Recenzije: ESTRELLITA – PESEM ZA DOMOV

14.02.2008 ob 17:21

slovenija 2007, drama, režija: Metod Pevec, igrajo: Silva Čušin, Marko Kovačevik, Tadej Troha, Karin Komljanec, Mediha Musliović, Senad Bašić, Ana Temeljotov, Pavle Ravnohrib

Malce šibka, pa vendar dovolj zanimiva in očarljiva zgodba o violini, ki tako in drugače splete niti različnih usod.

Metod Pevec nam je leta 2003 podaril mojstrovino Pod njenim oknom. Morda najboljši slovenski film vseh časov. Prav zato smo od njegovega naslednjega celovečerca pričakovali veliko. Kaj vem, morda celo preveč. Dobili smo čisto dober film. Tak, da mu ne smemo očitati kakšnih večjih napak. Pa vendarle tudi tak, da ne ponudi pravih presežkov in stvari, ki bi v naših spominih ostale za vedno. In prav to glavni problem tegale filma. Pozabimo ga. Prehitro. Morda že med gledanjem. Vsekakor pa teden dni po ogledu. Kljub v bistvu globoki zgodbi in prav nič površni dramaturgiji. Ne dotakne se nas na pravi način. Pa čeprav bi se nas glede na zgodbo moral. Manjka mu malce več pristnosti in malce manj teatralnosti. Manjka mu spontanost. Manjka mu tisto, kar želi režiser dodati v prizorih družine dečka Amirja (Marko Kovačevič), ki seveda prihaja iz Bosne in nas skuša zabavati s klišeji južnjaških karakterjev v slovenskih filmih. In prav deček Amir dobi v roke čudežno violino. Violino, na katero je igral pokojni mož Dore Fabiani (Silva Čušin). In violino, ki mora dobiti novega lastnika. Novega virtuoza, ki ji bo spet vdahnil življenje. Amirjeva starša (Mediha Musliović, Senad Bašić) sta seveda presenečena, saj ne verjameta v pravljice in se jima zdi poteza Dore Fabiani sila neobičajna. Še posebej zato, ker je violina zelo stara in zelo vredna rariteta. Toda Dora v malem Amirju vidi svojega pokojnega moža. Pravzaprav njegov silni talent, ki je žal zaobšel njenega malce jeznega sina Julijana (Tadeja Troha), kateri Bacha spreminja v tehno ritme. Zelo soliden film, ki pa mu kot sem že povedal manjka malce več energije.

Ocena: 7/10

 

16 komentarjev na “Recenzije: ESTRELLITA – PESEM ZA DOMOV”

  1. Marija Marija pravi:

    Pozabimo ga, že med gledanjem, vsekakor pa teden dni po ogledu? Ne bi rekla. Tega filma se ne da kar tako pozabit. In tisto, kar se dogaja v Amirjevi družini, niti najmanj niso klišeji južnaških karakterjev. Če je kaj klišejskega, bi jaz prej rekla, da smo Slovenci oz. Julijan, petelinček na kupu gnoja, ki skuša grozit s slabokrvnim kikirikanjem, pa podleže že, če ena polnokrvna ženska pokaže joške. Tudi s tem se ne bi strinjala, da Dora vidi v Amirju pokojnega moža. Saj vendar samo reče, da ima Amir vse, kar je imel njen pokojni mož. Nikakršne Jokaste ni v njej. To, da film označiš s solidno, se mi zdi blasfemija. Energičen je do skrajnosti, je pa res, da je energija nekoliko latentna, tako kot Julijanova predelava Bacha, ki je hahaha, matematično gledano popolnoma ekvivalentna Bachu, to je pa sploh najboljši stavek iz celega filma. Meni je bil film super fajn, takoj za Odgrobadogroba. Pred Silvo se pa sploh priklonim do tal.

  2. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Popolnoma se strinjam z Marijo. Škandalozno je za ta film trdit, da ga pozabiš, ker ravno te vrste film ni, razen če ničesar ne štekaš in čakaš v dvorani samo trenutek za kakšen poceni štos, da se boš narigal in nahihital. Je veliko manj komercialno naravnan kot Pod njenim oknom, v smislu ljubkosti in nekih serviranih stereotipov, nisem pa še srečala osebe, ki bi si Estrellito ogledal in rekel, da ga hitro pozabiš.

    V zapisu je spet polno trditev, za katere bi bilo bolje, da bi se jim izognil in poskušal kaj napisat o filmu, če bi sploh dojel in vedel kaj neki. Seveda ne mislim šolske obnove vsebine, ki si jo lahko v okviru vsak prebere kjer koli.

  3. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Mah … brezveze, da sem se sploh oglasila. Mi je pravzaprav že žal, ker nima smisla.

  4. klemenix klemenix pravi:

    Jaz se pa ogleda tega filma po pravici povedano nekako bojim. Nad Petelinjim zajtrkom sem bil namreč navdušen in ne vem..nekako ne zaupam Pevcu, da mi ne bi pokvaril dobrega filma o slovenskem filmu. Možno, da v filmih padam bolj na “poceni fore”…pa vseeno…

  5. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @klemenix:
    Strah odveč. Film je zelo efektiven in tudi duhovit, čeprav tudi žalosten, te zariba v grlu v določenih trenutkih. Je narejen za širšo publiko. Zelo emocionalen. Ko sem zapisala, da je veliko manj komercialen kot pod njenim oknom, sem mislila na samo težo tematike. Gre za bolj delikaten problem pač od problemčkov tridesetletnice, s kom se bo dol dajala ali imela otroka ali … hehehe … Zelo lep film je bil Pod njenim oknom, ta je pa tudi, samo problematika bolj “pomebna” in še boljši … pa seksa je tudi več, če že hočeš … hehehe …

    Težko je primerljiv v Petelinjim zajtrkom, ker gre za popolnoma drug tip filma. Pač ni vaška komedija, že to daje popolnoma drugačen vtis.

  6. klemenix klemenix pravi:

    Mhm..no do neke meje si me prepričala, da si stvar vseeno pogledam, pa bom potem dajal ocene :D Hvala.

    Lp

  7. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Marija, ko sem rekel južnjaški klišeji, nisem mislil na razmere v Amirjevi družini, ampak na štose, ki jih tu in tam poka njegov oče.

    Simona
    , če si v tem filmu videla nekaj resnično velikega, nekaj prelomnega, bog ne daj, boljšega kot v veliko superiornejšem Pod njenim oknom, potem očitno nisva gledala istega filma. Nikakor nisem rekel, da je film slab, saj se mu dal oceno 4, toda v bistvu gre za zelo komercialno zadevo, polno klišejev, ki pač z domnevno čustvenimi in če hočeš, umetniškimi momenti, kao dviguje kvaliteto. Dejansko prazen film. A kljub temu gledljiv in zanimiv ter dovolj dober, da nisem bil ravno razočaran.

  8. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @Iztok Gartner:
    Kaj takega pa še ne. O kakšnih klišejih govoriš. Bodi analitičen in natančen. Namreč na tak način je kliše lahko hitro vse, če totalno odmisliš, kako je film narejen, torej odfukah umetniške elemente, kot si sam dejal (no, rekel si “momente”, česar ne razumem). Kliše je Kajmak in marmelada. Tako je tudi narejen. Ne gre za sam vsebinski kliše. Pod njenim oknom, ki ga tako kuješ v nebo, pa sploh lahko označiš za komercialen kliše. Lepo prosim! Bejba pri tridesetih, ki se odloča med infantilnim poročencem in neizkušenim mulcem, pa nosečnost, pa … Skratka, slovenska Bridget Jones pač. Hočem reči, da meni je bil Pod njenim oknom zelo všeč in zagotovo boljši vsebinsko od ameriške Bridget verzije, vendar pa ne tupi o klišejih.

    Sploh pa oče v tem filmu ne poka nikakršnih vicev. On sam je v določenih momentih vic. Potem pa spet prav nič. In kaj neki se ti zdi klišejskega, razen tistega, kar klišejsko mora bit!!! Je konec klišejski na primer?

    Ta film je prazen lahko samo za nekoga, ki ga sploh ni dojel, ker je sam prazen in potem stresa togoto na izdelek. Na izdelek, ki ga ne zmore objektivno ocenit, ampak samo uporablja izraze, ki jim ni kos.

    Na primer komercialen. Primerjaj z ostalimi. Je Petelinji zajtrk komercialen? Nia klišejev (prooooosim???). O čem govoriš? Pojasnila in argumenti manjkajo, ker sicer lahko jaz lahko trdim tudi, da je Estrellita igrani dokumentarec o napadu vesoljcev na mentaliteto Slovakov. A štekaš?

  9. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, ljudje smo smešna bitja. Še posebej, ko pride do okusa za filme. In ko je enemu nek film zelo všeč, drugemu pa niti ne, bo prvi začel na vse pretege dokazovati svoj prav in od drugega zahtevati, da mu pojasni vse mogoče razloge proti. Drugi bo seveda počel popolnoma isto. A to je brez smisla. Tebi pač to niso bili klišeji, meni pa so bili. Tebi je bil film krasen, meni je pač do te ocene manjkalo še kar nekaj. To je vse. In naj pri tem tudi ostane.

  10. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @Iztok Gartner:
    Okusi me eno figo brigajo, če si oseba, ki piše recenzije celo v profil nalima oznako filmskega kritika. Z okusom lahko operira moja soseda učiteljica razredne stopnje. Pri nekomu, ki se predstavlja kot filmski kritik, pa pričakujem korektno analizo. Torej zadovoljivo stopnjo obektivnosti in obravnave vseh segmentov, ki sestavljajo filmsko umetnost. To je vse.

  11. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Simona, kaj ti pričakuješ je eno, kaj pa je filmski kritik pa je spet drugo. Jaz menim, da sem čisto lepo in razumljivo povedal kaj mi je bilo všeč in kaj me je motilo ter da sem popolnoma vse argumentiral ter razjasnil. Če pa ti nočeš razumeti in želiš še globljo analizo, pa je popolnoma tvoja zadeva.
    Jaz sem povedal tisto, kar mislim da je treba. To je vse.

  12. anja pravi:

    hej! no men je bla zgodba ušeč, samo nekatere stvari so se mi zdele precej neumestne in nepotrebne, mogoče so šli pikco preveč v skrajnost (samomor…),
    Aja, kaj mi je blo neumestn… ja, da se je nina (ana t.) kr jokat začela zarad tok nepomembne stvari kr je bil pač amir bolši… mislm, halo? film je kao zasnovan tko,d a nevem kaj use tegobe prkažejo un hoče celo samomor narest in pol se ge ona zarad tega cmerat?
    In pa pr nekaterih (tut glavnih igralcih) nism opazla niti pikice energije. Še jst bi bolš odigrala ;)
    Sam morm pa priznt, da mi je bla ena igralka zlo dobra, mogoče sploh edina dobra: to je bla tista mama iz Amirjeve družine …

  13. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Anja, prav malce premalo energije je moja glavna zamera temule filmu. Samomor je čisto logičen, saj je mož resnično obupan in je to tisti trenutek zanj edini izhod. Otroci se jočejo prav zaradi takih reči. Glede Medihe Muslinovic pa se tudi jaz strinjam, da je bil zelo dobra. Morda celo boljša od glavne igralke Silve Čušin, ki so jo vsi seveda hvalili veliko bolj.

  14. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Senad Bašič in Mediha Musliović (in ne Muslinović, to popravi Iztok!) sta motor igralske ekipe. Mlačen z energijo je slovenski, ja, se strinjam.

  15. iztokgartner iztokgartner pravi:

    Popravljeno, hvala za opozorilo.

  16. brrrr pravi:

    mah tko bom rekla: film je biu res ful dobr. in eni prizori res ful lepi.
    sam šit k konca nism dojela. kdaj je bla ljubezn? pa do česa? in kje se je izgubila?
    mogoče je pa ravn v tem čar filma.
    da si ga mormo ogledat dvakrat.
    sej si ga bomo. z uro za nadarjene hahaa :D

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !