Recenzije: Nine, In the Loop, Amelia

26.02.2010 ob 13:23

NINE (zda 2009, mjuzikl, režija: Rob Marshall, igrajo: Daniel Day-Lewis, Penelope Cruz, Kate Hudson, Nicole Kidman, Sophia Loren, Stacy “Fergie” Ferguson, Marion Cotillard, Judi Dench)

Oda Federicu Felliniju.

Nine, ki ga je režiral Rob Marshall, vroč po Chicagu in hladen po Memoirs of a Geisha, zgleda kot film Federica Fellinija. No ja, da koga ne užalimo, kot film, ki bi ga z veseljem gledal tudi Fellini. In seveda film, ki se pokloni njegovi mojstrovini Osem in pol, pa tudi Amarcordu in Sladkemu življenju, če smo natančni in če omenimo prizora, kjer mulci plačajo za striptiz lokalne cipe Saraghine (Fergie) in kjer plakat, na katerem se nastavlja filmska zvezda Claudia (Nicole Kidman), močno spominja na znamenito pozo Anite Ekberg. Da se je zadeva najprej odvrtela, ali še bolje, odpela, na Broadwayju, kjer je glavno vlogo režiserja Guida Continija igral Raul Julia (uf, to je moralo biti dobro), ni treba posebej poudarjati. Da je vlogo Guida, režiserja v ustvarjalni in življenjski krizi, sredi devetdesetih na odru igral tudi Antonio Banderas (uf, to je moralo biti dobro), ki je, butec prekleti, zavrnil filmsko upodobitev, pa je vsekakor zanimiva trivia. Ne bom rekel, da je Daniel Day-Lewis, ki Guida sedaj igra dovolj uživaško, karizmatično, flegmatično in narcisoidno, slab in neprepričljiv, toda Raul Julia in Antonio Banderas bi bila brez dvoma veliko boljša. In ravno to, da bi moral biti tale film, tale razkošen, bleščeč, kičast in barvit mjuzikl, na katerega smo čakali vsi, boljši kot je, je glavna težava celotne zadeve. S tako ekipo, s tako karizmatičnimi igralkami v glavnih vlogah, si ne moreš dovoliti le solidnega izdelka, marveč mojstrovino. Glasbeno in plesno poslastico, ki je gledalce dolga leta navduševala na odrskih deskah. Okej, punce v svojih nastopih resda vzamejo svojih pet minut in filmu dvignejo energijo, toda kot celota ne učinkuje dovolj dobro in tako kot bi od njega pričakovali. Kot celota je počasen, celo luknjast, za razliko od nekaterih posmeznih delov, ki so res odlični. Pa četudi Marion (Guidova žena), Penelope (njegova ljubica), Fergie, Sophia (njegova mama), Nicole, Kate (novinarka Voguea) in celo izvrstna Judi Dench, Guidova kostumografka, ki bi si namesto Penelope bolj zaslužila nominacijo za oskarja, le pozirajo. Le žarometom nastavljajo svoje čare in pač interpretirajo vsaka svojo glasbeno točko. Da je bil Nine eden težje pričakovanih filmov lanskega leta, sem že povedal. Prav zato mi ni jasno kaj se je zgodilo, ko je naposled le prišel v kina, saj dejansko sploh ni dobil prave distribucije. Hm, morda so čakali na nominacije za oskarje, ki pa jih seveda ni bilo, morda so računali na zmago pri globusih, ki so ravno tako obrnili hrbet. Ko se ni izšlo, pa je padla tudi želja po pravi promociji in zanimajo občinstva. Četudi film ni ravno mojstrovina, vseeno ni slab in tak, da bi si zaslužil tako finančni fiasko. Čudne reči se dogajajo zadnje čase. Mnogi filmi, ki premorejo zares odlične igralske ekipe, skorajda ostanejo na polici ali pa jih pošljejo direktno na dvd. Morda zaradi slebega odziva testnega občinstva, morda zavoljo dejstva, ker gre kaj narobe pa se režiser skrega s studiem. Toda Nine ni take vrste film, pri Nine je vse potekalo brez zapletov, če se ne motim. Prav zato mi ni jasno, da je tako hitro izginil iz zemljevida in da, kot sem že dejal, sploh ni začel igrati v kinih v pravem pomenu besede. Vizualna poslastica z dobro glasbo in mjuzikl, ki vsaj po moje prav nič ne zaostaja za Chicagom in Moulin Rougeom, ki me prav tako nista povsem prepričala. Za razliko od Evite in Dreamgirls, ki sta vsaj nekaj stopenj višje.

Ocena: 6/10

IN THE LOOP (anglija 2009, komedija, režija: Armando Iannucci, igrajo: Tom Hollander, Peter Capaldi, James Gandolfini, Gina McKee, Chris Addison, Anna Chlumsky, Paul Higgins, David Rasche)

Mojstrska komedija, ob kateri se boste poscali od smeha.

Tako zelo zabavnega, domiselnega, prebrisanega in enkratnega filma nisem videl že sto let. To ni več film, to je Leteči cirkus Montyja Pythona, mojstrska in zelo surova politična satira, tudi farsa trenutne politične situacije, ki jih vladata Amerika in Anglija. No ja, ne ravno trenutne, marveč tiste, kjer sta bila glavna George Bush in Tony Blair. S tako odlično igralsko ekipo in dialogi, da sem od smeha komaj lovil sapo. In Tom Hollander je Tony Blair, no ja, Simon Foster, British minister for international development , ki ga v nekem intervjuju nekoliko polomi pri izjavi o vojni (war is unforeseeable). Da prav to izjavo takoj zagrabi ameriški vojni v Iraku naklonjeni politični vrh, ki ga fura Linton Barwick (David Rasche, nepozabni Sledge Hammer), je seveda jasno. In tu se prične divja komedija, divje skakanje iz Londona v Washington in spet nazaj, kjer bi radi nekateri vojno čimprej začeli, nekateri pa čim prej preprečili. Vrhunska politična komedija, skorajda boljša od mojstrovine Wag the Dog, kjer šov brez dvoma ukrade Peter Capaldi, ministrov spin doktor, ki preklinja še bolj kot Ian McShane v Deadwoodu. In to niso le navadne kletvice, to so hudičevo dobre in sila nesramne primerjave, kjer uživa tudi njegov nič manj strupeni kolega Jamie (Paul Higgins). Tu je tudi praktikant Toby Wright (Chris Addison), ki sam na videz deluje neumno in neizkušeno, tu je ameriški general, ki ga izvrstno odigra James Gandolfini, tu je tudi Anna Chlumsky, Culkinova My Girl, sedaj odrasla in solidna igralka, ki upodobi pomočnico vplivne Karen Clarke (Mimi Kennedy), politične Oprah, ki strogo nasprotuje vojni. To so junaki, ki bi se odlično znašli tudi v Letečem cirkusu Montyja Pythona, seveda za manj absurda, zato ni čudno, da se tako perfektno znajdejo v filmu In the Loop, v tej vrhunski komediji, v enem najboljših filmov lanskega leta, ki mu boste žanrsko stežka našli par tudi na splošno. In ja, sem nor, če potegnem primerjavo s klasiko Dr. Strangelove Stanleyja Kubricka?

Ocena: 10/10

AMELIA (zda 2009, drama, režija: Mira Nair, igrajo: Hilary Swank, Richard Gere, Ewan McGregor, Christopher Eccleston)

Razočaranje leta.

Od filma Amelia, biografije legendarne pilotke Amelie Earhart, prve ženske, ki je preletela Atlantik in ki smo jo videli tudi v komediji Noč v muzeju 2, pa tudi v solidnem tv filmu iz leta 1994, kjer jo je igrala Diane Keaton, sem pričakoval zelo veliko. Ne samo jaz,verjetno tudi vsi ostali gledalci in še posebej kritiki. Le kako ne, ko pa je na režijskem stolčku sedela Mira Nair, scenarij je spisal Ronald Bass, avtor Rain Mana, in kar je še bolj pomembno, glavno junakinjo, ki kar kliče po dobrem filmu, je odigrala Hilary Swank, oskarjevka filmov Punčka za milijon dolarjev in Fantje ne jočejo, se pravi igralka, ki so ji take vloge pisane pod kožo. Da je film takoj po premieri izginil iz dvoran in sploh ni dobil redne distribucije, se mi je sprva zdelo zelo čudno. Kot dejstvo, da ga ni pri nobenih nagradah, niti za glavno žensko vlogo, ki je seveda klicala po novem oskarju. No ja, zdaj sem ga končno videl in povsem jasno mi je, zakaj ga je doletel tak mlačen sprejem, če seveda ne štejem čedalje bolj čudnega Rogerja Eberta, ki ga je na veliko hvalil. Film je slab, pravzaprav zelo slab. Neprepričljiv, površen, amaterski in dolgolčasen. Z zelo slabo dramaturgijo in sila povprečnimi igralskimi kreacijami, kjer zares dobro ne učinkujeta niti Richard Gere kot Ameliin mož in Ewan McGregor kot njen ljubimec. Še slabša pa je Hilary Swank, ki deluje smešno in nezanimivo. Krivdo dajem na Miro Nair, režiserko Kama Sutre, Vanity Faira in Moonson Weddinga, ki je iz strašno zanimive teme in junakinje, ki bi si zaslužila stokrat boljši film, naredila zelo poceni izdelek, ki ga velja hitro pozabiti. Prava Amelia je bila ženska na mestu, vzornica feministk in pogumnica, ki je nekega dne kot veste zelo skrivnostno izginila med poletom okoli sveta (njenega kopilota igra Christopher Eccleston). Film o njej pa je strel v prazno, kjer ni dobrega praktično ničesar.

Ocena: 4/10

 

2 komentarjev na “Recenzije: Nine, In the Loop, Amelia”

  1. Recenzije: Casino Jack, Monsters, Never Let Me Go, The Company Men « IZTOK GARTNER pravi:

    [...] zabavne, pikre, satirične in še kako resnične mojstrovinice, ki resda ni tako zelo izvirna kot In the Loop, a vseeno izvrstno ujame vse tisto,  kar se od take biografije pričakuje. Zelo dober prikaz [...]

  2. Recenzije: Animal Kingdom, The Kids Are All Right, The Tourist, Rabbit Hole, Burlesque, Love and Other Drugs « IZTOK GARTNER pravi:

    [...] Aguilere in velika vrnitev legendarne in že 64 letne Cher, je slab film. Še slabši od mjuzikla Nine, ki nas je razočaral lani. Okej, plesno pevske točke so resda atraktivne in dovolj kičaste, da [...]

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !