna zamisel, ampak je brez dvoma vreden ogleda.

  2. IZTOK GARTNER - 13.01.2013 ob 23:39
    IZTOK GARTNER

    Okej, Crowe res ne poje najbolje, a ko ima nekaj solo scen, je meni izjemno dober. Cohen in Carterjeva sta mi odlična in ne bi imel nič proti, če bi ju bilo še več. Tako divjih in norčavih prizorov že dolgo ni bilo v nobenem filmu, čist burleska. Jaz bi ga gledal še tri ure dlje brez problema in se mi je zdelo, da je minil v pol ure.

  3. Wega - 15.01.2013 ob 20:00

    Komaj čakam, da ga naši vrhunski igralci obogatijo in nadgradijo s sinhronizacijo.

  4. IZTOK GARTNER - 15.01.2013 ob 20:03
    IZTOK GARTNER

    Tvoj štos niti ni štos, saj se bo glede na norijo s sinhronizacijo kaj kmalu začelo dogajati tudi to. In kar je še bolj grozno, prodali ga bodo kot mladinski film. In kar je še bolj grozno, razen mene ne bo motilo nikogar.

  5. Wega - 15.01.2013 ob 20:41

    Za dva izmed glavnih likov že imamo nadgrajevalce…

    Hugh Jackman Boris Kerč (Velikonočni zajec)
    Anne Hathaway Kataya Ajster (Rio)

  6. Pepi - 15.01.2013 ob 21:07
    Pepi

    Hm … Je imel pa Crowe neko glasbeno točko že s kolegi iz filma o Robinu Hoodu. Pa niti ni bilo slabo — za kar zasluge grejo verjetno tudi spevnosti nabora pesmi (en ali dva komada, če se ne motim) in dejstvu, da so ga Durand, Grimes in zlasti Doyle malo pošlepali. Toliko za intermezzo … Ko je že ravno govora o Croweu in petju. Les Miserables bom pa pogledal, ko bo na internetu kakšna človeka vredna kvaliteta. :D

  7. IZTOK GARTNER - 15.01.2013 ob 23:41
    IZTOK GARTNER

    Človeka vredna kvaliteta je na netu že lep čas, kolega.

  8. Pepi - 16.01.2013 ob 07:38
    Pepi

    Lej, pa res!
    “… Ko bo na internetu kakšna človeka vredna kvaliteta” na podlagi na novo odkritih dejstev spreminjam v “… ko bom izvedel, da je na internetu kakšna človeka vredna kvaliteta.”

  9. Anja - 18.01.2013 ob 21:41

    Pa sem še jaz pogledala to reč. In ostajam brez besed.

  10. IZTOK GARTNER - 18.01.2013 ob 21:43
    IZTOK GARTNER

    Pozitivno ali negativno?

  11. Anja - 19.01.2013 ob 11:27

    Pozitivno, se razume! Perfekcija!

  12. Niko - 23.01.2013 ob 19:39

    moj dogovor je takšen le zakaj ni nominacije za režijo zdi se mi,da je za ta film buzz bil še pred izidom že res močan močna pričakovanja seveda in pa seveda nekateri so mu že pred razglasitvijo opevali nominacije in celo zmago in potemtakem seveda pričakuješ,da bo takšen film bil točno to kar pišeš v recenziji se pravi čista perfekcija in zdi se mi da jih je glede tega aspekta to malce razočaralo in niso dobili tistega kar so pričakovali zato se je čutilo razočaranje in posledično snub what works to you can now work against you pa še lajnali so z svojo kampanjo vedno eno in isto petje v živo in petje v živo in petje v živo
    kr če pogledaš je bil ves hype pred Silver Linings Playbook dokaj veliko potem pa je vse kar naenkrat vse potihnilo in so mislili,da bo le še ena romantična komedijo vsi pa so bili verjetno pozitivno presenečeni in tako je prišlo kar 8 nominacija če se ne motim enako velja za nekatere druge

  13. Niko - 23.01.2013 ob 19:40

    moraš to kampanjo znati moraš to znati če ne izpadeš bebec kot ti s tem petjem v živo

  14. IZTOK GARTNER - 23.01.2013 ob 19:45
    IZTOK GARTNER

    Ne pozabi, da je film pobral tri močne zlate globuse, kar pomeni, da je daleč od razočaranja, pa tudi finančno mu gre odlično, tako da dejansko vse štima. Pa tudi nominiran je za najboljši film za oskarja, torej štima tudi to. Nobenega razočaranja pravzaprav, le režiserja Toma Hooperja pač ni zraven. Isto kot Bena Afflecka in Kathryn Bigelow, torej nič posebnega. V bistvu nimam pojma kaj si sploh hotel povedati, pa zakaj sem jaz zdaj nenadoma bebec, ker se zezam s petjem v živo. WTF!

  15. Niko - 23.01.2013 ob 20:19

    ti je bilo v mišljeno v kotekstu kot ti množina ali oni ker sem bral,da so akademiki zdolgočaseni že od tega ponavljanja in lajnanje eno in isto

    mislim,da so Les Miz praktično pogoreli na nominacijah saj je bilo govora o Les Miz enem izmed najmočnejših contenderjev letos,ki lahko pometejo na Oskarjih tudi sam sem pričakoval ogormno nominacijo in veliko grožnjo Lincolnu in Argu potem pa brez nominacije za režijo,ki je dokaj pomembna potem za scenarij brez tega in pa seveda brez nominacije za montažo to je vsekakor začudenje ne vem kako jim bo to ratalo

  16. IZTOK GARTNER - 23.01.2013 ob 20:27
    IZTOK GARTNER

    Hm, a ni bil Lincoln glavni contender?

  17. lily - 23.01.2013 ob 23:52

    Anne Hathaway je zelo ganljiva. Drugo pa … no, nisem ravno fan mjuziklov. Za moj okus preveč pojejo, res vsako besedico. Zgodba je fajn in vse, ampak ker vse pojejo …
    Pa Russell Crowe mi je neprepričljiv, nekako kot Pierce Brosnan v Mamma Mia! (ampak Mamma Mia! mi je všeč). Ob Crowu mi je v stilu priljubljenih meme-ov prišlo na pamet: gladiator high as fuck pretending he’s French and shit. :D

  18. lily - 23.01.2013 ob 23:54

    Primer, če ne veš, kaj mislim: http://9gag.com/gag/5341437

  19. IZTOK GARTNER - 23.01.2013 ob 23:59
    IZTOK GARTNER

    Moj kolega je film ugasnil po petnajstih minutah, ker ne prenese mjuziklov. Nimaš kaj, nisem ga mogel prepričati. Jp, to je ultimativni mjuzikl, kjer čisto vse odpojejo, kot pri Eviti.
    Se pa strinjam, da Crowe ni ravno bomba, ampak vseeno pa servira nekaj močnih scen, ko dobi svojih pet minut.

  20. MacGyver - 2.02.2013 ob 00:33

    Sem ga danes gledal v kinu…s popolnoma vsako besedo recenzije se strinjam…med mojih top 5 filmov gre z lahkoto…tudi to, da sem velik fan mjuzikla samega verjetno nekaj pripomore zraven…ampak odigran in zrežiran je ”v nulo”…in v kinu seveda zraven sedijo 3 frajerji in že ob prvem prizoru slišiš:” fak stari, kaj smo to šli gledat?? pojejo!!”…potem pa se še začnejo pogovarjat…ksreči so bli cel film tiho potem ko sem rekel naj bodo tiho ali grejo ven in mi tako niso pokvarili ogleda…sem pa slišal, da je na koncu eden rekel da mu je bil film ful všeč :D

  21. IZTOK GARTNER - 2.02.2013 ob 00:39
    IZTOK GARTNER

    Nikoli nisem razumel tega debilističnega pogleda na mjuzikle. Eni jih res ne prenašajo in niti ne razumejo kaj je njihova poanta. Okej, a zakaj za vraga potem s svojo infantilno prisotnostjo kvarijo veličastnost. Tudi jaz si bom film še enkrat ogledal v kinu takoj ko bo čas, saj ga hočem doživeti še na velikem platnu in kvalitetnem sound sistemu. Upam le, da se tudi pri meni v dvorani ne bodo našli kaki taki kreteni. In seveda, da mi ne bo kdo težil, ko bom hotel pogledati tudi odjavno špico, ki je glasbeno prav tako izvrstna.

  22. Tina1 - 2.02.2013 ob 00:42

    Meni je bil film izredno všeč, vendar me je začudoma najbolj motil Hugh Jackman, nekako me njegovo petje sploh ni prepričalo in v primerjavi z ostalo zasedbo se mi je zdel včasih res grozno slab, kar me je presenetilo, ker se mi drugače ob pevskih nastopih še nikoli ni zdel tako povprečen. Zazdelo se mi je da v vseh scenah, igralsko in pevsko, lovi svoje boljše soigralce. Anne, Samantha in Eddie so mi bili izvrstni, pa tudi Russel je ujel esenco svojega lika in se mi je zdel izredno dober.
    So pa ljudje na veliko odhajali iz kina, kar se mi že dolgo ni zgodilo….sigurno vsega skupaj kakih osem do deset ljudi….mjuzikli pač niso za vsakogar ;)

  23. IZTOK GARTNER - 2.02.2013 ob 00:48
    IZTOK GARTNER

    Res mi ni jasno, da se folk ne pozanima, da gre za mjuzikl. Nikoli nisem štekal ljudi, ki filme hodijo gledat tako zelo na pamet in se potem pizdijo, kaj so to šli gledat za eno sranje. Pa še denar vržejo v smeti.
    Uf, to pa čudno, da te Jackman ni prepričal, še posebej, ker te Crowe po drugi strani je. Po moje si edina.

  24. Tina1 - 2.02.2013 ob 11:08

    Ja nama obema, meni in kolegici s katero sem šla gledat se nama je tako zdelo, ampak še sama ne morem verjeti da je tako, kakorkoli film si bom sigurno še enkrat pogledala potem pa bomo videli. Problem je bil tudi v tem, da smo ga gledali v kinu, mislim, da v najmanjši možni dvorani, kjer ozvočenje ni bilo tako dobro kot v večjih, saj ni bilo po celi dvorani ampak samo ob ekranu in se mi je zazdelo da moraš imeti res močno glasovno podlago če želiš narediti vtis, za moj okus pa je jackman ni imel….Še vseeno pa ne pokvari mojstrovine, ki je ta film…
    Ja meni se zdi da nekateri ljudje sploh ne pogledajo vsebine, samo igralce in potem gredo gledati film. Potem pa poslušaš od zraven sedečih zakaj ne morejo govoriti normalno, zakaj samo pojejo. Bedarija. Ljudje so postali res površni, najprej so arogantni in se ne pozanimajo, potem pa se derejo kako zanič je.
    Je pa res da ne marajo vsi takšne zvrsti, nekaterim je samo petje odločno preveč dolgočasno. Meni osebno so pa mjuzikli izjemno všeč, ampak po drugi strani se mi pa zdi da eden od težjih žanrov… V zadnjih letih je bilo res veliko slabih mjuziklov, le redki so bili dobri.

  25. IZTOK GARTNER - 2.02.2013 ob 13:29
    IZTOK GARTNER

    Uf, v taki dvorani takega filma niti ne bi smeli predvajati. Zakaj to ni jasno kinooperaterju, nimam pojma.
    Ampak Jackman zna peti, v tem je finta, Crowe pa ne zna in si je moral skoraj pol leta drilati vokal za tole vlogo, pa še vseeno se je sišalo, da ni ravno pevec.
    http://www.youtube.com/watch?v=Terhj8mjPwY
    V zadnjih letih so mene poleg Les Miserables zares navdušili še Rent, Evita, Sweeney Todd, Mamma Mia in recimo Dreamgirls, od ta starih pa sem vedno norel za Singin in the Rain, West Side Story in recimo Les parapluies de Cherbourg. Odličen je tudi Rocky Horror Picture Show, pa še kaj bi se našlo iz zlate dobe, recimo Čarovnik iz Oza in Moje pesmi moje sanje in recimo Hello Dolly. Pa vrhunska sta mi tudi All That Jazz in Hair.

  26. tonya - 2.02.2013 ob 16:03
    tonya

    Hmm, kako naj začnem? Prvo naj omenim, da sem velika ljubiteljica mjuziklov, zato ne razumem ljudi, ki jih moti, da se skozi film poje. Halo, to je poanta mjuzikla! Madona, včasih se mi zazdi, da bi šli skozi življenje precej bolje, če bi vsi peli, haha.
    Zdaj pa moji vtisi. Po vsem pompu in reklami (priznam, da sem odštevala dneve do ogleda) sem bila malce razočarana nad videnim. Ok, spremljala sem promocijo, da se je pelo v živo in vse ostalo, ampak nekako mi vse to ”acting petje” ni povsod štimalo v takem melodičnemu mjuziklu, kot je Les Mis. Tole velja predvsem za Jackmanov Solioquy – glede na dejstvo, da je odličen pevec, celo dobitnik pevskega tonyja, sem bila nekako razočarana. Mi je pa presenetljivo štimalo pri Bring him home, čeprav bi hotela še več vibrata. Za Crowea sem vedela, da se bo ”matral”, ampak pri pesmi Stars je bilo par odličnih not. Hathaway je bila solidna, čeprav se mi zdi za to minimalno minutažo rahlo precenjena vsa hvala, ampak ok. Barksova in Redmayne brez pripomb, Seyfriedova mi preveč piska, ampak Cosette je že a priori zoprn lik, tako da se z njo nisem niti ukvarjala. Zabavna sta bila Carterjeva in Cohen, tudi Tveit kot Enjolras mi je bil suprer (kader, kjer ga ubijejo je fenomenalen).
    Kadri so bili občutno slabi, zato mi je ta nenominacija pravilna, plus dajem close upu za I dreamed a dream in zaključno barikado. Presenetila me je pa nenominacija za režijo in scanarij, predvsem slednja.
    In če povzamem to nakladanje – zelo solidno, a ne presežek.

  27. Tina1 - 2.02.2013 ob 16:09

    Ja to je pa Tuš….to da ona nimajo pojma se mi zdi da je že dolgo znano…. :/
    A ni bil Crowe včasih v neki skupini oz. je bil glavni pevec? Meni se zdi da sem to nekje prebrala…
    Mene pa so v zadnjih letih navdušili Rent, Sweeney Todd in Moulin Rouge, ki mi je od teh treh najboljši, čeprav tebi pa ni bil všeč če se prav spomnem? Zelo me je razočaral Chicago, popolnoma nezaslužen oskar za najboljši film, ker tam za mene razen CZJ ni bilo nič dobrega. Zelo mi je všeč Fantom iz opere, ker sem ga gledala v Londonu in od takrat mi je to najboljši mjuzikel sploh, a filmska verzija je daleč od idealne, a ji oprostim napake zaradi prečudovite glasbe. Webber je res genij :)
    Meni pa ravno Dreamgirls in Mamma Mia nista bila všeč, zdelo se mi je da sta zelo hitro pozabljiva mjuzikla in v primeru Dreamgirls tudi brez pesmi, ki bi ti ostala večno v spominu, kot lahko rečeš za vse velike mjuzikle, kjer je najmanj ena pesem svetovno znana.
    Seveda je pa tudi veliko odlični starih mjuziklov, meni so tudi všeč vsi, ki si jih naštel.

  28. IZTOK GARTNER - 2.02.2013 ob 21:48
    IZTOK GARTNER

    Tonya, jaz pri filmskih verzijah mjuziklov nisem nikoli picajzler za vokale, ker mi je jasno, da ne bo vse vrhunsko, saj je treba dati vloge velikim zvezdam, kjer petje ni vedno takšno kot bi moralo biti. Če bi hoteli zares brezhibno petje, bi vloge pač dali profi pevcem, samo potem filma ne bi šel gledal skoraj nihče. Zame je važnejša karizma v vlogi, kar pomeni, da vokalu pogledam skozi prste.

    Tina1, to za Crowea ne vem. Jp, Moulin Rouge mi ni bil ne vem kako všeč, Chicago še manj. Fantom je glasbeno zakon, ampak film pa me ni prepričal. Pa pozabil sem na Rock of Ages, meni je bil odličen.

  29. Wega - 2.02.2013 ob 22:15

    Ok, če se je že razvila debata, evo primera filma ki res ni bil nič posebnega, je pa v svoji ciljni publiki verjetno vrhunski. Gre za Mamma mia, ki sicer ni bil mjuzikel, kjer bi samo peli ([rock]opera na primer), so pa vse peli sami. Od Pierce Brosnana dalje, ki je res obupen pevec ampak – če bi ga sinhronizirali bi bil RES obup. Tako pa je bil čisto simpatičen. In film (govorim pač v okviru nagovarjane publike) simpatičrn. Saj bi jih lahko povozili z originalnimi Abbinimi komadi – ampak to ne bi bilo to.

    Ali paprimer, kjer so SAMO peli: Tommy (the Who), tam je pel celo Oliver Reed!

    V glavnem v takem filmu, kot je Les Miserables je malo brez veze ocenjevati, kako nekdo dopro poje, ampak kako odigra to petje. Hočem reči v akcijskem filmu ne ocenjujemo kako dobro nekdo vozi avto, kje drži volan, kako šalta, važno je pač, da razčefuka čim več avtov. V porniču – eh, tule ne bom dajal primerjave ampak me zanima če so v resnici vsi taki fukači, kot želijo prikazat v filmu. In v mjuziklu: važno da funkcionira, pa lahko izpade kot Madonna v Eviti ali pa kot Lee Marvin v Paint your Wagon. Ali pa kot Kekec.

  30. tonya - 2.02.2013 ob 22:33
    tonya

    Iztok, zato so pa nekdaj delali mjuzikle z dvojniki za pesmi. Lepi primeri so Audrey Hepburn v Prodajalki vijolic, Deborah Kerr v Kralju in jaz ter Natalie Wood v Zgodbi z zahodne strani. Vse imele celo isto pevko – Marni Nixon. Baje je celo Debbie Reyndols v Pojmo v dežju imela za nekatere komade dvojnico – ironija pa taka. Že takrat so gledali na finto, kaj se bo prodajalo, zato ne razumem, zakaj hudiča ne bi tega uporabljali tudi danes. Zato sem jaz picajzlasta za vokale, ker sem gledala ”preveč mjuziklov”, da bi dajala res visoke ocene. Se pa strinjam, karizmo imajo čisto vsi, od najmlajših dalje. Ampak mjuzikel na žalost zahteva več. Za Jackmana pa vem česa vse je glasovno zmožen, zato me je razočaral.

  31. IZTOK GARTNER - 2.02.2013 ob 22:47
    IZTOK GARTNER

    Tonya, uf, meni pa to ne bi bilo kul. Ti časi so mimo, če mene vprašaš. Pa spomnim se Audrey Hepburn, ki so jo dublirali za My Fair Lady, čeprav je bil njen glas baje prav tako dovolj dober. Tudi sam se videl na stotine mjuziklov, ampak nikoli nisem “težil” za perfekcijo v vokalu, ampak so mi dosti bolj važne druge reči, še posebej, če vokal dejansko štima in ga le tu in tam malo zanese. Kaj nuca super pevec, če vloge ne bi znal odigrati dovoj karizmatično in markantno. Bolje slabši pevec in super igralec, če mene vprašaš. Je bil pa meni Jackman perfekten tudi pevsko, sem usta odpiral ves čas in razmišljlal, ali res vse to poje on ali pa nas vlečejo za nos. Res čudno, da si mu našla napake. Za Crowea razumem, ampak za Jackmana pa nikakor. Kot te ne bom nikoli razumel, da ti je Mandy Patinkin boljši Che od Banderasa :)

    Wega, se več kot strinjam za Mamma Mio. Prav zato, ker ekipa fuša, je vse skupaj tako zelo simpatično in spontano. Tommy je zelo posebna zadeva, dober mjuzikl, tudi zaradi takih for kot je petje Reeda.
    http://www.youtube.com/watch?v=u-3L1jRSESI
    In dobro povedano, da je bistvo kako kdo petje odigra, ne pa kak enkraten pevec je. Itak da niso vsi seks mašine, saj se kader stokrat prekine vmes.
    Sicer pa, če je lahko v Guys and Dolls plesal in pel celo Marlon Brando, ni vrag, da ne bi tudi Russell Crowe, mar ne.
    http://www.youtube.com/watch?v=5A1HWEub0hg

  32. tonya - 2.02.2013 ob 22:57
    tonya

    Jackman – Les Mis : http://www.youtube.com/watch?v=-E3y2JvfN3U
    Jackman – The Boy form Oz: http://www.youtube.com/watch?v=YaU8pXPWBqE
    Jackman – Oklahoma!: http://www.youtube.com/watch?v=KNEUtN21cuU

    Vse verzije v živo. :) Menim, da mu bolj paše ”tradicionalni” način, čeprav je tudi sam pravil, da so Oklahomo delail na podoben princip (da so recitirali verze in jih ”igrali”).
    Ja, imam večji rešpekt pred Broadwayjci kakor filmarji.:)

  33. IZTOK GARTNER - 2.02.2013 ob 23:03
    IZTOK GARTNER

    Ja, ni pošteno, saj pri prvem zraven ni filma. Ko ga dodaš, te ne moti, da petje ni nad oblaki, saj je igralska kreacija tako vrhunska, da komaj dihaš.

  34. Tina1 - 2.02.2013 ob 23:19

    Mene ponavadi tudi ne moti če petje ni najboljše…npr če vzamem Sweeney Todda, ne Helena ne Johnny nista bog ve kaj, ampak vse skupaj se je odlično povezalo in njun nastop je še poudaril noto filma, ki so jo želeli prikazati ustvarjalci, kar je ustvarilo super film.
    Je pa zame ta Hooperjeva poteza, da snema igralce in njihove pevske kreacije v živo, izjemno drzna in moram reči da mu je zelo dobro uspela. A tu se moram strinjati s Tonyo, ker sem poslušala Jackmana peti vrhunsko, sem bila nad tole izvedbo razočarana. Ampak vseeno to ne pokvari filma zame, nikakor ne. Po drugi strani pa že prej omenjeni Pierce Brosnan…zame se je v Mammi Mii popolnoma osmešil…zabaval se je, to je že res, pa filmček je čisto luškan, a da bi bil presežek mjuzikla to pa nikakor ni.
    Iztok kaj natančno te je pa tako motilo pri Moulin Rouge…meni se je zdel vrhunski.

  35. IZTOK GARTNER - 3.02.2013 ob 01:29
    IZTOK GARTNER

    Mamma Mia ni presežek kot mjuzikl, je pa eden najbolj simpatičnih in feel good filmov zadnjih let.
    Moulin Rouge bi moral morda gledati še enkrat, a pred leti sem kritiziral Nicole Kidman in Ewana McGregorja, ki sta se mi zdela hudo slaba izbira za svoji vlogi. Pa tudi film sam je deloval le kot neskončna verzija videospota Lady Marmelade. Lahko, da bi mnenje zdaj spremenil, kdo ve.

  36. Niko - 3.02.2013 ob 12:55

    močno prikimavam da si takole pohvalil Samantho Barks
    saj če pogledamo sta lika Anne Hathaway in Hugha Jackmana dobro karakterizirana in imata zgodbo tudi lik Eponine jo ima toda so jo scenaristi oskrunili kot na primer da je bila posiljena in še več tako da je res škoda lika Eponine saj se mi je zdel močan in tu pišem velik minus in kar je presentljivo kaj naredi Samantha Barks z tako malim je fenomenalano najboljši performans v filmu seveda po mojem mnenju

  37. Niko - 3.02.2013 ob 12:56

    aja Nicole Kidman ti je bila slaba izbira s tem se ne bi mogel strinjati ravno Nicole je dragulj

  38. klemenix - 3.02.2013 ob 20:46
    klemenix

    Tudi McGregor se je meni zdel sijajna izbira za vlogo. Odličen igralec z izjemnim glasom.

  39. MacGyver - 4.02.2013 ob 01:00

    Eh meni je Jackman vrhunski pa sem ga tudi že večkrat slišal pet.
    Mi je pa zelo super tudi to, da so originalnega Valjeana iz mjuzikla (Colm Wilkinson) vključili kot župnika. In četudi ima tako majhno minutažo, jo po mojem mnenju maksimalno izkoristi ;)
    Evo še izsek iz zasedbeno meni najboljše verzije mjuzikla (10th anniversary):

    http://www.youtube.com/watch?v=sWbg8NIyVRA

    Samantha Barks pa nastopa v zdajšnji verziji mjuzikla, tako da je tudi blo pričakovati da bo vrhunska…

  40. Niko - 5.02.2013 ob 18:45

    je to golo naključje hehe :D

    https://www.youtube.com/watch?v=Z9tdm5FPhx4

  41. IZTOK GARTNER - 5.02.2013 ob 20:09
    IZTOK GARTNER

    Hm, a je ni on že dve leti pred tem zezal na podoben način?
    https://www.youtube.com/watch?v=Terhj8mjPwY

  42. Niko - 5.02.2013 ob 21:57

    ja sj vem da se je Anne zdaj zezala iz tega ampak izbira pesmi,ki prihaja iz Les Miserables On my own ta izbira za njeno norčevanje je zanimiva saj takrat nista vedela še verjento da bosta skupaj oba dva nastopila v tem mjuziklu glede na to da je bil Tom Hooper šele po zmagi na Oskarjih za The Kings Speech največji car in da so mu šele veliko kasneje zaupali vlogo režiserja tega mjuzikla

  43. IZTOK GARTNER - 6.02.2013 ob 00:23
    IZTOK GARTNER

    Po moje sta vedela že zdavnaj, morda celo takrat, ko je Jackman vodil oskarje. Prav zato so ju dajali skupaj že precej časa prej.

  44. Iztok Gartner » Les Miserables fan - 12.02.2013 ob 01:15
  45. Iztok Gartner » Les Miserables: Highlights from the Motion Picture Soundtrack - 21.02.2013 ob 18:10

    [...] skoraj vsi, niti ne govorim. Čudovit soundtrack, kjer poslušalec vedno znova podoživi tudi vse filmske prizore. Tako zagret nisem bil za kak  filmski soundtrack vse od Evite dalje. Neverjetno, res. Glasbo je [...]

  46. Iztok Gartner » Zmagovalci Oskarjev: Anne Hathaway - 26.02.2013 ob 16:37

    [...] Leta 1982 rojena Anne Hathaway, letošnja zmagovalka za najboljšo stransko žensko vlogo v filmu Les Miserables, mi je šla na začetku svoje kariere neverjetno na živce. Bila je ena tistih igralk, ki bi jo v [...]

  47. IZTOK faking GARTNER » Recenzije: Rio 2, Black Dynamite - 25.06.2014 ob 00:46

    [...] Pričakoval sem povprečje, dobil pa animirano mojstrovino, kjer je celo nekaj mjuzikla Les Miserables, kar je itak čisti presežek. Čista uživancija za staro in mlado. In animiranka, ki jo bom v [...]

Na vrh

Komentiraj




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !