Recenzije: Team America, Wimbledon, Memoirs of a Geisha, Fun With Dick and Jane, Kiss Kiss Bang Bang, Rumor Has It, Derailed, Brokeback Mountain, Domino, Aeon Flux

5.03.2008 ob 04:16

TEAM AMERICA: WORLD POLICE (Zda 2004, komedija, Režija: Trey Parker, Glasovi: Trey Parker, Matt Stone, Kristen Miller, Masara, Daran Norris)

South Park gre do konca.

Peter Jackson je pred davnimi leti posnel lutkovni film Meet the Feebles, enkratno, divjo, perverzno in seksualno eksplicitno pizdarijo, kjer so lutke, sicer raznorazne in ekstremno napumpane živali, počele vse mogoče svinjarije in uživale sto na uro. To je bil Muppet Show na spidu in Fračji dol na acidu. Ultimativni uživaški ego trip in komedija, s katero je Jackson dokazal, da mu ni para. Še posebej, ker je takrat posnel tudi Bad Taste in Braindead, dva najbolj zabavna in ogabna filma vseh časov. In sedaj sta nekaj podobnega storila še Trey Parker in Matt Stone, avtorja kultne risanke South Park, ki sta živali pač zamenjala z ljudmi, se lotila sila aktualne teme terorizma in pogumno obdelala vse tisto, kar vsak teden obdelujeta tudi v South Parku. In Team America: World Police seveda več kot spominja na lutkovno serijo Thunderbirds, le da gre za divjo parodijo in ekspliciten prikaz vsega tistega, kar si Thunderbirds niso upali povedati na glas. In pozor, tu je tudi Michael Moore, glasni nasprotnik Georgea Busha in napada na Irak, ki ga Parker in Stone razčefukata na tisoč kosov. In tu so tudi številni hollywoodski zvezdniki (Alec Baldwin, George Clooney, Matt Damon, Tim Robbins, Helen Hunt, Susan Sarandon, Danny Glover, Ethan Hawke, Janeane Garofalo), ki jih postrelijo kot kumare. Samo zato, ker nasprotujejo ameriškim vrednotam, ker stopijo na stran teroristov in ker kritizirajo Team America, skupino profesionalcev, ki se bori proti terorizmu in diha za vrat Korejcu Kim Jongu. Prav imate, Trey Parker in Matt Stone sta si tokrat privoščila tiste, ki so si privoščili tiste, ki podpirajo ameriški boj proti terorizmu. To je seveda sila pogumno ter drzno dejanje, zato ni čudno, da je film v ameriških kinih finančno popolnoma pogorel. Američani namreč izgubijo smisel za humor ravno takrat, ko jih nekdo zadane tja, kjer jih najbolj boli. Tja, kjer že šesto leto zapored zadeva tudi mlajši Bush. Zanimivo, da so si ga drznili še enkrat postaviti v Belo hišo.

Ocena: 9/10

null

WIMBLEDON (Zda 2004, športna drama, Režija: Richard Loncraine, Igrajo: Paul Bettany, Kirsten Dunst, Sam Neill, Jon Favreau, Bernard Hill, John McEnroe)

Tenis.

Wimbledon ima vse tisto, kar mora imeti film o tenisu. Film o najbolj znanem in prestižnem turnirju, o katerem so sanjali prav vsi največji tenisači moderne dobe. Tudi Andre Agassi in Steffi Graf, ki sta se kot veste zaljubila prav na teniškem igrišču. In Peter Colt (Paul Bettany) ter Lizzie Bradbury (Kirsten Dunst) sta Andre in Steffi, le da je ona mlajša in da on iz njenega telesa črpa energijo za svoje poslovilne dvoboje. Teniška romanca, nekaj izjemnih montažnih prijemov na igrišču, vpogled v glavo teniškega šampiona, minutni John McEnroe v vlogi komentatorja in film, ki ga nese dejstvo, da resnični Wimbledon že vrsto let izgleda bolje od filma.

Ocena: 7/10

MEMOIRS OF A GEISHA (Zda 2005, drama, Režija: Rob Marshall, Igrajo: Zhang Ziyi, Michelle Yeoh, Gong Li, Ken Watanabe)

Jebena ezoterika.

Spomini Gejše, sicer eden izmed sila pričakovanih filmov lanskega leta, je polom. Totalni polom. Jebena filozofska ezoterika, ki bo všeč samo izbrancem. Samo pravim gejšam. Visoko sofisticiranim kurbam, ki pred felacijo preberejo celotno zgodovino japonske. Skoraj tri ure kurčevega čvekanja, ki ne bi vzburilo niti najbolj stare člane doma upokojencev. Kitajci, ki igrajo Japonce, ki igrajo Američane. Hudo dolgočasna zgodba, ki si spominov sploh ne bi zaslužila. Pač film o ženski (Zhang Ziyi), ki postane gejša, “poezija v gibanju”, se pravi ženska, ki moškemu orgazem pričara samo z mislijo na seks. In film o seksu, ki ne pokaže seksa, ne more biti drugega kot film, ki ne sodi na veliko platno marveč na platnice knjige. Tja, kjer se je kot veste vse skupaj tudi začelo. Prazen film, ki premore le atmosfero, ne pa tudi dovolj prepričljive dramaturgije. Močno predolg, dolgočasen, preveč odrski, premalo dinamičen in tak, da bi ob njem zaspale tudi gejše.

Ocena: 2/10

null

FUN WITH DICK AND JANE (Zda 2005, komedija, Režija: Dean Parisot, Igrajo: Jim Carrey, Tea Leoni, Alec Baldwin, Richard Jenkins)

Zelo zabaven, skuliran, domiseln in dinamičen rimejk istoimenskega filma iz leta 1977, kjer sta glavni vlogi igrala Jane Fonda in George Segal.

Fun With Dick and Jane, socialna komedija o paru, ki začne ropati banke, ima vse tisto, kar mora imeti dobra komedija. Vse tisto, kar komedijo dela zares smešno. In vse tisto, kar smo pogrešali pri večini komedij lanskega leta. Žanrsko brezhiben izdelek, kjer Jim Carrey po dolgem času spet dokaže, da je številka ena. In film, ki od začetka do konca teče kot pravkar namazano kolesje stenske ure. Enkrat tik, drugič tak, vseskozi pa uravnano in precizno podajanje enkratne zamisli, enkratne parodije klasike Bonnie & Clyde, kjer kri zamenjajo salve smeha, nasilje pa hudomušni montažni prijemi ter učinkovite domislice. Jim je seveda Dick, Tea Leoni pa je Jane. Kot Jane Fonda, le da se požvižga na politiko in da masko Hilary Clinton nadene samo za zabavo.

Ocena: 9/10

KISS KISS BANG BANG (Zda 2005, kriminalna komedija, Režija: Shane Black, Igrajo: Robert Downey Jr., Val Kilmer, Michelle Monaghan, Shannyn Sossamon, Corbin Bernsen, Larry Miler)

Žanrska poslastica.

Shane Black, kultni scenarist filmov Smrtonosno orožje, ki je za svoje delo nekoč dobil več denarja od igralcev in režiserjev skupaj, je končno režiral svoj film. Svoj labodji spev. Svoj Šund. In svoj poklon žanru, ki si ga je izmislil. Nazadnje je delal leta 1999, ko je napisal scenarij za film A.W.O.L., kjer je kot veste igral Jean Claude Van Damme. Potem si je vzel dopust in se lansko leto zmagoslavno vrnil s filmom Kiss Kiss Bang Bang, z enkratno žanrsko poslastico, s svojo verzijo filma The Hard Way, zgodbe o igralcu, ki svojo novo vlogo vadi kar v živo. Med pravimi kriminalci in pravimi policaji. Tak je bil Michael J. Fox in tak je sedaj tudi Robert Downey Jr., nepomembni lopov Harry Lockhart, ki zaradi spleta okoliščin prikoraka na filmsko avdicijo in se zaplete v hudo umazano igro, v zviti kiss kiss bang bang, kjer se poljubi in žrtve kar vrstijo. Ob strani mu stoji opevani privatni detektiv Gay Perry (Val Kilmer), glavo pa mu meša fatalka Harmony Faith Lane (Michelle Monaghan). Čistokrvni film noir, zabaven od začetka do konca, eleganten, frajerski in tak, da mu zlepa ne boste našli para.

Ocena: 9/10

null

RUMOR HAS IT (Zda 2005, komična drama, Režija: Rob Reiner, Igrajo: Jennifer Aniston, Kevin Costner, Mark Ruffalo, Shirley MacLaine, Richard Jenkins, Mena Suvari, Christopher McDonald)

Diplomiranec 2.

Se spomnite Diplomiranca, kjer je priletna Anne Bancroft zapeljala rosno mladega Dustina Hoffmana? No, tu imate drugi del, se pravi nadaljevanje zgodbe, ki nam hoče reči, da se je Diplomiranec zgodil tudi v resnici in da sta gospa Robinson ter Benjamim Braddock obstajala tudi v resničnem življenju. In ker je Anne Bancroft kot veste umrla sredi lanskega leta, Dustin Hoffman pa je raje snemal druge filme, sta vloge vzela Shirley MacLaine in Kevin Costner, gospa Katherine Richelieu in gospod Beau Burroughs. Da pa ne bi šlo za čisti rimejk, za čisto nadaljevanje in za čisto neizvirnost, je tukaj tudi vnukinja Jennifer Aniston, ki je nenadoma prepričana, da je Kevin Costner njen pravi oče, se pravi možakar, s katerim je njena pokojna mama nekoč prevarala njenega očeta (Richard Jenkins). In ker v filmu igra Shirley MacLaine, ki ji je hčerka umrla tudi v drami Terms of Endearment, ali če hočete, tudi v celovečercu In Her Shoes, nas spet čakajo isti klišeji, iste finte in isti zapleti. Pač še en film, ki ne zna razmišljati po svoje in ki je prepričan, da bo nostalgičen spomin dovolj za zadetek v polno. Kaj hočemo, Kevin pač ni Dustin, Shirley pa ne more biti Anne. Še posebej, ko gre za Diplomiranca.

Ocena: 3/10

DERAILED (Zda 2005 , triler, Režija: Mikael Hafstrom, Igrajo: Clive Owen, Jennifer Aniston, Vincent Cassel, Melissa George, RZA, Xzibit, Tom Conti, Addison Timlin)

Ne varaj !

Okej, od Mikaela Hafstroma, režiserja švedske mojstrovine Zlo, smo seveda pričakovali več. Veliko več kot nam je dal v svojem ameriškem debiju Derailed. Zgodbi o poslovnežu Charlesu Schineu (Clive Owen), ki se zaradi skoka čez plot zaplete v nevarno igro s psihopatskim kriminalcem Vincentom Casselom. Pa vendar, Derailed ni slab film. Je povsem soliden in dovolj napet triler, ki ga pač zmatra rutina. Standardni zapleti in preveč standardni preobrati, kjer se obrne tudi Jennifer Aniston, na videz nedolžna Lucinda Harris, ki zmeša našega Charlesa Schinea. Pač film, ki bi za leto 2005 potreboval veliko več in film, ki bi moral glede na igralsko zasedbo odleti veliko dlje. Še posebej zaradi filma Zlo, ki ga je Hafstrom posnel dve leti pred tem.

Ocena: 5/10

null

BROKEBACK MOUNTAIN (Zda 2005 , drama, Režija: Ang Lee, Igrajo: Heath Ledger, Jake Gyllenhaal, Michelle Williams, Anne Hathaway, Randy Quaid, Anna Faris)

Romeo in Romeo.

Če rečete Gora Brokeback, vsi takoj pomislijo na film, ki bo letos najbrž pobral glavnega oskarja in seveda na film, kjer se porivata Heath Ledger in Jake Gyllenhall. Kjer se Heath in Jake ližeta, šlatata, fukata, rajcata, objemata in izvajata dogi stajl. Na film, kjer se zaljubita dva kavboja. In na film, kjer je moškim slabo od eksplicitnih in zelo pogumnih prizorov seksa. Pač na film, ki šokira in si da duška. V vseh pogledih. Z vseh strani. Okej, toda zakaj nihče ne pomisli na film, zaradi katerega bi tudi heteroseksualci z veseljem postali homoseksualci. Na film, ki ljubezen med dvema moškima pokaže lepše od filmov, ki kažejo ljubezen med dvema ženskama. In na film, kjer zaradi dveh moških pride tudi moškim. Ja prav ste slišali, Gora Brokeback je film za moške. Film, kjer ni prostora za ženske. In film, ki ga bodo zares razumeli samo moški. Geji in tudi tisti, ki gejev ne prenesejo. To je prava ljubezenska zgodba, zgodba o Romeu in Romeu, o dveh kavbojih, ki se zaljubita po dolgem in počez. Na gori Brokeback, kjer se potem dobivata še dolga leta. Kljub temu, da imata ženo in otroke. Kljub temu, da vesta, da svoje ljubezni ne bosta mogla nikoli zares obelodaniti. Ja, dragi moji, samo film, kjer se ljubita dva moška, je pravi ljubezenski film.

Ocena: 8/10

DOMINO (Zda 2005, kriminalka, Režija: Tony Scott, Igrajo: Keira Knightley, Mickey Rourke, Delroy Lindo, Edgar Ramirez, Mo’Nique, Ian Ziering, Brian Austin Green, Macy Gray, Lucy Liu, Jacqueline Bisset)

Življenje bolj filmsko od filma.

Dovolj prepričljiva Keira Knightley je Domino, hčerka znanega igralca Laurenca Harveyja, zvezde filma Mančurijski kandidat, ki se je naveličala lagodnega življenja in se podala med lovce na nagrade. Med čisto prave bounty hunterje, kjer je vztrajala do svoje nenadne smrti, do usodnega zlatega šusa, ki jo je pokopal sredi lanskega leta. Punca je bila kul. Kultna in taka, da so o njej posneli celo film. Skrajno realistični poklon, ki pa ga zdelajo pretirano divji montažni prijemi. Preveč precizne snemalne finte, ki zasenčijo zgodbo in še dodatno poudarijo luknje v scenariju. Režira Tony Scott, mojster filmov Top Gun, Days of Thunder, Beverly Hills Cop 2, The Last Boy Scout, Crimson Tide, Enemy of the State in True Romance, ki zadnje čase ne najde več pravega filma. Okej, ki film najde in ga potem ne zna posneti tako kot bi ga moral. Ki nenehno poudarja svoje snemalno znanje in pozablja na zgodbo, na igralce in na dušo. Pač film, ki obvlada samo tempo in energijo, kar je seveda premalo in preveč površno. Ali kot pravi Jacqueline Bisset, filmska mama Domino Harvey, ko jo vprašajo, če je seksala s Frankom Sinatro, ki je kot veste ravno tako igral v filmu Mančurijski kandidat: »Le katera ni.«

Ocena: 5/10

null

AEON FLUX (Zda 2005, znanstveno fantastična akcija, Režija: Karyn Kusama, Igrajo: Charlize Theron, Marton Csokas, Frances McDormand, Sophie Okonedo, Pete Postlethwaite, Jonny Lee Miller)

Napad klonov.

Dobrodošli v daljno prihodnost, kjer na Zemlji živi samo še deset odstotkov prebivalstva. Vse ostale je namreč nesla smrtonosna bolezen. Tistim, ki so preživeli, vlada korporacija Goodchild. Visoko usposobljena vojaško medicinska formacija, ki jo vodi odločni in nepopustljivi Trevor Goodchild (Marton Csokas), ljubitelj kloniranja, ki hoče živeti večno in ki se na sceno vedno znova vrača kot kopija. Nič čudnega, da nadenj pošljejo profesionalno morilko Aeon Flux (Charlize Theron), mešanico Catwoman in Elektre, mešanico terminatorja in Ume Thurman, mešanico Mille Jovovich in Kate Beckinsale, ki dela za odporniško gibanje Monicans. Za tajno organizacijo, ki ima Goodchildov vrh glave. Za jezne in prefrigane marginalce, ki jih vodi skrivnostna Handler (Frances McDormand), matrica in živa ženska v enem, privid in dejstvo v drugem. Prav imate, to je hudo futuristična zajebancija. Tako hudo, da Blade Runner izgleda kot povsem navadna periferija kakšnega manj razvitega mesta. To so kloni, vojaki, ženske s štirimi rokami, čudaki, friki, cepelini in divjaki. To je izvrstna in dih vzemajoča računalniška animacija, to so enkratni in zajebano dobri posebni efekti. Pač film po risanki, ki se zaveda, da mora še vedno zgledati kot risanka. In film, ki kljub temu, da nima duše in globine, seka kot britev. Veliko bolj ostro od Elektre in Catwoman ter tako, da povrne upanje v ženske akcijske junakinje. Škoda je le, da so gledalci obrnili hrbet in zjebali možnost franšize.

Ocena: 8/10

 

42 komentarjev na “Recenzije: Team America, Wimbledon, Memoirs of a Geisha, Fun With Dick and Jane, Kiss Kiss Bang Bang, Rumor Has It, Derailed, Brokeback Mountain, Domino, Aeon Flux”

  1. notnow pravi:

    wow. Memoirs of a Geisha samo 1 in pol. Meni je bil pa eden boljših filmov leta 2005… No ja, vsak ima svoj okus.

  2. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Uf, zgleda da je bil všeč samo ženskam.

  3. babsy pravi:

    heh…..sj če hočeš sex lahka greš kj druga gledat;)….če je pa sex pogoj da je film dobr se mi zdi pa res smešno:D….no drgač je to ful hud film:)….pa brez zamere;)

  4. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Babsy, ne gre zato, da ni seksa, gre zato, da je namesto seksa jebena ezoterika in dolgočasna filozofija.

  5. Tadej Tadej pravi:

    team america zmaga :D to se pa tolk presmejiš :D ahahahahaa :D pa tist seks LOOL :lol:

  6. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Hud film ja :)

  7. spookymulder spookymulder pravi:

    Z oceno filma TEAM AMERICA: WORLD POLICE se absolutno strinjam, se mi pa zdi, da si precej zgrešil poanto (podobno kot Američani, ki so films ignorirali predvsem zato, ker ga niso razumeli). Če sem te prav razumel, si film razumel kot kritiko tistih, ki kritizirajo aktualno ameriško politiko. Ampak to ni res, film je ravno zaradi svoje absurdnosti kritika aktualne Amerike, ko s pretiravanjem razgali neprijetno resnico o ameriški prepotentni miselnosti igranja vsesvetovne policije, čeprav ob tem dejansko uničijo cel svet (ali npr. povsem razrušijo Pariz, verjetno še huje, kot bi to storili teroristi, potem pa pričakujejo, da jim bomo ploskali). Enako je s tistim seksom z lutkami – norčevanje iz ameriških dvoličnih vrednot, kjer imaš lahko film, v katerem dobesedno čutiš in vohaš kri, med tem ko na drugi strani v filmu pod nobenim pogojem ne smeš imeti preveč nazorno prikazan seks. In zato tako pretiravanje tudi na tem področju. Eksekucije zvezdnikov, ki kritizirajo ameriško politiko? Ista zgodba – gre le za uresničitev misli številnih patriotov, a je to zopet tako absurdno, da gre dejansko za šalo na račun nestrpnežev, ki ne razumejo pomena svobodnih misli, temveč razumejo le govorico orožja.

    Pa še besedo o Gejši (slovenski prevod filma je Gejša in ne Spomini Gejše!!!): to ni film o seksu, temveč o celotnem konceptu gejš, ki so še kaj drugega kot zgolj vagine. Očitno ne razumeš, da film ni imel namena govoriti o Amsterdamu v 21. stoletju, temveč o celotnem konceptu japonske kulture in zato Gejše niso predstavljene zgolj kot seksualne mašine, temveč kot veliko širši družbeno-socialni pojav, ki na nek način razložijo celotno miselnost japoncev, poleg osebne zgodbe pa je vse skupaj zelo smiselno vpeto še v koncept 2. svetovne vojne in velikanskih sprememb po vojni. Zato je film vse kaj drugega kot polom, razen seveda, če gledalec pričakuje le razuzdan seks, ampak to na žalost pomeni zgolj to, da tak gledalec nima pojma o gejšah.

  8. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Spooky, jaz sem Team America razumel točno tako kot sem zapisal in pri tem ostajam.
    Glede Gejše pa tole. Prav dobro razumem kaj je bil namen filma. Toda žal je izpadel dolgočasno in razvlečeno. S tem so se strinjali tudi kritiki in gledalci, saj je film pogorel in ni izpolnil pričakovanj. In film ni slab, ker ni seksa, ampak je slab, ker namesto seksa ne ponudi nič.

  9. spookymulder spookymulder pravi:

    Ko sem prvič videl Team America, sem takoj vedel, da v ZDA ne bo vžgal, ker ga bodo ljudje zagotovo narobe razumeli, saj nič ni tako, kot dejansko izgleda, oziroma se film preko satire absurda v bistvu norčuje iz povsem drugih oseb, kot pa se dejansko zdi, da se norčuje. Že dejstvo, da film prihaja od stvariteljev South Parka, ti mora dati vedeti, da gre za obratno psihologijo, torej da glavni junaki mislijo, da delajo prave stvari, ampak to delajo na tako neumen način, da izpadejo kot največji butci. Na vprašanje, zakaj v filmu ni neposrednih norčij na račun Busha, je Matt Stone odvrnil, da preprosto zato, ker se vsi delajo norca iz Busha, ergo, direktno norčevanje iz Busha je preprosto preveč lahko in očitno, lahko bi rekli da že kar main-streamovsko, zato so pač raje uporabili obraten pristop, torej da Team America deluje po Bushevih metodah in na ta račun obračuna s svojimi kritiki (in vsem svetom), ampak s tem zgolj pokažejo, kakšni “dicki” so oni sami, je pa potem seveda na tebi, če jim (Bushu) verjameš, da je biti “dick” nekaj dobrega.

    Oziroma, kot pravijo v filmu: “We (Team America) are reckless, stupid, arrogant dicks. And the Film Actors Guild are pussies. And Kim Jong-il is an asshole. Now, pussies don’t like dicks, because pussies get fucked by dicks. But dicks also fuck assholes, assholes who just want to shit on everybody. Pussies may think that they can deal with assholes their way, but the only thing that can fuck an asshole is a dick with some balls. The problem with dicks is that sometimes they fuck too much, or fuck when it isn’t appropriate. And it takes a pussy to show them that. But sometimes, pussies get so full of shit that they become assholes themselves, because pussies are only an inch an a half away from assholes. I don’t know much in this crazy, crazy world, but I do know that if you don’t let us fuck this asshole (Kim Jong-il), then we’re going to have all of our dicks and our pussies all covered in shit.”

    V nasprotju s tem citatom v filmu seveda pokažejo, da taka logika nima prav nobenega smisla, zato ti predlagam, da si film ogledaš še enkrat in ne verjameš vsemu, kar rečejo, temveč poskušaš razumeti, da je ČISTO VSE ena velika na glavo obrnjena satira. Morda je to celo ena najbolj inteligentnih in zato do gledalcev precej zahtevnih komedij absurda.

    Gejša ti pa ni izpolnila pričakovanj predvsem zato, ker so bila tvoja pričakovanja očitno že v začetku zgrešena, ko si od gejš pričakoval zgolj seks in ker nekega enako vpadljivega nadomestila za seks ne more biti, tudi nisi videl pravi pomen in namen filma. Film je pa najbolj pogorel v ZDA, predvsem zato, ker Japonce med vojno ne prikaže zgolj kot neumne fanatike (isto se je zgodilo s Pismi z Iwo Jime), med tem ko je drugod po svetu zaslužil več kot 100 milijonov dolarjev in prejel tudi številne pozitivne kritike … vsekakor bolj pozitivne, od tvoje. :-)

  10. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Spooky, od Gejše sem pričakoval dober in zanimiv film. Dobil pa sem dolgočasno sranje, ki mu manjka prave dramatizacije. Le kič brez globine. Torej film, ki ga ne bi rešil niti seks.

  11. spookymulder spookymulder pravi:

    Ah ne, tole s pomanjkanjem dramatizacijo si pa zares povsem zgrešil, kot tudi s pomanjkanjem globine, le da gre za dramatizacijo in globino na nivoju induviduuma, torej v veliko bolj ozkem in verjetno zato tudi precej bolj subtilnem in težje dojemljivem konceptu.

  12. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Spooky, ne blefiraj. Spet si videl nekaj česar ni. In nekaj, kar manjka. Jebeš subtilnost, ki je v resnici dolgčas.

  13. spookymulder spookymulder pravi:

    Hja, OK, imaš verjetno prav, vedno obstajata dve možnosti, torej da sem ob ogledu filma dobil privide in na ta način vidi nekaj, kar dejansko sploh ne bi mogel videti, ali pa gre za drugo možnost, da ti zaradi določenih razlogov nisi videl ali razumel nečesa, kar dejansko obstaja. Vsekakor bi rekel, da sem na boljšem jaz, saj je po mojem bolje videti (ali razumeti) nekaj (pre)več, kot pa (pre)malo.

  14. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Spooky, predlagam da greš na Japonsko in si privoščiš vročo noč z gejšo. Pod vročo seveda mislim, da se bosta pogovarjala o naravi in aktualni politiki :)

  15. spookymulder spookymulder pravi:

    Takih reči gejše tudi v filmu Gejša ne počnejo, zato pa počnejo veliko drugih, še bolj zanimivih reči.

  16. mina pravi:

    Vidim da se ama absolutno nikomur ne sanja, kaj gejša je. Gejša nikoli ni bila in tudi danes NI kurba, prostitutka. Gejša je točno to, kar si Iztok zgoraj napisal, cinično seveda “Pod vročo seveda mislim, da se bosta pogovarjala o naravi in aktualni politiki”. Točno to gejše počnejo, pa o umetnosti, pa glasbi. Pa še čem. Gejša ne samo da ni kurba, gejša ne sme imeti spolnih odnosov s s stranko, še celo, če ko ima fanta, mora svojo “mater” (svojo šefico) prositi za dovoljenje. In zato je film Gejša za en drek. Ker popolnoma potvori resnico in gejšo prikaže kot kurbo (čeprav se strinjam z Iztokom, če naj bi gejša kurba bila, potem filmu med vsem drugim, kar mu manjka, drastično primanjkuje vsaj sexa) in s tem celotno svetovno javnost prepriča v popolnoma zgrešeno resnico. Film gre v laži celo tako daleč, da za velik denar kupijo gejšin junfer. Film je pravzaprav zelo verodostojen posnetek življenja high society japonske kurbe (izraza za njo se ne spomnim, vsekakor pa ni gejša), za katere pa dejansko velja, da so bile v veliko primerih kot majhne punčke ugrabljene in proti svoji volji zadržane v ujetništvu, kjer so jih potem vse njihovo otroško življenje pripravljali na poklic kurbe. In ja, za te kurbe drži, da so potem njihov junfer prodali najboljšemu ponudniku. Zato ta film ni samo slab ampak je prav za skozlat slab. In res ne vem, kako bi se ponosni Slovenec počutil, če bi Rob Marshall posnel filmsko uspešnico z naslovom Zgodovina Slovenije, prikazal pa bi zgodovino npr. Albanije. Verjetno bi bilo počutje v kontekstu filma, za en drek.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Geisha
    Če pa te bo kdaj zanimalo, da se popelješ v pravi svet gejš, pa tale knjiga “Jaz, gejša”, ki jo je napisala najuspešnejša gejša vseh časov Mineko Iwasaki. Precej šokantno, koliko deset milijonov dolarjev je zaslužila v svoji gejša karieri. Težko verjetno, da bi take cifre služile prostitutke. In kako je bila vabljena in prisotna pri najpomembnejših obiskih tujih državnikov na Japonskem, kako je spoznavala predsednike drugih držav. In še in še. Vse to je Geisha. Vsekakor knjiga, ki jo priporočam.

  17. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Mina, zelo dober komentar.
    No, zdaj pa mi je še bolj jasno, zakaj je film res slab.

  18. mina pravi:

    Sori, pa moram se spotaknit še ob tvoje navajanje, da v Gori Brokeback ni prostora za ženske, da ga bodo zares razumeli samo moški. In spotaknit se moram tudi v tvojo oceno 4. Brokeback mountain ni omejen na spol in narejen za spol. Je film, narejen za ljudi z dušo, z veliko dušo. In je film, ki ga je žaljivo ocenjevati. To je film, pri katerem pravzaprav ne moremo govoriti o kvaliteti, ne moremo govoriti, da je dober ali pa da je slab ali pa da je povprečen. Govoriti moramo o tem, kaj nam je film naredil. Ali nas je pretresel močno ali srednje ali pa nas je pustil prazne. Mene je tako presunil, da se mi je življenje ustavilo (nekaj dni, teden, dva). Filmska zgodba me je usekala v resničnem življenju. Kaj takega še nikoli. Kar se mene tiče, ne vem, kakšna je kvaliteta filma. Vem pa, da je najlepši in čustveno najpopolnejši film, kar sem jih videla, vseh časov. In ja, tisti njun poljub po 4 letnem snidenju je bil brez dvoma najbolj seksi filmski poljub kar jih je bilo. Ni čudno, da so ga proglasili za 2. najseksi vseh časov. Čudno, da ne prvi. Pa tudi se mi zdi, da ga moški niso najbolje sprejeli, govoriš o štekanju. Ni kaj štekati pri tem filmu. Vse je jasno ko beli dan. Stvar je v sprejemanju. In v doživljanju. Tako za mene. Pa kakor je meni znano, je pri moških naletel bolj na odpor kot na kaj drugega. Ker v glavnem v filmu niso videli drugega kot tisto, kar navajaš na začetku. Ali pa mu vsaj niso hoteli dati šanse. Ali pa še slabše, mogoče jih je film celo zadel, pa so morali igrati frajerje in čustva skriti. Kako za vraga pa bi zgledalo, da jokajo zaradi dveh pedrov.

  19. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Mina, no ja, pretiravali pa ne bomo. Je dober, a tako pa spet ne, da o njem ne bi smeli pisati in mu dajati ocen.
    In še vedno ostajam pri trditvi, da ljubezen med dvema moškimi najbolje razumejo prav moški. Na tem področju ženska nima kaj iskati.
    In smešno mi je tudi to, da praviš, da gre za spol. Seveda gre, Gora Brokeback je film o gejevski ljubezni. Prav zato je tako zelo dober. Če bi bili isti prizori narejeni med moškim in žensko, bi izpadli kot navaden kliše. Ker so med dvema moškima, pa izpadejo odlično.

  20. mina pravi:

    Kristus Iztok, včasih pišeš take neumnosti, da mi ni jasno, če se zajebavaš ali misliš resno. Seveda gre za spol, gre za istospolno ljubezen in seveda ne gre za spol, če govorimo o tem, za katero publiko film je. In trditev, da ljubezen med dvema moškima najbolje razumejo prav moški, je pa naravnost nebulozna. V mojem svetu so ravno moški tisti, ki nikakor ne znajo/ne zmorejo/nočejo sprejemati ljubezni med dvema moškima. In a ni poznana priljubljena moška krilatica, dve ženski skupaj sta seksi, dva moška pa ogabna? In definitivno smo ženske tiste, ki lažje in bolje sprejemamo ljubezen med dvema moškima. In resnično ne verjamem, da se najina svetova v toliki meri razlikujeta, da bi lahko trdil kaj takega. Kar pa se tiče filma, me je zadel točno tako kot sem napisala in v tem ni nibenega pretiravanja.

  21. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Mina, ne razumeva se. Ne govorim o moških, ki se jim geji gabijo. Govorim o moških, ki tako ljubezen razumejo. In prav ti bodo veliko bolje od žensk razumeli tudi tale film. Ženska namreč ne more nikoli tako zelo razumeti ljubezni dveh moških kot prav moških. In ja, draga Mina, ne govorim o seksu dveh moških, govorim o ljubezni.

  22. mina pravi:

    Torej, gledala sem film, po tvoje ga nisem razumela in dojela in film mi je bil izjemno všeč iz napačnih razlogov, ker, glede na to, da ga nisem razumela, mi iz pravih razlogov ne more biti všeč. In tudi kopica drugih ljudi ga ni razumela, razumela ga je samo peščica tistih moških, ki so strejt, pa se jim pedri ne gabijo. Le kje za vraga so ti moški?
    Itak.

  23. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Mina, nihče ti ni rekel, da ga nisi razumela in da ga nisi prav razumela.

  24. Thomas pravi:

    Še sem sem zajadral malo…

    Vsekakor je pretirano trditi, da je to film za moške, ker se s tem izključuje ženski del publike, do česar pa moški nima pravice, saj ne more nikoli popolnoma razumeti, kako ženske gledajo na kakšno zadevo.

  25. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Razumem, toda gejevsko romanco še vedno najbolje razume le moški, po možnosti gej. Tudi za ženske ni prostora.

  26. kofechiki pravi:

    gejša je carski film

    sem moški

    in to da mu daš ena in pol te naredi za zelo neverodostojnega kritika

  27. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Leonard Maltin in Roger Ebert sta mu dala 2 in pol, torej sta tudi onadva neverodostojna :)

    Če pa že otresaš jezik, pa navrzi kak argument zakaj je carski film. Me res zanima.

  28. Thomas pravi:

    Iztok:
    Dobro, že res, da gej razume povsem drugače kot straight, morda celo grem tako daleč, da rečem, da bolje razume. Ampak trditi, da tukaj ni prostora za ženske, je pa morebiti tako, kot trditi, da pri gejši ni prostora za moške. Še en korak dlje bi bil, da ni prostora za Evropejke, ker pač niso Japonke, itd.

    To je sicer moje osebno mnenje, ni nujno,da imam prav, a ne.

  29. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Stari, ne jemlji me tako zelo dobesedno, včasih pri recenzijah zapišem kaj takega, da poudarim kako zadevo. Itak, da je to tudi ženski film, zakaj ne bi bil, še žanrsko je bolj ženski kot moški.
    O tem sem pisal tukaj:
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2009/01/21/mar-zenske-in-moski-filme-res-gledamo-popolnoma-drugace/

  30. kofechiki pravi:

    “Leonard Maltin in Roger Ebert sta mu dala 2 in pol, torej sta tudi onadva neverodostojna

    Če pa že otresaš jezik, pa navrzi kak argument zakaj je carski film. Me res zanima.”

    da, tudi ona dva

    ti tudi nisi, oziroma tisto niso argumenti

  31. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Gartner, Maltin & Ebert vs. Kofechiki :)
    Bom poenostavil, da bo razumljivo tudi tebi. Film je zelo dolgočasen, predolg, kvazi filozofski, preveč odrski, če hočeš, premalo dinamičen, le atmosfera brez globine. In s hudo povprečno dramaturgijo.

    No, zdaj pa ti, zakaj je Gejša carski film?

  32. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Gejevski in lezbični film (queer cinema) pravi:

    [...] recenzija-another-gay-movie/ liffe-2008-otto-or-up-with-dead-people/ recenzija-milk/ brokeback-mountain/ watercolors/ [...]

  33. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Objave » Recenzije: Nine, In the Loop, Amelia pravi:

    [...] ki ga je režiral Rob Marshall, vroč po Chicagu in hladen po Memoirs of a Geisha, zgleda kot film Federica Fellinija. No ja, da koga ne užalimo, kot film, ki bi ga z veseljem [...]

  34. IZTOK GARTNER RAZMIŠLJA NAGLAS » Recenzije pravi:

    [...] na Quentina Tarantina in Guyja Ritchia, na Kiss Kiss Bang Bang in na Lucky Number Slevin, na sceni je Wayne Kramer, avtor enega najboljših kriminalnih trilerjev [...]

  35. Recenzije: J. Edgar, The Iron Lady « IZTOK GARTNER pravi:

    [...] sodelovcem Clydeom Tolsonom (Armie Hammer), kar pomeni, da smo, če prav razmislim, dobili še eno Goro Brokeback, kar je jasno, saj je scenarij napisal Dustin Lance Black, ki je isto počel pri filmu Milk. Jp, J. [...]

  36. ajda pravi:

    No, meni je malo nerazumljivo, da si dal Gejši tako nizko oceno. Morda bi si ga moral ogledati še enkrat in ne razmišljati o dolgočasnem, razvlečenem filmu. Meni se ni zdelo nič preveč, vsa obdobja v njenem življenju prikazana in ravno to mi je bilo v plus filmu. Morda je res, da je zgodba bolj za ženske oči in dušo, a vseeno, ocena 1 je vsekakor prenizka in kar ne morem verjeti, da si film tako ocenil. No, jaz sem ga gledala 3 x in se mu ne bom odpovedala, če bo še na tv in doživljala ga bom vedno znova in znova, kot da ga gledam prvič.

  37. ajda pravi:

    Gora Brokenback. Ne vem, če bo držalo, da so oz. bodo ta film razumeli samo moški, tudi ženske ga zelo zelo dobro razumemo, seveda gledamo z drugačnimi očmi kot moški, a vseeno film je čudovit, ker prikaže res tisto tapravo ljubezen, ki je redkost, ne glede na časovno daljavo, na okoliščine, ljubezen, kjer ni pomembno, da sta dva moška, gre za pomen ljubezni, pripadništvo in zapisano v večnosti, čeprav diši to klišejsko, a vendar. In morda je ravno v tem point, da tisti, ki se resnično ljubijo, ostanejo praznih rok, oz. takšna zveza ni mogoča, v smislu, da bi zaživeli skupaj. Morda je ravno tisto tako vabljivo, da hrepeniš po nekom, za katerega veš, da te ima rad, veš pa, da z njim ne boš nikoli. Kaj vem. In? Film sem gledala že 2 x. Aja, ocenil si 4? Hja …

  38. ajda pravi:

    Sem šele zdajle videla, da so to stare ocene in da je bila lestvica 5 najvišja ali 10?

  39. IZTOK GARTNER IZTOK GARTNER pravi:

    Pri starih ocenah je bila najvisja 5. Orientacija naj bo tudi to,da naredim pri novih ko je do 10, zraven posevnico med tekoco in najvisjo mozno oceno. Gora Brokeback bi tako dobila 8/10.

    In prste stran pri Gori. To je ultimativni moski film,kjer nimajo zenske kaj iskati :)
    Ti imej dolgocasno Gejso, meni pa pusti Goro :)

  40. Tony Scott (1944-2012) » IZTOK faking GARTNER pravi:

    [...] sem kljub Pittu in Redfordu zaspal, Man on Fire, sicer drugi Denzel, pa je bil spet zelo dober. Domino me je pustil hladnega, za Deja Vu nisem spustil duše, The Taking of Pelham 123, že četrti [...]

  41. IZTOK faking GARTNER » Recenzija: Behind the Candelabra pravi:

    [...] dejansko tudi tako dobro narejene gejevske ljubezenske zgodbe. Drži, tole je bling bling verzija Gore Brokeback, ravno prav provokativna romanca dveh moških, ki bi jo lahko brez problema gledal še kako uro [...]

  42. IZTOK faking GARTNER » Recenzija: Running Scared pravi:

    [...] na Quentina Tarantina in Guyja Ritchia, na Kiss Kiss Bang Bang in na Lucky Number Slevin, na sceni je Wayne Kramer, avtor enega najboljših kriminalnih trilerjev [...]

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !