Recenzija: The Lovely Bones

11.01.2010 ob 18:17

zda, anglija, nova zelandija 2009, znanstveno fantastični dramski triler, režija: Peter Jackson, igrajo: Saoirse Ronan, Stanley Tucci, Mark Wahlberg, Rachel Weisz, Susan Sarandon, Michael Imperioli

Prvi poljub.

Da zna Peter Jackson, režiser Gospodarja prstanov in King Konga, mešati žanre, je dokazal že s filmom The Frightners, no ja, tudi s filmi Braindead, Meet the Feebles in Bad Taste. Da zna posneti tudi povsem običajen film, pa seveda z dramo Heavenly Creatures, kjer smo prav tako zaznali tudi triler in kriminalko. The Lovely Bones je v bistvu še najbližje prav slednjemu, pa četudi gre za fantazijsko pripoved, kjer boste našli še nekaj Duha, Heaven Can Wait, Defending Your Life in seveda What Dreams May Come, kjer je Robin Williams prav tako ugotovil, da ima raj prekrasno scenografijo. Drži, The Lovely Bones je zgodba o dekletu, ki nas gleda iz raja. Ki jo je umoril sosed George Harvey (odlični Stanley Tucci). In ki se mora odločiti ali se bo maščevala ali pa bo odrešila svoja starša (izvrstna Rachel Weisz, premalo prepričljivi Mark Wahlberg), ki ne znata preboleti njene smrti. Pred vami je divje mešanje žanrov. Več filmov v enem filmu. Več zgodb v eni zgodbi, kjer enkrat gledamo triler o serijskem morilcu otrok, drugič grozljivko o njegovih umorih, tretjič dramo o prebolevanju izgube, četrtič pravljico iz raja, petič pa celo komedijo o malce zmešani teti, ki jo z guštom odigra Susan Sarandon. Toda mešanje tokrat ne moti preveč, saj Jackson režijsko palico vodi izvrstno in dovolj prepričljivo, da vsak žanr deluje v kontekstu celote. In tukaj je Susie Salmon, ki jo vrhunsko odigra Saoirse Ronan, deklica iz filma Atonement, ki bi jo z veseljem posvojile tudi vse tiste azijske grozljivke, kjer imajo punce z dolgimi črnimi lasmi neporavnane račune in kot duhovi strašijo vse povprek. Toda The Lovely Bones je drugačen film, čista poezija, kjer se umorjena punca ne bo maščevala na klišejski način. Kjer bo svojega morilca le opazovala in ga prestrašila le na zelo prefinjen način. Le toliko, da mu bo pokazala, da je še vedno na Zemlji. Zelo zanimiv film, ki je na platnicah romana Alice Sebold verjetno zgledal kot zgodba, ki se je ne da prenesti na velika platna. S fantazijskimi prizori, ki božajo dušo. S sekvenco razbijanja ladij, ki vzame dih. In s pretresljivo štorijo o deklici, ki si je želela le prvega poljuba. Prav posebna filmska izkušnja, ki jo Peter Jackson opravi z odliko, gledalec, ki ni bral knjige, pa ima vendarle kar precej preglavic s preklaplanjem žanrov, ki ga sekajo z vseh strani.

Ocena 4

 

12 komentarjev na “Recenzija: The Lovely Bones”

  1. cosmopapi pravi:

    Tako kot za Brothers ter predvsem za ta film, imam recenzije že napisane in v obeh primerih se v večini primerov strinjam. Brothers res zgleda skoraj preveč isto kot original – kar pa ne moti. Pri The Lovely Bones se strinjam predvsem z “mešanjem žanrov”, kjer se Jackson ni mogel odločiti v katero pot bo zašel.Je pa kar nekaj stvari, katere so me bolj motile od tebe.

  2. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Lepo, da si se spet malo oglasil. Me pa zanima kaj te je motilo v The Lovely Bones?

  3. cosmopapi pravi:

    Ker je teh reči kar nekaj, sem objavo kar butnil gor na stran…

  4. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Hm, pišeš tako kot da je knjigo obdelal po svoje, se je ni držal, tega ne vem, ker je nisem bral?
    Sicer pa je bil meni umor prikazan zelo strašljivo, veliko bolj kot da bi kazal nasilje in kri, še posebej, ker je prvi prikaz tak, da gledalec pomisli, da je punca pobegnila.
    Meni se je zdel ta surealni svet čudovit in v kontekstu raja. Če n ebi bil tak, je bolje, da v raj ne gre nihče, se ti ne zdi :)
    Če sem iskren, mi je bila izven konteksta le teta Susan Sarandon, se pravi komični dodatki, kar pa je verjetno spet del knjige, a ne?
    Hm, mar ni roman zelo znan in velik, se motim?
    Pa zakaj si iskal napetost, ni poanta drugje?

  5. cosmopapi pravi:

    Režiser kot takšen, bi knjigo moral obdelati po svoje. Punca je že v začetku rekla, da bo umrla…
    Raj ne obstaja, zato je tudi prikaz tega kot kakšno pravljico le klišejska bedarija.
    Surandovca ni nikakor pasala zraven in je tam le zaradi že omenjenega.
    Tudi sam pravim, da film nikakor ni v prvi vrsti triler. Ker pa je lik Tuccija najbolj izstopal, bi se film verjetno najbolje počutil v tem žanru. Zato je škoda, da Jackson ni izkoristil psihološkega potenciala, na katerega sem sam v začetku upal .
    Knjig ne berem (vsaj ne zadnja leta)in vsakdo, ki reče “ta film nikakor ni tako dober kot knjiga” se ne zaveda “pranja možganov”, ki ga je doživel ob več urnem branju knjige. (prosim, ne komentiraj tega zadnjega stavka, ker boma potem preveč zašla – moja teorija knjiga=film je dolga nekaj strani.

  6. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Če delaš film po znani knjigi, ne moreš kar obračati po svoje glavnih reči, saj preveč tvegaš. A kot sem rekel, nisem bral knjige, zato morda streljam v prazno zdajle, saj ne poznam razlik. A če je v knjigi prav tako tak prikaz raja, je jasno, da bo tudi v filmu, saj gre za ključne in najlepše momente zgodbe.
    Tucci po moje tako zelo izstopa predvsem zaradi prozornega Wahlberga, si pa upam trditi, da ga zasenči mlada Ronanova.
    Sarandonova je odlična, toda res nekako izven konteksta, toda če je del knjige, je jasno, da je zraven.
    Po eni strani njeni prizori sproščajo težavno atmosfero, kar pa tudi ni slabo. A veš, kot pri Lomu valov, ko imamo kadre z musko in statiko med zgodbo, če se ne motim. Tukaj je pač komedija na tak način, tako vsaj razmišljam.
    Se pa strinjam, da Tuccijev lik čez čas nekako izvodeni, kar pa je spet razumljivo, saj triler ni bistvo zgodbe.

    O, seveda bom komentiral tudi zadnje stavke, saj se mi zdijo zanimivi. Bi pa rekel, da je jasno, da tisti, ki so oboževalci neke knjige, potem od filma zahtevajo in pričakujejo isto izkušnjo in so ali razočarani ali pa navdušeni. Zato je tudi ekranizacija kake znane knjige za vsakega režiserja zelo nehvaležna naloga.

    Zame je recimo Da Vincijeva šifra odlična knjiga in zanič film. Boter odlična knjiga in odličen film. Lolita naporna knjiga, film pa bolj dinamičen. Jurski park super knjiga in enako super film. Medved Pu briljantna in genialna knjiga in simpatična risanka, kjer seveda ni genialnosti, saj je za otroke. Žrelo pa povprečna knjiga in enkraten film, če omenim le nekatere. Da o Stephenu Kingu, ki ima okej knjige in večkrat porazno slabe filme niti ne gogvorim.

    Sicer pa je to isti šmorn kot strip in knjiga, ali pa kot računalniška igra in knjiga.

  7. numa pravi:

    Prebral sem knjigo, na žalost. In ravno zaradi knjige ne nameravam gledat filma. Ponavadi so knjige dosti boljše od kasneje posnetih filmov. Knjiga se mi preprosto ni dopadla iz večih razlogov, katerih ne mislim naštevat. No možno pa je, da je tokrat film celo boljši od knjige, nenazadnje to ne bi bilo težko.

  8. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Hm, morda pa je prav to razlog, da film gledaš in popraviš vtis.

  9. Filip Filip pravi:

    Meni pa se je knjiga dopadla ravno zaradi tega, ker je pisateljica že ničkolikokrat prežvečeno,klišejev polno temo napisala na nek nov, svež način. In seveda tudi jaz razumem in spoštujem odnos ‘knjiga=film’ kot je napisal cosmopapi, vendar kljub temu lahko rečem, da film ne premore tiste globine knjige in je posledično tudi mnogo slabši.

  10. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Jaz, kot sem že povedal, knjige nisem bral, zato nisem bil pred ogledom obremenjen z ničemer. Morda je prav to moja prednost pred tistimi, ki ste jo. Morda me film prav zaradi tega ni pustil hladnega. Ne bom rekel, da je mojstrovina, toda ima trenutke, ki so vredni pohvale.

  11. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzije: Leap Year, Defendor, The Imaginarium of Doctor Parnassus, El Secreto de sus ojos, Princesas pravi:

    [...] svet, nepozabno virtualno doživetje, za katerega bi ubijali tudi filmi What Dreams May Come, The Lovely Bones, Alice in Wonderland in Big Fish. Žal je fantazija vse, kar premore tale film. Tale zmedena [...]

  12. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzije: Hanna, Muay Thai Giant, Jack Goes Boating, Too Big To Fail pravi:

    [...] Ronan, otroški čudež filmov Atonement in The Lovely Bones, igra Hanno, šestnajstletno profesionalno morilko, še eno Nikito, še eno junakinjo filma Day [...]

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !