Oskar 2010: Kamera in Montaža

12.02.2010 ob 01:55

KAMERA

Avatar : Mauro Fiore

Das weisse Band – Eine deutsche Kindergeschichte : Christian Berger

Harry Potter and the Half-Blood Prince : Bruno Delbonnel

The Hurt Locker : Barry Ackroyd

Inglourious Basterds : Robert Richardson

MONTAŽA:

Avatar : Stephen E. Rivkin, John Refoua, James Cameron

District 9 : Julian Clarke

The Hurt Locker : Bob Murawski, Chris Innis

Inglourious Basterds : Sally Menke

Precious: Based on the Novel Push by Sapphire : Joe Klotz

Pri obeh kategorijah sem videl vse kandidate, zato ne bo nič narobe, če jih malo pokomentiram. Avatar resda izgleda najlepše, toda to ni kamera, to je računalniška animacija, zato ga ne bom upošteval. Christian Berger je s svojo črno belo fotografijo v Belem traku brez dvoma odličen, nič slabši pa niso tudi ostali. Težko rečem kdo bo zmagal. Harry Potter že ne, to je gotovo. Po moje bosta slavila The Hurt Locker ali Neslavne barabe, čeprav bi sam verjetno na prvo mesto vendarle postavil Beli trak, ki vizualno očara sto na uro. Na drugo pa seveda The Hurt Lockerja.

Pri montaži je zgodba malce drugačna, kar pomeni, da je daleč najboljši vendarle Avatar, če me že vprašate za mnenje. Takoj za njim bi dal District 9, nato Precious, ki ima nekaj odličnih montažnih prijemov, pa The Hurt Lockerja, za katerega se mi zdi, da je vendarle boljši v kameri in režiji, Barabe pa me niso povsem prepričale, saj jih v prvi vrsti prav tako dela Tarantinova režija.

Moja zmagovalca sta torej Avatar in Das Weisse Band, zdi pa se mi, da bo tudi za kamero slavil prav Avatar. 

 

 

9 komentarjev na “Oskar 2010: Kamera in Montaža”

  1. Pris Pris pravi:

    Kamera: Basterds (Belega traku še nisem videl)

    Montaža: The Hurt Locker (meni se zdi, da ravno hitra montaža ustvari suspenz, ki iz tega filma naredi presežek)

  2. spookymulder spookymulder pravi:

    Na področju kamere zagotovo najbolj navduši Beli trak, čeprav je malce težko neposredno primerjati črno-bel film s preostalimi (barvnimi), toda kljub temu v celokupnem prikazu posameznih prizorov najbolj v spominu ostane Beli trak. A tudi Avatar ni daleč, saj ima nekaj izjemnih vizualnih prizorov, npr. goreči konj v gozdu, ali pa lebdeče gore in perspektive na dogajanje iz zraka … nasploh pri Avatarju gledalec na trenutke ne more več ločiti, kje se končajo pravi rekviziti in kje se prične animacija, kar prav tako govori o zelo spretno zamišljenem in izvedenem snemanju.

    Tretje mesto za Neslavne barabe, predvsem zaradi spogledovanja z žanrom noir v zadnjem delu filma, na četrto pa bi dal Bombno misijo, ki se na področju snemanja izkaže predvsem v upočasnjenem prikazu eksplozije in impresivnem prikazu kaosa na pogorišču eksplozije cisterne za gorivo.

    Na peto mesto bi dal Harryja Potterja, ki ima številne zelo zanimive prizore, a se ne uspe približati vzdušju knjige … morda tudi namenoma, saj bi v primeru preveč realističnega prikaza zadeva izgledala preveč grozljivo za otroke.

    Na podorčju montaže bo po mojem hud boj med Avatarjem in Bombno misijo – oba namreč blestita v akcijskih scenah, Avatar bolj v smislu hitrih preskokov spektakularnosti, Bombna misija pa v bolj prefinjeni montaži zajetja določenega trenutka.

    Na tretje mesto bi dal Okrožje 9, saj montaža deluje zelo impresivno, toda nekoliko preveč kaotično (čeprav je tak tudi celoten poudarek filma), nato pa prideta na vrsto še Neslavne barabe, kjer se montaža izkaže predvsem v prvem delu (zasliševanje), pri Prescious pa vsaj meni montaža ni bistveno izstopala (pozitivno ali negativno).

  3. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Pris, hm, montaža je jasno da pomemben faktor, se strinjam, toda vseeno bi na prvo mesto postavil režijo in kamero za The Hurt Lockerja.

    Spooky, ne strinjam se za Avatar, prav dobro se vidi kaj je računalnik, kaj so igralci, ali če poenostavim, razen računalnika itak ni ničesar :)

  4. spookymulder spookymulder pravi:

    To pa ne bo res, da poleg računalnika ni ničesar, saj če si boš ogledal kakšen dokumentarec o snemanju, boš videl da so zgradili izjemno veliko rekvizitov (helikopterji, roboti, osnove terena in okolice, po katerih se premikajo in skačejo), nato pa so to zlili z računalniško ustvarjenim ozadjem. Tako je npr. kabina helikopterja resnična, med tem ko so propelerja in zadnji del dodali računalniško, pri čemer me je fasciniralo, da v filmu ne opaziš razlike, kje se resnično spaja z umetnim.

    Pa tudi narava Pandore je ustvarjena do takih detajlov, da deluje povsem resnično, je pa seveda res, da gre za povsem nov (nezemljski) koncept dojemanja okolice, zato že zaradi tega morda deluje nekoliko umetno. Nekako tako, kot so morali izgledati Kolumbu ameriški pragozdovi, ko se je prvič sprehodil po njih.

  5. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Vem, Spooky, to sem zapisal metaforično in s tem brez dvoma povzel bistvo Avatarja.
    Četudi bi ves fiktivni svet ustvarili z rokami in realno, bi še vedno zgledal nerealno in pravljično, mar ne. Ker ga niso, pa so ga uspešno prodali kot film z najboljšimi posebnimi efekti vseh časov. Se pravi film, kjer je prav “računalniški” efekti bistvo.

  6. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Nekaj na najino temo:
    http://movies.yahoo.com/news/movies.ap.org/live-memorex-avatar-raises-oscar-question-ap

  7. w33d w33d pravi:

    Jaz bi v obeh nagradil Basterdse, a v obeh bo potekala bitka med Avatarjem in Lockerjem, Basterdsi bi utegnili presenetiti.

  8. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Morda pa res, toda Beli trak ima boljšo kamero, Avatar in The Hurt Locker pa brez dvoma boljšo montažo.

  9. Maco pravi:

    Za kamero bo po moje dobil nagrado The Hurt Locker(Barry Ackroyd), zaslužil bi si jo pa Das weisse Band(Christian Berger).

    Za montažo pa bo po moje dobil nagrado Avatar(Stephen E. Rivkin, John Refoua, James Cameron), zaslužila bi si jo pa Inglourious Basterds(Sally Menke).

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !