IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NA GLAS

Dan, ko je umrl Tito

Objavil/a iztokgartner 6.5. 2008 pod moje stvari, osebno in življenjsko

dsc02220.JPG

Čeprav sem malce zamudil, je prav, da se vseeno spomnim tistega davnega leta 1980. Tistega usodnega 4. maja, ko sem bil star šest let. Ko sem bil mali pokovec in ko sem se kljub temu zavedal, kdo je Tito in kaj pomeni vsem ljudem okoli mene. Njegovo smrt je po televiziji oznanil legendarni Tomaž Terček, ki se ga spomnim vedno ko pogledam Goluma iz Gospodarja prstanov. Imel je solze oči. Naša družina je bila zbrana na obisku pri babici in dedku v Laškem. Zelo dobro se spomnim, da je prvič zajokal tudi dedek. Teta, mama in oma so prav tako jokali kot dež. Kot da so izgubili najbližjega sorodnika. Jasno, Tito je bil najbližji sorodnik vsej Jugoslovanov. Tudi Slovencev, ki smo bili nanj še posebej navezani. Morda tudi zato, ker je svoje zadnje dni preživljal v Ljubljani. V naši bolnici in pri naših zdravnikih. Žal mu niso mogli pomagati. Bil je preveč bolan in krepko v letih. Saj res, se sploh zavedate, da je bil Tito že med vojno star že petdeset let? Da je Sophio Loren na Brionih sprejel pri sedemdesetih? Da je umrl star skoraj 90 let? Da je bil večji del predsedovanja dejansko starček? To večkrat pozabljamo, saj je vedno izgledal enako. Kot velik frajer, kot prvi gizdalinski komunist. Kot pravi dedec. Prav zato so bili Jugoslovani prepričani, da ne more umreti. Prav zato so mu v sedemdesetih podelili naslov dosmrtnega predsednika. Huh, star je bil osemdeset let, dobil pa je naziv dosmrtnega predsednika.

Ampak leto 1980 je bilo usodno. Tudi za Tita, ki bi ga bojda lahko še rešili in mu življenje v primeru drugačnega in pravočasnega začetka zdravljenja še podaljšali. Huh, bi potem živel sto let? Bi bil živ še danes? Bi Jugoslavija sploh razpadla? Nimam pojma, vem samo to, da je imel ugled in da so se ga bali. Da so ga imeli radi in da je na njegov pogreb prišlo največ državnikov v zgodovini človeštva. Vem tudi to, da se je družil s Kirkom Douglasom in da so ga dali celo na naslovnico revije Time. Kaj vem, morda je poseksal tudi Sophio Loren. Če ne nje, pa zagotovo lepo število svojih maserk in služkinj. Tak je bil in takega so ga imeli radi. Ob koncu edemdesetih se je peljal skozi Celje. Pomahal nam je. Žal ga nisem videl, saj sem stal za nekim velikim kurcem. Za možakom, ki mi je za vedno zjebal možnost, da bi ga videl. Napako sem popravil na Brionih, kjer sva se postavila skupaj in usekala črnski pozdrav.

Ko je umrl, sem seveda jokal. Pa ne zaradi njega, ampak zato, ker so jokali vsi okoli mene.

klik

klik

klik

klik

 

Komentarji

75 komentarjev na “Dan, ko je umrl Tito”

  1. klemenix - 6.5. 2008 ob 02:58
    klemenix

    Jaz sem se sicer rodil 6 let prepozno, da bi ga dočakal…pa vseeno dobim kurjo polt, ko ga kdo omeni. Veliko spoštovanje!!! Veliki vodja ali le še en iz vrste diktatorjev? Vseeno mi je! Človek je legenda in ker s spoštljivim odnosom o njem govorijo vsi okoli mene ga spuštujem tudi jaz.

    Car!

    Lp

  2. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 03:07
    iztokgartner

    Klemen, jaz občutim podobno kot ti. Meni je kot pop zvezdnik. Kot kaka filmska legenda.

  3. klemenix - 6.5. 2008 ob 03:47
    klemenix

    Enako stari! Mogoče celo več kot to. Ne vem, če ob omembi katere koli legende dobim tako kurjo polt kot ob omembi Josip Broz Tita. Res ne.

    Komad “Računajte na nas” ki je meni najbolj poznan v izvedbi Zaklonišča prepeva pa me dokončno podkuri…

    Tito legenda. Je bil in bo.

  4. stieber - 6.5. 2008 ob 07:37

    Tito je bil predvsem zločinec, ki ga lahko postavimo ob bok hitlerju, stalinu in mussoliniju…

  5. Dajana - 6.5. 2008 ob 08:05
    Dajana

    Zanimivo, da se mora najti vedno, ampak vedno kakšen bebo, ki bo napisal, da je bil Tito zločinec. :( Tito ni bil noben zločinec, ampak človeško bitje z vsemi dobrimi in slabimi lastnosti, ki jih ima.

  6. Dajana - 6.5. 2008 ob 08:06
    Dajana

    Ne morem, da ne pripopam mojega posta o Jovanki, ki je še živa!!! In jo vsi pozabljate. :(
    http://www.dajana.si/kaj-pa-jovanka/

  7. boštjan - 6.5. 2008 ob 08:33

    Tito je bil in je legenda, to je dejstvo.

  8. legionar - 6.5. 2008 ob 08:35

    tito je bil en navaden komunistični zločinec

  9. aaa - 6.5. 2008 ob 08:36

    Jaz pa sem ga še doživel, kot pionirček sem bil ob cesti, mahal z zastavico, ko je velika limuzina odbrzela mimo. Ko se danes spomnim na to, se počutim kot totalni idiot. Kot se počutim, ko se spomnim vsakoletne kurirčkove tobrice (ko smo tekali po okolikih gozdovih in v sosedni kraj prinesli neko vojaško torbico). Ampak takrat je bilo to obvezno, prednost je bila le v tem, da je tisti dan odpadel pouk. In nekaj dni rpej teer kasneje so bili vsi tako nervozni, seveda še najbolj učitelji, da smo bili tako rekoč en teden brez pravega pouka. Thank you, Tito. Sicer pa mislim, da je bil en velik blefer in hohštapler in da so se v njegovi senci kopali številni tovariši in tovarišice. In če bi bil res tak mojster, kot ga opevate predvsem tisti, ki ste za “zamudili”, potem ne bi šlo tako zelo vse v franže kot je šlo. Mimogrde, a ste res prepričani, da je 4. maj sploh pravi datum? Okoli njega je bilo vedno vse tako zelo skrivnostno…. In zato, ker je bil taka leganda, so Jugoviči kupovali kavbojke in banane v Trstu ali Celovcu. Ja, res legenda, to ugotavljate zdaj, ko imate vsi polne riti.

  10. damfa - 6.5. 2008 ob 09:25

    Tito je bil človek ki ga ni več. Takšni ljudje se ne rojevajo več. Ker so pač drugačni časi. Samo to da je to “jugo bure baruta” 50 let držal po konci je že dovolj da bi postal in ostal legenda. Pa še pravi dedec je bil. Z jajci! Bil je kozer, šarmer, šminker rad je imel življenje ampak kar je najbolj pomembno za razliko od drugih podobnih, tudi svom narodu je omogočil spodobno življenje. Brez stresov. Bilo je več veselja, dobre volje, več smo si zaupali, pomagali hrepeneli, proslavljali skratka imeli se radi. Tudi to je njegova zasluga. Povojni zločini? Goli otok? Vse države na svetu imaju svoje Gole otoke in sovje Blieburge -vse! Še posebej tiste ki trobijo pravljice o “kolevki demokracije”. Vesel sem da sem lahko živel in se rodil v času ko je Tito bil resnični car. Vsi danes bi ga kopirali, so pa prav groteskne kopije pravega “machota”. Slava MU!

  11. Retrovizor - 6.5. 2008 ob 10:17

    Če bi imel izbiro,bi kot alternativo današnjemu vandalizmu, drogam in alkoholizmu in drugim novodobnim deviacijam mladini z veseljem ponudil tiste za “aaa” -ja totalo idiotske pionirčke, kurirčkove pošte, štafete, zlete ipd.
    Kar pa se tiče Tita, naj njegovo vlogo oceni zgodovina. Moja ocena je upoštevajoč vse negativnosti še vedno pozitivna. Primerjati današnje razmere s takratnimi pa je absolutno neresno. Verjetno bi v teh razmerah deloval drugače - vsekakor pa pametneje od naše
    današnje “elite”, ki ji lahko pripišem osamosvojitev kot edini uspeli skupni projekt (čeprav si tudi tega nekateri lastijo),vse naprej pa sejejo samo še razdor med ljudmi, seveda pa tu s
    svojo negativno vlogo prednjači cerkev.

  12. mustang - 6.5. 2008 ob 10:23

    Taprauga Tita so ubil l.43 in ga zamenal s tem, ka nam je bil predsednik. Zakaj pa ni nobenih fotk od prej? Vse so jih skril. Od najnižjih možnih funkcionarjev cela gomila, od lokalnega šefa državne KP pa nič. Je kdo vidu posnetke, kjer njegov bivči sošolec iz Kumrovca pravi, da to ni njegov sošolec, ampak nekdo drug? Le zakaj ga niso nikoli vabili na srečanja starih kameradov iz mladih let? Ne rečm da je bil naj govno, kot marsikdo, ampak dejte ga že nehat poviševat v nebo sam zato ka ste mel polne riti. To, da so ljudje izginjal, bi se vas dotaknl samo če bi se to vam zgodl očitno. Temu se pa reče, kako že?

  13. peropero - 6.5. 2008 ob 10:27

    tudi jaz sem imel 6 let takrat… tudi jaz sem 4.5.1980 doživljal zelo podobno kot ti in se prepoznal v tvojem pisanju…

    stieber:
    si pozabil na Busha, Blaira in ostale zahodne “diktatorje”… zaradi visoko razvitega zahodnega sveta je v prejšnjem stoletju umrlo tudi precej ljudi… zaradi izgub služb, ker ji je obsojala “visoko razvita” družba, itd. jih je veliko storilo samomor ali so pobili svoje najbližje… pa da ne govorimo o mučenju v ameriških zaporih v Iraku, Guantanamu, itd…

    zato preden se usedeš za računalnik razmisli o čem boš pisal in potem piši… drugače pa rake ugasni računalnik…

  14. spookymulder - 6.5. 2008 ob 10:30
    spookymulder

    Gledano iz varne zgodovinske distance seveda lahko tudi Tito izgleda kot največji vzornik, kot najbolj “kul model”, ki bi ga vsi radi posnemali, kot največja “faca”, ki se je družil z največjimi zvezdami tistega časa in kot največji vizionar ter “oče” naroda. Seveda pa je velika razlika med tem, kako ga lahko dandanes lahko slikamo in dejanskim življenjem v njegovem času, ko marsikomu ni bilo niti najmanj lahko in so si številni dobesedno oddahnili, ko je odšel in s tem omogočil začetek konca Jugoslavije.

    Zagotovo pa smo lahko prepričani vsaj v eno - v njegovem času taki in podobni zapisi o njem in še o marsikateri drugi stvari ne bi obstajali, ker se je zelo jasno vedelo, kaj se sme govoriti in kaj ne, sankcije za svobodno razmišljanje pa so bile zelo neprijetne. Lahko da je bil največji frajer na svetu, ampak samo če zanemarimo vse kratenje svobode, ki se je dogajalo pod njegovo vladavino in zagotovo tudi vsaj z njegovim vedenjem. Gledano iz tega stališča izključevanja(pozabljanja?) negativnih stvari, so nemara zelo frajersko izgledali tudi Hitler, Stalin, Castro, Husein, Bush … Zelo lahko je iz neke osebnosti delati kult, a hkrati tudi zelo nevarno, če se to osebo distancira od vsega, kar se je v tistem času dogajalo.

    Jaz ob njegovi smrti nisem jokal, ker sem bil premlad, da bi vedel, kaj se dogaja. Se pa dobro spomnim, kako smo nekaj let kasneje, ko sem že hodil v šolo, obeležili dan njegove smrti, ko so tuleče sirene oznanile minuto molka in smo po televiziji spremljali slovesnost iz Beogradu. Prav tako se spomnim, da sem še istega dne v popoldanskem varstvu (verjetno pod vplivom dogodkov tistega dne) risal neke risbice o bojih med partizani in Nemci in je nastala cela frka, ker sem preveč realistično Nemcem na uniforme narisal kljukaste križe in ker sem narisal, kako je bilo nekaj partizanov ranjenih in mrtvih. Vzgojiteljice - takrat še tovarišice - so zagnale cel vik in krik, čeprav jaz seveda nisem imel pojma, kaj je narobe, in moje starše klicale na zagoovor v šolo, da širim neko protidržavno propagando ali neke podobne neumnosti. Seveda so se takrat tudi spomnile, kako sem v zvezek spoznavnja družbe narisal cerkev, ker se mi je po otroški logiki verjetno takrat pač zdelo, da se tam ljudje družijo - na žalost zopet neko hudo protidržavno dejanje.

    No, ker sem obljubil, da ne bom več risal takih “neumnosti” (seveda sem jih še, vendar samo doma), me niso izključili iz šole. In pozor, to je bilo že v poznih 80. letih (!!!), zato si sploh ne morem predstavljati, kaj bi se zgodilo z mano, če bi kaj takega počel v času trdega komunizma, ko je še vladal Tito. In ravno zato v Titu ne morem videti pozitivne osebnosti, pa če v določenih potezah izgleda še tako “skuliran”.

  15. Primorc - 6.5. 2008 ob 10:43

    Preberite v FAZ od 04.05.2008 “DER UNSTERBLICHE MASSENMOERDER”. Kaj niste slisali za povojne zrtve Bleiburga in za cez 500 grobisc v Sloveniji katere cakajo da se otprijo in identificiraju nedolzne zrtve tega boljsevisticnega diktatorja?Kocevski rog?
    GOLI OTOK?!Pol Pot,Staljin,Mussolini,tito(=tajna internacionalna teroristicna organizacija”,Ceacescu,Sadam Husein,Jebelincic,Milosecic,Karadzic,Mladic=TUTTO UNA MERDA!!!

  16. anonimnica - 6.5. 2008 ob 10:49

    Strinjam se z mustangom in podpiram “teorijo zarote”. Nikoli mi namreč ni šlo v glavo, da človek, ki naj bi celo prvo leto hodil v slovensko šolo, kasneje ne znal niti “muuu” po slovensko. In… pol Slovenec/pol Hrvat, da bi se podpisoval v cirilici? Ne se hecat!
    Tito je bil zanimiva osebnost. Voditelj tretjega sveta, kateremu so mahali v Afriki in Aziji. Ponosni smo bili nanj… dokler nismo izvedeli, da je vse tiste parade v tretjem svetu plačala rajnka Juga…

  17. kerlc - 6.5. 2008 ob 11:23

    Tito je bil idealen voditelj za tiste, ki rabijo nekoga, da jim govori, kaj in kako morajo misliti.

    Za vse kreativne in svobodomiselne ljudi je sistem, kakršnega je nudil Tito, navadno suženjstvo.

    Tito je seveda bil frajer. Živel je neverjetno luksuzno življenje, se družil z zvezdami, medtem ko je raji prodajal zgodbice o enakopravnosti. In očitno so se te zgodbice zelo dobro prijele.

  18. stieber - 6.5. 2008 ob 11:52

    Dajana, po tvoji logiki tudi silvo plut ni bil zločinec, je pač imel dobre in slabe lastnosti. Mojo izjavo o zločincu J.B. lahko kadarkoli argumentiram. Žaljivko pa bom milostno prezrel, saj se ne kanim spuščati na tvojo raven.

  19. Miha-o - 6.5. 2008 ob 12:03

    Tito je bil največji prasec, a po drugi strani pa taki vodja ki ga še dolgo ne bo.

  20. Janez53 - 6.5. 2008 ob 12:14

    Nekateri komentatorji res nimajo pojma o zgodovini in verjamejo v bajke, ki jim jih pripovedujejo tisti, ki so se po spremembi režima spreobrnili (in so ravno tako jokali ob Titovi smrti).
    Seveda je imel Tito tudi maslo na glavi, vendar so mnoge stvari, ki so se dogajale “v njegovem imenu”, zrasle na zelnikih njegovih sodelavcev, od katerih je marsikateri skrivaj deloval proti njemu.
    Maslo na glavi imajo tudi zavezniki, ki so po vojni VRAČALI BEGUNCE IZ AVSTRIJE V JUGOSLAVIJO, čeprav so vedeli, da jih čaka smrt (zaslužena ali ne - tega ne moremo soditi, ker ne poznamo vseh dejstev). Precej je bilo pri tem Slovencev, ki so si bolj umazali roke s krvjo, kot Tito v vsem svojem življenju.
    Ker sem rojen leta 1953, sem precej časa preživel v Titovem obdobju in ga spoštujem. Zakaj?
    - ker smo se lahko vsi šolali
    - ker smo zlahka dobili zaposlitev
    - ker je bilo delo cenjeno
    - ker smo si za svojo plačo lahko privoščili bistveno več, kot danes
    - ker sva si z ženo ob šolanju dveh otrok in ob povprečnih plačah s pomočjo kolegov in ugodnih kreditov uspela zgraditi hišo, brez da bi otroke prikrajšala za vsakoletni dopust na morju.
    - ker je bilo kriminala bistveno manj, kot danes
    - ker se lopovi in barabe za svoje barabije niso mogli izvleči s pomočjo dragih odvetnikov
    - ker je z vso svojo ekipo v celotnem obdobju državi pokradel manj, kot nekaj naših velebogatašev v par letih.
    Seveda ne odobravam vseh njegovih potez, kot je preganjanje političnih nasprotnikov, vendar se tudi danes dogajajo velike svinjarije.
    Kako so nekateri kričali, da Slovenija preveč daje za nerazvit jug in vojsko - ja kje smo pa danes? Kje so obljube, da ko bomo samostojni, ne bomo imeli teh stroškov, celo vojske naj ne bi imeli. Kam hudiča pa potem gre denar? Zakaj država razprodaja državno premoženje za bagatelo? Zakaj miži na obe očesi ob brezsramnem bogatenju posameznikov na račun delavcev ali države? Zakaj miži ob zadevah, kjer izginjajo milijoni evrov (zdravstvo, avtoceste itd)?
    Vem, da bi v starem sistemu ta moj zapis imel zame posledice, vendar sem prepričan, da se take in podobne svinjarije ne bi takrat niti dogajale.
    Seveda so bile tudi zgrešene investicije (n.pr. kakšna tovarna, ki ni imela ustrezne surovinske baze ali kadrov), vendar so pri tem bili botri v glavnem lokalni veljaki.
    Skratka, kot je že omenil nekdo od prejšnjih komentatorjev, zgodovina bo sodila ali je bil Tito zločinec ali junak. Verjetno oboje.
    Ne pozabite pa preprostega dejstva: vsi zmagovalci so zločinci (govorim o vojnih razmerah), saj če ne bi pobili nekaj nasprotnikov, ne bi mogli zmagati. Vsak, ki nekoga ubije, je zločinec, saj nekomu odvzeti življenje je zločin. Vendar so vojne, odkar svet stoji in bodo, ko nas že davno več ne bo.
    Tudi danes, v času demokracije, je vedno več zločina (tudi prodaja droge je zločin), vendar le redko kdo odgovarja za storjeni zločin, saj spretni odvetniki znajo zakonodajo, ki je tako napisana (namerno?), da jo razlaga pet strokovnjakov vsak po svoje, tako spretno izrabiti, da se zločinec kaj hitro znajde na prostosti, država pa še mu mora plačati odškodnino!
    Tito, nisi bil nič slabši od marsikaterega zahodnega voditelja, o katerem se danes govori samo dobro (predvsem zaradi zavednosti državljanov). Bil si tudi “šminker”, kot se je izrazil eden od komentatorjev. Imel si tudi “jajca”, ker si se uprl takrat najmočnejši sili - Sovjetski zvezi. Še veliko dobrih in slabih lastnosti si imel - kot mi vsi. Bil pa si dolgo let naš predsednik, na katerega je Jugoslavija bila ponosna, svet je nekaj dal na tvojo besedo - to so tudi dokazali ob tvoji smrti.
    Slava tvojemu spominu.

  21. mustang - 6.5. 2008 ob 12:17

    Miha, se strinjam. Ampak to drugo, hud vodja, je bil zato, ker je meu hude ljudi za sabo. Ne mislt, da smo bli tolk independent kokr bi eni radi mislil. Pa če ne bi blo dnarja z Zahoda, bi bil še vedno tolk hud? Ne, tko bi končou ka Ceausescu. Masonerija ne prašta….

  22. joc - 6.5. 2008 ob 12:25

    še dobr,da je tito crknu.hvala bogu.to ni bil človk,ampak navadn rdeč pesjan!!

  23. mustang - 6.5. 2008 ob 12:28

    Janez53, par let več mam ka ti, in sm morau zbežat l.71 iz Yuge za praktično nič. Če je to, da si meu polno rit in si si lahko dopust in šolanje privošču kriterij za podpiranje zločinov, pol pa OK. Če bi tolk ljudi, kolkr jih je zbežal in kolkr jih je blo pobitih, lahko delal in gradil, bi bli najmanj tolk boljši. Ne podcenjuj Slovencev, ker smo pridn narod in ustvarjalen. Manj ljudi, manj ustvarjalnosti. Več svobode, več ustvarjalosti. Kar se pa tiče vračanja beguncev, Angleži oz. Američani so jih namerno vrnil nazaj, ker tut sami niso hotl met šljama. Edino četnikom in parim drugim so pustil pot na Zahod, pa še to se je nehal, ko so Rusi uletel, ker so jih mel za monarhistično nevarnost. Ne rečm pa, da “Tito” ni naredu nič. Kar velik, moram priznat. Po svoje smo mel kr srečo, skor edini, kjer je bla diktatura.

  24. kerlc - 6.5. 2008 ob 12:37

    “-ker smo se lahko vsi šolali”
    A danes se pa ne da?

    ” ker smo zlahka dobili zaposlitev”
    Danes lahko dobi zaposlitev vsak, ki želi delati.

    ” ker je bilo delo cenjeno”
    Kaj pomeni, da je bilo delo cenjeno? Danes dobiš ravno tako plačo za delo, le da je bistveno večja. Realne plače zadnjih 15 let rastejo.

    - ker smo si za svojo plačo lahko privoščili bistveno več, kot danes
    Kupna moč prebivalstva nenehno raste. To je pač dejstvo. Če pa rastejo tudi naši apetiti, pa ne moremo za to kriviti sistema.

    ” ker sva si z ženo ob šolanju dveh otrok in ob povprečnih plačah s pomočjo kolegov in ugodnih kreditov uspela zgraditi hišo, brez da bi otroke prikrajšala za vsakoletni dopust na morju.”
    Kdo pa misliš, da je plačal ugodne kredite??? Ugodni so bili zaradi inflacije. Ampak nekdo je moral to plačati. YU je bila vedno bolj zadolžena.

    “ker je bilo kriminala bistveno manj, kot danes”
    To pa drži. :)

    “ker se lopovi in barabe za svoje barabije niso mogli izvleči s pomočjo dragih odvetnikov”
    Takrat so bili vsi lopovi v političnem vrhu. Ker ni bilo procesov, tudi odvetnikov niso potrebovali.

    “ker je z vso svojo ekipo v celotnem obdobju državi pokradel manj, kot nekaj naših velebogatašev v par letih”
    Totalitaristični veljaki so pokradli praktično vso zanimivo zasebno lastnino in jo potem sami uporabljali. Zakaj pa misliš, da imamo danes denacionalizacijo??

  25. Djubre - 6.5. 2008 ob 12:56

    tito je bil zločinec, ki je skrbel za blaginjo ljudi z hudim zadolževanjem. tito je bil izmeček.

    ko slišim mamina pripovedovanja, kako so oboževali Tita, mi gre na bruhanje. in poleg tega je muslimanka. ko slišim pripovedovanja ljudi, kako so jokali za tem prascem, mi gre na jok od notorne neumnosti takratnega prebivalca. kaže, da lahko objektivno gledam na tega pizduna, ker je bil že nekaj let mrtev, ko sem se rodil.

  26. ojaoja - 6.5. 2008 ob 13:04

    Iztok, Tito se konec leta 1980 že ni mogel peljati skozi Celje. Kvečjemu skozi kakšna nebeška/peklenska vrata (obkroži, kar ti je ljubše). :)

  27. grim reaper - 6.5. 2008 ob 13:11

    djubre, prosim nehaj kadit skank.

  28. komento - 6.5. 2008 ob 13:29

    Res vidim da so vsi na veliko pametni. Res ima vsak pravico do svojega mnenja, ampak k temu komentarju me je spodbudilo aaa-jevo pisanje. ti si bil mogoče pionirček jaz sem bil pa pionir. ni mi všeč to “pljuvanje” po tistem sistemu in kako se ni nič naredilo… tisti ki ste zamudili in tisti ki ste pionirčakli z zaprtimi očmi, bi morali vedeti, da je bila yugoslavija popolnoma razrušena, brez infrastrukture in tudi konkretne pomoči ni bilo za pričakovati. Malo se ozrite kako se sedaj gradijo s kapitalom pri nas avtoceste (zelo hitro!?), takrat so se morale po celi yugi na roke brez denarja… kje je še vse drugo. Ja potrebna so bila desetletja da so se stvari spravljale pokonci- tito ni krampal je pa s svojo osebnostjo pridobil veliko prijateljev po celem svetu in hkrati ubranil Yu od požrešenšev ki bi jo pozobali in seveda v nasprotnem primeru nekateri ne bi pionirčkali. konec koncev drži tisti pregovor- lahko je s poplno p. srat. in desjstvo je ki ga je že nekdo napisal: v tistih časih si je lahko vsakdo zdgradil hišo in družino če je hotel oz. imel voljo. Je pa res da lenuhi niso za delo, blebetanje in ostalo jim pa še gre, ker ni utrujajoče. Zelo neumesno je blatiti tita in njegova dejanja, menim da se bi vsakdo moral poskusiti postaviti v njegovo kožo pa potem komentirati- pa naj vam kar povem odgovor- ne sežete mu do gležnja, kajti v nasprotnem bi nam bilo v SLo bolje.

  29. imeninavoljo - 6.5. 2008 ob 14:28
    imeninavoljo

    Kamorkoli izven Evrope greš in omeniš Slovenijo, ljudje zelo verjetno ne bodo vedeli, kje smo. Če pa omeniš Tita, bo slika drugačna. Bil je legenda. In večina nas je živela prav solidna življenja z ugodnimi krediti, solidarnostnimi stanovanji in socialno varnostjo vred. Pa nobene vsakodnevne dirke se nismo šli.
    Res pa smo bili zadolženi. Pa zdaj nismo? Plačujete zdaj od svoje plače več ali manj? In dobite? Več ali manj?

  30. grim reaper - 6.5. 2008 ob 14:38

    trooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
    troo
    true
    !

  31. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 14:50
    iztokgartner

    Stieber, čudno da potem tudi oni trije niso imeli na pogrebu toliko ljudi in različnih državnikov, mar ne.

    Dajana, dobro si zapisala, da je bil Tito predvsem človek z dobrimi kot tudi slabimi lastnostmi, kar je glede na položaj popolnoma jasno. Ma takim kot je Steiber, se še Kučan in kak Stanovnik zdita zločinca, kar je seveda res trapasto sto na uro. Itak, da ni bil popoln in da je naredil tudi dosti pizdarij, toda primerjati ga s pravimi diktatorji, je pa vseeno žaljivo ter skrajno otročje.
    Jovanke pa nisem omenil, saj nima nič z njegovo smrtjo. Le to, da je tudi letos na njegov grob položila cvetje. Ko jo je poklicl k smrtni postelji, seveda ni imela časa.

    Aaa, to ugotavljamo zdaj, ko so naše riti po večini prazne. Ko živimo veliko slabše kot takrat. Da se je metal ven, pa je itak jasno. Toda to je počel s stilom. Saj menda nisi mislil, da bo živel v majhni baraki in jedel suhe žemlje. Če ne bi bilo njega, bi Juga pičila že zdavnaj prej. Le poglej kaj se je zgodilo, ko je umrl.

    Mustang, o tem res obstaja vrsta teorij zarot. No ja, slike od prej so. Toda ni jih veliko, kar pa je po svoje jasno, saj je šlo za burne čase, ko ni bilo ravno časa za nastavljanje pred kamero.

    Spooky, ko si opisoval kakšni časi so bili tedaj, sem dobil občutek, da dejansko opisuješ današnji čas. Castro je prav tako frajer, ostali, ki so jih naštel pa so bili budale. Ne moremo jih metati v isti koš. Castro in Tito nista v taboriščih skurila milijon židov in začela druge svetovne vojne. Daj no, poglej pošteno.
    Glede nemških križev pa imam tudi jaz podobno zgodbo :)

  32. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 14:58
    iztokgartner

    Primorc, zdaj pa še reči, da verjameš Italijanom za tisto cifro v fojbah.

    Anonimcica, so stroški vplivali tudi na tvoj žep, ste zato potem živeli slabše pri vas doma?

    Kerlc, a ni danes popolnoma isti sistem?

    Janez 53, dobro da si poudaril dejstvo, da so za njegovim hrbtom hude svinjarije počeli drugi.

    Kerlc, zakaj je potem vedno več brezposelnih? Huh, pa menda ne misliš, da vsi komaj čakajo, da bodo delali za 250 evrov na mesec, kar je manj kot socialna podpora? Šolajo se lahko le premožni, kako da tega ne veš. Če plače rastejo, cene rastejo še bolj, tako da nič ne nuca. Sta mleko in kruh rast apetita?

    Djubre, kako je lahko nekdo, ki skrbi za ljudi, hkrati izmeček in prasec?

    Ojaoja, hvala za popravek.

  33. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 14:59
    iztokgartner

    Komento, te skupne akcije so bile neverjetna zadeva. Prav sprašujem se kako je bilo mogoče, da so bili tako zelo solidarni, prijazni in dobre volje. Danes so namreč vse prej kot to in bi ceste raje razbili. Takrat je vladala evforija, za katero je bil zaslužen prav Tito, ki je znal obvladati ter prepričati množice. Prav zanima me, kaj bi bilo, če ne bi umrl in če bi bil ob koncu sedemdesetih vsaj trideset let mlajši.

  34. mustang - 6.5. 2008 ob 15:00

    Iztok, seveda da so slike, sam noben ne ve kje…. Prvi filmski posnetek je pa iz l. 44, zavezniki pa so bli s Titom in pri njem (s kamerami, BTW), že 2 leti prej. In so posnel marsikaj in pošiljal v svoje HQ-je. Kaj pa slike od titouga “šolanja” v SZ? Kako pa da teh ni? Od vseh ostalih članih YU KP, ki so bli tam isto pod oznako top secret, pa so. Celi kupi clo…

  35. Dajana - 6.5. 2008 ob 15:01
    Dajana

    Ko je bil na smrtni postelji ni imela časa???? Bila je v hišnem priporu! :evil:

    “Noč in dan dežuram ob telefonu in upam, da mi bo kdo sporočil, da se je njegovo stanje vsaj malo popravilo, sočasno pa čutim smrtno grozo ob zvoku tega istega telefona.”

    http://www.dajana.si/kaj-pa-jovanka/

  36. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 15:06
    iztokgartner

    Mustang, kot sem rekel, o tem obstaja cela kopica teorij zarot. Morda je celo res, kaj veš. No ja, četudi je res, je tale klon še vedno Tito kot ga poznamo.

    Dajana, tudi o tem je veliko zgodb. Eni pravijo tako, drugi tako. Eni, da je bila totalna prasica, ki je Tito žrla živce in jo je bolel kurac, če bo umrl. Drugi pa pač tako kot praviš ti. Dejstvo pa je, da so jo v zadnjih letih njegovega življenja odstranili iz njegove bližine, saj ga je hotela celo ubiti.

  37. grim reaper - 6.5. 2008 ob 15:11

    vooooooooooooou
    I didn`t know that.
    Zakaj ga je želela asasinirat?

  38. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 15:12
    iztokgartner

    Grim, ker sta mela huda kreganja in ker jo je seveda redno varal. Pa ker se ji je mešalo in ker je postajala živčna razvalina. Tako rekoč filmski lik.

  39. grim reaper - 6.5. 2008 ob 15:14

    ok, nism vedu, samo bi pa morala ona vedet (glede drugih žensk)-comes with the teritorry
    :)

  40. Dajana - 6.5. 2008 ob 15:17
    Dajana

    Iztok: A se ti zavedaš, da je blog MEDIJ. :evil: Navsezadnje imamo nekje zakone o tem, kaj pisati v komentarjih in kaj ne. Pa četudi jih nimamo! A na televiziji tudi tako govoriš??? Zakaj pa tam ne smeš? :evil: A mora biti pri tebi v vsaki drugi besedi “kurac”, “prasica”, “pizda” itd. Sramota! A so te tako v šoli učili ali kdo te je vzgajal?
    A se lahko malo bolj kulturno izražaš in imaš vsaj malo respekta, prosim? :evil: Navsezadnje je Jovanka Broz še živa in jo greš lahko sam vprašat. Na koncu koncev je bila žena predsednika, je vnukinja Nikole Tesle in narodna heroina. Pa četudi ne bi bila. Četudi bi bila samo starka, brez vseh titul, si zasluži, če ne drugega, malo spoštovanja. Res! Pismo, včasih imam občutek, da se na tvoji strani zbirajo sami izgubljenci, narkomani in taki, ki še pisat ne znajo.

  41. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 15:17
    iztokgartner

    Grim, ma saj je vedela, najprej ni imela s tem težav, potem pa se je ustrašila za svojo moč in je postajala vse bolj pasja. Mnogi so se jo bali še bolj kot Tita. Škoda, saj sta bila lep par in bi se lahko njuna romanca lepše končala.

  42. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 15:19
    iztokgartner

    Dajana, si tudi ti narkoman, izgubljenec in ta, ki ne zna niti pisat?
    In ja, četudi so kralj sveta, te lahko za določene reči boli kurac.

  43. Dajana - 6.5. 2008 ob 15:20
    Dajana

    OK, to je zdaj zadnjič, ko tukaj komentiram. Res mi je žal, da sem bila tako neumna in komentirala pri tebi. Fuj.

  44. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 15:21
    iztokgartner

    Dajana, mater si blesava, da se razburiš za tako majhno stvar.
    No ja, kakor hočeš, pa bodi konzervativna tudi tam, ko res ni treba.
    Dejstvo pa je, da močno pretiravaš glede moje uporabe takih besed.
    Mene obtožiš, sama pa moje komentatorje grdo obsodiš za narkomane in tako dalje.
    Dvojna morala.
    LP

  45. Djubre - 6.5. 2008 ob 15:25

    nobene skrbi za ljudi ni bilo, le skrb zase. na ekonomski fakulteti te bodo naučili, kakšen je bil zunanji dolg Jugoslavije in kako bi tudi z živim Titom vse skupaj kmalu kolapsiralo. posiljevanje majhnih otrok z ideologijo in enoumjem ni skrb za ljudi. kompleks boga ni skrb za ljudi. pošiljanje ljudi na goli otok ni skrb za ljudi, omejevanje svobode izražanja in ustvarjanja tudi ne in plenjenje zasebne lastnine tudi ne.

  46. Dajana - 6.5. 2008 ob 15:26
    Dajana

    Dvojna morala.
    LP

    Jao. Za crknit, no. :( Bodi junak, pa pojdi v Beograd in naredi z Jovanko intervju. In potem nakladaj po blogu kaj je bilo in kaj ne blabla - sam se prepričaj in vprašaj ljudi, ki še živijo. Tistim pa, ki ne vedo, kaj se je dogajalo, svetujem naj vprišjeo v google: Jovanka in PREBEREJO, kaj se je takrat dogajalo. Saj vse piše, no.

    Čao

  47. stieber - 6.5. 2008 ob 15:29

    i, seveda. omenjena lahko žali naokrog, nato pa drugim oponaša uporabo obscenih besed. Tu sem povsem na gartnerjevi strani.

  48. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 15:30
    iztokgartner

    Dajana, ja kdo pa pravi, da bo prav ona povedala resnico? Ali pa ljudje, ki še živijo? Kdo pa pravi, da so bili prav oni res zraven in res poznajo vse, kar je bilo. Tega ne bomo nikoli izvedeli. Različni viri povedo povsem različne zgodbe, kar pa je itak jasno pri tako znanih ljudeh.
    Če bi šel v Beograd, bi šel na Titov grob. Jovanke ne rabim.

    Djubre
    , zakaj dobivam občutek, da opisuješ tudi današnji čas?

  49. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 15:31
    iztokgartner

    Stieber, ti na moji strani, se ti je zmešalo? :)

  50. Anonimnež - 6.5. 2008 ob 15:32
    iztokgartner

    ”Tudi Slovencev, ki smo bili nanj še posebej navezani. Morda tudi zato, ker je svoje zadnje dni preživljal v Ljubljani”

    Ali pa zato, ker je bila njegova mama Slovenka? ;)

  51. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 15:35
    iztokgartner

    Anonimnež, tudi zato. Čeprav smo že takrat sumili, da je to res, saj ni znal slovensko. Prav zato tega nisem omenil.

  52. Djubre - 6.5. 2008 ob 15:36

    seveda je tudi danes ogromno narobe, veliko stvari se je spremenilo, veliko se ni, veliko pa na slabše, ni še bilo sistema, ki ne bi zatiral ljudi.

  53. mica - 6.5. 2008 ob 15:40
    mica

    že v gimnaziji (v poznih 60 letih) so mi piršli v roke določeni dokumenti, knjige o tem, kakšen je bil Tito v resnici. In če pomislim samo na mučenja in preganjanja drugače mislečih, pa na povojne poboje, si želim, da ta trinog ne bi nikoli živel.
    Za časa življenja si je, v nasprotju s svojimi besedami, privoščil vse, kar si je le lahko….

  54. grim reaper - 6.5. 2008 ob 15:41

    strange things are hapenning today: stieber & anonimnež are on the same page with Iztok Gartner :)

  55. Anonimnež - 6.5. 2008 ob 15:43
    iztokgartner

    Tito je legenda in lahko smo samo ponosni, da smo del te legende. Vsi tisti, ki ga blatite, najprej poglejete vase, potem pa kritizirajte druge. Sveda noben človek ni svetnik, tako tudi Tito ni bil. Je pa res, da nam v Jugosalviji ni prav nič manjkalo. Vsega je bolo dovolj. Danes pa le mala peščica ljudi uživa v pretiranem bogatstvu, velika večina pa ne ve, kako bi preživela iz meseca v mesec… Ponosna sem, da sem bila Titova pionirka: prej v Jugoslaviji smo imeli razvito vsaj malo državno zavest, kaj imamo pa danes??? Nič, čisto nič!!!

  56. grim reaper - 6.5. 2008 ob 15:46

    dol s kapitalizmom!!!
    anarhija!!!
    ja tko je blo ko smo bli še mladi :) LOL

  57. m - 6.5. 2008 ob 15:54

    žal je bila jovanka titova napaka, kot toliko drugih. bil je veličina, samodržec, ljubljeni voditelj in osovraženi diktator. bil je tudi ženskar, kapitalist in lik posebne vrste. res smo pod njegovo taktirko imeli fine kredite, si privoščili več kot danes, ker se je to dalo, ker je sistem to dopuščal. švercali smo riflerce, pa čigumije in cigarete gitanes iz italije. hodili v avstrijo po banane, kavo, pomaranče in pralni prašek.kupovali prve videorekorderje in komodorje v nemčiji.imeli smo brezplačno šolanje in zdravstvo. službe smo menjavali kot spodnje gate!
    bil je čas titove štafete, ko smo letali v beograd na množične nastope za njegov dan mladosti in končne izlete v kumrovec. laufali smo titovo štafeto pa kurirčkovo torbico. na izletih prepevali druže tito mi ti se kunemo, jugoslavijo in plesali kolo. po njegovi smrti smo nosili rdeče žabe, ker drugih ni bilo, prali z žajfo ker je zmanjkovalo praška, vozili na par in nepar zaradi pomanjkamja goriva, hodili gledat dinajstijo v cono A ker je v coni B bila redukcija elektirke…vse zaradi njega!!! njegove pufe smo plačevali še dolgo v sedanjost.
    zato pa lahko danes rečemo, da je bil edini človek, ki je uspel držati pokrovko na balkanskem loncu, držal skupaj državo s toliko različnimi narodi, kulturami, naredil yugo prepoznavno po celem svetu.če danes na kitajskem ali afriki rečem, da prihajam iz slovenije skomignejo z rameni, ko rečem, da sem iz ex yuge zavpijejo tito in neuvrščenost. koliko let po njegovi smrti?
    postal je legenda kljub vsem njegovim negativnim dejanjem je bil vseeno še najmanjši diktator od stalina, čaušeskuja, castra.( kar ga seveda ne opravičuje)
    m.

  58. spookymulder - 6.5. 2008 ob 16:01
    spookymulder

    @Iztok: Jaz zagotovo vem, da danes otroku ne bo nihče težil zaradi nekih risbic in ga zaradi tega imel za državnega sovražnika. Zato lahko nehaš z raznimi neumestnimi primernavami z današnjimi časi! Če smo nemara res takrat živeli bolje (pa seveda NISMO, temveč smo imeli zgolj tak občutek, ker smo znali živeti VELIKO bolj skromno), imamo sedaj neprimerno več svobode, kar med drugim dokazuje tudi tale debata, ki je v takratnih časih seveda ne bi mogli voditi na takle javen način. In v tej debati se je že večkrat slišalo, kako so nekatri za časa Tita živeli bolje. Že mogoče, toda za ceno deset tisočih, ki jih je takratni režim zatiral, izgnal, mučil in celo ugonobil. Saj bi lahko tudi marsikateri Nemec trdil, da je Hitler Nemčijo dvignil iz gospodarske krize in da so v njegovem času živeli veliko bolje, kot prej. Seveda za ceno milijonov, ki so trpeli pod njegovimi škorni. Vidiš, in ravno zato je primerjava z drugimi dikatorji in Titom precej bolj umestna, kot si misliš. Morda Titov režim zares ni pobil milijonov, toda princip je bil isti, le številka nekoliko manjša.

    Seveda ne pravim, da je Tito kriv za vse slabe stvari, ki so se takrat dogajale. Toda če je za njih vedel in jih odobraval, da je sam lahko igral največjo državniško “faco” na svetu, potem je bila vsaka solza za njim zamanj. Če pa dejansko ni vedel, kaj se dogaja v državi in so bili za vse slabe stvari krivi njegovi pomagači, potem je bil preklemano slab politik in državnik ter zares zgolj velik uživač in postavljač. V enem ali drugem primeru bi mu bolj težko peli slavospeve, če seveda znamo pogledati vsaj malček preko njegove karizme.

  59. mrtn - 6.5. 2008 ob 16:04

    Janez 53: vse kar si naštel je bilo nekoč res možno, ampak to je bilo vse umetno. Ti si lepo izšolal otroke, in si za kredit zgradil bajto ja in ne vem kaj se pritožuješ, ker smo tvojo bajto odplačal vsi, najbr še danes odplačujemo dolgove iz tistih cajtov. Nekaj desetletij je bilo recimo lepo, ampak tak sistem dolgoročno ni mogel preživeti in tudi ni. Do onemoglosti pač ne moreš štampat denarja in najemat kreditov, slejkoprej je treba plačat in plačujemo vsi, tudi tisti ki nimamo veze s tvojim kreditom in hišo. Ali smo si lahko včasih več privoščili???? Ne vem če je res tako, jaz sem mnogo mlajši pa se dobro spomnem kako smo se tresli na meji, da smo prešvercal kilo uboge kave….Imel smo samo manj ponudbe, s tem manj želja, navajeni na bolj skromno življenje. Kam so ljudje včasih hodil na počitnice, kam pa danes?????

    Iztok: včasih si bil bolj suhvidim…….

  60. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 16:14
    iztokgartner

    Spooky, če bi otrok danes narisal Janšo in kako grdo zadevo zraven, verjemi, da bi padel ukor, ali vsaj resen pomenek z njegovimi starši. Motiš se, če misliš, da temu ne bi bilo tako.

    Mrtn, kdaj pa si me nazadnje videl? Oziroma, kdo ti je rekel, da zdaj nisem tako suh kot včasih?

  61. mrtn - 6.5. 2008 ob 16:48

    Iztok: ja videl sem sliko s Titom, ki je predvidoma starejšega datuma in ne zamudim nobene tvoje oddaje……razlika je očitna

    “všeč” mi je pa ta tvoja izjava, namenjena Spooky-u; Spooky, če bi otrok danes narisal Janšo in kako grdo zadevo zraven, verjemi, da bi padel ukor, ali vsaj resen pomenek z njegovimi starši. Motiš se, če misliš, da temu ne bi bilo tako

    Motiš se, če misliš…….mislm, kako si pametn, kako pa veš da se ti ne motiš? Kako si lahko tako zaverovan v to kar govoriš. Vsi ki se ne strinjajo s tabo se motijo, kar pa rečeš ti je čista resnica, dejstvo. Ne vem, ogromno štosov je krožl o Janezu Janši, ki mu niso bli najbolj naklonjeni, nekdo je dal še psu ime Janša in se je govorilo o tem po TV, in, se je kaj zgodilo??? Ne neke histerije zganjat pa strašit kr na pamet, zato ker se ne strinjaš z neko opcijo……

  62. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 16:59
    iztokgartner

    Mrtn, če res ne zamudiš nobene moje oddaje, razlika v zadnjem mesecu ne more biti očitna. Ne boš verjel, toda na fotki s Titom imam več kil kot ta trenutek, ko pišem tale komentar. Heh, morda le zaradi bolj obilnega Tita izgledam bolj suhcen :)
    Ne govorim o štosih, govorim o risbi v šoli. Prepričan sem, da učitelj, ki bi bil seveda na Janševi strani, ne bi mirno odreagiral.

  63. Anonimnež - 6.5. 2008 ob 17:10
    iztokgartner

    Iztok, sem zadnjič gledal oddajo in te je kar nekaj skupaj. Priporočam obisk fitnessa.

  64. spookymulder - 6.5. 2008 ob 17:12
    spookymulder

    @Iztok: Ne, zaradi žaljenja Janše si res ne predstavljam, da bi padel ukor (prej zaradi žaljenja učiteljice ali ravnatelja), ni pa rečeno, da se ne bi otrok, ki pretirno uporablja grde besede, znašel pri psihologinji, vendar seveda predvsem zato, da ugotovi, zakaj se tako obnaša (če so npr. krivi starši ali če ime kakšne druge probleme), kar je seveda edino prav.

    Veš, eno je, če ne smeš niti vljudno reči, če ti nekaj ni všeč (kot je bila praksa včasih), drugo pa je, če svoje neodobravanje izražaš z žaljenjem. Hej, kaj nisi tudi ti še ne tako dolgo nazaj zbrisal nekaj izrazito žaljivih komentarjev? Uf, poglej si ga no, Iztok je torej po lastni definiciji dejansko Janša. ;-)

    Sicer pa me zelo čudi, kako to, da če zares živimo v taki represiji kot včasih, tvoj blog sploh še obstaja, glede na to, da si vse prej kot naklonjen Janši!?! Stari moj, če bi danes živeli pod Titom in bi napisal besedo čez njega ali oblast, bi imel zelo kmalu policijo na vratih in marš v zapor, kjer bi te lahko brez problema 8 mesecev(!!!) držali v priporu in te nečloveško zasliševali ter podtikali, kakšen hud protidržavni sovražnik si - osebno poznam človeka, ki se mu je to zgodilo in to zgolj zaradi nekih pisem, v katerih je omenjal samostojno Slovenijo in še nekaj čez takratno politično oblast. Eh Iztok, pokliči me, ko te pride zaradi česa tako absurdnega aretirat policija, potem bova pa naprej debatirala o represiji države in svobodi posameznika.

  65. kerlc - 6.5. 2008 ob 18:10

    Iztok pravi:

    “zakaj je potem vedno več brezposelnih? Huh, pa menda ne misliš, da vsi komaj čakajo, da bodo delali za 250 evrov na mesec, kar je manj kot socialna podpora? Šolajo se lahko le premožni, kako da tega ne veš. Če plače rastejo, cene rastejo še bolj, tako da nič ne nuca. Sta mleko in kruh rast apetita?”

    Brezposelnih je vedno manj. Za 250 Euro na mesec??? Pojdi malo po proizvodnih firmah, ki dobro stojijo in dobro plačujejo. Povsod imajo problem z delovno silo, ki je ni.
    Šolajo se lahko le premožni??? Saj govorimo o Sloveniji? Osnovno šolo plača država. Srednjo šolo plača država. Študij plača država. Celo raziskovalski staž plačuje država. In ne poznam veliko študentskih kolegov, ki bi bili kaj posebej premožni.

    Če plače rastejo REALNO, pomeni, da rastejo hitreje od podražitev. Štekaš?

  66. iztokgartner - 6.5. 2008 ob 23:51
    iztokgartner

    Kerlc, ti pa pojdi malo po firmah, ki slabo stojijo in ki so vse delavce že poslale na cesto.
    Vse plača država? Huh, kaj pa učbeniki in vse, kar šolanje zahteva? Upam, da se šališ. A misliš, da le šolnina tista, ki šteje. Ko boš imel šoloobvezne otroke, se bova pogovarjala. In takrat mi boš povedal koliko denarja ti je ostalo.
    Bojim se, da ti ne štekaš in da očitno res ne živiva v isti državi.
    V moji je namreč vse več revnih in brezposelnih ter nezadovoljnih ljudi.

    Spooky, zabavaš me :)

  67. spookymulder - 7.5. 2008 ob 00:46
    spookymulder

    Iztok, me veseli, da te vsaj nekaj (ali nekdo) v tej kruti, uničeni in zatirani državi še zabava. ;-)

  68. mrtn - 7.5. 2008 ob 09:12

    Iztok nehi že na pamet govorit. Mislim, da je trenutno ena izmed najnižjih brezposelnosti v zgodovini Slovenije. Z jugo pač stvari ne morš primerjat, iz razlogov, ki sem jih že navajal. Minimalna plača je bolj proti 2kratniku, tega kar ti navajaš. ne pravim, da je veliko, ampak daleč od tega kar navajaš ti. Govoriš nekaj na pamet, samo zato ker se bolje sliši, treba je zganjat paniko, o neki nesproščenosti so zlo radi pred neki mesci govoril, haha what a bullshit, kr neko kolektivno paniko je treba zaganjat pa sploh ni nc tok al pa bolj groznega kot je bilo.
    Poleg tega da se ukvarjaš s svojim blogom poglej ša kakšno drugo stvar, na kakšen SURS recimo pa malo poglej cifre. Pa še enkrat povem, dokler ma folk dnar da ga zapravla v tvoji butasti oddaji, ne govort o slabšajočih se razmerah v Slo….Sicer pa revščina je normalen pojav, kateremu se ne izogne nobena država, razen morda 5 držav na svetu da je recimo nimajo….Tako kot so povsod bogati, tako so povsod tudi revni.
    Pa kolikor si pameten, enih stvari res ne razumeš. Primerjal sem tvojo sliko in tebe kot si sedaj v oddajah, ne dveh tvojih oddaj. Težko se je sprijaznit sj vem, treba je kdaj tut na kolo se vsest al pa na sprehod jt, ne sam na internetu viset.

  69. iztokgartner - 7.5. 2008 ob 11:18
    iztokgartner

    MRT, naj bo po tvoje. Ne da se mi več :)
    LP

  70. kerlc - 7.5. 2008 ob 14:09

    “Kerlc, ti pa pojdi malo po firmah, ki slabo stojijo in ki so vse delavce že poslale na cesto.”

    In kaj bom videl? Seveda podjetja propadajo. Vedno so in vedno obodo. Vendar pa se dobra hkrati širijo in nastajajo nova. Moraš pa razumet, da ne more država umetno vzdrževati podjetij, ki ustvarjajo izgubo. Tega je še preveč in smo vsi na slabšem.

    “Vse plača država? Huh, kaj pa učbeniki in vse, kar šolanje zahteva? ”

    Čakaj, ti trdiš, da se danes lahko šolajo le premožni. Jaz pa pravim, da je to ena največjih neumnosti. Vsakemu otroku so do univerzitetne izobrazbe na voljo zastonj profesorji. Zvezkov pač ne dobijo, a to še zdaleč ne pomeni, da je šola rezervirana za premožne. Osnovne šole še nihče ni pustil zato, ker si ne bi mogel delovnih zvezkov kupit. V srednji šoli in ob študiju pa ne bo nikomur krona z glave padla, če bo ob šoli še kaj delal in si tako kaj več privoščil. Ne bo škodovalo, poleg tega pa nobena šola, niti faks ni tako zahteven, da to ne bi bilo mogoče. Verjemi, poznam razmere.

  71. iztokgartner - 9.5. 2008 ob 10:07
    iztokgartner

    Kerlc, te bom vprašal čez kakšnih 5 let.

  72. kerlc - 9.5. 2008 ob 10:53

    Aja , čez pet let?

    Si potem v tekstu premalo poudaril, da gre za napovedovanje prihodnosti. Jaz sem dobil občutek, da hočeš povedat, da se danes šolajo samo premožni.

  73. iztokgartner - 9.5. 2008 ob 10:56
    iztokgartner

    Kerlc, v mojem tekstu je beseda tekla le o Titu.

  74. kerlc - 9.5. 2008 ob 11:24

    Kaj si potem mislil, da me boš vprašal čez 5 let? O Titu?

  75. iztokgartner - 9.5. 2008 ob 11:51
    iztokgartner

    Kerlc, o brezplačnem šolanju, ki ga takrat ne bo več.

Komentirajte