Čudež, v kinu kar pet slovenskih filmov hkrati

18.02.2008 ob 13:28

Saj ni res pa je. V kinu je zadnje dni tako ali drugače igralo kar pet različnih slovenskih filmov hkrati, kar je brez dvoma rekord vseh rekordov. Še posebej, če pomislimo na čase, ko ni celo leto igral noben. Čeprav se slovenski filmarji še vedno pritožujejo, da je situacija hudo neprijetna, bi lahko leto 2008 kljub temu označili za preporod slovenskega filma. Za čisto pravo renesanso, ki se v taki močni obliki verjetno ne bo ponovila nikoli več. In sedaj v prvi vrsti stojijo Petelinji zajtrk, Estrellita, L kot Ljubezen, Tea in Mokuš. Uf, zdaj pa si le predstavljajte, kaj bi se zgodilo, če bi bile razmere pri filmskem skladu urejene. Čista bomba, vam rečem.

 

31 komentarjev na “Čudež, v kinu kar pet slovenskih filmov hkrati”

  1. spookymulder spookymulder pravi:

    Preporod slovenskega filma? Eh kje pa, zgolj statistično naključje, da je bilo pač takšno število filmov dokončano ob istem času, slika pa je precej drugačna, če pogledamo, koliko časa so različni filmi potrebovali, da so bili narejeni in na kakšen način so se delali. Koliko slovenskih filmov je bilo v kinu lani? Če se ne motim samo kratki stiki, pa še to čisto ob koncu leta! Naslednji paket je prišel šele ob koncu lanskega leta! Koliko jih bo prihodnje leto? Če bomo imeli srečo enega ali dva! Taka velikanska nihanja pač ne moreš imenovati renesansa, kvečjemu če za preporod šteješ tudi statistično naključje.

    Je pa iz samega procesa nastajanja filmov razvidno, da zna naš filmski kader delati tudi pod težkimi pogoji nepotrebnega političnega boja (iz ene in druge strani!), ki s filmom nima prav nobene zveze, zato se zares lahko veselimo časov, ko se bodo filmi pri nas spet lahko snemali tako, kot se spodobi.

  2. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Se vidi, da nič ne slediš, kaj se dogaja na FS in zakaj je tako. Toliko filmov se je letos nabralo zaradi zaostanka iz prejšnjih letih. Skratka, ne gre za to, da bi bilo v enem letu posnetih toliko filmov, ampak je letos tako, ker prejšnja leta ni bilo posneto skoraj nič in je vse stalo ali zaostajalo. To je posledica neurejenih razmer na skladu in drugih nenaklonjenih razmer. Mokuš je pa sploh iz naftalina potegnjen. Žal tako tudi izgleda.

    Da toliko slovenskih filmov igra na kupu, je spet slabo. Veliko bolje bi bilo, da bi se jih razvrstilo čez leto, kot pa da vsi igrajo naenkrat, tako samo Petelinji zajtrk ni imel slovenske konkurence (da bi človek rekel, eh, grem malo v kino, hm, na enega od slovenskih filmov). Skratka, strategije so na podnu.

  3. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Ups, vidim, da sva s Spookyjem pisala hkrati … hehe ….

  4. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Spooky, vem kako stvari stojijo in vem, da ni tako fino kot sem zapisal. Toda vseeno sem zelo vesel, da je kaj takega sploh mogoče in da se je magari v petih letih nabralo toliko filmov na kupu. To pa je ne glede na vse vredno pohvale in upanja v boljši jutri. Lani so bili res samo Kratki stiki, letos pa kar pet filmov in to še ni konec.

    Simona, Mokuš je bil že leta 2000, pa žal ni dobil distribucije. Sem se menil z Mariom Šelihom takrat in je bil zelo razočaran, saj je v ta film seveda verjel. Nisem ga uspel videti, tako da ne morem reči kakšen je. Vsekakor je fino, da je sedaj prišel v kina in da ni ostal na polici. Problem slovenskega filma v preteklosti ni bil samo to, da ga ni bilo, ampak tudi to, da je bil, pa ni zaradi takšnih in drugačnih razlogov dobil distribucije za kina. Po eni strani je res neumno, da jih je toliko na kupu, po drugi strani pa je že čas, da nehamo gledati na tak način na naše filme in se jih pač navadimo ter upamo, da bodo boljši kot v preteklosti. Se mi pa zdi, da itak samo Petelinji zajtrk vleče gledalce, medtem ko je Estrellita ostala na suhem. Mokuš pa tako ali tako, saj je igral le v izbranih dvoranah. Če za ameriške filme ne rečemo, da jih je preveč na kupu, je čas, da tudi za naše začnemo razmišljati podobno.

    V obeh primerih, dragi moj Spooky in draga moja Simona, pa sem zelo vesel, da zdaj igra tako veliko naših filmov in prav temu lahko mirne duše rečem renesansa. Še posebej v primerjavi z lanskim letom, ko so nas utrujali le Kratki stiki.

  5. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @Iztok Gartner:
    Vem, vem … vse o Mokušu in ne vem, zakaj te zadeve razlagaš, saj ravno za to gre, a ne. Vse, kar si naložil, je ravno poanta upravljanja s filmi. Vsi vemo, da so sicer obstajali, da ne gre za problem, da filmov ne bi imeli, v smislu sposobnih režiserjev, načrtovanih projektov itd. Gre za problem upravljanja in politike. Tega mi pa res ni treba razlgat. In tvoje veselje, da imaš pet filmov v kinu je povsem irelevantno, kot je irelevantno, da zdajle nek Selimi gloda krompirček. Dejstvo je, da gre za letno produkcijo, ki je posledica zaostankov in ne uspešne distribucije. Pika. Mokuš si pa kar oglej. Verjetno ne boš zdržal do konca.

    In seveda je neumno, da jih je toliko na kupu. Nimamo kaj gledati drugače. Objektivna dejstva govorijo, da je ameriška produkcija tako ogromna, da jim na razporeditev res ni treba pazit, pazijo posamezne produkcije samo na konkurenco v določenem terminu. In to brez skrbi počnejo zelo učinkovito, saj so ultra zverzirani v biznicu produkcije. Za državo, ki pa ima na sporedu pet filmov v enem letu, je neumno, da jih predvaja na kupu, ker to zagotovo pomeni, da sami sebi kradejo možnost večjega obiska skozi leto, kar gre na škodo slovenskemu filmu. Zagotovo si toliko in toliko ljudi vseh slovenskih filmov v kinu ne bo ogledalo, čeprav bi si sicer jih, če bi bili drug za drugim razporejeni. To je vse. In ja, za državo s tako majhno produkcijo je tudi ta strategija pač pomembna. Logično, da za Hollywood ni!

    Za Estrellito je nesramno zaenkrat govorit, da je ostala na suhem. Zaenkrat se ve, da je ostala na suhem Inštalacija ljubezni. Vedelo se je pa že vnaprej, da zagotovo ne bo tako vlekla kot Petelinji zajtrk. Ta film je že planiran kot hitmejker za Slovence. Vzpostavil je seks ikono (Pia Zemljič), poslužil se je pojava Severine, opevanja Lainščka in še marsičesa. Spodrsnil je poskus novega hita Saše Lošića. In narejen je po klišejih, ki palijo, podobno kot Kajmak in marmelada. Hud propad bi bil, če ta film ne bi bil konurenčen v gledanosti Kajmaku, ki je spet imel svoje hitmejker jasne poteze. Lahko pa pogledaš komentarje o Estrelliti in videl boš, da so ljudje navdušeni. Enega negativnega komentarja nisem zasledila, medtem ko pri Petelinjem logično, da sem, kar pa ne vpliva na gledanost, ker vlečejo vnaprej določeni hit atributi. Tudi Tu pa Tam je bil noro gledan. Ker je imel jasno ciljno publiko in atribut v krimiču, ki ga ciljna publika tako pogreša. Sicer pa je bil film v vseh ozirih pod nivojem kakovosti.

    In še naslednje vprašanje. Povej mi kaj o mednarodnem uspehu Petelinjega zajtrka? Kako kotira na festivalih v mednarodnem prostoru??? Za Estrellto vem, da zelo dobro. Nima pa Estrellita nobenega hitmejking atributa. Nobenega. Silva Čušin pač to ni. Klasična glasba se tudi ne more kosat s Severino … hehehe … Kaj torej? Niti Polone Juh nima, ki je pri Pod njenim oknom v izvoru brez dvoma vlekla ljudi v kino. Skratka, to so druge zadeve. Kako pa bo z izplenom, je še za počakat. Dejstvo pa je, da film gledalce zelo zadovoljuje.

  6. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, Instalacijo je zjebal Petelinji zajtrk, ki je bil takrat v polnem zagonu. Žal ljudje še vedno tako gledamo na slovenske filme in jih bo res treba razporediti skozi vse leto. Prav zato je “poteza” Traktorja zelo pametna, da je počakal, da se bum poleže in da bo brez dvoma ujel dovolj gledalcev, ko pride v kino. Morda je res razlog tisti spor glede honorarjev, morda pa gre za pametno potezo čakanja na pravi trenutek.
    Mokuš mi je s Celja že pobegnil. Upam, da se še vrne.
    Tu pa tam tudi mene ni prepričal, pa četudi Mitja Okron tega ni hotel razumeti :)
    Estrelliti sem tudi jaz dal pohvalno oceno, le navedel sem nekaj kritik.
    Polona Juh ni bila nobena zvezda, zato ne vem zakaj bi ljudi vlekla v kino. Se mi celo zdi, da Silvo Čušin pozna več ljudi.
    Pri nas je vedno tako, da mnogi filmi tukaj pogorijo, zunaj pa žanjejo pohvale. Le spomni se Jana Cvitkoviča.
    Je pa res, da zmage na festivalih, kjer bi lahko zmagal tudi tvoj prej omenjeni Selimi, vseeno niso nek hud uspeh za film. Film namreč rabi tudi gledalce. Če ima samo nagrade, bo režiser zelo težko posnel nov film. Še posebej, če so tudi nagrade le zmage na dokaj neznanih festivalih.
    Jan jo je snel v Cannesu. To je bil zame velik uspeh.
    Estrllita jih zaenkrat dobiva na majhnih rečeh.
    In Metod Pevec bo tako le moralni zmagovalec. To je resda nekaj, ni pa vse. Fino je če si uspešen pri gledalcih in na festivalih. Takrat pa je zmaga popolna.
    Števila gledalcev za Estrellito seveda ne vem, vem pa to, da je bila moja dvorana prazna. In da so bile podoben tudi vse ostale pri nas v Celju pri tem filmu.
    Mi je pa blesavo, da se puliva za film, ki je bil v bistvu obema všeč. S to razliko, da je bil tebi še bolj kot meni.
    Je pa res, da mi ni jasno kje si našla tako hudičevo “umetniške” in popolnoma neklišejske ter nekomercialne elemente, glede na to, da gre za spetno zapakiran komercialni izdelek, ki vsebuje vse tisto, kar naj bi vžgalo pri publiki. Bosanca, seks, prepovedano ljubezensko zgodbo, otroke in tako dalje.
    Totalna nekomerciala je bil Instalacija ljubezni. Nekomerciala in hudičevo dober film.

  7. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @IG:
    Instalacijo je zjebal tudi Petelinji zajtrk. Se strinjam. In ravno v tem je keč, zato se mi zdi butec in butec poteza, da se vrti slovenske filme hkratno, ker to samo sposkopava obisk. In ja, poteza Traktorja je pametna, kot je na sploh Đuro, kar se tiče logistike, biznisiranja in strategij v primarjavi z našimi butalci zelo pameten strateg. Tega mu pač oporekati ne gre. Đuro bo vsako kepico dreka znal prodat in splanrat bolje kot nači veleumi vrhunski izdelek, komercialen ali nekomercialen. To je tudi dobra plat Petelinjega zajtrka, ki je bil pač strateško splaniran odlično, in to od začetka, z vsemi famami, ki palijo v paketu in s pozicijo, kdaj gre film v kino. Znebili so se vse konkurence. Zajc pač ve dovolj dobro, kako se dela in plasira hite.

    Oprosti! Mislim … Polona Juh je že dolgo bila zvezda. A me zafrkavaš, da ti to ni jasno. Šlo je za igralko, ki sicer ni skomercializirana v stilu neke sicer tretjerazredne glumice Nina Ivanič scena, ampak že leta velja za odmevno vrhunsko igralko, ki hkrati uživa tudi sloves lepotice, seks simbola itd. Na raznih lestvicah zaželene ženske je praviloma pri vrhu. A tega nisi vedel? Podobno kot Nataša Babara Gračner, samo da je Polona Juh v smislu erotične ikone odmevna še bolj. O tem sem govorila. Silva Čušin je sicer znana kot vrhunska karizmatična igralka, a se v smislu neke seksi ikone plasirala pač ni nikoli. To je dejstvo. Poleg vsega tudi nikoli ni nikakor kotirala v medijih. V tem oziru ni idealna za delat PR na njeni pojavnosti. Pia Zemljič z lahkoto odšpila v medijih pojem seksi pičke, fatalke itd. in je pravzaprav precej vseeno, kaj govori. Polona Juh se je v medijih vedno pojavljala brezhibno atraktivna in seksi, hkrati pa še obvladala šarm inteligentne ženske. Silve Čušin v mediji praktično ni, ko se pojavi, pa ni ravno klepetalna mašina in koketa. Mislim, da je celo edina Borštnikova nagrajenka, ki ni imela govora. Nič. Ker v tem smislu ni komunikativna nikakor.

    Zakaj neki bi Polona Juh vlekla v kino? Vprašaj svoje frende. In zakaj neki bi Pia Zemljič vlekla v kino, ki za razliko od Polone Juh pa prej Res ni bila nobena zvezda? No, zakaj? Saj menda nisi impotenten.

    Jana Cvitkoviča je težko pozabit. Saj ravno o tem govorim, da najboljši filmi, ki dosežejo pozornost v tujini, pri nas ne potegnejo, ker smo precej zarukan narod. Moraš se zavedat, da v tujini tudi pri nas uspešne Ntalije Verboten ne bi nihče poslušal niti tri minute. Britney Spears je za naše zvezde tata mata. To je pizdarija. Tu pa tam filma nikjer v tujini na tako mizerni tehniki, če že ne drugega, ne bi nihče spustil v kinematografe, razen na kakšen obroben festival za najstniške debitante.

    Kar se velikih uspehov tiče in obrobnih festivalov. Noben ni bolj obroben od Liffa … hehehe … So pa naši filmi pobirali priznanja tudi na večjih. Zlati lev tudi ni obrobna nagrada itd. itd. Je pa pri kotiranju na velikih festivalih prav tako zelo pomembno lobiranje in ustrezna podpora. Zakaj pa misliš, da se tudi v Cannesu večinoma pojavljajo že uveljavljena imena v ožjih izborih? A resno misliš, da se ni nikjer zgodil še kakšen boljši film od Cohen mojstrovin ali drugih že uveljavljenih ikon? Valda, da se. Ampak ti so se že zdavnaj prebili v ospredje. Da jim je pa to lahko uspelo, so morali imet tudi odlično produkcijsko zaledje in podporo, sicer ni nič. Cvitkovič je v tem oziru sam pravzaprav nadnaravno nadarjen lobist, saj se je v glavnem promoviral kar sam, Slovenija za film v tem oziru ne naredi nič. Ko te že navdušujejo nagrade v Cannesu. Mi lahko odgovoriš, kako je mogoče, da Blažu Kutinu, ki je v Cannesu dobil glavno nagrado za najboljši obetavni scenarij, Sloveija ne omogoči snemanja filma po tem scenariju kljub pridobljeni finančni podpori iz tujine??? Mi lahko odgovoriš, kakšna logika po slovensko je to? Katera država, še posebej majhna, ne bi take prilike izrabila? In da ti, off the records, namignem še nekaj. Ko sem v zvezi s tem scenarijem pobarala neko filmsko eminenco (ne ustvarjalca, ampak obkoritnika), sem dobila zamah z roko in odgovor, eh, saj ta scenarij sploh ni tako dober. Si lahko to misliš. Nek naš kekec se počuti v primerjavi z odločitvijo v Cannesu tako superiornega, da se mu zdi snemanje filma po že nagrajenem scenariju brez veze, ker on pravi, da ni tako dober. Hehehehe … Pri tem ga niti priložnost za večji odmev sploh ne tangira, ali pa je tako zelo glup, da je sploh ne vidi.

    Estrellita, se strinjam, vsebinsko temelji na komercialnih vzvodih in zato itak menim, da je to film, ki je pri publiki zlahka sprejet, čeprav ni komedija. Vendar pa ni narejen po komercialnem sistemu in ne razpleta zapleta po komercialnih stereotipih kot Petelinji zajtrk in govorila sem predvsem o reklamnih vzvodih v primerjavi s Petelinjim zajtrkom.

    Inštalacija je prav tako poprijemala za komercialne vzvode. Kaj pa je forma resničnostnega šova drugega, da o sami vsebini, ki se itak naslaja na limonado sploh ne govorim. In vse skupaj je spet samo ljubezenski trikotnik, kot skoraj pri vseh filmih, ki so trenutno na sporedu … hehehe … Je že tako, da Slovence očitno kurbanje najbbolj intrigira in vznemirja.

  8. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, če bi bil Petelinji zajtrk slab film, ne bi tako močno uspel. Kljub reklami in vsej mogoči strategiji.
    Polona Juh nikakor ni komercialna zvezda in zavoljo nje Pod njenim oknom ni ujel gledalcev. V to sem prepričan. Nataša Barbara Gračner je po moje svojčas bila veliko bolj popularna, pa četudi je njen Blues za Saro popolnoma pogorel kolikor se spomnim. Če prav pomislim Slovenija niti nima igralke, ki bi v kino vlekla gledalce. Morda je zdaj prav Pia Zemčjič naša edina filmska zvezdnica v ameriškem dojemanju te besede. Je pa tudi res, da njen naslednji film zagotovo ne bo povlekel le zaradi nje. Polona Juh je zelo dobra igralka, toda v njej ne vidim prav nič fatalnega in hudo zvezdniškega. Potem bi prej izbral Tanjo Ribič, ki pa ji žal manjka malce več talenta.
    Glede Blaža, Slovenijo boli kurac za dobre scenarije. Očitno tudi za dobre filme. Filmski sklad deluje le zato, da pač podre nekaj filmov v desetih letih. Kakšni so, pa seveda ni več pomembno. O tem bi nama vedel veliko povedati tudi Dražen Štader, ki so mu prav tako dali na hladno vsaj meni na papirju dober projekt.
    Instalacija ljubezni mi je bila zelo zelo kul. Silno pogumen film, ki seveda ni vžgal, saj se je zdel ljudem premalo komercialen. Kljub temu, da je imel v bistvu zelo dobro zakamuflirane komercialne prijeme. Pač preveč odklopljen za naš prostor.
    Glede seksa v naših filmih pa je itak staro pravilo, da slovenskega filma brez seksa ni :)

  9. mica mica pravi:

    žal Estrellite še nsiem videla, upam pa, da jo bom kmalu.
    Moram pa reči, da se mi je – kot običajni gledalki, brez posebnega filmskega znanja – zdel Petelinji zajtrk prvi film, po neskončno dolgi nanizanki filmov, tak, ki se ga je dalo gledati.
    Prav pa je, da dodam, da IMAM ŽE POLN KUFER SLOVENSKIH FILMOV, KI SO POSVEČNI ROMOM IN SLOVENSKIM “JUŽNJAKOM”.

    Eh, pa sem izdavila iz sebe
    :-)

    PS
    danes, ko sem imela frej dan, sem si ogledala luštno francosko komedijo Kako se poročiti, a ostati samski.
    Kdaj bodo slovenski filmariji pričeli delati filme kot je, recimo, ta?!
    Ne da bi me od prve do zadnje sekunde obremenjevali z nekimi dejanskimi ali namišljenih politično-etničnih traumah slo. naroda, kršenmatiček.
    Ne

  10. mica mica pravi:

    PS

    ko je že govora o sexu v slovenskih filmih:
    ehja, še nikoli me ni noben prizor vzboril.
    Upam, da to dejstvo največ pove :-)

  11. Slovenija pravi:

    Iztok pravi://Slovenijo boli kurac za dobre scenarije.//

    NE BO DRŽALO!!! Še kako si želim dobrih scenarijev in dobrih filmov! Slovenskih!!!

  12. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Mica, prav Petelinji zajtrk je bil film, ki se ga je dalo odlično gledati in ki nas ni z ničemer obremenjeval. To politično travmo sem zameril tudi Košakovem Outsiderju, ki mi za razliko od večine ljudi ni bil kaj dosti všeč. Za razliko od takratnega biserčka Ekspres Ekspres, ki je bil brez dialogov in prav zato izvrsten. Tale tvoj francoski filmček pa je bil tudi meni zelo simpatičen in tak, da ga od Slovencev po moje še lep čas ne moreva pričakovati.
    Glede seksa na filmu, poglej si naše porniče, tam pa boš zagotovo ratala frigidna.

    Slovenija, potem pa čimprej zamenjaj ljudi, ki ti krojijo takšno stanje kot ga imamo.

  13. Slovenija pravi:

    Dogovorjeno. Morda začem kar pri filmskih kritikih. Da se popravi vtis ob osveščanju mojega naroda glede kvalitete igralcev, pa, da se končno določi lestvico vrednotenja scenarijev. Ej, a nismo zdej že v EU ….. kukr? ;)

  14. jazsemjaz pravi:

    Pet filmov? Pet filmov preveč… Ampak dobro, to sploh niso filmi. To je kr neki, da lahko potem šminkerji ugotovaljajo umetniško filozofijo filma, ki je v bistvu sploh nima.

    pardon. Tea je dobra, to kr pejte gledat. Je noter moj dnar. Če pa tebe Gartner zalotim, da piratiziraš, kot pri 99% ostalih filmov, pa pričakuj tožbo izvršnega producenta in distribucije… pa se ne zajebavam.

  15. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Slovenija, filmski kritiki vsaj povemo tako kot je. Nas kar pusti. Menjaj tiste, ki so res krivi.

    Jazsemjaz, obljubim da si bom Teo pogledal v kinu. Pa ne zato, ker bi se bal tvoje otročje grožnje, marveč zato, ker je žal ni na internetu.

  16. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @IG:
    Petelinji zajtrk ni slab film, Tu pa tam je pa tipičen dokaz, da film v Sloveniji lahko uspe, tudi če je slab. Pika.

    Da Polona Juh tebi ne predstavlja fatalke, je spet problem Selimijevega krompirčka. Who cares!!! Dejstvo je, da je Polona Juh na raznih anketah o poželjivosti slovenskih igralk pač zmagovala. Konec koncev povprašaj malo frende, kaj si mislijo. Jaz vem, da še nisem srečala moškega, ki se mu ob njej ne bi zasvetile oči. Ti ne šteješ. Itak. In kje sem zapisala, da gre za izrazito komercialno zvezdo. Komercialna zvezda je pri nas Zmago Batina debiloidnež. Tudi Gračnerca ne spada med komercialne zvezde. Vsi pa so komercialni že zato, ker so zelo poznani in hitro prepoznani. In ja, Tanja Ribič je še najbolj komercialna, ampak ne zaradi večje pojavnosti, ampak zaradi imidža na vižo koke. In kolikokrat ti naj še povem, da me ne zanimajo trditve, ampak argumenti. Inštalacija je bila pa preprosto dolgocajtna. Zanimivost prijema tega filma traja največ trideset minut, vse ostalo pa je razvlečena silno šibka zgodba oziroma limonada, ki hoče s poudarjanjem, da ve, da je limonada, doseči presežni učinek. Vendar mu ne uspe, ker scenaristično pač ni presežek. Jebi ga. In Outsider je bil v vseh ozirih odličen komercialno orientiran filmček . Petelini in marmelade mu ne sežejo do gležnja.

    @mica:
    Okus imaš pa bolj kmetavzlarski. Razen če nisi videla Cvitkovičevih produktov. Pa Pod njenim oknom tudi ne. Pa … uf, še kar nekaj se jih je nabralo. V leru zelo okej. Skratka … ne pavšaliziraj samo zato, ker si ti najsrečnejša, če vidiš vas in tri malo trčene preproste po slovensko “male” ljudi. Viš! Jaz sem pa tega nažrta do grla in še čez. Pričic o malih slovenskih retardiranih človečkih. Že izraz “mali” človek mi je oduren, ta posiljena prikupnost večno duhovno zaostalega kmečkega človeka pa sploh. Še Miško Kranjec ni videl samih bedakov na travi. So imeli liki vsaj neke omembe vredne probleme in dušo. Ne pa samo kot teleta in vsi, ki gledamo, blazno nasmejani in srečni, ker se ob Kuntnerju in Batini čutimo pametnejši in manj prazni, četudi butasti in prazni za bruhat. To Lešnjak, Lainšček famo bi jaz izbrisala po Cankarjevem hlapčevanju.

  17. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, vedno praviš, da hočeš argumente, pri tebi pa je vseeno veliko trditev :)
    Tu pa tam ni bil slab, je bil pa daleč od tega, da bi bil dober.
    Polona Juh kot fatalka na vseh mogočih lestvicah? Huh, očitno jih sestavljajo čudni ljudje. In če poznaš imena zmagovalk, potem veš, da imam prav. Meni je Polona bolj girl next door kot kaj drugega.
    Instalacija je bila hudičevo dobra. Izvirna, vseskozi zabavna, seksi, originalna in taka, da nisi do konca vedel, kje je prava finta. Pravi slovenski Trumanov šov torej. Skrita kamera na najboljši možen način.
    Outsider je bil ne glede na karkoli le teženje o časih, ko so te preganjali, če si bil preglasen. O časih, ko je bil aktualen punk. Plus navadna ljubezenska zgodba, ki jo je prav to politično ozadje močno pokvarilo.

  18. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @IG:
    Ne, ne trdim, da kot fatalka, če misliš na tretjerazredni izbor za fatalko v eni izmed ženskih revij, kjer je zmagala Nina Ivanič (??????????), pri kateri nisem še slišala, da bi bila kakšnemu moškemu posebej seksi in privlačna. Ampak na anketah za najbolj seksi, lepo, privlačno itd. igralko. Kot sem rekla … vprašaj prijatelje. Brezvezen klepet. Itak. Če ti to ni jasno, da je Polona Juh vlekla tipe v kino tudi na fukiš foro, ne vem, kaj naj si mislim o tebi. Očitno tebe vleče Silva Čušin, če se vrnem k izvoru poante.

    Če ti pri Inštalaciji nisi do konca dojel, za kaj pravzaprav gre … ti gre pač zelo slabo pri dojemanju. Meni in marsikomu je bilo jasno od pete minute dalje. Primerjava s Truman Show??????? OMG!

    Ja, zelo dobro narejen film z dobrim scenarijem o tistih časih je bil Outsider. Film ni samo sinopsis, je celovit umetniško obrten izdelek. Tega ti nisi nikoli zaštekal. Seveda se mi ne ljubi pojasnjevat, ker nima smisla. Sploh te imam pa poln kufer.

    Adios.

  19. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, pri slovenskih filmih mene v kino ne vlečejo igralke, ampak filmi.
    Točno tako, Instalacija ljubezni je slovenski Trumanov šov. Tisti, ki tega ne vidi, se dela neumnega.
    Outsider je nategnil celo Slovenijo, saj so bili v tistem času vsi filmi tako zanič, da je bil eden, ki je bil malce nad njimi, takoj proglašen za mojstrovino.

    Simona, če ni po tvoje, še ne pomeni, da ni pravilno.
    S kufri ali brez.

  20. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @IG:
    Nisem zapisala, da Iztoka Gartnerja danes vlečejo v kino igralke. Zapisala sem, da vlečejo na sploh. Kaj neki to pomeni? Da statistično gledano dovolj omembe vredno vlečejo. Gre seveda za mlajšo populacijo. Tega se zaveda na primer tudi Hollywood. Da je bil na primer Basic instinct Sharon Stone. Kdor tega ne vidi, se dela neumnega.

    Seveda je Instalacija Ljubezni poskus, da bi bil slovenski Truman show. Ampak Truman show je zelo kompleksen, razgiban, dobro formiran komercialen film. Je biserček. Instalacija pa je žal razvlečen in vsebinsko prazen kopipast. Kopipasti v slovenski kinematorgrafiji mi gredo pa še posebej na živce in še itak nikoli ne uspejo. Tudi Tu pa tam je bil idejno kopipast Guy Ritchijevega Lock, Stock … In videl boš lahko še enega, tehnično bolje izvedenega na isto kopipast kopito. L … kot ljubezen. Z enim scenarističnim dodatkom. A žal spet več manjka kot dodaja.

    V tem oziru je bil Outsider zelo izviren, avtentičen in sploh čudovito kadriran, z odlično igro (razen Ivanič) itd. Kultni filmček itak. Nujen material nostalgije za obdelavo. To je Sreča na vrvici za odrasle. In predvsem je to film, ki ga z lahkoto in velikim zadovoljstvom gledam tudi danes. In trdim, da če bi bil danes prvič v kinu, naenkrat predvajan z vsemi slo filmi v kinu, ki se trenutno vrtijo, pomete s konkurenco. Da je ta film nastal, je največja travma kvečjem za Košaka. Težko je namreč preseči, ko ti enkrat uspe tak filmski efekt ustvarit. Ta projekt je namreč ubil več muh na en mah v smislu vprašanja, kaj mora film imeti, da potegne.

  21. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, res je. Basic Instinct je Sharon Stone, toda Polona Juh ni Sharon Stone, Polona Juh je bolj Gwyneth Paltrow, ta pa v kina ne vleče.

  22. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Seveda vleče tudi Gwyneth Paltrow, samo ne tiste, ki tripajo na Sharon Stone. V Sloveniji pa sploh. Saj komaj kakšno Gwyneth premoremo. Naštej mi nekaj slovenskih igralk, ki bi lahko vlekle v kino? Razen Gračnerce, Polone Juh in Ive Krajnc. Pia Zemljič je na novo odkrita, ampak menim, da ni prava. Namreč naredil jo je fuk na filmu, pri Varuh meje je nihče sploh opazil ni kot fukiš potencial.

  23. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, tudi te, ki si jih omenila, ne vlečejo. Pravzaprav pri nas igralci v kina sploh ne vlečejo. To je zelo zanimivo, saj je Sebastian Cavazza v bistvu zelo velika zvezda in seks simbol, njegovi Kratki stiki pa so popolnoma pogreli.
    Petelinji zajtrk tudi nima prave zveze, Tu pa tam pa recimo še manj, pa sta oba močno vžgala.
    Igralci v naših filmih ne igrajo nobene vloge za uspeh filma.
    Glede Gwyneth, vsi njeni zadnji filmi so popolnoma pogoreli. Ona ne vleče nikogar. Kljub temu, da sploh ni slaba igralka.

  24. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Aja, pardon … pozabila sem omenit Natašo Matjašec. Hudo vleče. Pa da ne bo spet nesporazumov … Govorim o tipih igralk, ki dejansko vlečejo, ker nekaj imajo. Nekaj tistega, da lahko rečeš, nekaj ima, kar vleče, ne zgolj to, da je lepe konstrukcije in obraza, takih je na milijone. In v tem vidim potop Pie Zemljič. Ob vibraciji Juhove te nekaj potegne, te očara, zašarmira in se ji zato sploh ni treba slačit pred kamero, lahko se pa tudi. O tem govorim. Medtem ko Pio lahko oblečeš v cote iz seks šopa in posnameš fukiš sceno in valda, da nekaj že bo iz vsega skupaj, še posebej na seksa skrahirani slo sceni. Sicer pa ni vibre. Ni karizma muštra.

  25. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Sebata so se vsi naveličali, kar je logično. Saj ni nobenega nadomestka že leta. Poleg vsega je Seba spet primer narejenega seks simbola. Češ, lep je, maneken je, najbolje oblečen Slovenec je …imejmo ga. V resnici pa tudi on nikoli ni imel Tistega. Kar priteguje. Karizme, erotične privlačnosti, šlifta … kakor koli. Veliko več ga je imel na primer oče Boris. Po Sebatu se je pojavil Marko Mandič, ki ima mnogo več nekaj tistega in zelo uporabljajo na odru. In je efektiven (vem, da ne veš, ker ne hodiš veliko v teater), na filmu pa preprosto ni vloge zanj. Lahko je samo debitiral kot ikona v Barabah in je bilo činkovito, samo potem ne moreš pustit, da vse zamre in se oseba leta ne pojavi nikjer. Lahko boš gledal Teo, kjer so ga dobesedno uničili v diapazonu, ki ga ima, ampak tam so mrtvi vsi. Potem ga boš pa videl v L … kot ljubezen, kjer dobesedno polula večno hladnojapijevskega Sebata in je kot homič in transvestit stokrat bolj karizmatično učinkovit od bledega Radeta Šerbedžije, ki že deset let igra eno in isto tretjerazredno vlogo obrobnega klišejskega kriminalca, ki ne obvlada jezika. Tako nekako.

    Slovenci preprosto nimamo filinga za erotiko in karizmo. Ampak postavljamo v ospredje druge “vrednote” večinoma. Kar je za art v celoti totalno zgrešeno, zato pa učinkovitega arta nimamo. Samo po pomoti se zgodi na filmski estradni in glasbeni sceni, ampak take primerke medijsko zatiramo. Balkanci se nam pa režijo. Upravičeno.

  26. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Aja. Gwyneth ni the case. Ona je vlekla in propadla, ker nima erosa niti kapljice, podobno kot Kennifer Aniston na primer. Zato mi je bila itak primerjava s Polono Juh brezvezna. Ona me bolj spominja na kakšno Winono Rider, če že moram primerjat … kar se tiče tipa babe.

  27. mgerencer mgerencer pravi:

    Sebastjan Cavazzo sem videl v Kratkih stikih, kjer je vlogo ciničnega tetraplegika
    odigral zelo neprepričljivo.

  28. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, mi hočeš povedati, da če bi Nataša Matjašec posnela nov film, da bi ga šla najširša slovenska publika gledat samo zaradi nje? Ni šans. Zanjo so žal slišali le redki.
    Marko Mandič ima karizmo, a žal mu manjka fizične lepote, da bi ga ženske zares oboževale.
    Sebastjanu resnično manjka nekaj “tistega”, nekaj kar mu prekleto močno manjka že od filma Carmen dalje. V spotih in na slikah je hudičevo dober, na filmu pa preveč statičen in celo prozoren.
    Polona kot Winona? I don’t think so. Je preveč user friendly.

    Mgerencer, mene pa ni prepričal. Dolgočasna predstava.

  29. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @IG:
    Zdajle je Nataša Matjašec prepoznavna vsaj petkrat manj kot Polona Juh. To je dejstvo, saj Polono res pozna vsak. Bi pa zagotovo z lahkoto vlekla ob PRu za film. Ko bi se pojavljala v intervjujih, na oddajah itd. Ker zna potegnit in ker je lepa. Tako kot je potegnila Zemljička, ki je sploh nihče poznal ni, pa še mnogo manj privlačna od Matjašecke je, kar se tiče tistega, imeti nekaj. No, in tako bi marsikdo šel gledat film tudi zarado nje. Ker bi ona potegnila. Pri Petelinu je vlekla Severina, plus kasneje obeti fuka s Pio Zemljič. Definitivno. Ne pravim, da je to vse, ampak kar zavidljiv procent je na to vižo vedno.

    Marko Mandič je meni zelo lep. Fizično. In noro rada grem v teater, kjer ga na odru kar naprej slačijo in res nimam nič proti ogledu predstave z njim, večinoma golim … hehehe …Res pa je, da mu bolj pristoji imidž obritoglavca kot čupavca, kar se gre zadnje čase, iz meni neznanih razlogov. Mandič samo prave vloge na filmu ne dobi. Ker Slovenci ne znajo kadrirat nikjer, tudi pri filmu ne. Casting pojem je pri nas tujka. Žal.

    A Winona pa ni friendly? Rahlo odštekana, včasih silno ženska, včasih malo pobalinska … Ne vem, no. Nisem pa tudi Winone nikoli vidla v vlogi kakšne pasje mečevalke alias Angelina Jolie.

  30. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, tudi Polone Juh ne pozna tako veliko ljudi kot misliš. Le naredi anketo na cesti. Boš presenečena. Zdaj vsi jasno da poznajo Pio Zemljič, ki pa so jo brez dvoma poznali tudi od prej vsaj iz rumenega tiska in iz vodenja Viktorjev.
    Marko Mandič ti je fizično lep? Huh, zelo čuden okus, pa čeprav sem moški. Meni sta recimo seksi Antonio Banderas in Olivier Martinez. Mandiča pa ne bi niti opazil, če ne bi bil igralec. Pa četudi je bil v Barabah res odličen. Presuh in čisto nič seksi. No ja, ženske očitno gledate drugače.
    Winona je upornica. Že zato, ker krade po trgovinah :)

  31. kat pravi:

    se absolutno strinjam s simono, in glede filmov, in glede tega, da je mandic sexy, ker ma karizmo…moski so zenskam lepi, ce izzarevajo tisto nekaj in marko to vsekakor ima!!!

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !