Je hrup od osmih zjutraj do osmih zvečer res zakonsko dovoljen?
osebno in življenjsko 13.10.2008“Ta mesec bomo prenavljali naše stanovanje. Potrudili se bomo, da bomo čim manj moteči. Prosimo za razumevanje,” je listek, ki ga je eden izmed mojih sostanovalcev nalepil na oglasno desko.
Da se razumemo, tokrat se ne bom pizdil na delavce kot v enem izmed preteklih zapisov. Tokrat me zanima zakonska osnova hrupa, ki ga povzroča obnova kakega stanovanja.
Mar ima nekdo res pravico, da 12 ur nepretrgoma vrta po svojem stanovanju in povzroča res močan hrup? Mu mora biti vseeno za ljudi, ki imajo nočno službo in zaradi tega ne morejo spati? Mu mora biti vseeno, da je njegov hrup tako močan, da ljudje ne morejo gledati televizije, se normalno pogovarjati, se učiti, delati za službo, skratka, opravljati vsakdanjih del? Mu mora biti vseeno za dejstvo, da z vsakim vrtanjem močno prestraši sosede, ki so ves dan na trnih in čakajo, kdaj se bo sveder spet oglasil?
Ima torej nekdo pravico, da tako dolgo in tako glasno obnavlja stanovanje? Pač samo zato, ker ga v kao dovoljenih urah, ko hrup uradno ni problematičen?
Dragi moj, ne obtožite me, da pretiravam. Ne govorim o normalnem hrupu, ki se pač zgodi, ko nekdo malo povrta in potolče s kladivom. Govorim o zajebanem gradbišču, ki traja od jutra do večera. In to vsak dan znova. Pač cel mesec. Pač zaradi obnove stanovanja.
Resnično me zanima, če lahko stanovalci kaj rečejo? Lahko kaj reče posameznik, ali gre za skupno voljo bloka? Ali pa je take vrste hrup v omenjenih urah res okej in nimamo kaj?
Prosim za odgovore in vaša mnenja.





13.10.2008 ob 23:00
meni se hoce strgat, kadar kaksni sosedje zacnejo razgrajat in adaptirat. hecno je, kako jim najbolj glasne posle vedno rata opravljat ravno ob osmih zjutraj, med kosilom in kadar se pogovarjas po telefonu. pa med porocili. po drugi strani pa … pri nas se bo tudi treba pocasi lotiti dela
13.10.2008 ob 23:03
Kiran, hvala enako. Toda mene zanima, kaj lahko storimo v takem primeru?
13.10.2008 ob 23:06
pomoje ti kaj drugega kot pizdenje v brk ne preostane …
13.10.2008 ob 23:08
To mi gre zelo dobro od rok
13.10.2008 ob 23:29
Kaj boš pa ti storil, če bo potrebno renovirati stanovanje?
13.10.2008 ob 23:33
Dobro vprašanje
13.10.2008 ob 23:41
jaz si navijem muziko tako naglas, da preglasi sveder in da se sliši do njihovega stanovanja
13.10.2008 ob 23:42
Kaj pa če hočeš raje spati?
13.10.2008 ob 23:47
Zanimivo, da šele takrat ko si tako naglas naštimam muziko, da jo vrtalci slišijo, sveder čudežno utihne :)… ali se pojavlja v redkejših intervalih :). Ker jim očitno šele takrat pade na pamet, da nekoga motijo.
13.10.2008 ob 23:48
V našem bloku je mlad par generalno renoviral stanovanje. Ker sta bila oba v službi, sta se vrtanju, zabijanju, treskanju in brušenju parketov posvečala šele zvečer in ob vikendih. Nismo jima mogli do živega, dokler jima nekdo ni stresel vreče smeti na haubo od avta, medtem ko sta onadva grmela po stanovanju. Šele to je pomagalo.
13.10.2008 ob 23:52
No no, saj se bo našel kakšen uporaben recept tudi zate Iztok
13.10.2008 ob 23:54
Olna, hvala za idejo

Karin, že pripravljam zelo moteč CD
13.10.2008 ob 23:59
ene stanovanjske stavbe imajo tako narejeno, da je en mesec v letu rezerviran za obnove in adaptacije, ki niso neobhodno potrebne, da se bajta zacne sesuvat. to je full prakticno, dolocijo mesec maj npr. in ves, da maja lahko vsak svoje stanovanje štema in razbija in ko bo junij, bo mir…
primeri iz sodne prakse 

drugi pa tega nimajo. imajo pa pravico popravit svoje stanovanje, ti pa nimaš pravice nabijat motečega cd-ja… žal… če si obnavljajo stnaovnaje lahko delajo od 6h zjutraj pa do 22h zvečer, če ni drugih omejitev določenih, ti pa bi npr. lahko le uro in pol na dan vadil kak inštrument brez posledic, tvoj pes se lahko dere manj kot pol ure, dočim dojenček pa lahko joka tudi cel dan…
ponudi se enkrat, če jim prideš pomagat razbijat,”v hecu” rečeš, da rade volje daš en dan tvojega časa da bodo čimprej dokončali, da boš lahko ponovno kdaj podnevi počival
14.10.2008 ob 00:02
opazka… berem komentarje ostalih obiskovalcov tukaj in sem zgrožena nad mentaliteto nas slovenčkov… naj si prenovijo stanovanje, za boga, ni potrebno metat smeti naokoli, to je otročje in ogabno, odraža nivo inteligence človeka, ki je to naredil… ne vem… Couldn`t we just all get along???
14.10.2008 ob 00:04
Buba, me zanima kaj bi pisala, če bi bila že 14 dni v moji situaciji? Ni tako preprosto in res ne pretiravam.
A vseeno ne verjamem, da lahko nekdo tako močno ropota in da je “zakonu” dejansko vseeno kaj se dogaja s sosedi.
14.10.2008 ob 00:04
Buba, v opisanem primeru je šlo za hrup od zgodaj zvečer do pozno zvečer in ob vikendih, ko zanesljivo ni dovoljeno razbijati po mili volji.
Od 6 zjutraj do 22 zvečer? Ne bi rekla. Lahko kdo to potrdi?
14.10.2008 ob 09:03
V medsosedkih odnosih v vašem bloku moraš to imeti urejeno!! Pri nas je vsaj tako , ne smejo začeti pred 8 dopoldan in končati morajo do 17 popoldan! Vpraši skrbnika svojega bloka
14.10.2008 ob 09:05
a ja po zakonu čez vikend nesmeš delati nič v svojem stanovanju kar je moteče za sosede!! mislim da je ta zakon iz leta 91 ali 92!! to je tisti ko naj na balkonih naj nebi viselo oprano perilo…..čez vikend
14.10.2008 ob 11:25
Hja, ta problem imamo pa vsi Iztok
Se pa strinjam z kivijem, da je pač dobro, da se s sostanovalci pogovorite in še sami postavite nek uraden dnevni urnik od-do kdaj se lahko ropota. Pri nas mislim, da se začne ob devetih in konča ob 15.00. JE pa največja jeba seveda obnavljanje kopalnic…takrat je pač treba vse ploščice razbit itd. in je stvar res hrupna.
Jebemti, pa še čist zmerej so se v našem bloku takih podvigov lotili glih med izpitnimi obdobji…da te ja lohk še to zraven nervira.
14.10.2008 ob 12:09
Stanovanjski zakon ni predvidel posebnih določil za urejanje medsebojnih odnosov med lastniki v večstanovanjskih objektih, kar pomeni, da morajo pravila igre določiti lastniki sami. Lastniki lahko določijo splošna pravila s hišnim redom, ki ga z večino sprejmejo in potrdijo na zboru etažnih lastnikov. Najbolje, da kontaktiraš upravnika in se pozanimaš kakšna pravila veljajo za vaš objekt. Se pa bojim, da ti drugega kot upanje, da bodo sosedje čim prej zaključili z obnavljanjem , ne preostane
14.10.2008 ob 13:16
Ja, zajebana situacija. Ampak, če ne delajo ponoči in ob vikendih, potem nimaš kaj. Meni se zdi od njih vsaj to fer, da so sploh napisali obvestilo. Če je stanovanje pač treba prenoviti, ga pač moraš. Je že bolje, da se en mesec dela po cele dneve, kot pa dva meseca npr. samo zjutraj.
Verjemi, da tudi njim ni vseeno, da jih vsi grdo gledati in da si želijo, da čimprej končajo.
Logično, da ti gre na kurac, ampak strpnost je na prvemn mestu. Za ljudi, z “normalnim delovnim časom” po mpje ni tak problem, ker se lahko naspijo. Takim kot si ti, pa valda je. Logično.
Iztok, ne sekiraj se preveč, saj bo minilo.
Še en primer: Moja znanka je prenavljala stanovanje, stanovanje blizu nje pa se je prodajalo. Seveda je šla do tega lastnika in mu rekla, da naj ji pove, ko bojo ogledi njegovega stanovanja, da bojo neheli za tiste pol ure razbijati. In slabe volje ni bilo več. Hočem samo povedati, da so nekateri še uvidevni, kolikor so pač lahko.
15.10.2008 ob 00:14
@kivi
Noben stanovanjski odlok ni nad zakonom:) Jaz lahko začnem ropatati ob 6 zjutraj ter to počnem veselo do 22.00:) Najbolj neumno se je kregati, ker boš prej kot slej tudi ti adaptiral stanovanje in boš želel končati čimprej;)
15.10.2008 ob 02:07
Kivi, kaj mi nuca, če ne začnejo pred osmo, če po osmi sekajo sto na uro.
Klemen, pri meni je dodaten problem dejstvo, da mam nočno službo in da lahko spim samo zjutraj. In da sem ravno jaz čisto zraven tega stanovanja.
Ketna, me res zanima kolko si miren, ko ti nekdo cel mesec vsak dan tolče tik pred nosom.
15.10.2008 ob 17:27
Kaj pa čepki za useša Iztok? To je zdravilo za vse težave. Jaz sem tako, prespala in preštudirala 2 leti, ko so 5 metrov stran od naše hiše gradili stanovanjsi blok in je bil hrup vsak dan od 6 do 22 ure, konstantno celi 2 leti. Se je zgodilo, da so tudi ob nedeljah vrtali in ružili, enkrat pa so ob 4 zjutraj nekaj ropotali z buldožerjem. Od takrat dalje uporabljam čepke za useša in res so pravo zdravilo. Kaj pa bi ti naredil, da bi namesto ropota v sosednjem stanovanju, kričal otrok. No tak primer imamo mi v našem bloku. Pa je moj mož že mislil, da gre za zlorabo. Pa je kar pozvonil in vprašal kaj se dogaja ter ugotovil, da so starši gluhonemi in da oni na srečo ne slišijo tega kričanja, sosedi pa slišimo. In hvala bogu za čepke, ker če ne, bi se mi zmešalo
15.10.2008 ob 21:49
Žal so dela, ki jih ne moreš opraviti brez hrupa.
Sicer je pa prehodno in tako tudi vzemi.
15.10.2008 ob 22:48
Pika, mislim da je res čas, da si jih nabavim.
Niko, vem da je prehodno, toda pot bo težka, ker gre tokrat res za divje in zelo glasno vrtanje.
16.10.2008 ob 09:35
Hiltija nihče ne posluša rad
16.10.2008 ob 15:01
Mene pa moti, da je družbeno sprejemljivo kositi travo in zvoniti v cerkvi z zvonovi ob devetih, osmih ali sedmih zjutraj v nedeljo ali soboto, medtem ko pa bi vsi ponoreli, če bi vrtel od desetih do enih zvečer glasno glasbo.
Tudi to je krivično …
16.10.2008 ob 15:07
Avon, se popolnoma strinjam s tabo.
16.10.2008 ob 15:52
nm se že kkšn tedn tresejo tla v šoli kr smo po tanovm sosedi od gradbišča…
16.10.2008 ob 21:36
Monika, to je dobro, saj se lahko izgovoriš, da je to razlog za slabe ocene.