IZTOK faking GARTNER

« | | »

Recenzije: The Expendables

29.08.2010

THE EXPENDABLES

Ko se v istem prizoru znajdejo Sylvester Stallone, Bruce Willis in Arnold Schwarzenegger, ki v cerkvi (uf, kako idealno) izmenjajo nekaj stavkov, se gledalec zave, da gleda nekaj posebnega. Seks v mestu za moške, Planet Hollywood live, boljši od vsakega porniča, čisti testosteron, ki ga napihnejo še Dolph Lundgren, Eric Roberts, Jason Statham, Jet Li, Mickey Rourke in Steve Austin. Jp, tole je stara dobra akcija, ki v času pocukranih in zelenih pobov, ki furajo safr, dobesedno poboža dušo. Moško dušo, da se razumemo. Drži, Sylvester Stallone, ki jih letos šteje že 64 in ki se je na sceno vrnil že s šestim Rockyjem in četrtim Rambom, je rešitelj žanra. Je filmar, ki prekleto dobro ve kaj manjka novim akcijam. In filmar, ki se zaveda, da gledalci od prave akcije ne pričakujejo drugega kot razčefuka in zabavnih enovrstičnic. In The Expendables, kjer manjkata le Steven Seagal in Jean Claude Van Damme, no ja, pa Chuck Norris, je točno tak film. Preprost in na trenutke precej poceni, pa vendar tak, da poteši leta in leta suše v žanru. Še posebej zavoljo dejstva, ker pištole in pesti vihtijo pravi dedci, ki jim verjamemo. To je Stalloneu jasno, to je glavni razlog, da je The Expendables tako zelo dobrodošel, dinamičen in gledljiv film. Stalloneova režija je pri akcijskih sekvencah tako zelo dobra kot pri četrtem Rambu, da scenarij ni ravno za oskarja pa seveda ne moti, saj je bistvo filma drugje. Če sem iskren, lahko povem, da mi je najbolj manjkal Dolph Lundgren, nepozabni Ivan Drago iz četrtega Rockyja, ki že sto let ni imel pravega filma, medtem ko je Jet Li deloval nekako izven konteksta, saj ga nismo ravno pogrešali. Isto bi lahko dejal za Jasona Stathama, ki je prav tako vse drugo kot povratnik, je pa zato toliko bolj dobrodošel tokrat še posebej frajerski Eric Roberts, ki je Stalloneu nagajal že v filmu The Specialist. Svojih pet minut kot vedno ukrade tudi Mickey Rourke, ki med vsemi eksplozijami in zajebancijo najde čas za enkratni igralski moment, pri Stalloneu pa mi je bilo všeč tudi to, da ni pretiraval s svojim egom in je bil le del ekipe, le možakar, ki se zaveda, da ni več rosno mlad, kar pokaže tudi v duelu z wrestlerjem Steveom Austinom. In ko smo že pri tem duelu, je prav da omenim sila preproste in hudo klišejske enovrstičnice v povezavi z mamo in frizerko, kar pa ne moti, saj je v kontekstu stare šole in dejansko zabava gledalca. The Expendables je dokaz, da samo stari mački zares obvladajo žanr. Da bi ga morali vsi infantilneži že zdavnaj pustiti na miru. In da je Sylvester Stallone še vedno največja faca v Hollywoodu, ki je sposoben v en film dobiti vse kar šteje, obvladovati egotripe celotne ekipe in servirati film, ki vsem akcijam zadnjih desetih let pokaže, kaj je poanta žanra. In kaj je potrebno za dober akcijski film stare šole. Prav imate, tole je razčefuk, kjer bi se kak Matt Damon že na začetku posral v hlače, in adrenalin, kjer bi bilo strah tudi Dwaynea Johnsona in Nicolasa Cagea, da o feminilni ekipi filma Predatorji niti ne začnem izgubljati besed. In pozor, Stalloneov Barney Ross, vodja ekipe specialcev, no ja, plačancev, kjer sta tudi Randy Couture in Terry Crews, se na kraj zločina ne vrne zaradi ponosa, maščevanja in posla, marveč zaradi ugrabljene mladenke Sandre (Giselle Itie), očitno revolucionarke, kjer je šla revolucija v franže. Pa ne zato, ker bi se vano zaljubil, ampak zato, ker se v njem očitno prebudi zaščitniški čut. Kot sem dejal že zgoraj, Stallone se zaveda, da ni več rosno mlad, zato ve, da Sandri ne more biti ljubimec, marveč oče. Tudi zaradi tega je The Expendables stara šola, film, ki kljub klišejem v modernem času pocukranih akcijskih junakov deluje sveže, inovativno, domiselno in kot čisti žanrski presežek.

Ocena: 8/10

 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 29.08.2010 ob 23:38 pod recenzije. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

40 odgovorov na “Recenzije: The Expendables”
  1. Simon - 30.08.2010 ob 09:57

    Komaj cakam ta film na dobri kvaliteti :) Ni to kino film da bi ga moral tam gledat. Aja pa Iztok meni se zdi da je Chuck Norris “premali” za te legende. Sploh nebi pasal v ta film on ma tiste svoje filme kere gledajo moj foter in ostali “starcki”. Še nikol v življenu nisem gledal Chuka :D

  2. :) - 30.08.2010 ob 10:04

    …. evo včeri gledo … ma majka za nas dec-e res. tak kot si rekel, vrne te 10let nazaj, kjer je bila pomembna akcija in “small talki” … in res ga z užitkom pogledaš… priporočam še drugim

  3. IZTOK GARTNER - 30.08.2010 ob 22:06
    IZTOK GARTNER

    Simon, uf, se motiš, če je kaj za v kino, je to tale film, že zaradi odličnih akcijskih prizorov in eksplozij. Glede Norrisa, on je legenda, že iz časov Brucea Leeja, v osemdesetih pa sploh, zares pravi akcijski junak, povsem za v tale film.

    Smeško, dvajset in trideset let nazaj, deset let nazaj sta bila glavna Nicolas Cage in Matt Damon :)

  4. Simon - 31.08.2010 ob 00:32

    Potem sem pa jaz premlad za njega. Rojen sem 80iga. Ne sede mi on, prepoceni se mi zdi pa te njegove nanizanke. Sj pravim premali je on za Stallona,Willisa,Svarcija.. Ne predstavljam si da bi kateri od teh sel igrat v neke nanizanke. Podobno kot zdaj dela Segal z 20 kilami prevec “fura” nekiga serifa :)
    Sm pa nekje zasledil da Segal noce igrat v filmih v katerih bi slucajno moral umret :)
    Je to res? :D

  5. Simon - 31.08.2010 ob 00:37

    Pa kot sem bral zdaj ko mas napisano o Stalonu mas komentar da se ti zdi neumno metat Chucka pa Stalona v isti koš. Chuck je za mene “c” igralec, Stalone, Willis in Švarci so pa igralci ki imajo res akcijske filme. Chuck pa se nekaj napravlja z tistim Teksaskim Rangerjom :) TV sranje… :P

  6. Simon - 31.08.2010 ob 00:38

    Chuck je nekaj takega kot ona dva kaj sta ze… Bud Spencer pa Terence Hill pa se ona dva mi bolj “sedeta”.

    Sorry za 3 poste naenkrat :D

  7. IZTOK GARTNER - 31.08.2010 ob 01:01
    IZTOK GARTNER

    Pozabi to serijo, jaz govorim o filmih. Tip se je že na začetku sedemdesetih v filmu Way of the Dragon pretepal z Bruceom Leejem. Stari, to ni kar tako, tip je legenda že zaradi tega.
    Počekiraj filme An Eye For an Eye, Missing in Action in The Delta Force, pa boš videl, da je pravi akcijski junak iz osemdesetih. Ko se Willis še rodil ni, je bil Chuck že akcijska zvezda, če malo pretiravam.
    Pa ne pozabi na fore glede tega:
    http://www.chucknorrisfacts.com/

    Legenda, kot sem rekel.

  8. Simon - 31.08.2010 ob 10:14

    Kak za koga… Meni ni všeč pa lahko posname kolko hoce teh “b” ameriskih domoljubnih delta forcov :) Nebi mogel igrat v tem filmou, kr ne spada zraven. Se ponavljam :) Ti trije, ki jih omenjam so naredili dosti vec boljsih filmov. Die hard,Rocky,Terminator,Tango and Cash….
    Me zanima kdo od navadnih gledalcev se spomni Chukovih treh, ki si jih ti nastel.
    Glede Bruce Leeja. Tu pa se pa spomnim Chucka ja. Chuck je za otroke al pa mojega ateja :P

  9. Simon - 31.08.2010 ob 10:21

    To je enako ko vsi starejsi navijajo za Bayern :) tak ti je Chuck. Ker je bil edini, od tukaj njegova popularnost. Pol pa so prisli Ramboti pa Rockiyi pa smo to meli radi. Jaz kot otrok nisem vedo za Chucka :) Ti citati ki si mi dal link pa se mi zdi da se bolj norca delajo iz njega.
    Če je taka zvezda zakaj nima nobenega pametnega filma? Saj pa je v kategoriji po letah Svarcija in Stalona.
    Pa Rocky sigurno pretepe Chuka :D Prvo bi ga Chuk tepo dokler se nebi zmatral pol bi ga pa Rocky K.o. :)

  10. IZTOK GARTNER - 31.08.2010 ob 10:44
    IZTOK GARTNER

    Stari, jasno da ni dileme o tem, da imajo Willis, Arnold in Sly boljše in tudi uspešnejše filme. Itak, da jih imajo. Moja poanta je samo v tem, da tudi Norris spada med prave akcijske junake, saj je v osemdesetih posnel cel kup akcijskih filmov. Če je lahko zraven Lundgren bi lahko bil tudi Norris, a ne :)
    O to pa ne, Chuck bi premlatil z eno roko vse tri, saj je tudi v resnici karate šampion, Bruce Leejev učenec, tega ne gre pozabiti. Pri izbiri filmov pa pač ni imel sreče, jebat ga.

  11. Simon - 31.08.2010 ob 10:49

    Ok sem zadovoljen z odgovorom. :P
    Lundgren je pa nepozaben kot rus v Rockyu.
    Kaj pa Van Damme? Bi lahko bil zraven?

  12. IZTOK GARTNER - 31.08.2010 ob 10:53
    IZTOK GARTNER

    Meni je bil kul tudi v The Punsiher in Red Scorpion, kot mulc pa sem ga videl tudi v Masters of the Universe, kjer je bil He-Man, resda ni bil slab, a vseeno mi je bila boljša risanka.

    Van Damme? Itak, da bi moral biti zraven, pa Seagal tudi, oba sta bila planirana, pa se ni izšlo. Prvi ni hotel, ker ni bil zadovoljen s ponujenim likom, drugi pa je imel slabe odnose s producentom filma, pa je zavrnil vlogo.

  13. :) - 31.08.2010 ob 13:10

    haha, eee pa si me dobo … pizda prehiter gre čas, pozabljam da smo v 2010! :) … ja ja, maš prav 20, 30 let nazaj ;) … še enkrat, film je paša za oči za gledalce, ki nimajo radi twilight :D

  14. IZTOK GARTNER - 31.08.2010 ob 16:27
    IZTOK GARTNER

    Dobro povedano, res je, tole je film za tiste, ki bruhajo ob Twilightu :)

  15. numa - 1.09.2010 ob 09:55

    Hmm, po komentarjih sodeč bi se verjetno dalo ugotovit starost komentatorjev. Norris je za nas nad 30 let vsekakor prava filmska legenda. Kje so tisti časi ko smo drli v kino gledat njegove uspešnice: Missing in Action in The Delta Force? Vsekakor primerljivi filmi s The Expendables, ki je bil dobrodošel ob večjih razočaranjih v zadnjem času. Med večje razočaranje pa ne morem mimo filma Salt, ki su mu ga ti Iztok po moje dal še nekako kar dobrodušno oceno (2,5), medtem ko si The Expendables zasluži čisto 4, dober film.

  16. IZTOK GARTNER - 1.09.2010 ob 11:21
    IZTOK GARTNER

    Čisto matematično, Missing in Action je stal manj kot 3 milijone, samo v ZDA pa jih je zaslužil več kot 20. Uspešnica torej, za tiste čase še posebej, ni čudno, da so posneli še dve nadaljevanji.
    The Delta Force je stal okoli 6, prislužil jih je malo pod 20, torej se je tudi denar obrnil.
    Norris seveda ni dosegal uspeha zgoraj omenjenih kolegov, toda bil je del igre in legenda, kot si pravilno zapisal. Zame že zaradi filma z Bruceom Leejem.

    Glede Salt, sem mislil, da sem edini, ki ga ni navdušil.
    Zelo nestrpno pa pričakujem Machette, ki čez lužo štarta že ta vikend. Po moje zna biti hudičevo dober, še en Desperado, če da malo bolj trši zaradi Dannyja Treja. Pa cel kup znanih fac igra notri, celo Don Johnson in Steven Seagal.

  17. Pris - 1.09.2010 ob 11:39
    Pris

    Iztok, pri navedbi prihodkov filmov si pozabil na prihodke od video prodaje, ki so v zlati dobi VHS znašali vsaj še enkrat toliko. Mnogo teh akcionerjev, predvsem nadaljevanj, se je snemalo z videotrgom pred očmi. Zaslužki so bili ogromni. ;)

  18. IZTOK GARTNER - 1.09.2010 ob 11:51
    IZTOK GARTNER

    Drži, torej še en dokaz, da je bil Norris faca, njegovi filmi pa uspešni, kar pomeni, da bi ga bilo res fino videti v zgornji družbi.

  19. numa - 1.09.2010 ob 12:10

    Med moje nekoliko bolj pričakovane filme si v prvi vrsti štejem priredbo filma, ki je že kar klasika, iz leta 1978, Day of the Woman. Letošnja prihajajoča različica ima naslov I Spit on Your Grave: Unrated. Razen tega pa nekih nestrpnih pričakovanj glede filmske industrije do konca letošnjega leta nimam. Je pa tudi res, da sem bil v zadnjih 8-9 mesecih nad novimi filmi dokaj razočaran. V tem obdobju si je na mojem seznamu, na žalost, prislužil oceno 5 samo en film (in še ta je šel mimo naših kinematografov, vsaj ponavadi je tko).

    Glede Don Jonsona in Stevena Seagala pa so pri meni mešani občutki. Don Jonson še mogoče, medtem ko pa je Seagal s svojim aikodom pri svojih trenutnih problemih s težo videti že kar malo neroden in predvsem smešen.

  20. Simon - 1.09.2010 ob 12:40

    Pork. mado.. :) Spet si me razjezo :) Ne spada zraven! :) Ce ni v istem obdobju. Tak ko je reko Numa. Da je to igralec za starost nad 35 let :)

  21. numa - 1.09.2010 ob 13:07

    Da ne bo kakšne pomote. Moja velika želja je videti Norrisa še kdaj v akciji, vendar roko na srce, v tej skupini (The Expendables) ga tudi jaz ne vidim. Kvečjemu bi v skupino plačancev spadal še kakšen Vin Diesel, Dwayne Johnson in Ice Cube.

  22. IZTOK GARTNER - 1.09.2010 ob 13:14
    IZTOK GARTNER

    Simon, pa kako ni v istem obdobju, če je svoje najbolj uspešne filme posnel v času, ko so jih tudi Arnold, Willis in Stallone. Kaj ga lomiš no. Arnold je imel Terminatorja, Komandosa, Conana in Red Heat, Willis Die Hard, Stallone Rambota, Rockyja, Cobro in Tango & Cash, Norris pa prej omenjene. Kaj ni jasno res ne vem.
    Po tej logiki je tudi Stallone za starčke, saj je prvega Rockyja butnil že sredi sedemdesetih.

    Numa, tudi original so prodajali kot I Spit on Your Grave. Bojim se, da bo rimejk zanič, kot večina rimejkov kultov iz sedemdesetih.
    Kateri film si je zaslužil to petko?
    Seagal je pač dobra finta, da je zraven, to je vse.
    Glede Norrisa, nisem mislil med plačanci, ampak tako, za minutko, zavoljo poklona, kot Arnold. O tem ves čas govorim.

  23. numa - 1.09.2010 ob 13:33

    Hmm, glede primerjav se morda ne bova povsem strinjala. Bom naštel samo nekaj rimejkov, ki so brez dvoma boljši od njihovih nekaj desetletij starih predhodnikov: The Last House on the Left, The Crazies in pa vsekakor moram omeniti tudi Clash of the Titans, ki se zelo hudomušno poheca (kvečjemu ena izmed fint, ki jih je le malokdo razumel) z zlato sovo. Verjamem pa, da bo tudi nov I Spit on Your Grave v marsičem boljši od predhodnika.
    Mother je tisti film, ki ga gledalec zlepa ne pozabi, če ga še nisi gledal. Ogled je obvezen. Vsekakor po moje spada med 5 najboljših filmov kadarkoli posnetih.
    Ja tale finta s Seagalom je pa podobna finta kot s sovo v Titanih, tega je iz leta v leto več. še malo pa bo v kakšni grozljivki mel glavno vlogo Adam Sandler.

  24. IZTOK GARTNER - 1.09.2010 ob 14:04
    IZTOK GARTNER

    The Last House on the Left je bil tudi meni boljši rimejk, a zgolj zato, ker mi je original kljub renomeju porazno slab.
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2009/07/26/recenzija-the-last-house-on-the-left/

    The Crazies me ni povsem prepričal, res pa je, da mi tudi original ni bil ne vem kaj, me je pa vsekakor bolj pritegnil kot rimejk.
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2010/04/26/recenzije-clash-of-the-titans-the-back-up-plan-the-crazies-the-deaths-of-ian-stone-adam/

    Uf, Titani pa so bili meni zanič kot hudič, trpel sem zraven, trojko sem šenkal, če sem iskren, slab film, zelo slab, pa tudi 3d je zanič. Mi je izvirnik stokrat boljši.

    I Spit on Your Grave je meni zelo dober film ultimativnega maščevanja, zelo krut in direkten, tak, da ga zlepa ne pozabiš. Prav zato imam občutek, da bo nova verzija sranje.

    Od rimejkov je mene prepričal še The Hills Have Eyes, dosti boljši od originala.
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2008/10/31/recenzije-the-hills-have-eyes-vsi-stirje-filmi/

    Mother? Korejski iz 2009? Nisem še videl.

  25. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzija: Machete - 20.09.2010 ob 17:01

    [...] vendarle dobro videti vsaj zavoljo tega, da se malce nasmejimo. Da zaključim v stilu, če hočeš The Expendables, vse kar lahko dobiš pa je Machete, [...]

  26. alenka - 25.09.2010 ob 18:13

    waaaa, zakon! akcije polnoooo, zabavni momenti so tut krasni, svaka čast Stallonu da mu je ratalo taka imena dobit za film – ja lepo jih je vidt na kupu no. ene par dialogov mi še vedno ne gre iz glave. face! sicer pa je kje of kors tipično ameriško orto pretiravanje in bum bum, ampak ajd, glede na igralce je tko pač treba i guess:)

  27. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Jean Claude Van Damme praznoval Abrahama - 20.10.2010 ob 23:09

    [...] ki jo je užival v osemdesetih in devetdesetih. In tako neumen, da je zavrnil vlogo v Stalloneovi akcijski ekstravaganci The Expendables, ker se ni strinjal s preveč površnim karakterjem svojega lika. Glede na vloge, ki jih je igral v [...]

  28. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Tudi Superman postal jebeni emo - 27.10.2010 ob 02:40

    [...] zdaj samo še čakam, da se tudi Stallone za drugi del The Expendables spremeni v emota in začne namesto pesti furati [...]

  29. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzije: Red, Due Date - 14.12.2010 ob 22:32

    [...] tako zbrali upokojenci, če pavšaliziram, toda Red, ki ga na njegovem terenu popolnoma pokosita The Expendables in Space Cowboys, je kljub izjemni igralski ekipi tako zelo prazen, sterilen, mrtev, [...]

  30. Stari dobri Arnold Schwarzenegger se vrača na velika platna « IZTOK GARTNER - 11.02.2011 ob 15:53

    [...] čas, da mladim prdcem pokaže, kdo je pravi akcijski junak. Če odštejem minutne vlogice v filmih The Expendables in Around the World in 80 Days, je bil na filmu nazadnje glavni leta 2003 v tretjem in meni osebno [...]

  31. Recenzija: The Avengers « IZTOK GARTNER - 15.05.2012 ob 00:35

    [...] gledanosti. To ni le film, to so štrije filmi za ceno enega, greatest hits superjunakov, še en The Expendables, kjer so skupaj nabrali vse kar leze in gre. Pred ogledom sem se bal, saj me razen drugega Irona [...]

  32. IZTOK faking GARTNER » Recenzija: The Expendables 2 - 17.08.2012 ob 01:39

    [...] razčefukati neskončno število nasprotnikov. In The Expendables 2, nadaljevanje enako dobrega The Expendables iz leta 2010, je točno tak kot se za za pravi akcijski film spodobi. To je ultimativni gangbang, [...]

  33. IZTOK faking GARTNER » Dolph Lundgren overdose - 30.08.2012 ob 01:10

    [...] z Vam Dammeom in Brandonom Leejem, pa tudi v Johnnyju Mnemonicu, ki je bil vse do Stalloneovih Plačancev, če se ne motim, njegov zadnji pravi kino film, kar pomeni, da je po sila obetavnem začetku padel [...]

  34. David - 23.12.2014 ob 10:09

    Verjetno Simon ne spremlja več te debate, a vseeno bi rad povedal, da ga ornk serje z Chuckom.
    Zame je prav tako legenda, škoda le, da zadnjih 9 let ni posnel nič novega, tako da sem prav užival, ko se je pojavil v tem filmu. Res pogrešam v novi generaciji nove Slye, Bruce, Arnija ipd. .

    Me prav zanima kam gre filmski svet.

  35. IZTOK GARTNER - 23.12.2014 ob 12:53
    IZTOK GARTNER

    Vin Diesel, Jason Statham in Dwayne Johnson so nova generacija. Pa očitno tudi Liam Neeson.

  36. montebuba - 31.01.2015 ob 19:56

    ufff Iztok enka nima burek proti 2 in 3; resda sem gledal najprej 3 pol 2 zdaj pa še 1 samo veliko manj akcije….

    Rourke je dolgočasen s svojo melanholijo, ko bluzi o neki ženski

    Eric Roberts je neki fin gospod ki se ne ve niti mlatiti;
    Steve Austin rešuje prvi del;
    Stallone pa Statham sta kul, pogojno Li, Crews je tečen, Lundgren je pač pol filma negativec….Willis pa Shwarzi premalo v kadru…

    6/10

    veliko več sem pričakoval :( :(

  37. IZTOK GARTNER - 31.01.2015 ob 22:05
    IZTOK GARTNER

    Po moje bi moral gledati takrat ko je prišel ven. Ko je bil to prvi comeback vseh teh legend. In ko je gledalcem prišlo samo zaradi tega, ker sta se Arnold in Willis pojavila v istem kadru s Stalloneom. Ko se tega navadiš pri dvojki, je seveda enka nezanimiva glkede tega. Dvojka je res najboljša, ampak trojka pa je precej prazna, kljub akciji.

  38. David - 1.02.2015 ob 00:38

    montebuba, glede Erica je zanimivo, da se je še znal kako tepsti, ne vem zakaj ga niso bolj izkoristili v tej smeri.

  39. montebuba - 1.02.2015 ob 08:44

    ja, saj on se je delal nekaj glavnega in vzvišenega, ne pa kot van Damme v 2 in Gibson v 3, ki sta bila prava negativca!

  40. IZTOK GARTNER - 1.02.2015 ob 15:47
    IZTOK GARTNER

    Od kje ideja, da se lahko igralec karkoli dela :) Saj vendar to ni on, ampak lik, ki ga igra. In lik, ki ga zahteva režiser. Fak no :)

Na vrh

Komentiraj




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !