Dan boja proti okupatorju
27.04.2010 ob 00:52Tokrat ne bom filozofiral, rekel bi le, da mi gre na bruhanje ob prebiranju nekaterih blogerskih kolegov, ki blatijo partizanski boj proti okupatorju in nalagajo tako bolne neresnice, da je nerodno celo domobrancem, nacistom in fašistom.
Poklon vsem pogumnim borcem, brez katerih Slovenija danes ne bi bila samostojna evropska država. In poklon vsem žrtvam, ki so jih zverinsko pobili Nemci, Italijani in domobranci.
Živel DAN BOJA PROTI OKUPATORJU, živel dan spomina na herojske partizane, ki so pregnali sovraga iz naše dežele.
27.04.2010 ob 09:44
Se podpišem.
27.04.2010 ob 09:48
Se popolnoma strinjam s teboj!
27.04.2010 ob 11:27
Tvoje razmišljanje ima iste karakteristike kot slika partizančkov. In če prenesem zadevo na film, ki se premika , je postal večbarven in celo 3D pa še v različnih audio tehnikah, ti bo mogoče potem bolj jasno postalo, kje si ostal s svojim razmišljanjem. Pa tukaj ne gre za negacijo tvoje trditve, le več resnic je. Ti izpostavljaš tisto ki tebi paše oziroma ti je bila vsajena. Kakršnokoli kritično razmišljanje, boknedaj dvom, pa je nezaželjeno. Ovca!
27.04.2010 ob 13:08
Borut, po tvoje je bil OF le lažna finta komunizma, a ne? V resnici so fašisti in nacisti z nami plesali rumbo in nam obljubljali milijone, a ne? In seveda, domobranci so bili junaki, saj so se prav oni dejansko borili za našo Slovenijo, skupaj z Nemci in Italijani, a ne? In kar je še bolj pomembno, padle borce so si partizani le izmislili, dejansko je šlo za makete v 3D filmu, a ne?
27.04.2010 ob 13:18
Borut: Iztok Gartner ima popolnoma oprane možgane. To je robot, za katerega je škoda besed.
27.04.2010 ob 13:46
Jaz sem za naše!
27.04.2010 ob 13:57
Slava POŠTENIM partizanom! Smrt medvojnim in povojnim zločincem !
http://www.youtube.com/watch?v=MgvskKbvgw0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Skue0ec5Bn8&feature=related
27.04.2010 ob 14:14
Kinky, danes se ne ve kdo je naš, kdo pa njihov, boš moral biti vsaj tokrat bolj natančen
27.04.2010 ob 14:23
Dajana, posebej zate:
http://iztokgartner.blog.siol.net/2009/04/26/v-spomin-vsem-padlim-in-se-zivecim-partizanom-ki-so-se-borili-proti-okupatorju-in-domobranskim-pizdam/
27.04.2010 ob 14:28
Čast in slava borcem!
………………..
Žal pa je postalo po 1992 res, kar se je preje šušljalo:če si imel v NOB brata pri partizanih si lahko delal kariero, če pa si bil partizan, ki je imel koga od žlahte pri “tabelih” si bil pa stigmatiziran.
27.04.2010 ob 14:36
Citat: Poklon vsem pogumnim borcem, brez katerih Slovenija danes ne bi bila samostojna evropska država. In poklon vsem žrtvam, ki so jih zverinsko pobili Nemci, Italijani in domobranci.
Se strinjam, da se jim je treba pokloniti. Nikakor pa ni res, da brez njih Slovenija ne bi bila samostojna evropska država. Zakaj potemtakem nismo postali samostojni takoj po 2. vojni, če pa so se za to borili? Slovenija je postala država 46 let po drugi svetovni vojni. Če bi bili vsi tako črno-belega oz. rdeče-belega prepričanja kot ti, verjetno to še dandanes ne bi bila.
Da ne bo pomote, absolutno sem na strani partizanov oz. vseh ljudi, ki so se borili proti okupatorju. Obsojam pa pretirano politizacijo tega boja oz. monopola komunistov znotraj le tega. Obsojam povojne poboje in montirane procese proti “sovražnikom države”, svobodomiselnim ljudem, ki niso imeli nikakršne povezave s kolaboracionizmom. Obsojam vsiljevanje zgolj ene ideologije, pa najsibo to komunizem, fašizem, socializem, anarhizem, demokratični kapitalizem… (med sabo jih ne enačim, da ne bo pomote).
Torej – da, živel dan boja proti okupatorju! Spomnimo se na žrtve tega boja in poklonimo se jim. A obenem ohranimo kritični pogled na celotno zadevo in si priznajmo, da zadeve niso tako črno-bele.
27.04.2010 ob 14:51
Celjan, menda ne meniš, da bi bili pod Nemci samostojni že prej? Ali še bolje, menda ne meniš, da bi pod Nemci sploh še obstojali? Po tem scenariju je bilo tisočkrat bolje živeti v Jugoslaviji mar ne? Komunistov je bilo med partizani le 10 odstotkov, zakaj se vedno znova to pozablja? Boj za oblast? Zakaj pa ne, če je bila možnost, mar ni tudi danes tako? Povojne poboje tudi jaz strogo obsojam, toda to nima nobene zveze s tem praznikom, če sva iskrena. Ne bom pa rekel, da si partizani ne zaslužijo svojega poklona samo zato, ker so se po vojni dogajali procesi in poboji.
Kritični pogled? Kaj je spornega in nejasnega zgolj pri dejstvu, da so se partizani borili proti okupatorju naše zemlje? Zame nič. In to je bistvo tega praznika. Vse ostale debate so povsem izven konteksta, če mene vprašaš.
No Mercy, mar ni to povsem logično? Da ne bo pomote, tega ne zagovarjam, toda ne vidim razloga za začudenje.
27.04.2010 ob 15:07
Seveda je logično:
http://www.youtube.com/watch?v=gMBKgN-p68M
27.04.2010 ob 15:11
Ne, ne menim da bi bili pod Nemci samostojni že prej. Želim ti povedati, da se partizani niso borili za samostojno Slovenijo, pač pa za svoj dom znotraj skupne države jugoslovanskih narodov. To, da je Slovenija postala samostojna država, nima veze s partizanstvom.
Nisem seznanjen s številkami, vendar če je res, kot praviš, da je bilo komunistov znotraj partizanov le 10 odstotkov, je hudičevo narobe, da so potem prišli na oblast. Zakaj za vraga nismo bili sposobni po zmagoslavju nad okupatorjem vzpostaviti demokratičnega sistema, v katerem do masovnih povojnih pobojev ne bi bilo? Sploh se mi pa zdi hinavsko, da se je pustilo na oblast ljudem, ki so Nemcem začeli odkrito nasprotovati šele po napadu na Sovjetsko zvezo.
Z enega okupatorja smo tako preklopili na drugega, notranjega – Komunistično partijo Jugoslavije. Boj proti temu okupatorju pa smo zaključili junija 1991.
Še vedno, čast in slava borcem proti okupatorju z namenom obrambe domovine. Na k..ac pa mi gre tisti del partizanstva, ki se je zaradi politične orientacije po vojni povzpel na oblast in se postavil nad preostalih 90% borcev, ki se niso borili nič manj zavzeto in uspešno.
27.04.2010 ob 15:11
Pot do samostojnosti Slovenije je bila dolga in zapletena, vmesna postaja pa je prav gotovo bil NOB. In ja, kot je SMoger napisal: “Slava POŠTENIM partizanom! Smrt medvojnim in povojnim zločincem!”
Tisti, ki gledajo s trezno glavo, vidijo, da ne moremo vse ljudi zmetat v isti lonec in narediti partizanski golaž
27.04.2010 ob 15:15
Celjan, če ne bi bilo samostojne Jugoslavije, ne bi bilo samostojne Slovenije, mar ni to logično?
Glede notranjih sovražnikov, mar ni v vseh ostalih sistemih popolnoma isto? So pač tajkuni namesto komunistov
27.04.2010 ob 15:24
My version:
Da se ne bi kregali….tle imate bistvo: Zmaga partizanov. Slaba stran te zmage: – povojni poboji…žal večinoma nekaznovani – sfrj…kjer so mnogi profitirali ( http://www.youtube.com/watch?v=gMBKgN-p68M ) danes ni nič boljšega glede tega in kjer so mnogi nasrkali……še vedno manj kot če bi bili pod Nemci ali Avstrijci ali Italijani.
Juga je bila itak ustanovljena kot tampon cona, blažilna cona med obemi bloki s strani zmagovalcev. Pol ko je ZSSR razpadla, je Zahodu ušel razpad Juge iz rok…in prišlo je do vojne v Jugi. Kje smo danes? http://www.youtube.com/watch?v=odIgOsPadtY
Hvala ‘velikim’ za partije šaha. Beeeeee.
27.04.2010 ob 15:28
A potem je tudi logično, da iz samostojne Brazilije sledi samostojna Bahia oz. iz samostojnih ZDA samostojni Wyoming?
27.04.2010 ob 15:43
Nekaj pač moramo praznovati, da se spomnimo od kod smo prišli

Vsekakor nam je (po mojem ) bolje kot tibetancem, vsem, ki so bili v imperiju Njenega veličanstva in onim, ki imajo na obisku (izvoz demokracije) američane
———————–
Komur pa ni kaj prav naj se pa sam za glavo skrajša, da nebo kdo v prihodnosti obdolžen kakšnih nepravnosti, nečednosti … in se bo o njem govorilo kot o krvniku
27.04.2010 ob 16:35
Morant, če ne bi bili pod Jugoslavijo, bi bili pod Nemčijo in nas danes ne bi bilo. Kaj tle ni jasno, res ne vem.
27.04.2010 ob 17:34
Tako, je, Iztok! Smrt fašizmu ,svoboda narodu! Živela Protiimperialistčna fronta!
27.04.2010 ob 18:46
Poklon, vsem pogumnim partizanom tistim, ki so preživeli in tistim, ki so dali življenje za domovino-za naš lepši jutri. SLAVA BORCEM!
27.04.2010 ob 21:34
Ne vem kdaj bodo Borut in njemu podobno misleči sposobni razumet (ali mogoče celo izrečt naglas?)čist preprosto dejstvo, da če ne bi bilo tistih, ki so se borili proti okupatorju in tistim, ki so z okupatorjem sodelovali, tud boruta in njemu podobno mislečih ne bi bilo…..a je to res tko težko razumet??
Da se je pa vsa zadeva malce zapletla in da je, kot pravi Borut, nastalo več resnic je res…ampak to ne spremeni osnovnega dejstva….in na bruhanje mi gre, ko znova in znova nekateri (ve se kdo) odpirajo stare rane, pa ne samo odpirajo, celo sol natresajo nanje.
Slava borcem za svobodo!
28.04.2010 ob 04:48
Za avtorja in vse ostale imam naslednje vprašanje:”Kateri narod je bil iztrebljen v Europi med drugo vojno, ker ni imel partizanov”? Kaj so pa partizani počeli med vojno in po njej je pa druga ZGODBA.
28.04.2010 ob 14:20
To je gotovo kakšen trick question
28.04.2010 ob 15:53
Gartner, kok časa smo pa žvel pod Avstro-ogrsko, pa še vedno obstajamo? In to je bil čas, ko smo najbolj napredovali gospodarsko, kulturno, politično…. Ne bit pameten spet. A ti je popularnost padla spet mal, pa že 5000ič gonš to temo (a kateri veš malo)in zmer užge?
28.04.2010 ob 15:56
Ti torej meniš, da bi nam Hitler dal avtonomnost znotraj Nemčije in da bi se lahko kot narod nemoteno in povsem v miru razvijali? Tudi prav
28.04.2010 ob 16:04
Le kako bi lahko bili komentarji drugačni, če tudi politiki s svojimi izjavami ali namerno ali pa zaradi lastne plitkosti in omejenosti vedno znova vzpodbujajo nove in nove prepire.
Na volitvah dajmo svoj glas tistim, ki nas ne bodo obremenjevali s po svoje prikrojeno temno zgodovino našega naroda, in ki bodo končno znali napisati in sprejeti zakone za normalno, dejavno in uspešno gospodarstvo – predvsem pa šolski sistem, ki bo dajal kader, ki ga gospodarstvo (proizvodne dejavnosti) potrebuje – in ljudi, ki bodo znali pošteno delati in zaslužiti – v nasprotju z danes, ko v medijih vsak dan dobijo potrditev, da je uspešen tisti, ki zna državo ogoljufat. Največji goljuf je pa seveda država (vlada).
Nikomur, ki razmišlja zdravo, ne bi smelo biti pretežko sestaviti vsaj nekaj s seznama dejstev, ki jih nikakor ne moremo šteti v dobro povojni oblasti:
Enopartijski režim krši človekove pravice,
Onemogočeno razvijanje zasebne lastnine zatira ustvarjalnost ,
Negospodarno in umetno ustvarjanje industrije na kmetijsko-obdelovalni zemlji uničuje podeželje in kulturno krajino,
Zasmehovanje in poniževanje kmetskega prebivalstva jemlje mladim veselje do dela na zemlji,
Privilegiji za vse politične funkcionarje niso zgled za » komunizem, v katerem smo (menda) vsi enaki«,
Zanemarjanje razvoja na vitalnih področjih gospodarstva,
Ustrahovanje vsakogar, ki bi si upal črhniti kaj proti oblasti in proti povojnim pobojem,
Potvarjanje številnih medvojnih in povojnih dogodkov.
In tako naprej…
Ne recite prosim, da smo pa ja imeli vsi možnost šolanja, študiranja, da smo lahko hodili v cerkev, da smo lahko hodili v tujino. Že, že, vendar vseeno ne tako, kot bi jo v bolj svobodni družbi lahko imeli. Da so šole kljub temu dale mnogo odličnih ljudi, se lahko poleg številnim dobrim učiteljem in učiteljicam zahvalimo nadarjenosti, ukaželjnosti in hotenja Slovenk in Slovencev, od katerih pa jih je mnogo prav zaradi nestrinjanja s sistemom in onemogočanja uspešnih poklicnih karier svoj dom ustvarilo zunaj tedanje komunistične države. (Pred časom je ena izmed priljubljenih voditeljic zelo gledane pogovorne oddaje na nemški TV izjavila, da Hitler ni bil tako zelo slab, saj so vsi otroci lahko hodili v šolo. Takoj po tej izjavi je izgubila službo.)
Da bi si kdo od onih v slovenskem političnem vrhu v obdobju od leta 1945 pa do leta 1990 (izjeme so politične položaje izgubile, ali pa so jih kar zaprli ali pa so kar na hitro izginile) želel samostojno Slovenijo? (Izjava ministrice za obrambo, da so že kar od konca II. sv. vojne naši oblastniki pripravljali teren za samostojno Slovenijo). Da so začeli še s takšnimi lažmi!
Če bi hoteli vsaj zdaj začeti našo družbo razvijati na kolikor toliko zdravih zgodovinskih temeljih, bi vlada morala poleg vehementnega poudarjanja pomembnosti NOB obsoditi tudi povojne poboje in se zanje celotnemu narodu opravičiti. Masovni poboji na slovenskih tleh kažejo zločinsko plat predvsem naročnikov, ki so nekje na varnem podpisovali ukaze, za likvidatorje pa naredili mlade partizane. Ti so bili ravno tako žrtve. Grozno je moralo biti njihovo dvojno breme: v duši so celo svoje življenje nosili strašne nočne morije, slike in prošnje ter krike mož, žena in otrok, ki so jih vozili ali gnali v smrt; o vsem tem pa niso smeli govoriti, se nikomur zaupati! Predstavljajte si to tesnobo, vi zagovorniki pobojev! Predstavljajte si, kaj je ta, vam tako priljubljena komunistična oblast naredila tudi tem mladim fantom! Ali res mislite, da je imel sploh kdo iskreno rad komuniste in komunistično oblast?
Boj za svobodo je plemenito dejanje (ni nujno, da vedno z orožjem), boj za oblast s pomočjo orožja in likvidacij nasprotno mislečih je kriminalno dejanje. Pošteni partizani si zaslužijo naš poklon, lopovi, ki so se skrivali za partizanskim bojem, bi si v pravni državi zaslužili, če ne zapor, pa odvzem vseh privilegijev in prepoved vsakršne javne ali politične funkcije. Domobranci so bili tako ali tako pobiti ali pa pregnani, in če zdaj njihovi potomci želijo, da se mnogo zlaganih dogodkov pove po resničnih pričevanjih, bi se v pravni državi (zdravi in normalni družbi) to moralo zgoditi.
Še to: Potomci okupatorjev izpred dobrih 60 let so že nekaj deset let za Slovenijo izjemno pomembni gospodarski partnerji. Če bi tuji gospodarstveniki iz Nemčije ali Italije razumeli govorce in gledali posnetke naše TV z zadnje čase vedno bolj številnih partizanskih obletnic, bi razmislili ali bi z nami sploh še sodelovali. Brez tujih (predvsem nemških) gospodarskih partnerjev bi pa naše gospodarstvo tako ali tako šlo hitro »cugrund« (zugrundegehen = propasti)…
28.04.2010 ob 16:11
Hm, kot bi opisovala katerikoli sistem, tudi tiste, ki so najbolj zagreti nasprotniki komunizma
To so naredili že stokrat !!!
Kdo za vraga zagovarja povojne poboje?
In seveda, mar meniš, da se Nemci ne zavedajo svojega sranja iz druge svetovne? Lahko so veseli, da z njimi sploh kdo želi sodelovati, če mene vprašaš. Srečo imajo, veliko srečo, da jim je svet tako hitro odpustil grehe.
28.04.2010 ob 16:34
Ta pomladek NSi nove slovenije,ki toliko nasprotuje proti Titovi ulici v Ljubljani ni nič druzga kot govno germanističnih,antislavističnih ter nacističnih prostozidarjev ki sanjajo o veliki nemčiji.Aja pa domobrančki,ki so toliko domoljubni,zakaj so stisnili rep med noge ter pobegnili v Argentino?
28.04.2010 ob 16:38
Podmladek NSi je še bolj trapast kot “ta stari” člani stranke. Očitno niso nikoli preboleli dejstva, da je Bajuk zelo hitro padel s prestola kot šef vlade
Ko slišim Ljudmilo Novak, pa mi vsi na levici delujejo kot bogovi brez napak
28.04.2010 ob 16:59
me res zanima kok je lahko janša tako nahitro dobil tolikšno podporo,Pahorju pa pada.Sam je pa res da ga je začel Borut pošteno sračkat zadnje čase,tako da bi dal šanso Janši sam iz principa da vidim kok bi nas on rešil iz krize.Tito je pa itak samo eden in samo Drnovšek se lahko primerja z njim.Pa tudi naši borci si pošteno zaslužijo čast.
28.04.2010 ob 17:29
Janša je svojo šanso že imel, pa je žal ni dobro izkoristil.
Se pa strinjam za Drnovška, ni bil le predsednik, bil je tudi voditelj. Kot Tito, ki mu hočejo naprtiti same slabe stvari in pozabljajo na dobre, ki jih prav tako ni malo.
28.04.2010 ob 18:19
“Kinky, danes se ne ve kdo je naš, kdo pa njihov, boš moral biti vsaj tokrat bolj natančen ”
Kljub vseobčemu poskušanju prevrednotenja vseh vrednost se ve, kdo so naši
28.04.2010 ob 18:22
Enopartijski režim krši človekove pravice,
Onemogočeno razvijanje zasebne lastnine zatira ustvarjalnost ,
Negospodarno in umetno ustvarjanje industrije na kmetijsko-obdelovalni zemlji uničuje podeželje in kulturno krajino,
Zasmehovanje in poniževanje kmetskega prebivalstva jemlje mladim veselje do dela na zemlji,
Privilegiji za vse politične funkcionarje niso zgled za » komunizem, v katerem smo (menda) vsi enaki«,
Zanemarjanje razvoja na vitalnih področjih gospodarstva,
Ustrahovanje vsakogar, ki bi si upal črhniti kaj proti oblasti in proti povojnim pobojem,
Potvarjanje številnih medvojnih in povojnih dogodkov.
Hm, kot bi opisovala katerikoli sistem, tudi tiste, ki so najbolj zagreti nasprotniki komunizma
A dej Gartner, ne serji. Nekdo ti lepo servira dejstva, ti pa (namesto, da bi se jih vsaj potrudil negirati, če že zagovarjaš režim) ti pa odgovoriš z nekim pavšalnim posploševanjem, ki nima temeljev. Zaradi take retorike je le še peščica bralcev pripravljena polemizirati s tabo o resnejših temah.
V vseh teh alinejah smo z menjavo sistema naredili korak naprej. Pa mi povej, če ni res.
28.04.2010 ob 18:48
Stari, tvoj napadalen ton je odveč.
Sicer pa nismo imeli nikoli komunizma, marveč socializem, kjer pa je veliko ljudi živelo dosti bolje kot danes. In ne, ne vidim koraka naprej, vidim korak nazaj, če ne verjameš vprašaj navadne ljudi, ki si po novem ne morejo privoščiti niti kepice sladoleda, ki od aprila dalje stane že 1.20, da o ostalih rečeh tega “fantastičnega” novega sistema niti ne začenjam govoriti.
Nekatere reči so se spremenile, res je, toda mnoge so še slabše kot prej, kar dokazuje porazno stanje v katerem je Slovenija, ali še bolje, v katerem je ves svet, ki se je tako zelo bal komunizma.
V posamezne točke komentatorke pa ne bom šel, saj ti vendarle mora biti jasno, da je danes popolnoma isto sranje. Le da namesto na Goli otok pač izgubiš službo, če nisi prave barve. Daj no, ne seri s pravljico.
28.04.2010 ob 18:49
Kinky, ja potemtakem pa sem tudi jaz za naše
28.04.2010 ob 19:55
Lej, jz niti približno ne idealiziram tega turbokapitalizma kot ga mamo zdej oz. naj bi ga imeli.
Mam pa vseeno raje, da si ne morem privoščit sladoleda, kot pa da mi neka jebena politična elita prepove potovati v določene države, me preganja, zapira in še kaj hujšega, če imam skrajno nasprotno mnenje njihovemu in ga izrazim na glas itd.
Določene ideje socializma/komunizma so tudi meni všeč, narobe pa je to, da je v večini primerov po svetu ta sistem bil vpeljan in obdržan na oblasti s silo, represijo, kratenjem svoboščin ljudi itd.
Sistem, kot ga imamo dandanes, ni dober. Je pa očitno najmanj slab sistem, ki ga poznamo.
28.04.2010 ob 23:07
Celjan to ti opisuješ današnji čas. Danes moraš paziti, kaj poveš še posebej v službo….
Mladost sem preživel v prejšnjem sistemu in bilo je fajn in super. Hinavščine in zahrbtnosti ni bilo tako, kot danes.
Tito je eden največjih ljudi in dokler boš tlačil to zemljo ga bom spoštoval in to iz razloga, ki je tuj današnjim ljudem PRISLUHNIL IN POMAGAL JE TUDI MALIM LJUDEM !!!!
Naprimer moja mati je živela v hiši brez elektrike in vode z dvema otrokoma in nihče ji ni pomagal le Tito je to storil. Pisala mu je pismo in opisala problematiko in ko je že tu obupala je prišel v njeno podjetje telegram, da ji morajo dodeliti stanovanje v roku 24 ur in tako se je tudi zgodilo.
28.04.2010 ob 23:36
Stari, če je tole čisto tako kot si napisal, potem svaka čast Titu.
28.04.2010 ob 23:38
Celjan, ljudje so bili veliko bolj skromni kot danes in ni bilo nobene potrebe po tem kar govoriš, da je sedaj neka prednost. Doma je bilo lepo, ni bilo razloga za megalomanske želje.
Pa te svoboščine in ostali očitki, ne vem no, sam tega nisem poznal in občutil, vsi okoli mene so živeli dobro in lepo. Stanovanje se je dalo dobiti, avto nabaviti na gotovino, kupovati hrano brez bojazni, da bo zmanjakalo in tako dalje, pa služb je bilo dovolj, pa nihče ni prosjačil na ulici. Danes je vse to v kurcu, tudi tako je treba pogledati na vse skupaj. In če so bili na oblasti komunisti si bil pač butec, da si se temu upiral in si onemogočil kariero. Le zakaj bi to počel, je bilo tako težko biti tiho in uživati brez uporništva, saj smo imeli vsi vsega dovolj. To se neke zgodbe nekih ljudi, ki so jih zaprli zaradi tega in onega. Pa neke represije in ne vem kaj. Ne vem no, jaz tega nisem občutil in nisem poznal nikogar, ki bi imel s tem težave. Vem, da se je to dogajalo, a gotovo je moral biti nek razlog.
29.04.2010 ob 10:23
ad 24 / Ametist pa ti si s tem tvojim komentarjem kokr en diamant:)))pa še ene par takih diamantkov bi se najdl:) npr Krš pa Jana…če so/smo nekateri ovce, kakor pravite, potem ste drugi ritolizniki…vse kar je tuje je ful d best…in jana…s kom pravš, da poslujejo naši gospodarstveniki v nemčiji? bi rekla, da s tistimi, ki so pobegnil, ko je bla vojna zgubljena….
ne vem, kako da ne zastopte, da ni vse belo in črno….ful je sivih odtenkov vmes
sicer pa, sej bo podmladek nove slovenije vse rešil:)))
29.04.2010 ob 15:39
Stela, tudi meni je najbolj smešno to, da imajo “naši nasprotniki” v glavi, da smo mi ovce in da so nam opravili možgane ter da gledamo vse totalno narobe ter enostransko, sami pa potem nastopijo popolnoma isto
29.04.2010 ob 16:43
Predvojna Evropa je bila “a mess”. V razmere zgodnjega kapitalizma in gospodarske krize prideta dve totalitarni ideologiji, komunizem in nacionalistični-socializem, obe ultra radikalni in nasilni, vendar se je večina ljudi z utopičnim veseljem zastrupljala z eno ali drugo in podlegla plemenski mentaliteti našivašizma, ki se ga Slovenci še do danes niso otresli. Slabi časi za kritično razmišljujočega človeka a la Kocbek.
Vojaškim dosežkom NOV je težko oporekati, v končni fazi so nase vezali za Nemce nepredvidenih ducat divizij, kar je zamaknilo operacijo Barbarossa in pomembno vplivalo na razplet WW2, a enako težko je oporekati dejstvu, da je KPJ uzurpirala partizansko gibanje, in da je “socializem” kljub mnogim dobrim stranem žal ekonomsko nevzdržen in v nam znani formi, brez privatne lastnine in podjetniške iniciative, zasluženo na pokopališču zgodovine, kot tudi da so šle Titu, sicer nedvomno državniku vrhunskega kalibra, na roko zgodovinske okoliščine. Če bi mi odrasli v socializmu romunskega ali albanskega tipa, ga ne bi nič pogrešali.
29.04.2010 ob 18:01
@Leiito: WORD!
29.04.2010 ob 19:42
Kaj je bilo lepšega kot to da smo se s katrco vozili na morje,s prijatelji lovili ribe ter igrali nogomet.Spomnim se dobrih starih časov k sem gledal Grizlija Adamsa ter Dinastijo na naši čb televiziji,pa da ne govorimo o starih dobrih risankah kot so Smrkci.Kaj je bilo lepšega takrat kot poslušat stare dobre vinilne plate legendarnih skupin kot so Hazard,Čudežna polja ter Pro Arte.Prav tako je bil vsakdo vesel darila kot je legendarni Walkman….Res ne vem kaj nam je takrat manjkalo.
29.04.2010 ob 19:45
Če je religija opij za mase, je politika kokain.
29.04.2010 ob 22:23
Glede na to da o mrtvih vse dobro, bi lahko v stavek:
In poklon vsem žrtvam, ki so jih zverinsko pobili Nemci, Italijani in domobranci.
dodal še vse nedolžne žrtve povojnih pobojev, če so že dedce postrelili, žensk in otrok jim sigurno ne bi bilo treba.
V debato se ne bom vmešaval, lahko rečem le, da mi gre na bruhanje vsa ta naša zgodovina, enih in drugih. Socialistična generacija je dobila svoje (bajte, službe, penzije) in naj nam da mir, da ustvarimo spodobno življenje za naše otroke.
Ti Gartner se pa drži bolj glasbenih in filmskih tem, tam si kar car, politiko in tole pa pusti pri miru.
Še tolk, moji stari starši so bili v partizanih med vojno, pol pa ne več zraven.
29.04.2010 ob 22:35
Ravno generacija, ki je sedaj, ti tega ne omogoča. Tista druga, ki jo nekateri tako zelo radi kritizirajo, pa bi ti.
29.04.2010 ob 22:42
Tomo, vam mogoče ni manjkalo nič, generaciji 20 let pred vami pa marsikaj… pa ne mislim toliko na materialne dobrine kot na osnovne svoboščine.
Moj ata socialistični kulak je fenomenalna satira, ki dobro povzame duh povojnega časa: “Zdaj, ko je svoboda, moramo biti previdni.” ; “Človek je naše največje bogastvo, zato ga moramo nadzirati” ;
Manjka nam film, ki bi podobno ošvrknil trenutno stanje in nas postavil na realna tla…
29.04.2010 ob 22:56
Ni tako enostavno. Posledice socializma so tudi a) enormen in neučinkovit državni aparat zaradi katerega je Slovenija med najbolj obdavčenimi in podjetništvu najmanj naklonjenimi državami b) pokojninski sistem podoben piramidni igri itd
29.04.2010 ob 23:20
Leiito, zakaj se je potem zlomila tudi Amerika, ki je popolno nasprotje socializma in zakaj imajo tam najbolj bedno urejen zdravstveni sistem, ki ga zdaj skuša reševati Obama, pa ga bodo zaradi tega seveda križali?
30.04.2010 ob 00:15
Zdej malo hruške pa jabolka primerjamo, ampak poenostavljeno rečeno, tako kot je pri nas nonsens, da moraš ko odpiraš firmo po šifrantu iskat dejavnosti in čakati 14 dni, namesto da je firma avtomatsko registrirana za vse kar ne terja posebne licence in v 1 dnevu, je popolna deregulacija finančnih trgov pripeljala do anomalij in recesije.
Ni pa se Amerika zlomila, ni to prvi borzni crash in recesija, obdobja boomov in recesij se ciklično ponavljajo in praktično vedno je enako, bubble na borzi in pri nepremičninah, krediti, balon poči, recesija in potem spet od začetka. Tako je to že od časa, ko je bila v Holandiji čebulica črnega tulipana vredna več kot grad, potem pa se je nekdo vprašal, če ni to vseeno malo precenjeno, začel svoje čebulice prodajati in drugi so sledili.
Problem ameriškega zdr. sistema je kompleksna tema in nisem dovolj kompetenten, ampak kar poznam stvari je diagnostika vrhunska, verjetno najboljša, vsaka vas ima MRI, pri nas sta pa dva, problem tam se zdi iz izkušenj ljudi predvsem:
a) zavarovalnice (to kar je prikazal Moore v Sicko-u)
b) hiperlitigiranje, milijonske tožbe za vsako malenkost, kar je povzročilo, da si zdravniki ne upajo sprejemati odločitev brez kritja, premije za zavarovanja proti “malpractice” pa so poletele v nebo in povečale stroške across the board
30.04.2010 ob 01:12
Govoril sem v smislu tega, da je tudi kapitalitem isto sranje. Eni pač uspejo in vladajo, drugi pa dobijo drobtine in trpijo. Isti drek kot socializem in komunizem.
In kar je najbolj tragično, mnogi Slovenci so v času socializma živeli bolje kot sedaj.
30.04.2010 ob 01:43
Veš, obstajata dve vrsti ljudi…neambiciozni brezjajčniki, ki jim je čisto fino, če dobijo vsakdanji kruhek in nekdo drug razmišlja namesto njih, in pokončni ljudje, ki ne upogibajo hrbetnice pred opresorjem. In prvi pač niso zmožni razumeti drugih, saj zaradi sklanjanja glave ne vidijo sveta okrog sebe. In pokončni ljudje so tisti, ki so totalitarnemu režimu nevarni, zato jih je treba onemogočiti, če ne gre drugače, likvidirati.
30.04.2010 ob 01:49
Zelo posplošuješ, ena ali drugo, bla, bla. Bilo je tudi ogromno takih, ki so živeli povsem dobro, šli dvakrat na morje, smučat, imeli okej avto, lepo plačo, lepo stanovanje in vse kar je treba, torej so bili povsem solidno ambiciozni, saj so naredili lepo kariero pa še kak hobi so imeli zraven. Le zakaj bi se morali iti še uporništvo in se upirati sistemu? Nepotrebno.
To, kar opisuješ za tiste, ki imajo po tvoje jajca in razmišljajo s svojo glavo, pa so jih v bivšem sistemu odstranili, pa popolnoma enako velja tudi za današnji sistem. Ravno likvidirajo jih ne, jih pa onemogočijo in psihično zdelajo. Isti kurac z drugače mislečimi je v vseh sistemih, le da se tokrat delamo, da temu ni tako. Daj no, razmisli malo, če ne ližeš riti in ne delaš tako kot hočejo vodilni, nimaš šans za uspeh. Vsaj pri nas ne.
30.04.2010 ob 09:37
@ leito: Velika državna uprava ni posledica socializma, ampak posledica pudinga, ki ga imajo namesto možgan v glavi slovenski politiki. Državna uprava in paradržavne institucije so se samo kopičile in kopičile, vsaka oblast je zaposlila nove ljudi, občine so nove in nove… Samo malo poglej, koliko je samo raznih služb na ministrstvih, svetovalcev, PR-ovcev in podobne navlake. In vsi ti ljudje morajo nekaj delati. Ker se velikih rib NE SMEJO DOTAKNITI, se lotevajo malih ljudi in jebejo v glavo male in srednje podjetnike. Papirji gor in papirji dol, samo zato, da je dodatno zaposlenih par deset tisoč ljudi. In biti v državni službi so sanje vsakega Slovenca. In kot je rekel “slavni” slovenski filozof Slavoj Žižek, ko so ga vprašali, zakaj ne gre na kakšno ameriško univerzo pač pa je na univerzi v Sloveniji, je lepo odgovoril zakaj bi šel tja, kjer mora delati, tukaj pa mu ni treba. Tako je to. In ker v Sloveniji enostavno ni novih in predvsem poštenih in sposobnih ljudi, ki bi se šli politiko, bomo gledali in na svoji koži še naprej občutili stara jajca v obliki nesposobnežev, nemarnežev in lopovov, ki se gredo politiko. In rezultat: namesto, da bi Slovenija postala država, kjer je prijetno živeti, gre samo še navzdol.
30.04.2010 ob 13:39
Lej Iztok.
Ti lahko na svojem blogu dandanes mirno napišeš, da ti gre na kurac Janša in njegova pleša, da bi najraje na gobec NSi-jevce in podobno misleče, ki dajejo v nič boj partizanov in potvarjajo zgodovino, da se ti zdi, da ga Pahor ornk serje in se preveč ukvarja z nepomembnimi zadevami, da bi Kresalovo rad fajn kresnu, da se ti zdi Jelinčič pajac itd. itd.
In tudi po tem, ko bo to objavljeno in dostopno vsakomur, te nihče ne bo peljal na rekreacijsko razbijanje kamnov na Goli otok, organi pregona te ne bodo z veseljem mlatili kot “sovražnika države” itd.
Razumeš zdaj, kakšna razlika je v svobodi govora/tiska takrat in zdaj? (pustimo pri miru (ne)objektivnost medijev, ljudje imajo še vedno moč povedati, kar hočejo).
30.04.2010 ob 15:23
IG: In kar je najbolj tragično, mnogi Slovenci so v času socializma živeli bolje kot sedaj.
Neverjetna bedarija selektivnega spomina. Da smo takrat živeli bolje je občutek zgolj zato, ker smo na splošno živeli veliko slabše, ampak smo s tem morali biti zadovoljni, ker se niti nismo smeli preveč pritoževati. Šel si v trgovino in kupil najbolj osnovne potrebščine, ker drugega ni bilo ali pa je bilo svinsko drago, tako da smo za vsako dodatno stvar morali na izlet v Trst ali Avstrijo. Imal si prihranke v banki, pa jih je čez noč požrla devalvacija valute. Ampak za našega Iztoka to sploh ni hudo, saj on zadevo verjetno razume tako, da si lahko takrat šel v trgovino in brez problema zapravil milijon dinarjev. Super, a ne? Ubogljivim so se delila stanovanja, zgrajena na velikanske državne kredite, ki so spodjedali in uničevali gospodarstvo. Bencin si dobil samo na bone. Avtomobili so se lahko vozili samo na lihe ali sode dneve. Na avto si čakal po več let, ker so ga pred tabo vedno dobili tisti z rdečimi knjižicami in zvezami. Če si v pismu napisal, da je kaj narobe z državo, so te za nekaj mesecev strpali v preiskovalni zapor, nato pa poslali na prevzgojo na Goli otok.
Iztok, če bi danes še vedno živeli v socializmu, bi ti zelo tenko piskal. Ne samo zato, ker bi jih redno dobival po gobcu, ko bi želel izraziti svoje mnenje, temveč tudi zato, ker si moral v socializmu dejansko delati, če si hotel preživeti, ne pa samo srati neumnosti. Ma ne, počakaj, verjetno se motim, saj bi ti pravzaprav imel zelo dobro možnost, da bi se ti odlično godilo, ker bi bil verjetno kakšen partijski funkcionar, ki bi zajebaval ljudi in hodil na Titove proslave.
30.04.2010 ob 17:28
poleg tega ljudi dokazano bolj kot revščina bolijo socialne razlike.
30.04.2010 ob 18:09
Celjan, internet je res prednost, vprašanje kaj bi bilo z njim, če bi ga izumili v času socializma
Glede medijev pa je isti drek, morda še slabše, le afero Baričevič poglej, nihče ni upal pisati o njej, ali še bolje, nihče ni smel. Časopisi in revije pa so itak glasila te ali one politične opcije. Pa nekateri radijski proragmi tudi. Da o televiziji niti ne govorim.
Dobri stari cajti, to je zato, ker smo vsi postali razvajne pičke, ki morajo imeti vse novo, vse top, vse po trendih. Nič več ni dovolj dobro, če je staro eno leto. Včasih so nam bile dovolj majhne reči, danes smo dušo prodali urbani džungli. Pa vseeno nihče ni srečen, vseeno se vsi pizdijo, zganjajo depresijo in nezadovoljstvo. Pač zato, ker bi radi imeli še več. Okej, ubogljivim so se delila stanovanja, naj bo po tvoje, kaj pa danes, komu se pa danes delijo? Nikomur. Če nimaš bogatih staršev in če ne ližeš riti, ostaneš pod mostom ali na najemnini. Glede bencina in avtomobilov, omenjaš le določeno obdobje, saj ni bilo vedno tako. Kaj pa danes? Bencin je tako drag, da ga kmalu nihče več ne bo mogel kupiti. Plače pa stojijo. Goli otok, okej, kaj pa danes, le probaj v kaki firmi kaj reči čez koga, odletel boš še isto minuto. Isti drek je.
Tenko piskam danes, nekoč nisem. Pač ne bi izražal svojega mnenja na tak način, le zakaj bi ga, če bi vedel, da ni pametno, saj nisem bedak. Pa tudi danes ni pametno, saj si zapremo poti, ko rečemo kaj narobe, pa še vemo ne kdaj.
In ja, ne bi bil partijski funkcionar, bil pa bi voditelj partijskih zabav, to pa. Pa Titov dvorni norček, če je treba, seveda za pravi denar.
30.04.2010 ob 18:38
Bravo iztok ne daj se tem fantkom ki nimajo pojma k so takrat še v atekovih ali pa dedkovih jajčkih plaval.Ne znajo druzga cepat kot to da bil tito lopov in morilec,ves denar šel v Beograd,zaradi kave in kinderjajčkov mogli it v Avstrijo.Oni itak pogrešajo strička Dolfeta in Jorgca.Oni so zame Hitlerjevi evnuhi.
30.04.2010 ob 19:32
Ma folk se pač pizdi enostranstko in povsem brez pravega argumenta. Kot da bi na lastni koži občutili kaj od tega kar pišejo. Trapasto.
30.04.2010 ob 23:02
“Daj no, razmisli malo, če ne ližeš riti in ne delaš tako kot hočejo vodilni, nimaš šans za uspeh. Vsaj pri nas ne.”
To ni res. Drži sicer, da se po podatkih neke raziskave v Sloveniji 50% služb dobi tako, da nekdo kandidata priporoča/zanj osebno posreduje itd in ta odstotek je najbrž za službe v javni upravi še veliko višji, vendar pa je po drugi strani v Sloveniji veliko malih in srednjih podjetnikov, pa tudi globalnih uspehov tipa Boscarol, Akrapovič itd., vendar žal mediji raje poročajo o Pahorja obisku kurje farme kot o uspehih slovenskih podjetij, ki jih ni tako malo.
Skratka, če hočeš, če si sposoben in delaven, lahko “uspeš” tudi v Sloveniji. Morda težje v glasbi, kjer še tak vložek truda ne nadomesti talenta, morda težje v Sloveniji prideš do kreditov brez poznanstev, a v poslu nasplošno si je vedno in povsod, kjer je svoboda podjetniške pobude možno zagotoviti eksistenco.
Če le stroški dela ne bi bili tako hudo obdavčeni, bi se slovensko gospodarstvo bistveno hitreje razvijalo in brezposlenost bi bila lahko veliko manjša.
V vseh normalnih državah največ novih delovnih mest ustvarijo majhna podjetja, ampak pri nas se namesto olajšav in podpore malemu podjetništvu žal raje ohranja pri življenju že zdavnaj klinično mrtve gigante z zastarelimi poslovnimi modeli, pri čemur “slovenski” managerji velikih podjetij nikakor ne znajo reševati z večjo prodajo, produktivnostjo, inovacijami… ampak izključno z zniževanjem stroškov, kar zna storiti vsak diplomant srednje ekonomske šole.
30.04.2010 ob 23:53
No, gartner, sej mi v Drenici smo se uprli…
Ni pa men niti slučajno isto, če koga, kot ti praviš brez dokazov, vržejo na street ali pa mora na goli otok…dej malo preberi pričevanje kakega taboriščnika pa kake samohranilke, ki je ostala brez službe, pa ti bo hitro jasno, da je to ORENK različno…
1.05.2010 ob 01:41
Itak, da ni isto, daj no, saj nisem nor. Preveč dobesedno jemlješ kar zapišem.
Ampak blesavo mi je, da se iz prejšnjega sistema spomnite le slabih reči in posameznih usod, ne pa večine ljudi, ki ni živela slabo in ki zdaj živi veliko slabše.
1.05.2010 ob 13:29
Tudi zdaj ti nič ne manjka. Cele dneve gledaš filme, poslušaš glasbo in pišeš blog.
1.05.2010 ob 14:44
Danes je dan delavstva. In kaj s(m)o dobili? Govor turbokapitalista Zokija na Rožniku, sprenevedanje Pogačnika, da je delal zakonito in da bo ministrsko plačo vlekel do konca, sprenevedanje KK ob potrjenih podatkih, da bomo davkoplačevalci njenemu prijatelju šenkali nekaj milijonov eur… Po svetu so demonstracije, slovenski delavci pa so očitno zadovoljni z življenjem, ki ga imajo. Glavno, da se v megamarketu dobi 199,5 vrst čipsa, pa je vse v redu.
27.04.2015 ob 11:56
Spletna filmska premiera: Stari pisker
http://izklop.com/?url=links/start&a=open&id=97288