Hitra roba

22.08.2011 ob 17:30

NEXT FRIDAY (zda 2000, komedija, r: Steve Carr, i: Ice Cube, Mike Epps, John Witherspoon, Justin Pierce, Don »DC« Duffy, Lisa Rodriguez, Jacob Vargas, Tiny »Zeus« Lister, Jr.) Komedija, kjer Ice Cube prizna, da življenje v getu sploh ni tako slabo. Ice Cube se za nekaj  časa  preseli  k bogatemu stricu, postane Fresh Prince of Bel Air, se zaplete z lokalno hispano tolpo, pozabi na svoje jezne raperske korenine in nam dokaže, da lahko “črni filmi” brez težav zvozijo tudi brez rasnih in socialnih zgodbic. Zanimivo, glede na to, da je na velika platna priletel ravno s filmom Fantje iz soseščine, ki je popolno nasprotje tele lahkotne komedije, nadaljevanja Fridayja iz leta 1995, ki je v Ameriki butnil skoraj 60 milijonov dolarjev dobička, kar je lep dokaz, da črnci niso več tako zelo obremenjeni z rasnimi in socialnimi težavami.

Ocena: 5/10

PICTURE PERFECT (zda 1997, komedija, r: Glenn Gordon Caron, i: Jennifer Aniston, Jay Mohr, Kevin Bacon, Kevin Dunn, Olympia Dukakis, Illeana Douglas) Reklamna agentka Jennifer Aniston si mora izmisliti zaročenca, da se prikupi svojemu šefu. Solidna in simpatična komedija, ki je Jennifer Aniston spremenila v avšo, v Bridget Jones pred Bridget Jones in v žensko, ki si želi seksa s Kevinom Baconom. Njen kvazi zaročenec je Jay Mohr, stvari pa se zapletejo, ko se tudi v resnici močno zaljubita.

Ocena: 5/10

RETURN TO PARADISE (zda 1998, drama, r: Joseph Ruben, i: Vince Vaughn, Joaquin Phoenix, Anne Heche, Jada Pinkett, David Conrad) Pretresljiva zgodba o treh prijateljih, ki jih useka malezijski pravosodni sistem. Sherif (Vaughn), Lew (Phoenix) in Tony (Conrad) so najboljši prijatelji, ki si v Maleziji privoščijo tri tedne čistega raja. Potem se razidejo in gredo po svoje. Čez dve leti se prikaže odvetnica Anne Heche, ki Sherifu in Tonyju razloži, da Lew zaradi hašiša, ki so ga nekoč kadili skupaj, že 24 mesecev ždi v malezijskem arestu, kjer ga čez osem dni čaka usmrtitev z obešenjem. Reši ga lahko le dejstvo, da se Sherif in Tony predata tamkajšnjim oblastem in privolita v triletno zaporno kazen. Tri leta svojega življenja za prijateljevo življenje? Jp, o tem govori tale dovolj prepričljiv, zanimiv in dobro izpeljan film.

Ocena: 7/10

PLUNKETT & MACLEANE (anglija 1999, avanturistična komedija, r: Jake Scott, i: Robert Carlyle, Jonny Lee Miller, Liv Tyler, Ken Scott, Michael Gambon, Alan Cumming, Iain Robertson) Robin Hood je kradel bogatim in dajal revnim, Plunkett & MacLeane pa kradeta bogatim in vzameta zase. Robert Carlyle in Jonny Lee Miller iz Trainspottinga sta Plunkett in MacLeane, revna plemiča, ki ropata bogataše, se zabavata in podirata grajske gospe. Dolgočasno, nezanimivo in ogromna potrata dobre ekipe, zanimive ideje in frajerske atmosfere.

Ocena: 2/10

SPY HARD (zda 1996, komedija, r: Rick Friedberg, i: Leslie Nielsen, Nicollette Sheridan, Charles Durning, Barry Bostwick, Andy Griffith, Marcia Gay Harden, Mason Gamble, Dr Joyce Brothers, Mr T, Ray Charles, Hulk Hogan, Robert Culp, Pat Morita, Robert Guillaume, Fabio, Weird Al Yankovic) Zadnji vzdihljaji Lesliea Nielsena. Leslie Nielsen je tajni agent WD40, parodija Jamesa Bonda, ki si privošči še filme True Lies, Pulp Fiction in Butch Cassidy and the Sundance Kid. Gagi so večkrat iztrošeni, finte so mnogokrat zastarele, žanr je brez zagona, poniževanje Macaulayja Culkina in uvodni song Ala Yankovica rešujeta čast, film pa kljub minusom krepko preseže premnoge novejše parodije in dejansko ostaja dokaj okej norčevanje.

Ocena: 5/10

LA GRAN VIDA (španija 2000, komedija, r: Antonio Cuadri, i: Carmelo Gomez, Salma Hayek, Tito Valverde) Simpatična komedija, ki nam pove, da je ljubezen močnejša od denarja. Carmelo Gomez je Martin, revni voznik avtobusa, ki pade v krizo srednjih let in začne razmišljati o samomoru. V roke ga vzame skrivnostni Salva (Tito Valverde) in mu razloži, da je postal bogataš, ki lahko nekaj dni po mili volji zapravlja kolikor hoče. Bazen, do vrha napolnjen s šampanjcem, razkošni žuri, nočni klubi in dragi avtomobili postanejo realnost, vse skupaj pa skoraj pade v vodo, ko se Martin do ušes zaljubi v natakarico Lolo (Salma Hayek). Uganili ste, La Gran Vida je žepna inačica Čednega dekleta.

Ocena: 5/10

SEE SPOT RUN (zda 2001, komedija, r: John Whitesell, i: David Arquette, Michael Clarke Duncan, Anthony Anderson, Paul Sorvino, Leslie Bibb, Joe Viterelli, Angus T. Jones) Simpatična rezerva filmov Denis Pokora, Sam doma in Beethoven. See Spot Run je zgodba o psu, ki se naveliča dela pri policiji in hoče zaživeti povsem vsakdanje pasje življenje, zgodba o poštarju (David Arquette), ki mora paziti na otroka svoje sosede, zgodba o FBI agentu (Michael Clarke Duncan), ki močno pogreša svojega psa, zgodba o mafijcu (Paul Sorvino), ki se hoče znebiti psa in zgodba, v kateri se vse te zgodbe dinamično, gledljivo in zabavno pomešajo med sabo. Prizor s pasjim drekom je seveda klasika.

Ocena: 6/10

FATAL INSTINCT (zda 1993, komedija, r: Carl Reiner, i: Armand Assante, Sherilyn Fenn, Kate Nelligan, Sean Young, Christopher McDonald, James Remar, Tony Randall) Presenetljivo učinkovita parodija filmov Fatal Attraction, Basic Instinct, The Postman Always Rings Twice, Cape Fear, Sleeping With the Enemy in Body Heat. Armand Assante je privatni detektiv in odvetnik, ki svoje aretirance potem brani na sodišču. Armand Assante je Nick Nolte, Michael Douglas, Humphrey Bogart in Leslie Nielsen, mož lisičje Kate Nelligan, sicer Lane Turner, šef prikupne Sherilyn Fenn, se pravi Julie Roberts, in ljubimec zmešane Sean Young, torej Sharon Stone in Glenn Close. Fatal Instinct resda ni Gola pištola in Top Secret, kar pa ne pomeni, da je daleč, saj ga je vendar režiral prekaljeni Carl Reiner, mojster parodij in avtor zelo zabavnega filma Man With Two Brains.

Ocena: 7/10

SAVING SILVERMAN (zda 2001, komedija, r: Dennis Dugan, i: Jason Biggs, Steve Zahn, Jack Black, Amanda Peet, R. Lee Ermey, Amanda Detmer, Neil Diamond) Dovolj zabavna komedija o dveh prijateljih, ki hočeta preprečiti poroko tretjega prijatelja, kateri se je po njunem spečal z napačno žensko. Jason Biggs, Steve Zahn in Jack Black so najboljši prijatelji, ki jih ne sme ločiti niti ženska. Še posebej taka, ki sovraži njihovega idola Neila Diamonda, in taka, ki pred poroko dovoli samo kunilingus, saj pravi, da ima za ostalo preveč občutljive dlesni. Ko pride in osvoji srce Jasona Biggsa, ji Steve Zahn in Jack Black zagrenita življenje, inscenirata njeno ugrabitev in prijatelju nastavita simpatično bivšo sošolko, ki mu seveda zavrti srce. Divje, noro in strašno gledljivo.

Ocena: 7/10

SAY IT ISN’T SO (zda 2001, komedija, r: James B. Rogers, i: Chris Klein, Heather Graham, Sally Field, Orlando Jones, Richard Jenkins) Na trenutke strašno zabavna komedija izpod peresa bratov Farrelly, ki jo nese dejstvo, da svojo zgodbo vzame preveč zares. Chris Klein se  zaplete  s Heather Graham in ugotovi, da je v resnici njegova sestra. Ko se izkaže, da temu ni tako, je že prepozno, saj se damica namerava poročiti z nekim bogatašem. Njena mama Sally Field zamolči resnico, ubogi mladenič pa bo naredil vse, da bi preprečil poroko. Incest, potne pazduhe, kravje riti, masaža stopal, invalidi, odrezana ušesa in izvrstna Sally Field, tvorijo tipično komedijo bratov Farrelly, ki pa, kot sem že dejal, večkrat pozabi na dejstvo, da gre za komedijo bratov Farrelly.

Ocena: 5/10

JUST VISITING (zda 2001, komedija, r: Jean Marie Poire, i: Jean Reno, Christian Clavier, Christina Applegate, Matt Ross, Bridgette Wilson, Tara Reid) Zoprno porazen rimejk francoske uspešnice Obiskovalci, ki si je drznil uvoziti celo oba glavna igralca. Vitez Jean Reno in njegov služabnik Christian Clavier, ki sta Francijo s svojimi norčijami zabavala leta 1993 in 1998, sta tokrat nasedla Hollywoodu in pristala na ponovitev svojih kultnih vlog, kar je sila blesavo in nespametno dejanje, ki je vzelo dostojanstvo originalnim Obiskovalcem. Pot skozi čas, nepotrebni posebni efekti, šlepanje na klišeje francoskega originala in mrtvo statična Christina Applegate.

Ocena: 2/10

BATTLEFIELD EARTH (zda 2000, znanstvena fantastika, r: Roger Cristian, i: John Travolta, Barry Pepper, Forest Whitaker, Kim Coates, Sabine Karsenti, Richard Tyson) Nekako takole izgledajo ostanki drugega in tretjega Pobesnelega Maxa. Orjaški marsovec John Travolta se gre modno revijo in sklene tajni pakt z Zemljani, da bi zavladal svojemu planetu. Neumna, cenena, prazna, idiotska in za lase pripeta kvazi štorija, nastala po romanu L. Rona Hubbarda, očeta scientologije, vere, za katero nori tudi John Travolta. Eden večji flopov leta 2000 in blamaža za vse sodelujoče.

Ocena: 2/10

AMORES PERROS (mehika 2000, drama, r: Alejandro Gonzales Inarritu, i: Emilio Echevarria, Gael Garcia Bernal, Goya Toledo, Alvaro Guerrero, Vanessa Bauche, Jorge Salinas, Marco Perez) Izvrstna kombinacija treh različnih po svoje žalostnih zgodbic, ki jih druži tragična prometna nesreča. Amores Perros je kot Magnolia, kot Short Cuts, kot prepričljivo narejen in še bolje izpeljan omnibus, ki cele tri ure teče kot po maslu in spregovori o nesrečni ljubezni, bojih krvoločnih psov, reinkarnaciji Karla Marxa, invalidni manekenki, izgubljenemu psičku in plačanem umoru. Amores Perros je torej elegija, ki jo je namesto Prešerna spesnil Tarantino, in film, ki mu do popolne briljance manjka samo malce močnejša tretja zgodbica.

Ocena: 8/10

CRAZY BEAUTIFUL (zda 2001, komična drama, r: John Stockwell, i: Kirsten Dunst, Jay Hernandez, Bruce Davison) Presenetljivo soldina najstniška ljubezenska zgodbica. Ona (Dunst) je nora in razposajena, on (Hernandez) pa je miren lep. Med njima se vnamejo iskre, gledalci pa dobijo žepno inačico Romea in Julie, ki kot za šalo opravi s klišeji in polepša dan.

Ocena: 7/10

SAVE THE LAST DANCE (zda 2001, dramska komedija, r: Thomas Carter, i: Julia Stiles, Sean Patrick Thomas, Kerry Washington, Fredro Starr, Bianca Lawson, Vince Green, Terry Kinney) Frajerska inačica Umazanega plesa, kjer je Julia Stiles Jennifer Grey in Patrick Swayze v enem paketu. Julia Stiles je baletka s črno dušo, ki si v prostem času rola rap glasbo in flirta s temnopoltim Seanom Patrickom Thomasom. Temnopolta dekleta jo gledajo postrani, ko jim pokaže mešanico hip hopa in baleta, Ane Pavlove in Salt ‘n’ Pepe, pa jo pustijo na miru in ji čestitajo. Gledljiva, glasbeno pestra, solidno odigrana in presenetljivo komercialno uspešna mladinska zgodbica za kratek čas.

Ocena: 6/10

MEHANIZAM (srbija 2000, kriminalna triler drama, r: Djordje Milosavljević, i: Nikola Kojo, Ivana Mihić, Andrej Šepetkovski, Gordan Kičić, Branko Vidaković) Energična odiseja profesionalnega morilca. Nikola Kojo je profi, ki ga ne gane prav ničesar. Kot za šalo lahko posili in pretepe učiteljico, ustreli svojega partnerja, muči taksista in ubije napačnega urarja, ki mu je izmaknil heroin. Tip je mehanizem brez duše in srca, kjer mu štejejo samo dejanja. Zaveda se, da je najboljši in da mu nihče ne more do živega. Vse počne mehansko in po načrtu, ki ga je zanj po njegovem sestavil bog. Na trenutke preveč hladna, drugače pa ravno prav gledljiva in Tarantinovska cestna odiseja.

Ocena: 6/10

THE GLASS HOUSE (zda 2001, triler, d: Daniel Suckheim, i: Leelee Sobieski, Diane Lane, Stellan Skarsgard, Bruce Dern, Rita Wilson, Kathy Baker, Michael O’ Keefe, Trevor Burke) Solidna srhljivka o sestri in bratu, ki morata zaradi smrti svojih staršev živeti k zakoncema Glass. Leelee Sobieski in Trevor Burke padeta v roke na videz premožnih zakoncev Glass (Stellan Skarsgard, Diane Lane), lastnikov ogromne steklene hiše, ki igrata dvojno igro in kmalu pokažeta svoj pravi obraz. Prične se igra mačk in miši, filmu pa v zadnji tretjini zmanjka nekaj kvalitete.

Ocena: 5/10

HUMAN NATURE (zda 2001, komična drama, r: Michael Gondry, i: Patricia Arquette, Tim Robbins, Rhys Ifans, Miranda Otto, Rosie Perez, Robert Forster, Mary Kay Place) Nazaj k naravi. Patricia Arquette je ženska, ki jo je narava obdarila z dlakavim telesom. Rhys Ifans je tip, ki ga je v gozdu vzgojil moški, ki je bil prepričan, da je opica. Tim Robbins je doktor, ki ga matra kompleks premajhnega penisa. Miranda Otto je pohotna medicinska sestra, ki igra lažni imidž Francozinje. Vsi skupaj tvorijo malce zmedeno zgodbico, ki nam želi povedati, da je človek človek, žival pa žival, pa če se še tako trudi, da bi dokazal nasprotno. Nazaj k naravi? Niti ne.

Ocena: 4/10

CHAIN OF FOOLS (zda 2000, komedija, r: Traktor, i: Steve Zahn, Salma Hayek, Jeff Goldblum, Elijah Wood, Tom Wilkinson, Lara Flynn Boyle, Orlando Jones, David Hyde Pierce, Michael Rapaport, David Cross) Še en Tarantinov dojenček, ki kljub klišejem ohrani dovolj izvirnosti. Veriga norcev je film o skupini norcev, ki se gredo Tarantinov Šund in skrivajo ter iščejo tri zelo vredne starodavne kovance. Steve Zahn je nerodni brivec, ki po nesreči zaštiha kriminalca Jeffa Goldbluma in dobi v roke ukradene kovance. Salma Hayek je policistka in Playboyjeva zajčica, ki raziskuje primer in se vanj zaljubi. Elijah Wood je plačani morilec, ki ga daje depresija. Tom Wilkinson pa je mafijec, ki ga okoli prinese Jeff Goldblum. Zgodba teče kot namazana, komedija in kriminalka se štekata kot dva stara prijatelja, igralska zasedba pa uživa in si daje duška. In kdo za vraga je režiser Traktor? Gre za pet Švedov, režiserjev več kot tristotih reklamnih spotov, ki so se pač odločili, da posnamejo film in se podpišejo s psevdonimom.

Ocena: 7/10

HACKERS (zda 1995, r: Iain Softley, i: Jonny Lee Miller, Angelina Jolie, Fisher Stevens, Matthew Lillard, Jesse Bradford, Lorraine Bracco) Solidna računalniška pustolovščina, ki jo morajo videti vsi tisti, ki sanjajo o tem, da bodo nekoč postali hekerji. Dobrodošli v svet hekerjev, kompjuterskih frikov, ki živijo samo za to, da s svojimi oslarijami delajo probleme velikim firmam. Eden takšnih je tudi Jonny Lee Miller, tipček, ki je kot otrok sesul celoten Wall Street, se skupaj z mamo preselil v New York in spoznal skupino hekerjev, kjer med drugim blesti tudi Angelina Jolie, resna konkurentka za najboljšo hekerko v mestu. Skupaj začneta tekmovanje in se nehote zapleteta z neko barabo, ki hoče z virusom okužiti sistem svojega podjetja, ukrasti denar in namočiti mlade hekerje.

Ocena: 6/10

NEW ROSE HOTEL (zda 1998, drama, r: Abel Ferrara, i: Willem Dafoe, Christopher Walken, Asia Argento, Annabella Sciorra) Nespodobno povabilo za marginalce. Willem Dafoe in Christopher Walken sta kriminalca, ki Asii Argento obljubita milijon dolarjev, če zapelje in obnori nekega Kitajca, kateremu hočeta uničiti biznis. Da dekle pade v igro, jo najprej poseksa Willem Dafoe, ko čez čas zadovolji Kitajca, pa Dafoe ugotovi, da se je vanjo noro zaljubil. New Rose Hotel je torej bedna inačica uspešnice Indecent Proposal in še en v vrsti porazno slabih filmov Abela Ferrare.

Ocena: 1/10

JOSIE AND THE PUSSYCATS (zda 2001, komedija, r: Harry Elfont&Deborah Kaplan, i: Rachel Leigh Cook, Tara Reid, Rosario Dawson, Alan Cumming, Parker Posey, Seth Green, Breckin Meyer, Eugene Levy, Carson Daily) Solidna komedija, ki nam razkrije resnico instantno popularnih glasbenih skupin. Josie and the Pussycats, zgodba o glasbeni skupini treh deklet, ki jih menedžer Alan Cumming čez noč spremeni v največje zvezde vseh časov, premore več pameti in soli od večine najstniških filmov, saj nam razkrije zakulisje popularnosti vseh tistih mladinskih bendov tipa Backstreet Boys in N’Sync. Štos je v pranju možganov in reklamiranju produktov, ki ga založbe genialno zapakirajo na zgoščenke, oboževalci pa seveda nimajo pojma in norijo za svojimi idoli. Resnica? Jasno, saj medna niste mislili, da bi skupine tipa Backstreet Boys in N’Sync, ali še boljše, skupine a la New Kids on the Block in Take That,  tudi dejansko udarile v polno, če ne bi zadaj imele genialno skritega trika. Ali kot pravijo šefi: »Operacijo smo hoteli končati, saj smo ugotovili, da so za reklamo boljši filmi.« Ni kaj, Josie and the Pussycats je najstniška inačica filmov Videodrome in They Live.

Ocena: 6/10

DOUBLE TAKE (zda 2001, akcijska komedija, r: George Gallo, i: Orlando Jones, Eddie Griffin, Vivica A. Fox, Garry Gibbons, Raul Julia Levy, Daniel Roeback) Ravno prav zabavna komedija, ki premore več zapletov od marsikaterega vohunskega trilerja. Double Take je kliše, ki se šlepa na finte drugih podobnih filmov, kar pa ga sploh ne moti, saj spretno obrača gledalca. Orlando Jones je poslovnež, ki mu podtaknejo nekaj svinjarij, Eddie Griffin pa je glumač, ki mu priskoči na pomoč, ves čas povzroča težave in mu krha živce. Idealen par, ki bi si zaslužil franšizo.

Ocena: 7/10

HOUSE ON HAUNTED HILL (zda 1999, grozljivka, r: William Malone, i: Geoffrey Rush, Famke Janssen, Taye Diggs, Peter Gallagher, Bridgette Wilson, Chris Kattan, Ali Larter, Jeffrey Combs) Skrajno porazen rimejk istoimenskega filma iz leta 1958, kjer je glavno vlogo igral Vincent Price. Najprej smo dobili The Haunting s Catherine Zeta Jones, nato pa še House on Haunted Hill s Famke Janssen. Dva grozljivo slaba, bedasta, patetična, neumna in otročja filma, ki nista prestrašila niti otrok v vrtcu. Skupina ljudi, ki pristane na strašljivo noč v zakleti hiši, da bi dobila milijon dolarjev, kjer strah zamenjajo posebni efekti.

Ocena: 1/10

DOWN TO EARTH (zda 2001, komedija, r: Chris Weitz & Paul White, i: Chris Rock, Regina King, Chazz Plaminteri, Eugene Levy, Frankie Faison, Mark Addy, Jennifer Coolidge, Greg Germann) Soliden rimejk filma Heaven Can Wait, ki ga je leta 1978 režiral Warren Beatty. Chris Rock je Warren Beatty, le da je črn, Down to Earth pa je Heaven Can Wait, le da so ga pač posneli 23 let kasneje, ko se v raju namesto Marilyn Monroe in Jamesa Deana sprehajata Tupac in Notorious BIG. Saj veste, tip umre in se nazaj vrne kot ostareli milijonar, ženska, v katero se je zaljubil, pa v njegovih očeh vidi nekaj več. Simpatično in malce premalo zabavno.

Ocena: 5/10

LEPOTA POROKA (črna gora 1986, komična drama, r: Živko Nikolić, i: Mira Furlan, Milutin Karadžić, Petar Božović,Alain Noury, Ines Kotman, Mira Banjac) Ravno prav samosvoja zgodbica o zadržani Črnogorki, ki jo odreši seks. Mira Furlan je Črnogorka, ki nima pojma, da tudi ženske doživljajo orgazme. Njen mož je tipični zabiti planšar, ki ji ponoči čez obraz potisne prtiček in seksa ravno toliko, da ima občutek, da je opravil svojo zakonsko dolžnost. Ko se preselita v mesto, kjer njun sorodnik odpira nudistično plažo, pa se stvari obrnejo na glavo, saj ženska spozna nek zelo odprt ameriški par, ki seksa kar na plaži in si daje duška. Lepota poroka, po naše Lepota greha, je torej film o tem, da so morali Jugoslovane seksa učiti Američani.

Ocena: 6/10

IN THE TIME OF THE BUTTERFLIES (zda 2001, drama, r: Mariano Barroso, i: Salma Hayek, Edward James Olmos, Mia Maestro, Pilar Padilla, Marc Anthony) Tragična zgodba o mladenki Minervi Mirabal (Salma Hayek), ki ni hotela postati Evita. Resnična pripoved o sestrah Mirabal, ki so jih leta 1960 v Dominikanski republiki pretepli do smrti, ker se niso strinjale z diktatorsko politiko Rafaela Leonidasa Trujilla (Edward James Olson) in postale članice odporniškega gibanja. Minerva, za prijatelje Metuljček, bi lahko postala dominikanska Evita, saj je bil pohotni diktator obseden z njeno lepoto, toda damica je raje ubrala drugo pot in se kljub temu zapisala v zgodovino. Preveč površni in prelahkotni televizijski drami manjkajo kvaliteta, globina in malce bolj energične igralske kreacije.

Ocena: 2/10

BLACK KNIGHT (zda 2001, komedija, r: Gil Junger, i: Martin Lawrence, Marsha Thomason, Tom Wilkinson, Vincent Regan, Kevin Conway) Martin Lawrence postane prvi temnopolti vitez v zgodovini. Black Knight, nekakšna ameriška inačica francoskih Obiskovalcev, ki so leto prej ravno tako dobili ameriški rimejk Just Visiting, je film, ki misli, da bo za zadetek v polno dovolj le v srednji vek prestavljeni Martin Lawrence, oskrbnik gradu, ki ga čudežna verižica potegne v srednji vek, kjer se pridruži upornikom, ki želijo na prestol znova postaviti kraljico. Medtem se zaljubi v neko deklo (Marsha Thomason), vrne voljo ostarelemu vitezu (Tom Wilkinson) in na žalost pozabi na komedijo, kar ni ravno najbolj kul, glede na to, da gledalci ne potrebujejo še enega viteškega filma. Pa vendar, ker je Lawrence kljub vsemu zelo simpatično bitje in ker je film v bistvu presenetljivo močan v prizorih, ki s komedijo sploh nimajo nobene zveze, gledalec na koncu pogleda skozi prste in zadovoljno odkoraka iz kina.

Ocena: 5/10

ORANGE COUNTY (zda 2002, komedija, r: Jake Kasdan, i: Colin Hanks, Jack Black, Catherine O’Hara, Schuyler Fisk, John Lithgow, Harold Ramis, Ben Stiller, Chevy Chase, Gary Marshall, Dana Ivey, Lily Tomlin, Jane Adams, Kyle Howard, Bret Harrison, Mike White) Strašno zabavna komedija o mladeniču (Colin Hanks), ki se je na vsak način želel vpisati na Stanford. Izvrstna igralska zasedba, kjer šov tako kot vedno krade energični Jack Black, sicer zapiti in brezdelni brat glavnega junaka, učinkoviti humorni vložki, ravno prav poučno ozadje in jedrnat ter tekoč potek zgodbe. Spretna, zelo preprosta in maksimalno gledljiva komedija, ki je skupaj nabrala sinove in hčerke znanih hollywoodčanov. Colin Hanks je sin Toma Hanksa, Jake Kasdan sinko Lawrencea Kasdana, Schuyler Fish pa hčerka Sissy Spacek.

Ocena: 7/10

TART (zda 2001, komična drama, r: Christina Wayne, i: Dominique Swan, Brad Renfro, Bijou Phillips, Mischa Barton, Alberta Watson, Myles Jefferey, Melanie Griffith) Zabaven uvod, kjer se neka mladenka preveč zbliža s svojim psičkom, se čez nekaj časa spremeni v patetično, dolgočasno in klišejsko zgodbico o malce samosvoji najstnici (Dominique Swan), ki se zaplete z drogeraškim sošolcem (Brad Renfro), kateri jo da na čevelj, ko izve, da je Židinja. Tart, po naše oznaka za punco, ki se obnaša kot pocestnica, bi lahko bil zelo originalen in samosvoj celovečerec, če ne bi po nepotrebnem zapadel v skrajno neumno in že videno štorijo, ki čez čas sploh nima pojma, kaj bi nam rada povedala.

Ocena: 2/10

LAST ORDERS (anglija 2001, drama, r: Fred Schepisi, i: Michael Caine, Bob Hoskins, David Hemminhs, Tom Courtenay, Helen Mirren, Ray Winstone) Dolgočasna paleta spominov še bolj dolgočasnih ljudi. Last Orders, sicer skupek flashbackov skupine pivskih bratcev, ki morajo v morje stresti pepel umrlega kolega Michaela Cainea, teče prepočasi, premalo zanimivo, utrujajoče in razvlečeno. Povedano na drug način, Last Orders je The Big Chill za upokojence.

Ocena: 2/10

 

25 komentarjev na “Hitra roba”

  1. Knox pravi:

    Sedaj ne vem, če je pri meni kaj narobe. Samo kot oceno vidim dolarske znakce.
    Bi lahko malce razložil tole lestvico

  2. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Vidiš prav, malo spremembe pač, ocene pa od enega do desetih znakcev.

  3. AndrejM pravi:

    Tile dolarski znakci so brez veze, kdo jih bo štel. Siol ima grafično pri svojih filmih zadevo veliko bolj pregledno, če ne gre drugače, raje zapiši npr. 6/10.
    L. Ron Hubbard: kot ljubitelj ZF sem nekaj bral od njega, pa sem bil razočaran, tako da verjamem, da je tudi film kr neki.

  4. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Niso, niso, saj že na pogled vidiš kje jih je več, kje pa manj, se boste že navadili, sprememba pač :)

    Hubbardovih knjig še nisem bral, enim so zanimive, toda tale film je res grozno slab, pa tudi za enega največjih flopov vseh časov velja.

  5. spookymulder spookymulder pravi:

    Na žalost se moram pridružiti mnenju, da mi ta sprememba ocenjevanja ni niti najmanj všeč, ker je nepregledna in moteča. Bralec se sicer lahko navadi na neko novost, če je jasna in razumljiva, teh dolarskih znakcov pa nad štirimi mesti preprosto ne moreš hitro prešteti, ker se pred očmi naredi neka grafična iluzija (premik vrstice), tako da moraš prav skoncentrirati pogled in se precej potruditi, da jih prešteješ. Kar pa je popolno nasprotje bistvu take ocene, ki naj bi bralcu v trenutku povedala, kaj lahko pričakuje, ne pa, da se je potrebno namesto v besedno recenzijo, poglabljati v štetje znakov.

    Oprosti Iztok, ampak tole je grafično zares povsem zgrešeno, zato je moj dobrohotni nasvet, da poskusi najti kakšen drugačen znak, ki ne bo delal take optične iluzije, ali pa preprosto napiši s številko (sploh pa ne vem, kaj je bilo narobe s tvojim zadnjim – bolj opisnim sistemom ocene?!?).

  6. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Naveličal sem se ga, kaj naj :)
    Zaenkrat ne bom spreminjal, saj se mi zdi kul, pa še dosti sem jih spremenil za nazaj, da sem videl kako funkcionira in ne bom zabijal časa za vnovične popravke, sem ga že preveč :)

    Se boš navadil, brez skrbi, pa tudi redko je toliko filmov na kupu, tako da ne bo problem prešteti za enega.

  7. spookymulder spookymulder pravi:

    Iztok, ne vem no, če je bil cilje te spremembe sadistično mučiti bralce, potem si vsekakor dosegel svoj namen. ;-)

    Mislim, resno no, če je več kot 7 znakov v vrsti, moram dobesedno z miško iti od enega do enega, da jih lahko preštejem!?!

    Ne vem no, mogoče ti res izgleda kul, ampak s tem je ocena izgubila vso svojo funkcionalnost in smisel.

  8. MC Kameleon pravi:

    men so kul ocene takšne

    lpk

  9. AndrejM pravi:

    Iztok, moral se boš prilagoditi svojim bralcem, mi se ne bomo tebi. Takšno so pač časi, jebiga :)

  10. Pepi Pepi pravi:

    Js mam še bolšo idejo! Uporabljaj podžrtaje(______). -.-

  11. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Spooky, itak ste preveč osredotočeni na cifro na koncu in premalo na vsebino recenzije :)
    Sem malo nazaj ocene celo ukinil, saj sem imel prav zaradi neštekanja konteksta ocene pri posameznem filmu ali žanru težave s težaki, ki so me napadali, da kako lahko enemu filmu daš tako, drugemu pa tako oceno :)
    O tem sem pripravil celo poseben zapis, da bi končno enkrat razumeli kako pa kaj :)
    Potem sem se odločil za besedne ocene, zdaj pa me je prijelo, da bi imel spet cifre, pa sem pač ruknil znake.
    Morda bom naredil presledke med dolarčki, pa bo bolje tudi zate :)

    Andrej, ko bom z vami tudi kaj zaslužil, pa se bomo pogovarjali o tem kontekstu :)

  12. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Pepi, dolarčki ostajajo :)
    Sicer pa niti pojma nimam kaj si hotel.

  13. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Evo, dolarčki s presledki, dragi Spooky, samo zate :)

    Je pa smešno, da se mi pri recenzijah le redko oglašaš, zdaj ko sem spremenil način ocenjevanja, pa je cela panika :)

    Sto opisanih filmov, pa samo debate o znakcih na koncu ocene :)

    Joj, joj, joj :)

  14. Pepi Pepi pravi:

    Podčrtaje* sem mislil… za povečan učinek nepreglednosti. :)

    Sicer se pa kar strinjam z napisanim, ja. Spy Hard je senca(pa še to taka, bolj proti večeru) Gole Pištole. Black Knight ni nič posebnega in, hehe, težko rečeš, da je Martin Lawrence prvi temnopolti vitez v zgodovini… Whoopie Goldberg je bila to precej prej. Legenda o Camelotu namreč sega dlje od leta 1328. :D Saving Silverman je pa kul komedija, vredna, se strinjam, sedem dolarjev.

  15. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Eto, vidiš, se je že začelo to, kar sem hotel, da rečeš, da je en film vreden sedem dolarjev :)
    Dobro se sliši :)

    Whoopi? Tega pa ne štekam najbolje? What?

  16. Pepi Pepi pravi:

    http://www.imdb.com/title/tt0176892/

  17. Andrej pravi:

    Ne zdiš se mi ravno die hard fan Abela Ferrare. Kateri njegov film ti je bil dejansko všeč?

    Vidim, da imaš nov sistem. Zdaj bo verjetno od ena do deset, kajne?

  18. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Pepi, a veš da tega pa prvič vidim.
    Jebat ga, tudi najboljšim se zgodi :)

    Andrej, Ferarra je posnel cel kup dreka, to je moje mnenje, če bi izbral filme, ki so vsaj pogojno okej, pa bi izbral Bad Lieutenant, Cat Chaser, King Of New York, The Funeral in recimo R Xmas. Pa še ti z izjemno Liuetenanta niso bogve kaj. Slab režiser mi je res. Pač provokator, a s slabimi filmi.
    Jp, zdaj bo šlo do 1 do 10 :)

  19. spookymulder spookymulder pravi:

    Ja, hvala, s presledki je veliko bolje … ni perfektno, ker se pri visokih ocenah človek še vedno trudi s štetjem, ampak sedaj vsaj ne izgleda tako, kot da bi nas želel nalašč mučiti. :-)

    Cifre so sicer zadnja stvar, ki mene zanima pri recenzije in ravno zato mi ta sprememba ni bila všeč, ker me je zaradi grafične zagonetnosti motila in jezila, tako da se niti nisem mogel osredotočiti na branje.

    Tvoj prejšnji sistem opisnih ocen se mi je zdel izviren in pogumen, ker razne številčne ocene (oziroma znake namesto številk) najdeš pri večini recenzij, ti pa si si upal zadevo narediti malce bolj drugačno in provokativno, kar je za moje pojme tvoja največja odlika.

    Glede komentiranja recenzij na žalost nimam časa, da bi komentiral vse kar objaviš, čeprav veliko večino preberem in se tudi oglasim, ko mi kaj posebnega pade v oko, tako kot nazadnje pri Vzponu planeta opic, kjer sva udarila kar zanimivo debato. Drugače pa preberem in če se v večini strinjam, pač nisem eden od tistih, ki bi za vsako stvar čutil potrebo, da nekaj napiše, čeprav ne bi imel nič pametnega za dodati. Da sploh ne omenjam, da veliko filmov, o katerih pišeš, niti nisem videl in v takih primerih niti pod razno ne mislim modrovati o zadevah, ki jih osebno ne poznam.

    Pri teh novih ocenah sem se moral oglasiti, ker so mi takoj padle v oči in me zares zelo zmotile. Pravzaprav pa to lahko razumeš tudi kot dobronamerno gesto pravega prijatelja, ki ti ne bo vedno samo kimal, tudi takrat, ko se mu nekaj ne zdi OK, temveč ti bo pošteno povedal, kaj lahko popraviš, da bo zadeva bolje delovala.

  20. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Zavedam se, da sem bil s tistim dokaj originalen. Kaj vem, morda mi bo še žal kasneje :)

    Me je pa vseeno malo omejevalo, saj se mi je zdelo, da včasih nisem pošten do kakega filma, ki je boljši do kakega drugega, pa sta oba v isti kategoriji. Zdaj bo več razpona in bolj fer vrednotenje, res pa je, da imajo cifre vsi in da tu ne bom nič posebnega.

    Naveličal sem se, čisto nič drugega ni, pa sem hotel nekaj novega :)

    Saj vidiš, da tudi izgled bloga vedno znova spreminjam in se hitro naveličam, potem pa spremenim nazaj, ker me začne kaj motiti.

    S tabo vedno zelo uživam v filmskih debatah, saj četudi misliva drugače večkrat, še vedno ostaneva na nivoju in se ne greva dreka kot to recimo počne kolega Filmoljub, ki začne zmerjati in žaliti ter se spuščati na oseben nivo, če se z mano ne strinja.

    Lahko se večkrat oglasiš pri kakem filmu, bom vesel, nikar ne pozabi, da sva imela že na radiu dvoboje :)

    Ma itak, saj lepo da poveš, če te kaj moti, samo fora je, da me potem zmedeš in da začnem razmišljati, da sem ga morda polomil in mi je že žal, da sem sploh spreminjal, še posebej, ker sem zabijal čas s spreminjanjem za nazaj in me boli glava, če bi se odločil spet spreminjati v besedno ocenjevanje :)

    Bom pustil te dolarčke, morda pa se dobro primejo in bo na koncu še kul izpadlo, še posebej zdaj, ko sem probal s presledki in se res bolje vidi, si imel prav :)

    No ja, vsaj suhoparne cifre niso, so znakci :)

    Sem pa bil ziher, da niti opazili ne boste razlike, saj vam v moji glavi ni kaj dosti mar za moje teženje s filmi :)
    Filmi so po moje najmanj zanimiva zadeva mojega bloga, pa četudi z njimi največ težim :)

  21. AndrejM pravi:

    “Andrej, ko bom z vami tudi kaj zaslužil, pa se bomo pogovarjali o tem kontekstu :)

    Kaj pa tista položnica za 30 eurov, ki jo žena plačuje vsak mesec za Gartnerja…čaki…ups, je za Turnška.

  22. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Saj menda nimate interneta in tvja zaradi mojega bloga in mojih oddaj al kako :)
    Četudi bi imeli, jaz od tega še vedno nimam nič, prijatelj, kar pomeni, da dolarčki ostajajo :)

  23. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzije pravi:

    [...] Washington, Drew Sidora, Rachel Griffiths) Če imate radi klišeje, potem je Step Up vaš. Save the Last Dance, Honey in You Got Served. Trije solidni plesni filmčki, ki jih Step Up, presenetljiva uspešnica [...]

  24. Najstarejši še živeči zvezdniki « IZTOK GARTNER pravi:

    [...] Two Brains sta poglavje zase, noro zabavni pa so tudi Dead Men Don’t Were Plaid, All of Me in Fatal Instinct. Z Brooksom sta skupaj ustvarila kultnega The 2000 Year Old Mana, je pa Reiner tudi zelo soliden [...]

  25. Andrej pravi:

    Evo, ravno zdajle, pred desetimi minutami sem zaključil branje Hubbardove sage Mission Earth (sicer sem nameraval prebrati še Battlefield Earth, ampak spet se je začela gimnazija in imam že polne roke dela, tako da sem malce prikrajšan za čas) in moram reči, da sem popolnoma navdušen. Vem, da dejansko vsi smatrajo Hubbarda kot povprečnega sci-fi avtorja, ampak, o moj bog, ta serija je naravnost epska! Tako da takoj, ko najdem čas preberem še Battlefield Earth, čeprav je film obupen. Sicer pa ali ni Hubbard pisal tudi neke scenarije za Hollywood? Tako da bi dal recimo temu prednost.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !