IZTOK faking GARTNER

« | | »

Recenzija: Prometheus

21.06.2012

PROMETHEUS

Ridley Scott, svetovni prvak Osmega potnika in Iztrebljevalca, se s Prometejem vrača h koreninam. K filmu, ki je v prvi vrsti prekleto dober znanstveno fantastični triler in akcijska grozljivka in šele potem filozofska dizertacija o nastanku sveta. Vseeno mi je, ali gre za tako imenovani prequel Osmega potnika, za parafrazo Osmega potnika, za nadaljevanje Osmega potnika, ali pa za povsem samostojen film, ki se pač dogaja v isti galaksiji kot Osmi potnik, film štima od začetka do konca. Film je vizualna poslastica, kjer se vrhunski posebni efekti perfektno zlijejo s človeškimi liki, filozofija in kulisa pa z dogajanjem na terenu, če veste kaj mislim. Eni filmi so filozofski scifi, drugi filmi so scifi grozljivke in scifi akcije, Prometej pa je oboje. Je super mešanica prvega in drugega Osmega potnika, kjer Noomi Rapace, originalna Lisbeth Salander, zdaj pa doktorica Elizabeth Shaw, zelo prepričljivo poosebi Ellen Ripley in nas večkrat spomni na nepozabno mešanico krhkosti in pogumnosti Sigourney Weaver. Tu je seveda tudi robot David (enkratni Michael Fassbender), spomin na Bishopa Lancea Henriksena in Asha Iana Holma, sicer pa bitje s kompleksom Lawrencea Arabskega in karizmo Rutgerja Hauerja iz Iztrebljevalca, ki kot Hal iz Odiseje 2001 zasolira po svoje in povzroči precej težav.

Prometej, ta Osmi potnik za novo tisočletje in dokaz, da je Ridley Scott še vedno vrhunski režiser z vizijo, je, kot sem že povedal, mešanica filozofije in akcije na terenu, kar pomeni, da zadovolji obe vrsti gledalcev. Tiste, ki od filma pričakujejo še kaj več kot le brutalni carski rez, ki ga Noomi Rapace izvede sama na sebi in nas spomni na Johna Hurta, in seveda tudi tiste, ki se ne ubadajo s filozofijo in uživajo ravno v prizorih kot je ta carski rez, ki je itak takojšnja klasika, kateri bi zavidali tudi zgodnji filmi Davida Cronenberga. Jebat ga, če leta 2012 spet snemaš Osmega potnika, moraš preseči tudi kultno pizdarijo Johna Hurta. Nam pa Prometej navrže tudi nekaj zanimivih vprašanj o nastanku človeštva, ki naj bi nastalo zaradi samomora “nadčloveka” iz udarnega uvoda. Je bil samomor narejen zaradi tega, da bi nastalo človeštvo, ali je človeštvo nastalo zgolj kot naključna posledica tega samomora? Torej, ali se je “nadčlovek”, za našo ekipo, ki jo sestavljajo tudi Idris Elba, Charlize Theron (stokrat boljša kot v Sneguljčici), Logan Marshall-Green, Sean Harris in Rafe Spall, “inženir”, ubil zavoljo nastanka nove rase, ali zgolj zato, ker so pošasti pobile njegovo raso? Kdo bi vedel, je pa res, da so hoteli ti “nadljudje” potem te pošasti poslati na Zemljo in iztrebiti človeštvo, kar morda res pomeni, da smo nastali po nesreči in smo jim začeli iti na živce. Zanimiva teorija, ki pa ima luknje v časovnem zaporedju in prav zaradi ne ponudi zadovoljivega odgovora, ki pa ga navsezadnje na koncu filma še vedno išče Noomi Rapace. Jebat ga, pač film, ki pušča odprta vprašanja in namesto odgovorov ponudi žanrsko uživancijo, ravno pravšnjo mešanico pop corna in kvalitete, od katere sem letos pričakoval zelo veliko in na koncu dejansko dobil še več. Bi moral pa tale film postati himna raeljanstva, ki prav tako zagovarja tezo, da so nas zaplodili Elohimi, visoko razviti ljudje iz vesolja. In hej, šele zdaj mi je jasno, zakaj je krvoločna pošast iz Osmega potnika tako zelo dovršena, neuničljiva in predatorska. Drži, Prometej, ta Iztrebljevalec skozi oči Drevesa življenja, ni film o nastanku človeštva, marveč film o izvoru jebenega aliena, ki izgleda tako, kot da bi James Cameron režiral Odisejo 2001. Amen, Mary Shelly, avtorica Frankensteina, tega modernega Prometeja, se brez dvoma v grobu obrača od veselja.

Ocena: 8/10

 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 21.06.2012 ob 00:42 pod recenzije. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

22 odgovorov na “Recenzija: Prometheus”
  1. filmoljub - 21.06.2012 ob 07:44

    Kot ponavadi infantilna, neumna in plitva “recenzija”. Pogrešam pa filmoljubizme™, pardon, filmoglupizme™.

  2. NejcH - 21.06.2012 ob 09:20

    http://nejch.blogspot.com/2012/06/prometheus-2012.html

    Meni je bil še kar všeč. Čarobnosti originala jasno ne ujame, čeprav je film tehnično/vizualno brezhiben, a ima za tako resen izdelek (pa ne govorim o neodgovorjenih vprašanjih, te še lahko požrem) kar nekaj ogromnih hib, med njimi skrajno neumno in nelogično obnašanje posadke, ki je kot bi pobegnila iz kake B grozljivke.

  3. Jan - 21.06.2012 ob 10:05

    To je hands down ena najbolj neumnih recenzij, ki si jih uspel spisat v svoji karieri. Pa so mi drugače precej všeč tvoje pisarije, ampak tukaj si res udaril mimo.

  4. IZTOK GARTNER - 21.06.2012 ob 10:55
    IZTOK GARTNER

    Nejch, se strinjam, da ima nekaj kiksov, če jih seveda iščemo, toda zame niso bili usodni.

  5. Glin - 21.06.2012 ob 11:00

    Se strinjam – tale umotvor od recenzije je pa res “pravi biser”.

    Če kje potem ravno v tem filmu ni bistveno to, da je “vizualna poslastica”. Hrbetenica bi morala biti v zgodbi, ki je luknjasta kot slovenske ceste in igralcih, ki so le bleda senca Weaverjeve. Ok razen Fassbenderja – vendar je to premalo.

    Mislim takšne “recenzije” so podobno kot da Big Mac sendvič označič za vrhunec kulinarike, saj je vizualno prijeten, vsebuje vse bistvene sestavine, okus pa je fuzija prepoznavnih elementov. Jezus no …

  6. IZTOK GARTNER - 21.06.2012 ob 11:11
    IZTOK GARTNER

    Glin, nema veze kaj je zate bistveno, dejstvo je, da gre tudi za vizualno poslastico, kar je vedno zaščitni znak Ridleyja Scotta. Sicer pa, od kje ideja, da mi je bil kul le zaradi vizualizacije?

  7. filmoljub - 21.06.2012 ob 11:56

    No, vsaj besedo vizualizacija (ki si jo slišal pri meni) uporabljaš kolikor toliko pravilno, če ti že z dramatizacijo™ in s špurami™ ne gre najbolje.

  8. IZTOK GARTNER - 21.06.2012 ob 12:00
    IZTOK GARTNER

    Poba, imaš spet preveč časa in polna jajca, na netu pa ne najdeš nobenega porniča s Kristen Stewart, da bi se olajšal?

  9. mweiss - 21.06.2012 ob 12:23

    Meni všečen film. Pa Alien in Blade Runner sta vsako leto vsaj enkrat na mojem menuju. :)

  10. IZTOK GARTNER - 21.06.2012 ob 12:25
    IZTOK GARTNER

    Blade Runnerja nisem pogledal že sto let, bo čas, da ga spet. Vem pa, da mi je bil odličen, prvič, ko sem bil mulc niti ne, kasneje pa zelo. Veličasten in prelomen film.

  11. tomo - 21.06.2012 ob 14:47

    Blade Runner je odličen dokler ne prebereš knjige..Do Androids Dream of Electric Sheep..po kateri je bil film posnet,saj ima film nemalo lukenj.Glede na to da misli posnet nadaljevanje me zanima če bo ubral knjižno predlogo..Blade Runner 2: The Edge of Human..Pa zanima me če so androidi v Alienu in Blade Runnerju od istega stvaritelja.

  12. Buda - 21.06.2012 ob 22:31

    Prometheus, podobno kot Avatar pred njim, skuša s čudovito podobo zakriti dejstvo, da nima pojma o čem
    govori. S puščanjem odprtih vprašanj lahko šibki Ridley Scott ubije dve muhi na en mah – ustvarja iluzijo,
    da so vsi nesmisli namenski, ter hkrati pripravlja podlago za nesrečna nadaljevanja. Takšen naivni, ter do
    publike poniževalni, odnos sem nazadnje videl pri Star Wars EpI,II in III. Bombastični začetek gor ali dol, evolucija nastane zaradi NAKLJUČNE mutacije pri repliciraju genov. Evolucija ne more biti vnaprej določena, ker je naravna selekcija odvisna od okolja. Ki se spreminja. Kaj, potem so meteorit, ki je zbrisal dinozavre, poslali oni? Hočem povedat, da je že začetna premisa filma zgrešena iz ne samo znanstvenega, ampak tudi logičnega vidika. Kreacionizem je že tako velik problem v
    svetu (poglejte si film Jesus Kamp ali pa Youtube posnetke od Wendy Wright), zakaj bi ga kdo tlačil v svoj
    summer blockbuster? Morda zato, da ustvari iluzijo kako ima film sporočilnost in da je globok. Človek bi lahko cele dneve razpredal o luknjah v scenariju, o nelogičnosti dejanj likov, o osnovnošolskih dialogih, o pomanjkanju karakterizacije (za kar krivim scenarij bolj kot igralce) in podobnem…pa se bo vedno našel nekdo, ki bo rekel:”It’s a science fiction, what did you expect?” To izjavo bom sedaj poimenoval “the Transformers argument”, saj je ravno film Transformers znan po tej nesrečni zablodi. “Kaj si pa pričakoval, saj je akcijada za izklopit možgane.” “Ima dobre fore, briga me za podrobnosti.”
    Če bi hotel izkušnjo, bi šel v lunapark. Ko gledam film, hočem več kot žvenketanje s ključi pred obrazom.
    Gledalci se moramo s svojimi denarnicami upreti degradaciji filmske industrije na točko, kjer bo film samo
    še dvoruni odklop, ki nas bo zapustil takoj po prihodu iz kinodvorane. Ko se spomnem “chest bursting” prizora iz prvega dela, me oblije srh. Ko se spomnim na finalni spopad v Aliens (mecha Ripley vs the Queen), se mi najezi koža.
    Ko pomislim na carski rez iz Prometheusa…si zaželim nazaj denarja za vstopnico.
    Moja ocena: 5/10
    Ogled priporočam v kinu, po možnosti pod vplivom kakšne opojne substance. Tako boste vsaj imeli nekaj od tega.

  13. IZTOK GARTNER - 21.06.2012 ob 23:00
    IZTOK GARTNER

    Problem gledalcev ki se lotijo scifija in potem težijo da to in to ni mogoče, je zame v tem, da pozabijo, da gre za film, ki si lahko dovoli umetniško svobodo in vso logiko obrne na glavo, če hoče in če ima njegova zgodba zaradi tega nek smisel in logiko. In Prometeju to uspe. Če si hotel realizem in znanstveno dokazane pizdarije, raje glej kako oddajo na discovery channelu, Prometej je pač film, čisti scifi, ki bi lahko zaradi mene prodajal tudi zgodbo, da smo se razvili iz krokodilov in črvov oz. da se ponoči spremenimo v čebele in se preživljamo s pitjem urina od veveric. Boli me, če to ni res, važno je, da bi dobro pasalo v film, v izmišljeno zgodbo, ki nima z realnostjo nobene veze. In Prometej očitno jezi tiste, ki težijo z znanstvenimi dokazi o nastanku sveta. So faking what, če razvije svojo teorijo, ipak je samo film, kjer je treba logiko pustiti doma.

    Je pa krasna vizualna izkušnja in zelo dobra scifi akcija in triler, zelo daleč od čistega pop corna in degardacije, kar pomeni, da tvoj argument o nobrainerju nikakor ne drži. Saj vendar ne gledamo G.I Joe: The Raise of Cobra, Thora in Captain Americe, jebemti no.

    In hej, si pozabil kako zanič sta bila oba Alien vs. Predator, pa tudi Alien 3? Boš rekel, da je Prometej slabši od njih, ker je pač slabši od Aliena in Aliens?

    za Star Wars I se strinjam, za dvojko in trojko niti pod razno, saj sta odlični. Seveda ne tako kot IV, V in VI, a vseeno zelo kul.

    In hej, meni so tudi Transformersi kul, saj gre za hard core akcijo, kjer so prizori posneti tako zelo noro, da komaj dihaš. Tu možgani nimajo kaj iskati. Pač jeben razčefuk, kjer te boli kurac in greš kino zato, da ti razfuka špegle od efektov.

    Glede Avatarja, zelo dobro je vedel kaj govori, problem je bil drugje in sicer v dejstvu, da je bil scenarij le kopija drugih filmov, kar je zmotilo mene. A spet ne tako, da mu ne bi prilepil dobre ocene. Nisem pa umrl zanj, to pa ne.

    In hej še enkrat, če je tole zate degardacija filma, kaj potem porečeš na Fright Night, The Thing, Rammbock: Berlin Undead, Shark Night, Cowboys & Aliens, Priest, The Ward, Samurai Commando Mission, Hyenas in Tomorrow When the War Began, če ostanem v pavšalno podobni špuri lanskega leta.

    Pa mi za firbec naštej nekaj scifijev, ki so ti bili v zadnjih letih kul oz. dosti boljši od Prometeja. Me res zanima kaj boš povedal :)

  14. Glin - 22.06.2012 ob 09:24

    Problem je da moraš najprej razumeti da SCI-FI ni enak SCI-FI. In problem je če v to kategorijo tlačiš popolnoma vse, kar se dogaja v vesolju/prihodnosti/ ali diši po laser/raketi/pošati. A veš zakaj je Thor boljši od Prometeja – ravno zato, ker je narejen po stripu – zato so tudi pravila oziroma standardi drugačni. Ampak o tem te itak ne bo nihče prepričal, ker je v Thoru pač premalo razčefuka, kar edino šteje ali ne?

    Prometeja ni posnel nek debitantski režiser po neznani predlogi. Gre za zgodbo, ki že ima prostor v širšem kontekstu. In zato se MORA tako obnašati. Če ne dobiš to kar je – projekt ki bi ga lahko naredil kdorkoli, brez enega samega prizora, ki bi resnično ostal v cinefilskem spominu. Hvala lepa za takšen izdelek – vrednost videospota. Ti dam eno prispodobo, ker jih tako rad uporabljaš – Prometej je slasten zrezek z omamnim vonjem, da ti začne krulit v želodcu, a kaj ko ti ga servirajo na nikoli umitem krožniku z ostanki od preteklih obrokov. Slastno ni kaj.

    Lepo da te boli za vse od zgodbe do logike, samo ni mi jasno zakaj se oklicuješ za recenzenta, če vedno bolj gledaš samo na vizualne efekte. Štetje eksplozij, tobogasnkih razčefukov in nabijanje o norosti prizorov pač pritiče najstnikom, ne pa nekomu, ki je dejansko videl nekaj filmov v življenju. Razen če si izklopil možgane za večno. Cool faktor in akcija sta pomebna ampak jebemu sunce, da ne v takšnem kontekstu.

  15. IZTOK GARTNER - 22.06.2012 ob 13:13
    IZTOK GARTNER

    Ogromno razčefukov je, ki so mi debilni, slabi in butasti in jih ne hvalim. Hvalim pa tiste, katerih glavni namen je le razčefuk in je pričakovati vse ostalo naravnost trapasto, saj je glavni namen razčefuk. Dodaten point razčefuka pa mora seveda biti to, da je posnet, zrežiran in narejen vrhunsko. Če ni, prav tako nastane problem.

    Okej, Thor je narejen po stripu, zato mu vse pardoniraš, ampak narejen je slabo, površno, blesavo in dolgočasno. Nimam pa pojma zakaj se do Prometeja obnašaš kot da je posnet po resničnih dogodkih samo zato, ker pač govori tudi o nastanku človeštva. To je butasto, saj tudi Prometej ni drugega kot strip, kjer je “nadčlovek” zelo podoben tistemu surferju iz Fantastičnih pet.

    Da je Prometej zate to kar je, je pač tvoje mnenje in nikjer ni zapisano, da tako tudi je. Da je meni kul, je pač moje mnenje, ki prav tako ne odraža dejstva in je le moje mnenje. Tebi je mimo, meni je kul, so faking what. Je pa dejstvo, da je večini kritikov vendarle kul, manjšimi pa ne, torej je neko splošno mnenje stroke ipak na moji strani in se ne počutim kot da hvalim recimo kako debilno romantično komedijo.

    Ne boli me za zgodbo in za logiko, finta je, da mi to dvoje pri Prometeju prav tako dobro štima, mi da misliti in se mi super zlije z efekti in grozljivko ter trilerjem. Dobivam občutek, da si prebral le oceno na koncu recenzije, same recenzije pa ne, saj ponavljam nekaj kar je tam že zapisano, ti pa bluziš o nečem, kar jaz nikjer ne trdim.

    In ne vem zakaj ti moram še enkrat ponavljati, da ni point le v efektih in razčefuku, ampak še v vsem drugem, kar pri Prometeju odlično štima. Prometej sploh ni razčefuk, ampak kvaliteten scifi triler. Razčefuk so Transformerji. Ne posplošuj in ne bluzi ter mi ne kontekstov, ki jih nisem nikoli zapisal in rekel.

  16. NejcH - 22.06.2012 ob 14:44

    No ja, problem nastane predvsem, ko se takšen projekt, ki je že od začetka naperjen proti starejšemu/zrelejšemu občinstvu (tudi teme, ki se jih dotika spadajo pod resnejše polemike ZF-ja, tu je treba ločiti kakšen Star Wars, ki je bolj kot sci-fi, vesoljska pravljica z vizezi, princesami itd).

    Ravno Prometheus je projekt, ki že od začetka ni želel biti nekaj enostavnega, temveč kompleksnega. In če prišteješ še Scotta je žalostno, da vsebuje toliko nelogičnosti in nekoherentnosti. Če se film dotika kompleksnih tem, ga to še ne naredi za kompleksnega. In čeprav je tehnična stran brezhibna, je naracija zgodbe milo rečeno slaba (tole je verjetno eden najbolj luknjastih Scottovih projektov). Pa tu sploh ne govorim o neodgovorjenih eksistenčnih alegorijah, ki so neodgovorjene z namenom. Zelo, zelo pri tako ambicioznem projektu motijo neizdelani karakterji, ki se obnašajo povsem izven konteksta pa hkrati recimo sledeče luknje (toplo priporočam da si slednje prebereš).

    http://www.imdb.com/title/tt1446714/board/thread/200267947?p=1

    Pač je v redu film, a kaj ko bi lahko bil mnogo mnogo več.

  17. IZTOK GARTNER - 22.06.2012 ob 15:00
    IZTOK GARTNER

    Problem je bolj v tem, da ste od Prometeja nekateri očitno res pričakovali ultimativni scifi movie, za razliko od mene, ki sem pričakoval le dobro zabavo, ki pa vseeno premore dosti več kvalitete od tipičnega pop corn dreka. Celo rečem lahko, da je super, da Scott ni le težil in filozofiral, ampak da se je poklonil tudi Alienu in Blade Runnerju. Da je torej naredil tudi akcijski in horror movie, ki se dobro gleda in ne dolgočasi.

    Vse te luknje mene niso motile, saj se z njimi nisem ukvarjal in sem raje užival ob filmu. Tako odkrivanje “napak” v žanru scifija in grozljivke mi je vedno butasto, saj vendar ne gre za resničen zgodovinski film in za socialno dramo.

    Se pa strinjam, da so nekateri liki zelo prazni in jih hitro pozabimo, ampak tudi to ne moti preveč, saj za zgodbo niso važni.

    Pa tudi ne strinjam se, da je Scott poet filma, zame je še vedno le pop corn frajer, ki je svoje najboljše filme pač znal spretno zapakirati v kvaliteto.

    In hej, le kaj je prvi Alien drugega kot Žrelo v vesolju. Perfektna scifi grozljivka, ki gledalca premeteva po sedežih. Le zakaj bi bil torej Prometej samo zaradi tega ker pač doda še alegorije o nastanku človeštva nekaj več. Ni, to je finta. In če ga gledaš znotraj žanra scifi horroja, je zelo dober film.

    Saj vendar ne gledamo še enkrat Tree of Life, jebemti :)

    Sem pa malo preletel link na koncu tvoje recenzije in je noro zanimiv. Še posebej tisti del, kjer razvijejo teorijo, da je bil Jezus nezemljan in da so nas inženiriji hoteli razjebati zaradi tega, ker smo ga križali :)
    No, pa zdaj reči, da je Prometej le nobrain pop corn :)

  18. Buda - 22.06.2012 ob 23:36

    Ok, ti lahko rečeš, da je poanta Transformersov razčefuk. In ta v filmu vsekakor je. Ampak zato film NI dober, alo! Pravi film je skupek večih faktorjev, ne moreš zdaj pomanjkljivosti opravičevati z žanrom.
    The Good, The Bad & The Ugly je več kot samo streljanje in jezdenje na konjih. Mulholland Drive je več kot samo nelogična uganka. Ace Ventura je več kot samo slapstick komedija.
    In prvi Alien je več kot samo slasher movie in space. Prometej žal ni čisto nič več, kot pa random zlepljeni lepi prizori.

    Ljudje, ki najdejo globino v Prometeju, so kot kaže hitro zadovoljni in zadovoljeni. Lepi shoti, dobro vzdušje, malo špricanja krvi, vesoljski hobotniki ter…am…nič kaj veliko več.

    In ne, scifi nima pravice obrniti logike na glavo. Dober scifi je ravno tisti, ki naredi verjetne svetove in vsaj SKUŠA najti realno podlago. Space Odyssey je to naredil, Blade Runner tudi. Prav tako The Matrix, X-men in še veliko drugih.
    Zaboga, v Star Treku so celo razložili iz česa so okna na ladji (prozorni aluminij), v Prometeju pa ženska divja okoli z razrezanim želodcem in KLAMFAMI. Rdeča kapica je imela več logike, ko so volku odprli trebuh!
    Če opravičuješ infantilne debilizme z zvrstjo, potem ok…potem je vse kul. The Legend of Chunli je kul, ker je SAMO pretepaški film. Revenge of Titans je kul, ker je SAMO zgodovinska fantastika. Saw 4 je kul, ker je SAMO slasher movie.
    Vsi filmi, ki spadajo v določeno zvrst so kul, zato ker spadajo v to zvrst. Sem mislil, da si ti filmski kritik, ne filmski opravičevalec :]

    Osebno mi je Alien Ressurection boljši od Prometeja. Pa prvi Alien vs Predator tudi. Pa vemo, da sta oba zanič.
    Alien 3 je mogoče slabši kot Prometej, ampak samo zato ker je dolgočasen as fuck.

    Star Wars Ep II in III sta ti odlična filma? Ojej….

    Tule je nekaj linkov, predlagam ti ogled :]

    http://redlettermedia.com/plinkett/other-movies/avatar/

    http://spoonyexperiment.com/2012/06/08/vlog-6-8-12-prometheus/

    http://redlettermedia.com/plinkett/star-wars/

    Še enkrat, glavni problemi s Prometejem, v vrstnem redu pomembnosti:

    1) brez osnovne ideje kaj sploh hoče povedati/pokazati;
    2) prikrivanje dejstva iz prve točke s kvazi filozofskimi vprašanji;
    3) ogromne luknje v scenariju, splošne neumnosti zgodbe ter karakterjev in ostale bedarije;
    4) pozabljivi karakterji, osnovnošolski dialogi;

    Če tako zagovarjaš film, mi prosim povej o čem si se spraševal, ko si zapustil kinodvorano. Pa ne govorim zdaj o vprašanjih “kaj je bilo ono, kaj je bilo tisto”, ampak o vprašanjih “kdo smo”, “iz kje smo prišli”, “zakaj smo takšni kot smo”.
    Ridley se očitno ne zaveda, da je znanost že nekaj časa nazaj uspešno odgovorila na vsa ta vprašanja. Če bo želel, da se splošno razgledan gledalec začne spraševati o evoluciji in genih, bo moral bolj ugrizniti v science in manj v fiction.

    Oziroma vsaj ne poniževati gledalca.

  19. IZTOK GARTNER - 23.06.2012 ob 00:11
    IZTOK GARTNER

    Je dober, ker je point filma le razčefuk. Pa še zabaven mi je, pa tudi Spielbergov dotik ima v mnogih prizorih. Če kdo v Transformeerjih išče kaj več kot le no brain hard core razčefuk in prizore, ki s posebnimi efekti vzamejo dih, je nekaj z njim hudo narobe.

    Divja, divja, a nafilana s petimi injekcijami in adrenalinom, pa vsako minuto zakriči od bolečine in se spotakne ter prime za trebuh.

    Nop, ne opravičujem z žanrom, saj je lahko žanrski film tudi totalno sranje, govorim pa, da če je nekaj scifi, da je neumno pričakovati realizem in logiko. Eni filmi pač uberejo svojo špuro in jih boli kurac, če so skregani z znanimi dejstvi, saj se poigrajo s svojo teorijo in ponudijo drugačen pogled na znana dognanja. In pri Prometeju mi je res vseeno, če so ta velika vprašanja za koga butasta, saj je to zame v prvi vrsti zelo dobra scifi grozljivka in akcija.

    Četrti Alien mi je bil ob prvem ogledu v kinu zelo dober, še posebej s prizori v vodi, ko sem ga videl nekaj časa nazaj, pa nisem bil več tako navdušen.

    Jp, drugi Star Wars mi je kul, že zaradi prizorov, kjer se pretepa Yoda, tretji pa prav tako, saj me prepriča z dramo na koncu. Oba sta, kot sem že rekel, daleč za tistimi iz sedemdesetih in osemdesetih, toda znatno boljša od enke, ki je tudi meni zelo slaba.

    S tvojimi točkami se seveda ne strinjam. Z izjemo plitvih karakterejev, kar pa ne moti usodno, saj sta Michael Fassbender in Noomi Rapace, pa tudi Charlize Theron povsem kul. Enako velja za modela, ki ju pošasti prve napadejo. Ne vem kaj si pričakoval od scifi akcije glede likov, morda Williama Shakespeareja? Ne ga srat no.

    Brez osnovne ideje kaj hoče povedati? Sva gledala isti film? Očitno ne.

    Ničesar se nisem spraševal, saj nisem gledal dokuja discovery channela, dobil pa sem vrhunsko vizualno izlušnjo, precej dobre akcije, okej mero mesenega horrorja, skulirano zabavo in dovolj kvalitete, da mi je bilo jasno, da ne gledam Captaina Americe, Cowboys and Aliens in Thora.

    Sem pa s frendom tako kot pri Odiseji premleval vprašanja, ki sem jih načel tudi v recenziji in na katere tudi Noomi Rapace na koncu še ni našla odgovorov.

    In le zakaj bi se moral Ridley obremenjevati s tem kaj ve znanost, on pač zafura svojo filmsko fikcijo in jo podkrepi z zanimivimi nastavki, ki dobro učinkujejo v mešanici z akcijo in scifi grozljivko.

    Sicer pa, saj menda nisi šel tega filma gledat zato, da boš zvedel nova dejstva o DNKju in nastanku človeštva, fak no :)

    In hej, saj mu nisem dal 10/10, ampak “le” 8/10, kar pomeni, da je tudi mene kaj zmatralo, ampak nič usodnega, da ne bi užival celi dve uri. Še najbolj moteći so mi bili “nadljudje”, še posebej, ko so začeli razturancijo s posadko Prometeja. To se mi je zdelo pretiravanje in jeben strip, kar pa Prometej ipak ni.

  20. rocker - 26.06.2012 ob 22:36

    Do sedaj nisem še nikoli komentiral recenzije nobenega filma, vendar pa tukaj kar ne morem biti tiho. Prvič vsak ima svoj okus in enim pač določen film paše, drugim pač ne. Sem strasten ljubitelj grozljivk, kot tudi ZF-žanra. Glede vizualnih efektov je film čista desetka, glede zgodbe prve pol ure tudi, ko pa enkrat posadka Prometeusa pristane na planetu, pa kot da bi atmosfera tega planeta močno vplivala na padec njihovega IQ-ja. V prenekaterem filmu sem določene bedarije še nekako oprostil, vendar tukaj pa se mi zdi, da kdor je pisal scenarij, da mu je zmanjkovalo idej in da je pač prilagajal IQ posamezne vloge, da se je njeno ravnanje skladalo z določeno posledico v filmu, nekako tako, kot ravnajo v klasični B-grozljivki topless cheerleaderke.
    Tudi se ne strinjam z Iztokom glede izklopa možganov.
    Pri naketarih je to res mogoče in seveda zaželjeno, tako kot recimo kot že prej omenjeni Transformerji, pri nekaterih filmih pa to nekako ne gre skupaj, ker to naj nebi bila B-movie grozljivka ali B-movie SciFi…

    Moja ocena 4/10.

  21. Niko - 27.01.2013 ob 14:02

    pa ne smemo pozabiti zdaj vidim ob pregledu letine kako odličen performans da Michael Fassbender,ki je spet imel lepo leto najbolj hitro rastoča zvezda

  22. IZTOK GARTNER - 27.01.2013 ob 14:14
    IZTOK GARTNER

    Poleg Toma Hardyja in seveda Jessice Chastain brez dvoma.

Na vrh

Komentiraj




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !