Recenzija: The Last House on the Left

26.07.2009 ob 23:51

zda 2009, dramska grozljivka, režija: Dennis Iliadis, igrajo: Sara Paxton, Monica Potter, Tony Goldwyn, Riki Lindhome, Garret Dillahunt, Michael Bowen, Joshua Cox, Aaron Paul, Spencer Treat Clark

Premalo pogumen rimejk kultnega in žanrsko prelomnega originala, ki ga je leta 1972 posnel Wes Craven.

Da si leta 2009 posnet rimejk upa manj kot leta 1972 posnet original, je seveda slabo in celo neobičajno. Vsi rimejki si ponavadi upajo več, saj so posneti v času, ko sta seks in nasilje nekaj povsem vsakdanjega. Po drugi strani pa to, da je tale rimejk nekoliko zadržan in nepričakovano manj nasilen in ekspliciten od izvirnika, niti ni tako zelo slabo, saj s tem dokazuje, da se mu ne gre le za šokiranje gledalcev, marveč tudi za prikaz same zgodbe. Za odraz časa, v katerem je vse več norcev, ki nesrečne naključne izbrance mučijo za hobi. Okej, prizori nasilnega maščevanja staršev (Monica Potter, Tony Goldwyn) ene izmed deklet (Sara Paxton), ki je padla v roke zverinske tolpe, so resda še vedno direktni, saj eden izmed barab konča v mikrovalovki, drugi pa v mikserju lijaka, toda kaj, ko manjka tisti znani in ultimativni prizor, kjer je mati nesrečnega dekleta napadalcu odgriznila penis. Tale rimejk bolj kot rimejk kultnega Cravenovega filma, tako zgleda le kot skupek klišejev žanra, kjer smo vse podobne brutalne in mesene sekvence videli že stokrat. Povedano z drugimi besedami, film ostane nekje vmes. Vmes med drzno in povprečno dramsko grozljivko, ki pa original vendarle preseže po dramaturgiji in igralskih kreacijah.

Ocena: 5/10

 

13 komentarjev na “Recenzija: The Last House on the Left”

  1. Pris Pris pravi:

    Sicer sem oboževalec b-produkcije, kar je original vsekakor bil, ampak meni se je tale rimejk zdel dokaj posrečen, predvsem – kot si zapisal – zaradi za tak žanr nadpovprečne dramaturgije. Po šok-efektu pa v današnjih časih noben rimejk grozljivk ne more doseči učinka originalov. So pač drugi časi.

  2. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Dramaturgija je pozitivno presenetila tudi mene, toda žal so film uničili klišeji, ki jih imam zadnja leta v žanru grozljivke vrh glave.
    Hm, kaj pa The Hills Have Eyes? Meni se je zdel rimejk boljši in bolj šokanten od originala.

  3. Pris Pris pravi:

    Tudi Ajin The hills have eyes me je pozitivno presenetil in je dejansko bil šokanten, ampak v današnjem svetu smo navajeni tudi na take prizore. Mene je npr. v zadnjem času najbolj šokiral “A l’interieur”.

  4. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Tega pa še nisem videl, ga pa imam v planu in veliko pričakujem od njega.
    Sicer pa je mene kot ves močno usekal tale:
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2009/03/17/recenzija-martyrs/

  5. Pris Pris pravi:

    “A l’interieur” mi je bolj šokanten. “Martyrs” se mi je od sredine proti koncu malce vlekel, vseeno pa je boljši od “Ils” ali “Frontiers”, ki tudi nista slaba. No, pa sva obdelala novi val francoskega horrorja. ;)

    Seveda pa je treba omeniti še odlični “Haute tension”, ki je nekako začel ta trend.

  6. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Mater mi delaš slabo vest in odpiraš luknje, ki jih še nisem zakrpal :)

    Haute Tension pa sem gledal in je hudičevo dober, še posebej na koncu, ki m je res pribil na tla.

    Si pa upam trditi, da vse skupaj preseže zadeva Zgodba o dveh sestrah. Tega pa si od novejših še vedno ne upam gledati sam.

  7. Janževec pravi:

    “Vsi rimejki si ponavadi upajo več, saj so posneti v času, ko sta seks in nasilje nekaj povsem vsakdanjega”

    A to kar tako globalno trdiš, ali imaš v mislih ameriški trg. Zaradi vsiljene politične korektnosti in drugih faktorjev si današnji hollywoodski filmi upajo manj in ne več. Čudi me, da tega ne razumeš.

  8. Janževec pravi:

    Aja, pa glede seksa v filmih … Veš, divja sedemdeseta se niso zaman imenovala ‘divja’. Za samoproglašenega filmskega strokovnjaka hitro izgubljaš tla pod nogami.

  9. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Janževec, zavrti si grozljivke iz petdesetih, šestdesetih in sedemdesetih, nato pa si zavrti še grozljivke s konca devetdesetih in iz novega tisočletja. Prepričan sem, da boš opazil veliko razliko predvsem pri prikazu nasilja in seksa. Tudi drugje, ne samo v Hollywoodu. Tudi pri teh francoskih zadevah, o katerih sva govorila s Prisom.

    Če pozabiva na grozljivke in pogledava druge žanre, recimo drame in romantične zgodbe ter komedije, pa je razlika še večja. Le spomni se vseh tistih filmov, ki so v zgodbo vnesli čisto prave porno sekvence. Toliko seksa kot je bilo v devetdesetih in zadnje čase, ga še ni bilo. Govorim seveda o mainstream filmih.

    In ja, seks je na film udaril že v šestdesetih, dragi kolega. Le Slovenija je malo zamujala in ga je Hladnik prinesel šele v sedemdesetih.

    Čudi me, da tega nisi opazil in da misliš, da se moderni igralci še vedno poljubljajo kot Greta Garbo in John Gilbert.

  10. Andrej pravi:

    Evo, pa imamo. Režiser tegale skrpucala, ki po mojem mnenju žali izvirnik, se je spravil na nov rimejk. Naredil bo namreč rimejk filma, ki ne bo niti desetino tako dober, kot je izvirnik. Spravil se bo na enega najboljših filmov Alfreda Hitchcocka in to so seveda še danes srhljivi Ptiči. Pizda, jim je zmanjkalo idej, da se morajo spravljati nad take klasike?!!! Pa rimejke bi morali delati tistim filmom, ki so slabi in nedovršeni, na pa takšnim (skorajda)popolnim klasikam, ki mnoge strašijo še danes. Bog, pa še Hitchcockov film je! Kako si drznejo narediti rimejk po poraznem novem delu Psiha? Me prav zanima kolikokrat se je Hitchcock obrnil v grobu!!

  11. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    No ja, izvirnika ravno ne žali, saj je bil prav tako dejansko zanič film. Le to srečo je imel, da je bil prvi, ki je počel kaj takega.
    Glede Ptičev, dejansko so jih parafrazirali že neštetokrat, res pa je, da uradnega rimejka niso imeli. Pustimo se presenetiti, da zadeva ne bo tako dobra kot original, pa je itak jasno.

  12. Andrej pravi:

    Narejeno je celo nadaljevanje. La za TV sicer je pa bil režiser Rick Rosenthal (Halloween 2).
    Ampak priznati pa moraš, da jim zmankuje idej. Drugeče rimejkov ne bi delali.

  13. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ma to pa itak. Idej je zmanjkalo že zdavnaj. Vse kar počnejo je to, da snemajo rimejke in nadaljevanja. In kar je najbolj grozno, večinoma so slabi, da glava boli.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !