Recenzije: Pokrajina št. 2

27.10.2008 ob 16:28

slovenija 2008, triler, režija: Vinko Moderndorfer, igrajo: Marko Mandič, Barbara Cerar, Maja Martina Merljak, Janez Hočevar, Janez Škof, Slobodan Ćustić, Peter Musevski, Slavko Cerjak, Jaka Lah, Štefka Drolc, Nataša Ninković, Magda Kropiunig

Dokaz, da znamo tudi Slovenci delati ameriške filme.

Ni kaj, Pokrajina št. 2 obrača klišeje ameriških filmov. Natančneje, ameriških trilerjev. Toda, ker to počne s stilom in tako, da gledalec tega skorajda ne opazi, zmaga na celi črti. Povedano drugače, Pokrajina št. 2 je tako dober slovenski triler, da bi jo lahko prodajali kot ameriški triler. Še več, kot zelo dober ameriški triler. Povedano še bolj drugače, Pokrajina št. 2 prav vse klišeje obrne mojstrsko, prepričljivo in tako, da ji verjamemo. Da ji pademo pred kolena in da smo na koncu več kot zadovoljni. Slovenskega jezika se skorajda ne sliši. Če bi igralci govorili angleško, ne bi opazili razlike. Točno tako, slovenski film je končno dobil čisto pravi žanrski izdelek. Ne tako površnega kot je bil L kot ljubezen, marveč takšnega kot se spodobi in takšnega kot je treba. Predmestje, ki ga je leta 2004 prav tako režiral Vinko Moderndorfer, je bil vaja, Pokrajina št. 2 pa je predstava. Predstava polna seksa, nasilja, ljubezni in še vedno aktualne tematike povojnih pobojev. Res je, tako spontanega in direktnega seksa, ki ga izvedeta Marko Mandič in Maja Martina Merljak, v slovenskem filmu ne pomnim. To se je nazadnje zgodilo v Maškaradi Boštjana Hladnika, ali če hočete, v Remingtonu Damjana Kozoleta. V času, ko seksa še ni uničil aids. In pozor, oba igralca nam servirata tudi frontalno goloto in celo kunilingus sredi trgovine, kjer ju opazuje nek deček. Moška frontalna golota? Drži. Vsaj takšna kot v filmu Nasvidenje v naslednji vojni, kjer se je leta 1980 slekel Metod Pevec. In tu je tudi zelo grafično nasilje. Prerezani vratovi in mlake krvi. Pa vendar narejeno kot del zgodbe in ne kot naivna provokacija. Isto kot seks, s katerim režiser ne provocira, marveč ga pokaže le zato, da gledalec opazi kontrast med dvema povsem različnima dekletoma. Med zadržano in mirno Barbaro Cerar in med navihano ter energično Majo Martino Merljak. Prva je seveda punca, druga pa ljubica, obe pa okoli prsta fura Marko Mandič. Mladi lopov, ki nekega večera iz stanovanja premožnega generala (legendarni Janez Škof) skupaj s svojim partnerjem Janezom Hočevarjem ukrade znamenito sliko Pokrajina št. 2. Ker poleg slike po naključju ukrade še nek dokument, kjer je zapisana resnica o povojnih pobojih domobrancev, se stvar seveda zaplete in obrne v smer, ki bi jo zavidala večina ameriških trilerjev. Razpizdeni general namreč na sceno pokliče “čistilca” (enkratni Slobodan Ćustić). Zajebanega “cleanerja”, ki za dosego cilja ne izbira sredstev in stvari razreši na stari udbovski način. Prosto po Prešernu, ali še bolje, prosto po Botru. Ko sem videl, da si je Vinko Moderndorfer v Predmestju drznil ubiti celo psa, sem bil prepričan, da bo šel v svojem naslednjem filmu še dlje. Pa ne samo dlje, bil sem prepričan, da bo posnel še boljši film. Še bolj ameriški. Pa vendar tak, da bi se lahko zgodil tudi v Sloveniji. Še posebej v času, ko so povojni poboji spet aktualni in ko so imena likvidatorjev nenehno vroča roba. In pozor, Vinko Moderndorfer ne pozabi tudi na domobranske zločine, kar Pokrajino št. 2 dvigne še višje. Med najboljše slovenske filme zadnjega časa. Kaj slovenske, tudi ameriške. Še posebej v žanru trilerja, ki gledalca v napetosti držijo od začetka do konca. In da ne pozabim, v vlogi enega izmed inšpektorjev boste ujeli Slavka Cerjaka, ki nas je zapustil marca letos. Škoda, saj bi bil brez dvoma ponosen na svoj zadnji film.

Ocena: 9/10

 

71 komentarjev na “Recenzije: Pokrajina št. 2”

  1. blitz blitz pravi:

    hm, iz te recenzije se res ne da prav videti, za kaj pravzaprav gre. O zgodbi nisi napisal veliko, le to razberem, da so ti všeč scene necenzuriranega fuka in mlake krvi. In da je film uravnotežen, ker vključuje zločine obeh strani.

    Pa gremo lepo po vrsti – hot fuck sem videl že v mnogih sicer brezzveznih filmih, denimo Sliver ali Basic Instinct, če se omejim na Sharon Stone.

    Krvi sem tudi videl že na litre in se mi tudi ne zdi ključna za kakovost filma. Slabih filmov s hektolitri krvi raje ne bom našteval, ker jih je preveč.

    Uravnoteženost? Tudi to ni zagotovilo za dober film. Sem videl mnoge odlične east-west vohunske filme, ki so bili čisto neuravnoteženi.

    Skratka, na podlagi tvoje recenzije nisem o kakovosti filma izvedel veliko, mi pa tvoje navdušenje vendar daje vedeti, da gre morda za dober film. In si ga bom bržčas ogledal.

  2. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Blitz, zakaj omenjaš samo ameriške filme?

  3. ketna pravi:

    Jaz imam najraje francoske režiserje, ker s kamero naredijo čudo. Slovenski filmi pa me je od modernih presenitil samo Petelinji zajtr, tega pa grem gledati jutri. Upam, da bo vredu.

  4. polsrb pravi:

    Iztok, zanimivo se mi zdi to, da Aliji napišeš mehki ć, Markotu pa trdega. Oba igrasta v istem filmu. En je bosansko srbski igralec, drugi je pa slovenski. In če je slovenski mu moraš avtomatično prpopat trdi č. Ali si asimilator? Ne vem, a bom moral stalno opozarjat na to?

  5. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ketna, javi kako ti je bil všeč.

    Polsrb, pišem tako kot je zapisano na filmu.

  6. ketna pravi:

    @polsrb

    No ti si očitno nevednež, ker še za lasten materni jezik ne veš kdaj je č in kdaj je ć.

  7. polsrb pravi:

    @ ketna :sem nevednež, ker je moj materni jezik slovenščina. moje mnenje je da je treba priimke pisat, tako kot se napiše.
    @iztok: če je pa tko, so na filmu asimilatorji. sem pogledal na markotovo s.p.stran, kjer piše, da je marko mandić.

  8. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Polsrb, jaz se s tem res ne obremenjujem. Je pa res, da je Marko že od nekdaj v Sloveniji, zato naj bo trdi č, Slobodan pa je srbski igralec in je jasno, da ne more biti drugega kot mehki ć.

  9. sky pravi:

    No, jaz sem čakal na to, da se kakšen loti te povojne tematike, ki ponuja veliko možnosti za dober film. Kakšen je ta film bom sodil, ko si ga bom ogledal. Gornja pozitivna recenzija me prepriča samo delno. Igralska zasedba obeta, tako omenjen direkten seks in mlaka krvi pa (še) ne. Bomo videli, vsekakor recenzija daje slutiti, da film ne obstane mlačen, na pol poti. Slovenski film potrebuje predrznost.
    In še to; Iztok sprašuješ Blitza zakaj omenja samo ameriške filme, iz tvoje recenzije je pa ravno primerjava z ameriškim filmom glavni argument za kakovost filma.
    lp

  10. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sky, ne sprašujem ga, zakaj omenja ameriške filme, sprašujem ga, zakaj se je spomnil samo na ameriške filme in pozabil na slovenske, kjer je tale glede seksa in nasilja res izjema. Blitz je svoj komentar napisal tako kot da tole ne more biti ne vem kaj, saj je gotovo Sharon Stone bolj drzna. To sem želel povedati. Nikjer pa nisem kot glavni argument za kakovost navedel ameriške filme. Povedal sem le, da jim je podoben.

  11. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Pričakovano ga spet biksaš. Blitz, ki filma še ni videl, je bolj zadel bistvo. Mnogo bolj. Ostalo pa sem zapisala na svojem blogu, kjer si mi, hvala, pustil link … hehe …

    In kje neki si videl obravnavo povojnih pobojev? Kaj je potem Pianist??? Filozofska dizertacija o holokavstu??? Ne obstaja obravnava in brezmejna uravnoteženost, ki, se strinjam z blitzem, niti ni pomembna za kakovost filma. In res je, da film obrtno deluje v ameriškem slogu, vendar pa ne bluzi o Botru in trilerju, ki bi mu Hollywood zavidal! Si znorel?!!! V vrhunskih žanrskih ameriških filmih si liki ne povejo vsega in ne zamolčijo na za lase privlečen način vsega, kar bi morali prikazati, ampak to prikažejo! A se zajebavaš??? Poleg vsega je pri večini ameriških vrhunskih trilerjev posredi tudi neka presenetljiva skrivnost, ki se na koncu razkrije kot presenečenje. Tukaj skrivnosti ni, ampak samo kliner, ki lovi ubogega tatiča, ker je pač ukradel dokument. Torej je film scenaristično zelo popreproščen v tem žanru, glede na to, da ne ponuja dovolj materiala, da bi zadevo lahko ocenili za bolj vrhunsko srhljivo dramo, ker ima v tem primeru pa premalo izdelano psihologijo likov in razvejano zgodbo. Seksi in klanja so dobro prikazani (razen zdrsa v luži krvi, ki smo ga videli stokrat že v vseh ameriških krimičih B kategorije). Ni Cronenberg, ni Tarantino, še manj je Boter, je pa dobro po ameriškem vzorcu posnet izdelek z obrtnega vidika glede na siceršnjo našo kinematorgrafijo, ki pa scenaristično ustreza sicer luknjavim izdelkom ameriške B kategorije, kakršne si lahko redno ogledujemo na Kanalu A. Za slovenski film predvsem s tehnične strani in žanrskega pristopa velik korak, ker je klanje in fukanje vedno “in”, v svetovnem merilu pa nikakor. Boter???? A s čist prtegnjen?!!!! Tisto je saga o značajih, da ne omenjam še vsega drugega. Kaj veš o likih tukaj, razen, da Seegejeva mati živi nekje daleč in je nihče ne pozna. Boter?!!!! Ne morem verjet, da komu kaj takega na pamet pade sploh!

  12. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Simona, kje sem videl obravnavo povojnih pobojev? Pa kaj se ti šališ, al kako? Ne samo, da gre za seznam ljudi, ki so pobijali domobrance, gre tudi za stare črnobele posnetke slovenske duhovščine, ki so prodali kurca okupatorju. Nisem znorel, tale film je zame odlično obračanje ameriških klišejev, kjer “čistilec” svoje žrtve pobija enako dobro kot “čistilci” v ameriških trilerjih. Ponekod celo na isti način. In kje za hudiča si videla, da sem film primerjal z Botrom? Se ti je odfukalo? Napisal sem le, da jih pobija prosto po Botru, se pravi na mafijski način. Omemba Botra je le fraza. Se pravi, ne kot “prosto po Prešernu”, marveč kot “prosto bo Botru”, glede na to, da jih pobija, a ne. Jaooo, Simona, ti sploh ne bereš kaj jaz pišem, zato pa se potem tako brez veze pizdiš.

  13. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @Iztok!
    Bi lahko odgovarjal manj prosto po gartyfartyjevsko?

    Par črnobelih posnetkov, kar nametanih malo vmes, je pa scenaristično res sila težaven pristop k obravnavi tematike povojnih pobojev?!!! Kdo bi si mislil?!!! Takšne pristope res vidimo samo v vrhunskih ameriških filmih. Dokument pa pač mora bit, da se film sploh lahko začne. Bi pa prosila za odgovor, zakaj neki se tebi zdi, da je general dokument sploh hranil in je bil lahko ukraden, da je lahko pomislil, da bi se ga moralo zažgat??? Je butast, si ga je na roko metal vsa desetletja nanj? Nisem izvedela. V vrhunskih trilerjih so take zadeve ponavadi utemeljene? Kakšen se ti zdi lik arhivarja, ki dokument oceni za verodostojnega na oko, potem se pa obnaša kot klepetava baba po cesti? Take izi scenaristične rešitve vidiš v vrhunskih filmih? Ne ga biksat! Vsekakor se strinjam s tabo, da umori in seks funkcionirajo. Tudi srhljivo vzdušje. Ampak to je pa tudi vse in dovolj, da z užitkom gledaš od začetka do konca.

  14. Latoya pravi:

    Joj ljudje prosim vas lepo no pa kaj vam je…a to je za vas dober film? Fuk in kri…igra na meji…zgodba pa oprostite..dolgocasna za popizdit. Wake up prosim vas.

  15. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Simona, kdo za vraga je rekel, da je to glavna tema filma? Kje si to pobrala? Simona, ti v mojih recenzijah vidiš reči, ki jih sploh ni. Povojne poboje sem le omenil. Nič drugega. Kaj ga serješ?
    Vojni zločinci vedno hranijo take dokumente. Nikoli jih ne zažgejo, nikoli jih ne vržejo stran. Butasto, a tako je. Kaj veš, morda pa so bila gor tudi imena njegovih kolegov, ki jih je imel na ta način v šahu. Očitno si pozabila, da je arhivar gej, ti pa se na cesti obnašajo kot čvekave babe.

    Latoya, no pa mi ti povej kak dober slovenski film.

  16. Andrej Urbanc pravi:

    Tudi tule nekaj o Pokrajini: http://reflektor.si/2008/10/31/druga-pokrajina/

  17. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Andrej, zelo zanimiva ocena filma. Bravo.

  18. Andrej Urbanc pravi:

    Hvala.

  19. La toya pravi:

    Kekec, Poletje v skoljki, Sreca na vrvici…Selestenje… :) Bogat izbor a ne… Zanima me kdaj bojo nehal že to depro delat..-pa nardil spet kaj veselega…

  20. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    LaToya, Šelestenje, sicer meni osebno izjemno dober film, je prav tako ena velika depra, tako da ne vem kaj si hotela povedati. Kekec in Sreča sta brez dvoma zakon, Poletje pa je bil dober za tisti čas. Danes deluje malo poceni. Še posebej, če si malce starejši. Po drugi strani pa gre za povsem drugačne žanre. Sicer pa Slovenci še vedno snemamo komedije. Le tale Pokrajina pač ni med njimi. A to ne pomeni, da slaba zato, ker ni komedija. In ne gre za tisto znano slovensko teženje, gre za sodoben triler. Po tej logiki so tudi vsi ameriški filmi, ki niso komedije, zateženi al kako?

  21. vetervlaseh vetervlaseh pravi:

    za moje pojme dober slovenski film… precej boljši od Petelinjega zajtrka in še marsikakšnega… mogoče res ne najboljši, ampak zelo dober…
    moja mala objava posvečena njemu: http://vetervlaseh.blog.siol.net/2008/11/02/dajte-nam-ze-mir/ ;)

  22. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Veter, od Petelinjega zajtrka ni boljši, vsekakor pa je zelo dober. Tudi v evropskem, ali če hočeš, v svetovnem smislu.

  23. Sam Curakl pravi:

    Iztok, Pokrajina št. 2 je seveda boljša od Petelinjega zajtrka. In to kar precej. Mi je pa čudno, da tega nisi opazil.

  24. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sam, meni pa je čudno, da ti nisi opazil da ni. Da pa ji vendarle manjka šarm, ki ga je premogel Petelinji zajtrk. Sicer pa ju težko primerjam, saj gre za povsem drugo zgodbo in žanr.

  25. Sam Curakl pravi:

    Ni mi jasno kako ne veš, da je Pokrajina veliko boljša. Mogoče je celo najboljši slovenski film. In čudno mi je, da ne opaziš šarma, ki prav buhti iz nje. Šarm, ki ga lahko ima samo triler.

  26. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sam, sarkazem ti ne gre dobro od rok :)
    LP

  27. Sam Curakl pravi:

    WTF?! Ker vztrajam da je Pokrajina veliko boljša od Zajtrka, ki je čisto povprečen izdelek sem sarkastičen?! Raje bi priznal, da nimaš argumentov in imam prav, kot da takole boječkasto bežiš.

    LP tudi tebi.

  28. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sam, če nisi mislil sarkastično, se ti opravičujem. Kakorkoli že, Pokrajina je tudi zame odličen film, a Petelinji zajtrk gre dlje. Povedano drugače, Pokrajina je dobra za oči, Petelinji zajtrk pa tudi za srce.

  29. Sam Curakl pravi:

    Opravičilo sprejeto, argument ne. Pokrajina je izvrsten žanrski izdelek, podprt z močnim scenarijem in odbito dobro igralsko zasedbo. Zajtrk pa šepa v mnogočem. Ali bolje Pokrajina stopa vkorak z najboljšimi ameriškimi filmi. Zajtrk pa hodi za njimi. Ergo – Pokrajina!

  30. SebastiG pravi:

    Oprosti Sam vendar Pokrajina ne dosega standardov najboljšega slovenskega filma. Čeprav je še nisem gledal lahko z gotovostjo zatrdim da je Petelinji zajtrk najodličnejši izdelek slovenske filemske industrije že zaradi glavne ženske igralke za katero vemo da je močno huda bejba. In pika.

  31. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sam, mnogi so v Pokrajini našli cel kup napak, jaz nisem med njimi, zato mi je smešno, da zdaj v debati s tabo izpadem, kot da jo kritiziram :)
    Da se razumeva, tudi meni je bila odlična, saj si vendar prebral mojo recenzijo.

  32. Sam Curakl pravi:

    No, mnogi so našli napake tudi v Botru pa to ne pomeni, da še vedno ni najboljši film ever. Sej men Zajtrk tud ni ravno slab. Ampak Pokrajina je veliko boljša. Ali bolje, Pokrajina zgleda kot bi jo snemal Hitchcock, Zajtrk pa tako kot bi jo posnel učenec Cameronovega pomočnika režije.

  33. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sam, do Hitcha ne bi šel, bi pa šel do mnogih zelo dobrih ameriških trilerjev. Pa vendar, Zajtrk me je zares očaral in ker sem sentimentalna duša, ga postavljam pred Pokrajino.

  34. nasstassia pravi:

    Jao, na živce mi greste. Kregate se o recenzijah…. :S Važno je, da se snemajo filmi in da so dobri. In da imamo dobre igralce. In zgodbe. In režiserje in producente.

  35. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Nasstassia, žal imamo kljub temu cel kup slabih filmov. Hvala bogu, da Petelinji zajtrk in Pokrajina nista med njimi.

  36. nasstassia pravi:

    Se strinjam. In tudi mi je všeč tvoja recenzija, ker me je film pozitvno presenetil. Je film, ki te zadane in te pusti razmišljujočega še naslednjih 15 min. Ko se ti v Planetu tuš ne da it na jack – colo v Hofa, ampak nekam na klopco in razmislit :)

  37. filmoljub pravi:

    Petelinji zajtrk je skrajno povprečen film. Če bi bil zloben, bi rekel, da je gnil. Pokrajine (še) nisem gledal, ampak me dozdajšnje informacije o njem nikakor ne prepričajo.

  38. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Nasstassia, no ja, samo 15 minut niti ni nek dosežek za film, ki naj bi bil dober.

  39. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Filmoljub, ljudje, ki gledajo samo filme na osnovi tistega, kar slišijo od drugih, so mi čudni. Še posebej, če gre za velike ljubitelje filmov, ki naj bi tako ali tako gledali čisto vse. Še posebej, če gre za nov slovenski film. Pri meni ni nikoli odločitve, ali bom gledal ali ne, saj gledam vse, marveč le to, ali mi je bilo všeč ali ne. No ja, vsak po svoje, mar ne. Včasih je res škoda časa za kako sranje, toda tako je.
    Glede Petelinjega zajtrka, meni je bil krasen, verjetno najboljši slovenski film vseh časov.
    Samo za firbec, kateri naši filmi pa so ti bili kul? Pa ne mi s Kekcom in Dolino miru. Govoriva o zadnjih desetih, ali morda dvajsetih letih.

  40. filmoljub pravi:

    Ne bluzi. Kdo pravi, da gledam filme na osnovi tega, kar kdo govori? Pravim samo, da se mi sodeč po odzivih ne zdi, da kaj veliko zamujam. Get it? Glede slovenskega filma pa ni treba iti ne vem kako daleč. Samo do Kratkih stikov od Lapajneta greš, pa dobiš dober slovenski film.

    Tvoj problem je, da pretiravaš in greš v skrajnosti. Pa saj vsakemu drugemu filmu prilepiš tisto svojo značilno “verjetno najboljši [BLAH BLAH] vseh časov”. Kako naj bil potem objektiven in kredibilen? Pa ne mi zdaj s tem, da se ti v tistem trenutku pač tako zdi.

  41. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Filmoljub, no pa mi naštej filme, kjer sem po krivici nalepil oznako “eden najboljših”? Ne, I don’t get it, da lahko nekdo nekaj ne gleda, ker se mu pač ne zdi, da ne bo kul. Še posebi, če ima rad filme. Glede odzivov, mar niso povsod burni in v bistvu zelo kontroverzni? Šelestenje je bilo meni odličen film, Kratki stiki pa dolgočasna zadeva, ki je imela kratek stik z gledalci. V bistvu zelo povprečen film. In zakaj bi bil to moj problem? Problem je v tem, da je v tebi to problem in da tega “pretiravanja” ne štekaš pravilno.

  42. nasstassia pravi:

    se popravljam…. najmanj 15 minut… ;)

  43. filmoljub pravi:

    :) Ne, ne, spet obračaš besede. Imaš mogoče disleksijo? Ti ne napišeš “eden najboljših” ampak “verjetno najboljši”, in takih primerov je neskončno (česar itak ne zanikaš, če me sprašuješ, naj kvečjemu naštejem tiste neupravičene). Kaj pa po tvoje pomeni pridevnik “najboljši”? Je v Gartnerlandu “najboljših” lahko več oz. več kot eden?

  44. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Filmoljub, kot sem ti že rekel, postajaš čuden, kar je škoda. Jebat ga, obsedla te je temna stran sile. Ko boš spet v svetli, pa se mi javi.
    In če že hočeš, verjetno najboljši pomeni isto kot eden najboljših, se pravi, zelo dober, torej tak, da se ne bomo osmešili, če bi ga proglasili za najboljšega. In kot sem rekel, naštej mi jih nekaj, ki si tega niso zaslužili?

  45. filmoljub pravi:

    :) Vsi smo včasih čudni. Spoštujem to, da pišeš ta blog in cenim neverjetno količino filmov, ki si jih v življenju videl, sem pa občutljiv na to, kako in kaj kdo napiše. Besede so pomembne. “Verjetno najboljši” nikakor ne pomeni isto kot “eden najboljših”. Še najboljše bo, če nehaš uporabljat besedo “verjetno”, ki itak nič ne pomeni. Komu naj bi bilo pravzaprav “verjetno”? Tebi ali komu drugemu?

  46. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Filmoljub, kot sem rekel, ko boš poštekal moj stil pisanja, bo veliko lažje. Nisem tko grozen kot misliš. Le razumeti je treba pravilno. Tudi to moje “pretiravanje” kadar sem navdušen.

  47. filmoljub pravi:

    Kdo pravi, da si grozen? Jaz sem od vedno direkten in iskren. Kar napišem, tudi mislim. (Razen tistega o Frediju, ki se mi je zareklo, ker mi gre celo humorno namigovanje na rasizem na kurac.) Da si navdušen nad filmi, prav tako cenim. Ampak z ocenami je treba biti previden, ker če nimaš objektivnega in zanesljivega okvirja, izgubijo ves smisel. To je tako, kot če ti da učitelj v šoli petico, čeprav nisi znal pol kurca – samo zato, ker si slučajno v modrih hlačah, on pa je srečen, ker mu ga je malo prej ravnateljica potegnila.

  48. mgerencer mgerencer pravi:

    Filmoljub, z Iztokom se zdaj ne splača več ukvarjati – zdaj, ko je spet navadna raja ;)

    Ti pa si rajši oglej The cottage in Be kind rewind ;)

  49. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Mgerencer, res je :)
    Be Kind Rewind je super komedija, a saj veš, Filmoljub gleda samo izbrane filme. Recimo On Deadly Ground :)

  50. mgerencer pravi:

    On Deadly Ground si samo zaradi končnega monologa zasluži 6/10 :)

  51. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Itak :)

  52. filmoljub pravi:

    :) Res je, izbrane filme gledam. Sem namreč preveč pameten, pa si moram ogledat recimo On Deadly Ground, da mi pokuri ene par nevronskih sinaps, preden grem potem brat kakšno tvojo recenzijo. ;)

  53. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Filmoljub, kaj bi šele bilo, če bi bral mojo recenzijo za On Deadly Ground.

    Sam, kot sem povedal že prej, sarkazem ti ne gre, je pa zabavno :)

  54. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sam, preveč čudakov se je zvrstilo tukaj, pa pomislim, da si ti eden izmed njih in da me malo zezaš s temi primerjavami. Pokrajina je dober film, toda primerjava Mandiča in Granta je vsekakor pretirana in seveda sarkastična, rekoč, glej ga Gartner, kako bo izpadel bedak in ne bo poštekal, da ga jebem v glavo :)

  55. Sam Curakl pravi:

    No jaz bi Pokrajino primerjal z Hitchem, vsaj z N by NW. Oz., da zgleda kot film, ki je N by NW videl več kot enkrat, ali drugače Mandič je Grant za 21. stoletje. Mi je pa čudno, da bi kdorkoli, ki nekaj o filmih ve, pred vrhunski filmski izdelek, morda najboljši slovenski sploh, uvrščal obrtniško in vsebinsko veliko veliko slabši Zajtrk. To mi ni jasno.

  56. Sam Curakl pravi:

    Čudno mi je, da me spet obtožuješ sarkazma. Jaz sem pojasnil, da je Pokrajina najboljše kar smo naredili. Ti pa da si čustven. N by NW – napačni človek na napačnem mestu – Pokrajina – ditto. Grant – v dogajanju vpleten po pomoti, pasivno – 20 st., Mandič – v dogajanju vpleten po pomoti, aktivno. Meni pa to da ti ne vidiš golega dejstva ni zabavno. Pokrajina je veliko boljša kot Zajtrk.

    LP

  57. Sam Curakl pravi:

    Ali gre pa preprosto za to da ne razumeš paralele med Grantom in Mandičem. Morda zato ne razumeš tudi zakaj je Pokrajina veliko boljši film od zajtrka, kar je za cineasta kot si ti škoda.

  58. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sam, pararela je preveč drzna. Prav tako primerjava z North by Northwest. In kot sem že dejal, težko je primerjati ta dva filma (Zajtrk, Pokrajina), saj si nista niti malo podobna. To je isto kot da bi primerjal North by Northwest in recimo Love Story ter razpravljal, kateri je boljši. Sicer pa, saj ni važno kateri je boljši, važno je, da sta oba odlična in da je Pokrajina čista bomba. Zdaj pa dovolj.
    LP

  59. Sam Curakl pravi:

    Paralela seveda nikakor ni preveč drzna. Je popolnoma na mestu in dobra ali drugače pravi cineast iz nje takoj potegne pravilne zaključke. Ker gre pri obeh primerih za filmska izdelka jih lahko in moramo primerjati. Ti pač praviš, da je Zajtrk boljši, ker ne razumeš vseh dimenzij Pokrajine. Žal se motiš.

    Zdaj pa res dovolj.

    LP

  60. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sam, tako hudo zmoto bi mi lahko očital le v primeru, da bi mu dal nizko oceno. Saj sem mu vendar dal 4 in pol. Mislim, da sem edini, ki ga je tako močno pohvalil. Četudi je po tvoje boljši, pa me je Petelinji zajtrk bolj prevzel, kar pomeni, da sem ga za dlje časa vzel s seboj. Povedano drugače, Pokrajina me je zadela v oči, Zajtrk pa v srce. Zdaj pa se že ponavljam.

  61. Sam Curakl pravi:

    Ne, ne, nič ti ne očitam. Če bi čisto štekal film bi mu seveda prisodil čisto petico. Kot sem pa že omenil, je škoda, da film ocenjuješ zaradi sentimentalnosti ali drugače film moraš gledati z odprtimi očmi, srcem in odprto glavo.

  62. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Sam, filme ocenjujem po svoji vesti. Tako kot so meni všeč. In to je vse. In Pokrajina je za 4 in pol. Do petke mu manjka boljših uvodnih 20 minut, kjer sta bila igra in atmosfera zelo površna in tipično slovenska ter gledališka. Potem pa ga raznese in zadene v polno sto na uro.

  63. manja pravi:

    se da kje dobit kak torrent da si ta film zloadam??

  64. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Nimam pojma.

  65. Rado Rado pravi:

    Ljudje smo si različni Garti.
    Jaz sem “tvoj” film videl povsem drugače. Prizorov seksa niti nisem omenil, ker so za sporočilo fima nepomembni.
    LP

    http://rado.blog.siol.net/2011/12/27/vinko-moderndorfer-pokrajina-st-2/

  66. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ker si bil pretirano obrremenjen s politiko, si pozabil, da gledaš zelo dober film. Spominjaš me na tiste gumpce, ki so sesuli Rojstvo naroda, ker so mu zamerili rasizem. In Lovca na jelene, ker se niso strinjali s prikazom dogajanja v Vietnamu.

    Pozabil si, da gledaš igrani film, ne pa dokumentarec.

  67. Rado Rado pravi:

    - “Scenarij je nastal iz spoznanja, da vsaka nerazčiščena preteklost, bodisi osebna ali nacionalna, pušča sledove in se neprestano vrača. Njeno vračanje vedno obremenjuje tiste rodove, ki z njo nimajo ničesar,” je o filmu povedal režiser in scenarist Vinko Möderndorfer. –

    Morda imaš prav o preobremenjenosti s politiko Iztok. A tudi sam Vinko mi z gornjim citatom pritrjuje. No, jaz Vinktovim “razlogom” oponiram iz globoko filozofskih razlogov, ki se jih argumentiral z zadnjim odstavkom na svojem blogu.

  68. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Ni panike, povem ti le, da je ta film veliko več kot le to na kar si se obesil. In da reči, ki so v njem kul, nimajo popolnoma nobene zveze s tem političnim sranjem. Še vedno gre za film, za režijo, igro, fotografijo, dramaturgijo, atmosfero, napetost, scenografijo, montažo, dialoge…

    Ker si tako zelo obremenjen s politiko, so ti senzorji zašpilali le v tem kontekstu in vsega ostalega niti videl nisi.

    Tudi prav, tvoja odločitev.

    In hej, preberi komentar Reboljeve zgoraj, ona tega, kar je zate bistvo filma, v filmu še opazila ni :)

  69. youth30 pravi:

    Mene kot popolnega filmskega analfabeta in zgolj ljubiteljskega gledalca filmov je totalno vrgla iz tira igra Barbare Cerar v prizoru, ko se čistilec (stric) pojavi pri njej in se jo odloči “očistiti”. Sceno je tako fenomenalno odigrala, da sem prav fizično čutil njeno grozo in bolečino – kapo dol pred njo. V bistvu me je bolj fascinirala kot Martina :) najbrž se staram

  70. youth30 pravi:

    Aja, h tistemu stricu sem pozabil dopisati predpono “nazovi”

  71. simon pravi:

    vceraj sem ujel intervju z to Majo….na pozarreport…in priznam sem si sel ogledat film samo zaradi tega sexa…
    Ampak po ogledu moram rect da tak dobrega direktnega filma pa se ne..
    Sigurno mi je to naj slovenski film…kjer se strinjam z tabo kr pozabim da govorijo slovensko..odlicen film.
    In da res likvidator je pa vrhunsko odigran.
    Se malo botra je not v postelji namesto konjske glave slika ;)
    skratka dober film.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !