IZTOK faking GARTNER

« | | »

Recenzije: Moonrise Kingdom, Arbitrage, Cosmopolis

24.09.2012

MOONRISE KINGDOM

Wes Anderson, ta himna za izobražene hipsterje, ki svoje filme napolni z melanholijo, nenavadnimi junaki, fantazijskimi vzporednimi svetovi in liki, ki nas vedno znova prepričajo, da se kljub čudaškim navadam, absurdnemu obnašanju in zmedenim dialogom lahko zgodijo tudi v resnici, je kul režiser. Je ena taka zasanjana inačica Woodyja Allena, ki fura povsem svoj stil, tudi v atmosferi, glasbeni podlagi in fotografiji svojih celovečercev, kjer sta mi bila še posebej všeč Fantastic Mr. Fox in The Life Aquatic With Steve Zissou. Moonrise Kingdom, v šali, ameriški odgovor na Gremo mi po svoje, je prav tako dober film. Je tipični Anderson, zabavna, neobičajna, očarljiva, edinstvena in kratkočasna zgodbica o mulcu (Jared Gilman), ki pobegne iz svojega taborniškega tabora (starešino igra Edward Norton), se zaljubi v mladenko Suzy (Kara Hayward), ki prav tako pobegne od doma (njena starša sta Bill Murray in Frances McDormand), in povzroči kaos med lokalno policijo (šerif je Bruce Willis), taborniškimi odredi (vodjo sosednjega tabora igra Harvey Keitel) in socialno službo, ki jo vodi Tilda Swinton. Drugačen film, postavljen v šestdeseta, enkrat romantična zgodba in spomin na Plavo laguno z Brooke Shields, drugič socialna drama o siroti, ki se je odpovejo krušni starši, tretjič pustolovščina o iskanju pobeglih najstnikov, petič zgodbica o odraščanju in težavah, ki jih odraščanje prinese s seboj, vseskozi pa nekakšna realistična verzija bratov Grimm, kjer taborniški starešina po luftu skače kot superjunak. Zanimiv film, izviren, drugačen, poseben in tak, da gledalca prestavi v neko drugo dimenzijo, ali še bolje, v svet Wesa Andersona, kjer ni nikoli dolgčas.

Ocena: 7/10

ARBITRAGE

YouTube slika preogleda

Richard Gere, ki je v zadnjih letih nanizal precej dobrih filmov, ki pa niso imeli sreče z distribucijo, je Robert Miller, japi, milijonar, narcis in super uspešni poslovnež, ki več kot odlično paše v današnji čas tajkunov in gospodarske krize. Če prav pomislim, bi mu lahko bilo ime tudi Igor Bavčar in Boško Šrot, je pa res, da je bolj podoben kakemu Gordonu Gekku, kultnemu junaku filma Wall Street. Miller ima vse. Ženo (Susan Sarandon), ljubico (Laetitia Casta), naslovke prestižnih revij, rišpekt poslovnih partnerjev, na tone denarja, super uspešno firmo in sina ter hčerko (Austin Lysy, Brit Marling), ki ju je seveda zaposlil v svojem podjetju. Na prvo žogo mu torej štima vse, na prvi pogled je vse v kontekstu tipičnega bogataša, ki je na vrhu sveta. Toda pozor, to je le kulisa, saj se v resnici rušijo domine. Na vse strani, da se razumemo. Drži, Arbitrage, ki bi lahko Gereu končno vrgel prvo nominacijo za oskarja, je film o padcu milijonarja, film, ki bi ga lahko dejansko posneli tudi v Sloveniji, kjer imamo takih primerkov zadnje čase zelo veliko. Zelo dobro zrežirana (Nicholas Jarecki) , še bolje oscenarjena (še enkrat Nicholas Jarecki), dovolj napeta in izjemno prepričljiva zgodba, tisti pravi dramski triler, ki nima težav s vlečenjem za lase in vseskozi ohranja ravno prav realistične situacije, kjer gledalec trepeta za usodo glavnega junaka in se pravzaprav ne more odločiti, ali se mu smili, ali pa si vse, kar se mu začne dogajati, tudi zasluži.

Ocena: 8/10

COSMOPOLIS

Kanadski maestro David Cronenberg, ki je v novo tisočletje zakorakal z mojstrovinama A History of Violence in Eastern Promises, ga zadnje čase pošteno serje. Najprej s filmom A Dangerous Method, zdaj pa tudi s filmom Cosmopolis, to ezoterično inačico Ameriškega psiha in prispodobo ponorelega sveta, kjer bi bilo lahko glavnemu junaku Robertu Pattinsonu ime tudi Edward Cullen. Egocentrični bogataš Eric Packer, ki se ves večer po Manhattnu prevaža v svoji razkošni limuzini, je namreč kot vampir. Brezčutna kreatura, ki trzne samo takrat, ko mu zdravnik pove, da ima asimetrično prostato. In takrat, ko dobi idejo, da bi ga ena izmed njegovih številnih ljubimk (Patricia McKenzie) počila s taserjem, da bi, kot pravi sam, šel še korak dlje. In pozor, Packer, mešanica Edwarda Cullena in Patricka Batemana, si želi le obisk frizerja in se požvižga na nevarne demonstracije in celo na obisk ameriškega predsednika, ki ga ne navdušuje. Limuzina je dejansko njegov dom. Tudi urinira v njej. Pa, kot sem že povedal, vse ljubice (Juliette Binoche) obdela kar na zadnjih sedežih, no ja, v garsonjeri v zadnjem delu limuzine. Težek film, depresiven, sterilen, hladen, odtujen, razvlečen, počasen in dolgočasen, resda namerno, a žal ne za svoje dobro, če veste kaj mislim. Pattinson (predvideni Colin Farrell bi bil po moje boljša izbira) resda ni tako napačen, toda vseeno nima dovolj karizme, da bi zvozil tak film, ali še bolje, da bi bil dovolj zanimiva pojava za take vrste pizdarijo. Verjamem, da je bil Cronenberg prepričan, da dela kvaliteten in poseben film, toda rezultat je pretenciozna in prazna psihološko destruktivna nočna odiseja, kjer na koncu tudi Paul Giamatti nima pojma, kako bi dovolj prepričljivo predstavil svoj čudaški lik.

Ocena: 5/10

 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 24.09.2012 ob 22:46 pod recenzije. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

13 odgovorov na “Recenzije: Moonrise Kingdom, Arbitrage, Cosmopolis”
  1. JanG - 25.09.2012 ob 15:10

    Wes Anderson je himna.

  2. gregor - 25.09.2012 ob 20:27

    Wes je ponovno Wes kar je predvsem dobro.

  3. Didl - 26.09.2012 ob 00:38

    Moonrise Kingdom ima vedno manjšo oceno, nazadnje ko sem pogledal si mu dal 8. Pomotama ali si si premislil? Zame definitvno premalo, meni najboljši film Wesa Andersona do sedaj, saj res vse štima pri njem.

  4. IZTOK GARTNER - 26.09.2012 ob 00:40
    IZTOK GARTNER

    Didl, vedno manjša ocena bi pomenilo, da pada vsak dan :)
    Jp, za eno sem znižal, jebat ga. Sicer pa ocene niso važne, važno je kaj piše v recenziji. In strinjam se, da je film eden najboljših Andersonovih.

    Gregor, kdaj pa ni bil Wes?

  5. Gregor - 26.09.2012 ob 06:55

    Iztok, to se še ni zgodilo, kar sem mislil je bilo predvsem to, da vem kaj lahko pričakujem od njegovih filmov in me kljub temu nikoli ne razočara.

  6. twilighter - 8.12.2012 ob 12:13

    Rpattz je seksi<333

  7. IZTOK GARTNER - 8.12.2012 ob 15:31
    IZTOK GARTNER

    Rpattz? Nisem vedel, da ga tako kličete :)

  8. evelin - 8.12.2012 ob 23:03

    Se strinjam z twilighter. Najbolj top<333
    Zakaj tega filma niso vrteli pri nas…?:$

  9. IZTOK GARTNER - 8.12.2012 ob 23:06
    IZTOK GARTNER

    Nimam pojma, očitno zato, ker so vedeli, da ne bo potegnil množic, saj jih tudi v ZDA ni.

  10. evelin - 8.12.2012 ob 23:33

    Je veliko boljši film kot pa večina teh ki se vrtijo pri nas :$ Sigurno bi imel dosti večji ogled kot pa kakšni glupi filmi ki jih vseeno dajo v kinematografe.

  11. alenka - 26.12.2012 ob 16:37

    Arbitrage je za moje pojme hudo povprečje, sem pa kar malo v šoku da je Gere s to igro nominiran za Globusa. saj je dober, ampak tako dober/prepričljiv pa spet ne. teli nominiranci so včasih res svašta!

  12. IZTOK GARTNER - 26.12.2012 ob 17:04
    IZTOK GARTNER

    Gere je tako zelo vrhunski, da bo krivica, če globusa ne dobi.

  13. Recenzije: Margot at the Wedding, Holy Motors » IZTOK faking GARTNER - 25.01.2013 ob 20:55

    [...] v sekvencah, ko si Oscar privošči baletno rajcanje in cyber. Holy Motors je vse to, kar ni bil Cosmopolis Davida Cronenberga, prav tako zgodba o bogatašu, ki se cel film prevaža s svojo limuzino. Vse to, [...]

Na vrh

Komentiraj




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !