Televizija 29

15.05.2010 ob 23:51

ABOUT A BOY (zda & anglija 2002, komedija, režija: Chris Weitz & Paul Weitz, igrajo: Hugh Grant, Toni Collette, Rachel Weisz, Nicholas Hoult, Sharon Small, Madison Cook)

Zgodba o moškem, ki noče odrasti.

About a Boy izgleda tako, kot da bi avtorja Ameriške pite režirala Notting Hill in Štiri poroke in pogreb, ali če hočete, tudi Petra Pana, še ene zgodbe o dečku, ki ravno tako ni hotel odrasti. Da film omenja Michaela Jacksona, še enega Petra Pana, je seveda v kontekstu, zato bomo rekli, da gre za zgodbo, ki se nikakor ne more izogniti klišejem filmov o prijateljstvu med odraslim moškim in dečkom. Hugh Grant je možakar, ki vse življenje ne počne prav ničesar. Le zakaj bi, ko pa še vedno živi od denarja, ki ga je za zelo znano božično melodijo dobil njegov pokojni oče. In Hugh je nepopravljivi ženskar, Casanova s kompleksom Petra Pana, vedno infantilni Don Juan, ki se pač odloči, da bo začel podirati še mlade samske mamice, s finto, da je tudi sam samski očka. Ker se otrok ne da kupiti v trgovini in ker živi v mestu, kjer ni nobene štorklje, si otroka sposodi pri prijateljici Toni Collette in začne osvajalski pohod. Vse bi šlo lepo kot po maslu, če ne bi bil otrok preveč pameten in odrasel, se pravi, če ne bi govoril o rečeh, ki Granta ne zanimajo. Povedano drugače, moški najame otroka, ki je v bistvu moški, saj je moški dejansko še otrok. Vsekakor zelo simpatična, gledljiva in kratkočasna zgodbica, ki vas bo na koncu spravila v jok. Žal z malce premalo norčavimi štosi, ki so krasili Ameriško pito. In pozor, glavno vlogo sta zavrnila George Clooney in Brad Pitt. 

Ocena: vredno ogleda

WHAT LIES BENEATH (zda 2000, srhljivka, režija: Robert Zemeckis, igrajo: Harrison Ford, Michelle Pfeiffer, Diana Scarwid, Joe Morton, James Remar, Miranda Otto, Amber Valletta, Wendy Crewson)

What Lies Beneath? Uro in pol dolgčasa ter pol ure briljantnega, nenormalno napetega  in  neverjetno srhljivega paranja živcev, ki ga bodo zdržali samo najbolj pogumni.

What Lies Beneath, po naše, Potopljene sence, je film, ki bo zares prestrašil samo tiste, ki niso videli Hipnoze. What Lies Beneath namreč proti Hipnozi izgleda kot komedija. Vzemite Fatalno privlačnost in Hipnozo, pa boste dobili What Lies Beneath. Vzemite Šesti čut in Poltergeista, pa bo zadeva popolnoma ista. Vzemite katerikoli film o duhovih in zakletih hišah, pa ste ponovno na pravem naslovu. Vedno dobite What Lies Beneath, še en film o duhovih in šestih čutih. Kliše, ki pa ga reši Harrison Ford, ki na koncu počne nekaj, kar ni počel še nikdar poprej. Kot sem že povedal, najprej dolgčas, potem pa divja srhljiva akcija, ki vas bo premetavala po sedežih. 

Ocena: vredno ogleda

DR. DOLITTLE 2 (zda 2001, komedija, režija: Steve Carr, igrajo: Eddie Murphy, Kristen Wilson, Raven-Symone, Jeffrey Jones, Kevin Pollak, Andy Richter, glasovi: Steve Zahn, Lisa Kudrow, Michael Rapaport, Isaac Hayes, Jamie Kennedy, Reni Santoni, Arnold Schwarzenegger)

Le kdaj bodo posneli film, kjer živali ne bodo govorile?

Okej, Dr. Dolittle 2 je resda film, kjer govorijo tudi živali, ki niso pred tem govorile še nikoli. Toda celovečerni film je kljub temu odveč, za isti učinek bi bil povsem dovolj triminuten skeč. Zgodba o medvedu (glas mu je posodil Steve Zahn), sicer cirkusantu, ki mu mora Eddie Murphy razložiti skrivnosti osvajanja, da bo v posteljo dobil medvedko (glas Lise Kudrow) in rešil svojo vrsto. Stvar je malce smešna, saj Eddie sredi gozda zganja seks, doma pa si beli lase, ko hoče njegova najstniška hčerka (Raven- Symone) zaživeti kot ženska. Dr. Dolittle 2 je torej le film, ki nima pojma, ali naj bo živalska komedija, ali pa film o očetu, ki se ne more sprijazniti s svojo odraščajočo hčerko. Pa kaj, saj v obeh primerih seka v temo. Ko je živalska komedija, se kopa v klišejih, ko je film o očetu in hčerki, pa je samo rezervna verzija komedije Father of the Bride. Zaključek je jasen. Dovolj imamo filmov o živalih, ki govorijo. Dajte nam film, kjer bodo znova lajale, rigale, mijavkale in rjovele.

Ocena: izguba časa

EXIT WOUNDS (zda 2001, akcija, Andrzej Bartkowiak, igrajo: Steven Seagal, DMX, Isaiah Washington, Anthony Anderson, Tom Arnold, Michael Jai White, Bill Duke, Bruce McGill, David Vadim)

Leta 2001 se je zgodil čudež, saj je Steven Seagal spet posnel uspešnico.

Steven Seagal je pred filmom Exit Wounds nekaj let izgledal kot nekdo, ki je nekoč igral nekoga, ki je igral nekoga, ki je igral Stevena Seagala. Njegovi filmi so postajali čedalje slabši, gledalec pa je imel občutek, da hoče priti v Guinnessovo knjigo rekordov kot človek, ki vedno znova dokazuje, da lahko posname še slabši film. Če ste gledali filme The Glimmer Man, The Patriot in On Deadly Ground, dobro veste o čem govorim, če ste opazili, kako močno se je zredil, pa je stvar še jasnejša. Steven Seagal je postal zgodovina, kar je bilo zelo slabo, glede na to, da je bil še vedno živ in da je pridno snemal nove filme. Njegova zvezda je ugasnila, zanj pa se niso zmenili niti otroci, katerih sobe so bile nekoč polne njegovih slik. Nekaj podobnega se je zgodilo tudi z Jeanom Claudeom Van Dammeom, nekaj podobnega se je takrat dogajalo tudi s Sylvestrom Stalloneom. Toda, SS se je leta 2001 čudežno vrnil na velika platna, posnel uspešnico in se zavihtel tja, kjer je bil nekoč, med akcijske junake, ki jih obožujejo srednješolci. Okej, Exit Wounds je resda kliše, ki v dinamično akcijo zbaše standardne preobrate, enovrstičnice, zaplete, eksplozije, montažne prijeme, slow motion tehniko in še kaj, kar pomeni, da ne zmore prav nič novega in da smo takšnih in drugačnih filmov samo v osemdesetih videli vsaj dvesto. Toda vseeno je bil film, za katerega bi leta 2001 ubijli tudi Stallone, Van Damme in celo Arnold. In SS igra policista, ki mora razkrinkati skorumpirane policiste, štos pa je v tem, da na koncu ne ve niti tega, če je še vedno pošten vsaj on sam. Exit Wounds je namreč film, ki premore več pokvarjenih policistov kot filma Cop Land in Internal Affairs skupaj.

Ocena: vredno ogleda

CHARLOTTE GRAY (anglija & avstralija 2001, vojna drama, režija: Gillian Armstrong, igrajo: Cate Blanchett, Billy Crudup, Michael Gambon, Rupert Penry-Jones, Anton Lesser, Ron Cook, James Fleet)

Cate Blanchett kot Mata Hari.

Cate Blanchett je Charlotte Gray, pogumna škotska vohunka, ki med drugo svetovno vojno v Franciji sodeluje z odporniškim gibanjem, išče svojega sestreljenega moža in se zaljubi v mladega aktivista Billyja Crudupa. Zanimivo, premalo razgibano, zaspano in na trenutke hudo dolgočasno.

Ocena: nič posebnega

EDMOND (zda 2005, drama, režija: Stuart Gordon, igrajo: William H. Macy, Julia Stiles, Joe Mantegna, Bai Ling, Jeffrey Combs, Denise Richards, Mena Suvari, Debi Mazar, George Wendt, Bokeem Woodbine, Dylan Walsh)

Falling Down.

To, kar je Michael Douglas leta 1993 počel v odličnem trilerju Falling Down, počne sedaj tudi William H. Macy v Edmondu, v zelo dobri, prepričljivi in na trenutke zelo zabavni drami o navadnem, vzornem in pridnem možakarju, ki se mu zasuče. Ki ima vsega dovolj. Ki si končno nalije čistega vina in gre do konca. Čez rob, čez mejo dobrega okusa. Najprej pusti ženo in se odpravi na večerno vandranje po zakotnih ulicah. Kot Griffin Dunne v Scorsesejevi komediji After Hours, le da je bolj živčen in da se mu suče po možganih. Nič čudnega, saj mu gre vse narobe. Tako zelo, da ne more dobiti niti prostitutke za seks. Prva se mu zdi predraga. Za drugo (Mena Suvari) ima premalo denarja. Ko razkrije prevaro v cestni igri s kartami, ga prebutajo in mu poberejo še kreditno kartico. Ko pride v peep show, kjer mu zapleše Bai Ling, ni zadovoljen, saj ga moti steklo. Ko proda prstan, ga skuša oropati nek zvodnik. Ko naposled le najde punco za seks (Julia Stiles) pa ga spravi ob živce. Tip je na robu živčnega zloma. Kot da bi imel menstruacijo, kot da bi bil v devetem mesecu nosečnosti. In to samo zato, ker noče več laži. Kvazi besedičenja in sprenevedanja ljudi, ki ga obkrožajo. In pozor, naveličani uradnik ni nihče drug kot Jeffrey Combs, kultni Re-Animator, kar je jasno, saj je film režiral Stuart Gordon, režiser Re-Animatorja, ki je tokrat posnel presenetljivo kvalitetno dramo in nas kljub temu opomnil s kom imamo opravka. Z drugimi besedami, film, ki leta 2005 po hudo krivici ni uspel dobiti redne distribucije. 

Ocena: vredno ogleda

EUROTRIP (zsa 2004, komedija, režija: Jeff Schaffer, igrajo: Scott Mechlowicz, Jacob Pitts, Kristin Kreuk, Cathy Melis, Matt Damon, Jeffrey Tambor, Rade Šerbedžija)

Film, ki bi ga morali v Evropi prepovedati.

Eurotrip, sicer maligni karcinom Ameriške pite in popotovanj družine Griswald, žali Evropo. In to tako močno, da Bratislavo postavi za železno zaveso, kjer se še vedno gleda serija Miami Vice in pleše na hite MC Hammerja.  Italijane spremeni v homoseksualce, Nemce v naciste, Nizozemce v sadiste, Vatikance pa v obsedence s papežem. Pogumno, glede na to, da so film posneli v Ameriki, deželi, ki je za predsednika izbrala Georgea Busha. Če bi pod lupo vzeli še slovensko nevoščljivost, bi bila mera polna, film pa bi lahko resnično prepovedali. Sramota za ameriške najstnike, za internet, za mlade Nemke, za Matta Damona, za Radeta Šerbedžijo, ki bi se moral ugrezniti v zemljo, in za studio, ki ga pilotira Steven Spielberg.  

Ocena: totalno sranje

BRINGING OUT THE DEAD (zda 1999, drama, režija: Martin Scorsese, igrajo: Nicolas Cage, Patricia Arquette, John Goodman, Ving Rhames, Tom Sizemore, Mary Beth Hurt, Marc Anthony, Aida Turturro, Martin Scorsese)

Robert De Niro je v filmu Taxi Driver vozil taksi, Nicolas Cage pa v filmu Bringing Out the Dead vozi bolniško vozilo. Da se razumemo, to je njuna edina razlika.

Bringing Out the Dead je Taxi Driver devetdesetih, Nicolas Cage je novi Robert De Niro, umrla deklica Rose je zamenjala mladoletno cipo Jodie Foster, režiser Martin Scorsese pa je ostal popolnoma isti, se pravi neposreden, brutalen, realističen in ciničen. Trije dnevi v življenju urgentnega bolničarja, ki mora vse noči preživeti za volanom bolniškega vozila in s tem ali onim partnerjem (John Goodman, Ving Rhames, Tom Sizemore) pomagati neštetim takojšnje pomoči potrebnim posameznikom. Na tisoče različnih podob, še več različnih usod, beda nočnega New Yorka, umetno oživljanje, ki v večini primerov pride prepozno, halucinacije zaradi preutrujenosti, občutki krivde zaradi umrlih pacientov, depresivna atmosfera, gužva v bolnici, nespečnost, nervoza, naveličanost, nočne more in cestne odisejade. Vse to in še več vam ponudi tale po moje malce podcenjen film, ki zbije nasmeh z ustnic in gledalca spravi v depresijo. Naporno gledanje, ki se na koncu seveda obrestuje, saj gre za precizno, briljantno zastavljeno, dosledno in prepričljivo nočno zgodbo, katero so gledalci na račun drugih filmov seveda pridno prešpricali.

Ocena: presežek

THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE: THE BEGINNING (zda 2006, grozljivka, režija: Jonathan Liebesman, igrajo: Jordana Brewster, Taylor Handley, Diora Baird, Matthew Borner, R. Lee Ermey, Andrew Bryniarski)

Face off. 

Najprej smo imeli Teksaški pokol z motorko, kultni original iz leta 1974. Nato so nam v letih 1986, 1990 in 1994 težili s tremi zelo slabimi nadaljevanji. Leta 2003 smo dobili soliden rimejk z Jessico Biel, leta 2006 pa smo šli na začetek. V trideseta leta, kjer zavaljena in ravno prav čudaška mati rodi hudo prizadetega sinčka Tommyja. Retardiranega spačka, ki se zaposli v lokalni mesariji, kjer seveda vadi za svoj kasnejši poklic. Za žaganje ljudi, svojih nesrečnih žrtev, ki jih potem poje skupaj z ostalimi člani družine. Še posebej s stricem (R. Lee Ermey), ki ubije šerifa in si nadene ime Sheriff Hoyt. Prvi koraki kultnega morilca Leatherfacea (Andrew Bryniarski), ki tudi tokrat uživa v žaganju svojih izbrancev. V žaganju štirih nič hudega slutečih najstnikov (Jordana Brewster, Taylor Handley, Diora Baird, Matthew Borner), ki jih samo zanj ujame stric Hoyt. Jasno, prizor, kjer gospodič Leather skalpira obraz eni izmed svojih žrtev, obraz, ki si ga potem nadene čez svoj popačen obraz, seka tako kot je treba. Tako, kot se za film o začetkih krvoločnega morilca seveda spodobi. Dovolj nasilna, grafična, krvava in ostra reciklaža znane teme, ki pa se vendarle ne more primerjati z originalom.

Ocena: vredno ogleda

SOLDIER (zda 1998, znanstveno fantastična akcija, režija: Paul W. S. Anderson, igrajo: Kurt Russell, Jason Scott Lee, Connie Nielsen, Jason Isaacs, Gary Busey)

Zadnji vzdihljaji Kurta Russella.

Kurt Russell se je v času filma Soldier bližal abrahamu in razmišljal, kako naj ohrani imidž filmskega frajerja. Ker je film finančno popolnoma pogorel in studiu zaradi visokega proračuna prinesel veliko izgubo, je bila Russellova kariera v krizi. Tako zelo, da tri leta ni posnel nobenega filma in da se je vsaj približno na noge postavil šele leta 2004 s športno dramo Miracle. Nič čudnega, saj je posnel resnično slab film, strašno mrtvo, nespontano, suho in nezanimivo scifi akcijo. Zgodbo o dovršenih vojakih, profi ubijalcih, ki ne poznajo čustev in jih slej kot prej menjajo z še bolj dovršenimi vojaki kot je Jason Scott Lee, Russellov nasprotnik, njegov upgrade, ki ga v uvodnem dvoboju sesuje kot piksno. Površna reciklaža veliko boljšega Univerzalnega junaka, kjer Russell in Lee ne sežeta do kolen Lundgrenu in Van Dammeu.

Ocena: nič posebnega

 

6 komentarjev na “Televizija 29”

  1. mile pravi:

    men je pa u eurotripu blo neki fuuuuuuuul usec..
    http://www.youtube.com/watch?v=0Vyj1C8ogtE
    scotty doesn’t know…!!!

  2. lily pravi:

    Ni bil ta komad v Roadtripu?
    Koga igrata v Eurotripu Matt Damon in Šerbedžija?

  3. Bine pravi:

    @Lily
    Matt Damon je tisti skinhead, ki zapoje pesem Scotty doesn’t know, Šerbedžija pa je tisti Slovak s katerim se mislim da tudi odpeljejo v Berlin

    Drugače pa Eurotrip meni ni tako zelo slab, nekateri vložki so zagotovo smešni res pa je, da se na malce preveč krut način norčujejo iz Evrope. Ali G se tudi na nek način norčuje iz Slovencev pa še vedno film InDahouse ni tako slab.

  4. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzije pravi:

    [...] v filmu Wonder Boys. Toda pozor, film režira Paul Weitz, prvak Ameriške pite in solidnega filma About a Boy, kar pomeni, da se bo zgodba zasukala v drugo smer. Proti vetru, proti klišejem, proti [...]

  5. Recenzije: Warrior, A Better Life « IZTOK GARTNER pravi:

    [...] preseneča s svojo zares pestro in raznoliko izbiro filmov. Najprej je posnel Ameriško pito, nato About a Boy, pa Zlati kompas in celo The Twiligh Saga: New Moon, sedaj pa A Better Life, svoj najboljši film, [...]

  6. IZTOK faking GARTNER » Recenzija: Texas Chainsaw 3D pravi:

    [...] žago, ki se zdaj v moderni inačici vrača že tretjič. Rimejk z Jessico Biel je bil okej, The Begining iz leta 2006 se mi prav tako ni zdel slab, tale ta novi pa je nekje na stopnji The Next Generationa [...]

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !