Recenzije: Hit poletja

24.04.2008 ob 02:16

slovenija 2008, drama, režija: Metod Pevec, igrajo: Ula Furlan, Bojan Emeršič, Dario Varga, Primož Bezjak, Vlado Novak, Silva Čušin, Boris Cavazza, Vlado Kreslin

Če hočeš hit poletja, pofafaj tiča, če hočeš evergreen, pa ostani zvesta sama sebi.

Metod Pevec filme snema kot po tekočem traku. Po dva na leto. In dva na leto sta za Slovenijo tekoči trak. Če sem mu pri Estrelliti zameril hladnost in vse tiste klišejske prizore, ki smo jih pozabili že med gledanjem, mu nimam pri Hitu poletja zameriti ničesar. Hit poletja ima namreč vse tisto, kar je Estrelliti manjkalo. In vse tisto, kar je imel tudi Petelinji zajtrk, ki so ga prav tako posneli s pomočjo Ferija Lainščka. Zgodba o mladi punci (Ula Furlan), ki hoče uspeti kot pevka in mora na lastni koži okusiti vse tisto, kar tudi v resnici okušajo vse mlade punce, ki hočejo uspeti, teče tako zelo enkratno, prepričljivo, tekoče, elegantno in razgibano, da človek prav ne more verjeti, da gleda slovenski film. Slovenski tv film, ki bi mu lahko rekli tudi kvazi dokumentarec. Tu je namreč tudi šov Saša Hribarja. Tu so Melodije morja in sonca. Tu sta Miha Šalehar in Katarina Čas. Tu je Andrej Karoli. Tu je Direkt. Tu je vse tisto, kar bi mlado obetavno pevko pri nas čakalo tudi v resnici. Jasno, tu so tudi pokvarjeni menedžerji (Dario Varga), glasni bleferji (Bojan Emeršič), turbo folk bedaki, fukfehtarji, pohotni bogataši (Boris Cavazza) in fant (Primož Bezjak), ki ga dekletova slava vse boj moti. Tu sta tudi njena starša (Vlado Novak, Silva Čušin) in tu so sanje, ki jih vedno zasmeti realnost. In prav v svetu zabave je teh smeti ponavadi največ. Prav v svetu zabave mora punca, ki želi uspeti, pretrpeti marsikaj. Če ni za, je ni več. Če ne razširi nog, se ji kariera ustavi. Če se ne sleče na odru, je njena cena premajhna. Tak je ta svet. Tudi v naši majhni Sloveniji, kjer uspejo le dekleta z velikimi joški in slabim glasom. Če imaš majhne joške in dober glas, nimaš na naši sceni kaj početi. In vse to na lastni koži okusi tudi naša Ula Furlan, naša Tina, ki želi uspeti kot pevka. Ki ve, da zna peti in da jo čaka prekleto dobra kariera. Ki je prepričana, da kvaliteta na koncu vedno zmaga in da se ji ni treba prodati za hitro slavo. Da ji ni treba pofafati prvega trdega tiča, ki jo pričaka pred hotelsko sobo. In da lahko ostane to kar je ter kljub temu ujame sanje. Hm, resnica je včasih žal drugačna, kar pomeni, da Vlado Kreslin nima interesa za duet. Resnica včasih zahteva prav fafanje tičev, lizanje riti in prodajo duše. Toda to je hitra slava. Slava, ki je že naslednjo sezono ni več. Slava, ki ti da samo hit poletja. Če hočeš evergreen, pa moraš seveda ostati zvest samemu sebi. In Tina ima zares dober glas. Prav zato si lahko privošči svoje sanje, prav zato v svojo pesem dobi tudi Vlada Kreslina. Ni kaj, Ula Furlan jo igra dobro. Tudi ko je zgoraj brez, tudi ko stoji na odru. Prav zato so očitki, da je vlogo dobila zavoljo svojo mame Miše Molk, bedasti. Vlado Novak je spet liga zase. Tako kot Bojan Emeršič, ki je morda odigral najboljšo vlogo v svoji karieri. Dario Varga me je podobno kot v Petelinjem Zajtrku presenetil s svojo izjemno vživetostjo v svoj lik, zato nimam slabe vesti, če ga proglasim za mojstra karakternih vlogic. Metod Pevec pa režira tako kot je treba. Tako kot mnogi naši režiserji ne znajo. In tako, da komaj čakam njegov naslednji film. Povedano drugače, Estrellita bi morala biti tv film, Hit poletja pa bi moral razturati velika platna.

Ocena: 9/10

hit_poletja_1_show_show.jpg hit_poletja_7_show_show.jpg

 

25 komentarjev na “Recenzije: Hit poletja”

  1. Sigi pravi:

    Tudi sam sem bil pozitivno presenečen nad filmom. Končno spet en naš film, ki ni bil “kar nekaj” ampak je imel rep in glavo in vse skupaj je imelo nek smisel. ŠE čim več takih. Pohvalno

  2. todi pravi:

    Ha,ha,ha….. tisti začetni stavek v nagnjeni pisavi je legendaren !

    Si predstavljaš, da bi bilo to na kino plakatu? Mulci bi drli v kino :)

    Dario Varga in Cavazza sta stare pohotneže odigrala odlično, sploh varga je bil prepričljiv s tistim : ” Lej, kakšen je – tak je zaradi tebe…”

    Nobel film.

  3. Nick pravi:

    Jaz bom pa rekel malo drugače: Iztok, končno enkrat, da se lahko strinjam s tabo :) ))))

  4. klemenix klemenix pravi:

    Fajn opis filma. Mene moti le to, da so igralci skoraj popolnoma isti kod v Petelinjem zajtrku, kar mi daje (morda zmoten vtis), da se Hit poletja hoče “šlepati” za uspehom Petelinjega zajtrka.

    Drgač je pa tale Ula Furlan dokaj simpatičen deklič, a ni? :P

  5. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Klemen, glede na to, da je pri obeh sodeloval Feri Lainšček, je bilo to skorajda za pričakovati. Pač podobna ekipa, kjer je namesto Pie Zemljič pač Ula Furlan. Pa kaj, saj imajo popolnoma drugačne vloge in drugačno zgodbo. Pravzaprav sem že po nekaj sekundah pozabil na Petelinji zajtrk in jih v novih vlogah sprejel takoj, ko so se pojavili. In četudi gre za “šlepanje” ni s tem nič narobe, saj se tako dela povsod po svetu. Pač igralce, ki so aktualni, daš v naslednji film, ki ga snemaš. Zakaj bi se trudil z drugimi,če veš, da bodo tile dosegli svoj namen in so povrhu vsega še dobri. Po tej logiki bi te morala motiti tudi cela kopica ameriških filmov. Ni panike, pač reči si, da si gledal Petelinji zajtrk 2. Pa kaj.
    Glede Ule, mislim da jo čaka še lepa prihodnost. Se mi pa zdi, da si ti bolj gledal njene joške kot kaj druzga :)

  6. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Seveda se ne strinjam s primerjavo Estrellite. Estrellita je kompleksnejši in pač težji film, definitivno vsebinsko in umetniško gledano močnejši. Ampak v drugem, bolj Pod njenim oknom lahkotnejšem sistemu, je Hit poletja odličen, dosleden, naturalističen in brez nepotrebnih šovov alias Petelinji zajtrk (Severine, ki niso Severine, odgriznjeni ščegetavčki, mimobežni samomori pedofila, ki obvisijo v zraku, so popestritev, mašilo …). No, ampak prosim, brez prepirov …

    Narežala sem se temu stavku … “Dario Varga me je podobno kot v Petelinjem Zajtrku presenetil s svojo izjemno vživetostjo v svoj lik, zato nimam slabe vesti, če ga proglasim za mojstra karakternih vlogic.” Hahahaha … jaz sem napisala, da igrajo, kot ne bi igrali, kot da so spet oni … Mojstri karakternih vlogic, ja, alias naturščiki … hehe … Hmmm …

    In dober poudarek, ki sem se mu jaz izognila, ker sem pisala pred predvajanjem in nekako ne gre blebetat o razpletu … Kaj se zgodi, če te ne povabi k duetu Vlado Kreslin. Se popolnoma strinjam. Zelo redko se zgodi. Še Kreslin raje dela duete z že zelo slavnimi alias Klemen Klemen, Siddharta in konec koncev … hehe … Severa Gjurin. Bingo! Dobro, da si to omenil … glede na to, da ta film z Metodove strani dojemam tudi kot nekakšen poziv v stilu, dajte velikaši, bodite drugačni od felšarjev … sporočilno podobno kot pri Estrelliti … Kaj bi bilo z malim, če ga ne bi porufala eminentna prfoksa itd.

  7. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Aja … še tike komentarjev na Petelinji zajtrk. Kasting se šlepa … definitivno in seveda se strinjam z Gartnerjem, da gre bolj za kovanje vročega železa glede na Petelina. Kar se scenarija tiče, sta ga pa z Lainščkom naredila v duetu. Lainščkova je predloga in v kolikor je pod scenarij podpisan tudi Metod, je jasno, da je šlo tudi za rošade novele, včasih je razlika med scenarijem in predlogo precej velika … Hočem reči, da je pri sami zgodbi Pevčev pristop še vedno zelo očiten. Mislim … zelo me zanima sama novela, ki je nisem prebrala.

  8. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, glede Estrellite sva že debatirala, zato bi bilo še enkrat odveč.

  9. mica mica pravi:

    Simona, nekaj bi te vprašala: a mi alhko poveš, zakaj slo režiserji takos tršano radi segajo po Lainščku?
    Kaj je v njegovih novelah, zgodbah, romanih takega, da režiserje tisto potegne?

    Moram pa reči, da me je Hit potegnil. Celo bolj kot petelinji zajtrk.
    In tudi Ula je bila res izjemna.
    Celo normalno in zelo življenjsko se mi je zdelo, ko je bilo videti, da ima povsem običajne joške :-)
    se hecam.

    res je delovala tako kot danes deluje nekdo, ki “živi” in ne ki bi “igral” na nekem odru.

  10. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Mica, četudi si vprašala Simono, ti bom odgovoril jaz. Feri je pač trenutno totalni hit. In če je kak film povezan z njegovim imenom, ima velike šanse, da mu rata. Sicer pa so njegove zgodbe očitno res kul za gledalce. Niso zatežene, preveč umetniške, so življenjske in take, da se mnogo ljudi lahko z njimi poistoveti. Aktualne, zanimive, berljive in seksi. In taki so tudi filmi, ki jih naredijo po njegovih zgodbah.
    Še več, čeprav liki so slovenski, meni delujejo kot da so z juga. Toliko energije je v njih. In ta energija je po moje ključna za uspeh. Ker v večini ostalih slovenskih filmov so vsi liki praktično mrtvi ter zateženi.

  11. ojaoja pravi:

    Simona, novela ni kul. In definitivno ne seksi, če uporabim Gartnerjev izraz. Tako kot pri PZ je tudi tukaj presežek v filmu, ne v predlogi. (Na vse kriplje in pretege pa priporočam Ločil bom peno od valov in Murišo.) Zelo pa se strinjam glede Estrelite – s tabo, ne z Iztokom – čeprav čista petka ravno ni bila zaradi preveč pravljičnega razpleta.

  12. Gebieter pravi:

    Neverjetno pretenciozen film. Ko je smrklja dala glavo tipu na ramo in dahnila, da bi rada jokala, sem ugasnil TV.

  13. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Gebieter, škoda. Glede na to, da punce prav to počnejo tudi v resničnem življenju. Tistega tudi ugasneš?

  14. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, pa še nekaj bi dodal k tvojem komentarju. Po moje ne gre toliko za opozorilo znanim, da naj dajo šanso malim ribam, marveč za to, da se ni treba prodati za drekasto musko, če želiš, da ti rata. To je precej bolj aktualno za današnje razmere v slovenski muski se mi zdi.

  15. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @mica:
    Kar ti je Iztok odgovoril, je totalen mimohod po mojem mnenju. Seveda sem pa prepričana, da Iztok ni nek zelo zainteresiran bralec slovenske proze, da bi lahko presojal, kaj je za na platna in kaj ne, saj verjetno slovenske proze sploh ne pozna.

    Moj odgovor je silno preprost. Nič ne vleče na Feriju Lainščku takega. Vleče ta sveta preproščina o sveti preproščini. Z Iztokom se strinjam, da so njegove zgodbe čisti kliše alias preproste, torej predvsem dober material za bolj prestrašene režiserje, ki kompleksnejših štorij itak ne bi znali zrežirat (pri Pevcu ne gre za to, ampak za hitmejking). Za branje je vsekakor bolj zanimiv … v slogu in vzdušju. Bistvo na vprašanje, kaj vleče, je pa po mojem v tem, da ni oggovora, ker ni poanta v vlečenju, ampak v lobiju. Film Halgato je bil totalen pogreb od izdelka. Večino bi z njegovo predlogo raje odpisali in nikoli več ne bi gledal filma po svojem delu v kinu. Ampak ne, če si všeč tako in drugače, predvsem drugače, komu pomembnemu, potem lahko nastane še Mokuš, ki je totalna komedija … komedija zaradi dizasterja od filma. Ampak za Lainščka dva totalna pogreba pri silno nizki slovenski filmski produkciji ni problem. Kar je za večino v Sloveniji konec kariere, za koga pomeni samo volja do novih priložnosti. In potem pride Petelinji zajtrk in še Trakdor, ljubezen in rock ‘n’ roll z Đurom (ja, ja … si dojela … hit and money!). Nič, mica … nekomu paše Lainšček, tako zelo paše, da mu je le končno bila omogočena priložnost in nastal je hit … zdaj lahko ljudje gojijo mnenje, da gre za kultnega avtorja filmsko uspešnih zgodb. Končno!Vprašaj raje Manco Košir za bolj naklonjen odgovor … hehehe … Jaz nisem iz tovrstno feminilnega materiala.

    @ojaoja:
    Hvala za mnenje. Lahko verjamem. Kar se tiče pravljičnega razpleta pri Estrelliti, sem bila nad smernico pravljičnosti pravzaprav presenečeno. Razfukal je familijo v imenu uspeha malega … zelo neslovensko … hehehe … čeprav vseeno pravljično, ja … kdo bi ga pa prenašal in še mamo zraven. Kje so Dore Fabiani? … Pozivček pač. Podobno kot pri Hit poletja. Daj, Kreslin, ne bit v duetih samo s Siddharto in Predinom … hehehe …A res, Iztok?!!! A ni se treba ukvarjat z drekasto musko, če želiš, da ti rata. Zato si ti posnel kultni brilijant od muzike Ginekolog, a ne. Čestitke!

  16. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Ups … Zadnji štirje stavki prejšnjega komentarja so seveda namenjeni Iztoku. Nekaj se mi je sfrčkalo.

  17. Si. R. pravi:

    Ah …. slovenski film … in slovenske ‘recenzije’ …

  18. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, Ginekolog ni bil turbo folk. Bil je zabaven rap komad. Prav zato ni tako zelo uspel. Ni bil dovolj neumen.

  19. Nick pravi:

    @ojajoja, najprej te citiram:
    “Simona, novela ni kul. In definitivno ne seksi, če uporabim Gartnerjev izraz. Tako kot pri PZ je tudi tukaj presežek v filmu, ne v predlogi.”

    Ustrelil si 180 stopinj mimo. Sicer pa od osebkov z blesavimi vzdevki drugega niti ne pričakujem.

    Lainščkova novela, ki sploh ni novela, saj je prekratka za to, recimo ji raje zgodbica … je kul, seksi, fensi, skratka čudovita. Tako dobra je, da potem sploh ni čudno, da je zamikala poustvarjalce, da so najprej po nji naredili radijsko igro (!!!) in nato še film. In vse troje je bilo zame kul, seksi, fensi, skratka čudovito. Nekateri pa seveda ne veste, o čem govorim/govorite.

  20. ojaoja pravi:

    Ah, prosim te, no, Nick – stvar sem brala (v antologiji Geniji) in mi res ni bila všeč. Zdi se mi nekam toga, jezik ni primeren sodobnemu času, vse je preveč eterično in skrivnostno, ko bi moralo biti komunikativno in konkretno. To je IMHO nasploh Ferijeva težava, zato mu zgodovinske in mitske teme ležijo veliko bolj od sodobnih in ljudskih, če tako rečem. Jasno, okusi so različni, ampak jaz kot izkušena in praktično poklicna bralka v tej plati Ferijevega opusa navadno najdem vse preveč pomanjkljivosti, da bi me navdušil.

  21. ojaoja pravi:

    Aja, ko smo že pri vzdevkih: tudi tvoj ni ravno cvet domiselnosti, ne?

  22. Nick pravi:

    Sori, ker nisem vedel, da si ženska.

    Moj vzdevek, nickname, na kratko nick, torej Nick pa je seveda idealen :) ))

  23. Nick pravi:

    Aja, še nekaj o Hitu poletja v prvi izvebi – všeč mi je bilo, da je Feri zadevo popestril z malo poezije: “Ljubim le krta z vašega vrta, ki ga zastrupljate …” Toliko se še spomnim od pred treh let.

  24. ojaoja pravi:

    Ja, tale verz je bil pa prava cvetka – edina logična razlaga se mi zdi, da se je Feri zajebaval. Abel in Kajn je neprimerljivo boljši.

  25. Nick pravi:

    Zelo logična razlaga.

    Ampak zame je bilo tisto bolje od Kreslinove poezije v tem filmu, pa čeprav tudi ni slaba, je v istem stilu.Le da starozavezne svetopisemske osebe nimajo kaj početi v sodobnosti, bi jih morali že zdavnaj pokopati in pustiti pri miru, tako kot Lenina.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !