IZTOK faking GARTNER

« | | »

Recenzija: Hitchcock

6.01.2013

HITCHCOCK

To, kar je bil predlani My Week With Marilyn, je letos Hitchock, ta pornič za filmofile in ljubitelje insajderske trivie, ki bodo uživali kot že  dolgo ne. Aham, tole je film, ki pokaže, kako je veliki Alfred Hitchcock snemal legendarnega Psiha. Predhodnika vseh slasherjev, tudi Noči čarovnic, da ne bo pomote. Prvi pravi film o psihopatu, ki kolje svoje žrtve. Narejen tako zelo dobro, prepričljivo, avtentično in srhljivo, da še vedno ne morem verjeti. Če rečem, da gre za najboljši film Alfreda Hitchcocka, vročega po filmih Vertigo in North by Northwest, ne zgrešim kaj dosti. Večkrat oponašan in nikoli presežen film, klasika žanra in filmske umetnosti na splošno. Prvinska grozljivka, ki nas sesuje z največjim šokom v filmski zgodovini. Jp, glavna igralka umre v prvi tretjini filma. In to pod tušem, kjer jo zverinsko zakolje lokalni psihopat Norman Bates, no ja, njegova mama, v podobi popolnega Anthonyja Perkinsa, ki je potem nastopil še v parih bolj ali manj slabih nadaljevanjih, pač zato, da si je reševal kariero in zaslužil kak dolar. In pozor, ženska pod tušem je Janet Leigh, mama Jamie Lee Curtis, ki je potem kot veste igrala v Noči čarovnic. Huda trivia, ki se je na tak nor način ne spomnim pri nobenem drugem filmu. Psiho je film, ki z vsakim desetletjem postaja boljši, bolj prelomen in bolj nepozaben. Zares pravi evergreen, tako zelo strašljiv tudi zavoljo črnobele tehnike in seveda živce parajoče glasbene spremljave maestra Bernarda Herrmanna. Mojstrovina, ki je na novo izumila suspenz in se spremenila v enega najbolj znanih celovečercev na svetu. V del popularne kulture in v enega izmed najbolj vplivnih in posnemanih filmov vseh časov. Nič čudnega, ko pa je vse tako prekleto popolno, kompleksno in dovršeno. Tako zelo, da dobimo občutek, da so režirali trije Hitchcocki. Za enega je namreč vse skupaj preveč divje in brez napak. Drži, Norman Bates je oče Michaela Myersa in Jasona Voorheesa, tisti pravi psiho, sicer baziran na resničnem serijskem morilcu Edu Gaineu, ki je navdihnil tudi Teksaški pokol z motorko in The Silence of the Lambs. S strani Anthonyja Perkinsa odigran tako zelo perfektno, da so se ga ustrašili tudi oskarji. Kot Alfreda Hitchcocka, ki ga je premagal Billy Wilder za The Apartment. Jebat ga, to so napake, ki jih akademiji ne bi smeli oprostiti. To so velike krivice, ki se jih ne bo dalo popraviti nikoli. Po drugi strani pa, jebeš filme, ki zmagajo na oskarjih, veliko boljši so tisti, ki so jih oskarji popolnoma zaobšli.

Nekaj podobnega se lahko zdaj zgodi tudi Hitchcocku, dramatizaciji snemanja Psiha, ki ga je stari dobri Hitch posnel zaradi tega, ker so mu začeli očitati, da se ponavlja in da je morda čas, da se počasi upokoji. Prav zato jim je dal še svoj labodji spev, svoj najbolj znan, najbolj kulten in verjetno tudi najboljši filmi v karieri. In Hitchcock je odličen film, je enkratna mešanica filmske trivie in privatnega življenja tega mojstra suspenza, ki mu je družbo nenehno delala žena Alma, ta zelo posebna dama, brez katere ne bi Hitch nikoli posnel tako dobrih filmov. In film ju ujame med sila napeto situacijo, kjer on posumi, da ima ona ljubimca, ona pa prvič jasno pokaže ljubosumnost zavoljo njegove obsedenosti s platinastimi blondinkami, med katerimi je seveda tudi Janet Leigh, glavna zvezda Psiha. Debitantski režiser Sacha Gervasi, kot sem že povedal, zelo spretno meša Hitchevo zasebnost in snemanje filma ter gledalcu dejansko ponudi ljubezensko zgodbo legendarnega režiserja in njegove žene, kateri se je zahvalil tudi med govorom za častnega oskarja konec sedemdesetih. In tu je igralska ekipa, ki svoje zahtevno delo opravi z odliko in pripomore, da je tale film zares odličen, zanimiv, gledljiv in nostalgično insajderski. Anthony Hopkins je kot Hitchcock itak nad oblaki, Helen Mirren je kot njegova Alma enako vrhunska, zelo solidno pa gre tudi Scarlett Johansson, ki igra Janet Leigh, Jessici Biel, ki igra Vero Miles in Jamesu D’Arcyju, ki igra Anthonyja Perkinsa, da o Dannyju Hustonu, ki igra scenarista Whitfielda Cooka, s katerim se dobiva Alma, niti ne začnem govoriti, saj je enkraten kot vedno. In pozor, Josepha Stefana, scenarista Psiha, igra Ralph Macchio, Hitchevo asistentko pa Toni Collette. Super ekipa super filma, kjer v polno zadane tudi ideja resničnega morilca Eda Geina (Michael Wincott), ki se v sanjah prikazuje Hitchu in mu daje inspiracijo za snemanje Psiha, kjer največ besed seveda teče okoli kultne sekvence pod tušem, ki skrbi tudi cenzorja Geoffreyja Shurlocka (Kurtwood Smith). Kot sem povedal že v uvodu, tole je pornič za filmofile, nepozaben poklon Alfredu Hitchcocku, ki ga Hopkins poosebi zares neverjetno, z ravno pravšnjim miksom umirjenosti, entuziazma in črnega humorja. Hopkins je Hitchcock, o tem ni dvoma. Igralska bravura, vredna oskarja, ki se lahko zgodi le enkrat v življenju. Kot tale film, tale enkraten filmofilski izlet v preteklost, ko je Alfred  Hitchcock snemal enega najboljših filmov vseh časov. In pozor, lani so za tv posneli tudi film The Girl, kjer je Hitchcocka odigral Toby Jones, Tippi Hedren Sienna Miller, Almo pa Imelda Staunton, zgodba pa je pod lupo vzela Ptiče, ki jih je Hitch kot veste posnel po Psihu.

Ocena:  9/10

 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 6.01.2013 ob 08:44 pod recenzije. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

13 odgovorov na “Recenzija: Hitchcock”
  1. Niko - 6.01.2013 ob 22:07

    Za Anthonya Hopkinsa res močno držim pesti,da ujame nominaacijo ti predlagam,da dan prej narediš napoved in se takole malo zabavaš pred pravimi nominacijami potem pa vidimo koliko si jih dobil pač tiste,ki jih spišeš o Oskarjih ampak to narediš ponavadi po ampak zdaj bi tudi po bi bilo pa tudi zanimivo pred pa piši še zraven svoje želje

  2. Niko - 6.01.2013 ob 22:08

    tudi za tiste,ki veš da nekako nimajo šans pa bi ti bilo kul,da bi bili nomirani

  3. IZTOK GARTNER - 7.01.2013 ob 01:21
    IZTOK GARTNER

    Globusi so ga pustili na hladnem, kar mi res ni jasno zakaj. Bomo napovedovali, seveda bomo, kot vedno. Le vse filme je treba pogledati, da bodo napovedi res poštene.

  4. Niko - 7.01.2013 ob 14:45

    dobro :D ampak res pred nominacijami za Oskarje in pa tudi vidim,da ti dobro uspeva

    čudno je to pri Globusih pa toliko mest imajo res ne razumem zakaj drugače pa,da te slučajno oponim in sicer pravijo,da je Jack Black končno v pravi formi in mogoče v performansu življenja kritiki ga hvalijo močno v Berniju pa obeta se nam tudi dober performans Ann Dowd v Compliance tako,da počekiraj poglej in potem boš v formi,da sestavljaš napovedi tako,da tije 3 dnevi bodo nafilani :D

  5. Niko - 7.01.2013 ob 14:49

    kar si seveda vsak filmofil lahko želi :D

  6. IZTOK GARTNER - 7.01.2013 ob 17:32
    IZTOK GARTNER

    Letos je očitno tudi Blackovo leto, ja. Je pa res, da je Bernie finančno popolnoma pogorel, kar pomeni, da prave vrnitve ni, je pa kritiško priznanje, kar pa Blacku brez dvoma močno godi.

  7. Niko - 7.01.2013 ob 22:25

    ma saj ni pogorel takim filmom je 12 milijonov uspeh in to jim je bil tudi cilj se pravi enkrat preseči svoj budget

    20 milijonov bi po njihovo že pomenilo kot Avengersem milijarda če malo pretiravam
    je pa tudi lepo videti Shirley MacLaine pa tudi odlično leto je imel Matthew McConaughey

  8. IZTOK GARTNER - 7.01.2013 ob 22:30
    IZTOK GARTNER

    Ah, ne ga srat, film s tako ekipo računa na več, ne pa na to, da na koncu ne dobi niti normalne kino distribucije. Okej, ni treba 200 milijonov, toda 9 ameriških je vseeno katastrofa, če mene vprašaš. Dejansko gre za film, ki ga nihče ni poznal pred nominacijo za Blacka. McConaughey je letos nad oblaki, ja, toliko kul filmov ni imel še nikoli. Shirley pa je začela garati kot nora in ima za letos napovedanih ogromno filmov. Očitno se zaveda, da ji tečejo finalna leta kot igralki. In ko sva že pri Shirley, še vedno čakam dan, ko se bo iz penzije vrnil njen brat Warren Beatty.

  9. Iztok Gartner » Recenzije: The Girl, Chasing Mavericks - 25.02.2013 ob 15:13

    [...] imate, The Girl se začne tam, kjer se je Hitchcock končal, se pravi v trenutku, ko se začne Alfred Hitchcock po velikem uspehu Psiha pripravljati na [...]

  10. E - 24.07.2013 ob 22:26

    Dober film ni kaj.Je moral biti Hitch kr zajeban in zaklompliciran človek vsaj tako sem jaz dojel po tem filmu.Jaz sem si od njegovih filmov ogledal Psycho in The Birds pa še to ,ko sem bil čisto mali kak me je bilo strah pa celo noč nisem mogel spat :D .
    Mogel bi si ponovno ogledati ta dva filma ,da obnovim spomnin na ta dva filma ,ker je že res dolg od tega ,ko se to gledal.Zdaj mi tako ali tako nebi bilo več strašno.
    Da se vrnem nazaj na film malo me je zmotila minutaža filma za nekakšno biografijo zelo kratek film (98min) ponavadi so biografije dolge vsaj dve uri a ,če pogledam iz druge strani so kr zadeli minutažo filma.

  11. IZTOK GARTNER - 25.07.2013 ob 02:20
    IZTOK GARTNER

    Poleg Psiha in Ptičev ima Hitch še cel kup filmov, ki so nujni za gledat.

  12. E - 25.07.2013 ob 09:26

    Ja je kr veliko filmov posnel in so taki ,ki jih je nujo pogledat.
    A jih je zelo težko dobiti te filme ,če že pa so filimi ripani in izgubijo na hvaliteti slike ,ker že original filma ni bog ve kaj (seveda za današje čase) potem pa še rip in je slika pol čist brezvezna.Pa tudi moja angleščina ni tako dobra ,da bi lahko gledal brez podnapisov.Do učeraj nisem vedel ,da je Hitch anglež skoz sem mislil ,da je američan.Cel film mi je bilo to čudno pa kako ima angležki naglas potem pa grem preverit na wikipedijo pa mi je bilo potem vse jasno :) .Tale wikipedija je kr lušna in uporabna stvar.
    Katere njegove filme priporočaš?

  13. IZTOK GARTNER - 25.07.2013 ob 13:23
    IZTOK GARTNER

    Za začetek bi ti predlagal Marnie, North By Northwest, Vertigo, The Man Who Knew Too Much, Rear Window, Dial M For Murder, Notorious, Spellbound in Rebecca.

Na vrh

Komentiraj




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !