IZTOK faking GARTNER

« | | »

Recenzije: Rouge, Mirrors, The Descent

12.10.2008

ROGUE (zda&avstralija 2007, grozljivka, režija: Greg McClean, igrajo: Radha Mitchell, Michael Vartan, Sam Worthington, Caroline Brazier)

Če želite veliko boljšo in bolj zabavno grozljivko o lačnem krokodilu, si raje privoščite Lake Placid, ki ga je leta 1999 režiral Steve Miner.

Rouge je še ena tako imenovana živalska grozljivka, ki se od podobnega sranja loči le po dejstvu, da jo bomo v Sloveniji gledali v kinu. Morda le zavoljo tega, ker jo je režiral Greg McClean, avtor grozljivke Wolf Creek, ki uživa neko lažno slavo zelo solidnega filma. Isto je z grozljivko Rouge, ki na spletnem portalu IMDB premore presenetljivo visoko oceno. Še posebej zato, ker gre za zelo površen in v bistvu smešen film, kjer pretirano orjaški krokodil izgleda kot mehanska spaka. Ali še bolje, kot Erjavčev osemkolesnik, kjer se hrup dviga za prazen nič. Pač zgodba o skupini izletnikov, ki jih napade lačna pošast. Še ena slaba reciklaža Žrela. Pač krvoločni krokodil, ki bi požrl tudi Tarzana. Wolf Creek je imel psihopata, ki je sredi avstralske vukojebine teroriziral nič hudega sluteče najstnike. Rouge pa ima krokodila, ki isto počne z izletniki. Dolgočasno.

Ocena: 3/10

null

MIRRORS (zda 2008, grozljivka, režija: Alexandre Aja, igrajo: Kiefer Sutherland, Paula Patton, Amy Smart, Jason Flemying)

Man in the Mirror: še ena srhljiva mojstrovina režiserja, ki nam je dal filma Houte Tension in The Hills Have Eyes.

Mirrors je hudičevo srhljiv film. Eden tistih, ki vam ne bo dal spati. In eden tistih, ki vas bo vsaj desetkrat pošteno stresel. Odlična mešanica psihološke in mesene groze, ki gledalca posrka že v uvodni minuti, kjer si nek možakar pred ogledalom zverinsko prereže vrat. Vsaj tako grozljiv kot Zgodba o dveh sestrah, Hipnoza in novi The Amityville Horror. Vsaj tako divji kot Izganjalec hudiča. Še ena brezhibna režija Alexandra Aje, ki nas je na podoben način mučil v Krvavi romanci in v rimejku filma The Hills Have Eyes. Pravzaprav se ne spomnim režiserja, ki bi znal tako perfektno združiti psihološko grozo, meso in kri. Se pravi, tako izvrstno povezati atmosfero, posebne efekte in direktno grozo. In gospod Aja vse to obvlada v nulo. Tako zelo, da pomislimo, da je Mirrors v resnici azijski horor. Tako zelo srhljiv je. Tako zelo nas straši, plaši in stresa. In pred nami je upokojeni detektiv Ben Carson (Kiefer Sutherland), ki sprejme delo nočnega čuvaja. Ki mora nadzorovati staro psihiatrično bolnišnico, v kateri se seveda začnejo dogajati čudne stvari. V kateri imajo glavno besedo ogledala in podobe, ki strašijo na drugi strani. Prav imate, Mirrors je film, zavoljo katerega se ne boste upali nikdar več pogledati v ogledalo. In film, ki je iz ogledal naredil naše največje sovražnike. Pravzaprav film, ki nam sporoča, da so ogledala vir vsega zla. Še posebej, če so jih psihiatri pred davnimi leti uporabljali za drzne terapije pri shizofrenih bolnikih. Zajeban film. Tak, da ga nikar ne glejte sami. Plus zelo obetavna novinka Paula Patton, ki igra privlačno Sutherlandovo ženo Amy.

Ocena: 8/10

null

THE DESCENT (anglija 2005, grozljivka, režija: Neil Marshall, igrajo: Shauna MacDonald, Natalie Jackson Mendoza, Alex Reid, Saskia Mulder, MyAnna Buring, Nora-Jane Noone)

Če vam prijatelji predlagajo ogled filma The Cave, ki je leta 2005 hodil tudi po naših kinih, zavrnite predlog in raje usekajte The Descent, zelo solidno pustolovsko grozljivko režiserja, ki nas je letos presenetil z mojstrovino Doomsday.

The Descent je babja grozljivka, kjer babnice počnejo moške stvari. Kjer se babnice odpravijo v jamo, kjer jih napadejo krvoločni zeleni stvori. Zajebani golumi, nekakšni mutantski ljudje, ki se obnašajo kot zombiji. Kot hudo razfukane človeške ribice, ki obožujejo človeško meso. Ki se očitno počutijo ogrožene in branijo svoj teritorij. Da ne bo pomote, naše babnice se ne poserjejo od strahu. Naše babnice jim pokažejo, da z njimi ni šale in začnejo vojno za preživetje. Še posebej, ko se zasuče Azijki Juno (Natalie Jackson Mendoza). In ko stvari v svoje roke vzame sprva zadržana Sarah (Shauna Macdonald), ki na začetku filma v prometni nesreči izgubi moža in hčerkico. Prav imate, ko se Sarah obrne, postane kot Martin Sheen v Apokalipsi zdaj. Kot odpičeni fajter, ki mora zastavljeno nalogo speljati do konca. Točno tako, Martin Sheen je imel Marlona Branda, naša Sarah pa ima zelene stvore, ki ji hočejo požreti možgane. Ista zadeva, le da si The Descent upa še dlje in da je srečen konec le fikcija. Le privid med zobmi neizprosnih zelenih fakerjev v jami. Malce predolg uvod, kjer nas prihod pošasti v bistvu preseneti. In film, ki mora potem čimbolj divje nadomestiti pomanjkanje adrenalina in se iz pustolovske drame spremeniti v krvavo grozljivko. Prav to pa je pravzaprav njegova edina napaka. Če seveda odmislimo dejstvo, da gre še vedno le za obračanje klišejev filmov o zombijih.

Ocena: 6/10

null

 

Avtor IZTOK GARTNER, zapisano 12.10.2008 ob 19:03 pod recenzije. Lahko napišete komentar ali naredite trackback s svoje strani.

42 odgovorov na “Recenzije: Rouge, Mirrors, The Descent”
  1. filmoljub - 12.10.2008 ob 20:46

    Ne vem sicer, kjer si ti videl, da so stvori zeleni. Imaš pokvarjen gamut na TVju? Vsekakor pa vem, da je Descent ena boljših grozljivk zadnjih let in da to nikakor ni “napaka” tega filma. A ja, pa tisto seveda niso nobeni zombiji.

  2. Pris - 12.10.2008 ob 21:10
    Pris

    Hm, kje si pa ti v The Descent videl ZELENE stvore? :???:

    Meni je The Descent ena najboljših grozljivk zadnjih 10 let, celo boljša od Mirrors.

  3. Pris - 12.10.2008 ob 21:20
    Pris

    Beli, depigmentirani zaradi pomanjaknja svetlobe.

  4. IZTOK GARTNER - 12.10.2008 ob 21:21
    IZTOK GARTNER

    Ja kake barve pa so bili?

  5. filmoljub - 12.10.2008 ob 21:33

    Moj komentar se je spet izgubil. Recenzijo Descenta poišči na mojem blogu (klik na ime zgoraj). Tudi meni ena boljših grozljivk zadnjih let.

  6. selemjan - 12.10.2008 ob 22:13
    selemjan

    Super je The Descent in ob vsaki priložnosti to rad ponovim :)

  7. Arbiter_universale - 13.10.2008 ob 10:17

    Opozoril bi na eno malenkost.
    Naslov filma je Rogue (Rou’g):lopov,potepuh in Rouge(Ru’ž): rdečilo,šminka.
    Besede, besede, besede.
    Zelo zanimivo.

    LP,Arbi

  8. turbofolker - 13.10.2008 ob 12:25
    turbofolker

    zANIMIVO. :)

  9. IZTOK GARTNER - 13.10.2008 ob 22:25
    IZTOK GARTNER

    Filmoljub, ni slab, ni pa ne vem kaj. Pač še ena štorija o divjih stvorih.

    Pris, jaz sem videl zelene :)
    No ja, pa jih vzemiva kot da so z Marsa.

    Arbi, morda pa je bil krokodil res potepuh.

  10. Pris - 13.10.2008 ob 22:32
    Pris

    Iztok, tule je slika iz snemanja.

    Morda so se kdaj na trenutek zdeli zeleni zaradi slabe svetlobe, meni so izgledali beli ali vsaj sivi.

  11. IZTOK GARTNER - 13.10.2008 ob 22:38
    IZTOK GARTNER

    Pris, očitno imam res pokvarjen TV :)
    Kakorkoli že, film je okej, toda nič več kot to. Sicer pa, zdaj bi lahko jaz tebi ruknil bedasto kajlo, kako je mogoče, da mu daješ isto oceno kot Apokalipsi zdaj. Samo ne bo, saj upam, da ti bo končno jasno, da se filme na tak način ne primerja.

  12. Pris - 13.10.2008 ob 22:39
    Pris

    Od kdaj pa je naziv “ena najboljših grozljivk zadnjih 10 let, celo boljša od Mirrors” isto kot “ocena za Apocalypse now”? Kajla pa taka! :lol:

  13. mgerencer - 13.10.2008 ob 22:46
    mgerencer

    Sicer sem film gledal že eno leto ali več nazaj…, ampak, a niso bili vmes zeleni zaradi najt vižna, ko je ena izmed bab gledala okolico skozi svojo kamero? Drugače pa niso bili zeleni. Kasneje so bili samo še rdeči :)

  14. IZTOK GARTNER - 13.10.2008 ob 22:48
    IZTOK GARTNER

    Pris, če bi ocenjeval filme, ni “najboljši grozljivki zadnjih 10 let” brez dvoma dal čisto petko. Isto pa bi naredil tudi z Apokalipso, mar ne. Če pa “najboljša grozljivka zadnjih 10 let” zate še vedno pomeni le trojko, pa se ti opravičujem.

  15. IZTOK GARTNER - 13.10.2008 ob 22:49
    IZTOK GARTNER

    Mgerencer, točno tako. Hvala, da si pomagal rešiti dilemo :)

  16. Pris - 13.10.2008 ob 23:06
    Pris

    mgerencer ima prav, night vision. :)

  17. IZTOK GARTNER - 13.10.2008 ob 23:33
    IZTOK GARTNER

    No evo :)

  18. filmoljub - 14.10.2008 ob 11:29

    “Pač še ena štorija o divjih stvorih”? Nikakor ne, Iztok. Sicer nimam navade besednih spopadov na blogih, zamo zato da bi zagovarjal svoje mnenje (vsak ima svojega – mislim, mnenje), ampak ko je govora o površnosti in nerazumevanju simbolike, potem me res zbode, ko nekdo pavšalno ocenjuje. Torej ti pri filmu ni bilo všeč mojstrsko naraščanje napetosti? Paralelna zgodba o nezvestobi in kazni za grešnico? Parabola o pokvarjenosti (ženske) duše? Metafore o spustu v pekel, iz katerega zaman pričakuješ vrnitev, res nisi mogel spregledati. Pa če gledaš samo kamero, uporabo svetlobe in scenografijo, te mora film impresionirati. In pa to, da se film zelo posrečeno pokloni klasikam žanra, ne da bi jih kopiral, parodiral, dobesedno citiral ali parafraziral? O nečem sem pa trdno prepričan: všeč so ti filmi, v katerih se dobro izkažejo neslavni igralski obrazi. Imam prav? Torej bi ti ta moral biti všeč.
    Saj ni važno. :) Vsake oči imajo svojega malarja.

  19. filmoljub - 14.10.2008 ob 11:34

    p.s. Če je na plakatu ženska, ki se dvigne iz krvave vode, to tudi mene asocira na Martina Sheena v podobnem prizoru iz Apokalipse. Ampak, za božjo voljo, to ne pomeni, da lahko takoj potegneš tako divjo vzporednico, saj Descent z Apokalipso (sicer enem mojih najljubših filmov) nima ama nobene zveze. Razen mogoče metafore o vstopu v pekel. Če je tako, pa tako povej.

  20. Filip - 14.10.2008 ob 20:32

    Meni pa Mirrors ni bil nič kaj posebnega. OK, saj je grozljivo, pa cvikaš vmes, pa tudi krvi je dosti in uvod je naravnost fantastičen! Ampak od uvoda naprej sem res pričakoval nekaj napetega, krvavega, nekaj takega, da te zjebe v nulo. Ampak dobil sem še en film o nekih izgubljenih dušah, itd…
    Za moje pojme sta veliko boljša Haute Tension in The Hills Have Eyes :)

  21. IZTOK GARTNER - 15.10.2008 ob 01:56
    IZTOK GARTNER

    Filmoljub, dragi kolega, vse kar si naštel, name ni delovalo tako zelo močno kot nate, zato ostajam pri izjavi, da je to ne glede na vse še vedno le še en film o pošastih.
    Glede filmov, kjer se izkažejo neslavni obrazi. Kje si pa to pobral?
    Glede Apokalipse, dobro si pogruntal kar sem želel povedati. Točno tako, tudi ona je v peklu. Njemu ga pričara Brando, njej pa pošasti. Pa ne gre samo za plakat, tudi sam prizor je močno podoben. In ne pozabi, tudi Brando je brez las in tudi Sheen ga zakolje tako kot ta punca zakolje te pošasti. Primerjava je divja, a vseeno zdrži.

    Filip, vsi trije so mi odlični. Mirrors pa me je očitno bolj zjebal kot tebe. Kljub temu, da gre res še za eno grozljivko o izgubljenih dušah in duhovih.

  22. filmoljub - 1.11.2008 ob 15:04

    Ojej, Iztok, spet si ga pihnil. Mirrors (pravkar sem si ga ogledal) je naravnost beden — še toliko bolj, ker sem od Aye res veliko pričakoval. V najboljšem primeru zelo povprečen, nedosleden in nelogičen nadnaravni slasher z nesmiselnim koncem. Ja, Kefir na koncu umre. Sorči za spojler. Če sem komu pokvaril ogled filma, naj ne prebere prejšnjega stavka. Mogoče bom celo napisal svojo recenzijo filma, če se mi bo sploh dalo. Eh, drek.

  23. IZTOK GARTNER - 1.11.2008 ob 21:19
    IZTOK GARTNER

    Filmoljub, ni šanse. Mirrors je hudičevo dobra, prepričljiva in strašljiva grozljivka, kjer je Aja povsem upravičil svoj sloves. Nesmiselni konec? Huh, sva gledala isti film?

  24. mgerencer - 1.11.2008 ob 21:22

    Eh filmoljub, zakaj toliko nejevolje in spoilerjev :) ?

  25. filmoljub - 1.11.2008 ob 23:44

    Ker me je Aja res razočaral. Od režiserja Haute tension (2003) sem pričakoval veliko več kot eno prežvečeno zgodbo, kopijo azijskih grozljivk z urbanimi legendami, brez enega samega originalnega motiva. Nekaj časa je Ring, na koncu postane Šesti čut, vmes je malo tudi Poltergeist in House on Haunted Hill — vse skupaj povezano v nedosledno, nesmiselno in nelogično skrpucalo. Bi še nekako šlo, če ne bi tisti zadnji boj v kleti, polni vode, resnično do konca pokvaril že tako ali tako ne preveč posrečeno zgodbo. Pa saj ni važno — vsak naj si sam ustvari mnenje o filmu. Meni je bil beden. Žal.

  26. IZTOK GARTNER - 2.11.2008 ob 00:04
    IZTOK GARTNER

    Filmoljub, vse kar omenjaš, drži, toda gre za kopiranje s stilom in svežino. Sicer pa, tudi The Hills Have Eyes je bil kopiranje originala. Kot je bila Krvava romanca kopiranje slasherjev iz sedemdesetih. Tole pa je pač kopiranje azijskih hororjev, ki pa preseže večino njih. In kar je najbolj pomembno, med gledanjem sem se parkrat posral od strahu. Kot pri Zgodbi o dveh sestrah.

  27. - 6.11.2008 ob 11:22

    Meni osebno tudi ni čisto jasno, kaj naj bi bilo tako groznega na filmu. Sej je čist gledljiv filmček, ampak če odštejemo kri je to bl matinejska varjanta, sploh pa mi ni jasno, kaj je tukaj psihološkega. Se kar strinjam s Filoljubom, le da mi ni bil beden ampak tako, lažje prebavljiv.

  28. IZTOK GARTNER - 6.11.2008 ob 12:44
    IZTOK GARTNER

    Uš, mene je blo parkrat pošteno strah. Jebat ga, tako je. In to je kriterij za dobro grozljivko.

  29. Občasni gledalec filmov - 30.11.2008 ob 00:36

    Nisem ravno poznavalec grozljivk zato tudi ne bom pametoval. Film Mirrors se mi zdi soliden. Edino kar ga poslabša je tisti del pred koncem, ko se nuna in glavni igralec “sfajtata”. Ta del se mi zdi čisto nesmiseln(ko že misliš da nuna umre, se kar naenkrat pojavi v svoji novi “zombijevski” obliki, wtf) Konec filma je pa the best.

    Film je dosegel svoj namen – Skoraj sem se posral od strahu :)

  30. IZTOK GARTNER - 30.11.2008 ob 22:20
    IZTOK GARTNER

    Gledalec, se strinjam, tisti del je res malo čez mejo, a reši ga konec in vse, kar se dogaja pred tem. In ja, tudi jaz sem se skoraj posral ene parkrat.

  31. Piky - 4.12.2008 ob 22:38

    haj :)
    Mirrors je res full dobra grozljivka, ampak tak grozna kot pa ti opisuješ pa spet ne, jaz se še kr upam gledat v ogledalo

  32. IZTOK GARTNER - 5.12.2008 ob 23:05
    IZTOK GARTNER

    Piky, morda te bo prav to pokopalo :)

  33. Piky - 6.12.2008 ob 16:26

    hja, nikol se ne ve :) , nekaj me ziher bo enkrat

  34. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzije: Centurion, Lake Placid 3 - 11.10.2010 ob 17:29

    [...] Marshall je dober režiser, to je dokazal že s filmom The Descent, še posebej s filmom Doomsday, to dokazuje tudi sedaj s filmom Centurion, s tem krvavim, udarnim, [...]

  35. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Hitra roba 2 - 24.10.2010 ob 16:14

    [...] vesoljski stvor nadleguje skupino arheologov. Bedna reciklaža veliko boljših filmov tipa Alien, The Descent, The Mist in recimo Feast. Čista B roba, kjer bi pošast bolje naredili celo v Sloveniji. In niti [...]

  36. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzije: Mega Shark vs. Crockosaurus, Mirrors 2, Shadow, Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon, The Poughkeepsie Tapes - 26.12.2010 ob 16:25

    [...] poglavje meni zelo všečne in prekleto srhljive grozljivke Mirrors iz leta 2008, prvo polovico servira nekaj povsem dostojnih strašljivih momentov, ki jih krona še [...]

  37. Recenzija: Piranha « IZTOK GARTNER - 1.01.2011 ob 17:00

    [...] z vrhunskim The Hills Have Eyes, kjer se je poklonil izvirniku Wesa Cravena. In z zelo dobrim Mirrors, kjer se je poklonil azijskim grozljivkam o duhovih. Trije super filmi, kjer je Aja dodal še svoje [...]

  38. Recenzije: The Reef, Every Day, Black Water, Ghost of Mae Nak, I Heart Huckabees « IZTOK GARTNER - 23.02.2011 ob 23:51

    [...] ki bi se, no ja, se je, zgodila tudi v resnici. Tole je veliko boljše od bolj znanega filma Rogue, ki so ga istega leta prav tako posneli Avstralci. In dosti bolj resno ter avtohtono kot [...]

  39. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzija: Unborn - 22.08.2011 ob 12:55

    [...] ste videli Mirrors, ki nas je strašil nekaj mesecev nazaj, potem ste lahko brez skrbi in boste Unborn preživeli kot [...]

  40. montebuba - 30.06.2016 ob 20:44

    Glede Mirrors niti ne govori :D
    gledal sem ga zvečer….po filmu sem si zobe pral na hodniku ob prižgani luči in glasbi …sploh nisem upal v kopalnico …

    pri Amytiville Horror sem spal pri prižgani luči, po filmu Orphan sploh nisem mogel zaspati in sem ..najhujše pa pri Dead Silence kjer sem bil tako prestrašen da mi ni pomagala niti glasba, luč ali še kaj…vedno ko sem zaprl oči sem mel pred sabo prizore iz filma…se spomnil da se ravno takrat nekak dobil pod tete drilo Hreščača…veliko leseno lutko…ki je šla v prvi sekundi na podstrešje nekam v omaro…

    Ja Grozljivke so mi uničile že marsikateri večer in pustile neprespano noč…ahh no nenazadnje je poanta v tem da te tresejo in mučijo še par dni :D

    no zanimivo pa je da me ni bilo strah raznih Halloweenov in petkov 13 ali Jawsov, saj je šlo za slash horror…Pač vedel si da je nek psiho moriec ki te pač ubija…
    pri srhljivkah je ponavadi zgodba in končni tvist tisti ki te zjebe in ti zafuka par noči :D no scari prizori v filmu pa to le še nadgradijo :)

  41. IZTOK GARTNER - 14.08.2016 ob 22:46
    IZTOK GARTNER

    Okej, vedel si, da je psiho in da te pač ubija, ampak nisi pa vedel s katere sobe bo skoču in kdaj te bo zaklal :)

  42. montebuba - 18.08.2016 ob 10:59

    to je res; a pri kakih duhovih in lutkah in eksorcizmu pa so lahko bili kjerkoli, lahko so prišli skozi, sanje, ogledala, lutke, :D

    no po drugi strani so pa kaki pokoli ravno po resničnih dogodkih (Ed Gein) inp. …no so pa tudi Amityville po resničnih kjer so bli duhovi…skratka nič ni dobro :D

Na vrh

Komentiraj




Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !