IZTOK faking GARTNER

« | | »

Recenzije: Ligeia, Madness, Spring 1941, Beeswax, Zeitgest: The Movie

3.06.2010

LIGEIA

Edgar Allan Poe se seveda obrača v grobu, gledalci pa se bodo dolgočasili ob tejle moderni predelavi njegove kratke zgodbe, ki se je v knjižnji obliki začela takole: ” I cannot, for my soul, remember how, when, or even precisely where, I first became acquainted with the Lady Ligeia.” Jp, tole je zgodba o mladem profesorju Jonathanu (Wes Bentley), ki ga punci Roweni (Kaitlin Doubleday) spelje fatalna čarovnica Ligeia (Sofya Skya), sedaj hudo bolna znanstvenica, ki za preživetje potrebuje človeške duše. Michael Madsen in Eric Roberts nimata pojma kaj bi počela, Wes Bentley in Sofya Skya pa se skozi trapasto narejeno in kvazi elegantno zgodbico vlačita kot kos lesa.

Ocena: 3/10

MADNESS

Tale grozljivka, ki se priče dovolj udarno, brutalno in krvavo, me je pritegnila predvsem zaradi dejstva, da prihaja iz Švedske, kar pomeni, da nisem pričakoval še ene poceni ameriške b robe. Prav zato sem bil začuden, da igralska ekipa govori angleško in da se dekleta obnašajo popolnoma enako kot v preštevilnih ameriških slasherjih, ki jih snemajo samo za najbolj goreče oboževalce žanra. Dodaten firbec me je prijel tudi zavoljo podatka, da so na režijskem stolčku sedeli kar trije ljudje, kar bi lahko kazalo na tri prijatelje, tri filmske zanesenjake in fane ameriškega hororja, ki so se žanru pač poklonili na svoj način, pri tem uživali in posneli film, ki ga bi ga v kinih zelo radi gledali tudi sami. In tu sta dve čirliderki, ki jih na cesti pobereta dva lokalna frajerčka. Pač tipičen kliše, ki jih imam vrh glave. Kot zlobnežev, očitno neke divje in nore familije, ki jih začne nadlegovati in ki na začetku filma poleg neke mladenke ubije tudi miško. Toda pozor, zlobneži govorijo švedsko, kar je kul in vsaj malce drugače od ameriških pizdarij. Toda kaj, ko je vse ostalo stereotip, prevečkrat videna slasher zgodbica, ki žal ne prepriča in ki ji manjka tudi nekoliko večji proračun. Atmosfera Zadnje hiše na levi je seveda naključna, asociacije na Teksaški pokol z motorko pa so tako zelo poceni, da zaboli glava. Kot prizor moškega posilstva, ki seveda spomni na hribovce iz klasike Deliverance. Beda.

Ocena: 2/10

ZEITGEIST: THE MOVIE

Tale doku najprej sesuje krščansko vero in razkrije, da gre le za kopiranje poganstva in preštevilnih starodavnih verovanj, kjer ključno vlogo igra tudi astronomija. Nato se loti resnice o 11. septembru in dokazuje, da dvojčkov ni sesul Osama bin Laden, ampak da je šlo za ameriško zaroto. Nakar predstavi tudi drzno teorijo o bančništvu, ki naj bi vodilo svet in si podredilo tudi vojne ter voditelje držav. Zanimive iztočnice, podkrepljene z dobrimi argumenti, ki dajo misliti. Doku, ki pove vse tisto, kar ni upal niti Michael Moore. Če je vse res, je bolje, da gre svet k vragu, če gre le za teorije zarote, pa lahko le upamo, da ni res.

Ocena: 8/10

BEESWAX

Četudi je zgodba o sestrah, identičnih dvojčicah (igrata ju resnični dvojčici Tilly in Maggie Hatcher), kjer je ena invalidka na vozičku, posneta zelo realistično, iskreno in odkrito, nisem začutil prave atmosfere in potrebne prepričljivosti. Vsakdan sester, kjer se tudi invalidka ne odpove ljubezni in seksu, teče premalo zanimivo in na trenutke celo dolgočasno, ali še bolje, preveč življenjsko in premalo filmsko, skorajda dokumentarno in tako, da se gledalec sprašuje, zakaj režiser nekaterih prizorov ni pustil na montažnem pultu in naredil bolj dinamičen in tekoč filmček. Prizori, kjer se sestri zabavata na deželi, so krasni in tako zelo spontani, da res očarajo, film kot celota pa žal nima dovolj zanimivih protagonistov, da bi navdušil le s čvekanjem in sekvencami, ki jih lahko vidite tudi pri svojih najbolj navadnih sosedih. Očitno želja po tem, da se invalidno osebo pokaže na povsem navaden način, v povsem običajnem okulju, kjer se združita tudi komedija in drama. Na nek način očarljiv, a žal tudi premalo dodelan in preveč preprost filmček.

Ocena: 5/10

SPRING 1941

Izraelsko poljska koprodukcija, kjer se židovska družina pred nacisti skriva na neki kmetiji. Medtem ko se žena (Neve McIntosh) in hčerka ves čas stiskata na podstrešju, se mož (Joseph Fiennes) zaplete v intimno razmerje z lastnico kmetije (Kelly Harrison), ki se seveda predano zaljubi vanj. Jp, varanje, no ja, prepovedana ljubezen, ne poza meja niti v tako kočljivih in nevarnih situacijah, kjer nemški vojaki zagreto iščejo Žide in komaj čakajo, da brutalno prebutajo tiste, ki držijo z njimi. Toda pozor, žena na varanje pristane, očitno zaradi tega, da se bo lahko familija do konca vojne skrivala na kmetiji. In ne samo to, žena moža spodbudi, da lastnici kmetije naredi celo otroka, saj se zaveda, da ga je izgubila in da itak nima kam drugam. Zanimiva iztočnica filma, ki noče biti še ena drama iz vojnega časa. Resda nekoliko hladna in prazna zgodba, ki pa vseeno ohranja gledalčev interes in nas pelje tudi prihodnost, v sedemdeseta, kjer spremljamo posledice dogajanja na kmetiji in tragične spomine na nacistične zločine. Joseph Fiennes poka soliden poljski naglas, režiser Uri Barbash pa se na tematiko spozna že zaradi dejstva, ker je doma v Izraelu. Menage a trois sredi vojne vihre, kjer se razmerja spremenijo v čustveno napete situacije in patološke strasti, ki jih še dodatno zapletejo ljubosumni sosedje.

Ocena: 6/10

 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 3.06.2010 ob 22:36 pod recenzije. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

3 odgovorov na “Recenzije: Ligeia, Madness, Spring 1941, Beeswax, Zeitgest: The Movie”
  1. Leiito - 5.06.2010 ob 12:22

    Zeitgeist the movie? Za razliko od knjige?

    Daš mu 4, čeprav ne veš ali je to kar trdijo res ali ne? Številne stvari držijo, mnoge tudi ne, še največ je nepreverljivih. Conjectures kot bi rekli naši anglo bratje.

  2. IZTOK GARTNER - 5.06.2010 ob 12:52
    IZTOK GARTNER

    Tudi Lovcu na jelene sem dal visoko oceno, pa vem da ni pošten do rumenih, pa Rojstvu naroda tudi, pa vem, da je zelo sporen v rasnih zadevah. Sta pa oba kot filma odlična, da ne rečem popolna.

    Isto je za Zeitgeist, kot dokumentarec je odličen, če je vse res ali ne, pa je seveda že druga tema.

    Tudi knjiga Veliki rajh 1964 mi je super, pa vem, da Hitler ni preživel vojne v resnici. Pa Superman mi je tudi odličen film, pa vem, da je izmišljen in da “človek” ne more leteti.

    Če sva že pri teorijah zarote, David Southwell ima enkratno knjigo z naslovom Teorije zarot, pa četudi ni nujno, da je vse res.

    Kaj po tvoje ne drži? Meni so najbolj sporne reči okoli 11. septembra. Če bi bile teorije zarot resnične in res doakzljive, bi moral folk v arest.

  3. IZTOK faking GARTNER » Recenzija: The Weight Of Chains - 12.07.2012 ob 13:11

    [...] za razpad Jugoslavije in krvave genocidne vojne, ki se je zgodila takoj za tem, se gleda kot jebeni Zeitgeist. Kot dobro argumentirana teorije zarote, na katero bi bil ponosen tudi David Southwell. V prvi [...]

Na vrh

Komentiraj




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !