Recenzije: Import/Export, The Auteur

27.01.2010 ob 23:28

IMPORT/EXPORT (avstrija, francija, nemčija 2007, drama, režija: Ulrich Seidl, igrajo: Ekateryna Rak, Paul Hofmann, Michael Thomas, Maria Hofstatter)

Zelo spontana, skorajda dokumentarna, iskrena in naturalistična zbirka kratkih sekvenc, ki izvrstno ujamejo rob družbe na različnih koncih Evrope.

Import/Export, ki je leta 2007 tekmoval celo za zlato palmo, izvrstno deluje v posameznih prizorih in nekoliko slabše kot celota. V posameznih delih je močan, gledljiv, zanimiv in zelo zabaven, kot celota pa malce razvlečen, predolg in celo utrujajoč. To je zgodba o mladi mamici iz Ukrajine, ki odpotuje v Avstrijo, da bi ujela boljše življenje. In zgodba o mladeniču iz Avstrije, ki skuša v Ukrajini storiti isto. Ona izvaža, on uvaža, oba pa ugotovita, da je življenje na vseh koncih Evrope isto sranje. Zelo realen prikaz dogajanja in odraz moderne družbe, kjer imajo največ težav prav revni ljudje, dejansko marginalci, ki jih lahko odreši le čudež. In naša junakinja, ki ji doma ne more pomagati niti nekoliko čudaška mama, se preizkusi v vrsti poklicev in upa, da bo zaslužila vsaj toliko denarja, da bo svojemu otroku omogočila dostojno življenje. Najprej postane čistilka pri neki zelo bogati družini, nato pa dobi službo v domu za ostarele, kjer mora preoblačiti postelje, previjati bolnike, poslušati zabavne poročne ponudbe in prenašati tečno ter ljubosumno patronažno sestro. Nekaj podobnega se godi tudi z mladeničem iz Avstrije, ki bi rad v Ukrajini delal kot nakladač tovornjakov in se doma povsem po nepotrebnem spre s svojim dekletom, ki ne prenese njegovega psa. Da se zgodba odvrti na robu socialne lestvice, dokazuje tudi prizor, kjer želijo Romi za sto evrov prodati zelo mlado dekle. Za seks, da ne bo pomote. Ker je cena previsoka, pade ponudba za petdeset evrov, nesrečnico pa si moški podajajo kot da je solata na tržnici. Povsem v kontekstu z razmerami, v katerih živijo. Toda pozor, Import/Export ni zatežena drama, marveč komedija, ki kljub resni tematiki večkrat nasmeji gledalca. Prav zato je škoda, da traja predolgo in da kot celota nekoliko zvodeni. Posebej velja izpostaviti še zelo direktne, da ne rečem pornografske prizore seksa preko interneta, s katerim se ukvarja tudi naša Ukrajinka, in seveda zabavo s prostitutko, ki prav tako meji na trdi pornič. Resda na tako direkten način nekoliko nepotrebni, pa vendar solidno vkomponirani prizori, kjer se gledalec prav tako zabava, pa četudi gre dejansko za krute usode in prikaz mizerije, ki je ne bi bilo dobro občutiti na lastni koži. Vsekakor zanimiv film, nekaj posebnega, čisti “antihollywood”, nekakšno gverilsko filmanje, ki doseže svoj namen in reči prikaže natanko takšne kot so. Komične v resnih situacijah. Tragikomične tudi tam, kjer ni prostora za smeh. S kamero v roki, sredi ulice, z naključno izbranimi marginalci. V filmu, ki bi ga lahko posneli tudi v Sloveniji.

Ocena: vredno ogleda

THE AUTEUR (zda 2008, komedija, režija: James Westby, igrajo: Melik Malkasian, John Breen, Katherine Flynn, Ron Jeremy)

Full Metal Jackoff: Diretor’s Cut.

To je on, Arturo Domingo, najboljši porno režiser vseh časov, ki mu v kinu pravkar vrtijo retrospektivo največjih uspešnic in ki ga igra fenomenalno zabavni Melik Malkasian, mešanica Ota Pestnerja, Borata in Zmaga Batine. Izmišljena figura porno biznisa, ki ga strokovnjaki uvrščajo pred brata Mitchell in Gerarda Damiana. Mitski režiser, ki je pornografijo spremenil v umetnost in ki se mu je med snemanjem filma Full Metal Jackoff zmešalo kot Coppoli, ko je snemal Apokalipso zdaj. Zelo zabavna in hudičevo izvirna komedija, kvazi porno dokumentarec, kjer Domingo, Kubrick of porn, ki je rasel ob filmi Sergeia Eisensteina in reviji Cahiers du cinema, posname tudi Alice Doesn’t Lick Here Anymore, Five Easy Nieces, My Left Nut, Requiem for a Wet Dream, Brodway Danny’s Hos, Snatch Adams, Fisting of a Chinese Bookie, Purple Vein, Children of a Lesser Wad, All That Jizz in While You Were Queefing. Da ne bo pomote, ko je v formi, posname Five Easy Nieces, ko mu forma pade, pa posname While You Were Quefing. Brez skrbi, tale komedija ni na prvo žogo in na poceni finte straniščnih najstniških komedij. Je preveč prebrisana, preveč genialna in preveč domiselna, taka, da se ne zadovolji s klišeji. In taka, da bo zares všeč le filmofilom, ki bodo poštekali vse najboljše štose. In pozor, Domingo se hoče na sceno vrniti s filmom Gangbangs of New York, da bi dobil sponzorje, pa nujno potrebuje svojega največjega zvezdnika Franka E. Norma (John Breen), najboljšega prijatelja Rona Jeremyja, ki si sedaj denar služi s serijo Let’s Get Fucked. Super komedija, veliko boljša od Zacka and Miri, tudi od One Eyed Monster, tudi od Orgazma, povsem v roki z Living in Oblivion, ki ga je leta 1995 posnel Tom DiCillo. Ne samo poceni parodija porno biznisa in porno parodija znanih filmov, marveč tudi zelo originalna in sveža pizdarija, ki me je navdušila do konca in naprej. Plus veliki jerkoff na koncu režiserjeve verzije in žena Franka E. Norma, ki zaključi: “I cook, I clean, I fluff.”

Ocena: presežek

 

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !