IZTOK faking GARTNER

« | | »

X Factor Slovenija: Tretja oddaja

2.04.2012
  • Alen Predanič, mulo, ki pravi, da bo Slovenijo popeljal na svetovne odre. Na oder kakega Spodnjega Dupleka mogoče še, to pa je tudi njegov limit glede na vokal, ki ga je pokazal. Nimam pa pojma zakaj ga je žirija tako zelo drkala, da naj se sprosti, saj ni šlo za nekega favorita. Pač se ni, jebat ga.
  • Mitja Podlesnik, tijek, ki misli, da je plejer, na nek način simpatično, po drugi strani pa malce butasto. Opa, ampak vokal pa je več kot štimal, vokal pa je bil dejansko odličen. Bravo, Mitja, to je vse kar bom zdajle zapisal. Damjanovič ga spet serje, ko pravi, da ga vokal ni prepričal. Če je ta fant kaj imel, je imel vokal, jebemti.
  • Ženska raperka je ustrelila v temo, je pa res, da sem jo ujel premalo, da bi lahko rekel kaj resnega, nadaljne tekmovalke so bile srednja žalost, poba, ki je pel Lionela Richieja, je naredil sramoto Lionelu Richieju, Lovro pa me prav tako ni prepričal.
  • Gašper Mihelič, kul dečko, ki je pošteno povedal kak drek vlada v slovenski glasbeni sceni, če nisi iz Ljubljane. Ne bom rekel, da me je sesul z vokalom, rekel pa bom, da ni bil slab. Pa tudi meni je bilo všeč, da je komad odpel po svoje.
  • Just Chillin, Anže in Alen, zabavna modela, zelo zabavna modela, ki sem jima pred začetkom nastopa res privoščil uvrstitev v drugi krog. Joj no, res škoda, da je vokal zaštrajkal in da sta zmasakrirala Ne-Yov Mad.
  • Duet, ki je pel Sinatro je povzročil, da se je Frank obrnil v grobu, punca, ki je hotela biti Ceca, je fušala, da je Ceco bolela rit, bajsek, ki hoče biti Brad Pitt, ni niti Pittova rit, dekle, ki baje poje kot Neda Ukraden pa si zasluži tožbo, ker je pokozlala Jedino. Kot je rekla Jurasova, bili smo na Muppet Showu.
  • Ana Soklič, pela je Emi, imela je pogodbo za tujino, bila je Diona Dimm, iz vsega pa ni ratalo nič, kar pomeni, da zdaj lovi zadnjo šanso. Bluzi po nepotrebnem, zato jo lahko reši le vokal. In vokal je bil faking kul, to ni bila Ana Soklič, to je bila reinkarnacija Tina Turner. Me pa kot Jurasovo zanima kaj zna izven te špure.
  • Tjaša, vsakdo, ki poje Christino Aguilero, si upa veliko in tvega, da bo popušil. Tjaša ni, Tjaša je pokazala lep in čist vokal, ki si zasluži drugi krog brez dileme. Uranjek ga serje, saj je med balado hotel miganje po odru, mu je pa Damjanovič podal okej repliko.
  • Tanja, pela je Son of a Preacher Man in pela je zelo dobro, to je vse kar je treba povedati. Damjanovič je zdaj postal tudi psihiater, punca pa je po nepotrebnem zafilozofirala in si zbila rejtinge.
  • Zala Ana Štiglic, malo blesava glede izjav zakaj je prišla, pa tudi etitjud mi je šel na kurac, ampak pela pa je super, kar je bilo na koncu najbolj šokantno. Zanimiv nastop vsekakor. Tudi zaradi tega, ker ji je viselo dol za vse, kar je koncu ratalo simpatično. Voda ven, vino not, itak.
  • Bianca Črnjavič, samozavesten etitjud, razvajena do konca, pa vse ostale kandidatke bi rade bile kot ona, jebemti. Pela je Usherja, takoj ko je odprla usta, pa mi je bilo jasno, zakaj si je dala le oceno 6. No ja, jaz bi ji dal 4, šenkano seveda. Žirija se je odločila prav, ko so padle solze, pa so jo seveda dali v drugi krog. Kul moment za rejtinge, vsekakor.
  • Punca, ki je šinfala oder, me ni prepričala, punca, ki sanja o Nuši Derendi in je usula Alyo, tudi ne, punca, ki je rekla, da ima X Factor, pa nima niti Žnj Factorja.
  • Amadeja Filipčič, ki nam je zaupala, da je kot otrok doma zelo trpela, je odprla dušo in prišla na terapijo. Ne me jebat, punca, tole je pa svetinja, tole je pa Whitney faking Houston, tega pa ne poješ, če nisi Whitney faking Houston. Hm, ni bilo slabo, pa trema jo je matrala na polno, toda vseeno bom rekel, da to ni bil dober nastop. Žal. Izbrala si je najtežji komad na svetu in to je bila napaka. Lep moment, tudi jaz bi ji dal drugi krog, jebat ga, sem pač saker na emocije.
  • Andreas Videčnik, Slovenec v Švici, ki želi uspeti pri nas, domoljub pač, pa simpatičen poba. Imel sem v glavi, da bo žingal po domače, potem pa je presenetil Jasonom Mrazom, ki ga je odpel zelo solidno. Takih pozitivcev manjka, taki pobje morajo v naslednji krog.
 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 2.04.2012 ob 03:57 pod Slovenija ima talent, Misija Evrovizija, X Factor. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

