IZTOK faking GARTNER

« | | »

Glasbena vzgoja za telebane 3

15.10.2010

Ker kljub dvema učnima urama še vedno vidim, da je stanje nespremenjeno, je nadaljevalni tečaj obvezen.

To seveda pomeni, da gre tretje poglavje glasbene prevzgoje za telebane takole:

DOBER KOMAD, ki bi vam moral biti všeč:

YouTube slika preogleda

SLAB KOMAD, ki vam je všeč:

YouTube slika preogleda
 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 15.10.2010 ob 12:55 pod glasbena vzgoja. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

43 odgovorov na “Glasbena vzgoja za telebane 3”
  1. Bo - 15.10.2010 ob 13:34

    kravji zvonci oboje

  2. IZTOK GARTNER - 15.10.2010 ob 13:43
    IZTOK GARTNER

    Vidim, da me čaka še trdo delo.

  3. klemenix - 15.10.2010 ob 13:50
    klemenix

    Prvi komad je res ODLIČEN!!! Drugi komad pa se (vsaj za moja ušesa, ki raje poslušajo rock in metal) prav nič ne razlikuje od tistih, ki si jih v prejšnjih lekcijah navedel za dobre :) Mogoče se pa motim :)

  4. IZTOK GARTNER - 15.10.2010 ob 13:52
    IZTOK GARTNER

    Motiš se, motiš, dragi prijatelj :)
    Bolj pozorno poslušaj, pa boš videl kako gromozanska razlika je.
    Vsaj toliko kot pri tej lekciji, kjer ti je Jacksonov komad odličen.

  5. klemenix - 15.10.2010 ob 14:14
    klemenix

    No, kot sem rekel, to sceno premalo poznam. Sem pa poslušal še enkrat drugi komad in vidim, da je nekaj na silo studijsko obdelan glas, podlaga je taka na prvo žogo, tako, da počasi razumem, o čem govoriš :) Vseeno pa mislim, da se ne motim, če rečem, da mi taka zvrst glasbe nikoli ne bo tako všeč, da si bi jo npr. vrtel v avtu. :)

  6. IZTOK GARTNER - 15.10.2010 ob 14:22
    IZTOK GARTNER

    Sva že bližje :)

  7. spookymulder - 15.10.2010 ob 16:11
    spookymulder

    Vsekakor je neizpodbitno, da Michael Jackson nikoli ne bi uporabljal auto-tuna, ker ga preprosto ni potreboval, v nasprotju z Usherjem (če se ne motim, da je on na drugem posnetku) in večine aktualno zelo priljubljenih glasbenikov.

  8. mina - 15.10.2010 ob 19:43

    Iztok, kateri dobri izvajalci ti niso všeč?

  9. Svit - 15.10.2010 ob 19:57

    Usher je soliden plesni komad, tip tudi ples obvlada, uni belec v prvem spotu pa mi ni všeč, vse preveč na silo, tudi pleše smešno in se čoha po jajcih, prav vulgarno…

    Jebi ga, okusi so različni. :-)

  10. Nik - 15.10.2010 ob 20:35

    Dober komad je, če ga lahko zavrtijo na Študentu (dobro, no, pa tudi na Radiu Ars). Vse ostalo je šoder.

    Sicer pa dober nima nobene povezave z všeč, polno je dobrih komadov (po zgodnji definiciji), pa mi sploh niso všeč.

  11. IZTOK GARTNER - 15.10.2010 ob 21:23
    IZTOK GARTNER

    Spooky, smo že bliže bistvu problema, kar pomeni, da učne ure vendarle niso zaman :)

    Mina, Usher mi je zelo všeč, večkrat, toda na novem albumu je naredil cel kup dreka in mi ne more biti všeč. Izjema je There Goes My Baby, vse ostalo je bolj kot ne jebeni auto tune in kurčeva elektronika, ki je tako dober pevec kot je on ne bi potreboval.

    Svit, tvoj sarkazem ne uspe zaradi dejstva, ker se je Usher vsega kar zna naučil pri “unem belcu”.

    Nik, se pravi, radio Študent ima okus, ostali pa imajo le mnenje? Zanimiva definicija, resno.

  12. Kaka92 - 15.10.2010 ob 22:55

    Svit: al pa je Svit dejansko tok neizobrazen pa ne ve da je ta belec eden najvecjih glasbenih fenomenov 19 stoletja in tud nasploh v celotni zgodovini glasbe

  13. hausič - 16.10.2010 ob 07:30

    IZBRISAN KRETENSKI KOMENTAR

  14. mina - 16.10.2010 ob 08:18

    Jaz hočem samo povedati, da mnogo ljudi več čas trdi, da dobra glasba ni odvisna od okusa, kar je dobro je dobro, ša če ti je všeć ali ne. Jaz bi pa rada, da zagovorniki te teorije naštejete komade, ki so dobri a vam hkrati niso všeč. Ker resnica je, da ljudje avtomatsko štejemo za dobro glasbo tisto, ki nam je všeč. Da ne bo Iztok zopet tule serviral Murka, je prav, da pri tem nekaj ločimo, namreč, Murko ni nobenemu všeč, pa neka turbo goveja muska itd tudi ni nobenemu všeč, se pa lahko na tako glsbo zabavaš na za to primernemu žuro. Ko če grem jaz na vaško veselico in tam vrtijo podn od podna od muske, na katero jaz sicer bruham in potem ko spijem 3 kozarce vina, se tudi jaz na tako musko zabavam, pa z ostalimi je tudi tako, se pa nikdar ne zgodi, da bi to sicer poslušala, niti da bi mi bila všeč. Pa fajn bi bilo tudi enkrat določiti definicijo kvalitetne glasbe. Ki pa je nekako ni, a ne? Jaz recimo, pa verjetno tudi ostali, vemo, da je najtežja stvar narediti dobro melodijo. In lahko je komad zelo preprost, a ima dobro melodijo, in je dober. lahko pa je zelo zakompliciran, vrhunsko sproduciran, vrhunsko odigran, a je za en drek. Zraven pa je pomemben še faktor všečnosti, prosim, da nihče ne trdi, da imajo za kvalitetno glasbo tisto, ki jim ni všeč, ker je to preprosto laž. Če ti nekaj ni všeč, tega sploh ne moreš ocenjevati, ker za to sploh nimaš kriterijev oz. lahko kvaliteto ocenjuješ samo po tehnični plati, se pravi, kako kvalitetno je odigrano in sproducirano. Tule pa lahko jaz iz prve roke, ker pač imam za sabo določen nivo glasbene izobrazbe (čeprav so m i nekateri tole že očitali, pa si bom drznila omeniti še enkrat) zatrdim, da tehnična plat, med drugim izvedba, nimata nobene veze s kvaliteto na splošno. Da dam še konkreten primer: s kolegico v glasbeni šoli sva igrali isto skladbo, ona tehnično popolno, vadila je cele dneve, brez ene najmanjše napakice, neposlušljivo, se sploh ni dalo zdržati. Razlog: ni imela smisla za izvajanje glasbe, posluh da, smisla ne. Sem isto stvar zaigrala jaz, s tehničnimi napakami, zaostajanjem v ritmu (ok, to je bilo namerno), so po nastopu profesorji hodili do mene in mi govorili, da se mene ne da ocenjevati, mene lahko samo poslušajo. Da ne boste zdaj skočili v luft, ne poskušam se hvaliti, rada bi samo na konkretnem primeru razložila razliko med kvaliteto in nekvaliteto. V tem konkretnem primeru je neizpodbitno, da je bila skladba kvalitetna, v primeru kolegice tudi popolno izvedena, se pravi, morala bi veljati za kvalitetno, a vendar smo vsi rekli, da je drek. V mojem primeru bi moralo veljati za nekvalitetno, a vendar sem bila vedno maksimalno čislana. Zato je meni kristalno jasno, da v glasbi kvaliteta ne obstaja brez všečnosti, oz., kaj sploh je kriterij kvalitete, če to ni všečnost, govorim o tisti tapravi všečnosti, ne pa všečnosti v nekem trenutku v nekem posebnem razpoloženju (kot sem dala že zgoraj primer z veselico). Kvaliteta izvedbe vsekakor ni in to pokaže tudi praksa. Kvaliteta melodije tudi ne more biti, ker edini kriterij kvalitete pri melodiji je všečnost, melodija pač ne pozna tehnične kvalitete. Tehnična kvaliteta izvedbe tudi ne, kajti tehnično popolno je zelo pogosto strašno dolgočasno, všečno pa postane šele, ko nekdo načrtno naredi izvedbo tehnično nepopolno in ji s tem doda všečnost – to je sicer tisti čustveni faktor, ko glasbi dodaš svoje emocije in ljudje to začutijo. Konec koncev glasba ni tekoči trak, pač pa je tu zato, da se imamo ob njej lepo. Enako velja tudi za petje. Cel kup je tehnično in vokalno popolnih pevcev, ki so tako suhoparni, da so totalno neposlušljivi, hkrati pa obstaja cel kup pevcev, ki nimajo izjemnih vokalnih sposobnosti, pa vendar imajo izvedbo tako vrhunsko, da bi jih še in še poslušali, pa seveda so tu tudi pevci, ki so vokalno izjemni in hkrati tudi zelo poslušljivi. To je od mene vse na to temo in nima smisla, da o tem še debatiram in se dam prepričevati v kaj drugega.

  15. Svit - 16.10.2010 ob 08:58

    @Kaka92: Ja, Svit dejansko je toliko neizobražen, saj je v šoli zdržal le en dan in smo se takrat učili o številih ter sem se naučil,od kdaj do kdaj je 19. stoletje.

    Praviš, da ti nisi zdržal niti tega enega dne?

  16. Pokakalasemgatke - 16.10.2010 ob 09:08

    fak, kakšno slabo muzko so delal v 19. stoletju, spot zgleda kot reklama za mcdonalds, hihihi

  17. igor72 - 16.10.2010 ob 09:19

    Podn muska oboje, ej folk, kakšne čudne teme so zdej to, neki majkli đeksoni in ostale kičaste pičke materine… jaz sem mislu, da je to bolj blog za ljudi pri 30-ih…

  18. KlemenILM - 16.10.2010 ob 09:55

    @Iztok vidim, da nisi poslušal njegovega zadnjega cdja

  19. Nik - 16.10.2010 ob 13:55

    Iztok, kako si pa do tega prišel? Študent in Ars vrtita po definiciji dobro glasbo. Slabe glasbe tam ne boš našel. Točka. Torej je vse, kar bi se lahko vrtelo na teh dveh programih je dobra glasba. (Razen če bodo uvedli tematsko oddajo tipa “prestavljamo najslabše iz žanra”).

    Ostale postaje imajo po kako oddajo, ki se resno ukvarjajo z glasbo in predstavljajo najboljše iz kakšnega glasbenega žanrov. Ampak to je le kakšna oddaja ali dve na celoten program, pri ostalem pa kot običajno, en dober komad na tri komade (ali več) šodra.

    O onem belcu zgoraj: popa ne poslušam, kot tudi ne narodno-zabavne in pa turbo-folka. Verjetno imajo tudi ti žanri dobre in slabe predstavnike, mi je pa malo mar zanje, ker delujejo v slabih žanrih.

  20. Morant - 16.10.2010 ob 16:16

    Nik, sicer sem mnenja, da je glasba Michaela Jacksona nekvalitetna, kičasta in brez duše, ampak z enim zamahom odpraviti ves pop žanr pa ni pošteno. Veliko je dobrega, poslušljivega popa, predvsem iz osemdesetih.
    V končni fazi pa je pop zelo ohlapen pojem, ki po mnenju marsikoga zajema tudi druge žanre oz. fuzije: lahkotnejši rock v slogu Beatlov, indie rock, trip-hop, šansoni …

  21. Morant - 16.10.2010 ob 16:19

    *popravek: … zajema več žanrov oz. fuzij :)

  22. smoger - 16.10.2010 ob 16:38
  23. IZTOK GARTNER - 16.10.2010 ob 21:05
    IZTOK GARTNER

    Svit, po totalno debilni izjavi o Michaelu Jacksonu se mi zdi, da šole še od daleč nisi videl.

    Mina, zdaj mi je jasno kaj hočeš reči. No pa naj najdem kak tak primer. Recimo, Led Zeppelin pa Leonard Cohen pa Bob Dylan so odlični glasbeniki, ki jih zelo spoštujem, res pa je, da mi dejansko niso všeč, saj mi taka glasba v večini primerov ne potegne. Tu in tam kak komad, na koncert pa ne bi šel, pa če me ubiješ. Isto je z Nirvano bilo, jasno mi je bilo, da so presežek, toda meni so šli na kurac. Pa z kakim hudo kvalitetnim jazzom recimo, zavedam se, da je odličen, a ni mi všeč.

    Klemen, sem poslušal, večkrat, pa me ne prepriča, zelo slab je, podobno kot prejšnji, kjer je bil zares dober le Love in This Club. Zame so odlični prejšnji albumi, zadnja dva sta zanič.

    Morant, prav vesel sem, da imaš tako mnenje o Jacksonu, saj je povsem v kontekstu tvojih glupih, tečnih, kretenskih in žaljivih komentarjev na mojem blogu kadarkoli se oglasiš. Čisto lepo se sklada s tvojim zateženim karakterjem, kjer nisi, odkar komentiraš pri meni, povedal ene normalne in nenapadalne besede. Predlagam prevzgojo z vsemi albumi Michaela Jacksona, prepričan sem, da boš na koncu boljši človek. Če ne boš, ponovi toliko časa, da boš.

    Nik, če Študent ne rola r&bja je podn radio. Pika.

  24. Nik - 16.10.2010 ob 22:03

    @Iztok:

    http://www.radiostudent.si/search.php?query=rhythm+and+blues
    http://www.radiostudent.si/search.php?query=r+%26+b

    Študent nima nobenega problema z R&B (po mojem mnenju).

    Kje pa ti poslušaš R&B? Jaz se ne bi tako kategorično opredelil za kak žanr, poslušam dosti, ne prenesem hip-hopa, pa kakšnih eksremnih elektronskih (tehno) variant, moderno glasbeno eksperimentiranje mi tudi ne gre preveč. Moderna klasika pa odvisno od skladatelja in skladbe, zadnje čase dosti poslušam minimalizem, recimo

    Reich – Glasba za 18 glasbenikov
    http://www.youtube.com/watch?v=xU23LqQ6LY4
    http://www.youtube.com/watch?v=NA2YrlfEe6Y (tu naprej je še 7 ali 8 delov)

    Glass – Koyaaniskatzi (kot primer bolj dostopne Glassove kompozicije)
    http://www.youtube.com/watch?v=i4MXPIpj5sA (9 delov)

    Drugače so mi najboljše oddaje na RŠ “Globaluna” (tradicionalna glasba raznih dežel, arabski fez, indijske rage, od Aninujev na Japonskem preko Madagaskarja do južne Amerije), “Night Time” (rock klasika, r&r, r&b, soul), včasih “Izven zakona” (glasbeno podzemlje ZDA), pa “Zeleno sonce” (funk, funk rock, jazz funk, fuzije…), itd…

    @Morant:

    Se strinjam. Lahko rečeš tudi, da je vse kar je popularno pop, pa tudi če je Mozart ali Strauss. Mislil sem striktno pop kot glasbo namenjeno pacifikaciji in nekritičnem sprejemanju obstoječega st(r)anja ter kot proizvod glasbenih studijev – kot praviš “glasbo brez duše”.

  25. Nik - 16.10.2010 ob 22:08

    Seveda, namesto “fez” bi morali pisati “rai”.

  26. t-h-o-r - 16.10.2010 ob 23:30

    škoda, da večinoma limleš same slabe komade, ki nam niso všeč, ali v najboljšem kakšnega dobrega, ki pa nam vseeno ni všeč :D

  27. Nidurun - 17.10.2010 ob 01:18

    Žalostno je, na kakšnih krhkih temeljih ždi okus za glasbo – na izrazito ideoloških in subjektivnih.
    glasba kot taka je za poslušalca intimna stvar. v takšnih debatah se posledično bolj kot v marsikateri drugi razvije neka splošna poteza družbe, namreč ta, da je pogled na svet odvisen od osebnih preferenc. glasba sama kot taka pa tega ne prenaša, je univerzalno orodje človeške ustvarjalnosti, pa naj si gre za hip hop ali moderno klasiko. ni je ideologije, ki bi jo lahko žanrsko ali po čustvih, ki jih vzbuja, upravičeno razdelila na dobro in slabo. malo branja, malo razmisleka in urjenje duha in ušes, pa bo bolj jasno. predvsem pa prečiščevanja samih sebe. morda primer – v filmski umetnosti komedija ni po defaultu manj vredna od drame … kljub vsemu se dobršnen del publike opredeljuje izključno za eno za drugo.
    tisto, kar pa pri oceni zares šteje, je izključno duša neke glasbene stvaritve … ker človekovo udejsrtvovanje v umetnostni ne obsega neomejenega števila stanj, jih tudi v glasbi toliko ne more biti. pozoren poslušalec kmalu osvoji večino teh stanj, in jih prepoznava kot univerzalno prisotne v različnih žanrih.
    seveda, je stvar urjenja. sam sem zanemaril recimo svojo metalsko vzgojo … če ga začnem poslušati, se z njim težje sinhroniziram. na kraj pameti mi pa ne pade, da bi to glasbo označil za slabo.
    če pa bi se znašel v družbi pravovernih poslušalcev nekega žanra ali tipa glasbe, bi pa verjetno izpadel blasfemičen za vse. ker sem pač prerasel ideološke okvirje na tem področju.

  28. Svit - 17.10.2010 ob 15:31

    Jebi ga, pravzaprav sem videl veliko šole in doštudiral, medtem ko so drugi raje se igrali gangsta raperje in podobno. Glasbe, take, pa v tem času nisem poslušal.

    Medtem ko si v prvem odgovoru še kazal znake, da razumeš sarkazem, sedaj vidim, da ga ne bi prepoznal četudi bi ti potrkal na ramo in se predstavil.

  29. Svit - 17.10.2010 ob 15:33

    In ja, MJ je zame bil debil, idiot. Glasba mi ni bila všeč, ampak ok. Na zasebnem področju pa je bil ….Bog mu odpusti.

  30. Tina M - 17.10.2010 ob 17:59
    Tina M

    Dobro si zastavil to vzgojo :) Dodajam pa še svoja dva primera:
    Primer slabega komada, ki je uspel:
    http://www.youtube.com/watch?v=oBhj-Tv4WHI
    Primer dobrega, ki ni prišel do prvih mest:
    http://www.youtube.com/watch?v=_Ss4xtgc4HM
    Pa še en, ki je meni slab, slab in je popularen:
    http://www.youtube.com/watch?v=uelHwf8o7_U
    Pa dober, ki ni uspel:
    http://www.youtube.com/watch?v=1in5wAVOyIk&feature=related

  31. IZTOK GARTNER - 17.10.2010 ob 18:56
    IZTOK GARTNER

    Tina, vidim, da pri tebi ni potrebna prevzgoja in da si na pravi poti :)
    No ja, le Eminema in Rihanne ne bi dal med slabe, saj je okej, še posebej na mnoge druge, ki so res drek pa so uspešnice.
    Anthony Hamilton pa itak car, še pride na vrsto pri iluminaciji :)

  32. IZTOK GARTNER - 17.10.2010 ob 19:08
    IZTOK GARTNER

    Nik, doma rolam le Trace Tv, pa seveda YouTube in kake strani, kjer ujamem razne novosti na tej sceni. Pa seveda stare dobre hite.

    Thor, vidim, da bo moja misija še naporna :)

    Svit, sarkazen gor ali dol, žal ostaja tragično dejstvo, da si glede Jacksona totalni butec. Bog naj odpusti tebi. Jackson pa je itak naredil toliko dobrega, da bi lahko on odpuščal Bogu ne pa obratno.

  33. Svit - 17.10.2010 ob 19:54

    Aha, seveda, ker mi jackson ni všeč, sem pa butec.

    Sancta Simplicitas.

  34. t-h-o-r - 18.10.2010 ob 14:45

    misija je nemogoča, ker folk, ki pač ne posluša(mo) hiphopa in ostalih izpeljank (rnb etc. etc. etc.) tega nikdar ne bomo začeli :)

  35. Juniči - 18.10.2010 ob 16:15

    A ti boš zdej nam govoru kaj nam more bit všeč?? Pa kaj si ti. Samo iste zvrsti nabijaš o drugih pa nimaš pojma ma nič. Zapri že blog.

  36. singlewhitefemale - 18.10.2010 ob 18:37

    Predvidevam, da tvoja prevzgoja zadeva tiste, ki poslušajo tako zvrst muzike. Dokler se ne spraviš ocenjevat rock glasbe, pustim tvojim komentarjem prosto pot, ker 3/4 komadov sploh ne poznam. :)
    Bi pa dala en drug primer – isti komad, drugačna izvedba:

    Slaba izvedba tečnega komada:
    http://www.youtube.com/watch?v=bESGLojNYSo&ob=av3e

    Dobra izvedba komada, ki kar naenkrat ni več tako tečen:
    http://www.youtube.com/watch?v=bqT4VnnEU0M

  37. Leiito - 19.10.2010 ob 09:57

    A favor to ask: kdo od poznavalcev ve kaj je ta beat, ki se začne na 3:49

    http://www.youtube.com/watch?v=k0CTtPVK28U

  38. jaz - 19.10.2010 ob 10:09

    Oba komada sta popolnoma zanič … zelo slaba primera si dal iztok …

  39. Juniči - 19.10.2010 ob 17:05

    Pač on pozna samo to zvrst in tak take kritike jest ne priznavam ma tut 1 procent ne. Dokler ne boš imel do vse zvrsti isti odnos ne boš kritik. Pa kdaj boš ti to dojel. Obnašaš se kot 10 letnik. Kaj 10, 5 letnik.

  40. IZTOK GARTNER - 19.10.2010 ob 18:33
    IZTOK GARTNER

    Svit, butec si zato, ker na tako kretenski način poveš to, da ti ni všeč.

    Thor, kot sem že dejal, pri tej zvrsti je največja kriza, zato sem se osredotočil le nanjo.

    Jaz, če ti je prvi komad zanič in če ne poštekaš razlike z drugim, potrebuješ še leta prevzgoje.

    Juniči, spet menjaš vzdevke kot ponavadi, naj bo, shizofrenik ostane shizofrenik. Vidim pa, da ti kaj dosti ne dojameš. Naj bo, že desetič, prevzgoje je potreben le hip hop in r&b, saj je prav tu največja zmeda v okusu.

  41. IZTOK GARTNER - 19.10.2010 ob 18:36
    IZTOK GARTNER

    Singlewhitefemale, res je, prevzgoja zaenkrat poteka le v tej zvrsti, saj je prav tu največja kriza.

  42. spookymulder - 21.10.2010 ob 10:58
    spookymulder

    No, evo, tole si Michael Jackson verjetno misli o auto-tunu:

    http://www.youtube.com/watch?v=sBGFpy-DYXA

    ;-)

  43. IZTOK GARTNER - 21.10.2010 ob 13:35
    IZTOK GARTNER

    Po moje bi res naredil točno to :)

Na vrh

Komentiraj




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !