Recenzija: Evita (1996)

7.09.2011 ob 07:25
YouTube slika preogleda

zda 1996, režija: Alan Parker, igrajo: Madonna, Antonio Banderas, Jonathan Pryce, Jimmy Nail

Ni me sram, če rečem, da je Evita moj najboljši in najljubši mjuzikl vseh časov.

Uf, tole pa je film. Tako zelo dober, da še vedno ne morem verjeti. In s tako dobro glasbo, da mi gredo še vedno solze v oči in mravljinci po telesu. Prav fan tega filma sem bil. Na polno. Tako zelo, da sem ga šel v kino gledat kar trikrat in da sem se skregal s kinooperaterjem, če ni hotel do konca odvrteti odjavne špice. Jp, Evita je bila moj Rocky Horror Picture Show, moj top mjuzikl, ki je zadaj pustil celo Ples v dežju, Cherbourške dežnike in Zgodbo z zahodne strani. Nor sem bil na ta film, ali bolje rečeno, na musko tega filma. Na pamet sem znal čisto vse pesmi, prepeval sem si jih v avtomobilu in pod tušem, svoje javne nastope začenjal s pesmijo Oh What a Circus in se celo snemal vlogi Antonia Banderasa, ki ga je Madonna po neuspehu iz začetka devetdesetih končno dobila v svoje kremplje, le na filmu, da se razumemo, v živo je bil še vedno bolj znan po tem, da ji je rekel, ne, hvala.

In ko smo že pri Madonni, tole je njen edini dober film, njega edina dobra vloga, za katero je seveda ubijala. Če je ne bi dobila, bi morda res ubila režiserja Alana Parkerja, mojstra filmov Polnočni ekspres, Mississippi v plamenih in Angelsko srce, ki se je z mjuziklom vrhunsko srečal že leta 1980, ko je posnel Fame. In pozor, Parker je zavoljo Madonne skenslal celo Meryl Streep, ki je prav tako divje hrepenela za vlogo Evite Peron, te legendarne argentinske superzvezdnice in idolke tisočerih žensk širom sveta, ki ji je Argentina do njene prerane smrti ležala pod koleni. Streepova bi bila verjetno odlična, toda Madonna, ki resda menja več cot kot prava Evita in Elizabeth Taylor v Cleopatri, je vrhunska. Je ultimativna poosebitev Evite, pa še poje boljše kot kdajkoli prej. Tako zelo dobra je, da komaj verjamem, da je res Madonna, ki drugače igra hudo slabo in blesavo. Toda tokrat ji uspe, tokrat je zvezda svojega labodjega speva, svojega najboljšega videospota v karieri, kjer je snela celo zlati globus za najboljšo igralko leta in zadaj pustila tudi Frances McDormand iz Farga. Če me vprašate za mnenje, bi ji morali dati tudi oskarja, dali pa ji niso niti nominacije, kar je jasno, saj jih je šokirala in dokazala, da zna igrati, če dobi pravo vlogo. In samo Evita je bila njena prava vloga, njena igralska bravura, kjer je zares zablestela in zaprla gobce tudi največjim dvomljivcem.

Enkratni so tudi ostali, Antonio Banderas kot fiktivni Che in pripovedovalec zgodbe, ki z Madonno zapleše tudi tango, Jonathan Pryce kot Juan Peron in Jimmy Nail kot muskonter Agustin Magaldi, ki ga film uporabi za odličen prikaz povzpetniške poti Evite Peron, ki za preboj v prvo ligo ni izbirala sredstev. Zgodba je v celoti odpeta in podložena z glasbo Andrewa Lloyda Webberja in z besedili Tima Ricea, vsi igralci pojejo tudi zares, Alan Parker režira tako dobro, avtentično in z guštom, da dobi gledalec občutek, da je zraven, atmosfera, fotografija in scenografija pa jemljejo dih in delajo enega najboljših mjuziklov vseh časov, ki je odrsko predstavo spremenil v mojstrski filmski spektakel, ki mu čas ne bo mogel do živega. Moje mnenje, ne boste me prepričali drugače, pa če se postavite na glavo. Evita je del moje filmske in glasbene zgodovine, del mene, del mojega filmskega spomina in film, ki sem ga, kot sem že povedal, v kinu videl kar trikrat. In to v enem tednu lepo prosim. Fan, kot sem rekel.

Evita je bila leta 1996 predobra za oskarje in za zares velik finančni uspeh. Če bi jo z Michelle Pfeiffer posnel Oliver Stone kot je bilo v planu, bi bilo morda drugače, toda potem zagotovo ne bi dobili tako fenomenalnega filma, ki res doseže maksimum in gledalca s svojo karizmo posrka v dogajanje na platnu. Pa pesmi, joj, kako zelo so dobre vse po vrsti. Kot sem rekel, znal sem jih na pamet, pa četudi sem bil sredi devetdesetih na polno v hip hopu. Toda Evita je bila izjema, Evita je bila zares moj filmski dogodek leta in tudi celega lajfa. Ogromno mi pomeni ta film pa muska, ki jo pojejo v njem. Pa tudi zelo dobro oriše Evitino življenje in se dotakne vseh glavnih segmentov njene legende. Kljub temu, da menda Argentinci še vedno niso zadovoljni, da jo je igrala Madonna, saj jo je po njihovem onečastila. Ni mi nerodno, če rečem, da je Evita eden izmed mojih top filmov vseh časov in vsekakor najboljši mjuzikl ever. Kot sem rekel, moje mnenje in ne boste me uspeli prepričati drugače, saj še vedno vidim same presežke, same superlative, same dovršene filmske prijeme in niti ene majhne napakice ter očitka, da kaj ne štima. Popoln film, tako zelo, da bi ga morali v kina poslati vsako leto. Tudi po trikrat, če je treba.

Ocena: 10/10

 

7 komentarjev na “Recenzija: Evita (1996)”

  1. Jst pravi:

    Ja, Madonna se je kar dobro prebila z Evito, je že vedela, zakaj se mora boriti z vsemi kremplji. Ampak zame je ”Evita” še vedno Patti LuPone z originalne Broadwayske zasedbe.
    http://www.youtube.com/watch?v=kZ3UwL97lb4
    Tudi kot Che me je Mandy Patinkin bolj prepričal, čeprav tudi Banderas ni slab, zlasti v sceni Oh What a Circus. Zgleda, da na odru dobiš vseeno več karizme.
    Ah, Webber ima idealne mjuzikle, njegova muzika je … uf, mravljinci. ;)

  2. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Resda te predstave nisem nikoli videl v živo, a v primerjavi s filmom mi deluje kot totalno amaterska postavitev Evite v Zgornjem Dupleku :)

    In ko sva že pri odru, Banderasov nastop Fantoma iz opere mi je stokrat boljši od tistega, ki ga je na filmu fural Gerard Butler.

  3. Jst pravi:

    Ha, saj ni to neka nova predstava, treba je še malo paziti na datum in na dejstvo, da je to zgolj nastop na tonyjih. No, meni je bil tudi ta nastop kul, bi pa vseeno dala marsikaj, da bi si to ogledala v živo. Že posnetek je špica, kaj šele v živo slišat Patti.
    Glede Fantoma – Butler je imel baje nek rokovski pristop, ki se je Webbru strašno dopadel. No, ne bom rekla, da je bil 100% (sploh pri visokih tonih mu je škripalo), a je bil čisto soliden, vsekakor bolj kot ostala dva (Christine in Raoul). Banderas mi pa ni pasal na Brightmanovo, za njo je bil namenjen Crawford. Pa nekako mi ta ”španskost” ne potegne pri Fantomu. Mogoče Gaston pri Lepotici in zver? Ali Frederick/Petruchio v Poljubi me, Kate? Malo ga že emšo daje. :)

  4. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    So pa Patti ponudili filmsko verzijo, pa je rekla, ne, hvala. Filma baje ni videla, je pa rekla, da je Madonna dobra izbira, če se ne motim.

    Glede Butlerja, ne govorim le o petju, tudi karizma mi ni štimala, da o filmu, ki je bil bolj kot ne zanič, niti ne govorim.

  5. IZTOK faking GARTNER » Recenzija: Les Miserables pravi:

    [...] valovni dolžini. To je film, pizda materna. To je tisto, kar hočem, da mi da film. To je nova Evita, še en najboljši mjuzikl vseh časov in eden mojih najboljših filmov vseh časov. Enako dober [...]

  6. Iztok Gartner » Les Miserables fan pravi:

    [...] odsedel celo odjavno špico, kar nisem naredil že vse od Evite dalje. Les Miserables je še ena Evita, je moj top film vseh časov, je moj Rain Man, moj Amadeus, moj One Flew Over the Cuckoo’s [...]

  7. Iztok Gartner » Les Miserables: Highlights from the Motion Picture Soundtrack pravi:

    [...] znova podoživi tudi vse filmske prizore. Tako zagret nisem bil za kak  filmski soundtrack vse od Evite dalje. Neverjetno, res. Glasbo je seveda spisal maestro Claude-Michel Schönberg, besedila sta se [...]

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !