Kako je mogoče, da nekateri še vedno ne opazijo, da se v Sloveniji zadnje čase živi zelo slabo?

18 03 2008

Komentarji pri zapisu o gostovanju Boruta Pahorja v oddaji As ti tud noter padu? so mi dali misliti. Isto kot stavki, ki jih na temo trenutnega stanja v naši preljubi državici večkrat zapiše moj prijatelj Spooky Mulder. Resnično mi ni jasno kje živijo ti ljudje, ampak če bi živeli v Sloveniji, bi morali opaziti razliko. Morali bi opaziti vse več nezadovoljnih ljudi, vse višje cene in vse več čudnih reči ter zakonov, ki jih sprejme trenutna vlada. Slabo nam gre. Čedalje slabše. V vseh pogledih. In kadarkoli to zapišem, me mnogi napadejo, da nimam argumentov. Da se motim. In da govorim na pamet. Madona no, kako bom govoril na pamet, čepa razliko občutim tudi v svojem žepu. Na policah trgovin, v restavraciji, v kinu, v slaščičarni, na cesti, med ljudmi, v lokalu, povsod tam, kjer se gibljem. Vse več je revnih, vse manj je tistih, ki so zadovoljni. Minister Bajuk resda nenehno govori o gospodarski rasti in o dobrih poslovnih rezultatih, toda kaj ko tega navadni ljudje ne občutimo. Navadni ljudje občutimo le vse viške cene in čedalje težje življenje. Ne trdim, da je za vse kriva trenutna vlada. Trdim le to, da nas ne čaka nič dobrega, če se stvari ne bodo začele korenito spreminjati. In vsi ti komentatorji, ki še vedno ne opazijo razlik, vedno navržejo argumente, da je povsod po Evropi enako. Da je svet v globalni krizi in tako dalje. Okej, toda za svet me ne skrbi. Svet se vedno znajde, Slovenija pa vedno ostane nekje na robu.

In še enkrat se bom vprašal, če se mi morda meša in če se pri nas res še vedno cedita med in mleko. Navadni ljudje si namreč medu in mleka skorajda ne morejo več kupiti.

 

Dejanja

Informacije

38 odzivov v “Kako je mogoče, da nekateri še vedno ne opazijo, da se v Sloveniji zadnje čase živi zelo slabo?”

18 03 2008
1tastar 1tastar (14:57) :

Navadni ljudje nobene vlade niti kapitalistov ne zanimajo. Če bi se spoznal na statistiko, bi vedel, da se pri vsaki analizi spodnji in zgornji ekstremi porežejo :!:

Sicer pa, počakaj, da kapitalizem po Marxu propade. Sajl se levičarji že veselijo zloma dolarja in Amerike! :)

18 03 2008
Istok Partner (15:03) :

*medU in mleka*

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (15:07) :

Tastar, bo potem slabše ali boljše?

Istok, hvala za popravek. Tako vsaj vidim, da bereš natančno :)

18 03 2008
spookymulder spookymulder (15:16) :

OK, spodnji tekst sem zapisal že pri drugi temi (ko te še ni bilo), ampak ker sem bil tukaj praktično neposredno izzvan, bom ponovil moje razmišljanje:

Iztok, prosim vzemi v roke današnje Delo in si preberi obsežno analizo, v kakšni finančni krizi so se znašle ZDA in z njimi ves svet. Cena nafte, zlata in hrane so rekordno visoko, velike ameriške banke se prevzemajo za drobiž, da ne bi šle v bankrot, ameriške Zvezne rezerve pa požar gasijo z ukrepi, ki jih ni bilo že vse od uničujoče gospodarske krize v 30. letih prejšnjega stoletja.

In ravno to ti skuša dopovedati mrtn (in sem ti skušal že večkrat dopovedati tudi sam), torej da nek Janša (ali Pahor) nimata nekega resnega vpiva na svetovna finančna dogajanja, ki sooblikujejo tudi cene (in inflacijo) pri nas. Če pride v ZDA do zloma trga in do resne recesije, si ne boš mogel s 1000 tolarji kupiti niti žemlje, pa če se Pahor (ali kdorkoli drug) postavi na glavo.

Mislim, da nihče ne trdi, da se pri nas cedita med in mleko (tudi meni ni všeč mesečna bilanca zaslužka in izdatkov), temveč ti tisti, ki razumemo vsaj osnovne pojme globalne ekonomije, skušamo zgolj dopovedati, da je podobno (ali pa še slabše) povsod po svetu in je zato iluzorno prižakovati neke velike spremembe na tem področju zgolj zaradi morebitnega Pahorjevega mandatarstva. Razumem tvoje želje po spremembi, toda da ne boš kasneje preveč razočaran, se vseeno raje malo pozanimaj, kaj se dogaja z ekonomijami v drugih državah in kako to vpliva (tudi) na nas.

In na žalost(?) smo v času globalizma SVET tudi MI, zato bi te moralo (v prvi vrsti) skrbeti (predvsem) za svet.

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (15:20) :

Spooky, skrbi me za Slovenijo, saj prav Slovenija vedno potegne kratko. In če praviš, da je svet v krizi, zakaj so pol naše plače nižje od ostalega sveta, inflacija pa višja od ostalega sveta?

18 03 2008
spookymulder spookymulder (15:52) :

Heh, daj, prosim lepo, da greš do trafike in si kupiš Delo, da mi ne bo potrebno tukaj delati obnov. Med drugim bi tam namreč lahko tudi prebral, da imajo ZDA v tekočem četrtletju najverjetneje negativno gospodarsko rast (uradno bo znano aprila), dva taka negativna zaporedna četrtletja pa že pomenita recesijo. Inflacija? V ZDA je bila v lanskem letu rekordna, 4,1%. Na žalost ni samo Slovenija tista, ki vleče “ta kratko”. In pazi, če/ko enkrat pade ekonomija ZDA, bo klecnila tudi naša, ne glede na to, kako pomemben se tebi zdi ostali svet, ali kdo bo sedel na čelu naše vlade.

Vse to namreč vpliva tudi na razmerje plač in cene v trgovinah pri nas. Hej, če bi bilo zares tako enostavno, bi preprosto vsem zvišali plače. A na žalost potem cene v trgovinah ne bi ostale na isti ravni, ampak bi se zaradi stimulirane inflacije prav tako zvišale in bi bil znova na istem, oziroma še na slabšem, saj bi nastradalo gospodarstvo, kar bi lahko prineslo do zapisranja delavnih mest itd. Saj nič ne rečem, nekaj je potrebno storiti, kajti veliko ljudi preprosto več ne more shajati s trenutnimi plačami, ampak jaz ti samo skušam pokazati, da je to GLOBALEN problem, ekonomija pa na žalost ni osnovnošolska računica.

18 03 2008
simonarebolj simonarebolj (15:56) :

@spooky:
Globalen problem že je, globalen, vendar pa Slovenija še vedno nima primerljivih plač z evropskimi, cene pa!!!

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (16:04) :

Okej, Spooky, spet ne bova prišla skupaj. A vseeno mi povej vsaj to, da če občutiš to globalno krizo tudi na svojem žepu in pri ljudeh okoli sebe, ali praviš, da je vse čedalje lepše in enako kot prej?

Simona, Spooky prav tega noče in noče razumeti. Francoza boli kurac, če mu zvišajo ceno kina, saj ima lepo plačo, Slovenca pa. Isto velja seveda za osnovne življenjske potrebe. In potem se najdejo junaki, ki pravijo naj grem stvari kupovat v ZDA. Jebemti ej, kot da je karta brezplačna.

18 03 2008
Morska (16:10) :

Sama okrog sebe bolj vidim totalno nove avtomobile, po zadnji modi oblečene ljudi, ljudi, ki kupujejo v trgovinah, kjer je minimalna cena 100 evrov in podobno. To sicer ne pomeni, da v naši državi živimo dobro, le da se razmerje med tistimi, ki žiivjo dobro in tistimi, ki slabo, vedno bolj povečuje in na drugi strani vedno več zame nerazumnih zadolževanj tistih, ki nimajo toliko, pa še to dajo namesto za kruh (osnovne stvari) za avto in podobno. Na tak način najbrž nihče ne bo mogel reči, da je stanje tako slabo, da si ljudje ne morejo skoraj ničesar več privoščiti.

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (16:14) :

Morska, prav to, da si eni lahko privoščijo čedalje več, drugi pa skoraj ničesar več, je dokaz, da je stanje hudo slabo. Da o najemninah za stanovanja niti ne začenjam govoriti. In ja, tudi drugje so drage najemnine, toda plače so nedvomno višje.

18 03 2008
simonarebolj simonarebolj (16:33) :

@Morska:
Mogoče pa preveč daš na oceno videza, ki velikokrat nima nikakršne zveze z dejanskostjo.

Prvič je itak luksuz znak revščine na drugi strani, torej neuravnoteženosti. To pomeni, da propada srednji sloj.

Kar se tiče videza. Ta fama o avtomobilih se vleče še iz starih časov, danes pa nima veliko muštra. Nekdo, ki je redno zaposlen in ima povprečno plačo, se mu veliko bolj splača kupit nov avto srednjega razreda, ker bo imel veliko manj stroškov z njim v bodočnosti, še posebej ker so pogoji za nakup avta zelo ugodni. Če torej kupiš rabljeno škarpeto, jo boš z bencinom, konstantnimi dragimi popravili in nadomestnimi deli, preplačal v primerjavi s spodobnim novim avtočkom. Da ne omenjam, da boš novega lahko leta driblal in kasneje še celo prodal, starega pa po največ parih letih konstantnih visokih dodatnih stroškov odpeljal na odpad. Je pa res, da se v majhni Sloveniji veliko bolj opazi dobre avtomobile v primerjavi s slabimi kot v velemestu, kjer je pač vsega procentualno na cestah toliko več.

Druga fora, kar se videza tiče, je obleka. Oziraš se po cesti in zdi se ti, da je večina bejbik blazno dobro oblečenih. Če pogledaš natančno, sploh ni res, da so trgovine s cenami nad sto evrov polne. Daleč od tega. Prazne so!!! Nabiti so butiki in večje štacune z oblekami nizkega ali srednjega cenovnega razreda. Resnica je samo ta, da lahko ženska v dragih cotah, če je brez okusa, izgleda kot klošarka, lepo urejeno dekle z okusnimi in sebi primernimi oblačili pa, kot da je odeta v sam luksus, čeprav sploh ni res. Vse na njej lahko stane manj kot sto evrov skupaj, s čevlji vred. Poznam veliko primerov okrog sebe, ko so dekleta oblečena v zelo drage cunje, vendar jih okolica dojema kot skromne in preproste, ker imajo na sebi pač take vrste jaken, kavbojk in puloverjev, ki izgledajo, kot bi jih kupil na tržnici, čeprav so v resnici kupljeni pod drago firmo. Medtem ko neka druga ženska zraven nosi modna oblačila, ki ji pristojijo in izpade kot bejba za milijon dolarjev, vendar je štos samo v tem, da pač zna kupovat primerne cote in zna najti primerne cote primerno ceno.

18 03 2008
simonarebolj simonarebolj (16:44) :

Aja …. in zna jih primerno kombinirati … z okusom.

18 03 2008
Morska (19:32) :

Simona: Ravno to sem hotela izpostaviti, da videz ne pomeni po defaultu tudi to, da je bilo vse kupljeno “na izi”, vendar pa to pripomore k povpraševanju in če to obstaja, potem ni razloga, da cene ne bi bile take kot so. To je samo en vidik seveda. Ni fora v tem, da dajem na videz, ampak da se mi zdi mal za lase privlečeno, ko ravno ti ljudje potem jamrajo.
Pri stanovanjih pa sploh… cene so gromozanske, prodajajo pa se še vedno.

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (19:37) :

Morska, jasno da se prodajajo, a ljudje se za celo življenje zadolžijo in so celo življenje potem zaradi kredita na robu preživetja. A nekje je treba živeti.

18 03 2008
spookymulder spookymulder (19:42) :

@Iztok in Simona:

Od kje sedaj primerjava s Francozi? Smo kdaj imeli primerljive plače s Francozi oziroma primerljivo razmerje med plačami in cenami v trgovinah? Kdor je mislil, da bo vstop v EU in prevzem evra pomenil tudi avtomatično izenačitev plač s Francoskimi, je očitno popoln ekonomski analfabet. Cene so na žalost šle navzgor - to seveda drži. Sta se morda vprašala zakaj? Vzrokov je vsekakor ogromno in na žalost ne gre zgolj za sindrom JJ! Eno je enoten evropski gospodarski prostor, kjer lahko izdelovalci neke surovine (npr. kmetje) prodajajo tam, kjer so višje cene. To seveda pomeni, da se zvišajo tudi odkupne cene pri nas, če sploh želimo dobiti surovine. Ko cene zvišajo kmetje, svojo dodajo še predelovalci in distributerji, na koncu pa še trgovci (efekt domin). Nekateri so to storili upravičeno (npr. zaradi višje cene nafte, inflacije itd.), drugi so situacijo izkoristili in bogatijo na ta račun.

Dejstvo je, da so cene sedaj precej višje in to vsekakor je problem, a iz že prej naštetih razlogov vse prej kot lahko rešljiv, vsekakor pa ne gre za pričakovati večjih sprememb zgolj s posredovanjem (katerekoli) vlade, temveč moramo spremeniti celotno mišljenje potrošniške družbe. Ne govorim o ljudeh, ki komaj shajajo preko meseca in dejansko ne morejo kupiti hrane, temveč o vseh tistih, ki si lahko privoščijo nekaj več, potem pa nakupovalne centre zapuščajo z vozički, na katerih je več kot pol stvari, ki jih dejansko ne potrebujejo. Dokler bomo namreč kupovali na ta način, bodo cene visoke, saj trgovci ne bodo imeli razloga, da bi jih nižali. Ko bodo trgovcem produkti začeli ostajati na policah, bodo padle tudi cene. Dobro, to je sedaj zelo karikirano, ampak hočem povedati, da kazanje s prstom na Janšo in čakanje na Pahorja, ne more veliko spremeniti, dokler se nismo pripravljeni spremeniti tudi sami. In še enkrat, to NE GRE na račun tistih, ki se morajo iz dneva v dan prebijati z minimalno plačo, zato prosim, da ne bo kdo obračal mojih besed in govoril, da ne razumem njihovega problema.

Ampak dobro, ko smo že pri plačah, pa načnimo še to temo. Če primerjamo minimalne plače, smo nekje na sredini evropskega povprečja. Pred vsemi novimi članicami EU, saj imajo Slovaška, Češka, Madžarska, Poljska in vse pribaltske države skoraj za pol nižjo minimalno plačo, kot pri nas. Še več, naše minimalne plače so primerljive s tistimi na Portugalskem, v Grčiji in Španiji. Na drugi strani pa imamo res več kot dvakrat nižje minimalne plače kot npr. v Franciji in drugih zahodnoevropskih državah (kar gre predvsem na račun večje gospodarske razvitosti). S tem sedaj nočem reči, da so naše plače dovolj visoke. Niti najmanj, navajam zgolj dejstva, ki jih očitno tisti, ki pravijo, da ima težave samo Slovenija in da smo najslabši v Evropi, očitno ne poznajo.

Da zaključim: Iztok, enkrat za vselej bi ti rad pojasnil, da jaz NE GOVORIM, DA JE VSE ČUDOVITO IN OK, zato prosim, da mi teh besed ne polagaš več v usta, saj mi s tem daješ vedeti, da sploh ne bereš mojih komentarjev. Stanje plač in cen vsekakor ni dobro, jaz pa ti samo želim pojasniti, da stanje ni tako slabo, kot marsikje drugod po svetu (tudi v naši neposrednji bližini) ter da to vprašanje ni lahko rešljivo, ker je v igri ogromno globalnih faktorjev.

Verjemita mi, tudi sam bi najraje videl, da dočakam dan, ko bi Pahor kot mandatar dvignil plače in gospodarsko rast, znižal cene in inflacijo, osvobodil novinarje (in vse druge) vseh pritiskov in ustvaril najbolj čudovito klimo, kar si jih lahko predstavljamo. Težava je samo v tem, da očitno poznam preveč (globalnih in domačih) razlogov, ki govorijo proti temu, da bi mu to lahko tako zlahka (ali sploh) uspelo. Če me že samo to dela pesimista ali “desnaka”, pa tudi prav, si pač ne morem pomagati, da na svet gledam bolj globalno.

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (20:05) :

Spooky, saj to je problem ja. Zakaj se ne bi enkrat primerjali s Francozi in bi imeli njihove plače za spremembo. Po tvoje bi bilo torej popolnoma isto pod katerokoli vlado? Še več, je pod to morda po tvoje najboljše? Dopuščaš možnost, da bi bilo pod katero drugo morda bolje? Pojdi na Poljsko, boš presenečen kako je tam vse poceni. Jasno, da imajo lahko nižje plače. Pri nas so francoske cene in slovenske plače. Ne polagam ti besed v usta, dragi prijatelj, toda ko me vedno tako napadeš ko šinfam trenutno stanje, dobim občutek, da se tebi še vedno cedita med in mleko. Ter da ne opaziš, da ostalim ni tako lahko. Lepo, da gledaš globalno, toda vseeno izpade tako, da si desničarski in da levice že po defoltu ne bi podprl.
Spooky, ni panike, ampak mene ne zanima svet, mene zanima Slovenija. In čudno mi je, da je prav pri nas ta globalna kriza najbolj opazna.

18 03 2008
Morska (20:18) :

To, kar je napisal Spooky, sem hotela tudi sama izpostaviti… potrošnja je zelo visoka, kupujejo se stvari, ki jih ne bi bilo treba, nekateri pa nimajo za osnovne stvari. Sama zase ne morem reči, da živim slabo, za zaslužek pa precej delam, ker ne trošim za stvari, ki jih res ne potrebujem, kar ne pomeni, da si česa ne privoščim, pa mi nekaj denarja vedno ostane.

18 03 2008
kristina (20:33) :

Sama mislim, da gre ze globalni problem. In res je tudi pri nas v Sloveniji živimo slabo. Sicer ne tako slabo kot v Afriki ali Indiji, pa vendar le, vsi bi lahko živeli bolje. Pač tak je eni so svinjsko bogati in si lahko privoščijo tudi polet v vesolje, po drugi strani pa je vse več revežev. Jaz ne vidim neke svetle prihodnosti. Se mi zdi, da se bomo morali vsi privaditi na še bolj skromno življenje.
In res je, življenje je postalo dražje, službo je itak težko najti. Če pa že najdeš kakšno službo, pa ni pošteno plačana.

18 03 2008
spookymulder spookymulder (20:36) :

Eh Iztok, ravno v tem je problem - da te SVET NE ZANIMA, zato ne razumeš, da SMO SVET TUDI MI in ne gledaš globalno ter zato ne vidiš, da kriza ni najbolj opazna prav pri nas, prav tako pa ne razumeš vseh vzrokov za to, kar se nam dogaja in ti ni všeč, zato iluzorno od Pahorja pričakuješ nič manj kot čudež.

Zato tudi ne razumeš, zakaj ne dobimo plač kot Francozi, ker bi imeli potem dvakrat višje cene tudi v trgovinah, gospodarstvo pa bi se sesulo v prah, kar bi seveda pomenilo, da ljudje ne samo ne bi imeli plač na zdajšnjem nivoju, temveč sploh ne bi imeli služb.

Zato tudi ne razumeš, da je pritoževanje in čakanje na čudež (Pahorja) brez haska, dokler se ne bo zganila in spremenila vsa družba, z njo pa tudi TI!

Zato tudi ne razumeš, da jaz ne govorim, da je vse OK, temveč zgolj bolj realistično opažam, da marsikaj ni OK, a da zato ni kriv zgolj JJ, temveč veliko večje število dejavnikov, ki bodo v popolnoma isti obliki omejevali tudi Pahorja (ali kogarkoli drugega).

In zato tudi ne razumeš, da z iskanjem vzrokov za težave v Sloveniji ne branim JJ ali sem proti Pahorju ali da se mi cedita med in mleko, temveč zgolj iščem in navajam dejanske vzroke za vse to, kar se dogaja. Vzroke, ki jih ti ne razumeš oziroma ne priznavaš in zato misliš, da bo Pahor vse spremenil brez problema.

Iztok, srčno upam, da imaš prav, a bi bilo morda vendarle preudarno, da sem ter tja prisluhneš tudi kakšnemu manj optimističnemu argumentu, da ob morebitnem drugačnem scenariju, kot ga pričakuješ, razočaranje ne bo preveliko.

Ampak dobro, daj prosim te, da poveš, kaj sploh pričakuješ od Pahorja? Glede plač, cen v trgovinah, inflacije in vsega drugega, kar še prištevaš pod “slabo klimo”. Bo šlo? Saj ni potrebno filozofirati, ti samo napiši: to naj gre gor, tisto naj gre dol, ono naj se tako in tako spremeni itd.

OK, ko boš vse to naštel, pa prosim tudi razmisli in pripiši, če imaš kakršnokoli idejo, kako bi to Pahor lahko dejansko dosegel. Da sploh vidim, kako si ti to dejansko predstavljaš in kako lahko tako zlahka diskvalificiraš vse globalne dejavnike. Do your magic and amaze me, Iztok!

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (21:30) :

Spooky, zdaj pa ti meni besede daješ v usta. Nikjer nisem zapisal, da nas bo Pahor rešil. Rekel sem, da bi rad alternativo in da upam, da bo pod drugo vlado bolje. Saj ni nujno, da bo Pahor. Morda bo Golobič. Nikoli se ne ve. Morda bo spet Janša. Vseeno mi je kdo bo, važno je, da ne bo tako slabo.
Ma daj no, zakaj me tako dobesedno vzameš? Saj veš, da dam ekstremen primer, da povem kaj mislim. Jasno, da ne moremo biti Francozi, saj so oni daleč pred nami in bi bila to iluzija.
Preveč se zalepiš na kake moje besede in vidiš več kot sem hotel povedati.
Jaz pač mislim, da bi nam lahko bilo bolje. Če bo ti prinesel Pahor, hvala bogu. Če kdo drug, pa tudi super. Narobe si me ocenil. Zavedam se jaz vsega, kar ti meni poveš, saj nisem bedak, ki ne bere časopisov in interneta, toda kljub temu opažam, da smo pri nas na slabšem kot drugje. Se pravi to, kar ti vztrajno zanikaš in si prepričan, da ni pri nas nič slabše kot drugje. Če je globalna kriza, naj bo enako slabo za vse. Pa ni.

18 03 2008
spookymulder spookymulder (21:53) :

Ja glej, to kar ti imenuješ “lepljenje na besede” je zame zgolj dosledno sledenje argumentom (ali trditvam) sogovornika, s čimer izkazujem zgolj spoštovanje in priznavanje, da sem pripravljen na resno debato. Če sogovornik ne zna (ali se mu ne da) na pravi način izraziti svojih misli in argumentov, to pač ne more biti moja krivda.

Moving on!

Jasno, lahko bi nam bilo bolje. Lahko bi nam bilo tudi slabše. Dobro, prvi korak k iskanju rešitev je priznavanje in poznavanje problema. Če si sedaj torej zatrdil, da poznaš probleme in okoliščine (pa jih očitno ne, ko še vedno trdiš, da gre nam najslabše), se moramo vprašati, kaj je torej naš cilj rešitve problema. Zato sem te tudi že prej pozval, da poveš, kaj sploh pričakuješ. Kaj konkretno želiš, da se spremeni?!? Nato pa lahko daš še kakšno idejo, kako bi se po tvojem razumevanju to lahko spremenilo. Ne želim celotnega ekonomsko-gospodarsko-socialnega programa, temveč zgolj nekaj iztočnic, kako si sploh predstavljaš reševanje teh težav?

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (22:03) :

Spooky, če bi to vedel, bi kandidiral za šefa vlade :)
To vprašanje zastavi Pahorju.

18 03 2008
simonarebolj simonarebolj (22:33) :

@Spooky:
Vse to, kar pišeš v zvezi s problemom globalizacije, je itak res in temu nikjer nisem sploh oporekala. Je pa res tudi to, da gredo cene vštric s Francijo, plače pa ne … kar ni primerljivo z državami, ki si jih naštel, kjer so tudi cene nižje. Seveda gremo lahko pogledat malo tudi, kako je kaj v Rusiji … hehehe … Vendar me ne zanima Putin sistem, iz katerega naj bi se mi bojda izkopali, čeprav žal ob Janša ideologiji tudi ne izpade nujno tako. In trenutno živita moja prijatelja na Češkem. Zakaj? Ker tam bolje zaslužita. Pika.

Kar se inflacije tiče, je že jasno, da se z dobro strateško politiko še kako da umirjat konja. Napak še Bajuk sam ni mogel zanikat.

In zdaj … najpomembnejše. O čem sploh govorimo?! Ali mnenje, da izvolitev nove oblasti zagotovo ne bo čez noč rešila zgoraj omenjenih problemov, pomeni, da bom ponovno volila Janšo, ker je itak vseeno, ali pomeni, da bom za vsak slučaj raje volila Pahorja in njegovo opcijo. Kaj torej pričakujem? Kje vidim razliko? Povsem enostavno. Ta vlada je velik del uspeha, kar se tiče GRja imela že podloženo od prej, s tem, da nas je ta GR rast tudi prekleto koštala, z inflacijo v paketu. Menim, da bi na Pahorjevi stranki v najslabšem primeru vse ostale enako slabo, kot je zdaj. V najslabšem primeru!!! Ampak tisto, kar bi bilo pa definitivno bolje, ker slabše bit ne more, je ideološke narave. To je pa tisti del plati medalje, ko smo vsa ta leta bojevali bitke s cenzuro, bitke s slabimi kadri na vsakem vogalu, pri čemer je ta vlada pavšalno kadrovanje kar napej opravičevala z izgovorom, da poravnava stare račune s komunisti, kar je pomenilo tudi odstavljanje dobrih kadrov za slabe, svoje prijatelje in primerno podložne. Videla tudi na lastne oči. Da ne omenjam programskega sesuvanja nacionalnih medijev na totalen poden. In če ne drugega, imam tega tako poln kufer, da komaj čakam volitev.

18 03 2008
spookymulder spookymulder (22:34) :

Torej bo držalo, da problematika presega meje Slovenije, kajti v nasprotnem primeru to pač ne bi smelo biti tako težko vprašanje?

No dobro, verjetno veš vsaj to, kaj konkretno od Harry Pahorja sploh pričakuješ, če že nimaš pojma, s kakšno čarovnijo bo izpolnil tvoje želje?

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (22:37) :

Simona, dobro si zapisala. Ampak Spooky bo spet našel čisto svoje razloge :)

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (22:40) :

Spooky, od njega pričakujem, da nam bo bolje kot nam je pod Janšo. Pa če bo za pikico bolje, bo izpolnil moja pričakovanja.

18 03 2008
simonarebolj simonarebolj (22:49) :

@Morska:
Imaš prav. Seveda smo kot družba tudi odgovorni, v smislu, kako se odzivamo na ponujenega mačka v žaklju. Dobro je, da to poudarjamo. Slabo, če to poudarjamo na način, kot da politiki s svojim vplivom in strategijami do javnosti nimajo nič pri tem. In še slabše, če ne kritiziramo luksuza tistih, ki so si pri koritu resničen luksuz zlahka nabrali, opljuvamo pa vsakega mimoidočega nižjega srednjega razreda, ki si privošči v veselje kakšno cunjo, kolo, avto ali pivo več!!! Tega pa ne maram. Osebno živim relativno skromno, za nekatere preluksuzno že zato, ker uporabljam make-up in pač nekateri, ki jim itak ni do tega, že v tem zelo radi vidijo predmet spotike, češ, kaj jamraš, kako drag je kruh, na trepalnicah imaš pa tono moke. Tega pa ne maram. Ker nikoli nisem marala ljudi, ki so poveličevali skromnost, ker so bili sami itak taki, da sploh uživat življenja znali niso, hkrati pa nikoli niso imeli jajc, da bi rekli kaj čez “ugledne” gospode. Kje pa!!! Še slinili bi se jim po potrebi. Sosedo, ki si je kupila lepšo srajčko od njih, bodo pa valjali po ustih do onemoglosti.

Zato absolutno sem za zmernost. Ni mi všeč, ko vidim, koliko mesa se požre in pomeče stran, na drugi strani pa lakota. Ne padam na fore, da je najdražja kremica dejansko najboljša in da jih rabim petdeset. Sploh ne. Marsičesa nimam, kar se drugim zdi kot nujnost. Dam pa veliko na užitek. Nikoli nisem razumela ljudi, ki so šparali za najboljšo zofo v dnevni sobi, niso pa imeli denarja za na kavo!!! In absolutno imam rajši denar za kino, gledališče ali za dobro žurko kot pa za nov parket, ki mi ga je psiček pokrempal … hehehe … Skušam, glede na okoliščine, še vseeno uživat, kolikor se le da! In privoščim ljudem, da lahko tudi uživajo! Kritiziram pa prazne dobičkarje, ki kopičijo denar, pa sploh uživat ne znajo, so praznega duha in gredo na golf iz povsem drugih razlogov, kot bi bila lahko ljubezen do golfa. Ne maram ljudi, ki se hvalijo s skromnostjo in garaštvom ob tem, ko jim na računu ležijo milijoni za prazen drek. To je zame nekrofilska ideologija.

18 03 2008
Morska (23:13) :

Simona: Mislim, da sva na isti frekvenci :)

18 03 2008
recognize (23:13) :

se ni panike…bojo pac naprej se vsi ropal….zanc je spet en s pistolo oropu trgovino…
ce se ne bo spremenilo neko,pa pac cezadli vec ropov pa mrtvih! kokr hocete!
itk da raj krades ko pa da umres od lakote! ce rte pa dobijo pa gres v zapor,prides vn in nadaljujes

18 03 2008
spookymulder spookymulder (23:23) :

Iztok, lahko dejansko poveš (ali ploh veš), kaj zate pomeni bolje?

Simona, če bi imela tvoja prijatelja na Češkem minimalno plačo, potem ne bi mogla zaslužiti bolje. Če sta na Češkem našla boljšega delodajalca, kot v Sloveniji, ima to bolj malo za opraviti s politiko tukajšnje ali tamkajšnje vlade. Jaz na drugi strani poznam ljudi (v zdravstvu), ki so prišli iz Češke, ker tu zaslužijo neprimerno bolje. Očitno je odvisno od posameznega primera ali posamezne gospodarske panoge. Klicaj.

Inflacija? Lahko bi bila manjša, a bi tudi to imelo svojo ceno. Napake so, napake so bile in napake bojo. Na žalost inflacija še zdaleč ni edini razlog za divjanje cen v trgovinah.

Praviš, da boš volila Pahorja, čeprav ne veš (oziroma ni nobenih zagotovil), če bo res lahko kaj spremenil na bolje (glede gospodarstva). OK, povsem razumem, raje boš volila nekoga, ki ponuja alternativo. Toda, mar ni bil prav to tudi razlog za zmago JJ in padec LDS? Vzorec se torej ponavlja, rezultat je zato še toliko bolj negotov. Pač odvisno od osebnega optimizma, da ne rečem VERE in upanje v drugačne (boljše?) čase. :-)

Zapuščamo gospodarske vode ->

Aha, torej smo spet pri ideologiji. Hja poglej, mar ni edino logično, da tako kot ti sedaj čutiš pritisk, bodo pritisk ob zamenjavi vlade čutili tisti, ki sledijo drugi ideologiji? Verjetno bo kadroval tudi Pahor, če bo želel kaj spremeniti. Mar ne bodo potem tudi “desnaki” takšne (kakršnekoli že) menjave čutili kot politično obračunavanje in bo to sedaj pristik nanje? Si mar v času leve vlade živela v vati, da nisi slišala, kako se je marsikdo pritoževal o kontinuiteti in njihovem vplivu na gospodarstvo, medije, kadrovanje … Upravičeno/neupravičeno? Tudi to je lahko zelo relativno in zelo pogojeno z ideologijo. Na žalost. Skratka, osebno ne pričakujem spremembe klime, le da se bodo sedaj pritoževali drugi. Razen če tudi ti verjameš v čarovnije Harry Pahorja, da bo znal zadovoljiti vse.

No, da malce zapustimo filozofske vode in gremo na volitve, saj se mi že dolgo zastavlja vprašanje, koga bom volil sam. Heh, no če si iz mojega pisanja slučajno sklepala, da sem že aboniran pri Janši, si se pač zmotila. Sicer brez ovinkov priznam, da sem na prejšnjih volitvah izbral Janšo in to iz povsem preprostega razloga (očitno zelo podobnega tvojemu), da sem si želel sprememb in ker sem prepričan, da se mora politika na vrhu na vsake toliko časa zamenjati (LDS pa je bil že long overdue). Mi gre kar malo na smeh, kako so potem takrat nekateri govorili, da se z Janšo vrača srednji vek, a se je izkazalo, da je politika pač politika, morda z nekoliko drugačno barvo perja, a še vedno iste vrste ptica.

Dobro, Janša je izpolnil številna moja pričakovanja, a je (bilo?) v delu njegove vlade tudi veliko stvari, s katerimi se nisem niti malo strinjal. Zato tudi še ne vem, komu bo šel moj glas. Prejšnji princip menjave ad hoc zgolj zaradi spremembe na vrhu mi tokrat (še) ne potegne, saj sem mnenja, da sta za uresničitev nekaterih projektov in njihova realizacija v praksi potrebna dva mandata.

Po drugi strani bi rad videl nekatere spremembe, zato bi bilo po mojem še najbolje, če bi dobili kombinacijo Janša-Pahor. OK, saj vem, totalna utopija, ampak pomisli, s tem bi se zelo učinkovito znebili vsaj del ideološke napetosti, ki tako zelo kroji slovenski prostor. Potem pač ne levaki ne desnaki v nekem kadrovanju ne bi mogli videti zgolj revanšizma. Tudi ne bi v slabem tv programu in medijih takoj videli politike, temveč predvsem slabo delo odgovornih posameznikov. Na žalost ideja, ki verjetno nima realnih možnosti, toda upanje umira zadnje.

18 03 2008
iztokgartner iztokgartner (23:57) :

Spooky, kakšna pričakovanja ti je izpolnil Janša?
Kaj zame pomeni bolje?
Recimo normalne kazni na cesti, več svobode v medijih, več denarja za kulturo in atmosfera, kjer ne bodo vsi tako prekleto resni in zagrenjeni. Če pa je tudi to le posledica globalne krize, potem pa ni več pomoči.
In ja, če bo druga vlada mi tudi Grimsa ne bo več treba gledati, kar pomeni, da bo Jim Carrey morda spet govoril angleško.

19 03 2008
iztokgartner Anonimnež (00:27) :

Meni se pa sploh ne zdi, da se v Sloveniji tako slabo živi!

Problem je v nas samih nikoli pač nismo zadovoljni. Pohlep je gonilo napredka. Nekoč so bili zadovoljni z doma pridelanim zeljem pa danes ga kdo je? sploh ve kakšen okus ima?
Včasih so se s kolesom vozili na delo, danes pa ima vsak svoj avtomobil…

Nekoč in danes, razlike so opazne, razlike so ogromne tudi takrat niso bili ludje zadovoljni tudi danes nismo. Vrjetno tudi jutri nebodo.

Skromnost dela ljudi zadovoljne !

19 03 2008
spookymulder spookymulder (00:44) :

Heh, normalne kazni na cesti … naj sploh komentiram? Kazni so se ti zdele normalne, dokler nisi sam naredil neumnosti in si bil kaznovan. Bog ne daj, da se kazni znižajo in te bo povozil kakšen norec, ki bo računal, da se mu divjanje zaradi nizkih kazni tako ali tako splača.

Več svobode v medijih? Zelo relativen pojem. Ko je bila na oblasti leva vlada, se je iz druge strani prav tako veliko govorilo o pristranskih medijih in vplivu kontinuitete nanje … to si očitno na žalost preslišal, a boš verjeno znova slišal, če se oblast zamenja. Toda ker bo po tvojem okusu, bo verjetno znova zrasla repa v tvojih ušesih. Če hočeš več svobode v medijih, je potrebno odstraniti idelologije (tako leve kot desne), da se bo dejansko pokazalo, kako velik vpliv na medije ima pravzaprav kapital. Po mojem bi bili zelo presenečeni.

Več denarja za kulturo. Se strinjam. V vsakem primeru. Vprašanje je le, če si za to pripravljen tudi sam nekoliko globlje seči v žep, oziroma vzeti nekemu drugemu področju. Lahko je reči več denarja, a na žalost soldi ne raste na drevesih … morda pa jih zna pričarati Harry Pahor? ;-)

Atmosfera? V Sloveniji močno pogojena z ideologijo. Ko vladajo levaki, kričijo desnaki, ko prestol zavzamejo desnaki, stokajo levaki. Boš simpatiziral tudi z desnaki, ki bi (ZAGOTOVO) občutili slabo klimo pod Pahorjem? Pričaranje ugodne klime za vse bi bila verjetno še največji in najtežji urok Harryja Pahorja. I wouldn’t count on it.

Jim Carrey pa tudi brez Grimsa ne bo govoril nič bolj angleško, ker ni Grims tisti, ki reče ta in ta film bo sinhroniziran, temveč se za to odločijo distributerji v navezi s predvajalci in izdelovalci filma. Razen, če nemara od Harryja Pahorja pričakuješ dekret, da se v Sloveniji ne bi več smelo sinhronizirati risank. No, potem pa lahko zagotovo kar od mene pričakuješ kakšno zelo negativno “vremensko” napoved o poslabšanju klime.

19 03 2008
iztokgartner iztokgartner (00:47) :

Anonimnež, okej, skromen bom in zadovoljen bom z majhnim. Toda nimam pojma kdo mi bo plačal položnice, najemnino in bencin, da bom prišel do službe.

19 03 2008
iztokgartner iztokgartner (00:48) :

Spooky, dovolj imam. Ne bova prišla skupaj. Kot nikoli doslej pri tej temi.
Za konec te samo pozivam, da mi našteješ slabe reči, ki jih opažaš v Sloveniji, pa nimajo veze z globalno krizo, na katero upam da se ne bo začel zgovarjati tudi Janša.

19 03 2008
Miran (08:20) :

Kaj ga eni derjete.
Prosim, da se nehate primerjat z Nemčijo, Francijo itd.
Naša produktivnost je v ku&%$# . Ne primerjajte samo plače. Primerjajte produktivnost, koliko časa smo v službi itd…
Prijatelj se je odselil v Španijo k svoji španki.
Dela po cele dneve ( tudi nedelje) za isto firmo, kot je delal v Sloveniji. Plačo pa ima 200 € višjo. Kolca se mu po Sloveniji.

Ja bogi reveži smo mi Slovenčki. Radi bi 2000 € plače, poceni stanovanja in avte, veliko cunj, plazme, računalnike, mobije za 400€ …… V službo bi pa hodili za 8 ur od tega bi polovico šihta viseli na internetu, 1 uro čik pavze, 1 uro malica, pa še kakšna kavica paše - potem pa “dejte nam evropske plače”.

Seveda, kriv je pa Janša.
Komaj čakam, da pride Barbika na oblast. Takrat bomo imeli plače cca 2000 €, za socialo bo poskrbljeno, penzije bodo višje, skratka - med se bo cedil !

wake up

Lp

20 03 2008
spookymulder spookymulder (11:21) :

@Iztok: Predvsem me motijo blokovske politične delitve, kjer se ljudje postavijo na en breg in izgubijo razsodnost, ter potem vse, ki morda ne tulijo, da je popolna in totalna kriza, označijo za privrženca druge struje, v vsaki odločitvi ali dejanju pa se vidi zgolj neko politično zaroto, katere namen naj bi bil nič drugega kot uničenje nasprotne strani, četudi bi to pomenilo uničenje Slovenije.

Ampak Slovenijo dejansko zastruplja in uničujejo prav skrajne ideologije (tako desne, kot tudi leve), ki v drugače mislečem vidijo zgolj slepega podpornika nasprotnega bloka in to potem pomeni že avtomatično nerazsodnost in diskreditacijo. In to na koncu pripelje do tega, da ljudji popade panika in iluzorno pričakujejo neke velike spremembe, pa čeprav je jasno, da do velikih sprememb ne more priti, temveč se zgolj menjajo imena, med tem ko skrajnost ideologij in blokovskih razdelitev ostaja ista, kar pomeni, da se najprej pritožujejo eni, nato pa drugi.

20 03 2008
iztokgartner iztokgartner (13:14) :

Miran, ko sem prebral kar si napisal, ugotavljam, da je z nami res konec. Jebat ga, potem pa je res bolje, da obupamo.

Spooky, je pa res, da je problem novi garnituri stvari obrniti na bolje, če jih je stara tako močno na slabše. Za to pa je seveda potreben čas. A midva e ne bomo nikoli povsem razumela glede tega, saj ti ne občutiš vremenskih razmer, ki so pod to vlado :)

Komentiraj

Uporabite lahko naslednje zančke : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>