18 odgovorov na “X Factor Slovenija: Tretja oddaja”
  1. RHYME-G - 2.04.2012 ob 04:22

    kurba ti pa si strog! :) )
    mal takle ko gledam pa vse skupi..mi je žau da z Gajem nisma več v stikih pa da mu nekak ni blo da bi postau profi pevc..razmislam kak bi blo da bi js pa on sla kot duo…on bi peu js repu..pa se plesala bi kej….pa valda bi biu razturu! ne vem če ves da je peu ..ampak je peu skor tak dobr ko r.kelly pa ne pretiravam :) )!
    je kar je!

  2. RHYME-G - 2.04.2012 ob 04:25

    strog si do alena pa biance pa reparke kot pravis…to so vsi začetniki..pa stari 16 let..to treba upoštevat!
    niso vsi ko MJ al pa js ko sm repu pri 11-ih v angleščini :)
    alen je meu kul vokal sam trema pa res ko da ne vem ka…je pa alen drgc ful MJ fan..ga poznam!
    bianca pa je pela Moski vokal…to je tud vedno tezje ponavad!.

  3. IZTOK GARTNER - 2.04.2012 ob 12:22
    IZTOK GARTNER

    Trema je slab izgovor, če ne znaš peti, jebat ga. Da sem Alena pokritiziral je botrovalo tudi dejstvo, da je pred nastopom rekel, da bo Slovenijo popeljalna svetovne odre, kar pomeni, da sem res pričakoval veliko.
    Bianca ga je posrala, da je pela Usherja, morala bi kako Keri Hilson ali kaj podobnega. Pa njen etitjud je obljubljal najmanj Beyonce, ne pa nek povprečen vokal, tudi v tem je problem. Če se mečeš ven, potem poj res dobro, jebemti. Ni dosti le to, da poješ r&b, treba je peti tudi dobro. Še vedno mi je žal za Just Chillin, ki pa sta me res nasmejala.
    Takrat, ko sta ti pa Gaj razturala, takih šovov pri nas še ni bilo, kar je škoda, saj sta bila kul. Pa tudi kasneje bi se dalo kaj narediti, še posebej, če je on res znal peti. Bila bi kul kombinacija.

  4. simm - 2.04.2012 ob 12:42

    Spoštovani!
    Samo ena pripomba glede Ane Soklič. V tujini ni ratalo marsikomu, čeprav so imeli doma strahovito podporo, tako medijsko kot finančno, sponzorsko. Mislim, da mi ni treba omenjat Neishe, Sidharte itd. Skratka, Ana, oz. njena kariera je samo produkt in posledica slovenskih razmer. Ne se bat glede Tine Turner, če bi te zanimalo, kako poje lahko tudi na svoj način, si lahko na youtubu ogledaš marsikaj, ampak, kot rečeno, šteje le X factor, in zato je šla pač pokazat, da se da marsikaj ODPETI! Mislim, da bo čas oz. naslednje oddaje to dal u red! In njen X factor tudi ni “zadnja šansa”, kajti nekdo, ki glasbo nosi v genih, je zadnja šansa vse življenje.
    Obenem pa naj napišem še tole: zahvala gre POPu, ki je v vseh ozirih “prehitel” nacionalno rtv, tako kar se tiče izbora komisije, kot tudi možnosti, ki jih ponujajo pevcem oz. izvajalcem. Žal so časi in realnost taka, da štejejo le show zadeve … .

  5. Nejc123 - 2.04.2012 ob 13:27

    glede Biance mislm da si je izbrala napacen komad sicer nima glih zmagovalnga vokala je pa prov da so jo naprej spustil k zna dejnsko pet http://www.youtube.com/watch?v=bn5GeqdyZ58&feature=related tle mas par njenih komadov
    http://www.youtube.com/watch?v=WFWtVZtQ4f4 sicer so mal provokativna a jebiga nekak potegne mi heheh neki pozitivnega vidm v njenm vokalu mal me spominja na Tweet k je delala s timbalandom http://www.youtube.com/watch?v=Hb37Nh_Sg4g

  6. IZTOK GARTNER - 2.04.2012 ob 13:41
    IZTOK GARTNER

    Se strinjam, dosti, dosti boljše kot na odru X Factorja. No, kul, da so jo dali v drugi krog.
    Mi pa res ni jasno, da je tako zelo kiksnila pri izbira komada. Ne moreš peti Usherja, če si punca no, ne ga srat.

  7. anže - 2.04.2012 ob 13:58

    drgač just chillin ni alen ampak ale tok btw…

  8. rook - 2.04.2012 ob 23:52

    ”Trema je slab izgovor, če ne znaš peti, jebat ga. ”

    …Nekdo je prehitro pameten.

    http://youtu.be/vhw_O3FqSr4
    http://youtu.be/QELtkb471Jc

  9. IZTOK GARTNER - 3.04.2012 ob 01:22
    IZTOK GARTNER

    Brez zamere, ampak tole je še vedno srednja žalost.

  10. MATEj - 3.04.2012 ob 09:43

    Meni se Bianca ni zdela napačna. Ja, nastop res ni bil najboljši (sploh prvi del komada je zabluzila do konca), je pa vsaj malo drugačna od ostalih: kot je rekla Jadranka – ni tipična popevkarica. Čeprav vokalno ni najboljša, pa ma nek x factor za kako moderno muziko. Kot v teh njenih youtube videih.
    O Ani Soklič bi pa jaz rekel tole: ja, vokal je super, a punci manjka likability, ki je na teh šovih zelo pomemben. Če pride do studijskih oddaj, bo težko dobila veliko televoting podpore. Podobno kot denimo una malce starejša punca na Misiji, ki je super pela, bila zelo profi, a je prišla mislim, da med 8, nato pa so ostale le še mlajše, bolj všečne pevke.
    Ma pa denimo Andreas na tone likabilityja in bo mnogo laže dobil glasove publike, čeprav vokalno ni tako dober.

  11. Simona Rebolj - 3.04.2012 ob 15:24
    Simona Rebolj

    Uranjek se je malo prebudil v tej oddaji, kar je super. Jadranka je malo kontrolirala preotročjo plat izbruhov, kar je tudi super. Damjanovič ima še vedno najbolj lucidne in skoncentrirane vsebinske pripombe, a jih je premalo … samo en ali dva detajla za priokus. Še vedno pa pogrešam bolj kompleksne komentarje, retorične tviste. Še vedno ne opazijo in ne izrazijo stvari, ki bi morale bit opažene. Ni ne posebnega talenta, niti x faktorja za komentiranje.

    Najbolj se je to pokazalo pri Štiglicevi. Punca je imela izdelan imidž, ki se je totalno pokrival z značajem, ki ga je pokazala, in prezenco, karizmo. Čista harmonija paketa. In temu primerno je odpela zadevo, tako, da si ostal pribit. To je oseba, ki že ima ciljno publiko in bi potrebovala tisto, kar je najtežje … samo primerne komade in malo poliranja, nadgradnje … nikakor pa ne spreminjanja. In kakšne gostilniške kozlarije smo morali poslušat? Kako komaj čakajo, da jo stilisti primejo v roke (aja, tisti naši stilisti, ki ustvarjajo iz Dežana latino loverja in pevkam na EMI natikajo na glave cenene zavese itd.), pa da se bo polomila ob koreografijah (kakšno koreografijo neki rabi ta punca s svojim stilom, saj ni kandidatka za Lady Gaga imitacijo za revne …) itd. Potem smo fasali še otročje cmizdrenje, ali jim gre na kurac. Si kar predstavljam kretensko situacijo, če bi se pred take žirante pojavil duh Jima Morrisona na primer … oni pa, hej, zakaj pa bruhaš, kaj pa pizdiš in kurca kažeš, a ti gremo na kurac. Jaooo … Ne, sebi greste na kurac, ostareli v jebenem vrtcu. Skratka, tak profil osebe nima šans pri nas, ker nihče ne bo znal delat z njim. Je pa samo tak profil osebe potencialen kandidat za zvezdo, kot nekaj posebnega, nekaj izdelanega, nekaj avtorsko zanimivega kot celoten paket. Ampak naši provincialci se veselijo samo skromnih diletantov, s katerimi bi lahko sami delali katastrofično neprepričljive stilske preobrazbe, koreografije in še bolj katastrofične komade. Jadranka bi lahko že vedela, saj tudi z njo pri nas nihče ni znal delat ravno zato, ker ima svoj x faktor. Zato je bila tudi edina, ki je navrgla, da je ne moti podoba oz. obleka gospodične, ampak to je verbalno ekstremno skopa pripomba, ker ne gre za to, kaj je nekemu posamezniku všeč, sprejemljivo ali zanimivo ali odbijajoče na drugi strani. Gre za to, ali zaznaš, kaj je nekogaršnja ciljna publika, če že ima svoj izraz harmonično v celotnem paketu.

    Gostilniško kvantanje se je pokazalo tudi pri klasični glasbenici, ki je vrhunsko odpela nevemkajže od Aguilere. In Uranjek meni, da bi morala več migat, Damjanovič pa mu razlaga, da je kriv vzgojni pristop v sferi klasične glasbe. Mislim … oni so tam, da povedo javnosti kaj več, ker zaznajo nekaj več od najstnice v diskoteki, ki samo ve, da nekaj moti, a ne ve, kaj. Ni fora v miganju, saj tudi Adele na svojih koncertih stoji kot pribita, pa to nikogar nič ne moti, ampak celo izpade kot njena osebna kvaliteta. Problem je v introvertiranosti, medtem ko pop bazira na ekstrovertiranosti. Gre za energijo, ki jo izžarevaš in sipaš na ven, komuniciraš s pogledom, ali pa obračaš vase, v nebo, zamižiš … whatever … Gre za to, ali razumeš glasbo kot flirtanje, erotiko ali kot znanstveno disertacijo. V tem je razlika med violončelistom v filharmoniji ali pa pri duetu, ki danes na veliko miga z glavo ob priredbah Jacksona in ob Eltonu Johnu. Tako pa je migala že davno pred njima tudi s povsem klasično glasbo Jacqueline du Pre. In spet ni šlo le za opletanje z glavo, ampak za ekstrovertiran značaj, za jasno izraženo željo po komunikaciji, po bit slišan, uslišan, pofukan itd. To bi lahko delala tudi samo skozi izraz na obrazu ali pogled, samo da je bila ona bolj divja in neutolažljiva, da bi ji mimika služila dovolj. Skratka, redko kdo ima x faktor in tisti, ki ga ima, težko podleže normam obnašanja. Če je ta punca zlahka podlegla normam v sferi klasične glasbe, se bo tudi znotraj popa težko odprla in bo kljub odličnim vokalnim sposobnostim in občutku za glasbo obstala med manj opaženimi – introvertiran znenstvenik pač in ne showwoman.

    Fajn je bil še fant, ki je pel Paradise od Coldplay. In Bianca je imela res dober flow. Vokal in prezenco ima za ta žanr povsem okej, samo psihologa potrebuje, da ji nabilda ego. To je vse.

    Največje presenečenje je bila seveda Ana Soklič. Ne bi si mislila, da se lahko pojavi. Zdaj me Diona Dimm bend še bolj mede. Po eni strani je jasno, da njihova muzika ni ravno mainstream, žalostno je, da v Sloveniji pač za alternativce ni dovolj velikega terena. Zunaj meje je vse skupaj bolj stvar biznisa in sreče. Ampak pri Dioni Dimm (simm, pomagaj) mi nikoli ni bilo čisto jasno, ali želijo bit mainstream (zakaj potem tako gurmanska muzika?) ali želijo predvsem delat na alterju, kakovosti za rock gurmane (Švedska s svojim melodifestivalen klimo pa tudi ni ravno teren za tak svojstven žanr, prej mogoče Nemčija, tudi Finska, če bi bolj na hardcore zažagali).

    In ta dvojnost, neharmoničnost se odraža tudi pri Ani. Njen vokal je izjemen (če naj bi bila Keuc nekaj izjemnega, potem je Sokličeva nekaj fascinantnega), x faktor bije na kilometer, AMPAK … Ana ni debela črnka, je svetlolasa lepotica z glasom kot grom. Odlična kontradiktornost, ki jo je na primer Anastasia prodala za debele milijone. S tem se da vendar gore premigat?! Kaj je torej narobe, da ne gre, pa ne gre … To, kar je omenil tudi MATEj … da punci manjka likability. Kako neki je to mogoče, saj ima vse. Lepoto, stas in glas. Ana je preprosto nasprotna skrajnost od nekarizmatičnih in introvertiranih, da je preveč ekstrovertirana in čustveno nenadzorovana. Na pop mainstreamu pa to ne gre skozi niti slučajno. Če bo pri tem vztrajala, ne bo nikoli doseženo, kar bi lahko bilo. Ona v eni točki vedno naredi iz komada horor, potres, kri šprica, slišimo kričanje umiranja v mukah. To ljudi odbija in pika. Ona najprej fascinira v vseh ozirih, dobi vso možno pozornost, ljudje se zatreskajo vanjo, potem pa povzroči, da faše tožbo za ločitev, ker jih začne pretepat in mučit.

    Pri popu gre vedno za erotiko, za seks. Ana tako začne, konča pa z brutalnim sadističnim umorom. Tudi interpretacija Golden Eye je bila taka. Nekaj časa je bilo vse privlačno, provokativno, potem sem pa samo čakala, da se bo razpištolila, in se je. Preveč. To je komad iz James Bonda! Tam gre za fuk, whiskey in še enkrat fuk, ne za trpljenje, kri in počasno umiranje v plamenih po scenariju Platoon – vod smrti. Tak je tudi komad. Samo seksi in nič drugega, bolečine je le za toliko vzorca, kolikor ga je potrebno za dober fuk. Ana pa … namesto da bi nas pofukala, nam je razparala drobovje, požrla in izpljunila. Vedno začne kot lepotica, konča pa kot zver. Ljudje bi seveda raje videli obratno, če že.

    Zato, simm, … ali se bo Ana v bodočnosti priključila kakšnemu hard core metal bendu in v takšnem paketu bo točno s to energijo, s katero kotira, lahko totalno fascinirala ciljno publiko, sproducirala hit … na primer z naslovom Cold, dark, bloody pain ali kaj podobnega. Metal bend s tako pevko si lahko oblizne vse prste in vidi cekine pred sabo. Veliko cekinov. Za pop sceno se bi morala pa korenito spremenit v etitjudu, razen če gre za kakšno posebno igrico užitka, da se obrede vse popfestivale in šove ter na koncu v sladki bolečini in razočaranju obleži z besedami na ustnici, kako nihče nič ne šteka. Jah, seveda ne, še huje je.

    To sem napisala kot nekdo, ki zelo ceni bend Dina Dimm in Ano Soklič. In kot nekdo, ki ravno zaradi tega ne razume, kaj dela Ana Soklič na x faktorju, glede na to, da se absolutno ni prilagodila niti za milimeter. To je tako, kot bi se vračala k ljubimcu, ki te prevara vsakič znova, a spet in spet z istim načinom in pričakovanjem upaš, da bo tokrat drugače. Ključno vprašanje pa je, zakaj si tega kretena sploh tako želiš?

  12. rook - 3.04.2012 ob 17:39

    No Iztok mu boš osebno povedo, da je njegovo petje žalost, če se kdaj srečata na kakšnem MJ srečanju, ker on je vlki MJ fan. Čaw!

  13. IZTOK GARTNER - 3.04.2012 ob 18:12
    IZTOK GARTNER

    Ja pizda no, a naj rečem, da ful dobro poje pa da je totalni car samo zato, ker je Jacksonov fan?
    Na youtubeu je vsekakor boljši od X Factorja, ampak še vedno me ne prepriča, kaj naj.

  14. simm - 3.04.2012 ob 18:58

    Simona, hvala ti za tole mnenje … ni kaj dodati, zaenkrat je vse skupaj izpadlo precej tako, kot praviš, čeprav se mi zdi, da bodo naslednje oddaje marsikaj spremenile. Namreč, Tino Turner odpeti je kar zahteven zalogaj in visoki toni v komadu hitro “zavreščijo” v višine, ki so moteče, to se strinjam. Ampak v bran naj vseeno zapišem, da je bila ideja predstavitve v prvi oddaji precej bolj “mila” … ampak je Uranjek pač insistiral na Tini, ta komad pa je imela Ana samo v rezervi, če bi naj pokazala nekaj “veščine”. Mislim, da se strinjamo, da odpeti Tino, ni enostavno, če bi jo bilo, bi bil youtube poln takih coverjev in izvedb … pa jih ni, oz. so povprečni. Če mi nekdo najde dobro priredbo Tine, bom najmanj presenečen!
    Simona, če imaš čas, si poglej tale posnetek, ki sva ga z Ano pridelala doma v kleti, tako glasba kot video je home production:

    http://www.youtube.com/watch?v=kTHvYo2AwTg

    in tole: http://www.youtube.com/watch?v=qfM4G-OO2kY

    če boš oddajo spremljala še naprej, boš verjetno presenečena.
    Pe še nekaj, kar moram pripisat. Ta fant iz Švice, ki je lepo udaril na govedarske vode, s polnimi lički in všečno podobo, ki upali vedno in povsod … tega res ne prenašam dobro, niti Ana, skratka, če že uspeh, naj bo, ampak komadi in performance, karizma, naj bo raje “krvava” in neposredna, pa čeprav za ceno uspeha. Biti všečen je včasih premalo.

    Žal je tako, da je nacionalka popolnoma spregla, kar se tiče lansiranja kogarkoli, razen “otrok” ! Temu verjetno ne bo ubežala niti POP tv, ampak vsaj s komisijo so bolj resno mislili, kot je bilo to v primeru eme! Od enih in istih prdcev na nacionalki najbrž ni pričakovati kaj drugega.
    Drugič pa kaj več o Švedski, namreč, svet se spreminja hitro in ubijalsko, kot še nikoli!

  15. Simona Rebolj - 3.04.2012 ob 23:06
    Simona Rebolj

    @simm:

    O tem, da je Tino Turner snet težko, ni nobenega dvoma, kot ni nobenega dvoma, da ima redko kdo vsaj približno takšno moč in barvo glasu. Ana oboje ima, ostali pa lahko uspejo samo s kakšno svojo interpretacijo, pri čemer je ob tako specifičnih vokalih težko prepričat, ker se ljudem tako zažre v glavo. Ne dvomim, da je Uranjek vztrajal pri Turnerjevi, ker je Ana pač kot duplikat tega vokala, kar je podobna redkost kot pri Arethi Franklin itd.

    Ampak jaz sem imela bolj v mislih samo izvedbo in energijo, ki se ob tem sprošča. Ob nastopu se to sicer najbolj zazna, a tudi sliši se. Kako se nastopajoči ob izvajanju počuti! Ali koketira, je lahkoten, je vzburjen ali trpi, je agresiven … whatever.

    Še malo bi se dotaknila Golden Eye, ki je samo primer, ampak velja za vse in povsod. Poglej si videospot:

    http://www.youtube.com/watch?v=bkBYVNrjjIs

    Kot boš videl, so v tem videospotu navodila javnosti, kako naj doživljajo ta komad. In tako se tudi zgodi. Tina Turner je precej hladna, skulirana fukoželjna koketa, ki cel videospot ne počne nič drugega, medtem ko poje, kot flirta s tabo, ki gledaš. Na najbolj stereotipen in ziheraški način. Nič visokoletečega. Prej banalnega. Njen izraz na obrazu je blažen, zadržan in kar naprej v kontaktu s tvojim pogledom. Nikoli se ne spusti čustveno z vajeti, ampak ti konstantno sporoča, da se ima pod kontrolo in da ve, kaj hoče. Kaj hoče? En sam fuk. Vse je samo kič. Nič resnega. Samo kurbarija, zabava, užitek, blaženost in strast v tem smislu. Tak je tudi izraz na njenem obrazu, pogled, mimika, gibi … vse. Pristop povprečne starlete in nič več! Seveda je videospot posnet na suho, pri nastopu v živo pa se je treba pri kakšnih zahtevnejših tonih bolj naprezat in težje izpadeš tako spoliran. Ampak ne, simm!!! Tudi naprezanje lahko izvedeš tako, da se čim bolj kontroliraš, ustvariš čim bolj mehak gib, pogledaš takoj po naprezanju koketno ali pa kot da si ravnokar preživel težko vojno in potem še komplicirano operacijo na srcu.

    Pop scena je tak in drugačen kič, predvsem gre pa vedno samo za seks. Tudi ko se izigrava globoke čustvene bolečine, to nikogar nič ne briga, če v bistvu ni jasno sporočano, da gre samo za željo po fuku. Potem so pristopi različni. Imaš rdečelične fantiče, ki nagovarjajo provincialne bejbike k skakanju po seniku, imaš potratno kič prostitucijo tipa Golden Eye, imaš razne odbitke, ki izigravajo, da tega nočejo, a dobro naciljajo milijone tistih, ki isto lažejo in se identificirajo s to frustracijo, ob kateri je zadaj spet isto – tudi mi bi. Vse skupaj je samo cirkus, kjer se vsak po svoje skuša znajt s svojo točko. Nihče noče nekih iskrenih doživetij, ker to prekine igro in zadeva postane zares. hej, zares imajo pa ljudje že poln kufer doma. Hočejo fantazijo in hočejo ob tem uživat. Temu v namen je pop in pojem zvezdništva! In bohnedaj preresno jemat izvajalce, čeprav so na prvi vtis dobri. Tudi Tina Turner je bila samo učinkovito zapakiran artikel, pri čemer je dovolj dobro za zaslužek izkoristila okoliščine in odigrala svojo vlogo. ODIGRALA! Ne SE ZARES PREDALA! Niti kar koli ZARES POKAZALA, IZRAZILA; OBČUTILA: Nekateri so se tudi zadevali. Ne zato, da bi lažje izrazili kar koli že, ampak zato da bi se ohladili, vzpostavili distanco, otopeli pravzaprav. In to se čuti. Saj ne bi verjeli, ampak zmaga najbolj hladen, ki najbolje odigra emocije in ima publiko konstantno pod kontrolo tako, kot hoče. Ne tisti, ki dejansko vloži pristen čustven izraz. Ne tisti, ki pade not. Samo tisti, ki ostane zunaj.

    Vsi ti kandidati, ki prihajajo s svojimi srceparajočimi zgodbicami, so dobri za prodajanje telenovele, dokler traja minuta šova. In punci, ki stoji na odru in odhlipa I will always love you, lažejo, da bojda dobro poje, ker ima notri v želodcu neko stisko zares. Mogoče celo resno mislijo in verjamejo lastnim kozlarijam. Dejstvo pa je, da jo bodo odfukali zelo kmalu, če bi bilo to res. Vedno jih odfukajo. Treba je razumet, da je še Susan Boyle samo artikel, ki je izjema, ki potrjuje pravilo, da za take ni mesta. Pa še ta izjema pač ne kotira na lestvicah. V resnici je nihče ne posluša rad, prodajala se je dobro samo zato, ker je veliko zakompleksanih gospodinj kupilo plošček kot neke vrste aktivizem, solidarnost. Posluša pa tega ne nihče. Tudi če bi bila lepa, je ne bi nihče gledal in poslušal. To v resnici nikogar ne briga, ker ženska preprosto ne zna odigrat nobene vloge dobro, zato je samo mrtev prodajni artikel. Eden redkih, ki se je lahko vsaj prodal. Kot izjema, ki potrjuje pravilo in ta špil nima nobene zveze z glasbo.

    Ana je maestro, kar se petja tiče, ampak skozi petje ven pada. Je zelo zares. Tako zares, da se jo v sferi kiča, šova … v sferi, kamor se pridejo metaforično gledano vsi predvsem zabavat in fukat, marsikdo pač ustraši. Odbije. Ker nihče noče bit zares. Zato sem omenila dark det metal bend. Ker je tam že gluma temu terenu primerna in nihče ne bi opazil, ali je zares ali ni, ko bi se ven vrgla. Pač ne bi blefirala, ampak tega tudi nihče opazil ne bi. Tukaj se pa opazi, ker obstajajo druga pravila igre.

    Linka, ki si mi jih posredoval, sem si že kar nekaj časa nazaj ogledala oziroma prisluhnila. Mah, odlično je v vseh ozirih. Za gurmane. Ampak! Še vedno ostaja pa to, da Ana preveč čuti in to tudi izrazi, namesto da bi vodila publiko, kako hoče, da bi (jo) oni čutili. Čuti se, da se kar preda. Ma ni šans, da je ne bi pojedli in zavrgli, če se kar prepusti. Folk hoče, da jih obvladuješ, jih malo zajebavaš, vodiš, take igrice. To pričakujejo, če govorimo o zvezdniški figuri. Zvezda je fantazija o tem, da si pojeban, da občuduješ, poveličuješ, se počutiš majhnega in ko ugasneš aparat, ti ni nič hudega. V realnosti si tega ne želiš doživljat, oziroma, če si privoščiš, je davek na realnost prehud. Ljudje ne spremljajo teh zadev, ker bi želeli videt v dušo izvajalca, ampak ravno obratno. Zvezdništvo se ne kuje na dobri glasbi. Te zadeve folk spremlja in slavi, ker želijo občutek, da izvajalec bojda vidi njih v dušo, medtem ko je on nedostopen in bojda vse obvlada. To je zelo pomembno razumet.

    Rdečelični Švicarček je imel najbolj jebivetrski etitjud od vseh. Zato si je zaenkrat, glede na konkurenco, prislužil največjo pozornost. Ne zato, ker je tako dober, kaj šele zato, ker se je bojda tako požrtvovalno pripeljal z letalom. To so pričice za lobotomirane, ker si radi verjamejo, da so tako razumevajočega srca. On je pač tam bingljal, kot da je požrl dvorano, kot da se marsičesa loti z levo roko (tudi z letalom pač pripelje, če hoče) in se tam na odru samo malo heca, ker hoče kakšno bejbo kresnit (verjetno ima v Sloveniji res več šans, sicer bi se morda raje prijavil na podoben šov v Švici). Banalno, ampak to na tej sceni pomeni največ in taki nategnejo vsakogar, ki hoče bit nategnjen. To pomeni večino. Tudi takoimenovano žirijo, za katero upam, da ne misli resno vsega, kar kvanta. Je pa res do zdaj najboljša žirija. Pri nas so standardi pač zelo softporn.

  16. simm - 4.04.2012 ob 00:42

    Simona, hvala ti za to, kar si napisala, dejansko ti nimam kaj oporekat. Na nek način smo sami kreatorji in projektorji svojih videnj, včasih se nam splet okoliščin obrne tako, da je težko vedno vleči optimum iz sebe. Pa naj to ne zveni kot neko opravičilo, dejstvo je, da je v teh skromnih pogojih težko vztrajat na tej sceni, če glasbo jemlješ pač, kot ti praviš “preresno” …
    Ana ima srečo, da je “naletela” na Jadranko, Aleša … zato se ji splača vztrajat naprej in bomo vidli, do kam bo prigurala. Dejansko je POP TV presenetil z žirijo, ki je nekako nadpovprečna za naše razmere, šibke standadre … na nacionalki je res žalost, že leta in leta!
    Kar se pa “švicarja” tiče, se pa tudi strinjam, da je “rojen” za našo sceno, a se mi dozdeva, da bi znali standardi komisije v prihodnjih oddajah malce zagrenit apetite tovrstnim “simpatikom”! No, morda se motim, morda ne … Ana mislim da bo v nadaljevanju samo pridobivala, kajti kolikor vem, se bo publika umešala šele v finalnih oddajah, če seveda pride do tja. Dejansko komisija s svojimi komentarji zelo vpliva na “okus in mnenja” publike!
    Sam sem še pred časom precej zviška gledal na vse te talent shove, verjetno tudi zato, ker sva oba z Ano v glasbi cenila še kaj drugega, kot le v dveh minutah fascinirat publiko. Ampak, svet se spreminja, treba je pobasat to, kar ti pride na pot, sicer lahko doma v nedogled čakaš in crkuješ … in ob tem je res težko, čeprav nujno biti še “prijazen” :) … logično, da vse to vpliva na nastop, pa temu dodaj še to, da se publika v pop vodah zelo rada navdušuje nad “ptički in srnicami” … in ko to prevedeš v sex, se tipičen šovinističen moški ustraši vsake močne interpretacije, sploh je pa šok, če to prileti iz blondbejbe, ki izgleda precej nedolžno in neškodljivo!
    Še enkrat ti hvala za tvoje misli, bova v kontaktu in bova še kakšno rekla, ko se bo tale factor malo zakompliciral še z vrtanjem po intimi … :) lp Bojan

  17. simm - 4.04.2012 ob 08:15

    Morda še nekaj o ciljni publiki. Za preživetje je mainstream pri nas nuja. Predvem na X factorju velja točno tvoja definicija. Pojem mainstream je v tujini vseeno širši in omogoča malo več izraza, pa tudi več možnosti preživetja oz. banalno rečeno, lahko si omisliš celo eksistenco. V bolj nabildano glasbenih okoljih lahko poješ blues, gospel, gotic, metal itd. in ga zapakiraš v pop. Naše dojemanje popa je precej mizerno, ko želiš prodat kakšno karto za koncert in ne vaško veselico. Maja Keuc kot sem slišal, je že prezahtevna in se ji to pozna na špilih, ki ji kar ne gredo tako, kot bi človek pričakoval. Pač, zakonitost majhnega trga, kjer preživi očitno samo “elementana, preprosta” vizija.
    Se ni Marjana Deržaj brez veze ob vsaki interpretaciji smejala od začetka do konca komada.

  18. Simona Rebolj - 4.04.2012 ob 20:21
    Simona Rebolj

    @simm:

    Se strinjam, da je ta žirija nadstandardna, ne samo v primerjavi s tisto na Misiji, ker je bila še hujša na Slo ima talent.

    Vseeno pa je tudi ta žirija (ne vem za koji kurac) še vseeno preveč prilagodljiva temu našemu butnskalovanju s senika, sicer tudi “švicarček” ne bi zasedel častnega zaključnega predvajanja in predvsem pretiranega poveličevanja in cviljenja, ker se je pripeljal z vlakom, pa potem z avionom itd. WTF! Nekateri se itak radi fjakajo naokrog. So fucking what! Skratka, še vedno servirajo precej nebulotičnega futra za uboge na duhu. In na tak način se pač ne vpliva ravno najbolje na nivo in mnenje občinstva. Tako da … popolnoma se strinjam s tabo in pričakujem, da švicarčki ne bodo nevemkam prilezli v prihodnosti, ampak je bilo že spakovanje do zdaj za v sekret, kamor sem vendarle mislila, da se gredo Jadranka, Uranjek in Damjanovič kvečjemu iztrebljat, ne pa iz fekalij ustvarjat hvalospeve in dramo. Skratka, od njih pač pričakujem več kot od Kastelica, Čakarmiša in Lucienne, ki so bili tam zato, da si se jim lahko posmehoval in da so si lahko prijateljsko razdelili nezaslužne honorarje.

    Maja Keuc je pa predvsem izdala povprečno plato. Cenim, da se drži žanra, ki ji leži na duši, kar pa ne odtehta dejstva, da je album pozabljiv in pogrešljiv. Žal. Ob taki promociji, kot jo je dobila v naročje z vseh koncev za slovenske razmere ta punca, je njen input izkoristka nadugodnih okoliščin, kar se glasbenega preboja tiče, minoren. Pri nas je itak problem, da s temi talenti pač nihče ne zna delat, če si sami ne znajo pisat komadov in če niso le na nivoju Rebeke Dremelj.

    Tako da ja … po eni strani najbolje preživi preprosta elementarna “vizija”, po drugi strani pa je lahko problem tudi, če zadeva preprosto ni dovolj učinkovita. Ne bi niti uporabila izraza “kakovosti”, ker je pri nas marsikaj tehnično gledano tudi kakovostno, ampak nima identitete, spirita oziroma x faktorja … hehe …

    No, v vsakem primeru želim Ani vse naj naj … kakor koli že bo, bo v vsakem primeru v top kategoriji oziroma izven kategorije. Bom pa pofirbcala seveda, kakšna telenovela se bo napletla.

    Vse dobro še naprej.

Na vrh

Komentiraj