IZTOK faking GARTNER

« | | »

Grossmann 2012: Rec

17.07.2012

Jp, medtem ko sem si v temi dnevne sobe zarolal Rec, prelomni film modernega španskega hororja, se po Ljutomeru sprehaja režiser Jaume Balaguero. Kul filing, tako kot lani, ko sta k nam prišla Christopher Lee in Menahem Golan.

Si bom pa za uvod recenzije sposodil tekst, ki so ga o Balagueru spisali na spletni strani letošnjega Grossmannovega festivala.

“Katalonski režiser Jaume Balagueró velja za enega največjih mojstrov sodobnega žanrskega filma, čigar vsak novi izdelek nestrpno pričakujejo množice ljubiteljev fantastike po vsem svetu. V relativno kratki karieri je ustvaril zavidljivo dosleden opus, ki je veliko prispeval k revitalizaciji evropskega fantastičnega filma in njegovi popularizaciji v svetovnem merilu. S perfekcionistično izvedbo, tesnobnim vzdušjem in domiselnim pristopom k tematiki njegovi filmi popeljejo gledalce na napeto potovanje po mračnih predorih človeških strahov, s katerega se nikoli ne vrnejo enaki. Po začetnih kratkih filmih, s katerimi je zbudil zanimanje festivalskih občinstev, je Balagueró leta 1999 navdušil s prvencem Neimenovani (Los sin nombre), posnetim po knjigi kultnega britanskega pisca Ramseyja Campbella. Poleg številnih drugih festivalskih nagrad mu je prinesel tudi nagrado Melies d’Or ter ga napravil za ljubljenca občinstva po vsem svetu. Po izletu v dokumentarne vode z OT: la película, pri katerem je prvič sodeloval s kolegom Pacom Plazo, sta sledila nadnaravna trilerja Tema (Darkness, 2002) in Lomljivo (Fragile, 2005), ki ju je posnel v angleščini z zvezdnicama Anno Paquin in Calisto Flockhart v glavnih vlogah. Leta 2005 je posnel briljantno TV grozljivko Para entrar a vivir v okviru projekta Películas para no dormir, za katerega so vsak po en film prispevali še Alex de la Iglesia (avtor lanskega dobitnika Hudega mačka in Zlatega Meliesa Žalostna balada za trobento), Narciso Ibáñez Serrador, Mateo Gil, Enrique Urbizu in Paco Plaza. S slednjim je leta 2007 ustvaril eno največjih evropskih horror uspešnic zadnjih let, zombi šoker Snemaj! (Rec), ki sta mu dve leti kasneje dodala okultno obarvano nadaljevanje Snemaj! Snemaj! (Rec 2). Pred nekaj meseci je v kinematografe prišel težko pričakovani Rec 3: Genesis, pri katerem Balagueró ni sodeloval, zato pa se namerava Plazi ponovno pridružiti pri Rec 4: Apocalypse, zaključnem filmu serije, ki ga že pospešeno pripravljata. V ZDA so že leta 2008 posneli remake z naslovom Karantena (Quarantine), ki je lani dobil nadaljevanje Quarantine 2: Terminal, pri nobenem od njiju pa Balagueró in Plaza nista sodelovala. Balagueróv najnovejši film Medtem ko si spala (Mientras duermes) predstavlja vrnitev k psihološki grozljivki, ki pa ravno zaradi izhajanja iz vsakdanjega življenja ter ukvarjanja z danes še kako perečim vprašanjem zasebnosti in varnosti v gledalcu zbuja veliko močnejše nelagodje kot katera koli nadnaravna pošast. Seveda pa katalonski mojster grozljivk poleg Rec 4 pripravlja že nove projekte, tokrat spet v angleščini.”

REC

Jp, na Grossmannu poteka tudi retrospektiva filmov režiserja Jaumeja Balaguera, zato je prav, da akcijo pričnem s filmom Rec, s to kultno, nepozabno in vrhunsko grozljivko, ki me je metala po sedežni. Ameriški rimejk Karantena je bil kul, Rec pa je mojstrovina. Sila zajebana, klavstrofobična, “na roke” posneta, adrenalinska, divja, krvoločna, direktna in strašljiva pizdarija, ki jo brez posledic preživijo le najbolj močni gledalci. Rec ni le film, Rec je doživetje, ki z gledalcem ostane za vedno. Neponovljiva filmska izkušnja, kjer gledalec občuti vse, kar se dogaja na ekranu. Vse, kar beleži kamerman novinarke Angele Vidal (Manuela Velasco), ki pripravlja reportažo o nočnem dežurstvu gasilske enote, ki prileti v neko zgradbo, v kateri norijo okuženi stanovalci. Kurčevi zombiji, ki bi požrli vse, kar jim stoji na poti. “Ročna kamera”, ki je zadnja leta okužila številne grozljivke, daje ultimativen realizem, ki še dodatno pretrese, hitri rezi učinkujejo sto na uro in režejo tudi gledalčevo vidno polje, Balaguero pa s kolegom Paco Plazom ustvari enkratno strašljivo vzdušje, ki zadaj pusti tudi najbolj znane sekvence Čarovnice iz Blaira. In tu so okuženi stanovalci, ki jih resnično ne bi rad srečal v živo. Tako zelo prepričljivi, grozljivi in resnični so, da dobimo občutek, da gre za dokumentarec, ali pa za film, posnet po resničnih dogodkih. Rec je odlična grozljivka, Rec je dokaz, da za trganje gat ne potrebuješ astronomskega budžeta in razkošnih posebnih efektov, Rec je filmska gverila, Rec je testament tega, kako se posname vrhunski B film.

Ocena: 9/10

 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 17.07.2012 ob 23:41 pod grossmann, recenzije. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

3 odgovorov na “Grossmann 2012: Rec”
  1. Urša - 18.07.2012 ob 16:32

    Oh ja! Ta Pablo Pablo!!! mi je odmeval po glavi še en teden in vsakič, ko sem ugasnila luč, me je začelo stiskat:) REC te res napsihira no..:)

  2. IZTOK GARTNER - 18.07.2012 ob 18:26
    IZTOK GARTNER

    Je pa fora, da tega Pabla nikoli ne vidimo, saj veš čas snema. Ali kot mu na koncu reče Angela: “Pablo, vse snemaj, jebemti.”

  3. IZTOK faking GARTNER » Grossmann 2012: Rec 2, Monster Brawl - 20.07.2012 ob 02:27

    [...] 2 resda kar dosti zaostaja za Recom, pa še klišeje z demoni obsedenih ljudi vključi v svojo zgodbo, toda celota je še vedno dovolj [...]

Na vrh

Komentiraj




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !