IZTOK faking GARTNER

« | | »

DAN BROWN: Da Vincijeva šifra, Angeli in demoni

4.11.2008

DAN BROWN: Da Vincijeva šifra
Da Vincijeva šifra je v prvi vrsti knjiga, ki ženskam povrne ugled in jih postavi tja kamor sodijo. Na sam vrh sveta. Na piedestal. Daleč pred moške. Daleč naprej. Tja, kjer so bile nekoč. Pred davnimi poganskimi časi, ko jih je pokopalo krščanstvo in iz njih naredilo mučenice, lažnivke in grešnice. In Dan Brown jim vrne vse tisto, kar so jim vzeli. Kar jim je vzela katoliška cerkev, ki od leta 2003 nima več obraza. Leta 2003 je Brown namreč napisal Da Vincijevo šifro, roman vseh romanov, ki se bere kot teorija zarote. Ki se bere kot film Alfreda Hitchcocka. Ki se sploh ne bere, marveč čuti in gleda. Prav imate, pred vami ni le knjiga. Pred vami je film. Najbolj zloglasna teorija zarote, ki jo skupaj odkrivata profesor simbologije Robert Langdon, edini pravi Indiana Jones, in francoska kriptologinja Sophie Neveu, Marija Magdalena novega tisočletja. Skoraj petsto kot hudič napetih strani, ki bi se jih ustrašili celo člani skrivnostnega Sionskega priorstva, ekipe, ki hrani resnico o Svetem gralu, skoraj petsto genialnih strani, ki bi zmedle tudi nič manj skrivnostno vatikansko prelaturo Opus Dei, sekto, kjer bi najbolj užival Markiz De Sade. In Da Vincijeva šifra je seveda dvignila prah. Bolj kot Scorsesejeva Poslednja Kristusova skušnjava in bolj kot Gibsonov Kristusov pasijon. Veliki Leonardo bi jo brez dvoma prebral v eni sami noči, kar je jasno, saj razkrije celo stvari, o kateri niti on ni imel pojma. Stvari, o katerih molči celo Bog. In seveda stvari, ki iz Marije Magdalene naredijo najbolj kul žensko na svetu. Čisti seks simbol za vse večne čase. Žensko, ki je ne bi mogla igrati niti Marilyn Monroe, kaj šele Monica Bellucci. Pač knjiga, zaradi katere so se zresnili celo člani Letečega cirkusa Monty Python, ki so sredi sedemdesetih posneli svoje videnje lova za Svetim gralom. Le kdo bi jim zameril.

DAN BROWN: Angeli in demoni

Če se je Da Vincijeva šifra brala kot film Alfreda Hitchcocka, se Angeli in demoni berejo kot najboljši film Alfreda Hitchcocka. Kot film, ki ga Alfred Hitchcock ni nikoli posnel. Če bi ga namreč posnel na začetku svoje kariere, mu ne bi bilo treba posneti ničesar več. In Dan Brown je Alfred Hitchcock med pisatelji. Mojster napetosti, pričakovanja in obračanja teorij zarot, ki mu po Angelih in demonih ne bi bilo treba napisati nobene knjige več. Niti Da Vincije šifre, kaj šele česa drugega. Knjiga je namreč tako zelo dobra, tako zelo napeta, tako zelo prepričljiva, tako zelo dinamična in tako zelo hitra, da ji bralec komaj sledi. Da ne more verjeti kaj je pravkar prebral. Da se boji obrniti naslednji list. Da trepeta pred naslednjim preobratom, ki ga bosta na svoji koži doživela glavna junaka Robert Langdon in Vittoria Vetra, hčerka umorjenega znanstvenika iz Cerna, ki je odkril izjemno nevarno antimaterijo in prebudil Iluminate, zelo skrivnostni red učenjakov, ki prezirajo cerkev. In ravno Iluminati, za katere je naš profesor simobologije prepričan, da so že zdavnaj izumrli, se domislijo peklenskega načrta umora štirih kardinalov in tragičnega konca sedeža krščanstva v Vatikanu. Debi Roberta Langdona, zvezde Da Vincije šifre, ki je tokrat res pravi Indiana Jones, in roman, ki mu zlepa ne boste našli para.

 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 4.11.2008 ob 15:05 pod knjige. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

34 odgovorov na “DAN BROWN: Da Vincijeva šifra, Angeli in demoni”
  1. Majči - 21.06.2008 ob 23:36

    Prebrala sem Da Vincijevo šifro in mi je odprla čisto druge poglede na cerkev,o kateri si nikoli ne bi mislila da prikriva takšne stvari.
    Na primer zakaj je ravno krščanstvo naredilo iz žensk lažnivke, grešnice,….
    Je bila to že dolgo načrtovana zarota?
    Sicer lahko si je Dan Brown to zgodbo popolnoma izmislil, samo nekaj resnice pa že mora biti v tej knjigi.

  2. iztokgartner - 22.06.2008 ob 00:35
    iztokgartner

    Majči, po moje je bilo preveč resnice, zato pa je cerkev dvignila tak hud pomp, mnogi pa so rekli, da gre za navadno sranje. Če bi šlo res za navadno sranje in izmišljotino, potem se ne bi dvignilo toliko prahu. In pazi to, zdaj Tom Hanks snema Angele in Demone, pa že imajo probleme, ker jim ne dovolijo snemanja v cerkvah.

  3. djubre - 22.06.2008 ob 00:43

    povej mi, iztok, zakaj bi jim dovolila snemanje v cerkvi, če je film proti cerkveni. preveč se pričakuje od vatikana in se ga pribija na križ.

  4. iztokgartner - 22.06.2008 ob 00:45
    iztokgartner

    Djubre, dobra replika.

  5. djubre - 22.06.2008 ob 00:50

    da vincijevo sifro mi je v 1. letniku posodila profesorica slovenščine, prebral sem jo in ji povedal, da me je razočarala. zdaj mislim, da jo je bilo takrat kar malo sram, da je morebiti podcenjevala mojo literarno razgledanost in se ji je zdelo, da je izpadla malo neumno. po nepotrebnem, oba sva vedela, da je roman sranje in da je zanimiva teorija zarote. dan brown pa lahko malokaj vrne ženskam s tem šundom, hehe, iztok, čeprav jih on postavi na piedestal. in monica belucci bi veliko lažje igrala marijo mgdaleno kot marilyn monroe, mislim, da je to čisto jasno. in marija magdalena seks simbol? če je morda fukala z jezusom, še ne pomeni, da je seks simbol, kdo bi imel za seks simbol žensko, ki je fukala z jezusom kristusom, prosim te lepo.
    markiz de sade pa i knjio po prvem poglavju zabrisal čez okno.

  6. iztokgartner - 22.06.2008 ob 00:54
    iztokgartner

    Djubre, jaz sem jo bral kot napet roman. Nisem bil obremenjen z ničemer. Zato mi je bila zelo všeč. Teorija zarote je fenomenalna. Če je resnična, pa bi se seveda stresel svet.
    Punca, ki je rodila Jezusovega otroka, je simbol ženskosti, simbol seksualnosti in vsega, kar obstaja v ženski duši. To je posebna ženska. Taka, ki ji zlepa ne boš našel para.
    In le zakaj bi si Jezus izbral povprečno bejbo? Itak, da si je izbral seks bombo kot je bila Marija Magdalena. Marija Magdalena in Marilyn Monroe. MM in MM. Štekaš zakaj sem omeni?

    Katero knjigo pa si bral od de Sada? Julitte in Justine?

  7. djubre - 22.06.2008 ob 01:09

    ja, pa saj je napet roman, če nisi pregulil že preveč krimičev. teorija zaroe je fenomenalna? vsaka teorija zarote je za rajo fenomenalna.
    sori, ne vidim povezave med žensko, ki rodi jezusovega otroka in simbolom seksualnosti, tudi ne z mm, razen inicialk. to je podobno kot bi ti bila mama simbol seksualnosti. si predstavljaš, da bi bila mohamedova žena muslimanom simbol seksualnosti, če sem malo pavšalen? simbol vsega kar obstaja v ženski duši? torej tudi simbol lezbijstva in sovraštva do jezusa? to ne obstaja v ženski duši mogoče? verjetno misliš simbol grupijevstva. ker v primeru, da bi se teorija potrdila, bi jezus, recimo ostal samo še ena superzvezda, zapisana v zgodovino, vsaj za kristjane, tudi muslimani spoštujejo jezusa, vendar na povsem drugačen način. ves njegov božanski izvor bi se spodnesel. in mm bi bila morebiti samo grupie?

    hehe, priznam, da od de Sada nisem še nič prebral. prepričan sem, da sem v svojih 19 letih prebral ogromno, recimo dosti več kot povprečen slovenec v celem svojem življenju in to bolj ali manj same klasike. de sada pa sem izpustil. ampak vseeno si drznem izjaviti, da bi de sade zaničeval da vincijevo sifro.

  8. iztokgartner - 22.06.2008 ob 01:12
    iztokgartner

    Djubre, ja zakaj pa si potem rekel, da si prebral eno poglavje? Okej, nema veze.

    Glede Magdalene, kot veš, je bila kurbica. Prav zato so jo hoteli kamenjati. In prav zato je Jezus rekel: “Naj vrže prvi kamen tisti, ki je brez greha.”
    In očitno je morala biti seksi baba, da se je zagrel zanjo in da naj bi bila prav on v bistvu Sveti Gral.
    Torej boginja vsega kar obstaja. Tudi seksualnosti.
    In po Brownu ji je cerkev vzela ženskost in jo spremenila v nič.
    Očitno je imela te ženskosti preveč, da so se je tako zelo prestrašili.
    Če ni to seks simbol, potem pa tudi ne vem.

  9. djubre - 22.06.2008 ob 01:20

    ne, pravim, da bi de sada zavrgel šifro po prvem poglavju.

    ja, no, če se jezusa v tem primeru povsem razvrednosti kot božjega sina ali božjega poslanca, pol pa imaš mogoče prav.

  10. iztokgartner - 22.06.2008 ob 05:08
    iztokgartner

    Djubre, ne pozabi, da je božji sin postal šele po smrti. Prej je bil navaden človek, ali še bolje, hud frajer z dolgimi lasmi.

  11. ***NiNčiKa*** - 3.11.2008 ob 18:57

    Meni je bila Da vinchijeva šifra zelo v redu … Čeprav sem kristjanka. Mogoče ravno nisem vsemu verjela ampak mi je zelo v redu knjiga in zgodba in vse … Pa zlo so me navdušil simboli.
    Skratka zelo zelo v redu roman …
    Eno vprašanje …
    A ni tako, da je tudi v sv. pismu napisano, da je imel Jezus rad Marijo Magdaleno … pa a ni bila tudi ona poleg, ko je bil križan????
    Pa bolj proti koncu knjige omenja Brown Davidovo zvezdo … a imaš slučajno kaj več informacij o tem, ker na wikipediji je bolj malo.
    Skratka zelo dobra knjiga.

  12. IZTOK GARTNER - 3.11.2008 ob 23:10
    IZTOK GARTNER

    Ninčika, saj ne gre za to, če jo je imel rad. Gre za to, da Dan Brown trdi, da je bila njegova žena. Ne vem če je bila ravno pri samem križanju, bila pa je pri Jezusovem mimohodu, kjer so ga bičali in kjer je moral nositi orjaški križ. Upam, da se ne motim, da to ni ravno moja scena.

  13. Pris - 3.11.2008 ob 23:32
    Pris

    Iztok, Dan Brown je celotno idejo povzel po konspirološki knjigi “The holy blood and the holy grail” in jo zapakiral v roman. Tako, kot je bila navedena knjiga prevara (temelji na ponarejenih rodovnikih dinastije Merovingov), so tudi ideje v “DaVincijevi šifri” čista fikcija.

  14. IZTOK GARTNER - 3.11.2008 ob 23:42
    IZTOK GARTNER

    Pris, avtor te knjige ga je tožil za plagiat in tožbe ni dobil. Četudi je fikcija, je napisan tako, da mu z lahkoto verjamemo. Ali še bolje, da pomislimo, kaj pa če je vse res. Prav zato je dvignil toliko prahu. Sicer pa, si bil zraven, da veš, da je vse izmišljeno?

  15. Pris - 4.11.2008 ob 00:25
    Pris

    Iztok, nisi me razumel. Ideja sionskega priorstva, krvne linije Merovingov, ki segajo do Jezusa Kristusa in ostalo je direktno povzeto po knjigi The holy blood and the holy grail, ki je bila leta 1982 objavljena kot resnična študija, ne kot roman, in ki je v glavnem temeljila na zgodovinskem tekstu Dossiers secrets, za katerega se je kasneje izkazalo, da gre za ponaredek, ki ga je Pierre Plantard kot pravega podtaknil v francosko nacionalno knjižnico.

    Dan Brown je “podatke” iz te knjige uporabil za premiso svojega kriminalno-pustolovskega romana. Nič drugega kot to. Knjiga je polna izmišljotin, ki jih predstavlja kot zgodovinska dejstva. ;)

    Kar pa se tožbe tiče, je seveda niso mogli dobiti, ker je bila knjiga THBATHG na začetku objavljena kot “resnična zgodovina”, ne pa kot fikcija, za katero bi veljal copyright. To so vsekakor vedeli tudi avtorji, ki so verjetno tožili le zato, da bi povečali prodajo svoje knjige.

  16. IZTOK GARTNER - 4.11.2008 ob 00:29
    IZTOK GARTNER

    Pris, ne glede na to se človek ob prebiranju Šifre vpraša, kaj pa če je vse res :)
    Daj dovoli mi teorijo zarote, stari moj :)

  17. Pris - 4.11.2008 ob 00:35
    Pris

    No prav, kar imej jo. ;)

    Sicer ne dvomim, da je cerkev z namenom, da bi se zaščitila, skozi zgodovino iz obtoka “umaknila” kar nekaj zgodovinskih in religioznih tekstov, ampak sionsko priorstvo in Jezusovo potomstvo, kot ga opisuje Dan Brown, zagotovo ne spada pod to kategorijo. ;)

  18. IZTOK GARTNER - 4.11.2008 ob 00:35
    IZTOK GARTNER

    Ti že veš :)

  19. malasladkaprincesa - 4.11.2008 ob 03:41

    gLihkar sm drugic koncaLa z angeLi in demoni.davincijeva sifra mi ni toLk poL zanimiva in res ne stekam,zkaj tak đumbus okoL nje.
    davicijevo sm enkrat prebraLa,pa mi je bLa nekak tko: okej.
    drugac sm se pa zdej zbidoLa,k sm sanjaLa,d sm papezinja in so me hotL iLuminati ubit.
    u resnic sm bLa samo zejna.

  20. Anonimnež - 4.11.2008 ob 04:40

    Kaj pa je to Davičiva šifra? Nova tehnologija šifriranja podatkov?

  21. IZTOK GARTNER - 4.11.2008 ob 05:29
    IZTOK GARTNER

    Princesa, meni so Angeli in Demoni tudi na trenutke boljši, toda nikakor bolj široki in prelomni.

    Anonimnež
    , tako nekako :)

  22. Vanja - 4.11.2008 ob 08:11

    Meni knjiga ni bilas nič posebnega. Slabo in soladno je napisana, nima literarne vrednosti. Tudi sama zarota se mi ni zdela nič posebnega, pravzaprav sems e dolgočasila in jo “na silo” prebrala, ker so vsi okorgo mene bili čisto paf nad super zanimivo knjigo. No, jaz tega pač nisem”doživela”. Je pa znaimivia pisateljica, ki sem jo pred kakšnimi leti odkrila Vedrana Rudan-črnci v frirencah na primer, ap tudi druge njene stvar. Priporočam kot antidozo počitniškega branja in če že govorimo o nekem feminizmu…!

  23. GSH - 4.11.2008 ob 09:56

    v glavnem da vincijeva šifra- popolna fikcija, ne pa znanstveni fakti :wink:

  24. IZTOK GARTNER - 4.11.2008 ob 15:23
    IZTOK GARTNER

    Vanja, kot da bi hotela reči, da ti ni bila všeč le zaradi vsega pompa, ki se je dvigal okoli nje.

    GSH, mar niso vsi romani takšni?

  25. Vanja - 4.11.2008 ob 15:41

    Iztok ne polagaj mi besed v usta. Ni mi bila všeč ne glede na prah, ki se je dvigal okoli nje. Ko pa sem jo prebrala, se mi je zdel ves ta halo okrog slabe knjige absolutno pretiran. Pričakovala sem precej slabo napisano stvar, takšni so ponavadi bestsellerji, vendar sem upala na vsaj resnično zanimivo teorijo zarote, zanimiv razplet. Pa ga nisem dobila. Kar se mene tiče sploh ne zaradi “intelektualnega snobizma”, ki bi mi ga rad malce podtaknil?

  26. IZTOK GARTNER - 4.11.2008 ob 16:02
    IZTOK GARTNER

    Vanja, niso dobila zanimive teorije zarote? No pa mi povej vsaj tri zarote, ki so boljše od te, ki jih ponuja ta knjiga?

  27. klemenix - 4.11.2008 ob 16:50
    klemenix

    Odlični knjigi, zares odlični. Vatikan pa je s tem, da temu avtorju ostro nasprotuje žal pokazal, da je stoletja za svetom in da se nekako ne kesa vseh svinjarij, ki jih je počel in še počne.

    Em, kot sem rekel, knjigi sta odlični, film Da Vinčijeva šifra pa me je razočaral.

  28. IZTOK GARTNER - 4.11.2008 ob 17:04
    IZTOK GARTNER

    Klemen, tako dobra knjiga, da ni rabila filma. Sploh pa ne takega kot je bil ta.
    In to mi je najbolj smešno, da kao vse ni res in da je izmišljotina, potem pa dvignejo tak halo.

  29. Kr en - 4.11.2008 ob 17:33

    Iztok, a ti en bi dvignil prahu, če bi kdo izdal knjigo, ki opisuje tebe, kot v sedežu zarote? Pa ne mislim branit cerkve, ampak pri vsaki taki zadevi so dvignili prah. Pač nimajo občutka. Problem knjige je, da se sklicuje, da so notri vsi podatki resnični, ampak je samo zgodba fikcija. Pakrat sem gledal oddaje, ki so to postavile na laž. Ni problem v tem, da je fikcija, ampak govori, da so dokazi in institucije, ki so omenjene notri resnične.
    Glede 3 teorij zarote, težko je najdt, ker religiozne zarote so bile vedno fascinantne.
    Mogoče knjiga Dečki iz Brazilije, pa Ghost(nova knjiga Richarda Harrisa). Prva je kratka, tako da se težko primerja, drugo pa poznam nažalost samo po zasnovi. Pa spet ne smemo reči, da je njegove teorija, ker je res ampak res skoraj vse pobral od Holy Blood, Holy Grail. Dodal je samo dogodivščino.

  30. IZTOK GARTNER - 4.11.2008 ob 17:36
    IZTOK GARTNER

    Kr en, si pomislil, da je tudi trditev, da gre za resnične podatke, le del finte, le del fiktivnega romana?
    Dečki iz Brazilije so bili tudi odličen film. Huda zgodba, kloniranje malih Hitlerjev. Strašljivo.

  31. vetervlaseh - 4.11.2008 ob 18:36
    vetervlaseh

    to je samo dokaz tega kaj lahko naredi dobra reklama oz. dobra promocija, dobro trženje, kakorkoli že hočeš…
    preprosti ljudje so fascinirani, precej jih knjigo zaničuje, sam pa je še nisem prebral in je glede na vse slišano tudi ne bom…
    sploh pa imaš na to in podobno temo kar veliko knjig… če že nisem prebral tega sranja ki ga ti tu opisuješ, sem prebral naprimer lepo knjigo Evangelij po Pilatu ki pa mi je bila všeč… sicer res ni tolikšnih teorij zarote, je pa zanimiva in skoraj realistična…
    kaj sem že govoril… :D aja, brezveze

  32. Dragica - 4.11.2008 ob 18:44

    Iztok,

    ko clovek uzavesti dejstvo, da BOG NI napisal niti ene same knjige, poslal enega samega sms-a, da ga nikoli nihce NI videl,

    so vse razlage o njem FIKCIJA IN DOGMA.
    vse velike religije manipulirajo z njim in njegovem imenu.

    To bo tema mojega prvega romana naslednje leto. Zanj se pripravljam dve desetletji.
    Ko bo napisan, bos povabljen na promocijo.

  33. IZTOK GARTNER - 4.11.2008 ob 19:45
    IZTOK GARTNER

    Veter, če nisi prebral, ne moreš reči, da je sranje, mar ne. Ma saj ni važno, resnica ali laž, finta je v tem, da je knjiga zelo berljiva in napeta.

    Dragica, to knjigo pa bo zanimivo prebrati.

  34. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzija: The Book of Eli - 25.09.2010 ob 17:30

    [...] negativca Carnegiea, zažge tudi Da Vincijevo šifro, je jasno, saj se zaveda, da je prav ta knjiga zrušila temelje krščanstva. Da prav te knjige ne potrebuje, če želi zavladati peščici [...]

Na vrh

Komentiraj




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !