Recenzije: Inception, The Ghost Writer

28.07.2010 ob 20:46

INCEPTION

Uf, tole pa je film. Kaj film, deset filmov za ceno enega. Ultimativna filmska izkušnja, ki kljub znani temi potovanja po sanjah, no ja, po fiktivnem svetu, ali če hočete, po matrici, izgleda kot najbolj izvirna zgodba vseh časov. Kot film, ki je na novo izumil film. Ne glede na to, da so sanje in spomine kradli že v najmanj stotih drugih filmih. Prav imate, Shutter Island je bil vaja, Inception, najnovejša mojstrovina režiserja, ki nam je dal tudi Temnega viteza, pa je predstava. Inception je tako dovršen, prebrisan, kompleksen in dodelan, da gledalec komaj verjame. In da se vpraša, če ne bi bilo potovanje po podzavesti pretežko celo za Sigmunda Freuda in Freddyja Kruegerja, ki bi v tem filmu seveda več kot uživala. Kot sem dejal, to ni film, to je deset filmov v enem filmu, to je film v filmu v filmu v filmu v filmu v filmu v filmu v filmu v filmu v filmu, ali še bolje, to so sanje v sanjah, v sanjah, v sanjah, v sanjah, v sanjah, v sanjah, v sanjah, v sanjah v sanjah. Jp, vsak film ima svoje sanje, vsake sanje pa imajo svoj film. Pa tudi svoj svet, svojo zgodbo in svojo scenografijo, celo eno iz filmov o Jamesu Bondu, če smo zelo odprti. Drži, Memento, ki ga je prav tako posnel Christopher Nolan, je bil generalka za tale film. Hudičevo dobro, prepričljivo, odlično odigrano (izjema je morda le Tom Berenger, ki pa ga je vseeno fino videti po mnogih letih), brezhibno zrežirano in dih vzemajočo nadgradnjo, ki ji letos po vsej verjetnosti blizu ne bo uspel priti prav noben film. In tu je ekipa (Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page, Tom Hardy), ki krade sanje. Ki pač živi v modernem svetu, kjer kraja organov ni več v modi. No ja, ne sanje, ideje, ki živijo v sanjah in ki jih varuje podzavest, kot v filmu Everything You Always Wanted to Know About Sex Woodyja Allena, kjer so slabo vest privezali na stol, ker je hotela preprečiti erekcijo. Dejansko tudi zabaven film, pa akcijski, pa napet, pa očarljiv, pa razkošen, pa romantičen (DiCaprio še vedno pogreša svojo nesrečno preminulo ženo Marion Cotillard), pa ravno prav zapleten, pa skrbno zastavljen in izjemno kvalitetno izpeljan. In pozor, ekipa sanje krade tako, da gre v sanje, da postane del sanj, kot Freddy Krueger, le da smrt pomeni vrnitev v realnost. In potem pade zamisel, da ideje ne bi ukradli, ampak, da bi jo zasadili. Da bi torej človeku sprali možgane in mu realnost zamenjali z novo realnostjo, ali če hočete, s sanjami. Divji film, ki se igra tudi z gledalčevo realnostjo. Tako zelo, da se vprašamo, če naša realnost dejansko niso sanje in če tudi mi ne sanjamo svoje realnosti. Če ne ravno najboljši film vseh časov, pa vsekakor eden najbolj izvirnih. Kljub podobnosti s prej omenjenih Shutter Islandom, ki pa je vseeno daleč zadaj v vseh segmentih. O sami zgodbi ne bom več govoril, da ne pokvarim presenečenja in tisočerih preobratov, zato bi na koncu zapisal le še to, da je Inception resnično velik film. Resnično prava mojstrovina in nepozabno filmsko doživetje, ki mu zlepa ne bomo našli konkurence.

Ocena: mojstrovina

THE GHOST WRITER

Jp, novi film legendarnega Romana Polanskega je čista rutina. Povsem povprečen in že stokrat viden politični triler, ki močno zaostaja za klasikami žanra iz sedemdesetih, pa tudi za mnogimi novejšimi podobnimi filmi, ki so svojo zgodbo in preobrate speljali na veliko bolj atraktiven, zanimiv, dinamičen, napet in markanten način. Ne bom rekel, da Polanski režira slabo, toda film se mi je zdel večkrat zelo trapast in privlečen za lase. Lepo vas prosim, od kdaj je google bistvo nekega zelo važnega razpleta, od kdaj žene nekdanjih predsednikov (Pierce Brosnan) seksajo z nepomembnimi novinarčki (Ewan McGregor), zakaj za vraga niso počistili sobe prejšnjega ghostwriterja, zakaj za hudiča so sploh najeli novega, če so vedeli, da bo prav tako vrtal in iskal pizdarije? In seveda, od kdaj je britansko sodelovanje s CIO tako velika stvar? Mar nista britanska in ameriška vlada eno in isto (Tony Blair & George Bush), mar nista CIA in FBI pri njunih vojaških operacijah vedno zraven? Ne ga srat, lepo vas prosim, to je bedarija, ki je ne kupim, pa četudi sem laik. Dodaten minus je tudi igralska zasedba, kjer prav vsi z izjemo vedno odličnega Toma Wilkinsona igrajo sila neprepričljivo in so zgrešena izbira za svoje zahtevne vloge (daleč najslabša je Kim Cattrall). Poleg tega je film večkrat presneto dolgočasen in po nepotrebnem humoren, ko steče pa prav tako ne dosega potrebne žanrske kvalitete. Preveč Johna Le Carreja in premalo Johna Grishama je notri, če posplošim in poenostavim. Sicer pa je Polanski svoje najboljše filme pustil v šestdesetih in sedemdesetih (Rosemary’s Baby, Dance of the Vampires, Repulsion, China Town, The Tenant), kar pomeni, da je nato nasnel cel kup povprečnih (Death and the Maiden, Frantic), da ne rečem celo slabih (Tess, Pirates, The Ninth Gate, Oliver Twist) filmov. Izjema je bil zame zelo dobri Bitter Moon, medtem ko me je tudi s Pianistom pustil nekje vmes. Kot sem že povedal, The Ghost Writer je po mojem skromnem mnenju veliko razočaranje, pač film, ki se mu vidi, da ga je režiser montiral iz hišnega pripora in pod stresom. S slabo atmosfero, s premalo prepričljivim tempom, s premalo napetosti, z zelo povprečno igralsko zasedbo in s preobrati, ki ne šokirajo, marveč jim pač prikimaš.

Ocena: nič posebnega

 

82 komentarjev na “Recenzije: Inception, The Ghost Writer”

  1. Prome Prome pravi:

    Nisem vedel, kam naj ti spustim link pa ga bom kar tule :)
    Če boš imel čas, ter če si ga nisi še ogledal, se priporočam za recenzijoThe Exam (2009)

  2. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Oki doki, a vseeno me zanima še tvoje mnenje o filmih, ki sem jih recenziral zgoraj :)

  3. Sinnaia pravi:

    Exam je res definitivno za pogledat, huda atmosfera in napetost od začetka do konca.

    Inception pa upam, da mi uspe pogledat ta teden, pa potem malo pokomentiram.

  4. Vanja1 pravi:

    INCEPTION, si še nisem ogledala, ker so htele frendice it gledat Mrk, ki me nekako ni privlačil, saj je zgodba onih zaljubljencev že tečna… No saj vseeno, upam ,da ga grem v kinu v kratkem pogledat, in še povedat svoje mnenje, čeprav ocena na imdb-ju verjetno kar drži a ne..saj je film dobil odlične ocene..

    Dicaprio je dober v filmu, če pogledam njegov spisek filmov v zadnjih letih, so praktično vsi dobri..

  5. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    DiCaprio je res iz filma v film boljši, moram pa reči, da me filmi The Aviator, Catch Me if You Can in Gangs of New York niso kaj posebej navdušili.

    Inception je enkraten, toda ocena je vseeno malo previsoka, po moje se bo malo poleglo čez čas.

  6. Vanja1 pravi:

    … Ja, ker zaenkrat je celo na 3jem mestu med vsemi filmi, imdb pa itaq velja za najbolj obiskano filmsko stran na svetu.

    Verjetno se bo res to poleglo, kaj se Dicapria tiče , je prešel iz večnega najstnika v prava leta, in ga tudi ljudje drugače jemajo, postaja že prava filmska legenda, čeprav moremo reči ,da je tudi film za njegovo prvo Oscarjevo nominacijo za film Kaj žre Gilberta… odigral odločno. Tudi Romeo in Julija je odličen film… Ti novejši pa itaq. V Aviatorju mi ni bil tako napačen, ostala dva filma, pa je bil zadovoljiv.

  7. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Res je, po Titanicu ni hotel biti le še en seks simbol, sa je vedel, da bodo najstnice hitro odrasle. Le še Moža z železno masko je posnel, potem pa je že usekal z The Beach in pokazal, da misli resno. Od novih so mi bili kul The Departed, Shutter Island, Body of Lies, Blood Diamond in Revolutionary Road, od starejših pa Titanic, Marvin’s Room, Romeo + Juliet, The Basketball Diaries in What’s Eating Gilbert Grape. Ima pa super filmografijo, ni kej, pa na res dobri poti je, da postane legenda, zdaj pa je itak novi De Niro po zaslugi Martina Scorseseja.

  8. weed pravi:

    Inception me je, kot sem zapisal, navdušil. To pričakujem od “big-budget” filma :)

  9. George Best pravi:

    Se strinjam s tabo glede Ghost Writer-ja,pričakoval kar precej,a tudi mene ni navdušil…

  10. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Weed, tako zelo te je navdušil, da si po šestih mesecih pavze spet napisal recenzijo, lepo :)
    Saj res, zakaj pa ne čista desetka?

    George, končno nekdo, ki ni umrl za ta film, sem že mislil, da se meni meša :)

  11. weed pravi:

    Ja, točno tako zelo me je :D
    Zmotilo me je pretiravanje s streljanjem in akcijo, mestoma se mi je zdelo povsem nepotrebno in “pop-corn”.

  12. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ampak vseeno je bilo tudi to narejeno hudičevo dobro, kot čisto prava akcijska mojstrovina.

  13. Simon pravi:

    Malo da te jezim Iztok :P boljsi od Magnolij? :)

  14. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ni panike :)
    Ne, ni boljši od Magnolije, res pa je, da se ju ne da primerjati, saj sta popolnoma drugačna filma.

  15. Simon pravi:

    Tote tvoje Magnolije :) Te pa naj bo tak :D

  16. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Daj ti raj meni povej kak se ti je zdel Inception.

  17. smoger pravi:

    Jaz ga grem gledat ta vikend v Kolosej…najverjetneje jutri.

  18. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Javi kak se ti je zdel.
    Upam, da ti bo napet vsaj toliko kot kaka basket tekma :)

  19. Simon pravi:

    Iztok: Nisem se ga gledal. Ne vem ce ga bom sel v kino gledat al pa pocakal na DVDrip DRSI :P

  20. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Stari, take filme se gleda v kinu, samo kino da nepozabno doživetje.
    Imam občutek, da si celo Avatar gledal doma :)

  21. kastiljo kastiljo pravi:

    Meni vsekakor eden boljših filmov, kar sem jih gledal (top 3 definitivno). Napetost od začetka do konca, hudi efekti, zgodba, super odigrano, ne vem, kaj naj še rečem. Mene akcijski prizori niso prav nič zmotili, mogoče tudi zato, ker obožujem akcije :D Samo se mi res ne zdi, da bi se to kakorkoli “kregalo” s potekom zgodbe.

  22. kastiljo kastiljo pravi:

    Aja pa pozabil sem napisati, da mislim film Inception, čeprav je pomojem jasno :)

  23. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Itak, da sem vedel, da misliš Inception :)
    Vse štima, res je, čisto vse, od začetka do konca, pravi labodji spev brez napake.

  24. Tina M Tina M pravi:

    Spoiler!
    Tudi mene The Ghost Writer ni navdušil. Vloga prime ministra brez karizme, Kim Cattrall s slabim angleškim naglasom in stvari totalno privlečene za lase. Pri končnem razkritju si misliš so what in upaš, da to ni bistvo celotnega razpleta. Sicer pa žena ni bila neka navadna vaščanka, ampak premetena, inteligentna in politično osveščena oseba, tako da niti ne moreš biti nevemkako začuden nad odkritjem, kaj je bila in kam je spadala. Konec koncev pa ga niti ni to spravilo stran, ampak nek državljan z zamerami zaradi vojne (torej neke teorije zarote odpadejo). Kje je tukaj relavantnost ženine CIE, mi sploh ni jasno. Sploh glede na to, da ni imela nobenega vpliva na njegove politične poteze (se pravi vpliv ZDA na Vel. Britanijo ni bistvo) in je ravno zaradi tega zganjala nek suffer po hiši. Še manj pa mi je za relavantnost zgodbe jasno to, da se žena spravi k pisatelju v posteljo. Ta, nek zasebni vidik dogajanja. Zakaj, kaj je namen, zakaj tako robotsko in kaj ima kdo od tega, še zdaj nimam pojma.
    Ne morem pa kritizirati settinga, ta mi je bil skozi cel film všeč.

  25. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Se strinjam, le zakaj bi bila ženina dvojna igra v CII tak šok. Kje pa naj bo, če ne v CII ali FBIju, hudiča, saj je vendar žena britanskega premierja. Mar ni CIA, FBI, britanska vlada, ameriška vlada eno in isto? Zame je, saj so vsi povezani, hudiča. Če bi bila agentka KGBja ali članice IRE bi bila pizdarija, pa kaj če je bila CIA, nič posebej presenetljivega, vsaj zame. In ali je sploh škodila možu? Le zakaj bi mu, saj je bil tudi on velik zaveznik Busha. Kje je tu finta, res nimam pojma. Pa četudi ga ne bi ubili in bi to zvedel, pa kaj. Pač CIA v bajti, kot da tudi on ni z njimi sodeloval pri svojih tajnih operacijah.

  26. Simon pravi:

    Ne Iztok. Avatarja nisem gledal doma, ampak v kinu 3d :P In tudi ravno zdaj sem iz kina kjer sem gledal Inception. Ni kaj film je dober. Zanima me kako si ti razlagaš konec? Vrtavka?

  27. Paucstadt pravi:

    Pogledal Inception… Madrfakr! Čista 5

  28. Vanja1 pravi:

    Tudi sama sem si ga v kinu ogledala predvčerajšnjim, čeprav sem zamudila (na pamet rečem, 5 min filma), sem velik zamudila s tem?! v kino dvorano sem prišla, ko so se glavni junaki pogovarjali za mizo in Dicaprio reče, onemu Kitajčeku, če sprejme predlog.. al nekaj takega, pol pa sem se cel film žrla, če sem velik zamudla, heh!!

    No v glavnem , film je bil super, marsikomu bi se morda zdelo ,da se vse vleče, ampak vsekakor vreden ogleda, in , kot si sam zapisal, taki filmi se gledajo v kinu? Mimogrede , koliko teh novejših filmov kaj jih recenziraš, si jih pogledaš v kinu, tak v odstotkih izraženo?! ;)

  29. smoger pravi:

    ‘…izgleda kot najbolj izvirna zgodba vseh časov.’ Seveda le izgleda. Vzemi si v roke knjigo UBIK. Film je prazvzaprav neizviren.

    ‘Inception je tako dovršen, prebrisan, kompleksen in dodelan, da gledalec komaj verjame.’ Zame ne. Zame precej predvidljiv. Konec popolonoma predvidljiv.

    ‘Drži, Memento, ki ga je prav tako posnel Christopher Nolan, je bil generalka za tale film.’ Zame ne. Memento je boljši. In zgleda, da je Memento za zdaj Nolanov maksimum.

    A ni fora, da oni kradejo (v osnovi) podatke in ne ideje??? A sva gledal isti film?

    ‘Če ne ravno najboljši film vseh časov, pa vsekakor eden najbolj izvirnih.’ Pa saj je Nolan vse vzel iz knjige Ubik.

    ‘…zato bi na koncu zapisal le še to, da je Inception resnično velik film. Resnično prava mojstrovina in nepozabno filmsko doživetje, ki mu zlepa ne bomo našli konkurence.’

    :lol:

    Film je bil predvidljiv…vnparej sem vedel, kako bo zbudil ekipo, ko je zmanjkalo težnosti (hotel in dvigalo).
    Moja ocena: +3

    @Simon: Glede vrtavke:
    Vrtavka ne pade, ker so pač sanje. Tisto vibriranje (rahlo tresenje oz.nihanje) nastane, ker sama miza (oz.njena površina) ni enakomerno gladka.
    Torej bo film imel še dve nadaljevanji. Na koncu filma najbrž Japonec ustreli samega sebe.
    V drugem delu se bo glavni junak vrnil v resničen svet. V tretjem delu pa bo dokončno obračunal z organizacijo, ki ima sedež v Afriki (in za katero je (bil) zaposlen).

    In še enkrat…PREBERITE SI KNJIGO UBIK AVTORJA PHILIP K. DICKA. Matrica in tale film sta reciklaži te kjnige.

  30. smoger pravi:

    V bistvu niti ne izvemo kaj je tista ‘travma’ iz otroštva, ki je ženo morila in ki povzroči domino efekt: sajenje ideje ženi, ženi ne loči več resničnosti od fikcije, žena umre, on zbeži v tujino,…, do vrtavke na hrapavi mizi.

  31. Geco pravi:

    http://www.collegehumor.com/video:1939332

    Haha

  32. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Paucstadt, še je upanje zate, končno hvališ zares odličen film, madtfakr.

    Smoger, zakaj za vraga na vseh blogiš težiš s to knjigo? Pa kaj, saj so mnogi film le reciklaže teh in onih knjih, teh in onih filmov. Nič novega. In če je reciklaža, je važno to, če je dobra ali slaba, zato res ne vidim nobenega problema.
    Mene Memento ni povsem prepričal, pač namerno in že skoraj zoprno, da ne rečem nepotrebno, je tako zelo zapleten.
    Podatek, ideja, sanje, misli? Isto sranje.
    Zakaj sta morala zaradi žene v sanje, pa bi tudi jaz rad izvedel.

    Vanja1, mislim, da nisi kaj pomembnega zamudila. V kinu gledam vsaj 60, če ne 70 posto filmov.

  33. smoger pravi:

    S knjigo težim, ker bi rad le pokazal kako Hollywoodu peša izvirnost že nekaj let in delam reklamo zelo zapostavljenem žanru (in včasih tudi pisatelju) :)

  34. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Mene veliko bolj skrbijo bedni rimejki starih filmov. Tale “tvoja reciklaža” je vsaj briljantna v vseh pogledih.

  35. smoger pravi:

    No pol si oglej ali preberi še en Dickov masterpiece:
    A scanner darkly

  36. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    To me še pa vedno v filmski verziji čaka, že sto let ga mam na kompu.

  37. Simon pravi:

    Hmm… mogoče bom malo mimo butno. :) a ni scenarij ena vrste knjige? :P

  38. spookymulder spookymulder pravi:

    @Smoger & Simon:

    Glede vrtavke v bistvu ne vemo, ali pade, ali pa se vrti v neskončnost. Razlaga za njeno poskakovanje tik pred končnim rezom je seveda lahko neravnost mize, kar bi posledično pomenilo, da gre za sanje, a po drugi strani je možno tudi to, da je tik pred tem, da bi se nehala vrteti. Konec je tako dejansko odprt individualni razlagi gledalca, verjetno predvsem zato, da so lahko zadovoljni tako pesimisti (vrtavka nikoli ne pade in torej ni končne rešitve), kot tudi optimisti (vrtavka po zadnjem rezu vendarle pade in odreši glavni lik).

    V bistvu pa je bolj zanimivo vprašanje, zakaj glavni lik ni počakal in se prepričal, kaj se bo zgodilo z vrtavko, kar verjetno pomeni, da mu ni več važno, če je pristal v resničnosti ali v snu, temveč mu je pomembno zgolj to, da je končno prišel domov in našel svojo srečo. Kar je še posebej zanimivo glede na to, da je ves čas verjel, da je lahko iskreno srečen le v resničnem svetu (to je nenazadnje povzročilo tudi smrt njegove žene), a na koncu očitno doživi katarzo v smislu, da sreča presega naše dojemanje meje med resničnim in sanjami. Oziroma je znova na mestu osebno prepričanje vsakega gledalca, za kakšno življenje bi se raje odločili: je boljša večna neresnična sreča, ali boleče resnično življenje?

  39. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Simon, itak da je, obstaja pa tudi tako imenovana snemalna knjiga. Če grem še bolj natančno, bi lahko rekel, da je scenarij kot drama, saj veš, kot delo, kjer zgodba poteka v dialogih, kot pri kakem Shakespearju. A Smogerjev point je drugje, in sicer, da meni, da je zgodba Inceptiona pač ukradena iz določene knjige in da je zaradi tega zelo neizvirna. Knjige resda nisem bral, a če je res totalna kopija, bi se spodobilo, da bi režiser to napisal v film, recimo, story inspired by. Me pa zanima, če ga bodo nominirali za izvirni scenarij, keer to pa bi znalo biti sporno, če je res kopija in le osnovna ideja.

    Spooky, vrtavko sem videl le kot simbol, pač še en poudarek, da gre za film, ki skače med sanjami in resničnostjo. Čisto nič drugega, pač režiserjeva finta za konec, brez globine in filozofije.

  40. smoger pravi:

    @Spooky Mulder:Vrtavka je kao neka finta režiseeja za gledalce. V bistvu je komercialna poteza…če bo veliko zanimanje za 1. del bodo posneli še drugega (in tretjega). Tako si jaz razlagam tole.
    Mene bolj zanima kaj je ostareli Japonec na koncu filma naredil, ko je vzel DiCaprijevo pištolo.

    Kaj bo v nadaljnih dveh delih?
    2. del: Vrnitev DiCapria iz sanj v resnični svet.
    3. del: Obračun s korporacijo.

  41. spookymulder spookymulder pravi:

    Iztok, očitno si prehitro zapustil dvorano in nisi videl, kaj se je še naprej dogajalo z vrtavko – poglej, kaj si zamudil:

    http://www.collegehumor.com/video:1939234

    ;-)

  42. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Spooky, sem ti rekel, da ni šlo za nobeno globino :)

  43. spookymulder spookymulder pravi:

    … kakor za koga … ;-)

    Za moje pojme je ravno v tem zadnjem prizoru bistvo celotnega filma, med tem ko je bilo dogajanje pred tem zgolj neke vrsteuvod uvod in predstavitev glavne dileme, ki jo na koncu postavi ta vrtavka in njeno vrtenje.

  44. Tomozuki pravi:

    Sej ne vem, če med množico fanov sploh lahko kaj dodam, ampak meni pa ni bil všeč. Nič ne bom rekel o kvaliteti, le o moji percepciji. Razumel sem sicer vse (res je, da so mi možgani prebijali zvočni zid), ampak na koncu sem vstal in odšel iz dvorane… nič onega sedenja in 3 minutnega razmišljanja (pa ne maram plehkih filmov). Mogoče zato, ker me tudi Memento ni pritegnil, ne Matrica, ne Minority Report (sicer sta od drugih avtorjev, ampak se mi zdita deloma podobna)… razen Shutter Islanda v tej branži “inteligentnih” filmov. Skratka, sanje so mi v trailerju delovale precej boljše, bolj nenavadne s pomanjkljivostmi, na trenutke grozljive, nerazložljive itd. Ta večnivojskost je iz smisla gravitacije in časovne komponente sicer dobrodošla, sicer se mi je pa zdela za lase privlečena. Tudi predhodno snovanje sanj s pomočjo arhitekta se mi ni zdela posrečena, ker sanje naj bi bile pot v neznano, tu so pa približno vse vedeli kar v naprej. Filma vsekakor ne odsvetujem. Pojdite ga pogledat in povejte svoje mnenje. Jaz ga bom verjetno v roku pol leta pozabil in si v korteks shranil le naslov.

  45. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Memento tudi mene ni prepričal, Matrica mi je dobra le v drugem poglavju, Minority Report pa zajebe, ker se ne konča takrat kot bi se moral.
    Inception je druga zgodba, prepričal me je kot celota, v samo logiko sanj in tega kar pišeš se nisem poglabljal, nima smisla, saj je znanstvena fantastika in itak ni logike, nisem gledal na tak način, gledal sem kot vizijo, kot vrhunsko zrežiran in izpeljan ter domiseln izdelek.

  46. Tomozuki pravi:

    Sej ravno to sem želel povedat, da logike ne bi smelo biti. Nobenih arhitektov, ki vnaprej pripravljajo sanje, nič predvidenega. Ker dejansko ti vdreš v sanje nekoga drugega, torej v njegov svet. Tisti vlak sredi ceste se mi je zdel posrečen, mesto, ki se je zvijalo kot preproga in mogoče tudi “obrambni mehanizem” iz osebnih stražarjev, ki ga je imel napadeni. Res nekaj nenavadnega, da si rečeš (oziroma, so si rekli) WTF? Isto kot je rekel Dom. Svet se ti gradi sproti, takrat (v sanjah) se ti zdi nenavaden, ko se zbudiš pa začneš razmišljat o njem pa ti ni nič jasno. Kako se je potem njegova žena v njih lahko tako dobro vživela, da ni več ločila sanj in resničnosti? Nasploh mi je bila ona kar malo odveč, čeprav je zgodbo “smiselno” zaključila. Sicer se bo slišalo smešno, ampak sanjski svet iz Alice v Čudežni deželi (risanki), mi je bil bolj sanjski, bolj nedodelan, nenavaden, zanimiv in nepredvidljiv. Skratka, to nelogičnost sem v filmu pogrešal, ker se mi sploh ni zdel ko sanje, ampak kot nek virtualni svet, ki je na moč podoben našemu z vsemi poznanimi zakonitostmi. Ne bom rekel, da je film zato slab, le meni ni potegnil.

  47. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Hm, ampak prav to je finta, da to niso več sanje v smislu pravljice, marveč nov svet, fikcija pač, kjer pa štrene meša DiCapriova ekipa. Ni čudno, da je vse nadzorovano in logično po eni strani, saj so ujeli tvoje sanje, jih nadzorujejo in dejansko odločajo kaj boš sanjal. Zato sanjski svet Alice odpade. Še namerno te uspavajo če je treba, vse je v njihovih rokah, pa sanje ti priredijo po svoje, nimaš svojih sanj, dejansko sanjaš tisto, kar ti ukažejo. Tako sem jaz razmišljal.

    Žena? Očitno zato, ker ni teh njenih sanj nihče uničeval, jih je pač postavil in potem ohranjal statično popolnost.

    Sicer pa, v tako tehnično dovrešen svetu tudi stare dobre sanje niso več mogoče, vse je le del matrice, del igre “arhitekta”, ki odloča kako boš živel, kje boš živel, kaj in kdaj boš sanjal, če boš sploh sanjal, če boš sploh imel realnost in tako dalje.

  48. Alen Alen pravi:

    Inception je fajn film, ampak mi ni take sorte film, ki bi ga hotel večkrat pogledat… ne vem točno, zakaj… Me je pa spomnil na en film, ki ga skoraj noben ne pozna, ampak je bil po sami zgodbi še najbolj podoben, in sicer ExistenZ. Mogoče poznaš?
    Drugače je pa sporočilo, ki ga v sebi nosi Inception, meni zelo ljubo: smo res budni ali so vse le sanje?

  49. Alen Alen pravi:

    Aja, pa romantiko v filmu bi jaz hotel še malo razširjeno videti… :)

  50. Tomozuki pravi:

    Sej kapiram, kaj mi želiš povedat in tudi jaz sem podobno razmišljal. Samo ideja o prirejanju sanj se mi ne dopade oziroma mi je preveč poenostavljena, predvidljiva, daleč od sanj… kvečjemu nek vzporedni običajni svet. Škoda, ker se mi zdi, da bi lahko imele te sanje mnogo večji potencial kot da stopim iz svojega bloka in grem v trgovino, nakar mi ob sendviču s pariško ni jasno, če sanjam ali je to itak svet, ki ga živim. Prave sanje so zmeda kot je tudi Dom rekel. Mati ti kuha rdeči brokoli, ki ga sploh ne maraš, pogledaš čez balkon in te napadejo 4 vrane in en zmaj, potem sedeš v avto in naenkrat te sredi ceste zbije vlak, iz razbitin ti pomaga Pozejdon, ki se dvigne iz bližnjega potoka itd. Karikiram, ampak verjetno veš, kaj mislim. Nekateri segmenti filma so bili sanjski in nepredvidljivi, ostalo pa kot da bi se dogajalo v vsakdanu.

  51. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Alen, po moje ga zares razumeš šele po večkratnem gledanju.
    ExistenZ od Cronenberga? Dobro, da si omenil, mi je ušel iz spomina. Ni me ravno prepričal do konca, je pa vsekakor zelo zanimiv izdelek, dejansko res podoben Inceptionu. Res pa je, da gre tam za računalniško igro, ki si jo izmisli Jennifer Jason Leigh, igro ki je živa na nek način, saj iz hrbtenjače črpa energijo, če me spomin ne vara. Pač virtualna realnost in izmišljen svet, kjer junaki nimajo pojma kaj je fikcija kaj pa realnost. Za razliko od filma Inception, kjer vedo da so sanje, vsaj ekipa DiCapria, ki gre v sanje in zjebe realnost, če poenostavim. Podobna, a vendar različna filma. Bi dal v isti koš z ExistenZ še Strange Days in Lawnmower Man.

    Tomozuki, kako pa veš kakšna bi morala biti? Saj je ne morejo dokazati, saj tega še ni mogoče izvesti in preizkusiti v resnici.
    Razumem, toda ne štekam zakaj si od sanj teha filma pričakoval take svetove kot recimo v filmu What Dreams May Come. Sicer pa, mar ni bistvo sanj, kjer boš nekomu zjebal realnost, da niso pretirano fantazijske? Le kako bi recimo Cilianu Murphyju spremenili lajf, če bi ga dali v svet zmajev? To ne bi šlo, ne ga srat.
    Meni bistvo filma ni bilo v scenografiji sanj, niti približno.

  52. Tomozuki pravi:

    Sej ne vem, ampak, če že imaš možnost narediti nek novi pristop (kot avtor zgodbe), ga pač probaš upeljat, ne pa da se greš nekaj, kar je vbistvu nek vsakdan – meni osebno, nezanimivo. Še posebno, če glavni protagonist idejo zagovarja iz sanj, ki so “čudne”. Misel na zmaje in fantazijska bitja sem zgolj karikiral. Moram sicer še pogledat What Dreams May Come, da bom ti lahko povedal, kaj sem mislil. Posrečen se mi je zdel recimo vlak sredi ceste in mesto, ki se je zvijalo kot tepih. To je pa bolj ali manj to.
    Realnost bi mu morali zjebati v njegovih sanjah, ne tistih, ki so že skoraj v naprej določene. To bi bilo malo bolj napeto. Tako pa nekega pretiranega zadovoljstva ob filmu nisem občutil. Ideja o kraji idej v sanjah se mi sicer zdi posrečena, izvedba mi je bila pa rahlo dolgočasna. Sej očitno sem edini tukaj, ampak hvalabogu, da nam vsem niso všeč enake stvari.

  53. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Kot si rekel, okusi so različni, nimaš kaj.
    Čisto za firbec, kateri filmi pa so tebe res prepričali?

  54. Tomozuki pravi:

    Verjetno boš želel slišat, da drugačni kot tebe :D Da malo pobrskam po spominu. Se itak ne spomnim vseh, ampak recimo nekateri, ki mi padejo na pamet v zadnjih nekaj letih: The Day The Earth Stood Still, Derailed, Gran Torino, Changeling, Body Of Lies, Blood Diamond, Departed, Tears Of The Sun, Bourne (trilogija), Green Zone, Nights In The Rodanthe, Hachi, Last Of The Samurai, Gladiator, Avatar, Crash, Traitor, Thin Red Line, Passangers, The Blind Side, Terminal, The Road, Public Enemies, Moon, The Others, The Forgotten, Seven Pounds, I Am Legend, Premonition, Disturbia, Sum Of All Fears, Butterfly Effect, D-Tox, Copland, Jurassic Park itd. Od starejših filmov pa bolj sci-fi in grozljivke: The Thing, Assault On Precinct 13 (Carpenterjev), Enemy Mine, Blade Runner, Aliens, Alien, Predator, Terminator (do 2. dela) in podobni. Tvoj odgovor pa že slišim: “Strinjam se, ampak samo s starejšimi filmi.” :D

  55. Geco pravi:

    Haha, Disturbia, tukaj zgubiš vso kredibilnost. ;)

  56. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Tomozuki, no, pa dajva:
    The Day The Earth Stood Still (ni slab, a original je boljši)
    Derailed (ni me prepričal)
    Gran Torino (vrhunska mojstrovina in moj top 10 film novega tisočletja)
    Changeling (prva polovica ja, druga ne)
    Body Of Lies, Blood Diamond (oba dobra)
    The Departed (mojstrovina)
    Tears Of The Sun (tudi meni zakon)
    Bourne trilogija (ne prepriča me)
    Green Zone (povprečen)
    Nights In Rodanthe (uffff, sranje od filma, zakaj ti je kul?)
    Hachi (odličen, nepozaben)
    The Last Samurai (eden mojih najboljših filmov vseh časov, kapo dol za izbor)
    Gladiator (nisem tako navdušen kot ostali)
    Avatar (dober)
    Crash (zelo dober)
    Traitor (ne vem če sem gledal)
    The Thin Red Line (zelo dober, a Vojak Ryan mi je boljši)
    Passengers (ne spomnim se ga)
    The Blind Side (meni je zaendrek)
    The Terminal (tudi meni zelo dober)
    The Road (vrhunski)
    Public Enemies (ni me prepričal)
    Moon (zelo dober)
    The Others (zelo dober)
    The Forgotten (meni je zanič)
    Seven Pounds (zelo dober)
    I Am Legend (ni me prepričal)
    Premonition (meni je slab)
    Disturbia (tudi ta mi je slab)
    Sum Of All Fears (ni me prepričal, mi je boljši Harrison Ford)
    Butterfly Effect (zelo dober)
    D-Tox (soliden)
    Copland (zelo dober)
    Jurassic Park (zelo dober)
    The Thing (dober)
    Assault On Precinct 13 (dober)
    Enemy Mine (odličen, kapo dol za izbor)
    Blade Runner (zelo dober)
    Aliens (mojstrovina)
    Alien (zelo dober)
    Predator (odličen)
    Terminator 1 & 2 (enka odlična, dvojka še biljša)

  57. Tomozuki pravi:

    No, razlike zmeraj bodo, načeloma sem dobil občutek, da se kar strinjava ;)

  58. Geco pravi:

    @Tomozuki: Namesto Thin red lina in Savinga private Ryana, ti raje priporočam Namske klasike: Apocalypse now, Platoon, The Deer Hunter ter Full Metal Jacket

  59. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Tomozuki, dejansko res. Najbolj me skrbi le Nights in Rodanthe :)

    Geco, Full Metal Jacket lahko spusti, ostalo pa obvezen ogled.

  60. Geco pravi:

    Ne vem zakaj bi spustil Full Metal Jacket, film je mojstrovina, še ena v vrsti Kubricka

  61. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Prva polovica ja, druga pa žal ne. Moje mnenje pač.

  62. Maco pravi:

    Tudi meni je bil film Izvor (Inception) odličen, filma The Ghost Rider pa še nisem videl. Film Izvor krasi zanimiva ideja, odlična režija, čudovita glasba in izbrisana meja med sanjami in resničnostjo tako za gledalca kot igralce. Me pa preseneča, da so tak film začeli predvajati sredi poletja. Običajno take filme spustijo v predvajanje pozno jeseni, nekje pred božično-novoletnimi prazniki.

  63. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ni nujno, julij je dober mesec za hite, vsaj tako se ki zdi, takrat so Američani nori na filme, za razliko od Slovenije, ki je takrat najbolj zaspana.
    http://boxofficemojo.com/alltime/weekends/month/?mo=07&p=.htm

  64. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Blog Archive » Recenzije: The Machinist, Shelter pravi:

    [...] Jennifer Jason Leigh, v naročju katere Reznik najde oporo v svojem zblojenem vsakdanu. To ni Inception, saj Reznik ne sanja, to je realnost, ki jo zdelajo prividi. Ki jo zdelata kronična insomnia in [...]

  65. alenka pravi:

    pri Inception mi je ful zanimiva zgodba, predvsem nekaj kar do sedaj še nikoli nisem videla, potegne te notr in drži, ampak res morš ostat zbran ves čas. ful dobro dodelani detajli, efekti, igra sploh pohvalna iz vseh strani, zanimiv, prima film. v vseh pogledni prva liga.

  66. Oskarji 2011: nominacije « IZTOK GARTNER pravi:

    [...] Swan, The Fighter, Inception, The Kids Are All Right, The King’s Speech, 127 Hours, The Social Network, Toy Story 3, True [...]

  67. Oskarji 2011 « IZTOK GARTNER pravi:

    [...] true-grit/ the-fighter/ inception/ animal-kingdom/ the-kids-are-all-right/ rabbit-hole/ the-kings-speech/ 127-hours/ [...]

  68. Andrej pravi:

    A si kdaj gledal Insomnio od Nolana? Meni se zdi, da je nikoli nisi omenjal, je pa nedvomno ena najboljših kriminalk nasploh. Tako popolno zrežirano in nedvomno najboljši film Christopherja Nolana poleg Viteza teme? Se ujameva, kolikor toliko? Glede Nolana imava namreč vedno popolnoma različna mnenja.

  69. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Moram priznati, da mi je bil film zanič, tudi zaradi porazne igre Robina Williamsa in celega kupa nesmislov. Tako se vsaj spomnim.

  70. Andrej pravi:

    Meni pa je bil Williams zakon, še večji pa Al Pacino. Oba sta tako pasala kupaj, tudi v sami vlogi. Perfektno z moje strani in zelo inovativno,

  71. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Morda bi ga moral pogledati še enkrat, ampak leta 2002 sem se zelo dolgočasil. Že na začetku mi je deloval sila neumno, nerealno in neprepričljivo, kot znanstvena fantastika. Pa ta skrivna igra Pacina in Williamsa, ta neka igra poštenja, nek skrivni dogovor, joj no, tega ne bi kupil niti niti froc. Scenaristični zapleti so mi bili na stopnji filmov Osem milimetrov in Umor po številkah, ki sta bila tiste čase tudi zelo zanič.

  72. IZTOK faking GARTNER » Recenzija: Looper pravi:

    [...] filma malce preteran in prenapumpan. Kot da bi hotel na vsak način v double bill z dosti boljšim Inceptionom, od katerega si seveda sposoja kar precej fint. In ko smo že pri sposojanju, tudi nekaj Dvanajstih [...]

  73. Peter pravi:

    Christopher Nolan je svetoven. Memento, Insomnia, Inception, Prestige, Batman (vsi!) so vrhunski filmi. Ne spomnim se, da bi samo od enega režiserja hvalil vse filme. Mogoče malo “peša” zadnji Batman a upam, da bom izpuščene prizore kmalu videl…

    P.S.
    Iztok, Avatar svetoven? Res?

  74. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Memento precenjen, Insomnia sranje, Prestige dolgčas :)
    In od kje podatek, da mi je Avatar svetoven film?

  75. dr. Onyx pravi:

    Če pogledam Imdb ocene meni Christopher Nolan deluje kot nekakšen Damjan Murko ali Fredi Miler med filmskimi režiserji. Torej nekdo, ki ga je duhovita množica ljudi povzdignila med zvezde, pa čeprav tja ne sodi. Ampak Nolan je dejansko zelo dober režiser, ne pa tako dober, kot kažejo nekatere ocene in Inception je zame s (trenutno) oceno 8.8 absolutno precenjen.

    Ko sem ga gledal prvič, name ni naredil praktično nikakršnega vtisa. Potem sem ga pogledal pred kratkim še enkrat in občutek je bil povsem enak, pri čemer sem nedolgo nazaj gledal tudi Cronenbergov eXistenZ in kar se mene tiče ni nobenega dvoma, od kje Nolanu osnovna ideja za film. Ne Matrix, Inception črpa navdih iz eXistenZ, torej sploh ne gre za neko originalno zamisel.

    Največji problem, ki ga imam jaz s tem filmom pa je, da nekako nima “duše”. Meni deluje, kot bi scenarij napisal nek programer računalniških igric. Številni akcijski prizori k sami zgodbi ne prispevajo čisto nič, namesto streljanja bi se lahko tudi sabljali, obmetavali s paradižniki ali preganjali po nebu z lovskimi letali. Vsa ta akcija skuša prikazat zgolj in samo obrambo uma (podzavesti) proti vsiljivcem in v “sanjah” je pač dovoljeno vse.

    Ko sem videl prizor iz tretjega nivoja s snežno trdnjavo, ki izpade kot bi ga vzeli iz filmov o Jamesu Bondu ali kakšen nivo iz računalniške igre Call of Duty mi je prišlo na misel, da so producenti nekje med snemanjem prišli do Nolana in mu dejali, da ima še nekaj milijonov denarja več na razpolago ter da si lahko izmisli še en nivo več.

    In ko sem prvič videl Inception me je dejansko še najbolj navdušil zaključek z vrtavko, ki se vrti in vrti in vrti in …?

    Samo potem sem pa kot rečeno videl eXistenZ, ki se konča s stavkom:

    “tell me the truth… are we still in the game?”

    Je Inception res filmska mojstrovina?

    Morda pa gre tudi pri tem za “Inception”, vsiljeno idejo, ki jo gledalcu v podzavest zapečejo kritiki in nenazadnje 8.8 na Imdb?

  76. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ah, tako strogo pa ne moreš pri tako kul filmu, ne glede na to, da si bolj arthouse gledalec. Ipak gre za žanrsko poslastico in za zelo prebrisan scenarij ter vizualno bravuro, če ne drugega.
    O eXistenZ pa sem nekaj pisal tule:
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2010/11/18/recenzije-2/

  77. dr. Onyx pravi:

    K prejšnjemu mnenju sem pozabil dodati še nekaj. Namreč problem filmov z “originalno idejo” je v tem, da prvi pobere vse oziroma je originalna ideja lahko samo prvič res originalna.

    Tak primer je recimo film Šesti čut. Film po moje idejo izpelje odlično in ko sem ta film takrat gledal v kinu, me je dejansko zmrazilo oziroma bi si najraje še sebi potipal pulz na roki. Ampak tega se žal ne da več ponoviti in ko so nekaj let za njim prišli sicer kvalitetni The Others (naš prevod je če se ne motim Vsiljivci), je večina zamahnila z roko, da so to že videli v Šestem čutu.

    Isto velja za Inception in eXsistenZ, le da je bil eXistenz prvi.

  78. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Imaš poanto, toda to ne pomeni, da oba filma vseeno ne moreta biti kul. Meni je The Others skoraj enako dober kot Šesti čut, končni twist pa je dejansko odličen in drugačen od tistega v Šestem čutu, čeprav je seveda ista špura.

    Isto velja za Inception, odličen film, veliko večji in kompleksnejši od eXistenZ, pa veliko, veliko več kot le kopija ideje.

  79. Peter pravi:

    Zame je Nolan car. Iztok, tvoj okus je čuden. Memento precenjen in Prestige dolgčas? Tega ne mislim komentirat. No, vsaj pri Inception se strinjava.
    Vsem je znano, da moj in tvoj okus ne gresta skupaj. Meni tvoje recenzije večkrat presenečajo.
    Avatarju si dal oceno 8, torej….

    dr. Onyx, ti pišeš še večje bedarije.
    1. “Če pogledam Imdb ocene meni Christopher Nolan deluje kot nekakšen Damjan Murko ali Fredi Miler med filmskimi režiserji.”
    2. “Inception črpa navdih iz eXistenZ”
    3. “Največji problem, ki ga imam jaz s tem filmom pa je, da nekako nima “duše””
    4. “Morda pa gre tudi pri tem za “Inception”, vsiljeno idejo, ki jo gledalcu v podzavest zapečejo kritiki in nenazadnje 8.8 na Imdb?”

    Naprej sploh ne mislim naštevati neumnosti, ki si jih napisal. Se strinjam, da ideja s sanjami ni nič novega v filmih, že videno, ampak vseeno se mi zdi, da tako hudo spet ni. Navsezadnje to “kopiranje” vidiš pri čisto vsakem filmu. Če bi šel zdaj gledati v kino en film, bi videl, da ne bi videl nobeno izvirnost, nič novega. Če me seveda razumeš… To”kopiranje”, kot ga označuješ, vidiš v vseh filmih.

  80. dr. Onyx pravi:

    @peter: Ko takole v obliki točk berem še enkrat moje glavne poudarke, se z njimi lahko samo strinjam.

    Na internetu se je nekdo inteligentno vprašal, če si je Cobb res tako zelo želel priti v stik s svojima dvema otrokoma in je imel prepovedan vstop v ZDA, zakaj za vraga ju njegov oče ni posadil na letalo in enostavno odpeljal k njemu?

    Kot sem napisal, meni deluje, kot bi scenarij za Inception pisal kakšne računalniški programer ali matematik, ki v prostem času sestavlja IQ teste.

  81. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Nop, napisal ga je Christopher Nolan, ki je tokrat presegel samega sebe. Prav čudim se, da se mu ni zmešalo. Če namreč napišeš tako zapleteno zgodbo, ne moreš biti nikoli več normalen. Pusti programerje in matematike, Nolan je tu tako imenovani mad scientist.

  82. IZTOK faking GARTNER » Recenzija: The Prestige pravi:

    [...] v igralskih kreacijah glavnih protagonistov, v režiji Christopherja Nolana, ki me vse do filma Inception nikoli ni povsem navdušil, in glede zaključnega twista, ki se mi je zdel bedast, preteran, [...]

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !