Danilo Turk je dejal, da je šola kul, jaz pa se sprašujem, če to res drži
1.09.2008 ob 20:34Prvi september vsako leto pomeni začetek šole. Za ene začetek raja, za druge začetek pekla. Pač prekinitev dvomesečnih počitnic, kjer ni bilo treba početi ničesar. Zdaj bo spet vse drugače. Zdaj bo treba spet vstajati zjutraj, hoditi spat zelo zgodaj, se boriti za ocene in čutiti pritiske z vseh strani. Povedano drugače, otroci se mi na prvega septembra smilijo v dno duše. Pravzaprav si želim, da bi prvi september ukinili in jim počitnice kot presenečenje podaljšali še za kak teden. Otroci so v šoli kot v zaporu. Še posebej, če imajo trapaste učitelje in neumne sošolce. In le pomislite kaj se zgodi, če pridejo v kak nov razred, ali pa če jim šola zamenja sošolce. To je šok, ki ga ne bi rad doživel na lastni koži niti pri svojih letih. In situacija, ki povzroči stres. Predsednik Turk je v svoji poslanici resda dejal, da je šola priložnost za nove prijatelje, toda zdi se mi, da si otroci želijo staro družbo in obraze, katerih so navajeni.
Kakorkoli že, šola se je začela in temu ni mogoče ubežati. Brez šole ni poklica, brez poklica pa ni denarja. Prav zato pozivam učitelje, da so do otrok prve dni prizanesljivi. Da jim ne težijo preveč in da naj se zavedajo, da so za njimi dvomesečne počitnice. Da naj vsaj na začetku dovolijo malce več razposajenosti in skušajo razumeti, da začetek šole za večino otrok ne pomeni ravno veselja. Eno so novi zvezki in nova torba, drugo pa je pritisk, ki se prične že zelo zgodaj.
Na tem mestu pozivam tudi starše, da svojim malčkom stojijo ob strani noč in dan. Še posebej tistim, ki gredo v šolo prvič. Da sprejmejo solzice, slabo voljo in strah. Da se ne obnašajo kot budale, ki jim je nerodno, če njihov otrok zajoka. Otroci nas prvega septembra potrebujejo bolj kot kdajkoli. Razumimo njihovo tremo, strah, tegobe in stres, v katerem se bodo znašli, ko bo spet zazvonil šolski zvonec.
Kot je dejal predsednik Turk: “Šola je kul,” a le pod pogojem, če bodo kul tudi učitelji in starši.
1.09.2008 ob 20:50
Zelo lepo napisano. In predvsem zelo resnično.
1.09.2008 ob 20:51
se popounoma strinjam.
ampak kot pravjo, otroc so lahko najokrutnejši ljudje na svetu in peku šole bi se samo s starši in nerazumevajoči prfoksi še dal nekak pretrpet. teži je delavnik osem ur z ljudmi, k jih videt ne moreš.
1.09.2008 ob 21:30
iztok, tudi meni je bil 1. september najhujši dan v letu. Največji šok pa je bil v petem razredu, ko so prišli novi učenci na šolo iz neke druge, manjše šole in so naša dva razreda premetali v tri razrede. Takrat sem izgubila dve sošolki, s katerima sem se največ družila. Tisto leto sem šla res z muko v šolo.
1.09.2008 ob 21:46
Otroci, ki jih jaz poznam, pa so komaj čakali, da bodo po dolgih počitnicah spet videli sošolce. Tudi sama sem oboževala šolo, druženje, čakanje na odmore, druženje po pouku … Učit se mi pa itak ni bilo treba nič.
1.09.2008 ob 21:47
No, da se povežem s postom
Se strinjam s predsednikom, šola JE kul.
1.09.2008 ob 22:05
Oprosti, Iztok, da tole limam ob Turku,
a kot kritiku JJ-a, naj ti ne uide;
http://www.dnevnik.si/novice/slovenija/1042203650
lbn
1.09.2008 ob 22:06
O soli pa kaj jutri, jaz sem prof, hehe:)))
1.09.2008 ob 22:29
Zlo resnično napisano. Namreč mam izkušnje:
- v prvih dveh razredih oš smo bili 4 oddelki našega letnika, v tretjem so nas zarad prihoda devetletke in pomankanja razredov razdelil na 3 oddelke, torej so zaradi tega čist razdrli en oddelek. V tretjem in četrtem razredu smo bili trije oddelki.
- V petem razredu so se nam pridružili še učenci podružniške šole. S tem je prišel še četrti oddelek. Ker pa je bila velika razlika v številu učencev (v treh oddelkih je blo v vsakem razredu 28 učencev, v četrtem pa 17) , so iz vsakega razreda vzeli od dva do štiri učence. V našem razredu sta šla od nas dva moja dobra prijatelja. Spet smo bili štirje oddelki in do devetega razreda je bilo tako.
- Zarad prenatrpane šole in nesigurnosti objekta šole so začel gradit novo šolo, ki je pa veliko manjša od prejšne. Tako so nas spet razdelil in to v zadnjem razredu. Tako da smo v 9. razred vstopili s čisto novim oddelkom. Glede na to kateri šoli si bil bližje, tam si spadal. Sama sem šla v novejšo šolo in odšla od mojih dobrih dobrih prijateljev.
- Kar pa ni najhuje. Ker so tako v tako majhnem kraju nastali dve šoli, sta začele nekak tekmovat med sabo. In ta tekmovalnost se je v zadnjem letu oš in se še pozna med mojimi biušimi sošolci in sošolkami. Sicer res samo nekaterimi, ampak med njimi so tudi “dobri” prijatelji.
Sporočilo izkušenj: Marsikaj nam ni postlano z rožcami, a se še vedno prebijemo na cilj. Čeprav z veliko šokov.
2.09.2008 ob 08:43
Iztok, zakaj se mi zdi, da te v šoli ni noben maral?
2.09.2008 ob 09:46
Tale zgornji komentar pa ni moj, temveč sem očitno dobil imitatorja.
Na dotično debato pa bi dejal, da verjetno ne bi bilo pametno, če bi Türk otroke strašil, kakšen pekel jih čaka, temveč jim je raje namenil spodbudno besedo. Jasno, v šoli so slabi in dobri trenutki, ampak v celoti gledano gre za pomemben proces socializacije, odraščanja in sprejemanja odgovornosti, da o pridobivanju znanja in splošne razgledanosti, ki ni pomembno zgolj za služenje denarja, temveč tudi za lastno umsko in duhovno rast, sploh ne govorimo. Prav zato se morajo prav vsi (od učiteljev, staršev, kot tudi sami učenci!!!) potruditi, da bo šolski del življenja zares “kul”.
2.09.2008 ob 11:00
pravi spookymulder se popolnoma strinjam. Sploh ni vse tako grozno in končno je šola priprava na življenje. Kje pa piše, da so to samo rožice? Prav bojim se teh novih, “razvajenih” generacij.
2.09.2008 ob 11:19
hmmm ne vem no, jaz imam pa “prvi šolski dan” v dobrem spominu. Vedno sem poln pričakovanj stopal proti šoli s polno torbo na novo povitih zvezkov brez “ušes” in novimi Jolly barvicami … Pomešali so nas itak skoraj vsako leto in prav zvedavo sem gledal če kakšna nova sošolka na vidiku …
Včeraj je za mojega sina Timija bil že sedmi “prvi šolski dan”. Kljub negodovanju še večer pred tem, se je včeraj vrnil iz šole poln pozitivnih vtisov, vzhičen nad novostmi in poln zanosa. Morda smo pa samo mi čudni
2.09.2008 ob 12:23
Sakir, hm, ne vem no, službo lahko še vedno menjaš, učitelja pa ne.
Tina, morda pa si se zaradi tega utrdila in postala bolj samozavestna babnica
Barbara, to se ti še sedaj pozna
Natalija, kar nas ne ubije, nas naredi močnejše, toda problem je v tem, da koga vse to ubije.
Spooky fake, meni se zdi isto zate.
Spooky real, ne skrbi, tvojega stila se ne da skopirati ter zgrešiti. In strinjam se, Turk je povedal zelo fajn.
Ihim, se ti ne zdi, da ne gre za razvajenost, marveč za prehud pritisk in dolgočasen dril, kjer se znanje povsem porazgubi.
Tomb, tudi meni je bilo kul, samo zdi se mi, da je danes drugače. Čuden filing imam za te moderne šole. Je pa lepo, da je tvoj sinko zadovoljen.
Neika, na povezavi nisem našel ničesar drugega kot afero Patria.
2.09.2008 ob 12:33
Kaj se mi pozna, Iztok? A se že iz mojih komentarjev vidi, da sem bila odličnjakinja?
2.09.2008 ob 12:53
Jah glede šolskega programa pa lahko izrečem samo grajo. Iz otrok sploh ne znajo potegniti njihovega potenciala. Đabe vsi programi za nadarjene, če je edina razlika ta, da mora Timi kot nadarjen učenec hoditi popoldan dodatno v šolo … Lani sva z Matejo znorela, ko sva ugotovila, da večino delovnih zvezkov sploh ne uporabljajo, kljub temu, da sva jih OBVEZNO morala kupiti. No in potem sva izpadla “zaguljena ta stara”, ker sva zahtevala, da Timi pa mora rešiti in izpolniti vse delovne zvezke. Prav zanima me, kako bo letos gledala učiteljica, ko Timi ne bo imel delovnega zvezka, zato ker mu ga nisva hotela kupiti. Njen odgovor lani je bil: “Saj če pa Timi želi, pa lahko reši naloge v DZ.”
Sigurno ne bom plačeval delovnih zvezkov samo zato, da so dodatna teža v šolski torbi …
Potem obšolske aktivnosti … ahhh ne bom raje pisal, ker bi moj komentar izpadel kot ena sama kritika.
2.09.2008 ob 13:13
Z to izjavo ni popolnoma nič narobe, ter šola kot institucija sama po sebi ni napačna.
Težava se pojavi, tako kot mnogi ugotavljajo v učiteljih in učencih.Mnogi otroci se šole veselijo, ne toliko zarad znanja ki ga bodo pridobili, temveč zaradi sošolcev in sošolk.
Starši seveda želimo svojim otrokom najboljše , ampak na vse pa res ne moremo vplivat.Ne moremo vplivat na nesramno sošolko, ki recimo že prvi dan poda drugi izjavo rekoč:z tabo se pa ne bom družila ne jaz ne kdo drug ker si grda!!A si lahko zamislimo to deklico, ki je šla zjutraj v šolo vsa nasmejana, polna pričakovanja, domov pa prišla vsa objokana!??
Saj otroci”naj bi bili” nedolžni , ljubki in ne vem kaj še- ja pa jade, vsi pa že ne.Pa da ne bo kdo sedaj narobe razumel, da imam kaj proti njim, res ne, ampak nekateri so res mali hudički.
Moja hčerka je lani komaj čakala, da minejo počitnice, da gre v šolo v prvi razred, da se nauči veliko novih stravri, da vidi prijatelje iz vrtca in itd.Po slabih štirih mesecih ni hotela več v šolo, na noben način, ne zlepa ne zgrda, nobeno prepričevanje ni zaleglo, prišlo je tako daleč, da je zbolela.Pa se je to zgodilo enkrat , pa drugič, potem je bila bolana že vsak drugi teden.Ampak ozadje vsega tega je bila njena stiska, ker se je na njo spravljala ena sošolka na vse mogoče in nemogoče načine, ona pa se ji ni mogla ali ni znala, postaviti po robu.Ne mislite da se to ne dogaja, žal se in to že v prvem razredu.
Pride sin včeraj iz šole domov, ves nervozen,zajedljiv, tečen…ne izvem od njega nič.Zvečer ob desetih pa mu ne znese več,se zjoče kot dež, mulc star dvanajst let, ker že prvi dan ne ve, ali bo zmogel, ali mu bo uspelo, tako z snovjo kot z učitelji, ker so nekateri nečloveški.Ampak šola je kul-naj bi bila ja, ampak ljudje pa vsi niso.Iztok oprosti ker me je malo zaneslo.
2.09.2008 ob 13:49
STRES + ZGODNJE VSTAJANJE = ŠOLA
2.09.2008 ob 16:22
‘Pač prekinitev dvomesečnih počitnic, kjer ni bilo treba početi ničesar. Zdaj bo spet vse drugače. Zdaj bo treba spet vstajati zjutraj, hoditi spat zelo zgodaj, se boriti za ocene in čutiti pritiske z vseh strani. Povedano drugače, otroci se mi na prvega septembra smilijo v dno duše.’
ja pod pogojem, da nimaš popravca in počitniškega dela…potem moraš ravno tako vstajati zgodaj in se učiti do poznih večernih ur, da ne govorim, kako to zgleda v kombinaciji s športom…mislim, da rabim počitnica.
Sicer pa se z napisanim strinjam
2.09.2008 ob 16:22
počitnice* (spelling mistakes me matrajo…spanje!!!)
2.09.2008 ob 23:25
Jaz se pa sprašujem, zakaj še zmeraj ne znaš umlauta nardit: ü
2.09.2008 ob 23:36
He, samo je mel pa dober govor za šolarje Danilo! Morm priznat.
Kr skuliranga predsednika mamo zgleda
3.09.2008 ob 00:05
Barbara, da si mislila, da se ti ni treba učiti.
Tomb, saj veš, minister Zver
Mateja, na temo zlobnih otrok sem že veliko pisal, zato te popolnoma razumem.
Avon, sedi pet
Žužu, govorim o osnovni šoli.
Tine, jaz pa se sprašujem, zakaj se ti to sprašuješ
Klemen, res je, gospod Danilo je kul.
3.09.2008 ob 05:16
Drgač je pa res, da se da o našem šolskem sistemu veliko veliko napisati. Na žalost več kritik kot pohval. Sam opazujem stanje v naši vaški osnovni šoli (sklepam, da je drugod po Sloveniji podobno) in mislim, da je vse skupaj zastavljeno tako, da učitelji v času pouka čivkajo bedarije in je več ali manj potem na starših koliko se pač popoldan ukvarjajo z otroci. Sam opazujem določene mame, ki cele popoldneve preživijo s svojimi otroci, jim pomagajo pri domačih nalogah in kar je najbolj absurdno: pomagajo jim izdelovati neštete projetkne naloge, s katerimi se 11 letnik še ne zna spopasti, a so od njega vseeno zahtevane. Učitelj pa ima seveda od tega določene bonitete čeprav sam v to ni vložil ničesar.
3.09.2008 ob 07:27
Ne, Iztok. Nisem mislila tega, dejansko se mi ni bilo treba učiti. Pa sem odnesla priznanja z vseh tekmovanj, večinoma zlata, poleg tega sem bila v skupini nadpovprečno nadarjenih otrok. Težko razumeš, vidim.
3.09.2008 ob 12:08
3.09.2008 ob 12:23
Pomota, IG je car
3.09.2008 ob 13:07
@barbara: Ja in?
3.09.2008 ob 13:21
klemenix, se morda s teboj pogovarjam?
3.09.2008 ob 14:36
Očitno ne. Je pa drgač to javen medij in sm slučajno videl, da mata z Iztokom debato. Sori sej nism mislu motit, sam ljudje kr so tolk polni sami sebe me pa res spraujo v obrate.
3.09.2008 ob 14:49
Glede na to, da smo si ljudje različni, se boš moral naučit malo brzdat: če te bo spravil v obrate čisto vsak, ki ni po tvoji meri, te bo kmalu kap. In če te moti, da se pohvalim s tem, kako zelo fino mi je bilo v OŠ, poleg tega pa sem bila še uspešna, tvoj problem.
Aja, ne, z Iztokom nimam debate. Iztok je poskušal žalit, jaz pa razložit. Tko to gre navadno na tem konkretnem koščku javnega medija, samo temu ne moremo baš rečt debata, ane?
3.09.2008 ob 14:55
o, tukaj se pa večinoma vsi strinjajo, da šola ni to, kar naj bi v osnovi bila. in da so učitelji res … moji hčeri pravita glupi.
pri mojem postu na mojem blogu pa mi hočejo povečini dopovedat, da ni tko.
fajn, damo da vem, da še kdo drug misli, da učitelji niso to, kar nekateri hočejo, da bi mislili, da so. in da naši otroci ravno ne lažejo, če 100 in 100 rečejo, da je ta in ta učiteljica nora, ker se samo dere in ukazuje in prelamlja svoja pravila.
3.09.2008 ob 14:59
@iztok….kaj misliš, da se v OŠ ne da dobiti povpravca??
3.09.2008 ob 19:08
@barbara: Pa kaj misliš, da jest pa npr. nisem bil uspešen v šoli in gimnaziji? Da jest nimam nobenih priznanj? Glej, še marsikomu je šola laufala ku šus, pa tega ne obeša na veliki zvon. Tisti, ki se z uspehi v šoli tako zelo radi pohvalijo do njih že ni pršel po lahki poti. Tako je to. In pika. Prave brihte ostanejo tiho.
3.09.2008 ob 19:34
Ne, ne mislim tega. Mogoče sem ti zoprna, nisem pa nora. Okoli mene je vedno bilo in bo vse polno inteligentnejših, sposobnejših in uspešnejših ljudi od mene. S takšnimi se najraje družim, da se kaj naučim od njih.
Ne obremenjuj se toliko z menoj, saj ti nič nočem. Sem se pač na svoj način branila pred Iztokovimi podtikanji. In če misliš, da nisem prava brihta, da sem garala za svoje uspehe itd. tudi prav. Res me ne moti in ne gane. Ne vidim nič slabega v tem …
3.09.2008 ob 19:39
Ok, razumem
Dobro, da si se pohvalila prek bloga, kr če bi te v živo slišal se hvalit glede učnega uspeha, bi se verjetno fajn skregala
Lp
3.09.2008 ob 19:50
Ma sej me verjetno ne bi slišal, ker če bi se celo življenje hvalila s tem, kaj sem dosegla v osnovni šoli, bi bilo res malo čudno.
Razumem tudi, zakaj je tebe pogrelo, saj ne moreš vedet, kakšen človek se skriva za ekranom. In glede na prebrano si si pač ustvaril svoje mnenje. Hvalisava babnica, ki se ima za nekaj več, he he
Lp
3.09.2008 ob 21:45
Šola res ni kul
3.09.2008 ob 23:09
Klemen, res je, starši, ki se z otrokom ne ukvarjajo 24 ur na dan, lahko pričakujejo zelo slabe rezultate v šoli. Ni varjante, da bi bilo drugače.
Barbara, prav imaš, res težko razumem, da si bila med nadarjenimi
Finta je namreč v tem, da nam tega niti enkrat nisi pokazala. No ja, vsaj tukaj na mojem blogu ne.
Katarina, eno učitelji so res za en drek. O tem ni bilo nikoli dvoma.
Žužu, na to sem praktično pozabil.
4.09.2008 ob 04:05
@Barbara: No, zdej si dokazala, da si res pameten deklič
Točno to sem si mislil o tebi.
No ma sej drgač verjamem, da si prou fajn
Lep pozdrav! Pa brez zamere!
4.09.2008 ob 05:12
Šola je kul. Edino šolske torbice smo mi imeli pretežke.
Lahko pa bi bila še “kulejša”.
4.09.2008 ob 08:34
klemenix:
4.09.2008 ob 15:10
@ iztok…ja sej večina na srednje šole itaq pozab, ker so tko al tko sam prvošolčki bogi. To, da pr ns nasledn tedn že začnejo spraševanje pa nihče ne ve ane?? Lepo prosim po prvem tednu šole!! Snovi pa ni niti za en list…
4.09.2008 ob 20:59
Nevenka, sedaj so še težje. Sprašujem se, kako jih lahko kak malce bolj šibek otroček sploh nosi.
Žužu, srednja šola je prav tako pizdarija, toda men se otročki vseen bolj smilijo od najstnikov. Morda sem krivičen, a tako je. No ja, najstnik se ga lahko vedno napije, otrok pa ne
5.09.2008 ob 09:27
iztok: zato ga pa mulci pijejo že pri 12 letih in vdihavajo plin in kadijo … samo, da ubežijo realnosti. seveda ne vsi, niti se ne ve koliko jih je. ker je njih vprašaš nihče še do 10 ne zna štet. podtalne združbe …
5.09.2008 ob 12:41
Katarina, res je. Toda zdi se mi, da so pri mladini bolj od vsega krivi starši.
5.09.2008 ob 12:55
da sploh ne omenjam, da mi je zadnjič rekla, da je bruhala, ker si je nalila preveč ruma v kokakolo. sem samo debelo pobuljila, ker zvečer ne hodi ven, ker je vedno, kadar sem jaz doma, doma tudi ona … torej kje, kdaj, s kom …
ne iščem izgovorov, samo vidim na lastnih izkušnjah / šokih.
5.09.2008 ob 12:57
Katarina, zato, ker bi ti morala povedati, da to počne, če bi imeli fer odnos in ker bi morala vedeti, s kom se druži. No ja, hvala bogu, da so samo čiki in nič drugega. Tudi rum ni prehuda zadeva. Se zgodi, jebat ga. Me pa zanima, kaj si naredila zdaj, ko vse to veš. Kaj si ji rekla glede ruma in čikov.
5.09.2008 ob 13:11
pa saj to je … to mi je ona sama povedala, kar pomeni, da mi zaupa. ona ve, da tega ne odobravam, zato mi tega ni prej povedala, ker je vedela, da bom huda, pa mi je vseeno povedala, ker mi zaupa in ker mi je to enostavno morala zaupati.
kaj sem ji rekla? za čike ji ne morem težit, ker jaz občasno kadim, svase pa pogovarjali o poseledicah – ki jih zna našteti na pamet. glede alkohola – sem ji povedala svoje izkušnje, sva predelali razloge za in proti in kako se počuti. torej … meni je povsem jasno, da ji ne morem preprečit ničesar, več kot to, da se z njo pogovarjam in da imata tak odnos, da mi vsaj post festum pove kaj počne, pa si – mislim vsaj, tudi ne morem želet. itak bo probala, jaz pa si želim, da ostane samo pri tem. in če bo imela sicer urejeno življenje, če se bova veliko pogovarjali, če si bova zaupali, si ne bo želela ubežat omami. recimo. ali pa bo to storila vseeno.
5.09.2008 ob 13:14
Zelo pohvalno. Glede čikov pa se ne strinjam. Prav zato, ker ti kadiš, lahko veš, da njen to škodi in tega ne moreš jemati kot olajševalno okoliščino. Kot nek moj frend, ki otroka, ki je domov prinesel 3 cveke, ni kregal, rekoč, saj sem bil tudi jaz slab.
5.09.2008 ob 13:19
iztok: ne morem ji na mrtvo zatežit in jo zapret v stanovanje. lahko se samo pogovarjam z njo. zgledi vlečejo in jaz sem ji zgled – tak kot sem, da tu in tam kakšnega prižgem. trudim se, da ne, toda ko prižgem, nočem imet slabe vesti. in zato tudi mislim, da je kajenje opustila. ker doma nma vzgleda v tem. Moj pa sploh ne kadi in ne pije.
5.09.2008 ob 13:24
Ne govorim, da jo moraš zapreti, govorim le to, da je ne moreš opravičevati zavoljo tega, ker si tudi sama to počela. Prav v tem je finta, da naši otroci ne ponavljajo naših napak.
5.09.2008 ob 13:44
iztok, jaz to počnem zdaj. in pred mano ne kadi in baje itak ne kadi že nekaj mesecev, ker ji smrdi in ker ji itak ni. govorim o tem, da se mi ne zdi prav, da jo kaznujemo, če sama počnem isto.
5.09.2008 ob 13:54
Katarina, kot sem rekel, prav zato, ker mi nekaj počnemo, ne sme biti opravičilo, da to počnejo tudi naši otroci. Tukaj ne bova prišla skupaj.
5.09.2008 ob 14:07
no, pa mi povej, kako boš pa ti svojemu mulcu preprečil, da bi kadil? ajde, da čujem.
5.09.2008 ob 14:10
Ne govoriva, da bi mu preprečil in da bi ga za to ubil, govoriva, da mu ne bi rekel, da je to v bistvu “okej”, saj tudi jaz kadim. Samo to hočem povedati že ves čas.
Se pa spomnim svojega sestriča, ki je na skrivaj kadil, pa so ga starši ujeli in zahtevali, da pred njimi pokadi celo škatlo. Tako močno je bruhal, da so se mu cigareti zagabili do konca življenja.
5.09.2008 ob 14:16
pa saj ju tudi jaz ne pravim, da je to ok, ke ni ok, ampak ne morem je pa pretepati in gnjaviti. jasno, da sva predelali posledice in negativne zorne kote. sej pa kajenje je slabo – zame. ampak tepla je pa zato ne bom.
5.09.2008 ob 14:18
@ iztok…
‘prav zato, ker mi nekaj počnemo, ne sme biti opravičilo, da to počnejo tudi naši otroci.’
se čisto strinjam…časi se spreminjajo poleg tega za otrokovo/najstnikovo obnašanje, ocene… ne bi smeli najti opravičila pri sebi. OK sicer ni treba ravno uvesti poboljševalnice ali pa zapora ampak vseeno.
Jah seveda mladi imamo alkohol pa to…jaz ne…sem pač samo totalno crknjen najstnik, ki ne odobrava alkohola in si želi samo spanja. Ne jemlji najstnikov kot celoto…pa tudi otrok ne. Ravno učitelji delajo tako napako, ko nekoga okličejo za ‘neumnega’ ali pa, ko vse otroke učijo po istem principu. Vsak otrok je razred zase in vsakemu je treba uro malo prilagoditi vendar pri tem paziti, da drugi zaradi tega niso prikrajšani…komplicirano je biti prfox…še bolj pa tisti, ki ga cele dneve posluša…
5.09.2008 ob 14:18
Katarina, kdo je rekel, da jo moraš tepsti? To, da je ne misliš gnjaviti, ker tudi ti kadiš, pa je narobe. Tako je moje mnenje.
LP
5.09.2008 ob 14:19
Žužu, problem je, ker so v istem razredu tako zelo različni otroci. Enim samo ostra beseda zaleže, drugim pa prav zaradi tega pade filing in se znajdejo v stresu. Kot si rekla, težko je biti učitelj, toda še težje je bili dober učitelj.
Praviš, da si zaradi šole preveč utrujena, da bi pila alko? Če bi bilo več takih, bi bila naša mladina na veliko bolj pravi poti. Žal pa temu ni tako.
5.09.2008 ob 14:34
no, meni vsi predlagajo naj jo pretepem, zaprem, ji vzamem žepnino, poberem cunje, izklopim računalnik, itd. to je zame zelo primitivno kaznovanje, ker to itak lahko naredim in ona mi itak nič ne more. ciljam na zdavo pamet in mislim, da mi ratuje. da bi jo gnjavila … ni govora. potem bom sebe še bolj gnjavila, ker bom morala mislit na to, da moram gnjavit njo in še slabo voljo bom imela doma. hvala, ne hvala.
5.09.2008 ob 15:38
Iztok, res dobro napisano.

Zdi pa se mi, da se starši včasih preveč oglašajo. Iščejo pravice za svoje otroke, namesto, da bi jih naučili, da se sami potegnejo zase. Kaj res ne vedo, da s tem delajo škodo prav njim, katere imajo najraje?
@katarina – iztok ti ni rekel, da jo pretepaj… Se strinjam z njim. Kar pa drugi govorijo.. ti si ti-oni so oni. Ampak jaz sem pristaš pogovorov in kazni (niti pod razno pretepanja), kazni, katere bolijo. Naprimer: izklop računalnika za dva dni-uf, uf..morda čez vikend nič obiskov..Tisto kar otroka najbolj veseli, vzameš za dan ali dva, uf,uf… Moja dva sta to počela-še zdaj sem jima hvaležna…
5.09.2008 ob 15:40
Polona, bo kar držalo, takšne kazni vedno zažgejo in sploh niso slabe. Samo znajti se je treba.
5.09.2008 ob 15:40
POLONA: ne vem, zakaj bi morala to početi, kaznovati. če se pri 12 in 14 ne moremo pogovarjati kot ljudje in se zmenit, potem je itak vse brez pomena. sploh pa to, da ju boli. le čemu …
5.09.2008 ob 15:47
@iztok – itak
@katarina – Včasih samo pogovor nič ne zaleže. Sploh pa pri 12 in 14 letih. In če se vedno samo pogovarjaš in pogovarjaš… včasih sploh nisem več poslušala, kaj mi tvezita, samo kimala sem in si mislila svoje… Ko pa sta mi za dva dni prepovedala net…ha, to mi je pa zbistrilo glavo!
5.09.2008 ob 15:54
veš, po novem zakonu je prepovedano nasilje.
jaz sem moji mislim da vsega skupaj 5x po riti, ker sta prekršili pravila. in ko sem to napisala je bil cel halo, kako mučm otroka. a odvzem najljubše igrače pa ni nasilje? če moram izbirat med nasiljem, sem potem bolj za fizično, ker je prej konec in si bolj zapomni, vsekakor pa nisem za psihično nasilje.
s svojima hčerama se pri njunih letih lahko vse pogovorim. jasno, da kršita meje – se pobarva čeprav ne dovolim, izsili pirs v ustnici – ampak zaradi teh kršitev v končni fazi nikomur ni slabše, ne bolijo. če bi pa kaj ekstremno narobe nareidli – zavestno, seveda, bi ju pa najbrž pretepla. vsekakor ju ne bi na dolgi rok kaznovala, ker živimo skupaj, jaz pa nisem mulokuhka.
5.09.2008 ob 16:11
Starši se na različne načine “spopadajo” za najstniki, ampak še vedno vztrajam na tem: če je otrok sposoben učenja in len, ga je potrebno nekako vzpodbudit- z besedami se vsega ne doseže-pri nobenem. Vsaj jaz ne poznam takega najstnika, ki bi se rad vnedogled pogovarjal kaj je narobe in kako bomo zdaj to rešili……
In-Katarina ali je psihično nasilje je tudi, če nasprotuješ samo z besedami?
Mene starša v življenju nista udarila. Nikoli. Tudi 5x po riti jih nisem dobila. Ti pa praviš, da bi ju pretepla, če bi naredili kaj EKSTREMNO NAROBE, a po drugi strani pišeš, da je nasilje odvzem igrače?
5.09.2008 ob 20:33
polona: nasilje je zame odvzem igrače, ki jo ima otrok najbolj rad in ,recimo, z njo zvečer zaspi.
kaj izjemno ekstremnega zadnjič sta bili tepeni zato, ker sta zanalašč prišli domov po temi, čeprav imamo pravilo – od vedno, da se prihaja domov ko se začne mračiti. ker živimo v velikem blokovskem naselju to, da mulce pride po temi domov, ni hec, sploh če je to punca 14 let, ki jih izgleda 18. seveda pa sta pred tem prišli po temi že nekajkrat in je bilo treba kazen pač izvržiti, sicer bi bila nesmiselna.
5.09.2008 ob 21:45
ta prvi teden ni stres samo za otroke, pač pa tudi za učitelje in starše. Tak, da jaz sem takoj za, da se začne pouk 20. septembra, da se pri pouku samo zafrkavamo, da ni nobenih učnih načrtov, da je šola šala … to bi bilo res cool
tale zapis, kar ministru Zveru pošlji
5.09.2008 ob 22:08
Pika, misliš, da ga bo upošteval? Se mi zdi, da še brati ne zna prav dobro
6.09.2008 ob 20:04
@Katarina-Vzgoja tvojih bejb je tvoja stvar-sam ne ju pretepat, no.. (pri tistih EKSTREMNIH IZJEMAH…ravno zato obstajajo tiste druge “boleče” kazni);… ah Katarina- se mi ne ljubi…. Sva očitno tako zelo zelo drugačne. Lep pozdrav.

Drgač pa, šola je nujno zlo…
@Iztok- M. Zver baje res ne zna brat, lahk mu pa pošlješ v risani obliki…
6.09.2008 ob 20:32
@ iztok…ja res je, problem je biti dober profesor. Meni na žalost lahko pride do živega le glasen profesor, ki zganja avtoriteto oz. strahospoštovanje. Za ostale se mi simpl povedano jebe in jih sploh ne slišim. Nova generacija profesorjev mi nekako ne sede…preveč so tihi (večina) neopazni, zliti z okolico in brez izkušenj. Pokaži zobe!! Ne beri iz učbenika ampak povej po svoje…prekleto razloži mi zato sem pa tukaj!! Zaboga v šolo hodim zato, da mi ti nekaj spredavaš…učbeniki so le pomoč pri učenju ne pa nadomestilo za profesorjevo razlago. če profesor ne razloži je vseeno, če me na njegovih urah ni (česar sicer ne prakticiram, opažam pa, da od takih ur ne odnesem ničesar…); bolje bi bilo, da bi šla domov in v roke vzela učbenik.
Hvala nevemkomuže za še tistih nekaj malo profesorjev, ki znajo snov razložiti tako, da se ti za vse večne čase vsede v možgane (taki profesorji pa niso ravno nevem kako prijazni in popustljivi, če smo že pri tem…)
Pomoje bi moral imeti vsak učenec svojega profesorja…
6.09.2008 ob 23:19
Polona, ne znam risat
Žužu, jaz pa zamerim učencem, ki ne poštekajo, da je kak učitelj kul do njih in z njim ravnajo kot s kakim, ki je res bedak. Pri tistem, ki je kul, ne bi smeli tega izkoriščati. To je bedno.
7.09.2008 ob 12:23
Veš kaj je zame kul…to da mi razloži snov. drugo me ne briga. Je pa res, da učenci velikokrat pozabljamo, da so tudi učitelji le ljudje.
7.09.2008 ob 13:03
Žužu, torej ti neb bil kul učitelj, ki bi se hecal z vami in vam postal v bistvu neke frend?
8.09.2008 ob 18:03
Iztok…ja taki prfoxi so kul. samo kaj to meni pomaga, če sem v šoli zato, da se kaj naučim ne pa, da se hecam z učitelji. Če se zna pohecati in hkrati dobro razložiti snov še toliko bolje…za enkrat sem srečala le dva taka profesorja (no ja štiri, če štejem osnovno šolo in gimnazijo skupaj…ne pet…okej priznam…šest…huh)
8.09.2008 ob 22:24
Saj govorim o takih, ki se hecajo pa še fajn naučijo. Ampak prav take učenci največkrat zajebavajo. Za razliko od tistih, ki se jih bojijo. To se mi ne zdi fer, saj potem tudi tak kul učitelj postane zagrenjen idiot.
10.09.2008 ob 15:16
A veš zakaj jih (grdo povedano) jebemo v glavo. preprosto…nimajo avtoritete. Poznam profesorja (ki se zaradi zdravstvenih težav v šoli pojavi trikrat na leto z večmesečnimi presledki…uči zgodovino), ki zna združiti avtoriteto in smeh skupaj. razlaga tako, da mi še po treh mesecih ni potrebno pogledati v učbenik, ker pove na tak način, da si zapomniš dobesedno za vedno. Kaj je boljšega kot to? Človek je že na začetku ustvaril tako avtoriteto, da celo mi (ki sicer na splošno veljamo za najbolj brezupen razred) vsi po vrsti pišemo v zvezke… da ne govorim o tem koliko si zapomnemo od njegove razlage. Tip je zakon…stara šola. Poznam tudi tipa, ki je sicer zakon, zna naučiti snov in se hkrati zajebavati…ampak to je pri matematiki, kjer je veliko manj snovi. Ne more se primerjati z zgodovino.
Glej mislim, da učenci dojamejo kdaj je dobro poslušati profesorja in biti primiru, pa zapisovati. Zajebavamo tiste, za katere se nam zdi, da od njihove ure ne bomo odnesli ničesar. V šolo konec koncev hodimo za to, da bi se kaj naučili…