Sosedje mi kadijo v stanovanju
28.12.2008 ob 14:54Zelo čuden naslov, ki seveda potrebuje takojšnje pojasnilo. Čeprav v svojem stanovanju ne kadim, mi zadnji mesec vse močno zaudarja po cigaretah. Najprej sem mislil, da gre za onesnažen zrak, kar ne bi bilo za Celje čisto nič novega, potem pa sem vendarle pogruntal, da gre za moje nove sosede, ki očitno kadijo na svojem balkonu. Dim gre očitno na moj balkon, če odprem okno, da bi stanovanje malo prezračil, pa ga dobim še noter.
Da ne bo pomote, čisto nič ne pretiravam, saj mi stanovanje res močno smrdi, sosedje pa očitno kadijo 24 ur na dan. To seveda pomeni, da že ves mesec vdihavam cigaretni dim in da sem na dobri poti, da fašem raka kot pasivni kadilec. Smrdijo mi tudi cote, smrdijo mi lasje, smrdi mi posteljnina. Takoj, ko odprem okno, pride dim noter. Če ga ne odprem, pa je slab zrak, saj dobro veste, da vsako stanovanje potrebuje malo zračenja.
Kaj naj storim? Imam pravico reči, da me njihov dim moti, glede na to, da kadijo na svojem balkonu?
Zapletena situacija, ki me močno matra in mi gre čedalje bolj na živce.
Imate kak nasvet?
28.12.2008 ob 15:18
nimaš kej, sosedje majo pravico kadit v stanovanju in na balkonu. boš pač luftal, ko ne bojo kadili ali pa še sam začni kadit, v vsakem primeru se bo treba prilagodit
28.12.2008 ob 15:24
Smukc, in ker oni kadijo, naj jaz mirno sprejmem, da mi celo stanovanje smrdi? In naj luftam ob petih zjutaj? Stari moj, da bi še jaz začel kadit zarad tega, pa je totalni debilizem.
28.12.2008 ob 15:32
Kdor jezika špara, kruha strada … ali v tvojem primeru kdor jezika špara, sedi v zakajenem stanovanju. Če mene vprašaš, ni nič narobe, če prijazno in vljudno odpreš to temo s sosedi, saj več kot ne ti itak ne morjo rečt in boš pač na istem. Sam ne čakat, da prej zarad dima rataš suha salama.
Je pa res, da ljudje marsikdaj zarad ljubga miru rajš ne rečemo nč, kot pa da smo ta grdi. Sam veš kwa, kdo pa bo poskrbel zate in za tvoj dobrobit, če ne sam ti. Saj veš Ti sam ti, …
28.12.2008 ob 16:21
ja mal te hecam no
kadit zato začet res ni ravno pravi nasvet, se pa strinjam z * da se pogovori s sosedi, gotovo boste našli vmesno rešitev
28.12.2008 ob 16:47
Jebemu mater Iztok!
Prekleta golazen hudičeva, ki pride iz neke štale v blok in ti zagrenijo življenje!!!!
Čisto te razumem. Imam jaz probleme z enimi kreteni, ki mislijo, da je blok njihov in razbijajo u tri pizde!
Že cele praznike!!! En teden že trpim razbijanje in ne bom več dolgo. Vse skupaj jih bom razbil, kot majmune!
Prekleti kreteni. Človek mora razmišljati, oni pa ti tolčejo po glavi.
Če ti zrak kvarijo pa ni nič boljše. Še huje!
Razbij jih vse po vrsti!
LP,Arbi
28.12.2008 ob 16:52
Da bi bil nežen z ljudmi?
Komu na čast? Kaj pa me brigajo neki terciarni kreteni, ki bodo potem en mesec glodali kakšen prasec sem?
Kdo bo vedel? Stari ata? Briga me za starega ata!
Razbil jih bom! Še malo.
LP,Arbi
28.12.2008 ob 17:04
Zmanjkalo spam idej?
Predlagam dodatne teme:
- Sosedje glasno potegnejo vodo na WC-ju
- Sosedje glasno pomivajo posodo
- Sosedje glasno seksajo
- Sosedje se oblačijo v žive barve in ko jih srečam dobim glavobol
Seveda pod vsako tematiko se ustrezno doda… npr.:
Kaj naj storim? Imam pravico reči, da me njihovo potegovanje vode na WC-ju moti, glede na to, da potegujejo vodo na svojem WC-ju?
Obilo SPAM sreče
.
28.12.2008 ob 18:09
XXX LOL
28.12.2008 ob 18:22
Mi imsmo poleti podobno težavo… Poleti ljudje najraje kadijo na balkonih in če piha veter v “napačno” smer, pol dim sosedov gre direkt v naše stanovanje. Glede na to, da sva oba s soprogom stastna nekadilca, takoj zaznava dim…in ni druge zapreva okno… zdaj iskat balkon in soseda, ki kadi je malo smešno… je pa res, da je pač vse odvisno od smeri vetra, ki piha in seveda od vrste cigaretov, ki ga sosedje kadijo. Nekateri cigareti res ugabno smrdijo… In moram priznati, ko mi pride ta dim v lastnem stanovanju v nos popizdim!!! No na srećo se to zgodi 2 do 3 krat na leto in se da to preživeti. Če pa bi se to dogajalo konstanto, pa bi vsekakor poskusila rešiti ta problem. Jaz mislim, da če se to dogaja pri tebi že mesec dni in da res v normalnem času ne moreš prezračit stanovanja, pač obvesti sosede o tem problemu… Zagotovo se boste lahko zmenili. Vso srečo
28.12.2008 ob 18:33
Pr nikotinu se pravljica za mene konča. Vojna! Ni da ni da bo men stanovanje smrdel po čikih!!! Bljak!
28.12.2008 ob 18:43
Jaz pa mislim, da molo preveč kompliciraš. Sosedje imajo pravico kaditi na svojem kakor jim paše. Stavim, da veter ne piha zmeraj v tvojo stran. Včasih je potrebno malce potrpet, pa gre. Kaj bi nam šlo vse na živce?? Naši sosedi kurijo neko grozno stvar, da se kadi iz dimnika in grdo smrdi, pa kaj čemo.. So še hujše stvari. Malo strpnosti, pa bo.
28.12.2008 ob 18:49
huda fotka
28.12.2008 ob 19:02
a/ Odpiraj okno na drugi strani bloka – valjda da niso vsa okna na isto mstran, kajne…
b/ Pozvoni in jim povej MIRNO. Če ne bo delovalo, jim razloži, da jih boš polomil.
28.12.2008 ob 21:27
Kaj boš pa porekel na mojo težavo, Iztok
Računalnik imam ob oknu v kuhinji in moja spodnja soseda že navsezgodaj zjutraj peče in kuha, kot da bo vsak čas konec sveta in seveda meni gor nosi vse dišeče vonjave……..jaz pa na dieti
No, kaj naj naredim s tem, ker če odprem okno še bolj na stežaj in se le naslajam nad njeno kuharsko umetnostjo, se že zredim pa vsaj pol kilograma
hec more bit, kajne
28.12.2008 ob 22:35
“če ne zdržiš se presel”…:D
28.12.2008 ob 22:44
imamo podoben problem. Naš ta spodnji je dejal, da ima ustavno pravico rauhat v svojem stanovanju. Ampak smo mu vrnili – naši trije pamži navsezgodaj vstajajo in divjajo in jih nič nazaj ne držimo. Še tepihe smo odstranili. Ko mali z mize skoči, mu rečem: “lupček, oprosti, nisem te videl, še enkrat pokaži”. Čakamo na pritožbo, da mu povemo, da imajo naši otroci ustavno pravico tekati po stanovanju med 6. in 22. uro.
Se je pa v Nemčiji že začelo govoriti o tem, da bi prepovedali kajenje tudi v stanovanjskih objektih. Pri čemer sicer ne gre le za zasmrajevanje sosednjih stanovanj, ampak še bolj za zaščito otrok kadilcev. Morda se sliši “noro”, ampak tudi sedanja ureditev se je pred desetletjem slišala neverjetno.
28.12.2008 ob 23:13
Iztok predlagaj jim da zamenjajo znamko cigaret če tako smrdijo:)
Le glej da ne bodo prešaltal iz cigaretov kasnej na kej druga
28.12.2008 ob 23:25
Razbij jih kot prasce!
Nič ne šparaj.
Jaz grem jutri v akcijo. Si me podžgal s to temo. Razbil jih bom!
LP,Arbi
29.12.2008 ob 00:23
@ xxx: CAR!!!
29.12.2008 ob 01:08
@iztok
Spomnil si me na neko žensko, ki je pod vaša mnenja v vse slovenske časopise objavila podobno pismo. Pasivni kadilec in posledica rak ni nobene RESNE in PRIZNANE študije je le napihnjenost medijev. Nimaš enostavno pravice kaj rečti tukaj. Kadijo na svoji zemlji=D To je tako kot, da bi se jaz bunil, ko slišim sosedo pr fuku, da mi bo uničla sluh in me je sedaj strah nečesa=D
29.12.2008 ob 02:32
Meni se dogaja isto v študentskem domu,včasih bi se najrajši zadrla nad svoje tečne sosede.
29.12.2008 ob 06:36
Jaz sem huda kadilka, torej me dim ne moti, pa me tudi kdaj na balkonu malo zvije od dima sosede. In ne, če nekdo kadi v stanovanju, tebi to ne more smrdeti. Lahko pa ti fajn smrdi, če kadi na balkonu ali oknu. Žal pa to ni edina stvar, ki smrdi. Na primer, te klime, ki jih je zdaj treba imeti. Nihče je ne da na dno balkonske stene, da bo smrdelo nazaj njemu. Ne, ampak na vrh. In potem gredo njihova kosila in večerje … Jaz, na primer, vedno vem, kaj kuhajo moji spodnji sosedje. Se pa ne obremenjujem in se s takšnimi stvarmi ne ukvarjam, ker je to brezplodna slaba volja.
29.12.2008 ob 11:49
Ja, pogovor bo najverjetneje najbolj primerna reč v taki zadevi.
29.12.2008 ob 12:13
Lahko pa tudi malo odpreš vhodna vrata, če nimaš vedno ljudi, ki bi hodili mimo.
29.12.2008 ob 20:07
s pravnega vidika ne mores nic…
pa tudi tako moralno… jaz ne bi upala/imela obraza sosedov prosti, če lahko prosim nehajo kaditi na SVOJEM balkonu. težko si namreč predstavljam, da bi nekdo hodil pred blok kadit – o tebi pa bi vsi začeli govoriti da si stari prdec, ki jim tečnari in jih omejuje v uživanju na NJIHOVEM balkonu.
v tem primeru suck it up, verjetno pa tudi ne kadijo 24ur na dan, no…
in sicer res drži, da kdor jezika špara kruha strada, ampak v točno tem primeru bi bila jaz tiho, ker če izustiš tako drzno željo, naj ne kadijo na SVOJEM balkonu, lahko samo bizgec izpadeš… žal. tudi če jim na prijazen in duhovit način to poveš… no way to make it NOT look ridiculous…
30.12.2008 ob 01:45
Edina šansa ti je, da jih povabiš, naj kadijo na tvojem balkonu, pa naj se kadi drugim sosedom…
30.12.2008 ob 09:50
barbra – to je najboljša ideja
malo sarkastična in might work
30.12.2008 ob 12:59
Iztok kdaj lahko pridem na tvoj balkon
?
30.12.2008 ob 17:49
Iztok, predlagam, da še naprej vlečeš od sosedov, ker boš mogoče tako zbolel in nas odrešil svojih muk!
Pa lepe praznike
30.12.2008 ob 19:14
Zvezdica, morda pa res enkrat rečem, samo pravi način moram najti, saj se mi zdi, da jih bom samo razpizdil in da bodo rekli, da jim nikjer ne pustijo kadit, da zdaj pa jim bo nekdo še v stanovanju težil.
XXX, hvala za ideje.
Pika, ma to mi je res čudno, da nenehno smrdi. Kot da bi kadili 24 ur na dan in kot da bi veter vedno pihal v smer mojega balkona.
Eva, pa imam pravico?
Nova, verjemi, da ne pretiravam in da mi spalnica res smrdi kot soba za kadilce.
Jorg, okna so žal samo na eno stran.
30.12.2008 ob 19:17
Blažka, no ja, tudi vonj po kuhariji zna biti zelo moteč.
Blitz, ta ustavna pravica me skrbi.
Mitja, bog ne daj
Ketna, od fuka ne dobiš raka in ti ne smrdijo cote pa lasje.
Žogca, očitno kadijo na balkonu, saj nočejo, da jim stanovanje smrdi.
Lily, kaj mi vhodna vrata pomagajo pri zračenju spalnice?
30.12.2008 ob 19:19
Buba, zdi se kot da res kadijo 24 ur na dan. In ta smrad iz moje sobe sploh ne gre več.
Barbra, ne, hvala.
Mitja, slika je simbolična
Marjetka, lepe praznike tudi tebi.
30.12.2008 ob 19:28
kaj pa če niso sosedje krivi pa imate kaj z prezračevanjem narobe? pri moji kolegici je v stanovanju smrdelo po cigaretnem dimu 24/7 in je rabla 1 teden da je ugotovila, da je prezračevanje v bloku zjebano… neka cev v blokih poteka po neki cevi ali kaj… ne vem, ne spoznam se na to… skratka, hausmaistru je potarnala in je popravil prezračevanje in je nehalo smrdet…
30.12.2008 ob 19:29
Buba, ziher je to, kar sem napisal. Prav sliši se jih na balkonu in prav zavoha se dim od cigaret samo na tej strani, ko je balkon. In to zlo pogostokrat.
30.12.2008 ob 19:43
Nič prilagajanja.
Naj grejo pred blok kadit.
30.12.2008 ob 19:44
Dobra ideja
30.12.2008 ob 19:46
Omeni jim malo protikadilski zakon in kazni.
Mogoče bo zaleglo.
Kadilci mene osebno zelo motijo.
31.12.2008 ob 21:09
@ketna
To je res, lahko pa visoke in nizke frekvence trajno poškodujejo sluh.
Seveda pretiravam kot pretirave vi s tem pasivnim rakom=D
1.01.2009 ob 10:29
EVO NASVET ULETI U STANOVANJE ZGRABI CIGARE I BEŽI
PA NEK ONDA PUŠE K….
1.01.2009 ob 15:08
No, Iztok, če ti že sosedje kadijo v stanovanju, ti naj pa še jaz na blogu pokadim z dobrimi in iskrenimi željami samih dobrih naj.
Niko
1.01.2009 ob 15:53
@blitz:
Zelo se motiš!!! Vsaj pri nas. Nikakor ni res, da lahko med 6. in 22. vsak razbija in razgraja, kot mu paše! Še huje, za vsako motnjo miru in reda lahko pokličeš policijo za kršitve, kadar koli v dnevu!!! Če bi vsak nabijal muziko, razbijal, si telovadnico zrihtal v stanovanju, drug delavnico, bi crknili! To ne bi bil več dom. Zakon govori samo o tem, da je med 6. in 22. predpisan še poseben mir. Tako da … tvoj sosed bi te lahko prijavil kadarkoli za kaljenje miru, v kolikor mu razbijaš po glavi.
1.01.2009 ob 16:25
ravnokar sem se vrnil s kajenja na balkonu. to nikogar ne moti. verjetno. imam pa v višjem nadstropju soseda, ki med mojim kajenjem pljuva proti našemu balkonu, na nekakšen andstavek an spodnjem balkonu, ki ga dojemam kot del svojega balkona in morda sploh ni nadstavek na spodnjem balkonu, ampak podstavek na našem. tega ne morem vedeti, ekr tega nismo postavljali mi, ampak so v stanovanju prej prebivali drugi. potem pogledam gor. od višine se mi zvrti. stanovitnost bloka in vertikalna horizontala sta čudoviti. zareži se mi. jaz se zarežim njemu. to se dogaja v trdi temi in je poetično. odmev pljunka je kot kratki stiki. potem pride na sosednji balkon, ki je skoraj stičen, mlad moški in kadi. nekoč sva prišla istočasno. ozrla sva se drug k drugemu. videl je, da sem v gatah. oba sva naredila sramežljive poglede. potem je sedel s hrbtom proti meni, kot ponavadi in oba sva kadila. zanimivo je, da se nikoli ni zgodilo, da bi v času, ko bi bila prisotna jaz in mladi moški, zgornji sosed pljuval. zanimivo je vprašanje, če imam ustavno pravico buniti se, če pljuva, v primeru, da je podstavek v resnici spodnji nadstavek. razmišljanje o tem me prisrčno navdušuje.
iztok, vse kar lahko storiš je, da se pomeniš s sosedi glede cigaret. če ne bo rešitve, je vse kar lahko storiš, da obupuješ. mogoče celo lahko predlagaš preureditev bloka in blokovskega naselja, tako, vonjave ne bodo prišle. sosedje nimajo nobenih dolžnosti do tebe, lahko imajo samo razumevanje.
2.01.2009 ob 00:35
simona ima glede tega motenja reda in miru čisto prav
samo nisem hotla prva začet o tem, ker ima gartner že tako občutek, da sem sovražno nastrojena
bejbiji lahko povzročajo zgolj običajen hrup, starši pa so odgovorni za to, da jih mirijo in jih obdržijo v mejah normale.
2.01.2009 ob 05:07
No, ker glih ne morem spat. To kajenje je res moteče. Naša dva imata na balkonu celo vedro v katerega mečeta čike in okna skozi na oberlicht. Dejansko ne moreš prezračiti, da ti ne bi vsaj vonj po dimu pomešanim z vonjem po hrani pridišal v nos. Pravzaprav si sploh ne morem misliti kako smrdi šele pri njih. Moram prav paziti kdaj zračim. Meni bi bilo v olajšanje, če bi kadil samo na balkonu, ker bi lahko zračili na drugi strani. Poleti je bilo sploh sitno, ker nismo mogli imeti ponoči odprtih vrat. Ker smo bili v stanovanju več let samo občasno, smo ob prihodu takoj zavohali neprijeten vonj po starem tobaku.
Glede kaljenja miru naj povem, da imate morda celo prav in da je itak Blitz bil malo sarkastičen, čeprav samo nekoliko. Sicer pa itak ne vem, če je kakšna razlika , če ji krotimo ali ne. Zadeva je praktično nedokazljiva in takšne izjave, da bejbiji lahko povzročajo zgolj običajen hrup se lahko znebi samo oseba, ki nima otrok, ha ha. Sploh v starih stanovanjih z lesenimi stropovi je to nemogoče predpisati in ovrednotiti in verjamem, da ni posebna sreča živeti pod veliko temperamentno družino. Ko so kupili stanovanje so to vedeli, jim je bilo pa najbrž povedano, da pridemo samo nekajkrat na leto. Da bi nas tožili zaradi otroškega razgrajanja pa bi morali imeti neke meritve in bi morali najeti nekoga, ki bi to beležil. Žalostna resnica je, da ne moremo mi njim nič in oni nam prav tako. Nad nami stanuje dečko, ki je tih ko bubica in take usmerjenosti, da nam otroški hrup ne grozi. Definitivno imam rajši nad sabo soseda gaya kot kadilca.
Sošolca moje deklice so sošolci neusmiljeno zafkavali, da smrdi. Najbrž ga še. Njegova mama je huda kadilka. Znanka živi v majhem stanovanju in dec kadi v edini spalnici, ki jo imajo. To, da kadijo sosedje, je bolj kot ne neprijetno. Otroci kadilcev pa so res izpostavljeni, ampak oni imajo pač ustavno pravico.
2.01.2009 ob 09:20
Pojma nimate, nekadilci:
kadilci, ki smo se odvadili mnogo bolj vonjamo tobak, a nikakor ni tako hudo, da bi bilo (v opisanih situacijah) sploh omembe vredno.
Smrdijo pa res čiki, ki kje obležijo – morda bi pa najprej ugotovili navade kadilcev glede spravljanja ogorkov in časa ter kraja “skladiščenja”, da bi potem (IZJEMOMA) PODALI KAKŠNO KONSTRUKTIVNO MISEL sosedom, ki kadijo.
Mene bi bilo sram biti tak človek, kot ste nekateri nekadilci.
Fuj!
2.01.2009 ob 09:21
V novem letu želim nestrpnim več strpnosti in razumevanja tudi za druge in ne le zase!
2.01.2009 ob 09:53
Eh, Simona, sem mislil, da imaš malo smisla za sarkazem in humor, pa tudi za ločevanje med hrupom, povzročenim z dejavnostjo in hrupom, povzročenim z življenjem. Seveda ni isto otroški tek ali zbijanje omar. In otroška igra ni isto kot nabijanje glasbe.
Predvsem pa otroški hrup ni hrupen le za sosede, ampak tudi za starše, zato jih majčkeno krotimo kljub ustavni pravici
2.01.2009 ob 10:23
Tole s hrupom pa ni povsem enostavno.
Kaj je pri hrupu hujše: enakomerni zvoki (čeprav pretirano glasni) ali nenadni zvoki brez ritmičnega pričakovanja?
Kolikor vem, se enakomernim, čeprav čezmernim in pretiranim, obremenitvam človek dokaj zlahka prilagodi, medtem ko so nenadni pretirano glasni zvoki v glavnem tisti, ki povzročajo vedno hujše reakcije.
Pa morda še to: biti v prostoru z izvorom, ko že vizuelno spremljaš sam nastanek in se rutinsko pripraviš na moteče zvoke, je lažje, kot biti v prostoru, kjer te “osreči” zvok nenajavljeno. In ni vseeno ali si spodaj, ko zgoraj sladka dečica nabija žogo, ali si na istem nivoju ali nad izvorom zvoka.
Ne podcenjevati tudi pripravljenosti sprejemanja motenj: kar je staršem nujno (otrok pač ne moreš dati v zmrzovalnik), je sosedom le in zgolj motnja.
Ko sem imel majhne otroke, sem jim, ko so že lahko razumeli in dojeli, dopovedal tudi naslednjo resnico: za naju z mamo ste sončki in najbolj izjemna bitja na svetu, za vse druge ste le tuji otroci.
In tudi v tem je pomemben del informiranja, ki ga dajemo svojim in tujim otrokom.
3.01.2009 ob 18:38
Lordwales, finta je v tem, da kadijo na svojem.
Ketna, pustiva raka, kaj pa smrad?
Jelena, dober predlog
Niko, enako, enako za čestitko. In čudno, čudno za drugi komentar glede strpnosti. Po tvoje naj bom strpen do kretena, ki kadi na balkonu in mi zaradi njega smrdi celo stanovanje? Ne, hvala.
Nu Rudin, predlagam gradbene spremembe blokovskega naselja? Uf, ta pa je dobra
Buba, sovražno nastrojen?
3.01.2009 ob 21:09
Ko sem živela v študentskem domu, mi je šel najbolj na živce vonj po cigaretah, ki je prišel v sobo po hodniku od skupnih prostorov, čeprav sem takrat tudi sama kadila.
Torej si lahko predstavljam, kaj to naredi tvojim zavesam, lasem, posteljnini in cunjam, če jih sušiš blizu oken.
3.01.2009 ob 21:12
Aja… kaj bi naredil? Ne vem. Jaz sem s svojo cimro, ki je hotela kaditi v sobi, imela ornk borbe, a na koncu sem zmagala in šla je kadit ven, čeprav je bila to tudi njena soba. Se pa zavedam, da je tvoj primer malo bolj zakompliciran.
3.01.2009 ob 23:17
Iztok, drugi komentar vzemi, da je bil kot komentar bolj namenjen tistim, ki so že nestrpni in manj tebi (a vendar), ki boš nestrpen šele postal. Strpnost in nestrpnost pač ni zgolj stvar kajenja ali nekajenja. In ni nekaj, kar bi se pojavilo samo od sebe – praviloma je proces in v tem delu se da na lastno nestrpnost vplivati.
Po svoje pa je primer podoben primeru, ko človek včasih kaj založi ali zgubi na povsem nepričakovan način in pred razkritjem “skrivnosti” v mislih ali javno (v glavnem zelo previdno) najde krivca, za katerega se potem izkaže, da ni niti k od krivca.
Tako je tudi s temi drugačnimi iskanji krivde in dežurnih krivcev.
Če kdo zdaj, po vseh posvetitvah posvečenih protikadilskih zakonov, kupi harmoniko, zato da bo igral melodije o trpljenju pasivnega kadilca in kajenja, potem je z njim marsikaj hudo narobe.
Če boš kdaj pogledal na mojo stran, si preberi tisti dve reči meditacij o kajenju.
4.01.2009 ob 18:41
Tina, lepo, da čutiš mojo bolečino
Niko, strpnost nima popolnoma nobene zveze z mojim problemom.
20.06.2009 ob 08:36
Jaz tudi mislim, da je potrebna vojna proti kadilcem v bloku. Da jaz ne morem prezračit stanovanja, ker so neki smrdljivci brezobzirni in rauhajo 25 ur na dan in jih ne zanima kako pa sosedje trpijo njihov vandalizem. Jaz sem stvari rešil konkretno. Vzel sem pur peno in šel na podstrešje in vsem kadilcem pod mano zadihtal zračnike (boli me k…), potem sem kupil solzilec in ko me razp… smrdenje skozi okno, vse zaprem in grem na balkon ter zaplinim sosede pod seboj. V hipu vse zaprejo. Počakam 15min in lahko jaz luftam. Pa sem jim enkrat lepo rekel da nam smrdi in je bla baba nesramna in rekla da ne od njih. Zdaj deluje metoda 100%, preizkušeno. Če kadijo na balkonu pa imam eno veliko posodo vode in jo napolnim ter zlijem po svojem balkonu. Vse steče dol k njim skozi reže in se poberejo. Ne me narobe razumet – vem, da je metoda agresivna, vendar z lepimi besedami nič ne dosežeš. Veliko sreče v boju proti kadilskim vandalom vam želim. Boki
20.06.2009 ob 11:07
Sem se nasmejala ob tem komentarju, Boki. To je pa že prava vojna. Ko sem brala sem si zamislila to kot scenarij za film. In verjetno bi bil najbolj primeren žanr komedija, morda tista črna. Ja, kadilci so hujš kot glodalci, ščurki ali mravlje, ki zagospodarijo.
20.06.2009 ob 11:22
Boki, sicer že dobrih sedem let ne kadim, a posebej zate si bi, če bi bil tvoj sosed, izmislil torture, da se bi ti po hitrem postopku izselil.
Biološka vojna je lahko do groba umazana – kot si pokvarjen in umazan ti. Resno mislim – zakon, ki je zanič, čeprav je bil v bistvu nujen, zlorabljaš za tiste svoje nizke strasti, ki so pogojene z vsem drugim (soseda te je zavrnila, sosed ima boljši avto, njihovi otroci so lepši ali bolj uspešni od tvojih, razumejo se, medtem ko pri tebi ti serješ babi na glavo ona pa tebi, … in še tisoč možnih vzrokov, ki zafrustrirance spravijo v akcijo dokazovanja samih sebe svetu.
Res si človeka nevredno bitje.
21.06.2009 ob 02:04
Boki, zdaj je malo bolje, očitno so se preselili, ali pa je šlo za obiske. Če se vrnejo, pa definitivno pade tvoja taktika.
21.06.2009 ob 06:48
Boki, to je res edino, kar zaleže. Podpiram 100%! S kadilci se ne da pogovorit, tko kot z narkiči ne, samo prisila deluje!
21.06.2009 ob 09:25
S kadilci se ne da pogovoriti? Kaj so nekadilci poklopljeni s pomirjevali? Izkustveno si upam trditi, da bi marsikateri nevrotik bil manj nevrotičen, če bi kadil. Seveda velja še marsikatera druga misel o tej problematiki. Pa saj se bo kdo od nekadilskih nevrotikov oglasil, ne?
21.06.2009 ob 09:36
Brumen ma prav. Jaz sicer nisem kadilec, vendar je nekaj cigaret na dan veliko bolje, če s tem uničiš nekaj stresa, ki je veliko bolj škodljiv. Ljudi ubija stres, ne cigarete, razen če je količina kajenja prevelika. Ponavljam, sam sem nekadilec. In nevrotik
21.06.2009 ob 10:04
Doberman, saj nisem trdil, da so vsi nekadilci nevrotiki. Korelacije med nekajenjem in nevrozami ni kakšne posebne, je pa korelacija med kajenjem in blaženjem nevroz.
PROBLEM PROTIKADILSKE GONJE JE PA BOLJ V NEČEM DRUGEM KOT V KAJENJU (tisto, da kadilci ne bi kar načez strupili nekadilcev, je omogočil že Kebrov zakon – če ga bi organi oblasti uveljavljali):
21.06.2009 ob 10:32
Niko, jaz si ne bi upal takole sodit nekoga, ki ga ne poznam. Sploh ne na podlagi nekaj stavkov. Verjemi, da se k tem ukrepom glede kajenja ne bi zatekel, če bi šlo drugače. Tega, da sem najprej poskusil problem rešit pri sebi in sem zatesnil vse zračnike, kupil nova okna in vrata, tudi vhodna, ker je skozi njih pihalo in smredlo po cigaretih in še marsikaj drugega najbrž ne veš. Potem pa sem bil v stanovanju kot v akvariju zaprt in ko je vlaga in vročina dosegla vrhunec, sem hotel prezračit, pa mi je napolnilo stanovanje s cigaretnim dimom… Pa da sem šel do sosedov vljudno in korektno in razložil problem in mi baba tresne z vrati v obraz itd… Na neki točki človek več nima izbire. Upam, da razumeš. Če ne, pa je to tvoj problem.
Glede avtov, otrok itd,… moram povedat, da se zelo motiš. najraje bi te povabil pogledat situacijo, ker me tvoja nepoučenost in skromnost razuma celo malo zabava.
Torej, kar sem želel povedat, je tole. Jaz pač samo ne jamram na internetu, ampak ukrepam. Če še kdo želi ukrepat, pa sem ponudil nekaj praktičnih nasvetov na vprašanja tipa: Kaj naj storim? Sosedje kadijo in me ne upoštevajo.
Sicer pa nisem želel vsega skupaj prenesti na osebno raven in spoštujem in upoštevam tudi druga mnenja. Če ima kdo boljšo rešitev pa seveda prosim, da jo napiše sem gor, pa še za pivo dam.
21.06.2009 ob 10:49
Boki, kaj misliš, da je pravo sporočilo:
- diagnosticiranje tebe?
- “larpurlatizem” (razprava zaradi razprave, če že ne zaradi umetnosti?)?
- s skrajnostjo opozoriti na skrajnost?
- opozoriti na zametke “holokavsta” slovenske (ali manj krvave) vrste?
- kaj drugega?
Vsako sporočilo, ki ni predvsem humor (kar je tudi pri najbolj resnih temah možno izpeljati s stilom – v pomenu stilističnih posebnosti posameznega pisca) pač posreduje neka stvarna sporočila, odzive, osebne prizadetosti, drugačnost gledanja na neko temo itd.. Ti si posredoval svoje, jaz svoje – in to je vse. No, pa to je še del nastopa – tvojemu stilu in neresnosti sem prilagodil svoj stil in svoje neresnosti. Povsem resna razmišljanja si zaslužijo povsem resne odgovore – bolj ali manj neresna pač bolj ali manj neresne odgovore. Da ustaviš predmet v gibanju, je praviloma pač treba vložiti enako silo, kot jo je bilo treba vložiti v to, da se je predmet začel gibati (+ seštevki in – odštevki, ki so na gibanje dodatno vplivali: saj veš, pospeški, pojemki, upori, trenja, itd.).
Lep dan in upam na zmago “mojih” v F1!
21.06.2009 ob 10:55
Vložiti silo? Kolikor jaz vem, je sunek sile enek spremembi gibalne količine telesa… Kakor je tudi sunek navorov enak spremembi vrtilne količine telesa… Tole ti nekako bolj po svoje razumeš. In se mi zdi, da je pri ostalih stvareh podobno.
21.06.2009 ob 11:03
No, ja, Boki – če ti ustreza, se greš znanost, če ti ne, pa znanosti zate ni.
Pospravi si podstrešje, ugotovi, kje se uporablja kakšno izrazje in potem prilagodi sebe dejstvom in ne dejstev sebi.
21.06.2009 ob 11:07
nekadilski nevrotik ponavadi ne moti sosedov v bloku. Ce jih pa na kakrsenkoli nacin moti, ga je pa treba enako zabit. Z nekadilci se pa res ne da pomenit, ne razumejo, da nekoga njihov smrad lahko moti. Trdijo, da doma lahko delajo, kar hocejo. Enako velja za nas, nekadilce, bravo boki.
21.06.2009 ob 11:25
In enota motenosti je? Razpoloženje, nerazpoloženje, simpatija, antipatija, profit, direktna škoda …?
Nekoga, ki dela v TEŠ razne žveplove spojine v zraku najbrž manj motijo, kot nekoga, ki so mu partnerja od tam pred mesecem ali dvema odpustili – ZGOLJ KOT PRIMER REALNOSTI. In človekove objektivnosti.
To tudi v teh komentarjih kar dokazano izpričujemo. Enota pa … število komentarjev ali vsebina … upsss, … vsebina je vendar stvar presoje, sodbe … in predvsem halo efektov.
21.06.2009 ob 11:42
niko brumen, kaj si hotel povedat? Ti si prevec “pameten” za nas povprečneže. Pa še malce vulgarno vprašanje: Koga ne bi motil kup dreka, ki mu ga sosed vrže v stanovanje?
21.06.2009 ob 11:48
Med kupom dreka in privohom je kar precejšnja razlika. Empirično.
21.06.2009 ob 11:48
Upss – ne vem pa, če je tudi znanstveno izmerjeno.
21.06.2009 ob 11:56
kaj posebej velike razlike ni, oboje smrdi!
21.06.2009 ob 12:05
Ja, v bistvu je drek za kak odstotek boljša opcija, saj ko ga pospraviš ne smrdi več. Cigaretni dim se pa zažre v oblačila, posteljnino, sedežno, zavese..
Prekleta kadilska zalega.
21.06.2009 ob 12:26
tako je!!!
21.06.2009 ob 12:30
Aha, sadistiqe: naslednja vojna bo proti kuhanju kislega zelja ali kisle repe? Ode segedin, odu kranjske sos kiselot kupus, ode … vraga, vegetarijancem tudi prekajeno meso in vegijem goveja juha smrdijo.
Daj bedaku pravico odločanja in boš lačen in žejen!
21.06.2009 ob 12:34
Predlagam selitev v Kalifornijo ali v boj za spremembno slovenske zakonodaje.
))
Smoking ban extends to apartments in California city
By Jesse McKinley
Published: Tuesday, January 27, 2009
BELMONT, California — During her 50 years of smoking, Edith Frederickson says she has lit up in restaurants and bars, airplanes and trains, and indoors and out, all as part of a two-pack-a-day habit that she regrets not a bit. But as of two weeks ago, Frederickson can no longer smoke in the one place she loves the most: her home.
Frederickson lives in an apartment in Belmont, California, a quiet city about 23 miles, or 37 kilometers, south of San Francisco that is now home to perhaps the nation’s strictest anti-smoking law, effectively outlawing lighting up in all apartment buildings.
“I’m absolutely outraged,” said Frederickson, 72, pulling on a Winston as she sat on a concrete slab outside her single-room apartment. “They’re telling you how to live and what to do, and they’re doing it right here in America.”
And that the ban should have originated in her very building – a sleepy government-subsidized retirement complex called Bonnie Brae Terrace – is even more galling. Indeed, according to city officials, a driving force behind the passage of the law was a group of retirees from the complex who lobbied the city to stop secondhand smoke from drifting into their apartments from the neighbors’ places.
“They took it upon themselves to do something about it,” said Valerie Harnish, the city’s information services manager. “And they did.”
Public health advocates are closely watching to see what happens with Belmont, seeing it as a new front in their national battle against tobacco, one that seeks to place limits on smoking in buildings where tenants share walls, ceilings and – by their logic – air.
Not surprisingly, habitually health-conscious California has been ahead of the curve on the issue, with several other cities passing bans on smoking in most units in privately owned apartment buildings, but none has gone as far as Belmont, which prohibits smoking in any apartment that shares a floor or ceiling with another, including condominiums.
“I think Belmont broke through this invisible barrier in the sense that it addressed drifting smoke in housing as a public health issue,” said Serena Chen, the regional director of policy and tobacco programs for the American Lung Association of California.
At a local level, the debate over the law has divided the residents of the Bonnie Brae into two camps, with the likes of Frederickson, a hardy German émigré, on one side, and Ray Goodrich, a slim 84-year-old with a pulmonary disease and a lifelong allergy problem, on the other.
And, as with many combatants, there is a mix of respect and animosity.
“She is one tough old woman,” Goodrich said.
Frederickson is less loving.
“I would not acknowledge that man for anything in the world,” she said. “He started this as a vendetta against other residents.”
A soft-spoken North Carolinian who grew up playing in tobacco warehouses as a child, Goodrich hardly seems the vendetta type, but he did say he noticed smoke from neighbors’ rooms soon after he moved into Bonnie Brae in 1998.
“It gave me an instant headache, kind of like an iron band around the head,” Goodrich said. “I could be sitting and have the air filters going, which eliminated the visible smoke, but the smoke was still there.”
He finally decided he had had enough after a fire broke out in a smoker’s room in the complex in 2003, a blaze that was fed by the tenant’s oxygen tank.
“I came around the corner, and there was just a giant puff of black smoke, and I knew I wasn’t going to last five seconds in that,” Goodrich said. “It was like Dante’s inferno up there.”
Goodrich began a letter-writing campaign, petitioning everyone from local officials to the federal Department of Housing and Urban Development, which helps finance the privately managed Bonnie Brae.
“We need your help,” read one of Goodrich’s letters in July 2006. “A barking dog disturbs our sleep but will not kill us. Secondhand smoke is killing us.”
That letter caught the attention of several members of the Belmont City Council, including Dave Warden, a Belmont native and software consultant who served on the council until 2007. Warden said council members were particularly moved when Goodrich followed up with visits to Council meetings, often joined by other Bonnie Brae tenants – using walkers, wheelchairs and oxygen tanks – and telling harrowing tales of life surrounded by secondhand smoke.
“I think that they didn’t have a grand strategy, I think they just wanted some change, and they didn’t know how to get it,” he said. “And once it got discussed seriously, they got very encouraged.”
But as word spread, council members started to receive complaints implying Belmont had become a “nanny state.” Goodrich was also feeling the hate, he said, getting “cold stares and dead silence” from smokers at the complex.
“The worst place you can be is between an addict and their fix,” he said. It did not help, he said, that most of the smokers were younger – “they don’t live as long,” he said – and more vocal.
But finally, after more than a year of deliberation, the Council passed the law in October 2007, barring smoking anywhere in the city of about 25,000 except in detached homes and yards, streets and some sidewalks, and designated smoking areas outside.
The law took effect on Jan. 9, after a 14-month grace period that allowed apartment buildings time to comply with the new rules – like rewriting lease agreements to ban smoking – and tenants who objected to the changes to move. The law brings with it the threat of $100 fines, though city officials say no penalties have been levied yet.
Goodrich says his days in politics are over. “I’m working on my second retirement,” he said. “The smoking stuff was my last hurrah.”
He says he suspects that some residents still smoke secretly late at night, while others crowd the small outdoor areas where smoking is still allowed.
Frederickson is one of those, at least for the time being; after all, she says, she is looking to move out of Belmont if she can find something cheap enough.
Until then, she seems defiant, despite feeling like a criminal in Belmont.
“And I’m going to keep being a criminal, let me tell you that,” she said.
21.06.2009 ob 13:13
Legalist – bravo, če si vse to sam napisal in ne gre za kakšen kopiran tekst.
Bravo!
21.06.2009 ob 13:17
Cikov in juhe se pa ne da primerjat. To je priblizno tako bolano kot primerjat Tita s Hitlerjem. G.Brumen, ti si en velik star bedak. Na zacetku teksta je legalist navedel, kje je bil tale tekst objavljen, ampak ocitno ne znas dovolj dobro anglesko.
21.06.2009 ob 13:21
Suljo – bedak si ti: ješ svinjino? Ja, ne? Pa nisi ti kriterij – so ljudje, ki jo jedo in so, ki je ne. Vsaka jed ima svoj duh (razen Sulje, ki je brez duhá).
Aja, ti si neužiten!
Ej, Suljo, prišel si pod=bavati, na koncu boš pa samega sebe snedel za desert.
21.06.2009 ob 13:24
Aja, glede teksta legalista: če se ti rad pogovarjaš z ljudmi, ki niti svojega mnenja ne premorejo, jaz se ne. Ko se z nekom pogovarjam, se zaradi tega, da pove svoje mnenje, ne pa da kopira japonsko verzijo česarkoli – od tangic do formul materialov za kondome.
21.06.2009 ob 21:32
Tudi ce hrana smrdi sosedom, jim smrdi enkrat na dan eno uro, cigareti pa smrdijo non stop, ker kadilci ponavadi ne delajo premorov. Hrana pa razen, ce stanujes nad restavracijo smrdi samo v casu kosila ali vecerje.
21.06.2009 ob 21:49
Suljo, točno tako. Bistvena in velika razlika. Niko pa tako govori le zato, ker tega še ni doživel in nima pojma kako zajeban je cigaretni dim, ki na tak način pride v tvoje stanovanje, cote, stene, zavese in vse.
21.06.2009 ob 23:23
Bistvena razlika je, če te nekaj moti, ker je moteče ali če te moti, ker te vse moti.
Cigaretni dim pa je čudovita vonjava – ko je svež. Čiki pa zares lahko ogabno smrdijo.
Pojma nimata, kakšne užitke daje cigareta – babe temu niso niti približek.
21.06.2009 ob 23:26
Niko, in če je res moteče?
Čudovita vonjava je kvečjemu dim iz fajfe starega dedka, pa še to samo v otroških spominih, ostalo je navaden smrdeč drek. In če ne smrdi na začetku, začne smrdeti čez čas, ko se zažre v coto, stene in sobo. Daj no, ne provociraj.
22.06.2009 ob 09:37
Kaj pa če bi dal ventilator ob okno, ko je odprto, da bi dim pihalo stran?
22.06.2009 ob 10:10
Iztok, seveda je moteče, a v kontekstu z žvrgolenjem ptic, ki te tudi moti, to celoti le da povsem drug pomen, kot bi dalo zgolj kot insert, pač kot nek izoliran detajl.
Stvari in dejstva se pač povezujejo.
Lep dan, človek in ljudje!
22.06.2009 ob 15:10
Darja, ni slaba ideja
Niko, eno so ptiči, kjer mora biti jasno, da gre tudi za zajebancijo in pretiravanje, navsezadnje, zapis je bil tudi pod rubriko Zabava, povsem drugo pa je tale cigaretni dim, ki je res moteč. Od intelektualca kot si ti, bi glede na redno zadrževanje na mojem blogu, pričakoval, da ločiš kdaj je kak zapis malo šaljiv in pretiran, kdaj pa gre zares.
27.06.2009 ob 16:19
Pozdravljeni !
Se pridružujem tej kadilski temi in smradu, ki ga doživljamo tudi mi. Sosedje pod nami non stop kadijo v stanovanju in na balkonu. Iz stanovanja se širi neznosen smrad po nečistoči in dimu. Nameščene imajo roloje na balkonu, tako da zrak sploh ne kroži in se širi direktno v celotno naše stanovanje. Smo jim rekli naj si dajo roloje iz balkona dol in puhajo dim ven, smo dobili odgovor, da nas bodo vse pobili. Seveda je stvar urejala policija – ampak oni nič ne morejo. So pa slovenci in imajo otroka. Kako le preživi zraven njih. V glavnem za znoret, nekadilci pa naj crknemo zraven kadilcev !!!
27.06.2009 ob 20:42
Žalostno, toda resnično. In seveda agresivno, odkar so sprejeli tisti zakon. Še bolj bi jih morali zajebati in jim prepovedati kaditi tudi v stanovanju. Pa naj kadijo v posebnih komorah, če hočejo.
27.06.2009 ob 22:41
Preveč komentarjev za branje… A pri vas veter vedno piha v smeri, da dim pošilja k tebi? No, običajno se da z menjavo strani tudi kaj pomagati.
27.06.2009 ob 22:52
Menjavo strani? Hočeš reči, da naj se preselim na drugo stran bloka?
6.08.2009 ob 09:57
Hmm… Zanimiv tale predlog od tetke (če te kaj moti se odseli…). Problem cigaretnega dima je, da je to toplejši zrak od okolice in se dviga. Zaradi enega posebnega efekta pa se posebaj rad dviga ob steni. Včasih ga razpiha veter in ga zanese drugam, sicer pa gre večino časa navzgor k sosedom in če ti odprejo okno, seveda tudi not. Problem nastane, če je sosed (soseda) pod vami strastna kadilka in kadi ves dan.
6.08.2009 ob 10:20
Aja, rezultat mojega boja proti kajenju je naslednji. Lepega dne zalivam balkon na valiko, ker onile pod mano kadi in čez 5 minut razbija po vratih (pa imamo zvonec). Brez kulture pač. Odpre moja najdražja in jo v nepravilni slovenščini začne nadirat, da ne smemo prati balkona, ker da teče k njim dol po perilu itd. Pa mu zabrusi nazaj, da naj pa on ne kadi, ker k nam smrdi. PAZI NASLEDNJE: Takoj reče, da on kadi na svojem in lahko dela kar hoče. Pa mu reče moja, da tudi mi polivamo po svojem. HA HA si mislim. TAKOJ spremeni vižo in reče, da sicer lahko polivamo in peremo balkon, vendar pa naj prej povemo, da se oni umaknejo in da umaknejo perilo itd. Pa se moja znajde in reče naj potem on pove, kdaj bo kadil, da mi zapremo okna. In na koncu raje kot da bi se zmenil glede kajenja reče, da lahko potem polivamo vodo in gre. HA HA.
Nauka sta dva:
1. Raje se bo sprijaznil z vsem, kakor pa nehal kadit oz. se dogovoril glede zračenja.
2. Če se kadilcu godi nepravica, se v 5 minutah pride bunit, da nekaj ni v redu. Kaj če bi jaz to počel? Bi si pri njegovih vratih dal kar stol in tam sedel in se pritoževal?
Skratka, bistvo je, da sem dosegel, da ima on problem s katerim pride k nam in potem mi postavljamo pogoje za rešitev. Potem pa se sklene kompromis (to malo spominja na odnose s Hrvaško). Aja pa še ta sosed je Hrvat, pa ne da bi imel s tem probleme – tako malo hecno je, da se ne da nič zmenit po normalni poti.
6.08.2009 ob 15:00
Boki, zabavna prigoda in še kako resnične ugotovitve pod točkama ena in dva
6.08.2009 ob 18:19
Nadaljevanje te kadilske prigode. Sosedi nad in pod nami kadijo skozi cel dan. Zelo moteče je zdaj v poletnih mesecih, ko zračimo stanovanje. Obrnili smo se na inšpekcijo, upravnika stanovanj in župana, pa smo zdaj od strani župana najslabši – ostali dve inštituciji sta bili v našo korist, ampak jim je župan prepovedal vse ukrepe, ker ščiti kadilce. Kako se še naj borimo proti cigaretnemu smradu, ki nam zasmraduje celotno stanovanje ?
6.08.2009 ob 20:14
Soncika, predlagam, da jim na balkon streseš kup gnoja
6.08.2009 ob 20:33
Soncika, beri 54.
6.08.2009 ob 20:41
mater se vam dogaja kot sto mater
31.08.2009 ob 09:56
Vse kar v teh prispevkih opisujete so IMISIJE. Če sosed kadi na balkonu, ne sme s tem motiti ostalih. V strogem primeru to pomeni, da mora sosed kaditi znotraj svojega stanovanja na način, da ne moti ostalih sostanovalcev. Vsekakor mu je prepovedano kaditi na skupnih prostorih (hodniki, stopnišča, etc. – etažna lastnina).
Predstavljajte si primer, ko bi strasten ovohalec prašičjega govna t počel v bloku. Naprimer bi na balkonu imel celo zalogo prašičjega dreka. Tisti, ki pravite da kadilski zakon ne omogoča da se sosedu prepove kajenje na balkonu ima sicer prav, ker ta zakon ne ureja tega. (zakona o prašičjih iztrebkih na balkonu pa tudi nimamo).
TOREJ. Soseda opozorite, da vas njegov dim moti. Povejte mu tudi, da ta pogovor snemate (kamera), nato mu tudi povejte da so to imisije ki vas motijo in vam povzročajo škodo (smrdeče zavese, smrdeče prevleke na stolih, postelnini, oblekah, etc. – to je vse škoda, ki se lahko izrazi s ceno pranja v čistilnici). Če se ne bosta uspela dogovoriti mu lahko zagrozite s tožbo (grožnja s pravnim sredstvom je dovoljena). V primeru, da ga boste tožili, v pravdi uveljavljajte tudi stoške čiščenja zaves in oblek. Ker boste s tožbo najverjetneje uspeli bo stroške nosila stranka ki je pravdo izgubila – sosed.
p.s. ker so postopki v državi dolgotrajni zaprosite sodišče za začasno odredbo prepovedi imisij (kajenja na balkonu).
p.s. rešitev za sosede, ki glasno seksajo pa vsekakor vsebuje:
- zobotrebec
- zvonec
- timing
torej počakate, da sta že skoraj tam, greste do hišnega zvonca (po možnosti na vhodnih vratih bloka – ne na vhodnih vratih stanovanja) in tam z zobotrebcem povzročite zaskočitev zvonca. V kolikor bo žrebec to hotel prekiniti bo moral pred blok. Ko se bo vrnil mu verjetno ne bo več do kričanja. Če pa bodo še vedno glasni pa naj vas potolaži to, da zobotrebci niso dragi.
Lep pozdrav
31.08.2009 ob 19:50
Dobra
5.09.2009 ob 20:58
Poglej to, Iztok
http://24ur.com/novice/slovenija/bo-prepovedano-kaditi-tudi-doma.html
5.09.2009 ob 22:33
Upam, da jih je na to napeljal tudi moj zapis
29.06.2010 ob 20:33
Pri meni je pa tako, da sem bolna na ščitnici in jemljem tablete. Tirolog mi je rekel, da moram nujno nehat kaditi, če hočem normalno živeti brez zapletov..
Zadnjič pa pridem v sobo, kjer sem imela okno odprto samo zgoraj in zavoham nikotin, kot bi kdo kadil notri. Ker pri nas ne kadijo ( sama sem kadilaa 18 let in prav zato nehala) , se mi je čudno zdelo od kod ta smrad. Pa sem odprla okno in videla zraven sosedo, kako visi na oknu in puši. Povedalla sem ji, da mi gre vse v sobo in da ne smem vdihavati nikotina, ker izniči delovanje tablet za ščitnico. Ona pa prav nesramno, da je tukaj doma in da ima vso pravico kadit in da naj pač zaprem okno. V tej vročini naj imam zaprto okno, naj ne zračim, da bo ona lahko kadila???? Naj povem, da sta okni oddaljeni vsega pol metra do meter. Mi poveste, kje je tukaj pravica? Mislim, da ima zdravje prednost pred škodljivimi užitki soseda!!!!
29.06.2010 ob 21:04
Glede na to, da je bila nesramna kljub tvojem prijaznem in še kako nujnem opozorilu, si zasluži vse kritike. Kadilci so brezobzirni do konca, še posebej, če kao posežeš v njihov užitek dima in nikotina.
30.06.2010 ob 01:55
OK, da meni sosedje kadijo na balkonu se mi zdi še dokaj normalno. Balkon je pač njihov in zaradi mene naj kadijo. Če nato hitro malce prezračim me tudi ne bo konec. Ne razumem pa tistih, ki kadijo na hodniku in v dvigalu. Očitno je potreba po nikotinu tako huda, da ne morejo počakati minutke, da bi prišli ven iz bloka in tam zapalili. Da o parih gravžih, ki cigarete mečejo kar po dvigalu po tleh ne govorim.
30.06.2010 ob 02:30
Kaj pa če ti smrdijo zavese in cote, ki jih sušiš na balkonu? Kako boš to prezračil?
30.06.2010 ob 10:34
ja, NEKATERI kadilci so res brezobzirni.
Tanja H – glede zračenja priporočam zračenje ponoči in čez dan zaprto okno …glede hladu, se obnese
30.06.2010 ob 11:32
Pod nami stanujejo eni debili, ki kadijo kot turki. Balkon imajo “zabit” z roloji iz bambusa non stop poleti in pozimi in nikoli teh rolojev ne dvignejo – zato skozi odprtino pri balkonu non stop uhaja cigaretni dim in ostala nečistoča in smrdljivost – umivajo se namreč enkrat na teden, pa so mladi, delajo nikjer ne, vse imajo zastonj, živi jih socialna in občina – če smo kadarkoli kaj rekli, da nas moti vse to – obe z mamo imava astmo – so se začeli prepiri in povzročanje škode na naših stvareh – nabiralnik, domofon, avtomobil ( praske ). Vse to smo prijavili na policiji, a zgleda, da jih ščitijo, ker nam je policaj rekel, da nimajo teh pooblastil in če nam kaj ne odgovarja, se lahko odselimo. TOREJ MORAMO MI OBVEZNO VOHATI IN CRKNITI OD VSEGA TEGA, KER ZARADI ENIH IDIOTOV NE BOMO IMELI V TEJ VROČINI ZABITA OKNA. ENI LAHKO DELAJO VSE KAR HOČEJO IN JIM NIHČE NIČ NE MORE TER SE LAŽEJO IN ZAVRAČAJO VSAKRŠNO ZAPŠOSLITEV ŽE PETKRAT ZAPORED TER UŽIVAJO DOMA ????? ENI PA DELAMO ZA TE SMRDLJIVE LENUHE PO CELE DNEVE, DA SE ONI LAHKO ČOHLJEJO PO RITI !!!! GNILA DRŽAVA !!!!!
30.06.2010 ob 13:16
Skrajno šokantna zgodba. Če drži v celoti, je lahko našo državo res sram.
30.06.2010 ob 14:53
kaj državo……polcaje bi blo treba mal za ušesa…benti, kadar bi blo treba kaj konkretno ukrenit nimajo pooblastil…klinc pa taka zakonodaja
30.06.2010 ob 18:14
Pa smo spet pri državi
1.07.2010 ob 08:20
vse se začne in konča pri materi državi:)
1.07.2010 ob 08:30
Hmm. Jaz mislim, da je problem globlji kot se zdi na prvi pogled. Gre za medsebojne odnose, ki so katastrofalni in ekstremno egoistični v smislu: Kaj me briga za druge, važno je da jaz uživam. Če nekdo drug zraven mene trpi, me ne briga več. Po mojem bi bilo potrebno načrtno vzgajati že mladino do strpnosti in odgovornosti do drugih, tudi drugačnih. In posebno poudariti odgovornost posameznika, da ne škoduje, vznemirja oz. nagaja drugim. To je osnova kluturnega življenja oz. bivanja v sodobni družbi. Še posebej bi pa vpeljal instrument, da ko je kdo izazito neprilagojen, da bi morala družba preko raznih inštitucij (svetovalno delo, …) poskrbeti za normalno funkcioniranje posameznika. Včasih se res zgodi, da je v strnjenem naselju oz. stanovanjskem bloku kdo, ki npr. zbira smeti, nemogoče kadi, itd. in s tem moti npr. 3 sosede v neposredni bližini. Jaz mislim, da se v takem primeru res mora nekdo z njim ukvarjati in narediti življenje normalno. Danes žal te vloge ne odigra nihče…
1.07.2010 ob 13:55
Hm, kaj pa če bi mladino začeli načrtno vzgajati, da sploh ne bi kadila? Prišparali bi jim denar, bolj zdravo bi živeli, pa še agresije, ki se pojavi, ko ni moč kaditi, ne bi bilo.
1.07.2010 ob 14:11
kajenje, pitje in poraba energentov je državotvorno dejanje
ob davščinah (trošarina!!) kot so pričakujem prenos mojega pogreba na Državnozborskem kanalu – v živo in s kakšno jebozovno komentatorko
1.07.2010 ob 15:33
lucija
priporočam: psihoterapevt
1.07.2010 ob 16:48
Nam je že bilo rečeno, da spadamo k psihiatru. Torej, smo zdaj prišli tako daleč, da če nočemo npr.vohati svinjarije in poslušati glasne glasbe ponoči, smo zreli za psihiatra !
Tega mi pa ne bo nihče rekel, da jaz moram poslušati in vohati vsakega – ko ga pa opozorimo,da naj s tem preneha, smo pa zdaj mi najslabši.
V bloku je najslabše živet, ampak kaj, ko nekje je treba biti in nismo vsi tako bogati, da bi imeli hiše in vile. Si ne moremo nakrasti, kot pa politiki in ostali.
Ne smemo se sekirat, moramo biti tiho in trpet in niti slučajno ne smemo komu prepovedat kajenja in drugih aktivnosti, ker je potem katastrofa.
Se je treba sprijazniti.
1.07.2010 ob 18:47
Lucija, res je, kadilec te bo vedno poslal k psihiatru, če mu boš rekla, da te njegov smrad moti. Nikoli, ampak res nikoli, ne bo pomislil, da te res moti in da dim res ogabno smrdi.
21.02.2011 ob 18:29
Bi nadaljevala s to temo, ker si ne želim, da gre v pozabo. Moja čudovita babica je stara 91 let. Živi nad gospo, ki le redko gre iz stanovanja in neprestano kadi. Naredili smo že marsikaj, seveda pogovori niso zalegli, ob vseh zaprtih režah v prezračevalniku, je vsaj malo pomagal ionizator za čiščenje zraka ter razna eterična olja. Govorila sem s predsednikom protikadilskega društva, ki pa mi je žal povedal, da nima nobene pozitivno rešene izkušnje in bi tudi sam bil vesel vsakega nasveta. Še najbolj pridejo v poštev nasveti, ukrepaj sam, ki so najhitrejši in najučinkovitejši (hvala vsem za praktične domislice, če je kje še kaka, je zelo dobrodošla). Seveda pa je problem veliko globlji kot zgolj v naši državi. Sega do prvega zidu, ki je bil postavljen, ne da bi podpiral streho (nad glavo), ampak da bi ločil kar je MOJE od TVOJEGA.
Bi bila zelo vesela, če bi tema spet zaživela, odločena sem, da bom prišla do dna in da bom zagotovila tej krasni ženski, ki je lahko vzor, kako se preživlja starost (vozi se še zmeraj s kolesom in je polna modrosti), da ne bo zbolela zaradi golega egoizma in malomarnosti ter ignorance sosede.
Ana
21.02.2011 ob 21:21
Očitno lepa beseda ne najde lepega mesta. Po moje uradno ne moreš nič, saj ni zakona, ki bi kaj takega prepovedoval. Bo treba zgrda očitno. Nimam pa pojma kaj bi bilo res učinkovito, da bi jebeni kadilki zaprlo gobec.
30.06.2012 ob 16:20
Zdravo!
Ja, zelo zelo pozno komentiram na objavo, vendar si ne moram pomagati, da ne bi ”zagovarjala” nas kadilcev. Da, ne predstavljate si kako prokleto hudo te zasvojijo te obijalske palčke (mene je sram, da lahko rečem da sem kadilka!)..Tudi strinjam se, da drugim (nekadilcem) v lastnem stanovanju pač ni potrebno prenašati posledic naše grde razvade..vsekakor pa si tudi mi, kadilci, zasližimo nekoliko več spoštovanja. Kot kadilka lahko povem, da sem vedno in vedno bom bila obzirna do drugih ljudi. Živim sicer v večstanovanjski hiši, kjer smo vsi trije stanovalci kadilci, in zaradi tega nimamo problemov s ”prenašanjem cigaretnega dima in vonja”, vendar se v kratkem selim k fantu v blok..sicer niti ne vem ne, kateri med stanovalci so kadilci in kateri ne, vem le, da namerno kadilci ne želimo povzročati ‘’slabih živcev” sostanovalcem (no, vsaj jaz ne
). Resnično si ne predstavljam da bi se sama spomnila, da imajo mogoče sosedi zaradi mojega cigareta ta dim tudi v svojem stanovanju (pa čeprav grem ven kadit ravno zaradi tega, da moje stanovanje ne bo vso smrdelo po cigaretnem dimu), tako da vsem (ki še niste probali) priporočam, da zberete pogum in poizkušate najti kompromis..okay, da bi jaz sedaj iz 5 štuka hodila pred blok da prižgem eno cigareto, to se mi zdi radikalno..da pa se zmeniti na primer lepo: vredu, bom zmanjšala kajenje, recimo da na vsake 2 ure pridem in prižgem en cigaret, s tem vi ne boste imeli pretiranih problemov s cigaretnim dimom, meni pa tudi ne bo škodovalo pri počasnem zmanjševanju in prenehanju kajenja..ni tako? Kakšen tak kompromis se mi zdi zelo razumljiv- kadilec razume nekadilca in poizkuša narediti nekaj dobrega zanga, nekadilec poizkuša razumeti kadilčevo potrebo po cigaretu in mu hkrati pomaga na poti pri prenehanju kajenja
Kadilci smo namreč veliko večino časa le-to z izjemno željo po prenehanju, vendar nikakršno spodbudo od okolice…izredno težko pa je kar na blef prekiniti, praktično živčni zlom lahko doživiš od same nervoze in želje po cigaretih (ter seveda za dolgoletne kadilce to ravno ni priporočljivo, ker je lahko prehiter in prevelik šok za telo..se je že končalo tudi s plučnico in to hudo :/). No ja, vsaj jaz vem da bi reagirala tako..razumem vašo situacijo, probajte razumeti vi mojo in s skupnimi močmi bova prišla čez cca 2 meseca do želenega učinka: jaz bom nehala kaditi, vi pa ne boste imeli probleme z vonjavami
oh, in seveda bi več kot z veseljem upoštevala dejstvo, da nekdo nad ali pod mano suši perilo in jim ga nočem zasmraditi
tudi glede tega bi se dalo vse zmeniti. Pa saj se med normalnimi ljudmi zna vedno vse zmeniti, samo potruditi se morajo tako ena kot druga stran biti strpni in razumevajoči, ne le gledati z ene strani
enako pri hrupih..zakaj je potrebno za vsako zadevo klicati policijo? ali je težko stopiti do vrat in vljudno prositi za posluh? Zakaj se ljudje tako raje zatekamo ali k: a) klicanju policije za vsako malenkost ki nas zmoti (brez popejšnjega truda da se s sosedi sami pogovorimo kot normalni, odrasli, razumni ljudje) ali b)nagajanju in grožnjam…vsaka akcija ima svojo reakcijo, pa bi se v 90% čisto enostavno vse dalo zmeniti, če bi se le prijazno pogovorili med seboj (ker čistooo vsakega stanovalca motijo katere stvari..mene na primer da slišim TV, slišim korake in vpitje cele noči mojih zgornjih sosedov…pa jih pač preslišim, ker ni tako hudo da jih ne morem, če pa je preglasno pa vzamem telefon v roke in pokličem soseda ter ga prosim če je lahko malenkost tišji in smo zmenjeni…in seveda obratno tudi oni..niti enkrat ni posredovala policija, pa je večino hrupa med 22 in 1,2 ponoči, ker se znamo zmeniti in do neke mere tolerirati določene normalne stvari pač vsi vzajemno
)
4.05.2013 ob 11:43
Čas je za resnico. Kadilci imajo pravico kaditi na svojem vendar popolnoma NOBENE pravice MUČITI in počasi UBIJATI sosede z njihovim cigaretnim dimom in smradom.
Na škatljicah mora po zakonu pisati kajenje ubija – torej tudi pasivno kajenje ubija – povzroča raka!
Kadilci, ki redno kadijo v sosedovemu stanovanju ogrožajo življenja sosedom. Sosedi imajo pravico braniti svoje življenje in premoženje tudi z orožjem.
Normalna raba stanovanja je vsakodnevno prezračevanje skozi okna torej tudi v primeru odprtih okenj se sosedov cigaretni dim ali smrad nebi smela zaznati.
Isto velja za druge emisije kot so hrana… Tudi s hrano sosed nima pravica mučiti soseda vendar pa vonj po kuhanju hrane ne ubija torej trpeči sosed nima tako očitne pravice do samoobrambe z orožjem kot jo ima pri cigaretnemu smradu.
Drugače pa se obravnavajo emisije iz tovaren in cest, ki so v javnem interesu. Tukaj pa zasebnik na žalost veliko težje išče pravico na sodišču saj je javni interes nad zasebnim. Vendar tudi
Lafarge so uspeli ustaviti:)
Predlagam naslednji postopek za zaščito pred kadilci:
-najprej se s sosedom lepo pomenite, da naj ne kadi v stanovanju ali naj si izdela posebno komoro z dimnikom mimo tvojih okenj in naj samo tam notri kadi.
-če ne zaleže lep pogovor mu zagrozi s tožbo. Pojdi do odvetnika in naj napiše opomin pred tožbo. Morda ga boste tako prestrašili vendar
je velika verjetnost, da bo soseda kadilca zavedel njegov odvetnik verjetno tudi sam kadilec. Pri nas je veliko zanič odvetnikov, ki ugodijo stranki samo zato, da kasirajo.
-Če še to ne zaleže pa preostaneta dve možnosti:
1.tožba ali
2.samoobramba
1.Pri tožbi zberite dokaze: slike kadilcev na balkonu, slike pepelnikov, dobite mnenje gradbenega izvedenca o prehajanju emisij v vaše stanovanje, dobite priče.
-nato prodajte stanovanje saj bo tožba rešena šele čez nekaj let in v tem času lahko resno zbolite v takem stanovanju
-beležite vse stroške prodaje stanovanja, nižanja cene zakajenega stanovanja, davke od prodaje, stroške selitev…
-pred prodajo soseda še enkrat opozorite, da ko bo stanovanje prodano ga čaka huda tožba, ker te je prisilno izselil iz stanovanja.
-če hočete hitro prodati stanovanje morate spustiti ceno za vsaj 10% od povprečne oglaševane cene, še bolje za 20% in seveda ta popust pri ceni zahtevate nazaj v tožbi
-ko bo stanovanje prodano pojdite v tožbo in sodišču predložite dokaze. Zahtevajte odškodnino za vse povzročene stroške in za mučenje ter ogrožanje zdravja in življenja. Poštena odškodnina bo znašala nekaj 10 tisoč € pa tudi preko 100 0000 odvisno od velikosti vaše prodane nepremičnine. Odškodnina naj se povečuje z letno inflacijo.
-Če bo kupec vaše nepremičnine jezen zaradi kajenja. Mu predlagajte da jim zagrozi, da bo šel tudi on na sodišče tako kot mi in da boste drug za drugega pričali.
-Nato počakajte nekaj let – tja do pet let in upajte da bo dobljena odškodnina vsaj polovico zahtevane. Karkoli manj je premalo in pojdite na višje sodišče kajti pravica je na vaši strani.
2.Možnost pa je samoobramba.
-Pokličite policijo in jim predstavite problem in kako lahko pomagajo. Policaji so glupi in ne bodo pomagali, naj pa si zapišejo da ste obupali nad diplomacijo in da je na vrsti samoobramba.
-Ko kadilcev ne bo doma jim razbijte vsa okna. Zelo učinkovito v mrazu:). Predlagam pa, da se začasno umaknete, k sorodnikom saj se vam lahko maščujejo.
-Če to nebo zaleglo potem lahko plačate gorilam, da jih trdo primejo.
-Zadnja možnost pa je, da vzamete pištolo in jim resno zagrozite, da prenehajo mučiti in ogrožati vaše življenje kajti čene boš uporabil pravico do samoobrambe. Izjave podkrepite tako da jim pokažete pištolo.
-Če se stvar nadaljuje jih pričakajte v zasedi in v “samoobrambi” streljajte v noge.
-Dosti, da enega spravite v bolnico in bo morda to zaleglo.
-O vseh aktivnostih predhodno obveščajte policijo in ji dajte možnost da sodelujejo. S tem, ko policija ve za vaše trplenje in ne ukrepa je sokriva pri nadaljnem razpletu.
Mi smo imeli tak problem in smo se odločili za prvo možnost torej prodali smo stanovanje in sedaj tožimo sosede kadilce za 62 tisoč evrov. Na razsodbo še čakamo.
Ne pozabite, da noben zasebnik nima pravice redno zasmrajevati vašega stanovanja, vas s tem mučiti, ogrožati vaše zdravje in življenje v vašem stanovanju. Vaše pravice so zapisane tako v ustavi kot v zakonih in na sodišču je pravica na vaši strani.
4.05.2013 ob 13:35
Resnica:
Madonna, si pa huda ti. Saj ne, da ti ne bi dal prav – celo podpiram te. Me pa vseeno zanima, koliko realnih možnosti je za zmago na sodišču oziroma ali obstaja že kakšen presedan s podobnim primerom?
Primer samoobrambe si pa le vzela malce preveč z levo roko. Potem, ko bi sosedu razbil okna in se nato umaknil k sorodnikom… Si predstavljaš, kaj sosed v tem času utegne narediti s tvojim stanovanjem?
4.05.2013 ob 15:57
Tomi:
Možnosti za zmago so velike, če imaš mnenje izvedenca, slike in priče.
Bolj je vprašanje kakšno odškodnino bo sodišče priznalo.
Sosed ti lahko razbije stanovanje vendar je že zaradi njegovega kajenja stanovanje zate neuporabno. Njegovo stanovanje pa postane neuporabno na mrazu brez okenj torej si ti njemu zadal hujšu udarec kot on tebi. Seveda je to vojna in oba bosta utrpela škodo vendar je to vojna, ki jo moraš dobiti, če še kdaj hočeš normalno živeti v svojem domu.
To ni tista neumna vojna, kjer se človek na fronti sprašuje kaj za hudiča tam počne in kako je lahko nasedu propagandi o herojih ki se borijo za domovino.
To je vojna za lastno življenje in lasten dom, ki so ti ga vzeli arogantni izmečki družbe, ki pa imajo dobro zaščito v razsutem sodnem sistemu in glupi policiji. In potem se upajo organi pregona še štrajkat za višje plače. Debili bi se lahko vprašali zakaj bi pošten človek sploh plačeval tako sodstvo in policijo, ko mora sam pravico v svoje roke vzeti.
4.05.2013 ob 18:48
No, tole me pa res zanima, kako se ti bo izteklo. Se že dolgo vleče?
Če bi država bila malo manj a la Divji Zahod bi vse to bilo urejeno. Bile bi ureditve in bili bi mehanizmi proti tistim, ki se teh ureditev ne bi držali.
Tako pa se celo pritožujejo nekateri, kadar recimo policija opravlja svoje delo, češ da ga ne bi smela. Wild, wild West ti rečem.
4.05.2013 ob 23:15
Resnica, a se je teb zmešalo?
Policija ma mal večje problem kt da hvata folk k puši na svojmu balkonu
5.05.2013 ob 08:38
Thomas, vleče se že skoraj 3 leta vendar smo to pričakovali in smo na varnem v novem stanovanju.
Eman, policija hvata glasne sosede ponoči. Redno kajenje podnevi in ponoči je 100x večji problem za sosede kot občasno glasna žurka ponoči. Če so glasni si daš takrat vato v ušesa in spiš naprej. Če pa imaš zasmrajeno stanovanje pa se nimaš kam umakniti razen, da se odseliš.
Mislim da vsak človek s približno povprečnim IQjem lahko razume kaj je huje seveda pa ste kadilci zelo pristranski kadar gre za vašo nagravžno razvado.
5.05.2013 ob 18:52
Pa še policaji pušijo!
6.05.2013 ob 11:18
Eman, res je veliko primitivnih policajev kadi in so pristranski, ker slabše zaznavajo cigaretni smrad. Kljub temu imamo za priče zmerne kadilce, ki so povedali da se v tako zakajenih prostorih, kot so bili takrat pri nas doma nebi želeli dolgo zadrževati.
Bivši sosedi so strastni kadilci.
8.10.2013 ob 13:01
@Resnica
Ko se tozba konca, sporoci koliko denarja si izgubil.
Saj ves, kako je, neumnost poceni kupis, pa drago placas..
8.03.2015 ob 21:09
Se strinjam, da je dim kadilcev v bloku za nekadilce lahko velik problem. Ampak v Sloveniji še vedno večina ljudi živi v hišah, zato bo še trajalo, preden bo sprejet kakšen nov zakon v tej smeri.
Pozabljate pa na še eno dejstvo … Vsi tisti, ki ne živimo v centru Ljubljane ali Maribora, torej večina Slovencev, smo pozimi stalno izpostavljeni dimu iz dimnikov sosednjih hiš ali pa celo hiš, ki so oddaljene več kot kilometer od hiše. Jaz imam stalno odprta okna in se zjutraj zbudim v popolnoma zakajeni sobi in z groznim glavobolom.
In ko hočem prezračit … ??? !!! Ne morem!
In ko stopim iz hiše, da bi prišel na zrak … !!!! Se skoraj zadušim v dimu! To je realnost Slovenije.
Tisti kadilski vonj je bistveno manj škodljiv od vse te plastike, ki jo ljudje zadnje čase kurijo v peči zaradi recesije. Da ne omenjam, kako to uničuje našo naravo. Pa da še obstajajo ljudje, ki si redno pred hišo prižigajo kres, da pokurijo staro listje. To je zame požigalništvo, zločin! Zločin proti naravi, ljudem! Pa še nevarno, ker lahko hitro zgori še kakšna sosednja hiša!!! Najprej naj prepovejo požigalništvo po naseljih. To je prva točka!
8.03.2015 ob 23:20
Bravo sosedje!
27.07.2015 ob 00:10
Moji nasveti zmagajo….
9.05.2016 ob 11:22
Keri komentarji, a kdo tu preseže IQ 5?
Samoobramba? pa folk pojma nimate kaj je samoobramba…
Omenjate vojno? zarad čikov? idiotizem.
Ja začne se pri državi in konča pri državi – za vse tiste, ki so sami nesposobni karkoli naredit. Namest da tle pametujete se rajš kej pametnega naučite.