Prva obletnica Jacksonove smrti: Zadnji pozdrav

25.06.2010 ob 23:45

Pa je za mano, prva obletnica smrti Michaela Jacksona. Nekako čudno sem se počutil. Ne bom rekel, da sem bil žalosten, bil pa sem malce potrt. Tudi zaradi dejstva, da se vedno znova zavem, da ga res ni več in da zastoj srca ni bil šala in še en umazan trač. Ves dan sem tako ali drugače čekiral različne tv programe in ujel kar nekaj zanimiv stvari. Ob enih zjutraj so na ZDFu zavrteli odličen koncert History Toura, ob dveh popoldan so na POPu vrteli Moonwalkerja, Trace Tv že cel dan rola njegove video spote, MTV mu je posvetil eno uro, zdajle pa na RTLu poteka izjemen dokumentarec 100 Prozent Michael Jackson.

Lepi spomini, ob katerih se kljub njegovi smrti počutim dobro, saj uživam v vsaki sekvenci njegove pevske in plesne čarovnije. Pa več kot nestrpno pričakujem nove pesmi, tiste, ki jih je posnel pred leti in jih niso nikoli izdali, in tiste, ki jih je delal za novi album. Kot sem uspel izvedeti, bodo vse slej kot prej izdali na raznih cdjih in nam še naprej lepšali glasbeni svet, ki je zadnja leta pošteno v krizi.

Mi je pa zelo zanimivo dejstvo, da od njegove smrti dalje niso našli kakšnih posebej šokantnih tračev in zgodbic, s katerimi bi mu uničili imidž. Neka pozitivna kolegialnost je vladala, tudi pri tistih, ki ga prej niso marali. To me zelo veseli, to se je več kot pokazalo tudi pri izjemni prodaji plošč, ki je dosegla cifro skoraj desetih milijonov.

Jebat ga, dragi Michael, minilo je leto dni odkar te ni več in leto dni odkar si se hotel zmagoslavno vrniti na koncertne odre. Hvala bogu, da so snemali tvoje vaje in nas počastili s filmom This Is It. Samo tako si lahko zaprl zlobne gobce vsem tistim, ki so vztrajno trdili, da si bolan, da si star, da nimaš več pojma in da nimaš več čarovnije. This Is It je bil dokaz, da si spet kralj, da si spet glavni in da imaš spet kontrolo v svojih rokah. Res škoda, da ni ratalo vse skupaj spraviti še na londonske odre. To bi bilo koncerti, ki jih ne bi nikoli pozabili.

Počivaj v miru, legenda. Zaslužil si ga.

Pa Slovenci? Verjetno eden izmed redkih narodov, kjer je največ takih, ki te ne marajo in v tebi vidijo le čudaka. Nič novega, prevelik si za nas. Predaleč naprej, preveč visoko nad oblaki. Preveč genialen in preveč kompleksen, da bi poštekali tvoje sporočilo. Pa še harmonike nimaš, žal.

LP, Iztok

 

39 komentarjev na “Prva obletnica Jacksonove smrti: Zadnji pozdrav”

  1. Janez pravi:

    ah, Iztok, pozabi, pojdi naprej. Lej, bolje, da je Jackson umrl, ker njegovo telo je preveč trpelo. Najprej bolezen, pol številne opreracije, nato pa vsak dan doza morfija, al ne vem kaj. Proti bolečini. Halo? To ne gre kar tako. Čeprav se mi zdi čudno, kako je lahko tako fajn plesal, pred zadnjimi pripravami za koncert. Zgledalo je, da je z njim vse OK.

  2. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Prav te vaje so ključne za teorije zarot. To zame ni bil bolan človek, kar pomeni, da so lahko zgodbe o vseh mogočih tabletah, ki jih naj bi jih jedel, privlečene za lase. Je pa res, da ne poznam učinkov teh tablet in nimam pojma, če lahko človek res zgleda v top formi, ko jih vzame. Elvis jih je tudi jemal, toda na odru se je obnašal zelo čudno, Jackson je zgledal normalno in sproščeno tudi med pogovori za vaje.

  3. Thomas pravi:

    Janez:
    Ne morfij, nikakor ne, ga niso nič našli v njegovem sistemu. Protibolečinske ja, ampak niso bile vzrok smrti. Vzrok je bila akutna azstrupitev s propofolom. Akutna pomeni, da je šlo za prevelik odmerek!

    Iti naprej na hiter način je danes sicer več kot očitno stil življenja tako imenovane instant generacije. Nekaj se zgodi, ampak nič hudega, pojdimo hitro naprej, saj nas čakajo nove dogodivščine za vogalom.

    Veš, nekateri dogodki so pa le takšni, ko ne moreš kar mimo njih. Če pa je še človek bolj počasne narave pri procesiji svojih čustev, kot sem recimo jaz, potem pa to res ne gre.

    Iztok:
    Popravek žal tudi zate. Prodajo njegovih plošč v preteklem leti si žal zmanjšal za približno 60 odstotkov! Od junija lani so le v Ameriki prodali približno 9 milijonov albumov in ne vem koliko singlov ter downloadov. Ker pa Amerika ni svet, pa moramo omeniti tudi približno 24 milijonov albumov, ki jih je prodal v ostalem svetu. Skupno torej kar 33 milijonov!!! In mislim, da tukaj nečesa niso števi zraven: bodisi samo downloadov ne, ampak mislim, da tudi singlov ne, čeprav nisem prepričan. Pa melodij za mobilnike zagotovo niso šteli zraven.

    33 milijonov je za čas, ko večina ne kupuje več fizičnih nosilcev zvoka izjemno izjemen dosežek. Za primerjav: v 80-ih letih, ki velja za desetletje Michaela Jacksona, je prodal 110 milijonov plošč. In to je bilo v desetih letih. In to je bilo daleč pred internetom in downloadanjem.

  4. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Imel sem podatke le za ZDA. A tolko jih je prodal drugod po svetu? Izjemno, res, to so spet rekordne cifre, to je dokaz koliko fanov je imel. Ironično, smrt je bila res njegov največji comeback, žalostno, a resnično. Četudi je v zadnjih letih prav tako prodal dosti raznih kompilacij, navsezadnje tudi albuma Invincible, je smrt kriva za tako hudo prodajo. Me pa zanima kaj bi bilo po teh koncertih in novem albumu. Bil bil spet tako velik kot nekoč in morda tako velik kot je sedaj, ko je umrl? Glede prodaje plošč so tole namreč spet njegova osemdeseta.

  5. Thomas pravi:

    Računam na to, da bo novi album spet dosegel prvo mesto in prodal milijone in tako le povečal njegovo legendarnost in legacy.

  6. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Tudi jaz ga nestrpno čakam. Pa ne stare posnetke in neizdane zadeve pri prejšnjih albumih, prav novi material, ki ga je delal z Akonom, Will I Amom in R.Kellyjem. Upam vsaj, da ga je in da bomo videli kaj so ustvarili in pripravljali. Mi je bil pa Hold My Hand z Akonom odličen. Če je muska taka, bom zelo zadovoljen. Bega me Will I Am, ki vsaj zame zadnje čase dela drek, računam pa predvsem na Kellyja, ki je po mojem mnenju edini pravi Jacksonov naslednik, kar se genijalne muske in idej tiče.

  7. Thomas pravi:

    Ma jaz računam in upam, da bodo vključili čisto vse te komade, ki smo jih v zadnjem letu okusili v tistih nekaj sekundah, ki so ušli iz nadzora, a la A Place With no Name itd…

    Kako bi bilo, če bi se koncerti odvili? Po moje bi nedvomno dokazal, da je še vedno utemeljeno Kralj Popa (četudi je to že izrabljena fraza, ki mu skoraj dela krivico).

    Sicer po mojem mnenju nikoli ni nehal biti As na svojem področju, pa večina se je tega zavedala, sploh v tujini. Le da plošč ni toliko prodajal kot nekoč, ker pač ni bilo ničesar novega na tržišču in da ni turniral naokoli, kar je zelo velika škoda.

    On nikoli ni bil has been, odslužli ali pa bivši. Bil je kakor Kralj Matjaž, ki le čaka na to, da se vrne.

    Sicer pa je naziv Kralj za nekoga, kot je Michael, dosmrten naziv in v bistvu tudi posmrten, kajti Michael je svoj prestol odnesel s sabo in zato naslednika ne bo nobenega. Nikoli. IZmislite si nove nazive, ampak Kralj popa je zaseden.

    Zelo zanimiv članek sem prebral ene dve leti nazaj, po moje 2008, ko je velika trojica iz 80-ih slavila abrahama. Teza tistega članka je bila, da si je peščica tistih zvezdnikov recimo, ki so uspeli doseči zelo velike uspehe, s tem zagotovila dosmrtno pravico do svojega “žezla”. Ne glede na “napake”, ki jih zgrešijo, ne glede na to, koliko so stari, itd. Poleg Michaela, Princa in Madonne je omenil recimo tudi Rolling Stones, zanimivo primerjavo pa je potegnil tudi s kralčjico Elizabeto, ki bo svoje žezlo nosila prav do smrti, ne glede na to, koliko bo dočakala. Res zanimiv članek.

  8. RHYME-G pravi:

    lepo napisano!

  9. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Thomas, tudi Ice T je isti letnik, še ena legenda. Letnik 1958 je bil res prelomen za musko v vseh pogledih.

  10. Thomas pravi:

    No, za njega pa nisem vedel. Čeprav glede na komercialni uspeh je omenjena trojica malce kategorija zase.

  11. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ma to itak, pa tudi njegova glasba je drugačna, on je OG, to ni za prodajat in za lestvice tako masovno. Omenil sem ga v kontekstu presežka in tega, da je kulten kot Prince, Madonna in MJ ter da je premikal mejnike svojega žanra.

  12. RHYME-G pravi:

    Tribute od mal prej iz BET awards 2010
    http://www.youtube.com/watch?v=rgFeO2ur0Ac

  13. Thomas pravi:

    Evo Iztok, toliko o številu prodanih nosilcev zvoka (albumov, downloadov) po vsem svetu. Tudi melodije za mobilnike omenja. Manjkajo le, če nisem spregledal, podatki za DVD-je.

    Ampak če seštejemo prodajo albumov (cca. 34 milijonov!)in digitalnih downloadov (cca. 24 milijonov!!), dobimo neverjetno megalomansko cifro 60 milijonov nosilcev zvoka.

    http://www.billboard.com/artist/michael-jackson/4902#/news/how-michael-jackson-made-1-billion-since-1004099450.story

    Jaz se še vedno čudim. Kako je to mogoče?!?! Saj vem, da gre za Michaela Jacksona, ampak vseeno, to je ogromna številka celo zanj!

    Na drugi strani pa, ko komentiraš slovenski odnos do Michaela, nisem zasledil, da bi se obregnil ob dejstvo, da je Slovenija edina država na svetu (!), ki je dejansko imela Michaelov koncert na programu, pa ga je zamočila. Po mojih informacijah to ni uspelo nobenemu drugemu narodu, pa naj je šlo za bivšo komunistično državo (Češka, Madžarska, Romunija,…), pa naj je šlo za Afriko (ne spomnim se točno na pamet, kje je bil), to je uspelo samo Sloveniji. Bravo Slovenija! Tradicijo je seveda nadaljevala mnogo let kasneje z Madonninim koncertom.

  14. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Rhyme, uf, čudovit tribute, Chris Brown je car, ampak poglej ti njega, razjikal se je ob Man in the Mirror, ni mogel odpeti niti tona, čustva so bila prehuda. Verjetno eden najbolj nepozabnih momentov vseh časov.

    Thomas, o tem koncertu smo že veliko govorili, le da je kot kaže šlo mimo tebe. Res je, Slovenija je bila edina država, kjer je takrat odpadel Michaelov koncert. Zanimanje je bilo premajhno. To je velika sramota. Isto velja za Madonno.
    O vsem tem sem pisal tukaj
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2009/08/07/kot-sem-dejal-ze-pol-leta-nazaj-slovenci-smo-preveliki-kmeti-da-bi-lahko-gostili-madonno/

  15. Thomas pravi:

    Rhyme:
    Tole je res hudo dober/lep/ganljiv tribute. Danes zjutraj sem ga videl in obžalujem, da sem ga videl tako zgodaj, ker me je skoraj onesposobil za delo. To bi moral videti zvečer.

    Od vseh tributov na raznih nagradnih šovih mislim, da se tale lahko edini kosa z MTV-jevim lansko leto!

    Iztok:
    Bom prečekiral, hvala. To sem zadnjič mislil, ko sem rekel, da žal ne morem biti povsod hkrati. Dela je veliko in prosti čas očitno prevelikokrat zarukam za nekvalitetne stvari, anmesto, da bi tukajle malo prečekiral. To je lenoba. En opomnilnik bi rabil, vsake tu in tam, da pridem na tvojo stran ;-)

  16. Thomas pravi:

    Nekaj konkretnejših podatkov o Michaelovih prodajnih uspehih post 25/6:

    1. Some updates on the TII DVD (including Blu-Ray) from Sony:

    -US: 3,100,000
    -Japan: 2,700,000
    -UK: 1,400,000
    -Canada: 410,000
    -France: 400,000
    -Australia: 420,000
    -Spain: 100,000
    -Italy: 100,000
    -Rest Of Europe: 600,000
    -Rest Of Asia: 700,000
    -Latin/Central America: 100,000
    -South America: 800,000
    -Other: 200,000

    TOTAL SALES:11,030,000

    *As of April 1st 2010. Includes Blu-Ray and DVD sales. Figures from Sony Music.

    2. Sales Since June 2009:

    US Albums: 8.8 million
    Foreign Albums: 22.5 million
    US Digital Downloads: 12.9 million
    Foreign Digital Downloads: 8 million
    Global Music Video Downloads: 5 million
    US Music DVD Sales: 3.5 million
    Global Music DVD Sales: 3 million
    This Is It US DVD Sales: 3.3 million
    Foreign This Is It DVD Sales: 4.8 million
    Total Physical Single Sales: 2 million

    TOTAL UNIT SALES SINCE JUNE 25TH 2009= 73,800,000

    3. Unit Sales For 2010 (up to May 20th 2010)

    CD’s: 3,000,000
    Singles/Digital Downloads: 1,200,000
    DVD’s: 11,000,000
    Ringtones: 50,000

    TOTAL: 15,250,000

    4. TOTAL UNIT SALES FROM JANUARY 1st 2009 THROUGH MAY 20th 2010: 76,750,000

    *These figures are global.

    5. TII je postal najbolje prodajani DVD na Japonskem v zgodovini! Ne glasbeni DVD, ampak nasploh!

    Osebne opombe:
    1. Zelo prijetno presenečen, čeprav grenko. Predvsem podatek, da so samo prvi teden prodali 1.500.000 TII DVD-jev!
    2. Torej sem v prejšnjem postu navedel tudi jaz pomanjkljiv podatek!? To je ogromna cifra! Tako neverjetna, da se je treba skoraj umakniti in se kasneje znova vrniti k temi, da jo lahko dojamemo.
    3. 3 milijone prodanih albumov v letu 2010 je neverjetno, predvsem za nekoga, ki jih je lani prodal 35 milijonov. Človek bi pomislil: “Ja kdo pa še nima teh albumov v svoji domači diskoteki?” TII DVD se pa tudi neverjetno močno prodaja. Do konca leta so napovedi skupno do 14/15 milijonov!
    4. Do konca leta 2010 so verodostojne napovedi, da bo v preteklih dveh letih prodal okroglih 100 milijonov “unit sales”, se pravi nosilcev zvoka. To je noro!
    5. Kaj naj rečem, še enkrat noro!

  17. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Njegova smrt je njegov največji comeback, žal.
    So pa hude cifre, res.

  18. smoger pravi:

    V bistvu…če smo cinični… se je zabavni industriji bo izplačala njegova smrt kot pa njegovo ‘životarjenje’ zadnjih nekaj let.

  19. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    “Životarjenje” se bi končalo s temi koncerti pa z novim albumom. Sicer pa, zakaj bi moral vedno nekaj dokazovati, saj je dosti naredil.

  20. Thomas pravi:

    Smoger:
    Iz tvojega mnenja bi človek sklepal, da je večji del zabavne industrije slonel na njegovih plečih. Če to vzamemo kot resnico, potem je dejstvo, da je zabavne industrije, kot smo jo poznali, konec!

    Če pa gre tvojo predpostavko o “životarjenju” bolj razumeti kot “Saj ni v zadnjih letih ničesar naredil.”, pa dvoje:
    1. Le počakajmo, v naslednjih letih bomo videli, kaj vse je naredil v zadnjih letih, ko bodo začeli prihajati albumi neobjavljenih posnetkov na dan.
    2. Glede na to, kaj je Michael Jackson dal skozi v svojem življenju, ne bi bilo prav nič čudnega, če se nikoli v življenju ne bi več pokazal pred kakšno kamero. Vprašaj se, koliko poguma in živcev je moral človek imeti, da se je hotel vrniti v svet, v katerem je bil aktiven 45 let (me zanima, koliko je zvezdnikov svetovnega formata, ki so dejansko aktivni dlje, kot ap znaša ena celotna delovna doba v Sloveniji!). V svet, ki ga je potolkel. V svet, ki ga je povzdigoval, ko je bil mlad, in potolkel, ko je postal preveč uspešen.

  21. smoger pravi:

    Ne…
    njegovo smrt si lahko predstavljaš kot morfij za glasbeno industrijo. Zdajšnja glasbena industrija = umirajoča oseba

    životarjenje MJ v zadnjih letih ne pomeni da ni ničesar naredil…ok ni ničeasr naredil za glasbeno/e založbo/e

    Meni osebno je bolj pomebno, da bi človek ostal živ in pri močeh…jebeš koncerte, CD-je, show,… 1.zdravje

  22. Thomas pravi:

    Potem pa pardon, ker sem te prehitro ocenil.

    To bi znalo držati. In ta morfij bo imel dolgoletni učinek. Ampak žal morfij ne zdravi, temveč le blaži posledice.

  23. Thomas pravi:

    Izvolite, sem mislil, da me ne more presenetiti nobena genialnost kakšnega tributa več, potem pa tole zagledam… :-( It got me again. A lot!

    Skupina Cosmos je a cappello od Billie Jean naredila že pred 25/6, sedaj pa so ga očitno “posodobili”, če se smem takole izraziti. Vsaka čast tistim, ki so tako kreativni, da z eno majhno točko v svojem nastopu povedo tako veliko!

    http://www.youtube.com/watch?v=c6NsxA1fpRc

    Iztok, to bi pa skoraj lahko bila ideja za prispevek o najboljših tributih. V preteklem letu jih je bilo namreč kar nekaj že (MTV, BET 09, BET 10, Grammy, ulični nastop na trgu v Stockholmu, Bukarešta, ….) in bi se jih morda splačalo strniti skupaj.

  24. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Odličen tribute, kapo dol.

    Sem imel že enkrat pripravljen tak članek, pa sem vsemogoče tribute zbral skupaj, pa je bilo potem preveč, pa ga nisem objavil. Preko sto linkov sem našel.

  25. Thomas pravi:

    Uch, 100 linkov je pa celo za gorečega fana veliko. Jaz bi naredil lestvico 10-ih morda. Čeprav jih z desetimi res kar lep del odrežeš proč. Že teh vidnejših s televizije je ene 5 obveznih treba omeniti in prikazati. Potem pa pridejo ulični tributi, ki jih je tudi vredno videti, pa smo tam.

    Potem pa so še, veliko redkejši sicer, ampak vseeno, tributi pred 25/6, ki bi jih moral videti vsak: na primer Madonna, ki zapoje Billie Jean, Céline Dion, ki odpoje Bad, pa še morda kaj…

  26. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Meni je čudovit tudi od Beyonce:
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2009/12/04/beyonce-hvala-ti/

    Delček pesmi Billie Jean pa izvaja celo Severina, no ja, nekaj beatov potem pa njen Ante :)

  27. Thomas pravi:

    No, pa Kraljica popa, če hočete:
    http://www.youtube.com/watch?v=0uWr0C51buY

    To je velika čast. Če se ne motim, Michael kot odrasel nikoli ni nastopal niti delčka pesmi od koga drugega, razen Come together, ki pa mu je uspel izredno dobro (pravijo, da je edini izvajalec, ki je Beatle posodobil tako dobro, da je izpadel celo boljše od originala).

  28. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Z Madonno je imel MJ zelo zanimiv odnos. Njen govor v njegovo čast na enih nagradah lani je bil enkraten in iskren, vsaj tako se mi je zdelo. Toda po drugi strani je baje ni maral, saj je o njem večkrat tudi kaj grdega rekla. Pa na oskarje sta šla skupaj, nepozaben moment, kaj več pa se ni izcimilo. Zanj je bila preveč provokativna, on je rabil bolj umirjeno in nedolžno dekle. Pa težila mu je, da mora zamenjati stajling. Ko je umrl, pa sem dobil občutek, da ji res ni vseeno in da je globoko prizadeta in žalostna.

    Meni je Come Together v njegovi izvedbi veliko boljši in bolj udaren kot od Beatlov.

  29. Thomas pravi:

    Madonna je lani otvorila MTV-jeve nagrade in bila je zelo iskrena, prav nič ni pretiravala. Lep govor je imela, ponovno si ga moram ogledati!

    Ja, menda je tudi kdaj kakšno čez njo rekel, tako je vsaj pricurljalo ven od tistega rabina lansko leto, ampak kaj hočeš: kje pa piše, da se morata full razumeti, samo zato, ker oba kraljujeta na svojem področju. Vsak ima svoj imidž, ki pa sta si bila preveč različna. Jaz Madonno sicer kot žensko ikono zelo spoštujem, njena pojava je fenomenalna.

    Ampak Michael je žal tudi v primerjavi z njo na precej višji stopnički.

  30. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ta govor sem mislu, ja, gotovo najboljši od vseh.

    Bistvena razlika je v tem, da Madonna, če se ne motim, ni avtor svoje muske in da je zadnje cajte izdala tudi cel kup slabih komadov. Pač, da je v trendu. To je napaka, saj ona trende dela, ne pa jim sledi.

  31. Thomas pravi:

    Ma ne vem, kako je z avtorstvom njenih komadov, ampak veliko pove recimo podatek, da Madonna ni ravno velikega pečata puščala v državah tretjega sveta, na primer. Prav tako je Michael takrat, ko je na sceno prišla Madonna, že imal za sabo dobro desetletje ustvarjanja na odru in se je takrat že moral an novo definirati – iz otroške zvezde v odraslo zvezdo, ksr je posebej težko in ne uspe veliko ljudem!

    Je pa Madonna uspešnejša pri odnosih z mediji, saj nikoli ni pustila, da bi jo tako oglodali. Michael je bil prevelika tarča vsakega, ki je imel pet minut časa. Madonna je pa drugačna. Morda v njej nihče ne vidi prevelike konkurence zlatim ikonam polpretekle zgodovine Beatlom in Elvisu, medtem ko je Michael to bil!

    To, in pa vsaka čast, da je pri 50-ih naredila tak šov, kot je bil v zadnji turneji!

  32. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Res je, Madonna je znala odlično manipulirati z mediji, kot to zdaj počne Lady Gaga. Tudi MJ je znal, toda na koncu na slab način, saj so začeli mediji manipulirati z njim. Tukaj je imel slabega PRja, za razliko od Madonne, ki je vedno na vrhu in se ne pusti jebati niti po pomoti.

  33. Thomas pravi:

    PR je ena stvar, ampak jaz kljub temu trdim, da je Michael postal prevelik in da je ogrožal nedotakljivost dotedanjih, belih ikon moderne glasbe: Beatlov in Elvisa. Beatle je tako rekoč odkupil. Elvisa pa priženil na nek način.

    Pred Thrillerjem recimo nihče ni prišel niti blizu obema ikonama,s Thrillerjem pa je postalo jasno, da Michael je bo kar odnehal. Da je ravno temnopolti imel najbolje prodajano ploščo vseh časov? Potem ti gre pa še ATV katalog odkupit? Kdaj ga je odkupil? Leta 85? Tam nekje… No, in kdaj so se začele prve govorice o njegovi nenavadni osebnosti? Ekscentričnosti? Hmm, naključje? In glej ga vraga, človek noče in noče odnehati. Bad album tolče vse rekorde, turneja divja po vsem svetu. Njegovi video spoti postajajo legendarni v zelo kratkem času, denar kaplja noter z vseh strani.

    To bo problem z mediji, prevelik je postal in prebogat. Tako bogat ni pred njim postal noben temnopolti umetnik. Pa tudi sicer mislim, da se lahko kosa le kakšen MacCartney. To je bil vzrok za skrhanje odnosov z mediji oziroma s tistimi, ki medije držijo v svojih krempljih.

    Lady Gaga? Hmm, kaj pa vem. Močno se mi dozdeva, da močno pretirava svojo ekscentričnostjo oziroma s tem, da bi rada bila ekscentrična. Michael je bil drugačen tako, da si je nataknil le eno rokavico. Lady Gaga si celo glavo ovije v neko oblačilo, da še ven ne vidi.
    Michael je raztural s svojo neverjetno koreografijo. Gaga mislim, da je nekoč na oder privlekla neka krvava telesa, se motim? In sicer na očitno bolj grotesken način kot pa maske Thrillerja.

    Počakajmo 10 let in videli bomo, kaj je z Gaga.

  34. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    O Lady Gaga sem pisal tole:
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2010/03/28/happy-birthday-lady-gaga/
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2009/09/01/fenomeni-lady-gaga/

    Meni je to drek, čista manipulacija in poceni cirkus, toda bojim se, da bo trajalo, saj so rezultati, tako finančni kot pop kulturni, fenomenalni. Punca je letos tretji največji zaslužkar med medijci, pred njo je menda samo Oprah, ima najbolje prodajani album leta, celo več kot Susan Boyle, je skoraj edina, ki ima polne koncerte, zasenčila je vse ostale, tudi Beyonce, ki se očitno šlepa na njeno slavo, kar je pod vsako kritiko. Očitno smo v svetu, ko pali samo še tak drek in je prava muska umrla. Michael bi bil edni rešitelj, a žal ga ni več. Zato pa je nekdo rekel, da je njegova smrt 11. september glasbene industrije. Škoda je le, da so ga jebali od devetdesetih dalje, da ni mogel v miru ustvarjati svoje genialnosti, saj bi nam dal še veliko več. Po moje bi od petdesetih dalje do njega dobili najboljše stvaritve, žal jih ne bomo in to me najbolj boli. Pa dejstvo, da se folk ne zaveda kako je muska v totalnem kurcu, le poglej novi komad Kanye Westa pa jebeni autotune, vse je šlo k vragu v tem žanru. Michael je bil edini, ki bi lahko stvari postavil na svoje mesto. To je taka huda izguba, da se je niti ne zavedamo. In očitno je Lady Gaga zdaj vrhunec, žalostno a resnično. To ni muska, to je navadeno poziranje brez globine.

    Glede tvoje teorije o Michaelu, morda imaš celo prav, čeprav nisem bil nikoli zagovornik teorij zarot. A tukaj morda celo drži. Res je bil največji in ni čudno, da je šel komu v nos. Kaj veš, morda so ga prav zaradi tega, ker bi bil spet največji s temi koncerti, tudi umorili. Toda zajebali so se, zdaj ko je umrl, je še večji kot če bi bil živ. A žal le za biznis, novih pogumnih potez in presežkov žal ne bo več.

    Ma ja, s Paulom McCartneyjem sta se sprla, ker mu je zameril, da je kupil katalog, toda jebat ga, tudi Paul bi ga lahko pa se mu je zdel predrag na prvi dražbi.

    In res je, Michael je ratal večji celo od Elvisa in Franka Sinatre, če smo iskreni, to pa si beli establišment preprosto ni smel dovoliti.

    Tudi Ice Tja so zjebali, ko je ratal preveč mainstream, vedno sem se čudil, da je tako lepo preživel Michael Jordan, ki je tudi pošteno presegel okvire basketa. Pa Bill Cosby in Eddie Murphy tudi. Toda Michael je bil nad vsemi, bil je najbolj popularen zvezdnik na svetu. Celo Prince, ki je prav tako kralj, se je moral zadovoljiti z drobtinicami, če sva iskrena. Zato pa so rekli, da je bil v tridesetih Bing Crosby, v štiridesetih Frank Sinatra, v petdesetih Elvis, v šestdesetih Beatles, v sedemdesetih Star Wars, v osemdesetih pa Michael Jackson. Devetdeseta so bila prazna, novo tisočletje pa na koncu brez dvoma pripada Lady Gaga. Zdaj pa primerjaj njo in ostale zvezdnike, ki sem jih naštel, pa ti bo jasno kjer smo.

  35. Thomas pravi:

    Hmm, čeprav v 90-ih ne vem no, Michael je z albuma Dangerous in pa HIStory poskrbel za nekaj let precejšnjega vladanja na lestvicah in v prodaji. Po vsakem od obeh omenjenih albumov je bil ene dve leti omniprezenten v medijih. Pa dve ogaromni turneji! Generacija, ki je odraščala v teh letih, se je z njim srečevala na tekočem traku, pa če jim je bio všeč, ali pa ne.

    Jaz bi rekel, da so 90-a leta tudi njemu pripadala. Morda ne tako intenzivno in morda z nekoliko več konkurence, ampak ja. Med konkurenco pa morda spada Mariah Carrey ali pa kakšni Take That ali kaj? No, Mariah je res prodala veliko število plošč, Take That pa je tudi zanetil vročico fantovskih zasedb. Sicer pa kdo lepo prosim?

    Če so 80-a bila za Michaela zlata, so bila 90-a za njega srebrna. Ampak srebro je še vedno takoj za zlatom, dveh zlatih medalj pač ni mogoče zadeti.

    Če pa že te prispodobe vlečem na plan, žalostno dejstvo pa je kljub vsemu skupaj, da je 2009 in naprej za njega diamant in ne le desetletje, temveč za obdobje, ki nima konca.

  36. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Thomas, vsekakor, a take “obsedenosti” kot v osemdesetih ni bilo. Preprosto je ni moglo biti, kajti tega se ne da več ponoviti.

    Ne pozabi na MC Hammerja, rekli so mu Michael Jackson devetdesetih :)
    Take That? Eh, ne ga srat, to so bili zame prdci, bi prej rekel Backstreet Boys, če že moram v ta kontekst, navsezadnje so prodali kar 130 milijonov albumov.

    Zelo visoko je kotiral tudi R. Kelly, pa Eminem se je pojavil. Pa Snoop Dogg. Pa Boys II Men. Seveda niso presegli Michaela, toda tudi oni so prodali veliko plošč in kraljevali na lestvicah skupaj z njim. Za razliko od osemdesetih, ko se je zdelo, da je itak samo on, no ja, morda še Prince in Madonna.

    Iz drugega žanra je priletela Nirvana, kjer je bil Kurt Cobain za mnoge novi John Lennon. Tudi tega ne gre zanemariti. Pa seveda Oasis, ki so doma potolkli celo neke rekorde Beatlov.

    Dobro si povedal, res je, izgubil je samo v primerjavi s samim sabo.
    In več kot prav imaš, zdaj je comeback vseh comebackov, žal na najbolj tragičen način.

  37. Thomas pravi:

    Hmm…, torej:
    Vse, ki si jih naštel, so bili zelo popularni, ampak so bili precej geografsko omejeni. Boys II Men so bili slavni predvsem v ZDA, prav tako mislim da R. Kelly. Nirvana drži, ampak a so kdaj recimo prodrli na azijski trg, ali pa v Avstralijo? To je resno vprašanje, ne retorično.

    Eminem tudi drži, ampak me prav zanima, koliko je pa plošč prodal. Oasis so imeli sedež uspeha v Angliji, ne pa po svetu.

    Kar se pa Michaelmanije v 80-ih tiče, pa je to normalen proces, da ko nekaj ni več novo, navdušenje ni več tako izpostavljeno, temveč ga ljudje vzamejo kot samo po sebi umevno.

    Predstavljaj si, da v neki igri zadaneš novega BMW-ja. Na začetku boš noro hiper vesel, s časom pa se ga boš navadil in se ti bo zdelo običajno, da ga imaš. A bo zato kaj slabši avto, ker si se navadil nanj?

    Sicer pa kot zanimivost: Dangerous (1991) se je prodal v več izvodih kot Bad (1987), turnejo HIStory (1996/97) si je ogledalo več ljudi kot turnejo Bad (1987/88), turneja Dangerous n(1992/93) je bila na dobri poti, da tudi podre rekord turneje Bad, ampak so jo žal prekinili zaradi osebnih težav. Obe tuenrji v 90-ih pa nista potekali v nobeni zvezni državi ZDA. Iz tega lahko samo sklepamo, koliko bi bilo končno število obiskovalcev, če bi vključili ZDA, in pa število prodanih albumov, saj bi turneja v ZDA zagotovo stimulirala prodajo!

  38. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    To pa imaš dober point, ja, Michael je velika zvezda globalno, večina teh, ki sva jih naštela pa predvsem v ZDA in Evropi.
    Eminem je prodal ogromno plošč in še danes je eden redkih, ki mu to ratuje. Je na vrhu že celo desetletje, kar je preprosto neverjetno. Če se ne motim so ga proglasili za najbolje prodajanega artista zadnje dekade, saj je prodal več kot 80 milijonov plošč.

    Imaš prav glede te manije, nimam kaj dodat. In prav to je ta glupa fora, da so čvekali, da prodaja pada in da Michael ni več to kar je bil. Pač zato, ker ni presegel Thrillerja glede prodaje in Bada glede prvih mest.

    Dangerous vem da se je prodajal hitreje kot Bad, ne vem pa če je končna cifra udi tako velika kot pri Badu. Vem pa, da je History najbolje prodajan dvojni album vseh časov.

  39. Thomas pravi:

    Mislim, da je Dangerous prehitel Bad za milijon ali dva. Bad se suče okoli 30 milijonov, Dangerous pa 31 ali 32 milijonov. HIStory se nahaja na okrogli cifri 20 milijonov (kar pomeni 40 milijonov posameznih plošč).

    Vsi ti uspehi so pa itak lahko samoistojna tema, samo bi bilo treba nekaj virov prečekirati in preveriti, da ne bi mimo sekal.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !