Televizija 28

7.05.2010 ob 00:04

THE MESSENGER: THE STORY OF JOAN OF ARC (francija 1999, pustolovska drama, režija: Luc Besson, igrajo: Milla Jovovich, John Malkovich, Faye Dunaway, Dustin Hoffman,Vincent Cassel, Tcheky Karyo,Timothy West)

Kekčeva Mojca se najprej spremeni v Peti element in se poroči s Kristusom, ker Matija Gubec takrat pač še ni živel, potem pa postane Prvi vitez, kraljica Elizabeta, Beneška kurtizana in seveda Jack Sommersby.

Najnovejša verzija nesrečne Ivane Orleanske je dolga celih 160 minut, kar pomeni, da si je režiser Luc Besson vzel čas za vse kar se mu je zahotelo. Okej, toda kaj, ko si ni vzel dovolj časa za sojenje pred sežigom na grmadi. Še več, to isto sojenje je vzel preveč površno in z levo roko ter pokvaril mnoge sicer zelo dobre reči pred tem. Leta 1928 je Carl Theodor Dreyer namreč posnel prvo ekranizacijo življenja Ivane Orleanske in v glavno vlogo postavil enkratno Renee Falconetti. Film je prikazoval samo sojenje, Falconettijeva pa je znala trpeti stokrat bolj kot Greta Garbo. Na njenem obrazu smo lahko prebrali trpečo dušo, ki se je zrcalila v objokanih očeh in kljub temu ohranjala ponos ter pogum. Skoraj pobrita glava, katero je zmotila samo muha, ki je priletela na ubogo lice. Poniževanje, grožnje, prepričevanje. Pljunjena slina enega izmed duhovnikov, ki se je razmazala po desni ličnici in tam ostala dokler si ni posušila. To so bili prizori, ki so prvič segli v srce davnega leta 1928 in z nami ostali za vedno. Le kako jih je lahko pozabil Luc Besson. Tega ne morem verjeti. Takega kiksa si ne bi smel dovoliti. Veličastno spektakularni prizori bojevanja Francozev z Angleži, solidni komični dodatki in ravno prav odbita kreacija Mille Jovovich, ki se tu in tam resda še vedno obnaša kot Peti element, ne morejo preprečiti končnega razočaranja, pa čeprav se med drugim trudi tudi Dustin Hoffman, ki igra Ivanino vest. Drži, Ivana Orleanska bi bila danes le zmešana najstnica z vizijo, nekakšna  Sinead O’Connor, voditeljica kake feministične stranke in seveda G.I. Jane namesto Demi Moore. Nekoč je bila seveda pogumna najstnica, ki je dušo in telo prodala bogu, angleško vojsko leta 1429 pregnala iz Orleansa, v kralju Johnu Malkovichu videla svetnika in padla v roke Angležev, ki so jo skurili na grmadi. Po Falconettijevi sta jo igrali še Ingrid Bergman in Jean Seberg, namesto Mille Jovovich bi jo morala igrati Claire Danes, na tv pa jo je leto prej igrala Leelee Sobieski. Ivana Orleanska je bila konec tisočletja torej ponovno vroča roba, zato me je zanimalo, kdaj se bo kak režiser spomnil še na našega Matijo Gubca. Film je stal 60 milijonov dolarjev in jih v ZDA prislužil samo 15, kar je bilo seveda veliko razočaranje. Projekt je bil sprva v rokah Kathryn Bigelow, Besson pa naj bi bil samo izvršni producent. Ker pa je režiserka zahtevala Claire Danes, ki ni bila všeč Bessou, je zadevo vzel v svoje roke in na čelo postavil svojo nekdanjo ženo Millo Jovovich. Kathryn Bigelow je bila seveda jezna, saj je Besson snemal po praktično istem scenariju in idejah, zato ga je tožila.

Ocena: 6/10

CRADLE  2 THE GRAVE (zda 2003, akcija, režija: Andrzej Bartkowiak, igrajo: Jet Li, DMX, Anthony Anderson, Tom Arnold, Mark Dacascos, Gabrielle Union, Kelly Hu)

Jet Li rešuje čast pravih akcijskih junakov, ki za brcanje ne potrebujejo posebnih efektov.

Jet Li je božji dar. Poslednji akcijski junak, ki se zaveda svojega poslanstva. Svoje misije snemanja zares dobrih akcijskih filmov tipa Romeo Must Die, Kiss of the Dragon in seveda Cradle 2 the Grave, fenomenalnega trojčka, ki se mora nemudoma zapisati v anale žanra. In dobri stari Jambo Jet je tokrat policist na tajni misiji, misiji lova za posebnimi črnimi diamanti, kjer mu pomaga tudi temnopolti DMX, eden boljših raperjev, ki je na velikih platnih debitiral ravno v Romeu. Če k temu dodamo, da je film produciral legendarni Joel Silver, starosta filmov Lethal Weapon, Predator, Commando, Die Hard, Ricochet, The Last Boy Scout, Demolition Man, Assassins, Conspiracy Theory, The Matrix in seveda Romeo Must Die ter Exit Wounds, ki ju je ravno tako režiral Andrzej Bartkowiak, potem nam mora biti jasno, da gre znova za idealno mešanico komedije in akcije, torej za mešanico, ki je Hollywood zadnje čase ne zna več vtakniti v mešalni stroj in nam kot akcijske junake prodaja zelene mulce kot je Matt Damon.

Ocena: 8/10

WASSUP ROCKERS (zda 2005, drama, režija: Larry Clark, igrajo: Jonathan Velasquez, Francisco Pedrasa, Milton Velasquez)

Dolgčas, ki ga posekajo že otroci v vrtcu.

Ko je Larry Clark leta 1995 posnel Mularijo, sem se prvič zavedel, da živim v svetu, kjer ni več možnosti za rešitev. Da živim v jebeni Sodomi in Gomori, ki jo bo Bog slej kot prej pognal v zrak in končal nespodobno početje mladine. Po desetih letih, kjer se ni spremenilo nič, pa mi isti Larry Clark postreže s pravljico. Z dolgočasno, razvlečeno in poštirkano zgodbico iz latino geta, kjer skupina wanna be rokerjev zapravlja čas in seksa za zaprtimi vrati. Še več, kjer bi to skupino najstniških rokerjev o seksu, drogah in glasbi lahko učili celo otroci iz slovenskih vrtcev. Larry, wake up!

Ocena: 3/10

KNOCKAROUND GUYS (zda 2002, kriminalka, režija: Brian Koppelman & David Levien, igrajo: Barry Pepper, Vin Diesel, Seth Green, John Malkovich, Andrew Davoli, Tom Noonan, Dennis Hopper)

Preveč povprečna in malce dolgočasna zgodbica o mladih kriminalcih, ki zamočijo posel starih mafijcev.

Barry Pepper, Vin Diesel, Seth Green in Andrew Davoli so »knockaround guys«, štirje bedaki, ki zamočijo sila preprost mafijski biznis in si nakopljejo težave svojih šefov, prekaljenih mačkov, katere vodi nasilni John Malkovich. Vse se vrti okoli vreče denarja, pisker zraven pristavi še policija, podatek, da je bil film posnet že leta 1999 in da ga pač niso poslali v distribucijo, pa seveda nazorno pokaže kvaliteto.

Ocena: 4/10

THE DANGEROUS LIVES OF ALTAR BOYS (zda 2003, komična drama, režija: Peter Care, igrajo: Kieran Culkin, Emile Hirsch, Jena Malone, Jodie Foster, Vincent D’Onofrio, Jake Richardson, Tylor Long)

Prigode dečkov iz cerkvene šole, ki na koncu ugotovijo, da življenje ni strip.

Francis (Emile Hirsch) in Tim (Kieran Culkin) sta dijaka cerkvene šole, kjer vse predmete poučuje stroga, vase zaprta in stoična nuna Jodie Foster. Ker jima je dolgčas, počneta razne oslarije, fantazirata o stripovskih superjunakih in gresta na koncu celo tako daleč, da splanirata krajo pume iz živalskega vrta, ki jo kanita potem nastaviti v pisarno svoje učiteljice. Medtem se Francis zacopa v sošolko Margie (Jena Malone), ki jo preganja mračna preteklost, njegovi fantazijski junaki pa se borijo za čarobni biser, katerega so ukradle zlobne nune na motorjih. Ravno prav nagajivo, tragično, romantično in gledljivo.

Ocena: 7/10

STRIPTEASE (zda 1996, komična kriminalka, režija: Andrew Bergman, igrajo: Demi Moore, Burt Reynolds, Armand Assante, Ving Rhames, Robert Patrick, Paul Guilfoyle, Stuart Pankin)

Film, ki je uničil kariero Demi Moore.

Demi Moore je šlo pred Stripteaseom zelo dobro, saj je imela za pasom filme Ghost, A Few Good Men, Disclosure in Indecent Proposal, ki so jo spremenili v največjo zvezdo v prvi polovici devetdesetih. Bila je tako zelo popularna in priljubljena, da njene kariere ni zmedel niti hudo trapasti The Juror, ki ga je posnela nekaj mesecev pred Stripteaseom. In potem je padla ideja, da bo posnela film, kjer se bo pač slekla in pokazala silikonske vsadke. Da so ji zavoljo tega dali takrat najvišji honorar kar ga je prejela katerakoli igralka, priča kako velika in pomembna je bila. In kako zelo se je Hollywood vrtel okoli nje, njenih filmov in imidža seksualnega simbola. In od filma, no ja, od njenih vsakdov, so pričakovali zelo veliko. Tudi zato, ker ni igrala le striptizete, marveč mamico, ki se slači zaradi tega, da lahko preživlja svojega otroka. Seveda v komediji, kjer za njenimi čari vzdihuje tudi blesavi kongresnik Burt Reynolds, ki je prav tako računal na rešitev svoje uničene kariere. Film je bil seveda hudo finančno razočaranje, saj je prinesel le nekaj več kot je znašal honorar Demi Moore. Jasno, bil je tako zelo slab, da ga ni hotel videti nihče. Niti za voljo Demi, kaj šele zaradi česa drugega. Trik ni vžgal, hrbet so obrnili tudi njeni najbolj goreči oboževalci. Povsem upravičeno, saj gre brez dvoma za enega slabših filmov modernega časa. Za zelo slabo odigrano, še slabše zrežirano, porazno izpeljano in brez atmosfere in tempa posneto kriminalno komedijo, kjer ni dobro čisto nič. Niti Armand Assante v vlogi policista, kaj šele Robert Patrick v vlogi zoprnega in nasilnega moža. Demi je nato resda posnela še nekaj filmov, toda z njeno kariero je bilo konec. Kazen je morala biti vzgojna.

Ocena: 2/10

 

8 komentarjev na “Televizija 28”

  1. Nidurun pravi:

    “To so bili prizori, ki so prvič segli v srce davnega leta 1928 in z nami ostali za vedno. Le kako jih je lahko pozabil naš Luc Besson.”

    ker se je besson oz. Kathryn Bigelow hotel/a izogniti mačisitčnemu masturbiranju na trpečo fanatičarko, ki se je spravila fanatično pobijat ljudi po moško in je predvsem želel opozoriti na nekatere resnično pozitivne plati njene osebnosti (nekaj sočutja je pokazala), osvetliti pa vse njene zablode in s tem tudi zablode družbe, ki masturbira na njo v smislu začetka tega odstavka? razočaranja torej za razumne gledalce nikakor ni bilo, kvečjemu veliko navdušenje.

  2. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ker se pri komentarjih kot je tvoj, zadnje čase rad malce poigram z recenzijami drugih kritikov, bom to storil tudi tokrat:

    Roger Ebert je dal oceno 2 od 4 in zapisal: »The movie is a mess.«
    James Berardinelli je dal 2 in pol od 4 in dejal: »The Messenger proves to be a little flat. What we’re given here is just a pale shadow of Braveheart.
    BBC je dal oceno 2 od 5 in dejal: »But it sadly fails in an attempt to blend fantasy with reality, becoming slightly ridiculous instead.«
    Leonard Maltin je dal 2 in pol od 4 in zapisal: »…which causes film to lose momentum…«
    TimeOutov Film Guide je zapisal: »…again proof that Besson is incapable of melting substance and style…«
    DVD & Video Guide je podelil 2 od 5 in zapisal, da so vse igralske predstave praktično slabe.
    VideoHounds je dal 2 od 4 in pojasnil: …this poor effort go up in flames…«
    Pri Halliwellu pa so dali 1 od 4 in rekli, da bi film glede na akcijski pristop potreboval Arnolda Schwarzeneggerja v naslovni vlogi.

    Nisem edini, veš, prijateljček.

    In še pojasnilo, ali še bolje, dokaz, da čvekaš brez argumenta, Glede na krut prizor umora in posilstva Ivanine sestre, je Besson od gledalcev očitno hotel prav to, kar ti prodajaš, da ni hotel.

    In seveda, samo možakar kot si ti lahko masturbira na prizore iz leta 1928, vsi ostali, normalni ljudje, smo jokali kot dež in si od šoka nismo opomogli kar precej časa.

  3. AndrejM pravi:

    Ko sem brskal po literaturi o Devici Orleanski oz. Ivani Orleanski, sem nalatel na še en, zgodnejši film, ki tudi govori o njenem življenju iz leta 1916 (Cecil B. DeMille), Joan the Woman. A si ta film videl? Sicer pa jo je RKC proglasila za svetnico in goduje kmalu, 30. maja :)

  4. Filip pravi:

    Tale Bessonova verzija mi je zelo gledljiva, ima nekaj odličnih trenutkov. Super mi je bilo, da so prikazali Ivanino norost (k temu je pripomogla tudi Jovovicheva) in se dosti poglabljali tudi v njeno mišljenje. Zanimiv je tudi Hoffman, ki se tako mimogrede pojavi proti koncu filma. Se je pa tudi meni zdel končni prizor malo (pre)kratek, dejansko so samemu sojenju in sežigu namenili premalo časa, scena na grmadi traja kakih 15 sekund. Se strinjam z oceno.

  5. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Filip, se strinjam, film ima nekaj dobrih momentov, prav zato je škoda, da pozabi na finale, ki deluje prazno in površno. Bolje bi bilo skrajšati nekaj prizorov od prej in pač malo več časa nameniti sojenju in sežigu.

    Andrej, te verjetno prve verzije, še nisem videl.

  6. » Hitra roba pravi:

    [...] je po fenomenalnih akcijskih mojstrovinah Smrtonosno orožje 4, Romeo mora umreti, Zmajev poljub in Od zibelke do groba, posnel tole bedno, trapasto in hudo negledljivo akcijsko dramo, kjer igra Dannyja. Sužnja [...]

  7. simon pravi:

    spet si mi “raztrgal” meni všečen film… :D

  8. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Tudi pohvalil, a kritiziral tisto, kar je po moje vredno kritike. Besson je iz Ivane Orleanske naredil šov, to pa ni preveč dobro.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !