Kaj se pri nas najbolj posluša

28.11.2009 ob 16:28

Na spletni strani IPFa so objavili podatke o najbolj predvajanih slovenskih skladbah, pevcih in avtorjih, ki vsako leto poberejo največ denarja. Pa jih dajmo malo pokomentirati, če ste za:

Lista najbolj predvajanih skladb:

Med Tabujevce, Kreslina, Neisho, Siddartho, Dan D in Plestenjaka so se vmešali še Tanja Žagar (Tiho, tiho čas beži), Rebeka Dremelj (Vrag naj vzame), Kingston (Tropikana klub), Saša Lendero (Levinja) in Čuki (Uuu). Za Rebeko mi je jasno, saj gre za zmagovalno pesem Eme, ki so jo vrteli kot zmešani, za Kingstone mi ne bo nikoli jasno, saj že deset let delajo en in isti komad, Saška in Tanja pa sta pač kič, ki pri nas še vedno vžge. Če sem iskren, sem presenečen, da na vrhu še več dreka in da so zmagovalci dejansko kvalitetni pevci in pevke. Turbo Angels (Zabava) so recimo šele na petdesetem mestu. Natalija Verboten (Ko te zagrabi) pa še štirinajst mest nižje. Mar to pomeni, da so Slovenci totalni drek končno potegnili iz riti, ali pa, da se največji drek pač ni prijavil na Zavod IPF. Po moje je to drugo, čeprav bi upal, da je prvo. Če pogledamo seznam najbolj predvajanih komadov, ki na IPFu res niso prijavljeni, je situacija resda nekoliko drugačna, kar pomeni, da je med top komadi več dreka (recimo Pijamas, Kristina, Select, Domen Kumer), toda še vedno je dovolj takih, ki delajo dobro. Hm, mar to pomeni, da so recimo Murko, Skater in Yo Zo le lažni hiti?

Lista najbolj predvajanih izvajalcev:

Na prvih desetih mestih so Kreslin, Plestenjak, Tabu, Kingston, Čuki, Derenda, Siddartha, Neisha, Rok’n'Bend in Tinkara Kovač, kar je vendarle presenečenje, saj so presegli Smolarja, Avsenike in recimo Lojzeta Slaka. Če sem iskren, med top izvajalci ni nobenega dreka (razen Kingstonov seveda). Prvi drek, no ja, poceni kič, je Rebeka Dremelj, ki zaseda 22. mesto. Nižje od nje je tudi Saška Lendero, kar je zanimivo, saj si nisem nikoli mislil, da je prav Rebeka tako zelo popularna s svojo glasbo. Sramota je Domen Kumer, ki zaseda 41. mesto, kar je dokaz, da našimi radijskimi postajami še vedno nekaj ne štima. Po drugi strani pa je Murko, ki zaseda šele 466. mesto, dokaz, da vse le ni tako v kurcu, kot sem menil.

Zaslužkarji:

Plestenjak ni prvi, kar preseneča. Šele četrti je, za Gjurinom, Pakom in Hacetom, ki očitno zaslužijo še več. Glede na to, da naj bi Jan bojda butnil 80 tisoč evrov na leto samo od avtorstva, se sprašujem, koliko potem butnejo prvi trije. Pa naj še kdo reče, da se od muske pri nas ne da živeti. O, pa še kako se da, le znajti se je treba. Kaj na visokem sedmem mestu počne Bor Zuljan, mi ni jasno, saj sem imel v glavi, da ne dela ničesar. Da je Darko Kaurič “šele” enajsti, pa me prav tako preseneča, saj sem menil, da od Kingstonov potegne več. Tudi Jože Potrebuješ je “šele” sedemnajsti, Matjaž Vlašič pa še dva mesta nižje. Tudi Klinar je komaj trideseti, a to morda še vedno pomeni kakih 50 tisoč, kdo bi vedel. In pozor, Rok Ferengja, pevec Rok’n'Benda, ki ga že nekaj let praktično ni, je na visokem dvaintridesetem mestu, malo za Predinom, ki dela na polno. No ja, Smolar in Grabnar sta šele okoli štiridesetega mesta.

 

33 komentarjev na “Kaj se pri nas najbolj posluša”

  1. pozab pravi:

    pozab to je čist nerealno!! predvajane kje že?? Val 202 mogoče.Ti še vedno živijo v socializmu.Mislim, da bi bili zelo presenečeni, če bi bil na tem področju red kod recimo v Nemčiji, kjer kot izvajalec lahko izveš datum, uro in lokacijo uporabe tvojega avtorskega dela.Tole je teško pavšaliziranje po potrebah klike , ki trenutno vodi katero od teh organizacij.

  2. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Misliš, da lokalne postaje drek komade rolajo tako zelo, da presežejo ta velike?

    Se pa strinjam, da je vse nekoliko površno, kljub temu, da zgleda zelo natančno.

    Toda le pomisli, po tvoji logiki bi potem recimo Plestenjak od avtorstva zaslužil še več, glede na to, da naj bi mu šteli le ta velike postaje?

  3. pozab pravi:

    Ja prav imaš Plestenjak bi zaslužu še več, predvsem pa med prvih 50 ne bi bilo vsaj polovice tu omenjenih.Potrebuješ 17?? halo! Daleč od tega, da ga cenim ampak realne številke bi ga gotovo dvignile predvsem pa naplavile druga zanimiva imena.

  4. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Katera imena recimo?

  5. pozab pravi:

    Recimo kje so razni Sepeti in Robežniki, ki imajo tozadevno prikrit(zaukazan) monopol nad prvim programom rtv,kar ni tako zanemarljivo glede na to, da so eni redkih , ki oddajajo tudi sezname predvajanja.Kot antipod mi je v tem trenutku padel recimo Brendi,ki spada mad slovenske rekorderje po prodaji plošč in zanimivo še vedno prepovedan za vrtenje na nacionalki.pa še bi bilo primerov.Lahko noč! pozab mislim, da je škoda vsake nadaljne ……….

  6. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Huh, na Brendija pa sem res pozabil, po tej logiki vrtenja bi moral biti zelo visoko, čeprav se mi zdi, da se ne zgodi velikokrat, da bi ga zaslišal na kakem radiu. Isto velja recimo za Dobriča, ki je, če se ne motim, prodal še več plat kot Brendi. A tudi njega kaj dosti ne sučejo, če se ne motim.

    Sepe? Legenda, toda koliko njegovih pesmi še slišiš na kaki postaji?

    Isto velja za Nipiča, če je bil seveda avtor svojih komadov.

    Avseniki in Slak so, ostalih ni. Po eni strani razumljivo.

    Ne vem če imaš res tako prav kot meniš, saj vrtenje na enem radiu še ni dovolj, da si v vrhu plačancev, se ti ne zdi. Kumra so recimo vrteli na radiu Net FM noč in dan in je samo zaradi tega po moje dokaj visoko, toda ni najvišje, saj ga resni radii niso kaj dosti upoštevali.

    Me pa zanima kako je s tujimi avtorji, tudi s hrvaškimi in srbskimi. Te podatke bi bilo tudi zanimivo dobiti.

    In ja, če Brendi prodaja plošče, še ne pomeni, da ga vrtijo, glede na to, da je celo prepoved, tako kot za Dobriča, če se ne motim.

    Je pa presenetljivo nizko Werner. Kaj veš, morda pa se je Slovencem res izboljšal okus.

  7. Drtre pravi:

    Gartner, tebe hiphoparja in brata gengsta reppaza ni na spisku? Vaju je Murko prehitel na Radio Celje?

  8. pozab pravi:

    Bom še enkrat.Sploh ni važno kvaliteten nekvaliteten.Predvajanje oziroma izvajanje to je bistvo in suhoparna števila in njih preračun.Tko kot je v tej Sloveniji na vseh področjih narobe svet(kapitalisti so levi ostali pa desni?halo) je žal tudi na tem področju.Zastavi si samo vprašanje ZAKAJ GOSPODA AVSENIK NISTA KOT GLAVNEGA SVOJEGA AVTORSKEGA ZASTOPNIKA NIKOLI IMELA SAZAS IN ŠE PREJ NJEGOVEGA YUGO PREDHODNIKA??? Ko si boš odgovoril na to preprosto vprašanje ti bo marsikaj bolj jasno. pozab to temo zguba časa :)

  9. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Drtre, nisva se prijavila na Zavod, žal.

    Pozab, zato, ker sta bila dovolj pametna, da nista šla v to, je pa res, da nekateri prav lepo služijo prav na račun tega, da so v SAZASU.
    Saj nisem govoril o kvaliteti, govoril sem o tem, da Brendija in Dobriča po radiu slišim zelo redko, zato mi je jasno, da ju ni nikjer na teh lestvicah.

  10. dorinho pravi:

    Mene tut preseneča, da na spisku ni Iztoka Gartnerja? Škoda.

  11. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Bil sem preveč odfukan za naše radijske postaje :)

    Šalo na stran, morda pa bi res moral malo povprašati, saj so se določeni komadi kar precej vrteli po raznih radijih. Tudi hiti tedna so bili, jaz pa sem seveda avtor glasbe in besedila.

    Lepo, da si me spomnil, bom poslal na SAZAS pismo.

    Zdaj pa pojdi spat, ker spet najedaš, tako kot vedno in nisi sposoben enega komentarja o temi napisati ne da bi tako ali drugače mene vmešal zraven. Bedno, res.

  12. Matjaž Zupančič - MZ HEKTOL pravi:

    Na IPF moraš poslat pismo, ne na SAZAS, to je druga firma.

  13. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Na SAZASU mi bodo izplačali denar za avtorske pravice za vrtenje po radiu. Sem že pisal, pa bi moral izpolniti kilometer dolg obrazec, pa se mi ni dalo, ker vem, da ne bo ravno veliko denarja :)
    Bom pa to naredil iz firbca, zakaj pa ne, škodilo ne bo.

    In ja, super nik :)

  14. bolan si pravi:

    ti si bolan…kako lahko tanjo zagar primerjaz z nekim kičom dej model kič si biu ti in bos ostal jao

  15. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Uf, nisem vedel, da Tanja dejansko dela kvalitetno musko in da je daleč nad Saško in Kumrom :)

    Da je v bistvu v rangu kake Neishe in Kreslina :)

  16. jan pravi:

    Kar se tanje žagar tiče bi tle sam reku–>ona ne dela musk, ampak jih odpoje, za njo nardijo muske drugi.Pa k je glih omenjeno je Pesem Tihi tiho čas beži ena najbolj predvajanih–pesem je drgač lepa, sam to pesem je učas pela že Simona Weis…ja najlažje je eno pesem uzet iz enga predala pa jo spet začet pet…tko je še najlažje zaslužt…jebi ga..to je pa ta naša leva scena, k je že ali en reku, sam d je takrat s prstom narobe pokazu, k jo pokazu na plestenjaka..nevem ke je zdej ta ali en, kaj bi zdej reku glede na murkote pa take..

  17. PijaR pravi:

    Podatki niso pavšalni, osnova za obračune (in posledično objavljene sezname) so liste predvajanj radijskih postaj. Spisek le-teh je objavljen v Letnem poročilu (za vsako poslovno leto posebej). Na spletni strani http://www.zavod-ipf.si ga lahko najdete v sklopu Zavod IPF – Dokumenti.

  18. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Jan, Ali se je letos po dolgem času vrnil na naše odre, žal le s starimi hiti. Sicer pa se mi zdi, da je zdaj še več “leve” scene in da bi spet moral udariti nekdo, ki bi povedal kako pa kaj. No ja, tudi rap je v bistvu postal “leva” scena, če sem iskren.
    Glede priredb, to je res poceni, ja, a še bolj poceni je Džuli od Atomikov, ki pa je res lajna do konca.

  19. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Pija, zakaj ljudje dvomijo?

  20. PijaR pravi:

    Prav je, da ljudje dvomijo in sprašujejo in prav je, da dobijo pojasnila in odgovore. Z veseljem igram posrednika, kar se tiče Zavoda IPF, čeprav je zelo dobrodošlo, da se upravičenci obrnejo neposredno nanje. Mislim, da še nihče ni ostal brez odgovora.

    Zaščita pravic, ki jih pri nas za upravičence uveljavlja Zavod IPF je bila na podlagi Rimske konvencije priznana že leta ‘61, več kot 30 let je trajalo, da je našla prostor v naši zakonodaji, šele leta 2004 pa so bili izpolnjeni vsi pogoji, da je zaživela tudi v praksi. Če pogledaš poslovna poročila zavoda, ki so objavljena na spletni strani, sta razvoj in napredek opazna. Veča se število prijavljenih izvedb in tudi število radijskih postaj, ki so v stanju pošiljati liste predvajanj v obliki, da je možna njihova obdelava.

    Poleg obsega poslovanja se večata tudi v preglednost in dostopnost podatkov. Objava seznamov je le del tega. Mogoče je bolj zanimiva aplikacija ADMISS, ki izvajalcem in ostalim upravičencem omogoča vpogled v prijavo njihovih izvedb, pregled obračunskih podatkov in radijskih postaj, katerih liste predvajanj so osnova za obračune.

    Tole je bil PR za Zavod IPF, moje osebno mnenje pa je, da bi se tako izvajalci, kot avtorji morali bolj angažirati pri uveljavljanju svojih pravic. Za začetek bi lahko izpolnili tistih nekaj obrazcev, da svoja dela oz. izvedbe prijavijo in da kolektivkam, ki jih zastopajo, pošljejo osebne podatke, potrebne za izplačilo honorarjev. V nadaljevanju pa da seveda sodelujejo na skupščinah, na katere so (praviloma) vabljeni, vendar se jih (praviloma) ne udeležujejo.

  21. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Daj mi povej kakšna je razlika med prijavo na SAZAS in prijavo na ta Zavod.

    Kaj pa vrtenje po lokalih?

    In seveda, kako zavod ugotovi, da je nek radio vrtel komad, mar radio res posreduje točne podatke?

    In seveda, zakaj recimo Ali En od SAZASA vsako leto dobi isti znesek? Tu nekaj ne štima, če mene vprašaš.

  22. PijaR pravi:

    SAZAS uveljavlja pravice avtorjev, tam torej prijaviš svoja avtorska dela. Na obrazcu za prijavo dela so navedeni avtorji glasbe, besedila (prevoda besedila) in aranžmaja ter med njimi dogovorjena delitev deležev v odstotkih. Sazas pokriva tako javno predvajanje (radio, tv, prireditve z mehanično glasbo…), kot izvajanje (koncerti, druge prireditve…).

    Zavod IPF uveljavlja pravice izvajalcev in proizvajalcev fonogramov, katerih posnetki so izšli fonogramih in se javno predvajajo. Posnetke morajo prijaviti založbe. Če izvajalec ugotovi, da založba njegovih posnetkov ni prijavila, na to opozori založbo, lahko pa tudi Zavod IPF, ki od založbe zahteva prijavo. Osebne podatke, potrebne za izplačilo nadomestil, lahko posreduje izključno upravičenec (izvajalec).

    Pri javnem predvajanju (kamor spada tudi prevajanje v lokalih) so v obeh primerih osnova za obračun liste predvajanj, ki jih posredujejo radijske postaje. Ker je posredovana lista predvajanj uraden dokument, k točnosti katerega radijsko postajo zavezuje pogodba, je posebej ne preverjajo. Tukaj bi bila mogoče dobrodošla tudi kakšna povratna informacija upravičencev?

    Zneskov, ki jih Ali En dobi od Sazasa ne morem komentirati.

    Zavod IPF deli denar izvajalcem po principu – eno predvajanje = ena enota denarja, ki je enaka za vsakega izvajalca in vsako javno izvedbo. Nasprotno temu v nekaterih kolektivkah zaradi sistema ponderjev in multiplikatorjev za nekatere upravičence eno javno predvajanje prinese tudi do desetkrat več enot denarja, skladno s tem pa nekemu drugemu upravičencu tudi do desetkrat manj enot denarja, za isto zvrst predvajanja.

  23. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Hvala za info, četudi zapleten, koristen.

  24. maja pravi:

    ne vem kako lahko tanjo žagar mečeš v isti koš kot saško in kumra? prav tako tanja PRESEGA po glasbenem smislu in Kreslina in Neisho in Plestenjaka, saj je od vseh naštetih edina DIPLOMIRANA akademska glasbenica (Neisha nima niti 2. letnika končanega), plestenjak je sicer v ZDA nardil 1. letnik konzervajtorija (to je v glasbenih vodah vsem dobro znano da je malce težje kot srednja glasbena šola), Kreslin pa itak z musko nima nič… Tako, da se na Tanjo res NIHČE ne more zgovarjati. Glasbo izvaja pač res da bolj za stare mamce, ampak je point v tem kako ona to interpretira. In, roko na srce – v njenih izvedbah se slišijo leta in leta ki jih je presedela v glasbeni šoli, na srednji glasbeni in nato še na akademiji. Pa da ne boš mislil, da sem fanica Tanje, daleč od tega, ampak sem izobražena glasbenica in mi gre v nos napačno razmišljanje, kot je tvoje.
    Zdaj pa še glede avtorskih pravic – malo si zamešal izvajalske in avtorske… Avtorji dobivajo od SAZASa, izvajalci od IPFja. Pa lep dan želim!

  25. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Uf, pa ne da Neishi, Plestenjaku in še posebej Kreslino očitaš pomanjkanje čuta za interpretiranje. Hej, Tanja poje kakih deset let, Kreslin pa je pel, ko se Tanja še rodila ni. Tvoji argumenti o glasbeni šoli so žal popolnoma bedasti, glede na kvaliteto glasbe in besedil, ki jih Tanja izvaja v primerjavi z Neisho, Kreslinom in Plestenjakom. Da o vokalu, kjer jo Neisha pravtako poseka kadarkoli niti ne govorim. Daj no, ne lomi ga. Kot izobražena glasbenica pa mi že morala malce bolje ločiti slabo glasbo od dobre. Jaoooo.
    In ja, Punce imajo radi mini in podobna sranja, so popolnoma isto kot Ne grem na kolena in Banana od Kumra in Saške. Kaj tle ni jasno pa res ne vem. Zdaj pa vzemi Od višine se zvrti, Barka iz Perja in Malo tu malo tam, pa primerjaj, joj prej joj.

  26. PijaR pravi:

    Na spletni strani Zavoda IPF so objavljeni seznami največkrat predvajanih izvedb in izvajalcev v letu 2009: http://zavod-ipf.si/statistika/

  27. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Uf, Plestenjak drugi na top 500 in prvi mes solisti, pohvalno, nimaš kaj. Med “plačanci” pa pred njim Gal Gjurin, zelo zanimivo. Preseneča sedmo mesto Bora Zulajna, imel sem občutek, da ne dela ničesar.
    Na lestvici, kjer niso prijavljeni na zavodu, pa druga Natalija Verboten.
    Zanimivo, res, me pa zanima, če tisti, ki niso prijavljeni, dobijo denar od avtorstva.

  28. PijaR pravi:

    Avtorji dobijo honorar preko SAZAS, izvajalci dobijo honorar preko Zavoda IPF.

    Honorarje dobijo izvajalci za izvedbe, ki so prijavljene. Seveda zavod potrebuje tudi podatke za izplačilo (ime, priimek, naslov, št. računa, davčna št. …).

    Novost na Zavodu IPF je, da lahko izvedbo prijavi tudi izvajalec sam (prej je to lahko storila le založba). Pregled prijavljenih izvedb izvajalcem omogoča administrativna spletna stran ADMISS (http://zavod-ipf.si/admiss/).

  29. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Kateri honorarji pa so višji?
    In seveda, koliko podmaže izvajalec oz. avtor, da ga radio tako zelo vrti?

  30. PijaR pravi:

    - najpogosteje so avtorji trije (glasba, besedilo, aranžma), izvajalcev je običajno več (v Plestenjakovem primeru recimo cel simfonični orkester :)
    - pri avtorstvu je publisher (če obstaja) praviloma udeležen z do 25%, izvajalski honorar pa se razdeli med založbo in izvajalci v razmerju 50:50

    Nadomestila posameznih izvajalcev so zato praviloma bistveno nižja od nadomestil, ki jih za isto skladbo dobijo avtorji.

    Na uredniško politiko radijskih postaj kolektivke nimajo vpliva, bi bilo treba povprašat posameznike ;)

  31. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Avtor je vedno car, pa četudi že deset let ni naredil ničesar, pa četudi ni v ospredju in ga mnogi sploh ne poznajo. Še vedno namreč vleče denar od vrtenja starih hitov. Izvajalec mora nastopati, če želi preživeti, producentu ni treba, tako nekako jaz to vidim. Če si oboje, pa si itak na vrhu. Jan pri nas je na vrhu zaradi tega. Pa izvajalec plača producentu oz. avtorju, da mu komad naredi. Zato je je Jan v šali rekel Neži Maurer, da ne bo uglasbil njenih besedil, saj je vedno sam avtor.

  32. PijaR pravi:

    Tudi če govorimo o vrtenju starih hitov (javnem predvajanju) dobijo nadomestila tako izvajalci (preko IPF), kot avtorji (preko SAZAS).

    Če govorimo o nastopanju (javnem izvajanju) izvajalec in avtor dobita honorar od naročnika koncerta. Izvajalec neposredno, avtor pa posredno preko SAZAS.

  33. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Hm, torej naročnik prijavi vsak koncert Sazasu? Ne bi rekel. Ko dobi izvajalec keš na roko, se avtor po moje obriše pod nosom.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !