Kako lahko slovenski glasbenik sploh še promovira novo pesem?

27.06.2010 ob 16:00

Zadnje čase se s svojimi glasbenimi gosti pogovarjam tudi o tem kako promovirajo svoje nove pesmi. V bistvu jih ne, pa ne zato, ker ne bi hoteli, marveč zato, ker je to v pravem pomenu besede postalo praktično nemogoče, vsaj v Sloveniji, kjer zadnje čase dejansko ni več možnosti za normalno glasbeno delovanje.

Gostovanje na radiu ti prinese eno vrtenje, gostovanje na tvju pa še eno. To ni nič, to je kaplja v morje, ki ti ne prinese hita. Če te ne vrtijo vsak dan po večkrat na dan, nisi naredil ničesar. Da bi te vrteli, pa potrebuješ čudež. In seveda, tv oddaj, kjer lahko predstaviš  video itak ni, radijski uredniki pa se požvižgajo na slovenske novitete in pač rolajo stare angleške hite, ker je to zadnje čase pač nek glup trend na naših valovih.

Glasbeniki so v pizdi, prav občudujem jih, da sem jih sploh še ljubi, še posebej glede na stroške, ko se morajo za eno vrtenje komada peljati tudi na drugi konec Slovenije. Računica se itak ne splača, trud pa še manj.

Kaj ostane? Internet, recimo youtube, kjer pač upaš, da te bo kliknilo dosti ljudi, pa recimo 24ur.com, ki zi prav tako prinese dosti pozornosti. Toda to ni dovolj za pravo promocijo, to je drek, ki se ne bi smel zgoditi in drek, ki se dogaja samo v Sloveniji. V državi, kjer slovensko glasbo vrtijo le po pomoti, pa še takrat spiker ne pove naslova in izvajalca.

V tujini je drugače, tam potencialne hite po tvju rolajo tudi do desetkrat dnevno, vse ostale pa vsaj enkrat na dan. Tako se dela, tako je treba delati. Pri nas tega ni, pri nas ni oddaj in interesa. Lokalne televizije se še nekako trudijo, nacionalka in POP pa ne premoreta niti ene oddaje za promoviranje slovenskih glasbenikov. 

Do Maria pridejo le redki, MMS in EMA nekako nimata več prave moči za delanje hitov, pa še tajming je treba ujeti, POP TV pa itak dela le reality showe in instantne zvezde, kjer glasba ni pomembna. In potem so tukaj še umazane igre, kjer vrtijo samo tiste, ki znajo lesti v rit. In seveda podkupnine, kjer pač kupiš tako imenovani power play.

Kako torej sploh izvedeti, da je kak naš glasbenik izdal novo pesem, morda celo nov album? Očitno le po naključju.

 

22 komentarjev na “Kako lahko slovenski glasbenik sploh še promovira novo pesem?”

  1. smoger pravi:

    ‘Do Maria pridejo le redki…’ :lol:

    Iztok…izkoristi tržno nišo. :)

  2. Vanja1 pravi:

    To sem jaz že večrat zapisala, še posebej novemu izvajalcu , ki ima potencial, kako se naj uveljavi, če še toti kaj so dokaj znani , ne morejo dostojno spromovirat komada, lahko za kateri Slo. komad rečemo ,da je iztopal?! V glavnem težko je, zato je meni glih bilo smešno, ko so govorili, češ ,da bo Lino slava pokopala, kje se pa bo lahko kazala, saj pa ni nekih TV oddaj, kot si sam zapisal..
    Je kaki Mario, kateri pa si sam izbira nastopajoče, da si z enim ne znanim , ne pokvari imidža oddaje, pa še to ima vedno iste v oddaji, Blagne, Lendero.., Brendiju je nacionalka v Fris povedala ,da nima šans, da nastopi na RTvju, pa si nič ne more…

  3. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Res je, tudi znani imajo zadnje čase hude težave. Za nov spot Jana Plestenjaka sem recimo izvedel le preko youtubea, saj ga niso vrteli nikjer drugje. Pa še to zgolj zato, ker ga je nekdo pripel na moj blog.
    Res je tudi, da že dolgo časa ni bilo zares velikega hita, če se ne motim.
    Zakaj se je Brendi zameril nacionalki pa ne vem točno, res ga ne jebejo, kljub temu, da se je vodstvo zamenjalo že stokrat :)

  4. Mateja pravi:

    Stanje na tem področju je katastrofalno, to vsekakor.

    A se pri nas sploh še prodajajo singli? Kolikor vem, se singli po svetu večinoma prodajajo če še v digitalni obliki na iTunes in Amazonu. V Nemčiji se še dajo dobiti singli v fizični obliki, a iTunes prevladuje. Vem, da Slovenija nima iTunes glasbene trgovine, torej bi morali single prodajti v fizični obliki. Samo ne vem, če se to splača. Seveda promoviranje pesmi pomeni tudi promoviranje albuma in glasbenika samega.

    Jaz sem nad slovensko glasbeno sceno večinoma obupala. Pred leti je še bilo precej solidnih izvajalcev, potem je pa prišel val raznih turbofolk in wannabe pevcev in tisti kvalitetni so poniknili. Tako da po eni strani razumem, zakaj imajo zdaj vsi slovenski izvajalci težave s promocijo na radiju.

    Seveda pa tudi v drugih državah ni ravno rožnato. Sama spremljam radio v ZDA in tam je prav tako prava bitka za radioplay. Uspešen mainstream izvajalec brez podpore radia ne more biti uspešen. V ZDA so postaje razdeljene na formate, jaz sem bom tukaj omejila predvsem na TOP 40 format. Značilnost radijskih postaj v ZDA je ta, da imajo bolj ali manj omejene playliste. Npr. 50, 60 pesmi, ki jih vrtijo over and over again. Vsak teden dodajo par novih in odstranijo kakšno staro…

    Tole je sedemdnevna skupna lestvica TOP 40 formata (imam povezave tudi do ostalih formatov):
    http://www.mediabase.com/mmrweb/insideradio/charts.asp?format=1&showyear=y&dpt=n

    40 pesmi. Na prvem mestu Katy Perry, njena pesem je bila v preteklih sedmih dneh na 143 TOP 40 postajah (monitored) predvajana 12792-krat. Torej je to pesem vsaka postaja povprečno zavrtela 12,8-krat na dan. Ja. Predstavljaj si kaj takega pri nas. Temu se reče power play. To pesem predvajajo še na Hot Adult Contemporary in Rhythmic formatu. Posledično ima visok Audience Impression in pesem je #1 v ameriški iTunes trgovini. #1 na Billboard HOT 100, čez 300 tisoč prodanih izvodov tedensko.

    Kako pa pripraviš 143 postaj do tega, da vsaka zavrti tvoj komad 12x na dan? Pri Katy ni bilo treba veliko, ker je bil prvi single z nove plošče težko pričakovan, ona je pa tudi uveljavljena pop zvezdnica. No, pa komad je kot nalašč za poletne dni. No, ampak če tvoje ime ni Katy Perry, Beyonce, Lady GaGa, Ke$ha, Britney Spears … je pa težje.
    Založbe se borijo za naklonjenost radijskih postaj in pošiljajo glasbenike, da obiskujejo postaje in zastonj nastopajo na njihovih prireditvah. Temu se reče legalna payola, ker plačevati direktno za predvajanje je prepovedano. Izvajalci se torej borijo, da bi postaje njihove pesmi uvrstile – dodale – na svoje playliste. Radijske postaje tudi to poročajo.

    Add Board: http://addboard.mediabase.com/AddsByFormat.asp?format=XX

    Tole je Add Board za vse formate in vse postaje.

    Posamezni formati: http://addboard.mediabase.com/FormatCloseTimes.asp

    V torek nekaj čez polnoč po našem času (v bistvu je pri nas že sreda) se konča poročanje za pretekli teden.

    To, da MTV namesto videospotov zdaj raje predvaja razne reality showe, pa tudi ne pomaga. Pri nas vsekakor ni dovolj TV oddaj za videospote – tuje in slovenske. Trenutno se mi zdi, da je le narodnozabavna glasba na RTV privilegirana, tega sranja pa jaz ne prenašam.

  5. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Singli so se pri nas od nekdaj prodajali bolj slabo, pa tudi takih izdaj ni bilo dosti na policah, če se ne motim. Pri slovenskih glasbenikih pa to sploh ni bila praksa nikoli. Razen pri Plestenjaku, ki pa jih je na začetku svoje kariere dajal le prijateljem.

    Finta je v tem, da niso poniknili, ampak da so jim “ta slabi” pobrali medijski prostor. Res pa je, da so še vedno glavni na koncertih, kjer pa tile umetno napihnejni nimajo kaj iskati, pa itak majo ponavadi samo en ali dva komada in niti nimajo programa za kak konkretnejši nastop. Po drugi strani pa je problem tudi v tem, da je občinstvo za kvalitetno glasbo pri nas majhno in ne rata, če ne delaš dreka, s katerim dobro služiš na veselicah in pajzlih.

    Jp, tako se dela hite, tega pri nas žal ne znajo in nikoli ne bodo. Še posebej zadnje čase, ko slovenskih hitov praktično sploh ni več. Verjamem, da je konkurenca še hujša in da se je še težje prebiti, toda ko si enkrat v igri, imaš podporo. Pri nas je še takrat nimaš in jih ne zanima, če hočeš plasirati kak nov komad.

    Od glasbenih kanalov redno gledam le Trace Tv, pogojno še MTV Hits, vse ostalo je brez veze. Še posebej odkar ni več MTV Basea. Pa v tujini mi je kul, ker imaš tematske televizije in radije, pa tudi lestvice, ki pač rolajo in podpirajo določeno zvrst. Pri nas tega ni, za našo glasbo pa itak ne bi moglo biti, saj je ciljna publika premajhna in preveč pozornosti pobere harmonika.

  6. januš pravi:

    Zelo kompleksen problem. Začnimo pri pregovoru, da ni še vsakdo citrar, ki ima citre. Prav tako ne moremo od toliko “gumi” muzike pričakovati uspešnic. Sintetika je vsaj za natančno uho odbijajoča, saj manjka življenje, ki daje glasbi dušo. Iz tega sledijo vsa nadaljna dogajanja, ki pa so odvisna bolj od prijateljstev in poznanstev, kot pa od česa drugega. Tisti, ki omenjate Maria, morate vedeti da on ni glasbenik in na medijih, nacionalnih, komercialnih in lokanih ni glasbenikov, ki bi znalo strokovno oceniti kvaliteto glasbe. To je pač podobno, kot fast food, če je okuno je dobro, kvaliteta pa nikogar ne zanima. potrebne so pač, žal, korenite spremembe v glavah in studiih.

  7. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Problem je, da je “gumi” muzika hit, dobri komadi pa ne. Povedano drugače, mnogi dobri komadi ne dobijo prave promocije in podpore in ostanejo zadaj. Večkrat tudi na račun dreka, ki pač dobi podporo.
    Mario je omenjen v kontekstu dobre promocije za tistega, ki gostuje pri njemu.

  8. januš pravi:

    Iztok, razumeli ste me prav, niste pa razmišljali naprej. Pri Mariu je dobra promocija predvsem za Hrvaško muziko, vmes pa vtakne kaj domačega že iz “uvidevnosti”.
    Kar se tiče hitov je pa takole: noben hit ne nastane sam od sebe, ampak ga napravijo mediji. Torej, če bi bilo tam sito drugačno, bi bili tudi hiti drugačni. Zakonitost obratno-sorazmerne odvisnosti je v glasbi popolnoma enaka kot v fiziki.
    Obstaja pa še eno, skrajno kruto spoznanje, ki je prisotno praktično povsod, je pa z njim nevarno operirati. Gre za čredni nagon, kjer množica sledi posamezniku, ta pa je bil od množice postavljen, jasno, s pomočjo medijev. Tu gre za enak pojav, kot v politiki, gospodarstvu, flozofiji…Kaj pa je lažjego, kot biti brez truda “in” ter žeti sadove trenda, pa naj gre za muziko, parado ponosa, zgodovino, človekove pravice ali za pivo…
    V Sloveniji smo se nekateri pač v dolgih letih navadili okrog sebe gledati folklorno značilnost “foušije”. Tudi to je Slovenija!

  9. bine bone pravi:

    Toliko škripanja, pa nič od tega. Merilo je zmeraj prodaja plošč, v kolikšnem seštevku. Nobeni festivali ali žirije ti pri tem ne pomagajo. Prodaja se kar gre v uho. Vrteti pa se komadi morajo, po kot včasih po, in sedaj po različnih tv postajah. Če ne slišiš, ne veš, da bo mogoče to postal hit. Kako bi to kar neki na silo. Plestenjak bo rekel, to je hit in buvf prodaja v luft. Ma kaki. Ampak folk se je itak tega zasitil. S spleta si dol pobere tist kar mu je všeč. To je najboljš, nobenga blesovga prerekanja. Zato tudi tak padec prodaje po trgovinah. Jaz imam celo zbirko starega roka iz 60, 70. in nekaj še v 80 in 90 taj do 98. Noktiferia in podobn. In to je tudi vse od slovenskih izdelkov. A, ne imam še singl ploščo Kameleonov iz leta 1967, ko so zmagal na Kitarjadi v Beogradu. Za Noktiferijo moram reči. Tista Noktiferija iz samih začetkov, sedaj nekaj furajo v smislu sintetike to pa ni tist parvi death metal. Škoda, ne. Drug od naših pa me ne zanima. Ničesar ne čutim pri poslušanju take muzike. Sori.

  10. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Januš, še vedno se ne razumeva glede konteksta omembe Maria. Ne govorim kaj on podpira, kaj kam vtakne, komu dovoli promocijo. Govorim le, da če nek glasbenik nastopi v njegovi oddaji, dobi dobro reklamo in pozornost. Pa naj si bo Atomik Harmonik ali pa Nuša Derenda.
    Res je glede hitov, prav zato je debilno da kak urednik pojasni, da komada ne more vrteti, saj ni hit. Ja kao bo hit, če ga ne boš vrtel, jaoooo.

    Bine Bone, ne strinjam se povsem, še posebej v času, ko se plošče prodajajo zelo slabo. To pomeni, da ima lahko nekdo okej prodajo, nekdo drug pa slabo, pa ima tisti drugi še vedno večji hit, ker so ga pač vrteli bolj. Pa sploh ni treba, da je ploščo izdal. Po drugi strani pa je tudi prodaja odvisna od podpore medijev in reklame, četudi si odličen glasbenik in imaš super album, ni nujno, da ga boš dobro prodal, če ti zmanjak prave promocije. Kot ni nujno, da imaš dober album, če ti ga je pač uspelo prodati v velikih cifrah.
    Glede hitov, hit se vedno ustvari, tako ali drugače, četudi je pesem zanič, lahko postane hit, če jo rolajo stokrat na dan. Če je ne, ne more biti hit, pa če je še ne vem kako dobra. Nima osnovne šanse.

  11. bine bone pravi:

    Saj pravim, da si ljudje s omrežja poberejo dol komade katere želijo. Kupvat je ratal trapast.
    Sicer pa me domača scena ne zanima. Nezanimiv. Boljš staro muzko poslušat k te naše… pa tudi tile hiti niso nobeni hiti. Pr nas pa tudi v muziki izgleda kdo te promivira. RTV skoz svoje naprej rine. Bejžat od take muzike. Dobr, da je tolk stare. Prava sreča…

  12. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ni ratal trapast, le folk se je polenil in mu dol visi za vse. Je pa res, da se najdejo izjeme kot pri novem Gibonniju, ki je prodal kar 100 tisoč plat zelo hitro, pa še prosil je fane naj mu spoštovanje pokažejo s tem, da zadevo kupijo. So pa tudi cene cdjev padle, še posebej starejših albumov, kar pomeni, da se da že za 5 evrov kupiti marsikaj zanimivega. Le malo je treba počekirati in namesto čikov pa pira raje kupiti kak dober album.

  13. opazovalec pravi:

    Brendiju so s tem samo reklamo naredili in povečali prodajo!! Sami pa so izpadli težke budale in seveda v nekem smislu tudi kršili ustavo(enakopravnost itd.). V zvezi s tem obstaja celo pismena odredba na RTVju, ki pa se uspešno prikriva v stari udbovsko-mafijski maniri(bunker). Kar je prepovedano je pač najslajše. Apropo teme še to: ČE MAŠ HIT GA NI JUNAKA, KI LAHKO ZAUSTAVI NJEGOVO POT MED LJUDI !! Mislim, da je trenutno večja kriza idej in mrtva industrija zabave(piratizem) kot karkoli drugega. Nekaj pa k tej situaciji pripomore tudi trenutna situacija na SAZASu! Nepravična delitev in oblast ozke klike “poklicanih”.

  14. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Verjetno je Brendi to res dobro izkoristil nekoč, toda zadnja leta bi mu vseeno prišlo prav. Je pa tudi s Koradom ogromno plošč prodal in špilov naredil.
    Zanimiva iztočnica glede zakonitosti, res me zanima, če bo kdaj kdo odgovarjal za te čudne igre.
    Ali pa tista Wernerjeva pogumna obtožba, da je EMA kuhinja.
    Jebat ga, nekomu se zameriš in vrata so ti zaprta, kar ni profi odnos, a tako je, nimaš kej.
    Hm, po eni strani imaš prav glede hita, toda to velja za neke splošno ljudske komade po moje, kaj pa kaj bolj kvalitetnega? Kako bo hit, če nima promocije? Ni varjante.
    SAZAS pa je itak zgodba zase, tega pa res ne razumem, da je kaj takega možno.

  15. klemenix klemenix pravi:

    Dejstvo je, da je oddaja tipa Videospotnice več kot potrebna. Med zvezde so izstrelile Siddharto, Zaklonišče Prepeva, Murat&Jose-a, Klemen Klemna in še mnoge, ki so takrat krojili vrh lestvic. Vprašanje, kaj bi bilo, če takrat ne bi bilo te oddaje?

  16. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Dobro vprašanje si postavil na koncu, prekleto dobro. Odgovora nimam, prepričan pa sem, da tile, ki si jih naštel, ne bi bili take zvezde. Ta oddaja je bila izjemno močna glede promocije, res nimam pojma v čem je fora, da so jo ukinili.

  17. klemenix klemenix pravi:

    Tudi jaz se sprašujem, zakaj so jo vrli RTV uradniki ukinili. Kot sem dejal, Zaklonišče Prepeva in Siddharta zahotovo ne bi bila tak bum kot so (bili), če te oddaje ne bi bilo. Poleg tega je med zvezde izstrelila tudi ljudi, ki so jo vodili. Npr. Jadranko Juras, predvsem pa Petra Polesa…

  18. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Da je vodila Jurasova, sem čisto pozabil. Za Polesa pa sem bil presenečen, da so ga tako dolgo pustili, da se je navadil in priučil za okej voditelja, saj je bil vsaj dve sezoni grozljivo zanič. Kaj takega še nisem videl nikjer, da bi se nek voditelj učil na oddaji, šefi pa bi ga pustili v službi ne glede na karkoli.

  19. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Pop Brio dobi prvi plus pravi:

    [...] kako-lahko-slovenski-glasbenik-sploh-se-promovira-novo-pesem/   [...]

  20. Glasborola ali kako naša nacionalka še vedno ne zna izbrati pravega voditelja « IZTOK GARTNER pravi:

    [...] in na veliko obljubljano glasbeno oddajo nacionalne televizije, ki naj bi služila za promocijo naših glasbenikov, ki so bili zadnje čase precej nesrečni zaradi pomanjkanja prav takšnih [...]

  21. Tado pravi:

    Poles še je mel oddajo, “Nikoli ob 10ih”!! In jo je fural eni 2 sezoni, v njej je mel enega galsbenika, ali skupino, ki so meli kot neki kviz, Poles protiizvajalec.. se spomniš ne, pol pa je bend igral in špilal izvajalcu, nekaj takega..

  22. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Spomnim, spomnim, okej oddaja na trenutke, toda to je bil bolj zabavni šov, ne pa prava promocija naše muske. Pa itak je povabil samo že znane in uveljavljene pevce.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !