Kulti in klasike: Hellraiser
filmski svet: kulti, klasike in ostalo, grozljivke, najbolj komentirani blogi 18.02.2008zda 1987, grozljivka, režija: Clive Barker, igrajo: Andrew Robinson, Clare Higgins, Ashley Laurence, Sean Chapman, Oliver Smith, Doug Bradley
Zelo krvava, mesena, ogabna, zanimiva in dovolj grozljiva štorija, ki ji čas nikoli ne bo prišel do živega.
Prvi Hellraiser je letel zelo visoko, popolnoma obnorel številne oboževalce žanra in se spremenil v čistokrvno kultno robo, kjer ga še danes prav vsi ljubitelji grozljivk izgovarjajo z veliko začetnico in vsem potrebnim spoštovanjem. Če rečeš Hellraiser, se zavedaš, da si omenil zelo dobro grozljivko. Prelomno grozljivko s konca osemdesetih, ki je potem dobila še šest nadaljevanj in legendarnega Pinheada (Doug Bradley), vodjo srhljivih cenobitov iz pekla, spremenila v del popularne kulture. V del ekipe, ki so jo sestavljali še Michael Myers, Freddy Krueger in Jason Voorhees. In Pinheadov team se v temle prvem poglavju spravi na možakarja Franka Cottona (Sean Chapman), ki s pomočjo čudežne kocke odpre peklenski portal in se preda popolnemu užitku, za katerega seveda na koncu plača s Kristusovimi mukami. In prav ta Frank Cotton potem prileze iz pekla in od svoje bivše ljubice Julie (Clare Higgins) zahteva kri in meso. Kri in meso žrtev, ki mu jih na podstrešje družinske hiše vodi prav Julia, sicer žena njegovega brata Larryja (Andrew Robinson), ki o vsem tem seveda nima pojma. In Frank potrebuje človeško meso, kri, kožo in vse tisto, kar ga bo spet spremenilo v človeka. Kar bo iz njegovega hudo grozljivega in zombijevskega izgleda spet naredilo pravega moškega. Gledalci s šibkimi koleni in slabimi želodci so omagali že leta 1987, vse tisto, kar ste o tem kultnem filmu že slišali, pa brez dvoma drži še danes.
Ocena 4






19.02.2008 ob 01:36
Ti si za filmske kritike to, kar je Damjan Murko za glasbo. Opažam namreč, da se oba na svojem področju ne zavedata določenih elementov, ki so bistveni za vajin poklic.
Ti recimo sploh ne poznaš osnov dramatike ali pa si zelo slabo podkovan v razumevanju konteksta zgodbe. Prikrajšan si za globino. Namreč pri recenziji Se Jie-ja si naredil toliko lapsusev, da sem takoj vedel, da ta človek pač ne razume socialnega, političnega in zgodovinskega ozadja zgodbe in zato ne more zgodbo dojemati drugače kot na površinski ravni in še to v okviru enega ali dveh nasprotujočih si elementov. Ni čudno, da te zgodba ni premamila, med tem pa očitnemu sranju, katerega vrhunec zgodbe se manifestira v hodečem zombiju podariš oceno štiri.
19.02.2008 ob 01:40
Danilo, ocena filma Hellraiser nima nobene zveze z oceno filma Se, Jie. In kako lahko praviš, da je sranje, če ga še videl nisi in ga očitno tudi ne poznaš. In ti boš meni o filmih. Smešno

In ja, če sem jaz Damjan Murko, si ti Dumjan Pjurko
19.02.2008 ob 01:44
Pa da ne boš narobe razumel. Ne zavračam umestitev zombijev v film kot apriori nekaj slabega. Je pa problem, če se film posname zato, ker bi ga rad posnel kostumograf. Navsezadnje ti gross income po socialnih in generacijskih razredih to tudi najbolje pove. Film za mozaljaste najstnike, zreli gledalci mu niso dali pozornosti.
19.02.2008 ob 01:46
Danilo, Hellraiser je v žanru grozljivke zelo cenjen film, ki ga niso vzljubil le najstniki. Prav najstniki so po moje zaradi seksa vzljubili Se Jie. Kam se torej ti šteješ?
19.02.2008 ob 01:58
Če ne verjameš meni, pojdi gledat na imdb ali druge stastične strani, v kolikor nimaš zakupljenega računa na imdbpro, kar bi po mojem mnenju, kot kritik moral imeti. Pa vmes poglej še za Se Jie.
Očitna rigaroznost kaj?
19.02.2008 ob 02:02
Danilo, Hellraiser ima oceno 6.9, kar je prekleto dobro za tak žanr. Jasno, da ima Se Jie boljšo oceno, toda zakaj bi moral upoštevati to mnenje, če imam lahko svojega. In še enkrat, zelo se motiš, če misliš, da je Hellraiser neka povprečna grozljivka. Gre za zelo pomemben film v žanru grozljivk. Za razliko od Se Jie, ki ga bodo pozabili že letos. Madona, saj ne morem verjeti, ob dveh zjutraj debatiram z nekim človekom o tem, če je Hellraiser boljši od Se Jie in obratno. Kot da bi debatiral o primerjavi Terminatorja in Gore Brokeback. Huh, morda pa se res spreminjam v Damjana Murka.
19.02.2008 ob 02:06
In ja, kaj za vraga pomeni rigaroznost? Če že uporabljaš tujke, da boš izpadel bolj pameten, uporabi pravilno napisane
19.02.2008 ob 02:12
Tu se sploh ne gre kateri film ima boljšo oceno. Hvala bogu, da si toliko zrel, da znaš tudi sam imeti mnenje. Pač pa je s teboj nekaj narobe, če daš eni patetiki oceno 4 ( sem prepričan, da sem HR videl večkrat od tebe… jebat ga kot klinci smo palili na takšne gluposti), medtem pa daješ Se Jie, ki je po dolgem času ena zgodba, ki vnaša značajsko in trdno konsturkcijo samo tri.
Mislim kot bi dal Dostojevskemu oceno 3 za Zločin in kazen, Levstikovi Visoški kroniki pa 4. To je deviacija, in zaradi takšne deviacije si mi tudi simpatičen kot Damjan Murko, če že vsiljuješ primerjavo z njim.
19.02.2008 ob 02:19
Generacijska rigoroznost je stvar, ki jo ne razumeš, zato ti jo bom razložil. Gre za primer s katerim se označuje razporeditev gledalske strukture. Pri tvoji patetiki rigoroznosti pač ni, kar priča o temu, da je film zelo slab.
19.02.2008 ob 02:22
Danilo, Se Jie je zelo klišejska in v bistvu zelo dolgočasna zgodba, ki se fura na veliko boljše filme in upa, da bodo gledalci kot si ti padli na eksplicitne prizore. Ti si padel in se zdaj bojiš priznati, da ti je bil všeč samo zaradi tega. Vse ostalo je namreč zelo povprečno in čisto originalno. Pri oceni sem ti pa itak naštel druge, veliko boljše filme.
In ja, ne podcenjuj Visoške kronike.
In da ne pozabim, tudi jaz sem močno zabavam ob ljudeh, ki imajo v glavi, da se hudičevo močno spoznajo na filme in ki v vsakem kao cenjenem filmu vidijo mojstrovino in si ne upajo povedati svojega mnenja, saj bi jih prijatelji gledali postrani.
Danilo, ne boj se, tukaj lahko vse poveš. Tudi to, da si zehal ob Se Jie in da na skrivaj še vedno rad pogledaš vseh sedem Hellraiserjev.
19.02.2008 ob 02:24
Danilo, napisal si rigaroznost
Zato sem to omenil.
19.02.2008 ob 02:30
Jaz si ne mislim, da se spoznam na filme. Zase si ne bi upal trditi, da sem amater, kaj šele pravi filmski kritik, pa vseeno v debati s teboj, ki naj bi bil profesionalen kritik, dominiram in te spravljam v takšen obup, da hočeš projecirati vse svoje negativne stvari name.
Pa mimogrede. Če bi hotu gledat sex, bi si pogledu pornič. Očitno nikakor ne moreš razumeti, da ljudji privabijo znanstvene vede kot je zgodovina, da jih znamijao medsebojni odnosi in ne samo hodeči zombiji. Kakorkoli to vse odraža tvojo plitkost v profesionalnosti.
19.02.2008 ob 02:31
Če pa že čvekaš o različnih starostih, pa si le poglej grafa za oba filma, pa boš videl da sta si pravzaprav zelo podobna in da je zelo veliko glasov pri Hellraiserju prišlo od uporabnikov starih nad 40 let, najmanj pa prav od najstnikov. Torej?
19.02.2008 ob 02:32
Jaz si ne mislim, da se spoznam na filme. Zase si ne bi upal trditi, da sem amater, kaj šele pravi filmski kritik, pa vseeno v debati s teboj, ki naj bi bil profesionalen kritik, dominiram in te spravljam v takšen obup, da hočeš projecirati vse svoje negativne stvari name.
Pa mimogrede. Če bi hotu gledat sex, bi si pogledu pornič. Očitno nikakor ne moreš razumeti, da ljudji privabijo znanstvene vede kot je zgodovina, da jih znamijao medsebojni odnosi in ne samo hodeči zombiji. Kakorkoli to vse odraža tvojo plitkost v profesionalnosti.
Mislim a te res ni sram, da te en laik tako obrača?
p.s. ne podcenjujem Visoške kronike. Se pa ne more primerjati z Zločin in kazen. Ali trdiš ravno obratno?
19.02.2008 ob 02:34
Danilo, uživaj dokler lahko. Na kakem drugem blogu bi te že zdavnaj zradirali. Samo jaz sem tak bedak, da ti dovolim, da ujameš svojih pet minut slave, o kateri boš že jutri razlagal svojim frendom
19.02.2008 ob 02:35
Ni važna kvantiteta, pač pa vsebina. Poglej ocene. Sicer pa so za HR-ja v večini glasovali ljduje, ki so ga videli še kot najstniki. V osemdesetih net še ni obstajal. Če že hočeš prmerjaj s Hitchcookom, pa boš videl kakšno zablodo zagovoarjaš.
19.02.2008 ob 02:38
Strinjam se samo s tem, da si bedak. Verjemi pa, da se ne bom hvalil o debati s teboj. To bi mi kvečjemu šteli v minus. Upam, da bova oba diskretna.
19.02.2008 ob 02:39
Strinjam se samo s tem, da si bedak. Verjemi pa, da se ne bom hvalil o debati s teboj. To bi mi kvečjemu šteli v minus, kot bi mi šteli v minus pogovor z Murkom.
Vidiš primerjave med vama se kar same ponujajo.
19.02.2008 ob 02:41
Danilo, tole debato bom jaz zdaj končal, ker je totalna bedarija. Sem mislil, da si fajni dečko za debato, zdaj pa vidim, da brez veze provociraš in želiš neke zares debilne primerjave. Začelo se je dobro, zdaj pa se mi žal ne da več. Mi je pa žal, da sem ti posvetil tolko svojega časa. Jebat ga, na napakah se učimo.
Ko rataš bolj kul in ko boš namesto IMDBja uporabljal svoje možgane, pa se spet slišiva.
19.02.2008 ob 02:42
uf, danilo, pojma nimaš, da te iztok obrača kot pohanega prašiča na ražnju
hahahahaha
19.02.2008 ob 02:44
Mina, pusti mu veselje, drugje itak ne bo prišel do izraza
19.02.2008 ob 02:47
če že uporabljaš drug nick, uporabljaj vsaj proxy.
19.02.2008 ob 02:54
Danilo, preveri IP pa boš videl, da se motiš. In zakaj bi bil tako beden, da bi ti pisal z drugim Nikom. To ni moj stil. Nikoli se ne skrivam.
Ne moreš razumeti, da se je zelo hitro našel nekdo, ki te ima za totalnega bedaka, ki se po nepotrebnem meče ven?
In ja, enega Danila pa bom že sam zmogel. Zakaj bi rabil drugi nik. Ne precenjuj se
19.02.2008 ob 02:59
Zakaj bi bil tako beden? Ker te je na področju, ki ga najbolj obvladaš, demontiral popoln filmski laik. To ni dobro za image, image pa pravijo, da je danes vse.
19.02.2008 ob 03:05
Nič grem spati. Če še kdaj najdem na blogosu tvojo stran, te še pridem obiskat. Brez skrbi, drugič te ne bom tako diskreditiral. V glavnem lepo se imej.
19.02.2008 ob 13:55
Seriously guys…….. get a room !
19.02.2008 ob 14:00
Todi, ni šans, takemu čudaku ne bom plačeval sobe. Niti sobe 102
19.02.2008 ob 14:28
danilo jaz nisem iztok, ni osnovne šanse. pa mislim, da si me tudi ti narobe razumel. to, da te iztok obrača je bil sarkazem. jaz se v celoti strinjam s teboj in se mi zdi primerjava z murkom ful na mestu. hahaha
19.02.2008 ob 14:40
Huh, to pa je zdaj ena druga Mina kot včeraj, saj prihaja iz drugega naslova

Dober poskus, Danilo, dober.
Za crknit smešno
19.02.2008 ob 15:46
a sedaj me boš pa še ti obtoževal? daj skuliraj se malo. obstajajo dinamični ip-ji.
19.02.2008 ob 16:05
Nisem rekel, da si ti Danilo, rekel sem, da nisi Mina od včeraj.
Sicer pa se tukajle menimo o filmu Hellraiser. Če nimaš kaj dodati, bodi raje tiho.
19.02.2008 ob 16:36
Samo, da nihče ne podcenjuje Levstikove Visoške kronike. Pa Cankarjevega Martina Krpana. In Tavčarjevega Hlapca Jerneja.

19.02.2008 ob 17:32
Ne res nisem Mina od včeraj, sem od atija in mamice. Stric Bedanc. Pa še Gregorčičevga Soneta in Prešernove Soči, da ne bomo poezije pozabili.
19.02.2008 ob 17:34
in kaj če ne bom tiho, boš napisal še eno recenzijo?
19.02.2008 ob 17:36
Mina, če ne boš tiho, bom tvoje trapaste komentarje zbrisal. To ni grožnja, to je edina možnost
19.02.2008 ob 18:28
OPOMBA: pravkar sem zbrisal komentar Mine, kjer je povedala, da ga ne bom zbrisal. Moja obljuba drži, zato sem ga.
Mina, če imaš za povedati kaj o Hellraiserju tvoje naslednje komentarje z veseljem pustim. Če nimaš, jih bom pač brisal.
20.02.2008 ob 13:45
gartner se je zlomo!!! Začel je brisati komentarje :))) Je t zarai hujšanja? Al se samo kaže pravi obraz kjer ni tako ql in prijazen kot se dela le zaradi nepomembne številčnosti branja in komentiranja njegovega bloga… :)))
Gartner končno boš spoznal, da te ljudje berejo samo zato ker si patetičen… dejansko si ti res Murko blogovstva… Pravzaprav TI SI Murko! :):):):):
20.02.2008 ob 14:32
Marko, pa še srečen sem, da sem moški. Torej vse štima
Javi se spet, ko boš ugotovil kaj novega.
22.05.2008 ob 14:17
“Todi, ni šans, takemu čudaku ne bom plačeval sobe. Niti sobe 102″
Iztok lahko pa bi mu plačal sobo 1408 … ya knah I mean
…
drgač pa js tu ne bom pametn, kr onga ta drugega filma sploh ne poznam … ampak se pa strinjam kar je napisanga o Hellraiserju … in sploh ne vem kaki luleki ste šele vi … da se spizdiš na gartnerja zakaj je dal H-ju oceno 4 onmu sei somthing pa 3 … ka teb ni jasn kok lahko primerjaš ocene dveh filmov iz dveh čist različnih zvrsti …. to je tak kot d bi ne vem: recimo primerju K-pax z Bad Boysi …. ne glede na oceno ne morš jih … pa če ma adb boys oceno 9, K-pax pa 6 … pa ne morš primerjat … pa je K-Pax izvrsten film z briljantnim zaključkom in tako je tud BB men osebno en najjačih akcijskih filmov, kar kol praviš, amater gor dol, sem filmofil, ampak js ocenjujem filme po tem kako se men zdi, ne večini lulekov na imdbju … niti na oceno kritikev … je blo velik filmov underrated … pa sploh niso slabi … in aploh pa se ne da primerjat filme iz različnih zvrsti …
22.05.2008 ob 14:30
Escobar, končno nekdo, ki šteka.
18.06.2008 ob 09:15
Ej folk, predvsem Danilo. Jz osebno menim, da so hellraiserji kultna grozljivka, saj imam vseh 8 delov doma v svoji zbirki najljubših filmov. Glede debilnosti ocen na imdb-ju pa lohk rečem, da se na njih požvižgam, saj so mi velikokrat všeč filmi, k majo na imdb-ju nizke ocene in obratno - mi niso všeč oni z visokimi ocenami. Vsak ma svoje mnenje o filmih. Zato prosm ne se preveč razburjat glede opisa filma zgoraj. Pač človek je povedal kaj pač on misli o filmu. Res je da bi mogel malo premenit opis, samo pač je povedal na preprost način. Drugače pa kar se Hellraiserjev tiče, pa raje ne govort grdo čez njih, kajti če nebi bli tko prljubljeni, po moje tud nebi posnel 8 delov (ta deveti - remake prvega - pa je v postopku snemanja.
Aja, glede IMDB ocen je pa tko tud, tisti, k jim je kak film všeč, tisti bojo zagotovo dali 9 ali 10, tisti ki jim je bil film zadovoljiv pa od 6 do 9. Tle se pa pol vzame povprečje. Tako da te ocene so bolj tko tko.
18.06.2008 ob 14:18
Kiki, dober komentar.