Recenzije: Frankie and Alice, Let Me In, Season of the Witch

5.02.2011 ob 22:20

FRANKIE AND ALICE

Za zlati globus nominirana Halle Berry, ki se na velika platna vrača po triletni pavzi, je spet v umobolnici, tako kot v filmu Gothika, le da gre tokrat za po resničnih dogodkih posneto dramo o mladenki Frankie, ki jo matra shizofrenija, no ja, več različnih osebnosti. Kot Sally Field v filmu Sybil, če v spomin pokličem prvo asociacijo. Ne bom rekel, da gre za slab film, rekel pa bi, da zgodbi manjka nekaj kvalitete in boljša dramaturgija, da bi zares navdušila gledalca. Berryjeva resda ni slaba, toda za različne osebnosti bi rabila še nekaj špinače, če povem po popajevsko. Je pa vsekakor boljša od Stellana Skarsgarda, ki kot njen psihiater ne prepriča in izpade precej sterilno in leseno. In pozor, Frankie bi rada postala belka, kar pomeni, da je ena izmed njenih multiplih osebnosti razvajena bela madam. Dobra finta za temnopolto igralko, ki si obraz namaže s kremo in se v ogledalu vidi kot belopolta ženska. Pač še ena štorija o shizofreni junakinji, ki jo v tako stanje pahnejo šoki iz mladosti, plus danes že 62 letna Phylicia Rashad, kultna Clair Huxtable, ki se z vlogo matere Halle Berry po stotih letih vrača na film. Frankie and Alice se sicer trudi, da bi bil kvalitetna drama, toda preveč preproste scenaristične rešitve in klišeji podobnih celovečercev mu žal ne delajo usluge. Kot dejstvo, da se začne v strip klubu, kjer Berryjeva zganja neke otročje fore z gosti.

Ocena: nič posebnega

SEASON OF THE WITCH

Okej, Nic Cage tokrat resda ni tako blesav kot v filmih The Sorcerer’s  Apprentice, Bangkok  Dangerous in Ghost Rider, toda zgodba o vitezu Behmenu, ki v štirinajstem stoletju preganja čarovnice, vseeno ne dosega potrebnega nivoja in bo še  najbolj primerna za tiste, ki so take vrste film videli prvič v življenju. Da vse skupaj ne bo ravno presežek, so nakazali že zapleti pred premiero, ki se je zaradi slabega odziva testne publike prestavljala v nedogled. Režijsko palico je imel najprej v rokah Dominic Sena, ki je s Cageom posnel že grozno slabi Gone in Sixty Seconds, predlani pa razočaral s filmom Whiteout, nato pa je nekatere prizore popravljal še Brett Ratner, ki je verjetno zaslužen za dejstvo, da film dejansko ne zgleda tako strašno slabo kot so rekli kritiki. Svetla točka je vedno zanimivi Ron Perlman, ki asistira Nicu Cageu, dobro pa je videti tudi že 89 letnega Christopherja Leeja, ki filme še vedno štepa kot za stavo. Filmu manjka več prepričljivih in bolj atraktivnih sekvenc, pa tudi boljša atmosfera in izvirnejša scenografija. Igralske kreacije pogojno štimajo, zadnji dvoboj s pošastjo pa tudi ni ravno najslabši prizor leta. Pač film, ki ga lahko ruknete za kratkočasenje med prebiranjem dnevnega časopisja.

Ocena: nič posebnega

LET ME IN

Četudi nisem videl švedskega izvirnika Låt den rätte komma in, lahko brez slabe vesti zapišem, da je ameriško britanski rimejk odličen, saj ohranja tisto tipično očarljivo skandinavsko počasnost, ki jo spretno zmeša s hollywoodskimi fintami in si ne dovoli, da bi ga odneslo čez rob. Zgodba o nenavadnem prijateljstvu dečka (Kodi Smit-McPhee iz filma The Road), ki ga v šoli nenehno nadlegujejo nasilni sošolci, in deklice (Chloe Moretz iz filma Kick-Ass), ki je v resnici vampirka, je prefinjena, prepričljiva in izvirna mešanica grozljivke, drame in romance, kjer bi lahko glavnima  junakoma rekli tudi Romeo in Julia z napako. Kar nekaj prizorov je čisti presežek, atmosfera pa tako zelo vrhunska, da gledalec film začuti tudi s srcem. Oba glavna junaka sta marginalca, ki se ne znata vključiti v družbo. Prav zato sta si pisana kožo. Prav zato bi za drug drugega dala tudi življenje. Močan film, pa četudi sta Owen in Abby še otroka. Med njima tečejo tako zelo močna čustva, da gledalec komaj lovi sapo. Tudi zavoljo enkratnih igralskih kreacij McPheeja in Moretzove, ki bi si letos zaslužila nominacijo za oskarja. Srhljivka s srcem, ljubezenska zgodba, ki zna tudi prestrašiti, in še en vrhunski dosežek režiserja Matta Reevesa, ki nam je dal tudi mojstrovino Cloverfield. Brez dvoma eden najbolj svežih vampirskih filmov  zadnjih let je dokaz, da se da narediti tudi zelo dober rimejk, če se zadeve loti pravi režiser in če bistvo filma ni finančni uspeh.

Ocena: presežek

 

13 komentarjev na “Recenzije: Frankie and Alice, Let Me In, Season of the Witch”

  1. Mihc pravi:

    Čist off-topic … Vedno prilagaš poleg recenzij imdb profil, pa verjetno zraven tudi ocenjuješ. Zanima me, koliko filmov že imaš. Hvala :)

  2. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ne ocenjujem, IMDB link je samo zato, ker se mi ne ljubi več pisati igralcev in ostalih podatkov o filmu.

  3. simon pravi:

    Let me in res odličen film nisem pricakoval da bo tak dober. Kdo je pa bil oni mozakar ko je zivel z njo?
    Po moje ni bil vampir.

  4. Makao pravi:

    Ne, res ni bil. Če si bil pozoren si videl, kako je Owen našel sliko Abby in mladega fanta z očali. Tisti fant je bil njen varuh in ni bil vampir. Nekoč je imel on isto vlogo kot Owen.

  5. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ni bil vampir, Makao ima prav, je pa zanimivo, da so nevampirji pazili na vampirje. Kaj je pravi razlog pa nimam pojma. Je pa očitno, da je bilo teh guardianov več.

  6. simon pravi:

    Potem ima ta film zalosten konec… V bistvu mora Owen vedet kaj ga caka. On bo odrascal ona pa na vecno stara 12let. Da je res tak zaljubljen v njo? Pa kako zivljenje bo sploh imel. Mogoce tak razmislja zdaj ko je star 12 let in je najstnisko zaljubljen. Kaj pa potem ko bo 20-30-40…
    Ne morem verjet da mi je dal ta film toliko za mislit. :)
    Ze dolgo me ni ker film tak presunil. Se zdaj razmisljam o njem. Oba sta odigrala vloge svetovno. Ona sploh. Prav cutil si njeno zalost in izgubljenost v usodi.

    Cist offtopic vprasanje. Kaj oni twilight filmi se lahko primerjajo z tem?

  7. simon pravi:

    Tu si zadel bistvo.

    Kar nekaj prizorov je čisti presežek, atmosfera pa tako zelo vrhunska, da gledalec film začuti tudi s srcem.

    Močan film, pa četudi sta Owen in Abby še otroka. Med njima tečejo tako zelo močna čustva, da gledalec komaj lovi sapo.

    Sorry za podvajanje postov drugace jih pa zdruzi.

  8. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Hm, kaj pa če je bil ta njen skrbnik nekoč tudi mlad fant, ki se je zaljubil vanjo kot sedaj Owen in se potem pač postaral z njo in postal očetovski lik? V nekem prizoru se ga nežno dotakne po glavi, kar nakazuje, da sta močno povezana. Po moje je točno to finta vsega skupaj.

    Twiligt? Na nek način, ja, vsaj kar se ljubezni med vampirjem in človekom tiče.

  9. simon pravi:

    Lahko pa vzames film tudi tako kot je eno misljenje na IMDb..
    Upam da ni nic narobe ker je v anglescini…

    ..But I took away from this movie the evil that is a 200 year old vampire. For me, this movie was more about the manipulation of a fragile, impressionable young boy than any sort of love story.

    *******SPOILERS*******
    The way I saw it, Abbey knew that he caretaker was getting old and sloppy. He as much said so in the beginning. She also saw Owen using a knife to ’slay’ his tormentors. Once she knew that Owen had that sort of rage, it was her opening to perform the same manipulation of Owen that she had on the current caretaker (and probably countless others).

    It brought home to me, the evil that a 200 year old vampire is capable of…regardless of what he/she may look like.

    Remember, although she is in the body of a 12 year old…she’s nowhere near that in ‘real’ age.

    So, in short, I saw no love story…but a story of genuine horror, innocence destroyed, and (yet another) young soul doomed.

  10. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sicer zanimiva teorija, toda ne strinjam se, saj sem imel občutek, da ga tudi Abbey iskreno ljubi. Če ga ne bi, ne bi pokazala, kako zelo prizadeta je, ko je šel od nje. Pa tega ni pokazala pred njim, ampak sama zase je bila žalostna.

    Caretaker resda postaja zarjavel, toda dvomim, da je Abbey zaradi tega zmanipulirala Owena. Tudi zato, ker je začel on “osvajati” njo.

  11. Recenzije: Drive Angry, The Adjustment Bureau « IZTOK GARTNER pravi:

    [...] toda Drive Angry je vendarle bolj gledljiv in zabavnejši kot The Sorcerer’s Apprentice in Season of the Witch. Sicer pa boste težko našli glumca, ki bo sploh sprejel vlogo kot je tale. Tako nor in željan [...]

  12. Recenzije: The Son of No One, Tespass, The Myth of American Sleepover, Gone « IZTOK GARTNER pravi:

    [...] Cage je poleg tega filma lani posnel še Season of the Witch, Drive Angry, Seeking Justice in Ghost Rider: Spirit of Vengeance, kar je jasno, saj po hudih [...]

  13. Ricardo pravi:

    Let Me In je res odličen film!
    Ostalih dveh pa nisem gledal.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !