Recenzije: Twelve, Vampires Suck, The Wronged Man, Zone of the Dead, The Recruit

10.09.2010 ob 01:00

TWELVE

Danes že 71 letni Joel Schumacher, ki si je sicer zelo solidno kariero umazal s filmi Batman & Robin, 8MM in recimo Flawless, je spet na pravi poti, saj je posnel zelo svež, dinamičen, zanimiv, dobro odigran in prepričljivo zastavljen film, ki sicer spominja na zelo dobri Rules of Attraction Rogerja Avaryja, a vseeno ohranja dovolj samozavesti, da gledalec pade v pestro dogajanje številnih junakov, ki, če pavšaliziramo, na trenutke spominjao tudi na zloglasni Kids Larryja Clarka. Junaki so resda mulci, ki sanjajo o najboljši zabavi za osemnajsti rojstni dan in bi za novo drogo “twelve” šli tudi v posteljo z dilerjem, kar morda vzame nekaj kvalitete in doda nekaj klišejev najstniških filmov, toda Schumacher s pomočjo solidne dramaturgije in dobrega scenarija uspešno slalomira od začetka do konca in predstavi dovolj kvalitetno socialno dramo mlade generacije, kjer se več kot odlično znajde tudi Rory Culkin, brat danes malce pozabljenega otroškega zvezdnika Macaulayja, ki pokaže presenetljivo mero igralskega talenta in karizme. 50 Cent, ki se sedaj podpisuje s pravim imenom Curtis Jackson, da bi ga pač vzeli bolj zares, še vedno ne prepriča in ostaja v stereotipu svojega hip hop imidža, so pa zato bolj zanimivi ostali stranskovlogaši, ki se dovolj dobro zlijejo v zgodbo in z liki, ki jih upodabljajo. Film resda ni presežek, o katerem bomo govorili še nekaj let, je pa brez dvoma povsem dostojna kriminalno socialna drama, ki prepričljivo deluje tudi kot celota.

Ocena: vredno ogleda

VAMPIRES SUCK

Okej, najnovejši umotvor Jasona Friedberga in Aarona Seltzerja, ki že nekaj let sistematično in očitno načrtno ubijata žanr parodije, resda ni tako grozljivo slab kot filmi Disaster Movie, Epic Movie in Meet the Spartans, kar pa seveda ni pohvala, ampak še ena porazno slaba, dolgočasna, nezanimiva, neizvirna in butasta parodija, kjer si Friedberg in Seltzer privoščita popularno franšizo Twilight. V celi uri in pol sem se morda nasmehnil trikrat (pri prej omenjenih se nisem niti enkrat), vse ostalo pa je na stopnji totalnega dreka, še posebej takrat, ko junaki omenjajo znane osebe šovbiznisa. Glavni problem je seveda dejstvo, da je originalni Twilight bolj zabaven od tele parodije, kar pomeni, da me Robert Pattinson in Kristen Stewart s svojo patetiko in saferjem nasmejita do solz in ne potrebujeta nobenega posmehovanja in parodiranja.

Ocena: izguba časa

THE WRONGED MAN

Julia Ormond, ki bo za vedno imela Jesensko pripoved z Bradom Pittom in Sabrino s Harrisonom Fordom, je Janet Gregory, pravnica s tragično preteklostjo, ki se loti zapletenega in težavnega primera temnopoltega Calvina Willisa (Mahershalalhashbaz Ali), ki so ga obtožili za posilstvo mlade deklice in ga strpali v doživljenjsko ječo. Jp, možakar je nedolžen, kazen pa je fasal kljub slabim dokazom in sumljivim pričevanjem. Toda pot do njegove svobode je dolga, kot pri Nelsonu Mandeli, kar pomeni, da se Janet Gregory zanj zagreto bori vrsto let in išče načine, da bi njegov primer znova spravila pred sodišče. Po resničnih dogodkih posnet in presenetljivo kvaliteten ter čustveno močan tv filmček, kjer se resnični Willis in Gregoryjeva na koncu pokažeta tudi v živo. Ne toliko sodna drama, bolj prikaz osebnega boja odločne pravnice, ki na kocko postavi svoje materinstvo in svoje življenje ter se z dušo in telesom preda večletnemu boju za svobodo po krivem obsojenega možakarja ter krpa tudi svojo ranjeno dušo. Julia Ormond, ki je zadnja leta padla iz našega spomina, svojo vlogo odigra zelo dobro in prepričljivo, nič  kaj slabši pa niso tudi ostali člani igralskega ansambla, ki tale tv izdelek dvignejo nad večino podobnih “resničnih zgodbic”, ki jih ponavadi zdela patetika in ideja, da jim ni treba ujeti presežka, ker so pač narejeni za male ekrane.

Ocena: vredno ogleda

THE RECRUIT

Drži, tole je pravljica, ki ji ne bi nasedel niti George Bush, ki je bil takrat glavni v ovalni pisarni. Režiser Roger Donaldson, ki nam je leta 1987 s trilerjem Brez izhoda strgal gate, hoče sedaj z Rekrutom še korak dlje, saj brez sramu prizna, da je ravno CIA kriva za masaker na 11. septembra. V glavno vlogo namreč postavi naivnega rekruta Colina Farrella, ki ga trener Al Pacino, starosta CIE in človek, kateri bi obetavnega rekruta našel celo v Sloveniji, počasi spreminja v paradnega konja svoje ekipe. Torej v mladeniča, ki mora znotraj organizacije najti sovražnega vohuna, hinavskega izdajalca, se pravi špiclja, kateri načrtuje zlobne protiameriške načrte. Kandidat je mlada, ravno tako obetavna rekrutka Bridget Moynahan, ki jo mora zeleni Colin spraviti v posteljo in iz nje izvleči vse potrebne podatke. Gledalcu je seveda takoj jasno, da zajec tiči v drugem grmu, v grmu filma Brez izhoda, ki pa mu naš Rekrut na žalost ni niti do kolen, kaj šele do grma, kateri tokrat izgleda kot kup gnoja, ki smrdi že na daleč. Vizualno dober, drugače pa zelo slab film, kjer tudi Al Pacino ne pokaže nič novega.

Ocena: nič posebnega

ZONE OF THE DEAD

Srbom se je letos in lani zasukalo, v pozitivnem smislu seveda. Najprej so nam dali Život i smrt porno bande in Srpski film, sedaj pa še Zone of the Dead, čisto pravi zombijevski film, po moje prvi pravi domači žanrski izlet, ki ga polomi le v dejstvu, da so ga posneli v angleščini in v gledalcu seveda  prebudili željo po primerjavah z najbolj znanimi ameriškimi zombijadami, ki so po večini boljše. Drži, Zone of the Dead, kjer nekdo na koncu sikne: “Damn Serbia,” je poln klišejev ameriških sorodnikov, poleg tega pa ga matrjo dramaturgija, igralske kreacije in dialogi, toda na koncu je gledalec vendarle nekako zadovoljen in ujame nekaj izvirnih zasukov, kjer se celo po večini bledi liki uspejo vtisniti v spomin. Režiserja Milan Konjević in Milan Todorović sta torej opravila solidno nalogo, še enkrat pa moram poudariti, da je res škoda, da filma nista posnela v domačen jeziku, saj bi tako dobili zares pravo filmsko reariteto, kjer bi celo apokaliptični jezdec izpadel zabavno. Jp, denar so poleg Srbov dali še Italijani in Španci, kar pomeni, da je v igralskem ansamblu mednarodna ekipa, prav to pa je verjetno tudi razlog, da so film posneli v angleščini. In tu sta interpolova agenta Ken Foree in Kristina Klebe, ki prikorakata v Pančevo, da bi v Beograd spravila nekega kriminalca (karizmatični Emilio Roso), med misijo pa ju zmotijo horde krvoločnih zombijev, ki so posledica ekološke krize in pobeglih kemikalij, kar se naj bi zgodilo že leta 1986 v Černobilu. Jp, dragi moji, tudi teorije zarote so v tejle srbski zombijadi, pa nekaj umirjenih dramskih sekvenc, ki jih v takih akcijskih grozljivkah ponavadi ne najdemo. Kljub klišejem vendarle dovolj izvirna štorija, že zavoljo dejstva, ker se dogaja v Pančevu.

Ocena: vredno ogleda

SORODNI ZAPISI:

recenzije-batman-prvih-pet-filmov/
macaulay-culkin-praznoval-trideset-let/
recenzija-disaster-movie/
recenzije-meet-the-spartans/
recenzija-epic-movie/
recenzije-the-twilight-saga-eclipse/
recenzija-the-twilight-saga-new-moon/
recenzija-twilight/
twilight-5-edward-cullen-is-back/
filmski-safr/
s-katerim-hotijem-bo-kristen-stewart-odsla-na-oskarje/
ce-je-robert-pattinson-najbolj-seksi-moski-na-svetu-potem-se-je-babam-totalno-zmesalo/
bil-sem-na-koncertu-50-centa-v-zagrebu/
grossmann-2010-zivot-i-smrt-porno-bande-the-human-centipede-srpski-film/

 

7 komentarjev na “Recenzije: Twelve, Vampires Suck, The Wronged Man, Zone of the Dead, The Recruit”

  1. lily pravi:

    Vampires Suck res “pretty sucks”.

  2. Filip pravi:

    Hehe, meni je bilo zanimivo kako so z Vampires Suck dejansko obrnili celo Twilight zadevo sebi v prid. Ogromno folka je namreč Twilight-haterjev, ki se stalno norčujejo iz njega, tile filmski ustvarjalci pa so stopili na isto stran s temi haterji in mislili, da bo film med slednjimi tako bolj priljubljen. Ampak inteligenca tega filma naredi svoje…

  3. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ni povsem tako, saj je film butnil nekaj več kot 30 milijonov dolarjev. No ja, stal je 20, kar še vedno ni flop, a vseeno bi na število haterjev pričakoval večji odziv.

    Kot sem rekel, že pravi Twilight je tako zelo primeren za delanje norca, da parodije sploh ne bi potreboval.

  4. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Emmy Awards 2010 pravi:

    [...] ignorirajo. Kot Julio Ormond, ki je prav tako slavila za najboljšo igralko, zanimivo da ne za film The Wronged Man, kjer je bila prav tako odlična, a je niso niti nominirali. Jp, Tom Hanks je slavil kot producent [...]

  5. dr. Onyx pravi:

    Problem Rekruta je zame zlasti v tem, da je zgodba obupno nelogična in povsem neverjetna. Verjetno ni niti CIA tako neumna, da bo testirala svoje varnostne mehanizme s tem, da bo nekdo resnično poskušal pretihotapiti ven nek blazno pomemben program (v filmu je to virus, ki se “širi prek električne napeljave – WTF?). To se po moje počne na fake programih. Poleg tega na začetku filma razložijo, da v prostorih CIE ni tiskalnikov in ni disketnih enot, da bi ljudje lahko odnašali enostavno podatke, imajo pa aktivne USB vmesnike? Eden redkih filmov, ko sem bil na koncu zmeden in ne znam povezati vseh koščkov v smiselno celoto.

  6. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Dejansko sem ga že precej pozabil, saj sem ga videl ob originalnem izidu. Vem pa, da ni vreden razbijanja glave, saj je totalno privlečen za lase in nesmiseln v svoji kvazi logiki.

  7. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzije pravi:

    [...] pitbul. Kot v filmu Any Given Sunday, ali če hočete, kot v filmih The Devil’s Advocate in The Recruit. Brez skrbi, Matthew mu parira, sledi in stoično prenaša njegove izpade. Tudi tistega, ko na [...]

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !